نقش تحلیلگر منابع انسانی چیست؟

تحلیلگر منابع انسانی نقش مهمی در جمع آوری، ساختاردهی، تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد فرآیندها و داده های منابع انسانی ایفا می کند. در این مقاله، شایستگی های کلیدی برای شغل یک تحلیلگر منابع انسانی، نحوه تبدیل شدن به یک تحلیلگر، مسیرهای شغلی و سطح حقوق را مورد بحث قرار خواهیم داد.

موضوعات در این مقاله

1) وظایف و شایستگی های تحلیلگر منابع انسانی
2) چگونه یک تحلیلگر منابع انسانی شویم
3) تفاوت بین یک تحلیلگر منابع انسانی و شریک تجاری منابع انسانی
4) حقوق و دستمزد تحلیلگر منابع انسانی
5) مسیر شغلی تحلیلگر منابع انسانی
6) 5 نمونه شرح شغل تحلیلگر منابع انسانی
7) الگوی شرح شغل تحلیلگر منابع انسانی

وظایف و شایستگی های تحلیلگر منابع انسانی

در این بخش، وظایف و شایستگی های اصلی را برای تحلیلگر داده های منابع انسانی فهرست می کنیم. توجه داشته باشید که تحلیلگر نقش گسترده ای دارد و – بسته به سازمان – از او خواسته می شود تا روی وظایف مختلف تمرکز کند.

تعداد کمی از سازمان ها به دنبال یک تحلیلگر منابع انسانی با مهارت های عمدتا نرم هستند. این باعث می شود که پروفایل عملکرد تحلیلگر بسیار شبیه به یک شریک تجاری منابع انسانی باشد. با این حال، سازمان های دیگر واقعاً به دنبال نقش تحلیلگر داده هستند. اگر برای چنین شغلی درخواست می کنید از این موضوع آگاه باشید!

این همچنین به این معنی است که شما به ندرت تحلیلگری را می بینید که 100٪ کار خود را تجزیه و تحلیل داده باشد. آنها معمولاً در سایر وظایف عملیاتی نیز شرکت دارند.

نکته خنده‌داری که ما متوجه شده‌ایم این است که هرچه «داده» در عنوان شغل بیشتر باشد، معمولاً شغل داده‌گراتر است. اگرچه هیچ نقش رسمی شغلی وجود ندارد، یک تحلیلگر منابع انسانی معمولا کمتر از یک تحلیلگر داده HR داده گرا است، که باز هم کمتر از یک دانشمند داده HR داده گرا است. دومی معمولاً به تجزیه و تحلیل داده ها به صورت تمام وقت مشغول است.

1. هوش تجاری

هوش تجاری برای نقش های منابع انسانی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. همین امر در مورد تحلیلگر منابع انسانی نیز صادق است.

قبل از تجزیه و تحلیل داده ها، باید بدانید که روی چه پروژه ای کار خواهید کرد و تجزیه و تحلیل داده ها چگونه بر تجارت تأثیر می گذارد. زیرکی تجاری برای هر تحلیلگری که درگیر تجزیه و تحلیل داده های ساده یا در یک پروژه تجزیه و تحلیل انتها به انتها است، یک مهارت ضروری است.

2. ارتباط و مشاوره

مهارت دوم ارتباط و مشاوره است. چه بیشتر وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنید و چه بسیار اندک، باید با کسب‌وکار صحبت کنید، سهامداران و انتظارات آنها را مدیریت کنید و نتایج یک پروژه تحلیلی را به مخاطبان مربوطه منتقل کنید.

3. مدیریت روابط

به عنوان یک تحلیلگر، مدیریت روابط و ذینفعان کلیدی است. مدیریت انتظارات لازمه موفقیت تجزیه و تحلیل است. علاوه بر این، باید کسب و کار را در پروژه تحلیلی خود درگیر نگه دارید و آنها را در جریان پیشرفت و مشکلات احتمالی به روز نگه دارید.

4. تخصص منابع انسانی

چه بیشتر در سمت شریک تجاری در نقش تحلیلگر باشید، چه هر روز اعداد و ارقام خرد کنید، تخصص منابع انسانی یک مهارت ضروری است. این تخصص تقریباً هر کاری را که در کار خود انجام می دهید، لمس می کند.

تخصص منابع انسانی را می توان به سه حوزه اصلی تقسیم کرد:

  • آگاهی از علم پشت آنچه در HR انجام می دهیم
  • آشنایی با بهترین شیوه های منابع انسانی
  • درک فرآیندهای کلیدی منابع انسانی

5. تجزیه و تحلیل داده ها

تحلیلگر داده های منابع انسانی درگیر اصول منابع انسانی مبتنی بر داده در سازمان است. برای اکثر سازمان‌ها، این مستلزم گزارش‌دهی و داشبورد (ad hoc) است.

به منظور گزارش دقیق داده های منابع انسانی، تحلیلگر در تجمیع داده ها، حفظ کیفیت داده های منابع انسانی و تجزیه و تحلیل داده ها نقش دارد.

بسته به بلوغ داده های سازمان، این گزارش ها می توانند موردی باشند. گزارش موقت به این معنی است که اطلاعات باید به صورت دستی از سیستم ها برای گزارش گیری و تجزیه و تحلیل بازیابی شود. این نوع داده ها اغلب نیاز به پاکسازی دارند – که ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

سازمان های بالغ تر این فرآیند را خودکار کرده اند. این امر باعث می‌شود گزارش‌دهی زمان کمتری را صرف کند و تحلیل‌گر می‌تواند بر تحلیل‌هایی تمرکز کند که ارزش بیشتری نسبت به گزارش‌های اولیه، مانند تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، می‌افزاید.

شایستگی های مورد نیاز برای این امر شامل توجه شدید به جزئیات و انگیزه قوی برای استفاده از داده ها برای پاسخ به سؤالات تجاری است.

6. سیستم های منابع انسانی و پیاده سازی

داده های منابع انسانی از سیستم های منابع انسانی که اغلب به عنوان سیستم اطلاعات منابع انسانی (HRIS) نامیده می شود، می آیند. این سیستم های تراکنش شامل بیشتر داده هایی است که تحلیلگر منابع انسانی با آنها کار می کند.

پیاده سازی، نگهداری و به روز رسانی این سیستم ها بخشی از مسئولیت تحلیلگر است.

7. آگاهی جهانی و فرهنگی

داده های منابع انسانی تقریباً هرگز محلی نیستند. به عنوان یک تحلیلگر، شما با داده های جهانی کار می کنید. آگاهی جهانی و فرهنگی برای درک اینکه داده‌ها از کجا می‌آیند و چگونه تفاوت‌های فرهنگی بر منابع انسانی و شیوه‌های جمع‌آوری داده تأثیر می‌گذارد، ضروری است.

HR analyst job competenciesHR analyst job competencies

چگونه یک تحلیلگر منابع انسانی شویم

شرط استاندارد برای موقعیت تحلیلگر منابع انسانی، تجربه در حوزه منابع انسانی است. مطالعات HRM یا پیشینه روانشناسی صنعتی و سازمانی معمولاً بسیار مرتبط در نظر گرفته می شوند.

متناوبا، پیشینه ای در اقتصاد، آمار یا تحلیل نیز در نظر گرفته می شود. افراد با این نوع پیشینه ها مجموعه منحصر به فردی از مهارت های کمی را به ارمغان می آورند که اکثر افراد با پیشینه مدیریت منابع انسانی فاقد آن هستند. این پیشینه اغلب به آموزش تکمیلی در شیوه های HRM نیاز دارد.

تجربه کار در HR همیشه حرفه ای است و همچنین تجربه سیستم HRIS. علاوه بر این، تجربه مرتبط با ابزارها و سیستم های مورد استفاده توسط سازمان نیز به شدت به نفع شما محسوب می شود. ابزارها عبارتند از Tableau، PowerBI، Qlik، SAP، SuccessFactors و غیره.

مهارتی که باید داشته باشید، تسلط بر MS Excel است. این هنوز در بیشتر سازمان‌ها استفاده می‌شود و درک نحوه ترکیب کاربرگ‌ها و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌ها با استفاده از Pivot Tables معمولاً ابتدایی در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت بین یک تحلیلگر داده های منابع انسانی و شریک تجاری منابع انسانی

قبلاً چند بار در مورد شباهت‌های بین تحلیلگر منابع انسانی و شغل شریک تجاری منابع انسانی اشاره کردیم.

در جایی که کار تحلیلگر عمدتاً بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها متمرکز است، شریک تجاری (BP) بیشتر درگیر ارتباط با مدیران خط است و به حل مشکلات مربوط به منابع انسانی کمک می کند. در عمل، BP 90٪ بر مهارت های نرم متکی است، در حالی که تحلیلگر به همان اندازه به مهارت های سخت تر (داده ها) تکیه می کند، اگر نه بیشتر.

این بدان معناست که HR BP یک مشاور داخلی است که به مدیر در دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند. گاهی اوقات این کار بسیار عملیاتی است، گاهی اوقات تاکتیکی تر است – اما در تجارت بسیار کاربردی است. در صورتی که BP و مدیر با مشکلاتی مواجه شوند که با استفاده از داده ها قابل حل است، تحلیلگر منابع انسانی وارد عمل می شود.

تحلیلگر به تعریف مشکل کمک می کند و از داده ها برای حل آن با استفاده از مهارت هایی که قبلاً توضیح داده شد، استفاده می کند.

از آنجا که BP به طور فزاینده ای در زمینه تجزیه و تحلیل آموزش می بیند و باید قادر به تفسیر داده ها برای مشاوره فعالانه مدیران باشد، نقش ها پراکنده می شوند و به همین دلیل است که گاهی اوقات شرکتی را پیدا می کنید که یک تحلیلگر منابع انسانی درخواست می کند در حالی که آنها واقعاً به دنبال یا یک شریک تجاری هستند.

حقوق تحلیلگر منابع انسانی (سطح متوسط، حقوق متوسط)

دستمزدها برای نقش تحلیلگر منابع انسانی بسته به اندازه شرکت، موقعیت مکانی و تجربه تحلیلگر می تواند بسیار متفاوت باشد. در ایالات متحده، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 51،000 تا 68،000 دلار برای یک تحلیلگر داده های منابع انسانی سطح متوسط در غرب میانه ایالات متحده درآمد کسب کنید، در حالی که فردی که همین کار را در شهر نیویورک انجام می دهد می تواند انتظار داشته باشد که بین 67،000 تا 88،000 دلار در سال درآمد داشته باشد.

طبق گزارش Payscale.com، 50 درصد از کارکنان در نقش تحلیلگر منابع انسانی 1 تا 4 سال تجربه دارند. 24 درصد 5-9 سال سابقه کار دارند. این همچنین نشان دهنده افزایش اهمیت و رواج شغل تحلیلگر است – زیرا این شغل 15 سال پیش تقریباً وجود نداشت.

مسیر شغلی تحلیلگر منابع انسانی

ترسیم یک مسیر شغلی کاملاً تعریف شده در دنیای امروز دشوار است. معمولاً شما به عنوان یک تحلیلگر جوان شروع می کنید و می توانید به سمت یک تحلیلگر ارشد راه پیدا کنید.

ذهنیت داده محور یک تحلیلگر به طور فزاینده ای محبوب است و در سمت های مدیریتی به دنبال آن می گردند.

مسیرهای شغلی برای تبدیل شدن به مدیر منابع انسانی و مدیر منابع انسانی و همچنین مسیرهای افقی به سمت عمومی ( ارشد) منابع انسانی یا تحلیلگر سیستم اطلاعات منابع انسانی و مدیر HRIS در دسترس هستند.

5 نمونه شرح شغل تحلیلگر منابع انسانی

از آنجایی که تعریف دقیق کاری که یک تحلیلگر منابع انسانی انجام می دهد دشوار است، من تعدادی شرح شغل از سازمان های بزرگ از جمله ERG، Reed، BNP Paribas و Pepsico را در این پست قرار داده ام. اینها نمای کلی خوبی از آنچه شرکت ها از تحلیلگران منابع انسانی خود انتظار دارند ارائه می دهد.

ERG: تحلیلگر منابع انسانی

برای مطالعه مسئولیت ها و الزامات خاص، اینجا را کلیک کنید

مسئولیت های شما شامل موارد زیر خواهد بود:

  • گزارش‌ها، الگوها، داشبوردها، کارت‌های امتیازی و معیارهای استاندارد و موردی را توسعه دهید.
  • تحقیق، تجزیه و تحلیل، و ارائه داده ها به عنوان اختصاص داده شده است.
  • گزارش های مفصل بنویسید
  • عیب یابی داده ها و گزارش ها
  • کمک در راه اندازی و اجرای برنامه های منابع انسانی.
  • در پروژه های مختلف منابع انسانی و ابتکارات بهبود مستمر کمک کنید.
  • از انطباق با دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها اطمینان حاصل کنید.

ما به دنبال:

  • BSc/MSc در HR یا سایر مطالعات مرتبط.
  • بیش از 2 سال تجربه به عنوان متخصص منابع انسانی / دستیار مدیریت / تحلیلگر در محیط چند ملیتی در شرکت های بین المللی / بنلوکس.
  • MS Excel Wizard.
  • توانایی کار با چندین منبع داده
  • توجه عالی به جزئیات
  • توانایی کار به صورت مستقل و به عنوان بخشی از یک تیم.
  • تسلط به زبان انگلیسی.
  • توانایی موفقیت در محیطی با اولویت های متناقض.

Consilio LLC: تحلیلگر منابع انسانی

برای مطالعه مسئولیت ها و الزامات خاص، اینجا را کلیک کنید

خلاصه شغل برای ارائه مدیریت و پشتیبانی فعال و جامع منابع انسانی و مزایا، در کنار پشتیبانی حقوق و دستمزد برای انگلستان. مسئولیت های اساسی

  • فرآیندهای شروع کننده / ترک را مدیریت کنید، از جمله تمام اسناد، فرآیندهای القایی و مصاحبه های خروج.
  • همه نامه‌ها یا قراردادها را برای هرگونه تغییر در شرایط و ضوابط کارمندان به عنوان مثال کار انعطاف‌پذیر آماده کنید.
  • کمک به حقوق و دستمزد انگلستان؛ ارائه دهنده را با تغییرات به روز کنید، به سوالات کارکنان پاسخ دهید
  • فرآیندهای مدیریت زایمان، پدری، فرزندخواندگی، مرخصی مشترک والدین و مرخصی والدین را مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که فرآیندهای مربوط به حقوق و دستمزد تکمیل شده است.
  • سیستم‌های سوابق پرسنل الکترونیکی و چاپی را که حاوی تمام اطلاعات مربوط به استخدام از جمله غیبت، تعطیلات، شروع‌کننده‌ها و ترک‌ها، مزایا و برابری و تنوع است، حفظ و به‌روزرسانی کنید.
  • کمک به درخواست های حمایت از ویزای انگلستان و اطمینان از انطباق پیشگیرانه با تعهدات UKVI شرکت
  • در صورت نیاز، پشتیبانی مدیریت عمومی را به بخش منابع انسانی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی تلفنی، تهیه گزارش ها و صفحات گسترده، اسکن، فتوکپی و ایمیل ارائه دهید.
  • با هر گونه مسائل مربوط به روابط کارمندان با حساسیت برخورد کنید و به عنوان اولین نقطه تماس برای هرگونه سؤال کارمند عمل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مزایای کارکنان حفظ می شود و به سؤالات مربوط به مزایای کارکنان و ارائه دهندگان پاسخ دهید
  • چرخه عمر کارمندان و تاریخ های کلیدی در تقویم منابع انسانی را به طور فعال نظارت کنید

حداقل مورد نیاز

  • دارای تحصیلات استاندارد سطح A یا معادل آن، سطح مدرک ترجیحی
  • CIPD واجد شرایط / قسمت واجد شرایط مطلوب است.
  • تجربه قابل توجهی از کار در یک بخش بین المللی منابع انسانی در نقش مشابه

سایر الزامات

  • حقوق و دستمزد انگلستان و/یا اروپا یک مزیت است
  • مهارت های کلامی و نوشتاری انگلیسی عالی
  • مهارت های عالی مایکروسافت آفیس
  • مهارت های بین فردی عالی
  • قادر به تأثیرگذاری در سطوح عملیاتی و ارشد، و قادر به توضیح ابتکارات منابع انسانی به روشی مناسب برای کسب و کار
  • مشتری متمرکز، دقیق و مصمم
  • توجه زیاد به جزئیات
  • بازیکن تیمی و مشارکتی
  • علاقه مند به بهبود عملکرد کسب و کار
  • عملگرا و آماده برای “آستین بالا زدن” در صورت لزوم

رید: تحلیلگر منابع انسانی / مدیر سیستم های منابع انسانی

برای مطالعه مسئولیت ها و الزامات خاص، اینجا را کلیک کنید

مسئولیت های کلیدی

  • کمک به پیاده سازی سیستم منابع انسانی جدید
  • مسئول جمع آوری و ارائه داده ها به طور منظم
  • نگهداری و به روز رسانی سیستم منابع انسانی، گزارش از قابلیت های آن
  • جمع آوری، ارائه و انتقال داده ها به ذینفعان کلیدی
  • مدیریت عملکرد و توسعه مداوم سیستم های منابع انسانی
  • وظایف مدیریت Adhoc

مهارت های ضروری

  • فردی باهوش فناوری
  • گزارش اطلاعات مدیریت قبلی (MI).

BNP Paribas: تحلیلگر HR Connect

برای مطالعه مسئولیت ها و الزامات خاص، اینجا را کلیک کنید

شرح شغل انجام فعالیت های HR تراکنشی و کار فرآیندی در HR Connect. به سوالات کلی در مورد خط‌مشی‌ها و رویه‌های ناوبری پورتال و منابع انسانی، با مراجعه به پایگاه دانش آنلاین برای اطلاعات و راهنمایی، پاسخ می‌دهد. انجام وظایف اداری در پشتیبانی از فرآیندهای منابع انسانی. از یک ابزار مدیریت پرونده برای ردیابی درخواست‌ها استفاده می‌کند و اگر مشکل در HR Connect قابل حل نباشد، ممکن است آن‌ها را به سایر طرف‌های مرکز خدمات منتقل یا افزایش دهد. در برخورد با سوابق کارمندان و اطلاعات تجاری حداکثر محرمانه بودن را حفظ کنید. تضمین می‌کند که محصولات قابل تحویل اهداف فردی را برآورده می‌کنند یا از آن فراتر می‌روند، به اهداف اتصال منابع انسانی پایبند هستند و با استراتژی‌های منابع انسانی همسو می‌شوند. این نقش به طور مستقل عمل می کند و ممکن است به مدیر HR Connect با وظایف ویژه ای مانند توسعه و ارائه آموزش فرآیند HR کمک کند. مسئولیت ها

  • رسیدگی به پرس و جوها/ درخواست های پیچیده، محرمانه و/یا حساس و بر عهده گرفتن مالکیت پرونده ها، طبق فرآیندهای تعیین شده. از صحت / کامل بودن پاسخ ها اطمینان حاصل کنید
  • اطمینان از تاییدیه های مناسب و انطباق با استانداردهای “مرکز تعالی”.
  • ارائه خدمات عالی برای اطمینان از اینکه فعالیت‌ها تجربه کاربر مورد نظر را به شیوه‌ای کارآمد و مؤثر فراهم می‌کنند
  • ممکن است به بررسی و نظارت بر رابط های روزانه کمک کند تا اطمینان حاصل شود که با موفقیت و مطابق با الزامات اجرا شده اند. با HRIS، EDM و سایر اعضای تیم عملیات منابع انسانی برای شناسایی، بررسی، تحقیق، و تصحیح مشکلات و اجرای اصلاحات کار کنید.
  • بررسی، تجزیه و تحلیل و تطبیق داده های مرتبط با توجه به جدول زمانی، استانداردها و رویه های تعیین شده
  • موضوعات تخصصی، دشوار یا حساس را به منبع مناسب «مرکز تعالی» افزایش دهید.
  • از بررسی، به‌روزرسانی و نگهداری اسناد HR Connect برای مناطق اختصاص‌یافته (به عنوان مثال، رویه‌های عملیاتی استاندارد، دستورالعمل‌های کاری) پشتیبانی کنید تا از نمایش کامل، دقیق و به‌روز فرآیندها اطمینان حاصل کنید.
  • از ابزار مدیریت پرونده برای پیگیری و پاسخگویی به درخواست های مختلف استفاده کنید

اطمینان از انطباق و پایبندی به اهداف تجاری

  • تمام الزامات انطباق را حفظ کنید. تجزیه و تحلیل و تصحیح خطاها و اطمینان از وجود کنترل های کیفیت مناسب برای جلوگیری از خطاهای آینده.
  • گزارش های استاندارد یا موردی را برای پشتیبانی از مناطق عملکردی اختصاص داده شده ارائه دهید. انجام تجزیه و تحلیل اساسی و ارائه بازخورد در مورد مسائل، فرصت ها یا چالش ها.
  • ممکن است به مدیر HR Connect کمک کند تا کیفیت خدمات، معیارهای عملیاتی و سطوح خدمات را بررسی کند و تغییرات را توصیه کند.
  • اهداف تیم عملیات منابع انسانی را بررسی، پیگیری و ارائه دهید.
  • ارائه ایده ها، راه حل ها و ابزارهایی برای افزایش اثربخشی و کارایی پردازش خدمات منابع انسانی.
  • به مدیر HR Connect در اجرای برنامه های انطباق، ممیزی داخلی، ممیزی خارجی و ممیزی دولتی کمک کنید.
  • همه کنترل‌های مربوط به HR Connect را اجرا، مستند و گزارش کنید.
  • انجام سایر وظایف محوله.

حداقل مدارک مورد نیاز:

  • مدرک لیسانس یا تحصیلات/تجربه/آموزش معادل آن.
  • 2 سال یا بیشتر تجربه کارکردی منابع انسانی مورد نیاز (به عنوان مثال، کارکنان، غرامت، مزایا، یادگیری، داده های کارکنان). ترجیحاً برای یک شرکت بزرگ چند دولتی به عنوان تحلیلگر یا هماهنگ کننده.
  • مهارت های مرتبط با موقعیت خاص؛ دانش و/یا آموزش گسترده تر در زمینه فرآیندها و عملکردهای منابع انسانی مطلوب است.

صلاحیت های ترجیحی

  • درک شایسته ای از فرآیندهای منابع انسانی، رویه ها، کنترل ها، مقررات و الزامات انطباق حداقل برای یک حوزه عملکردی نشان دهید. آشنایی اولیه با حداقل یک حوزه دیگر مطلوب است.
  • تجربه کار با ابزارها و برنامه های مایکروسافت مورد نیاز است.
  • تجربه کار در یک شرکت چند ملیتی مطلوب است.
  • سابقه کار در محیط مرکز خدمات مشترک ترجیح داده می شود.

Crestron Electronics: تحلیلگر منابع انسانی

برای مطالعه مسئولیت ها و الزامات خاص، اینجا را کلیک کنید

تحت هدایت و نظارت، تحلیلگر جبران خسارت مسئول کمک در تفسیر خط مشی جبران خسارت، ارزیابی و طراحی شغل، قیمت گذاری بازار، و معیارهای جبران خسارت خواهد بود. با تیم منابع انسانی و مدیران خط اول برای ارائه تجزیه و تحلیل و راهنمایی در مورد انواع مسائل مربوط به غرامت کار می کند. مسئولیت ها

  • مشارکت در نظرسنجی: در برنامه ریزی حقوق، بودجه و سایر نظرسنجی های موردی که توسط فروشندگانی مانند Willis Towers Watson، Mercer، Culpepper و غیره انجام می شود، شرکت می کند.
  • انجام ارزیابی شغل و بررسی نقش های جدید و/یا موجود. برای جمع آوری اطلاعات و ارتباط با نتایج، با مدیریت منابع انسانی و خط شریک شوید.
  • جمع آوری و سازماندهی داده ها برای تجزیه و تحلیل. به تجزیه و تحلیل داده های داخلی و خارجی کمک می کند.
  • در ایجاد مواد ارتباطی و ارائه برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل، اجرای برنامه ها یا برای به روز رسانی فرآیند کمک می کند. اسناد را تهیه و نگهداری می کند. به‌طور منظم اسناد را به‌صورت مناسب در جامعه منابع انسانی به‌روزرسانی و توزیع می‌کند.
  • به اداره برنامه افزایش شایستگی سالانه ما کمک کنید. این شامل ارزیابی‌های مدیریت عملکرد سالانه در Cornerstone، کمک به آماده‌سازی مواد ارتباطی و آموزشی، ارائه پشتیبانی از کارکنان و مدیران در طول چرخه‌های برنامه‌ریزی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و اعتبارسنجی یکپارچه‌سازی حقوق و دستمزد است.
  • پروژه های ویژه ای که در بخش منابع انسانی محول شده است را مدیریت می کند.

صلاحیت ها

  • تجربه اکسل قوی با تمایل به کار عملی در جزئیات و همچنین در تجزیه و تحلیل.
  • توجه شدید به جزئیات
  • توانایی کار مشترک و همچنین مستقل، با توانایی اثبات شده برای ایجاد مشارکت قوی با سهامداران کلیدی (تماس های بین المللی، همتایان داخلی و مشتریان).
  • مهارت های تحلیلی و حل مسئله و همچنین توانایی مدیریت چندین کار به طور همزمان تا تکمیل موفقیت آمیز.

آموزش و تجربه

  • مدرک BS/BA الزامی است.
  • حداقل 1 سال سابقه کار در زمینه منابع انسانی با تاکید بر جبران خسارت
  • تجربه در زمینه معیار، تجزیه و تحلیل، ارتباط برنامه های جبران خسارت و مدیریت حقوق ترجیح داده می شود.
  • تجربه استفاده از ابزارهای نظرسنجی جبران خسارت امتیاز محسوب می شود.
  • ADP EV5 یا سایر دانش سیستم HRIS یک مزیت است.

پپسیکو: آنالیز منابع انسانی / دانشمند داده، تحلیلگر جوان

برای مطالعه مسئولیت ها و الزامات خاص، اینجا را کلیک کنید

ما در حال حاضر به دنبال یک تحلیلگر با انگیزه تجزیه و تحلیل منابع انسانی در تیم تحلیل منابع انسانی اروپایی هستیم که مستقیماً به مدیر تجزیه و تحلیل منابع انسانی گزارش می دهد. شغل:

  • برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های نیروی کار برای ایجاد بینش تجاری معنی دار. ایفای نقش مهمی در تجزیه و تحلیل و ارائه داده ها برای برنامه ریزی استراتژیک نیروی کار و تجزیه و تحلیل استعدادها.
  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از مدل های آماری پیشرفته و یادگیری مداوم در مورد روش های جدید برای استخراج داده ها و استخراج معنی از مقدار فزاینده داده های در دسترس ما. داده‌هایی که به ما کمک می‌کنند نیروی کار داخلی، نیروی کار خارجی بالقوه‌مان را درک کنیم و بدانیم چگونه می‌توانیم کارکنان PepsiCo خود را به بهترین نحو مدیریت کنیم تا نتایج و ارزش کسب‌وکار واقعی را به ارمغان بیاوریم.
  • ابزارهایی بسازید تا بینش نیروی کار خود را به رهبران منابع انسانی و مخاطبان گسترده‌ای برسانید تا اقدامات را از داده‌ها و بینش‌های نیروی کار هدایت کنید.
  • به تیم ما بپیوندید تا به سفر تجزیه و تحلیل منابع انسانی که در آن هستیم ادامه دهیم و به ما کمک کنید تا پروژه ها و تجزیه و تحلیل های آینده خود را شکل دهیم!

الزامات:

  • لیسانس بازرگانی، مالی، علوم کامپیوتر، آمار، ریاضیات یا رشته تحصیلی مرتبط یا تجربه کاری معادل.
  • 3 سال سابقه مرتبط ترجیح داده می شود، تجربه با داده ها / تجزیه و تحلیل آماری الزامی است.
  • تسلط به حداقل یک زبان برنامه نویسی برای تجزیه و تحلیل آماری (ترجیحاً R یا Python اما SPSS، SAS، STATA، Mathematica، Matlab و … در نظر گرفته خواهد شد) الزامی است.
  • داده های قوی و مهارت های تحلیلی. شما از کار با اعداد و آوردن ساختار به برگه های داده پیچیده لذت می برید!
  • مهارت های ایجاد رابطه قوی با شرکای داخلی/خارجی و کارکنان ارشد.
  • باید جزئیات محور باشد و مهارت های خلاقانه حل مسئله را نشان دهد.
  • عالی در اکسل و پاورپوینت و سایر نرم افزارهای ارائه. تجربه کار با Tableau امتیاز محسوب می شود.

تحلیل مختصر شغل

بر اساس توضیحات شغلی بالا، برای یافتن اشتراکات و تفاوت‌های بین شرح وظایف، تحلیل مختصری انجام دادیم. این به ما کمک می کند تا نقش تحلیلگر منابع انسانی را بهتر درک کنیم. چند نکته بسیار جالب توجه ما را جلب کرد:

  • اکثر شرح شغل ها به تجربه “عالی” MS Excel نیاز دارند. در واقع، در شرح شغل از ERG، می توانید متوجه شوید که آنها به دنبال یک جادوگر اکسل هستند!
  • بیشتر توصیفات به دانشی از ابزار داخلی/HRIS نیاز دارند.
  • با این حال، هیچ شغلی مانند SPSS، STATA، Phyton یا R نیاز به تجربه تحلیلگر پیشرفته داشته باشد. اینها برخی از رایج ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل منابع انسانی هستند.
  • بیشتر مشاغل بر روی وظایف اداری و گزارش‌های اولیه تمرکز می‌کنند، بسیار مطابق با آنچه ون دو هوول و بونداروک در سال 2016 متوجه شدند: تجزیه و تحلیل منابع انسانی بر وظایف بسیار اساسی تمرکز می‌کند.
  • علاوه بر این، بیشتر توابع برای نوجوانان است. با داشتن مدرک لیسانس و 1 سال سابقه کاری مرتبط، می توانید برای 5 مورد از 7 مورد از این مشاغل اقدام کنید. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها به‌جای متخصصان منابع انسانی که می‌خواهند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، به دنبال افراد حرفه‌ای با دانش درباره Excel هستند که می‌خواهند در HR کار کنند.
  • اگر شرح شغل در Consilio را بخوانید، بیشتر شبیه یک عملکرد منابع انسانی اداری است، نه یک عملکرد تحلیلگر. من در برخی از مشاغل دیگر احساس مشابهی دارم. این روزها همه کسانی که در HR کار می کنند و اکسل را می فهمند، به نظر می رسد که یک تحلیلگر منابع انسانی هستند!

من نمی‌خواهم بحث‌برانگیز باشم، اما بسیاری از این مشاغل مانند مهارت‌هایی هستند که یک شریک تجاری باید داشته باشد. همچنین، بسیاری از کارها برای تحلیلگر منابع انسانی را می توان با زیرساخت سیستم مناسب و داشبورد HR برش داد.

استثنا در اینجا شغل پپسیکو است. این شغل با عنوان “تحلیلگر جوان دانشمند داده” شناخته می شود. این کار به تجربه در R، Python یا SPSS، SAS، STATA یا ابزارهای مشابه نیاز دارد.

الگوی شرح شغل تحلیلگر منابع انسانی

برای راحت‌تر کردن کارها، ما یک الگوی شرح شغل ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید برای استفاده خودتان کپی و جایگذاری کنید. توجه: الزامات را بخوانید و درخواست‌های خاص شرکت را اضافه یا حذف کنید.

وظایف

  • مهارت های ارتباطی عالی و هوش تجاری.
  • بهینه سازی و پیاده سازی فرآیندها و سیستم های داده (جدید).
  • ابزارهای داده های منابع انسانی، گزارش ها و داشبوردها را حفظ کنید.
  • گزارش های استاندارد (ماهانه، سه ماهه و سالانه) و سفارشی شده منابع انسانی را تولید و تحویل دهید.
  • با جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده‌های مرتبط از منابع مختلف، به درخواست‌های داده‌های منابع انسانی به‌صورت موقت پاسخ دهید.
  • با اطمینان از صحت و ثبات داده های ورودی، یکپارچگی داده های منابع انسانی را حفظ کنید. حسابرسی داده های منابع انسانی و رفع بی نظمی ها. پشتیبانی از فرآیندهای حاکمیت داده
  • توسعه و نگهداری واژه نامه داده،
  • مسئول ورود داده های اصلی.
  • در ارتقاء و تجزیه و تحلیل سیستم با منابع انسانی و حقوق و دستمزد شریک شوید
  • مسئولیت رسیدگی به حجم بالایی از فعالیت های مرتبط با سیستم به موقع و در عین حال حفظ سطح بالایی از کیفیت و رضایت داخلی مشتری

الزامات

  • لیسانس یا کارشناسی ارشد در HR، روانشناسی I/O، اقتصاد، اقتصاد سنجی، علوم اجتماعی یا مدیریت بازرگانی
  • X+ سال تجربه مرتبط با منابع انسانی
  • X+ سال تجربه مرتبط با سیستم HRIS
  • X+ سال تجربه تجزیه و تحلیل داده مرتبط
  • می توانید داده های موجود و تازه جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل کنید
  • کارشناس MS Excel
  • با تجسم داده ها با استفاده از R/Tableau/PowerBI تجربه کنید
  • تجربه مدلسازی آماری و آمار توصیفی
  • اگر بتوان آن را خودکار کرد، این کار را خواهید کرد
  • دانش کار SQL

سوالات متداول

یک تحلیلگر منابع انسانی چه می کند؟

تحلیلگر منابع انسانی نقش مهمی در جمع آوری، ساختاردهی، تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد فرآیندها و داده های منابع انسانی ایفا می کند. شایستگی های کلیدی شامل تجزیه و تحلیل داده ها، هوش تجاری، مدیریت روابط، تخصص منابع انسانی، ارتباطات، سیستم های منابع انسانی و آگاهی فرهنگی است.

درآمد تحلیلگران منابع انسانی چقدر است؟

دستمزدها برای نقش تحلیلگر منابع انسانی بسته به اندازه شرکت، موقعیت مکانی و تجربه تحلیلگر می تواند بسیار متفاوت باشد. در ایالات متحده، می توانید انتظار داشته باشید که بین 51000 تا 68000 دلار برای یک تحلیلگر داده های منابع انسانی سطح متوسط در غرب میانه ایالات متحده درآمد کسب کنید.

چگونه می توانم یک تحلیلگر منابع انسانی شوم؟

هیچ راه مشخصی برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر منابع انسانی وجود ندارد. روانشناسی، مدیریت بازرگانی و مدیریت منابع انسانی همه رشته های تحصیلی هستند که شما را واجد شرایط می کنند. تجربه در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها در MS Excel الزامی است. تجربه در R یا Phyton اغلب اختیاری است – اما یک مزیت بزرگ!

جمع کنید

این برای تحلیلگر منابع انسانی است. نقش بسیار متنوع است و شرح شغل بین شرکت ها می تواند به طور قابل توجهی در سطح مهارت فنی که درگیر است متفاوت باشد.

اگر می‌خواهید درباره برخی از مهارت‌های اولیه داده برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر منابع انسانی بیشتر بدانید، دوره تحلیل منابع انسانی در آکادمی تحلیل منابع انسانی را بررسی کنید. در این دوره آموزشی، نحوه گزارش و تحلیل داده های منابع انسانی را یاد خواهید گرفت.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *