11 نمونه بهترین (و خلاقانه) آگهی شغلی + الگوی رایگان

آیا به دنبال راه‌های خلاقانه برای ایجاد آگهی شغلی بعدی خود هستید تا فرصت جدیدی را در سازمان خود به نمایش بگذارید؟

خواه ایجاد یک شرح شغل متقاعد کننده باشد یا ایجاد یک تبلیغ چشم نواز، استخدام افراد مناسب مستلزم تعامل با نامزدهای بالقوه است. برای الهام بخشیدن و راهنمایی شما در تلاش‌های استخدامی، ما 11 نمونه از بهترین نمونه‌های آگهی‌های استخدامی از صنایع مختلف را گردآوری کرده‌ایم.

ما همچنین به عناصر کلیدی یک آگهی شغلی عالی نگاه خواهیم کرد تا به شما در نوشتن یک آگهی عالی برای جذب استعدادهای برتر کمک کند.

قالب آگهی کار را دانلود کنید

مطالب
چگونه یک آگهی شغلی عالی بنویسیم
11 نمونه آگهی استخدام
قالب آگهی استخدام

چگونه یک آگهی شغلی عالی بنویسیم

در مورد اینکه چه چیزی باعث برجسته شدن آگهی‌های شغلی موفق می‌شود، بحث‌هایی وجود دارد، اما برای این بخش، ما به موارد ضروری می‌پردازیم.

یک آگهی کار موثر باید شامل عناصر زیر باشد:

  • عنوان شغلی واضح و تاریخ شروع: از اصطلاحات اصطلاحی یا عناوین داخلی مانند “سوپراستار” یا “نینجا” اجتناب کنید. آگهی‌های شغلی که از عناوین استاندارد صنعتی استفاده می‌کنند، بیشتر توسط نامزدها دیده می‌شوند.
  • شرح شرکت: ماموریت و چشم انداز شرکت را درج کنید تا نامزدها بتوانند فوراً تشخیص دهند که آیا این موضوع با آنها همخوانی دارد یا خیر.
  • شرح نقش: توضیحی در مورد آنچه که نقش واقعی مستلزم آن است و تجربه و مهارت های مورد نیاز.
  • حقوق و مزایا. با احتساب حقوق منجر به افزایش متوسط 42 درصدی در درخواست های شغلی می شود. حتماً (مهمترین) مزایا را نیز ذکر کنید.
  • مشخصات مکان: آیا این یک نقش از راه دور است یا نه؟ آیا نیاز به مراجعه افراد به مطب است و اگر چنین است، چند روز در هفته؟ آیا افراد می توانند انتخاب کنند که از کدام مکان می خواهند کار کنند؟ این مشخصات را در آگهی شغلی خود درج کنید. 
  • مروری بر روند درخواست: توضیح دهید که مراحل مختلف فرآیند درخواست چگونه به نظر می رسد و جدول زمانی چگونه است تا داوطلبان بدانند که چه انتظاراتی دارند.
  • Call to action: شامل یک فراخوان واضح برای اقدام است. افراد کجا و چگونه می توانند درخواست دهند؟ در صورت داشتن سوال با چه کسی می توانند تماس بگیرند؟
7 Must have elements to write a great job advertisement.7 Must have elements to write a great job advertisement.

11 نمونه آگهی استخدام

حالا به بخش سرگرم کننده! بیایید نگاهی به 11 نمونه آگهی شغلی مختلف بیندازیم. در مورد اینکه چه چیزی این تبلیغات را عالی می کند و متخصصان منابع انسانی می توانند از آنها چه چیزی را حذف کنند، بحث خواهیم کرد.

1. آگهی استخدام AIHR: کارشناس ارشد استعدادیابی

این آگهی موقعیت باز شرکت را بدون تکیه بر عناوین پرمدعا و پرمجموعه به نمایش می گذارد. همچنین به طور یکپارچه با نکاتی که قبلاً در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، هماهنگ است.

An example of an AIHR job ad.An example of an AIHR job ad.
در اینجا می توانید آگهی استخدام را مشاهده کنید.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

آگهی کار با دو عنصر برجسته توجه شما را به خود جلب می کند: بخش جذاب «در یک هفته معمولی» و PS جالب در پایان.

در شرح هفته، نگاهی اجمالی به زندگی یک متخصص ارشد استعدادیابی در AIHR خواهید داشت، از فضای اداری پر جنب و جوش، گزینه های ناهار خوشمزه، تا فرصت کار با همکاران با استعداد و استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای منابع انسانی برای استخدام. .

آمار موجود در PS به عنوان تشویق داوطلبان برای درخواست است، حتی اگر آنها تک تک شرایط ذکر شده در جای خالی را برآورده نکنند.

این را امتحان کنید
  • گنجاندن بخش «در یک هفته معمولی» در آگهی‌های شغلی شما می‌تواند تصویر واضحی از آنچه از آن نقش و سازمان انتظار دارند را به نامزدها ارائه دهد.
  • درست همانطور که AIHR در PS خود انجام می دهد، می توانید حقایق جالبی را اضافه کنید تا به نامزدها نشان دهید که ویژگی های منحصر به فرد هر متقاضی را می شناسید و برای آن ارزش قائل هستید و شما را به یک کارفرمای فراگیر و منصف تبدیل می کند.

2. آگهی استخدام UPS: درایور تحویل بسته فصلی

این آگهی شغلی از UPS بلافاصله تمام اطلاعات ضروری را در نگاه اول نشان می دهد: عنوان شغل، مکان اصلی، دستمزد ساعتی، و اینکه آیا یک موقعیت نیمه وقت یا تمام وقت است.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

این آگهی کار به چند دلیل عالی است. بیایید به سه عنصر برجسته که آن را قوی می کنند، شیرجه بزنیم.

اول، آنها از نمادهای ساده و قابل فهم استفاده می کنند تا اطلاعات مهمی را در مورد نقش اولیه به نامزدها ارائه دهند. ثانیا، آنها از زبان مناسب شرکت و شغل خاص استفاده می کنند که طنین انداز است. به ویژه، استفاده از کلمه “Shift” توجه را به خود جلب می کند. آنها شما را تشویق می کنند که “آینده خود را تغییر دهید”، “مهارت های خود را تغییر دهید”، “مزایای خود را تغییر دهید” و غیره. ساده و در عین حال تاثیرگذار

در نهایت، آنها نقل قولی از یک کارمند فعلی که در حال حاضر در این نقش بوده است، درج می‌کنند که تعامل آگهی کار را بیشتر می‌کند.

این را امتحان کنید
    • از نمادها برای انتقال اطلاعات مهم در مورد یک نقش استفاده کنید
    • از زبان شرکتی جذاب و نقشی خاص استفاده کنید
    • در یک گواهی نامه (مختصر) کارمند بپاشید.

3. آگهی شغلی Spotify: معاون مدیر استراتژی و توسعه کسب و کار

این آگهی استخدام با توضیح مختصری از کارهایی که تیم انجام می‌دهد و چرا آنها به دنبال یک مدیر توسعه استراتژی و کسب‌وکار برای پیوستن به آنها هستند، شروع می‌شود.

An example of a Walmart job ad.An example of a Walmart job ad.
در اینجا می توانید آگهی استخدام را مشاهده کنید.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

در حالی که عناصر استاندارد «باید» شاید می‌توانستند به شیوه‌ای منطقی‌تر چیده شوند، برخی از «دارای خوب» وجود دارند که ارزش ذکر کردن دارند.

ابتدا، Billie، دستیار شغلی شخصی Spotify (یک ربات چت)، که به سوالات نامزدها در مورد شرکت، فرهنگ، تیم و موارد دیگر پاسخ می دهد. این یک راه عالی برای فعال کردن نامزدها است تا سؤالات خود را بپرسند – و فوراً به آنها پاسخ دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر، «کلیک‌های سریع» مختلف است که افراد می‌توانند از آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد، به عنوان مثال، محل دفتر خاصی که ممکن است به آن منصوب شوند و فرآیند استخدام شرکت استفاده کنند.

این را امتحان کنید
  • در نظر بگیرید که در آگهی های شغلی خود یک چت بات داشته باشید تا به سؤالات (اصلی) داوطلبان 24/7 پاسخ دهد
  • در مورد بهترین راه برای سازمان خود فکر کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوعاتی مانند محیط کار، فرآیند درخواست، و غیره به افراد بدهد. همچنین می‌توانید زمینه اضافی را برای صفحات جداگانه با بخش «کلیک‌های سریع» فراهم کنید.

4. ارقام آگهی استخدام: CEO Founder Associate Intern

این آگهی شغلی برای یک موقعیت کارآموزی تقریباً تمام جعبه‌های «ضروری» که قبلاً ذکر شد را نشان می‌دهد. تنها چیزی که به نظر می رسد از دست رفته است مروری بر روند درخواست است.

An example of a Walmart job ad.An example of a Walmart job ad.
می توانید آگهی استخدام کامل را اینجا ببینید.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

فیگورها روشی اندکی برای نوشتن آگهی های شغلی خود دارند. تبلیغ با فهرست کردن هیجان‌انگیزترین بخش‌های کار شروع می‌شود – راهی عالی برای جلب توجه افراد بلافاصله.

آنها به جای توصیف ماموریت و محصول شرکت، ویدیویی را قرار داده اند که در آن مدیر عامل فیگورز شخصاً این موضوع را توضیح می دهد. این به نامزدها اولین تصور عالی از مدیر عامل شرکت می دهد و آگهی شغلی را پویاتر می کند.

در نهایت، فیگورز سیاست جبران خسارت خود را برای دیدن همه منتشر کرده است و به نامزدها نشان می دهد که صحبت های خود را انجام می دهند.

این را امتحان کنید
    • به جای اینکه به سادگی محدوده حقوق را بیان کنید، چرا خط مشی حقوق خود را عمومی نمی کنید؟
    • استفاده از ویدئو را در تبلیغات شغلی خود، جلب توجه و نمایش فرصت های فریبنده ای که شرکت شما ارائه می دهد را در نظر بگیرید.

5. آگهی استخدام مک دونالد: اعضای خدمه پاره وقت

مانند سایر آگهی‌های شغلی که قبلاً ذکر کردیم، آگهی مک‌دونالد با برجسته کردن جزئیات ضروری در ابتدا توجه را به خود جلب می‌کند: مکان، دستمزد ساعتی، نوع قرارداد و بخش.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

ویدئوی کوتاهی که یک کارمند فعلی در نقش عضو خدمه را نشان می‌دهد، تجربیات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارد و مهارت‌های کلیدی را که در شغلش مهم می‌داند برجسته می‌کند، بلافاصله توجه شما را جلب می‌کند.

این شرکت همچنین ویدیوهای کوتاهی را برای معرفی سه عضو تیم در یک «ملاقات با تیم» مجازی ارائه می‌کند، جایی که آنها دلیل لذت بردن از کار در مک‌دونالد را به اشتراک می‌گذارند. این به نامزدها این امکان را می دهد تا نگاهی اجمالی به تیمی که ممکن است با آن همکاری کنند داشته باشند.

در نهایت، آگهی شامل بخشی به نام «نکات و نکات» در پایین است. این توصیه های ارزشمندی را برای کسانی که علاقه مند به درخواست هستند ارائه می دهد، نشان می دهد که چگونه مک دونالد پشتیبانی می کند و بر ارزش های اصلی آنها تأکید می کند.

این را امتحان کنید
  • چند نکته و ترفند را برای کمک به نامزدهای علاقه مند در هنگام درخواست این نقش در نظر بگیرید.

6. آگهی استخدام Zapier: Engineer, SRE

این آگهی از Zapier یکی از دوستانه‌ترین نمونه آگهی‌های شغلی است که با آن مواجه شده‌ایم. این نشان می دهد که چگونه یک آگهی استخدام را با یک «سلام!» ساده شروع می کنیم. می تواند همه تفاوت را ایجاد کند.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

بیایید با جزئیات مکان شروع کنیم. اگرچه این نقش از راه دور است، اما این شرکت به طور خاص نامزدهای منطقه زمانی اقیانوس آرام ایالات متحده و کانادا را هدف قرار داده است. این اطلاعات برای متقاضیان بسیار مهم است و به جلوگیری از هرگونه ناامیدی احتمالی کمک می کند.

یکی دیگر از عناصر خوب بخش “کارهایی که اخیرا انجام داده ایم” است. به نامزدها نگاهی اجمالی به پروژه‌های واقعی تیم می‌دهد، کارمندان را در فرآیند استخدام مشارکت می‌دهد و حس غرور در دستاوردهای جمعی آنها را تقویت می‌کند.

این را امتحان کنید
  • از تیم بخواهید دستاوردهای اخیر پروژه را برای درج در آگهی شغلی به اشتراک بگذارد.

7. آگهی استخدام KLM: باربری فرودگاه

شاید به این دلیل باشد که هلندی‌ها مستقیما شناخته می‌شوند، و KLM یک شرکت هواپیمایی هلندی است، اما در آگهی استخدام باربری فرودگاهی، مطمئناً وقت خود را تلف نمی‌کنند و مستقیماً سر اصل مطلب می‌روند.

An example of a Walmart job ad.An example of a Walmart job ad.
(به طور مستقیم از هلندی ترجمه شده است) – آگهی کامل کار را اینجا ببینید.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

در یک نگاه، نامزدها می توانند مزایای فریبنده پیوستن به KLM را ببینند: یک قرارداد پنج ساله قابل توجه و انعطاف پذیری برای انتخاب بین 80٪، 90٪ یا 100٪.

این شرکت همچنین سه مزیت کلیدی که با این نقش همراه است را به نمایش می گذارد، مانند تخفیف های قابل توجه در بلیط هواپیما و تخصیص سخاوتمندانه 25 تعطیلات به اضافه 5 روز استراحت اضافی.

به عنوان یک لمس اضافی، آنها حتی رابرت، استخدام کننده اختصاصی را معرفی می کنند که به راحتی برای هر گونه سوال در دسترس است. این یک لمس شخصی خوب به کل تجربه اضافه می کند.

این را امتحان کنید
  • نام و اطلاعات تماس را وارد کنید تا داوطلبان بتوانند با هر گونه سوال بیشتر تماس بگیرند.

8. آگهی استخدام Glovo: مدیر خواربارفروشی

این آگهی شغلی بلافاصله با سبک نوشتاری جذاب خود توجه شما را به خود جلب می کند. خط آغازین به این شرح است: “اگر اینجا هستید، به این دلیل است که برای یک سفر هیجان انگیز آماده هستید.” این کلمات با توجه به مشارکت این شرکت در صنعت تحویل مواد غذایی به صورت هدفمند انتخاب شده اند.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

برخلاف سایر نمونه‌های آگهی‌های شغلی در این مقاله، Glovo از نشان دادن کار کردن برای آنها ترسی ندارد. آنها در مورد فرهنگ دفتر اول، شخصیت “غیر وانیلی” و طرز فکر بازخورد خود بحث می کنند. آنها پذیرای گفتگوهای دشوار هستند، که ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما صادقانه است و با اجتناب از انتظارات نادرست، در زمان هم برای نامزدها و هم برای استخدام کنندگان صرفه جویی می کند.

علاوه بر این، Glovo از زبان گویا در سراسر آگهی استخدام استفاده می‌کند، مانند «چه چیزی را به سفر می‌آوری» و «پس، آماده‌ای تا فرمان را به دست بگیری و این را به سفر زندگی خود تبدیل کنی؟»

این را امتحان کنید
  • صادق باشید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما دارای فرهنگ اداری است، این را ذکر کنید تا نامزدها بدانند که فوراً چه انتظاری دارند.

9. آگهی استخدام آزمایشگاه آلوا: مهندس ارشد فرانت اند

آزمایشگاه‌های Alva شرکتی است که مأموریت دارد به سازمان‌ها کمک کند تا تصمیمات استخدامی بهتر و مبتنی بر داده‌ها را بگیرند. آگهی‌های شغلی آن‌ها این مأموریت را در آگهی‌های شغلی خالی می‌بافند.

An example of an Alva Labs job ad.An example of an Alva Labs job ad.
می توانید آگهی استخدام کامل را اینجا ببینید.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

آلوا رویکرد منحصر به فردی را در پیش گرفته است که آن را از سایر آگهی های استخدام متمایز می کند. آنها تفکیک دقیقی از آنچه افراد می توانند از این موقعیت پیش بینی کنند ارائه می دهند.

قابل ذکر است، آنها دستاوردها و دستاوردهای مورد انتظار را در یک ماه، سه ماه و شش ماه بیان می کنند. این نه تنها به نامزدها دید مسیر یادگیری خود را می دهد، بلکه نشان می دهد که چگونه در ماموریت شرکت مشارکت خواهند داشت.

این را امتحان کنید
  • اگر تقویت رشد شخصی ارزش اصلی شرکت شما است، چرا فرصت های توسعه ای را که نامزدها می توانند منتظر آن باشند برجسته نکنید؟
  • از آزمایشگاه های Alva سرنخ بگیرید و به آنها نگاهی اجمالی به آنچه می توانند در سفر رشد خود داشته باشند ارائه دهید.

10. آگهی استخدام Walmart برای نقش صندوقدار و خدمات Front End

این آگهی شغلی از Walmart با برجسته کردن جزئیات کلیدی در مورد نقش شروع می شود، به جز دستمزد ساعتی. دستمزد هنوز در نمای کلی جای خالی ذکر شده است، بنابراین نامزدها آن را از دست نخواهند داد.

An example of a Walmart job ad.An example of a Walmart job ad.
آگهی کامل استخدام را اینجا ببینید.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

آگهی مختصر و کاربر پسند است. این مزایا را به شیوه‌ای ساختار یافته ارائه می‌کند و اهمیت آن‌ها را هم برای افراد و هم برای خانواده‌هایشان برجسته می‌کند، که لمس فوق‌العاده‌ای است.

علاوه بر این، بخش سؤالات متداول در انتهای آگهی به سؤالات مهمی مانند “چه مدت طول می کشد تا یک درخواست تکمیل شود؟” و ‘آیا می توانم پس از ارسال درخواست خود را تغییر دهم؟’.

این رویکرد ساده، بینش ارزشمندی را در مورد آنچه که می توانند پیش بینی کنند، به نامزدها ارائه می دهد.

این را امتحان کنید
  • اطلاعات کاربردی سوالات متداول را در آگهی شغلی خود در نظر بگیرید.

11. آگهی استخدام Mollie: مهندس کامل PHP

اگرچه این آگهی شغلی ممکن است برجسته‌ترین آگهی استخدامی نباشد که دیده‌ایم، و ممکن است تمام جعبه‌های «ضروری» را که قبلاً ذکر کردیم را علامت نزند، هنوز دلیلی وجود دارد که به لیست ما راه پیدا کرده است.

چه چیزی این آگهی شغلی را متمایز می کند؟

اولا، Mollie یک نمای کلی مفید از فرآیند استخدام ارائه کرده است که نامزدها می توانند هنگام درخواست برای این نقش انتظار داشته باشند.

ثانیاً، آگهی شغلی همچنین شامل پیوندی به «پشته فناوری» برای این نقش است که به داوطلبان درک بهتری از مجموعه فناوری‌های مورد استفاده شرکت (و درون خود نقش) ارائه می‌دهد. این به داوطلبان کمک می کند تا تخصص خود را در استفاده از این برنامه ها نشان دهند.

این را امتحان کنید
  • به نامزدها ایده بدهید که از فرآیند استخدام چه انتظاری دارند
  • با توصیف دانش یا مهارت‌هایی که در زمینه فناوری به آن‌ها نیاز دارند، نامزدها را برای موفقیت تنظیم کنید.

قالب آگهی استخدام

الگوی آگهی کار مفید ما می تواند به شما کمک کند تا یک آگهی شغلی جذاب برای استخدام بعدی خود ایجاد کنید. می‌توانید سند Word را به گونه‌ای سفارشی کنید که بهترین روش‌های ذکر شده در بالا را شامل شود، یا آن را برای سازمان خود منحصر به فرد کنید.

A job advertisement template.A job advertisement template.
الگوی آگهی شغلی را دریافت کنید

خوراکی های کلیدی

  • یک آگهی شغلی اغلب اولین چیزی است که نامزدها از سازمان شما می بینند. به این ترتیب، می تواند عاملی برای تصمیم گیری آنها برای درخواست باشد.
  • ۱۱ نمونه آگهی شغلی در این مقاله می‌تواند به متخصصان منابع انسانی کمک کند تا آگهی‌های استخدام تاثیرگذار برای سازمان خود ایجاد کنند.
Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *