بلاک چین در منابع انسانی: چالش ها، برنامه ها و آینده کار

هفته گذشته، من از شرکت در رویدادی که احتمالاً اولین رویداد «بلاک چین و نیروی کار توزیع شده» بود، لذت بردم. این شب توسط اندی اسپنس در دفاتر RocketSpace در لندن سازماندهی شد و ایده پشت این نشست گرد هم آوردن جمعیت متنوعی از فناوران منابع انسانی، استخدام و بلاک چین بود. این مقاله خلاصه‌ای از چیستی بلاک چین، نحوه کاربرد آن در منابع انسانی و نحوه استفاده شرکت‌ها از آن است.

اولین چیزها: بلاک چین چیست؟

ویدئوی زیر از موسسه برای آینده، فناوری بلاک چین را در دو دقیقه توضیح می‌دهد.

وقتی به بلاک چین اشاره می کنید، بسیاری از مردم فکر می کنند که در مورد بیت کوین است.

اما علاوه بر اینکه فناوری زیربنایی برای معروف ترین ارز دیجیتال جهان است، فناوری بلاک چین می تواند برای انواع موارد استفاده مفید باشد.

از جمله منابع انسانی

با این حال، مانند هر فناوری (جدید)، ما باید ببینیم که چه مشکلات واقعی را می توانیم با آن حل کنیم. برای مثال، در حوزه منابع انسانی، مشکلات زیادی در مورد تأیید هویت و صلاحیت‌هایی که می‌توانند از فناوری بلاک چین بهره ببرند، وجود دارد.

مثال دیگر، افزایش نظارت بر نحوه استفاده و کسب درآمد از داده های شخصی ما است. این امر باعث شده است که مردم نسبت به استفاده از شبکه‌های مرکزی برای نمایش داده‌های شخصی خود، از جمله سوابق شغلی، بسیار محتاط باشند.

چه چالش هایی در محیط کار داریم که باید حل شود؟

در محل کار، به طور خاص در بازار کار، ما مشکلات خاصی داریم.

مشکلات تامین استعداد
اگر به استخدام و استخدام نگاه کنید، دید ضعیفی از اطلاعات در مورد کارگران موجود و تطابق ناکارآمد وجود دارد.

هزینه کار
در بازارهای استعداد ناکارآمد، کارفرمایان 15 تا 30 درصد هزینه قرارداد را به واسطه ها پرداخت می کنند. ناگفته نماند که این امر هزینه های زیادی را برای سازمان ها تحمیل می کند.

از طرف دیگر، پیمانکاران، فروشندگان، مشاوران یا مترجمان آزاد گاهی باید چندین ماه قبل از دریافت حقوق منتظر بمانند.

این نه تنها برای طرف های درگیر ناامید کننده است، بلکه بر دوام کسب و کارها نیز تأثیر می گذارد. تنها در بریتانیا، تقریباً 20 درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط در نتیجه پرداخت‌های دیرهنگام به سمت ورشکستگی سوق داده می‌شوند.

تقلب از نامزدها
اعتماد کمی به هویت و صلاحیت های نامزد وجود دارد و بیش از نیمی از نامزدها در رزومه خود دروغ می گویند – عددی که بسته به صنعت و بخش تغییر می کند. جایی که “در هاروارد تحصیل کرده”، می تواند به معنای “مطالعه بازنگری کسب و کار هاروارد” باشد. بله، این کمی گستاخانه به نظر می رسد، اما کلاهبرداری افتضاح زیادی وجود دارد.

سایر مسائل خاص بازار کار شامل سوگیری انتخاب و تغییر سریع استخرهای استعداد است.

برخی از چالش هایی که بازار کار امروز با آن مواجه است.

داده ها
ما همچنین یک چالش در مورد داده های متمرکز و رسانه های اجتماعی داریم.

اینترنت تحولات واقعاً مثبتی در استخدام و کار به ارمغان آورده است، به تابلوهای شغلی فکر کنید که جستجو را کارآمدتر می کنند، فرصتی برای جستجوی غیرقانونی از رقبای ما از طریق لینکدین و غیره. اما دیجیتالی شدن هنوز در این بازار چیزهای زیادی در پیش دارد. از دید کار شاید بزرگ ترین راه حل در اینجا حول داده های متمرکز و حرکت به سمت یک مدل غیرمتمرکزتر باشد.

فیس بوک – و واکنش متقابل ناشی از آن – باعث شده است که مردم کمی بیشتر به داده های شخصی خود فکر کنند و این ممکن است به ارائه مدل های غیرمتمرکز در محل کار کمک کند.

اقتصاد گیگ
ما افراد زیادی داریم که به سمت اقتصاد گیگ حرکت می کنند. وقتی به عده ای می گوییم اقتصاد گیگ، اولین واکنش آنها این است که استثماری است، دستمزد بیماری ندارد و غیره.

اما صرف نظر از اینکه ما چگونه این را تعریف می کنیم، این روند رو به رشدی است که افراد بیشتری به دور از کار دائمی و قرارداد کاری کار می کنند.

چگونه فناوری بلاک چین می تواند به منابع انسانی کمک کند

خبر خوب این است که ما آن را در دست داریم تا نسل بعدی کارگران دیجیتال را طراحی کنیم و برخی از ویژگی‌های بلاک چین وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را در پلتفرم‌های کار دیجیتال خود بگنجانیم که می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد.

به عنوان مثال:

  • امکان تبادل دارایی های دیجیتال بدون نیاز به شخص ثالث
  • امکان اجرای قراردادهای هوشمند در فضای استخدامی
  • دفتر کل توزیع شده برای ذخیره سوابق دیجیتال
  • رکوردی پاک نشدنی از تمام معاملات قبلی
برای نمونه هایی از نحوه استفاده از بلاک چین در منابع انسانی، این آموزش بایت را بررسی کنید!

بلاک چین در کار
بیایید به چند نمونه از بلاک چین در کار نگاه کنیم.

همین یک سال پیش حدود 10، شاید 15 استارت آپ در این فضا وجود داشت. در حال حاضر، بیش از 52 استارت آپ وجود دارد که راه حل های مبتنی بر بلاک چین را برای بسیاری از مشکلات مختلف نیروی کار ایجاد می کنند.

بخش‌های مختلفی وجود دارد، اما اجازه دهید چهار مورد از آنها را که بسیار جالب هستند، معرفی کنم:

  1. صلاحیت و تایید.
  2. پرداخت حقوق کارکنان
  3. پلتفرم های تطبیق کار
  4. اطلاعات خود را در سراسر وب به هم متصل کنید.
Blockchain-at-work startupsBlockchain-at-work startups

نمونه‌ای از استارت‌آپ‌های فعال در فضای بلاک چین در محل کار.

آینده کار

بنابراین، همه اینها ما را به کجا خواهد برد؟

مانند بسیاری از چیزها، پیشرفت های فناوری – و پذیرش آنها – زمان می برد. پیاده‌سازی راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین برای رسیدگی به برخی از چالش‌های منابع انسانی ذکر شده در بالا یک شبه اتفاق نمی‌افتد، احتمالاً روندی تدریجی خواهد بود.

موج اول شاید در مورد تأیید نامزد مبتنی بر بلاک چین باشد، یک مورد استفاده ساده. زمانی که نمایه شغلی خود را مدیریت می‌کنیم، پرداخت‌های کارگری بلادرنگ می‌تواند یک هرزنامه دیگر و کمتر باشد.

موج دوم فناوری بلاک چین در محل کار می تواند در مورد بازارهای استعداد بهتر، دیده شدن بیشتر کار، کارگران و مسابقات باشد. همچنین می تواند اعتماد بیشتری به بازار داشته باشد.

موج سوم می تواند شامل تفکر در مورد ماهیت خود سازمان باشد. اگر نیروی کار مایع بیشتری داشته باشیم که بتوانیم برای پروژه ها از آن استفاده کنیم که به معنای کمتر بودن تعداد افراد دائمی و قراردادهای کاری طولانی مدت است. بنابراین شاید ما سازمان‌های مستقل بیشتری داشته باشیم و روی شبکه‌های تیم‌ها نیز تمرکز کنیم.

Three waves of blockchain solutionsThree waves of blockchain solutions

چگونه می توان از راه حل های مبتنی بر بلاک چین برای آینده کار استفاده کرد.

اکنون البته چالش هایی وجود دارد.

فناوران در مورد چالش های فعلی مرتبط با بلاک چین مانند هزینه تراکنش و سرعت تراکنش با شما صحبت خواهند کرد. بنابراین ما باید روند را درست پیش ببریم و این کار آسانی نخواهد بود.

در حال حاضر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

تکنولوژی جدید را امتحان کنید!

این چیزی است که می توانیم بلافاصله با آن شروع کنیم. به پروژه های بلاک چینی که در حال انجام هستند و جایی که می توانند برخی از چالش های نیروی کار را برطرف کنند نگاه کنید. و با استارتاپ ها کار کنید. آزمایش کنید و ببینید آیا راه حل آنها کار می کند یا خیر. که ما را به سمت شش استارتاپ سوق می دهد که روی مشکلات مختلف کار می کنند.

در اینجا یک نمای کلی از آنچه که آنها در حال انجام هستند و نحوه استفاده از فناوری بلاک چین آورده شده است.

اچ .

به طور خلاصه، Etch زمان بین کار و دریافت حقوق را به صفر کاهش می دهد.

برای انجام این کار، آنها منطق قرارداد کار یک کارگر را به یک قرارداد هوشمند تبدیل می کنند، به این معنی که وقتی آنها زمان خود را صرف کار می کنند، دستمزد آنها به طور خودکار به کیف پول Etch آنها سرازیر می شود. بلاک چین این امکان را به صورت 100% شفاف و فوری می دهد. دیگر منتظر حقوق پیمانکاران نیست.

The Etch. logoThe Etch. logo

R_Block

R_Block یک شبکه استخدام غیرمتمرکز و بدون هویت است. کاربران پلتفرم مالک داده‌های مهارت‌ها و تجربیات خود هستند و آنها تصمیم می‌گیرند که این داده‌ها را با چه کسی و در چه زمانی به اشتراک بگذارند. کارگران می توانند برای به اشتراک گذاری نمایه R_Block خود و تعامل با استخدام کنندگان، CVToken کسب کنند و می توانند مهارت ها و سابقه کاری اثبات شده خود را به یک CV قابل اشتراک گذاری تبدیل کنند.

این فناوری شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا همیشه یک CV به‌روز داشته باشند که بتوانند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند (چیزی که با رزومه‌های کاغذی سنتی با توجه به معرفی مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها انجام نمی‌دهند).

R_BlockR_Block

TiiQu

TiiQu یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که از تغییرناپذیری و منبع قابل تایید کیفیت داده ها برای ایجاد یک پاسپورت دیجیتال استفاده می کند. این پاسپورت دیجیتال می تواند به عنوان مدرکی برای اثبات اعتماد، هویت و صلاحیت های حرفه ای یک فرد – از جمله موارد دیگر – استناد شود.

به طور خلاصه: در TiiQu، آنها مأموریت دارند تا حدس و گمان را از ادعاهای یک فرد در مورد خودشان حذف کنند. فناوری بلاک چین برای شفافیت آن و سهولت تأیید توسط سایر طرف‌ها که فناوری ارائه می‌دهد استفاده می‌شود.

TiiQuTiiQu
طاق

Vault اولین پلتفرم ضد آزار و اذیت مبتنی بر بلاک چین است. این به کاربران اجازه می دهد تا تجربیات آزار و اذیت را ضبط کنند، شواهد و یادداشت های شخصی را ذخیره کنند.

کاربران کنترل کاملی بر اطلاعات ذخیره شده در خزانه خود دارند که هیچ طرف دیگری نمی تواند بدون رضایت صریح به آنها دسترسی داشته باشد. پس از ثبت پرونده، کاربر اعلانی دریافت می کند که آیا نام مرتکب در Vault توسط کاربران دیگر ثبت شده است یا خیر.

VaultVault

گیگاچین

Gigachain یک پلت فرم فناوری مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن محافظت از کارگران در سراسر جهان در برابر استثمار و سوء استفاده از نیروی کار است.

این فناوری شواهدی از کار انجام شده (معمولاً ساعات کار به اضافه مکان) را در یک سوابق غیرقابل دستکاری ثبت می کند که برای مثال برای اهداف ممیزی و نظارت در دسترس کارگر، کسب و کار و اشخاص ثالث بالقوه علاقه مند است.

GigachainGigachain
مسیر

Path راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین را برای سازمان‌های مختلف از دانشگاه‌ها تا شرکت‌ها ایجاد می‌کند. این امر می تواند مستلزم صدور گواهینامه های دیجیتال برای دانش آموزان و کارمندان باشد تا به آنها کمک کند تا به عنوان مثال یک مسیر حرفه ای بسازند. یا بررسی کارمندان بالقوه با گواهینامه های آنلاین خود قبل از استخدام آنها برای اطمینان از اینکه سازمان بهترین استعدادها را به دست می آورد.

برای نام بردن از تعدادی از برنامه های کاربردی ممکن.

PathPath

به طور خلاصه

پیشرفت‌ها در فناوری بلاک چین می‌تواند برای منابع انسانی برای کمک به آماده‌سازی سازمانشان برای تغییر نیروی کار مفید باشد. با این حال، مانند هر فناوری جدید، نقطه شروع همیشه باید این باشد: چه مشکلی را در اینجا می‌خواهیم حل کنیم؟ برای به درستی رسیدن این موضوع، همه طرف‌های درگیر – از متخصصان منابع انسانی و استخدام گرفته تا استارت‌آپ‌ها و فن‌آوران بلاک چین – باید دائماً با یکدیگر صحبت کنند. شاید در رویداد بعدی «بلاک چین و نیروی کار توزیع شده» ، اندی؟

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *