30 ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهینه سازی فرآیند کسب استعداد شما

استعدادیابی یکی از عملکردهای حیاتی مدیریت منابع انسانی است و اخیراً به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی به ویژه در هوش مصنوعی (AI) شاهد پیشرفت های بسیاری بوده است. در این مقاله، مروری بر 30 ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم داشت که می‌توانند به شما در بهینه‌سازی مراحل مختلف فرآیند جذب استعداد کمک کنند.

مطالب
نگاهی به چرخه عمر استخدام و موارد استفاده از هوش مصنوعی
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارسال شغل و منبع یابی کاندیدا
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای غربالگری نامزدها
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی نامزدها
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای فرآیند مصاحبه
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای فرآیند Offer و Onboarding
نتیجه گیری

نگاهی به چرخه عمر استخدام و موارد استفاده از هوش مصنوعی

همانطور که در تصویر زیر می بینید، کاربردهای هوش مصنوعی را می توان در هر مرحله از چرخه زندگی استخدام و در نتیجه فرآیند جذب استعداد یافت. در پاراگراف‌های بعدی، گزیده‌ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای منبع‌یابی، غربال‌گری، مصاحبه و نصب برجسته خواهیم کرد.

Glancing through the recruiting life cycle and AI used casesGlancing through the recruiting life cycle and AI used cases

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای آگهی های شغلی و منبع یابی نامزدها

candidate sourcingcandidate sourcing

آگهی های شغلی

هوش مصنوعی می تواند به ما کمک کند تا ورودی/زبان مغرضانه را در شرح شغل خود کاهش دهیم. گاهی اوقات ممکن است به کلمه کلمه ای که در شرح شغل استفاده می کنیم و اینکه آیا برای نامزدهای بالقوه جذاب است یا نسبت به یک جنسیت خاص تعصب دارد، متوجه نمی شویم. عبارتی مانند «مثلاً ما به دنبال سوپر قهرمانان طراحی هستیم، برای زنان جویای کار جذابیتی ندارد.

Textio ابزاری است که به استخدام‌کنندگان در بهبود محتوای پست‌های خود کمک می‌کند. محصول آنها نشان داده است که تغییرات کوچک در زبان می تواند تفاوت بزرگی در نرخ پاسخ و کیفیت متقاضیانی که درخواست می کنند ایجاد کند. از جمله از تکنیک های خاص پردازش زبان طبیعی (NLP) و تجزیه و تحلیل متن استفاده می کند. طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها در حال حاضر از Textio استفاده می‌کنند، از شرکت‌های برتر FMCG گرفته تا شرکت‌های فناوری اطلاعات و هر چیزی که در این بین وجود دارد.

منبع یابی نامزد

یافتن منبع نامزد مناسب، در زمان مناسب، با هزینه مناسب عبارتی است که همه تیم های استخدام کننده از آن آگاه هستند. و با توجه به تعداد کانال‌های مختلف منبع، برای هر استخدام‌کننده مهم است که در مکان مناسب منبع‌یابی کند. خوشبختانه، روش‌های جستجوی وب یکپارچه مختلفی وجود دارد که می‌تواند به آنها در تلاش‌های خود برای منبع‌یابی کمک کند. علاوه بر این، شناسایی نامزدهای منفعل و درگیر کردن آنها نیز می تواند به یک امکان تبدیل شود.

Entelo به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهد تا بر اساس، به عنوان مثال، جنسیت، قومیت، و وضعیت سربازی، نامزدهای گروه‌های مختلف را تهیه کنند. راه حل آنها از تجزیه و تحلیل پیش بینی و NLP استفاده می کند و به ویژه برای جذب استعدادهای منفعل مفید است. ویژگی های اضافی عبارتند از گزینه ارسال شغل، که به نامزدها اجازه می دهد در نرم افزار یا در وب سایت شرکت درخواست دهند. برخی از شناخته شده ترین برندهای جهان مانند Lyft، PayPal و Target از Entelo برای ایجاد تیم خود استفاده می کنند.

Hiretual یک راه حل منبع یابی و تعامل با نامزدهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شرکت ها کمک می کند تا بهترین استعدادها را سریعتر پیدا کنند. این شرکت دارای یک موتور هوش مصنوعی چشمگیر است که داده های مربوط به روابط، یعنی افراد و مکان ها را ذخیره می کند. همچنین اولین راه حل هوش مصنوعی بهداشت و درمان در جهان را ارائه می دهد تا به سازمان ها کمک کند در واقع متخصصان مراقبت های بهداشتی را پیدا کنند.

Beamery یک سیستم مدیریت روابط نامزد است که از یادگیری ماشین برای فعال کردن استخدام فعال و ایجاد یک استخر استعداد استفاده می کند. این سیستم از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند و تعاملات بین نامزدها و کارفرمایان را تجزیه و تحلیل می‌کند تا نامزدهای مورد نظر را شناسایی کند و به استخدام‌کنندگان در ایجاد روابط با آنها کمک کند.

آریا استخدام‌کنندگان شرکتی، شرکت‌های پرسنل و RPO (شرکت‌های برون سپاری فرآیند استخدام) در هر اندازه را قادر می‌سازد تا به قول خودشان، هوشمندانه‌تر منابع را تامین کنند. ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا استعدادهای برتر را از بیش از 50 کانال اجتماعی حرفه‌ای به طور همزمان جذب کنند و همچنین به استخدام‌کنندگان امکان می‌دهد تا با نامزدها تعامل بهتری داشته باشند.

Talemetry یک پلت فرم بازاریابی استخدام سازمانی با ماژول منبع و CRM (مدیریت روابط نامزد) است که به شرکت ها ابزارهای جدید استخدام می دهد تا قابلیت های جذب و منبع یابی خود را خودکار کنند. به این ترتیب، نرم افزار پایگاه داده متمرکزی را ایجاد می کند که برای اجرای محلی مناسب است و قادر است فورا استعدادها را پیدا کند.

Hireabby می تواند به عنوان یک ابزار منبع یابی استفاده شود که مکالمات واقعی، داده های رزومه و بیش از 200 منبع عمومی را برای تبدیل بهترین متقاضیان به یک شرکت آینده نگر ترکیب می کند. با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین خود، نامزدها را شناسایی، غربالگری و درگیر می کند.

Hiredscore به شرکت‌ها در استخدام کمک می‌کند. هوش مصنوعی اختصاصی آن برای جذب استعداد، الگوریتم‌های سفارشی‌شده را برای اولویت‌بندی نامزدها و اتوماسیون منابع در انواع مختلف استعدادها به مشتریان ارائه می‌دهد. بیرونی، درونی، فعال، منفعل، ساعتی و اقتضایی. هوش مصنوعی HiredScore برای استخدام با علم داده اختصاصی و درون سازمانی و تکنیک‌های یادگیری ماشین که به طور فعال تعصبات را کاهش می‌دهد و انواع مشاغل بین‌صنعتی و نامزدها را درک می‌کند، پشتیبانی می‌شود.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای غربالگری نامزدها

candidate screeningcandidate screening

هنگامی که مجموعه ای از رزومه های خوب داشته باشیم، گام منطقی بعدی بررسی آنها و اولویت بندی رزومه ها به جلو است. این اغلب توسط یک ابزار تجزیه رزومه، با استفاده از پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین برای نمایش رزومه ها به صورت متنی انجام می شود. این نوع ابزارها همچنین می توانند کاندیداها را مطابقت داده و رتبه بندی کنند تا به استخدام کنندگان در فهرست کوتاه خود کمک کنند.

Pomato به تطبیق مهارت ها و فهرست کوتاه رزومه کمک می کند. راه حل آنها از یادگیری ماشین و تکنیک های تشخیص الگو استفاده می کند. موتور تطبیق آن‌ها از تجزیه و تحلیل زمینه‌ای استفاده می‌کند و پروفایل‌های نامزدها را بر اساس مهارت‌ها، نقش‌ها، سطح تخصص مورد نیاز مطابقت می‌دهد و سپس کاندیداها بر اساس امتیازاتشان برای شغل خاص رتبه‌بندی می‌شوند.

Ceipal نرم افزار استخدام مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد و در تجزیه رزومه و ادغام رسانه های اجتماعی متخصص است که به تجزیه رزومه ها از مجموعه موجود کمک می کند.

CVVIZ همچنین یک فروشنده نرم افزار استخدام است که از هوش مصنوعی استفاده می کند. نرم افزار غربالگری رزومه آنها فراتر از تطبیق کلمات کلیدی ساده است زیرا به صورت متنی از سر گرفته می شود و از فرآیند استخدام شما برای شناسایی بهترین نامزدها یاد می گیرد.

IDEAL یک سیستم غربالگری و تطبیق استعداد مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف آن کمک به تیم‌های سازمانی در تصمیم‌گیری دقیق‌تر، منصفانه‌تر و کارآمدتر است. ابزار آن‌ها قادر است هزاران نامزد را فوراً به‌صورت بلادرنگ و بسیار دقیق فهرست و فهرست نهایی کند.

Textkernel خود را با تأکید بر این واقعیت متمایز می کند که یک ابزار تجزیه رزومه چند زبانه است که برای بیش از 18 زبان در دسترس است. نرم افزار آنها از تکنیک های هوش مصنوعی پیشرفته و یادگیری ماشینی استفاده می کند تا به طور خودکار هر رزومه – و هر نمایه رسانه های اجتماعی – را به یک رکورد کامل و قابل جستجو تبدیل کند.

Mosaictrack به شرکت‌ها کمک می‌کند تا منبع، صفحه نمایش و کشف مجدد را همانطور که می‌گویند. فناوری هوش مصنوعی آنها قادر به شناسایی تفاوت های ظریف در پروفایل های انبوه خود یا رزومه در ATS مشتری خود است تا بهترین نامزدها را برای یک فرصت شغلی خاص پیدا کند. همه بدون نیاز به پرسشنامه یا داده های تاریخی.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی نامزدها

Candidate AssessmentCandidate Assessment

شرکت‌های بیشتری از ابزارهای ارزیابی (قبل از استخدام) برای مقایسه شایستگی‌های حیاتی نامزدهای خود استفاده می‌کنند و به آنها کمک می‌کند تا بهترین تناسب فرد-شغل و فرد-سازمان را پیدا کنند. این ابزارها در اشکال و اندازه‌های مختلف، از چت‌بات‌ها، ارزیابی شخصیت و مهارت گرفته تا تناسب فرهنگ، مهارت‌های اجتماعی و فراتر از آن وجود دارند.

ربات‌های چت: Mya ، Olivia و Jobpal نمونه‌هایی از بهترین ربات‌های چت هستند که با استفاده از NLP و یادگیری ماشین ساخته شده‌اند. آنها می توانند با نامزدها گفتگو کنند و غربالگری نامزدها را انجام دهند. یک واقعیت جالب این است که برای یک پایگاه داده نامزد از قبل موجود، یک چت بات مبتنی بر متن می تواند یک مسیر پیام را با نامزدهای منفعل آغاز کند تا از علاقه آنها به فرصت های شغلی مطلع شود. داوطلبان علاقه مند می توانند با استفاده از سوالات غربالگری اولیه یا پیشرفته مورد بررسی قرار گیرند.

این چت‌بات‌ها همچنین می‌توانند با به‌روزرسانی‌های منظم، در بهبود تجربه نامزد در طول فرآیند استخدام نقش داشته باشند.

HackerRank یک پلت فرم استخدام فناوری است که استانداردی برای ارزیابی مهارت های توسعه دهنده است. این پلتفرم توسط بیش از 1000 شرکت در سراسر جهان استفاده می شود و استخدام کنندگان فناوری و مدیران استخدام را قادر می سازد تا استعدادها را در هر مرحله از فرآیند استخدام به طور عینی ارزیابی کنند. یکی از چیزهایی که در مورد HackerRank منحصر به فرد است این واقعیت است که هر 8 ثانیه یک نفر در سراسر جهان یکی از ارزیابی ها را بر روی پلت فرم انجام می دهد.

هارور نرم افزار ارزیابی پیش از استخدام مبتنی بر هوش مصنوعی را می سازد که توسط برخی از موفق ترین برندهای جهان استفاده می شود. الگوریتم هوش مصنوعی اختصاصی آن با استفاده از داده ها و علم به شما کمک می کند تا با سنجش استعداد، تناسب فرهنگ، مهارت های نرم و توانایی یک نامزد برای موفقیت در طول حرفه خود، کیفیت استخدام را پیش بینی کنید. این فناوری تجربیات استخدامی کاملاً قابل تنظیم را با طیف گسترده ای از انواع ارزیابی فراهم می کند.

Kandio یک راه سریعتر و ارزان تر برای غربالگری داوطلبان با آزمون های ارزیابی آنلاین از یک کتابخانه رو به رشد موضوعات است. از الگوریتم های یادگیری ماشینی استفاده می کند و با پلتفرم هایی مانند فیس بوک و لینکدین ادغام می شود. پلت فرم را می توان برای فناوری ها یا دامنه های خاص سفارشی کرد.

McQuaig به سازمان ها کمک کرده است تا هزینه عدم قطعیت و تعصب را از فرآیند استخدام برای بیش از 50 سال حذف کنند. پلتفرم آنها در بیش از 30 کشور در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و ارزیابی های قبل از استخدام آنها شانس موفقیت یک نامزد را در یک نقش و فرهنگ یک سازمان پیش بینی می کند. ابزارهای آن توسط دهه ها تحقیق و تجربه پشتیبانی می شود.

مصاحبه موکا نرم افزار ارزیابی آنلاین را برای تست مهارت قبل از استخدام ارائه می دهد. این متخصص در آزمون ارزیابی آنلاین مهارت، ارزیابی چند شایستگی است.

برای یک مرور کلی، 40 ابزار برتر ارزیابی قبل از استخدام ما را بررسی کنید.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای فرآیند مصاحبه

interview processinterview process

فرآیند مصاحبه نقش مهمی در فرآیند جذب استعداد دارد. این یک موضوع پرطرفدار است و شرکت‌ها مشغول انجام بسیاری از تحقیقات اطلاعاتی رقبا هستند تا اطمینان حاصل کنند که با یک فرآیند مصاحبه برتر از رقبا جلوتر هستند یا در نظر گرفته می‌شوند. همه ما درک می کنیم که باید یک تجربه عالی برای نامزد ارائه دهیم، حتی برای کسانی که ممکن است به خط پایان نرسند، زیرا همه می دانیم که نامزدها می توانند کارمندان آینده، مشتریان آینده، سهامداران آینده یا سفیران این تجربه باشند.

Hirevue یک پلت فرم تست قبل از استخدام و مصاحبه ویدیویی است. هدف نرم افزار مصاحبه ویدیویی آنها افزایش بهره وری تیم شما، ایجاد نتایج بهتر و ایجاد یک تجربه عالی برای نامزدها است.

Calendly یک راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای شناسایی محل های مصاحبه مناسب استفاده می شود. این ابزار در بهره‌وری، زمان‌بندی، کارایی و تبدیل سرنخ از طریق استفاده از تحلیل‌های هیجانی بلادرنگ تخصص دارد.

X.AI با کمک یادگیری ماشینی به رفع مشکلات اداری زمان‌بندی مصاحبه‌ها کمک می‌کند. این ابزار با همه تقویم های شما ارتباط دارد و بهترین زمان برای ملاقات با نامزدهای شما را هماهنگ می کند.

Talocity یک پلت فرم مصاحبه ویدئویی یک طرفه مبتنی بر هوش مصنوعی است. موتور یک اس ام اس، ایمیل و تلفن گویا را به همراه لینک توضیحات شغلی ویدئویی برای داوطلب ارسال می کند. داوطلب برای تماشای ویدئو JD روی لینک کلیک کرده و اگر شرکت را دوست داشت از طریق مصاحبه تصویری یک طرفه اقدام می کند. کارفرما سوالاتی را برای مصاحبه ارائه می دهد که به 39 زبان مختلف موجود است.

PAÑÑÃ یک پلتفرم است که، در میان چیزهای دیگر، شرکت ها را قادر می سازد تا یک مصاحبه ویدیویی رو در رو زنده ایجاد کنند یا یک مصاحبه فقط با نامزد را برنامه ریزی کنند. دارای سوالات از پیش ساخته شده است و فناوری هوش مصنوعی متقاضیان ساختگی را از نامزدهای معتبر و با تجربه فیلتر می کند. در هر زمان می‌توانید مصاحبه‌های ضبط شده دیجیتالی را مرور کنید، رتبه‌بندی‌های متقاضی را مقایسه کنید و مصاحبه‌های مرحله جدید یا بعدی را تنظیم کنید.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای فرآیند Offer و Onboarding

employee-relations-background-and-featured-imageemployee-relations-background-and-featured-image

هنگامی که صحبت از ارائه و پذیرش به میان می‌آید، یکی از اهداف اصلی این است که فرآیند را تا حد امکان روان نگه دارید و تجربه‌ای عالی برای استخدام‌های جدید فراهم کنید. پس از همه، اولین برداشت ماندگار است!

Enboarder یک پلتفرم حضوری مبتنی بر تجربه است که حضور کارکنان را به یک تجربه مداوم، غنی و ثابت در مقیاس تبدیل می‌کند. همه ابزارهای لازم را برای سازمان ها فراهم می کند تا مشارکت کارکنان را از طریق یادگیری ماشین به حداکثر برسانند.

تالموندو در جذب کارمندان جدید پس از استخدام تخصص دارد. این به آنها یک دید 360 درجه از سازمان و فرصتی برای معرفی خود از طریق استفاده از چت بات ها می دهد. این به سازمان ها کمک می کند تا یک تجربه عالی قبل از سوار شدن و سوار شدن را برای کارمندان ایجاد کنند.

Appical جوهر سازمان شما را مستقیماً به قلب کارمند جدید شما وارد می کند، همانطور که آنها به خوبی بیان می کنند. نرم افزار آنها از ترکیب منحصر به فردی از فناوری، دانش و تجربه استفاده می کند تا تجربه ای مناسب برای هر سازمان ایجاد کند.

نتیجه گیری

قبل از رفتن، دو چیز اصلی برای برداشتن از این مقاله وجود دارد. اولین مورد این است که به همان اندازه که این ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است مفید باشند، دقیقاً همان ابزارها هستند. این بدان معناست که آنها فقط پشتیبان افرادی هستند که با آنها کار می کنند، نه یک جایگزین. ثانیاً، این لیست به هیچ وجه جامع نیست، اگر از ابزار دیگری استفاده می‌کنید، آن را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آن را برای به‌روزرسانی‌های بعدی این مقاله در نظر بگیریم.

اگر می‌خواهید در مورد بهینه‌سازی فرآیند استعدادیابی، داده‌های استخدام، معیارها و تجزیه و تحلیل استخدام اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتماً برنامه صدور گواهینامه استعدادیابی ما را بررسی کنید.

ویشواناد راجو یک متخصص منابع انسانی باتجربه با بیش از 17 سال تجربه در مدیریت استعدادیابی در سازمان های توسعه محصول و بانکداری سرمایه گذاری است. او در حجم بالا، استخدام طاقچه و استخدام اجرایی تخصص دارد. Vishwanadh در حال حاضر کسب استعدادهای جهانی را برای یک شرکت شناخته شده محصولات مهندسی و راه حل ها مدیریت می کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *