فرسایش در مقابل حفظ: تفاوت چیست؟

فرسایش کارکنان و حفظ کارکنان معیارهای مهم منابع انسانی برای توسعه و مدیریت یک نیروی کار قوی و مولد، به ویژه در زمینه استعفای بزرگ است. تلاش برای استخدام بهترین استعدادها، همراه با انبوهی از کارمندان طولانی مدت که در جستجوی فرصت های جدید ترک می کنند، فرسایش و حفظ را در خط مقدم قرار داده است.

در نتیجه، عدم تعادل بین مشاغل موجود در بازار و نامزدهای موجود وجود دارد. فرسایش و حفظ کارکنان دو مفهوم در طرف مقابل هستند که به یک وضعیت می پردازند. تفاوت بین فرسایش در مقابل حفظ چیست و هر کدام چه معنایی برای کسب و کار شما دارند؟ بیایید دریابیم.

مطالب
فرسایش کارکنان چیست؟
حفظ کارکنان چیست؟
فرسایش در مقابل حفظ
چرا ساییدگی را اندازه گیری کنیم؟
چرا احتباس اندازه گیری می شود؟

فرسایش کارکنان چیست؟

فرسایش کارکنان به کاهش طبیعی نیروی کار به دلایلی مانند بازنشستگی، بیماری، مرگ یا استعفا اشاره دارد. فرسایش به این معنی است که نقشی که کارمند خالی می کند برای مدت طولانی یا هرگز جایگزین نمی شود.

اصطلاحات فرسایش و گردش مالی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. جابجایی کارمندان تمام خاتمه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، که شامل موقعیت‌هایی است که دوباره پر می‌شوند. به منظور مقایسه فرسایش و حفظ کارکنان، از فرسایش به عنوان مترادف برای جابجایی استفاده خواهیم کرد.

عوامل متداول فرسایش کارکنان عبارتند از:

  • رضایت شغلی ضعیف – کارمندانی که شغل خود را ترک کرده اند زیرا از کار خود ناراضی هستند.
  • عدم رشد و فرصت های شغلی – کارکنانی که به دلیل عدم رشد افقی یا عمودی کسب و کار را ترک کرده اند.
  • فرهنگ سازمانی ضعیف – مجموعه ای از شیوه ها، سیاست ها و استراتژی هایی است که باعث ترک کارمند شده است.
  • مدیریت ضعیف – یک تجربه مدیریت یا رهبری بد که باعث می شود یک کارمند ترک کند.

برای محاسبه ساییدگی از این فرمول استفاده کنید:

Turnover rate formulaTurnover rate formula

حفظ کارکنان چیست؟

حفظ کارکنان زمانی است که یک کسب و کار بتواند کارکنان با استعداد را حفظ کند و گردش مالی را کاهش دهد. این تلاش جمعی از شیوه ها، سیاست ها و استراتژی های کارفرما برای حفظ کارکنان است. اهمیت حفظ در طول دوره های کاری و استعداد پر استرس (مانند استعفای بزرگ) افزایش می یابد.

درک میزان حفظ کارکنان به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه چیزی کسب و کار شما را به مکانی عالی برای کار تبدیل می کند. ردیابی معیارهای حفظ کارکنان برای حفظ کارکنان با استعداد بسیار ضروری است. این کارمندان برای کسب و کار شما حیاتی هستند و حفظ آنها باید در اولویت هر کسب و کاری باشد.

برای محاسبه نرخ نگهداری از این فرمول استفاده کنید:

Employee Retention Rate FormulaEmployee Retention Rate Formula

ساییدگی در مقابل حفظ

فرسایش و حفظ هر دو شاخص فرهنگ و سلامت یک کسب و کار هستند. آنها هر دو میزان مشارکت و وفاداری را می سنجند که با مشارکت کارکنان مرتبط است. در کنار هم، آنها تصویری از ثبات یک کسب و کار ارائه می دهند.

طبق تعریف، ساییدگی و حفظ نتایج دقیقاً مخالف را می سنجد. به زبان ساده، فرسایش نشان می دهد که کسب و کار شما چه کسی را از دست داده است. و حفظ چیزی است که سازمان شما نگه داشته است. با این حال، تفاوت ها بسیار پیچیده تر از این تمایز ساده است:

  • استخدام‌های جدید – استخدام‌های جدید به‌حساب نرخ ابقای ماه استخدام نمی‌شوند (بنابراین آنها از نرخ نگهداری حذف می‌شوند). با این حال، محاسبات نرخ فرسایش شامل افرادی است که در آن دوره استخدام شده اند – تفاوت مشخصی در کارکنان حذف شده در هر محاسبه.
  • گردش غیر ارادی – بسته به کسب و کارتان، ممکن است هنگام محاسبه نرخ نگهداری خود، گردش مالی غیرارادی را حذف کنید (زیرا این کارمندان لزوماً افرادی نیستند که یک شرکت بخواهد آنها را حفظ کند). با این حال، گردش غیرارادی همیشه هنگام محاسبه ساییدگی / گردش مالی لحاظ می شود.
  • دوره اندازه‌گیری – نرخ‌های حفظ بر اساس تغییر کسب‌وکار در سیاست‌ها، شیوه‌ها و استراتژی‌های افراد است. در نتیجه، احتباس معمولاً در یک دوره زمانی طولانی (یعنی 1 تا 5 سال) اندازه گیری می شود. از سوی دیگر، فرسایش تصویری از آنچه که در رابطه با ترک کارمندان اتفاق می افتد ارائه می دهد. مقایسه نرخ فرسایش ماه به ماه آسان تر است.
Attrition vs RetentionAttrition vs Retention
بر اساس تصویر Officevibe

چرا ساییدگی را اندازه گیری کنیم؟

  • این بازتابی از رضایت کارکنان است – نرخ فرسایش بالا می تواند نشان دهنده نارضایتی کارمندان از محل کار به دلایل مختلف باشد. این تأثیر منفی بر بهره وری و مشارکت کارکنان دارد. درک فرسایش کارکنان می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا استراتژی های استعداد را برای کاهش فرسایش به طور فعال توسعه دهد. این موارد از بهینه‌سازی فرآیند استخدام و انتخاب تا استخدام افراد مناسب‌تر برای نقش‌ها از طریق بهبود فرآیند عضوگیری تا طرح‌های مشارکت کارکنان را شامل می‌شود.
  • مدیریت هزینه ها – اگرچه فرسایش کارمند به این معنی نیست که شما کارمند را جایگزین می کنید، هزینه های مرتبطی نیز وجود دارد. این ممکن است به معنای هزینه‌های آموزشی برای ارتقای مهارت کارکنان برای مهارت‌های از دست رفته یا از دست دادن بهره‌وری به دلیل کمبود انگیزه به دلیل تعدیل نیرو باشد. درک فرسایش خود به شما کمک می کند هزینه های خود را مدیریت و پیش بینی کنید.
  • نام تجاری کارفرما – نرخ فرسایش بالا می تواند بر ارزش پیشنهادی و برند کارمند شما تأثیر بگذارد. کسب‌وکاری با نرخ فرسایش بالا شناخته شده، زیرا در رسانه‌های اجتماعی و اخبار گسترده است، برای جذب بهترین استعدادها تلاش می‌کند.

چرا احتباس را اندازه گیری کنیم

  • معیاری برای شیوه های محل کار شما – حفظ کارمندان تصویری خوب از رضایت کارکنان شما و اینکه آیا فرآیندهای استخدام و آموزش شما تأثیر مثبت یا منفی دارد ارائه می دهد.
  • پایه ای برای توسعه استراتژی افراد شما فراهم می کند – درک میزان حفظ شما و اینکه کدام بخش ها دارای نرخ نگهداری بالاتر یا پایین تر هستند به شما امکان می دهد منابع و زمان خود را به طور دقیق اولویت بندی کنید.
  • باعث صرفه جویی در پول کسب و کار می شود – مهمتر از آن، حفظ کارکنان به این معنی است که هیچ هزینه ای برای جایگزینی آنها وجود ندارد. هزینه‌های ورود به هواپیما کاهش می‌یابد و همچنین هزینه‌هایی که برای استخدام صرف می‌شود، کاهش می‌یابد.

اندازه گیری ساییدگی و ماندگاری هر دو مهم است زیرا داستان های مختلفی از آنچه در کسب و کار شما اتفاق می افتد را بیان می کنند. نرخ ماندگاری بالا را می توان با نرخ ساییدگی پایین مرتبط دانست. و نرخ ماندگاری پایین نیز می تواند با نرخ ساییدگی بالا مرتبط باشد. داشتن نرخ فرسایش سالم و نرخ ماندگاری بالا به این معنی است که نرخ مشارکت کارکنان شما احتمالاً خوب است. دلایل ماندگاری و فرسایش نیز مرتبط است:

حفظ کارکنان: چرا کارکنان در کسب و کار می مانند؟ فرسایش کارکنان: چرا کارمندان کسب و کار را ترک می کنند
آنها از نظر مدیر خود احساس احترام می کنند. آنها احساس می کنند که توسط مدیر خود بی احترامی می شود.
کارمندان احساس می کنند به طور عادلانه ای جبران می شوند. کارمندان برای مشاغل با درآمد بهتر ترک می کنند.
آنها چندین طرح آموزشی را دریافت می کنند. کارمندان به دلیل نبود فرصت های رشد کار را ترک می کنند.

در طول مصاحبه های خروج، کارفرمایان می توانند دلایل مختلفی را برای ترک کارمند کشف کنند. این یک فرصت عالی برای استفاده از این یافته ها برای بهبود حفظ کارکنان است. به عنوان مثال، اگر 80 درصد از کارمندانی که در یک دوره زمانی یک کسب و کار را ترک می‌کنند، آن را به مدیریت ضعیف نسبت می‌دهند، استراتژی حفظ کارمندان شما باید از طریق آموزش و مربیگری مدیران یا تخصیص مجدد نقش‌ها و مسئولیت‌ها به دنبال رفع این مشکل باشد.

همچنین مهم است که ببینید چه کسی این را می‌گوید (اگرچه نام‌ها در مصاحبه‌های خروجی قابل شناسایی نیستند، می‌توانید از معیارهایی مانند جنسیت، بخش و سطح ارشد استفاده کنید).

آیا نرخ نگهداری 80 درصد به این معنی است که نرخ ساییدگی 20 درصد است؟ خیر، چون در محاسبات تفاوت وجود دارد. فرسایش یا جابجایی کارمندان لزوماً به این معنی نیست که شما ممکن است آن کارمندان را جایگزین کنید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما 15 کارمند را به دلیل استعفا از دست بدهید، و بازار تغییر کرده است، ممکن است آنها را با سه کارمند جایگزین کنید.

برای جمع بندی

هر دو نرخ ساییدگی و ماندگاری را می توان در صورت خوب یا بد بودن، بسته به دلایل زمینه ای اندازه گیری کرد. به عنوان مثال، اگر تعداد بازنشستگی‌های شما زیاد باشد، می‌تواند کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار دهد، زیرا سعی می‌کنید همه آنها را جایگزین کنید یا سایر کارمندان را در این دوره ارتقا دهید. فرسایش می تواند به معنای حذف یک موقعیت باشد – بنابراین می تواند یک پس انداز تجاری باشد که نیازی به جایگزینی این موقعیت ها نیست.

فرسایش و حفظ هر دو چیزهای زیادی در مورد وضعیت نیروی کارتان به شما می گوید. استفاده از این معیارها به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشکلات و فرصت‌ها کجا هستند و شما را قادر می‌سازد تا استراتژی‌هایی برای ایجاد نیروی کار ایجاد کنید که به پیشرفت سازمان شما کمک کند.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *