الزامات تحصیلی برای دنبال کردن شغل متخصص منابع انسانی

اگر به فکر انتقال به سمت یک نقش متخصص منابع انسانی هستید، ضروری است که الزامات آموزش متخصص منابع انسانی را در نظر بگیرید. به طور متوسط، سالانه حدود 78700 فرصت برای متخصصان منابع انسانی در ایالات متحده وجود دارد. دانستن اینکه سازمان‌ها به دنبال چه هستند و برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارید، می‌تواند به شما کمک کند تا در بین دیگران متمایز شوید و به شغل مورد نظر خود برسید.

این مقاله الزامات آموزشی اولیه و پیشرفته برای متخصص منابع انسانی را مورد بحث قرار خواهد داد. همچنین پنج مرحله ای را که می توانید برای تعیین بهترین مسیر آموزش منابع انسانی برای پیشرفت و اثبات آینده شغلی خود بردارید، خواهید یافت.

مطالب
متخصص منابع انسانی چیست؟
الزامات آموزشی اولیه برای متخصصان منابع انسانی
الزامات آموزشی پیشرفته
تعیین بهترین مسیر آموزش منابع انسانی برای شما

متخصص منابع انسانی چیست؟

یک متخصص منابع انسانی در یک نقش سطح ابتدایی است و مسئولیت عملکردهای منابع انسانی خاص مانند استخدام، آموزش و توسعه، پاداش و مزایا، پاداش ها و روابط کارکنان را بر عهده دارد. وظایف روزانه آنها به احتمال زیاد شامل برخی دیگر از فعالیت های منابع انسانی است، اما تمرکز اصلی آنها بر تخصص آنهاست.

شما اغلب متخصصان منابع انسانی را در سازمان های بزرگ و شرکت های مشاوره پیدا خواهید کرد. این شرکت‌ها معمولاً چندین متخصص منابع انسانی دارند که مسئول همان تخصص هستند.

مهارت های متخصص منابع انسانی

برای موفقیت، یک متخصص منابع انسانی به ترکیبی از مهارت های تخصصی در حوزه تخصصی خود و مهارت های عمومی تر نیاز دارد. این مهارت های عمومی را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

  • مهارت های بین فردی و ارتباطی: این ها عبارتند از مدیریت عملکرد، مدیریت تعارض و مهارت های ایجاد رابطه.
  • مهارت های تحلیلی و تصمیم گیری: یک متخصص منابع انسانی باید جزئیات گرا باشد و توانایی تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد وظایف مختلف منابع انسانی را داشته باشد.
  • مهارت های اخلاقی و انطباق: این مهارت ها شامل داشتن اخلاق خوب، احساس مسئولیت و توانایی مدیریت روابط کارکنان است.

الزامات آموزشی اولیه برای متخصصان منابع انسانی

اکنون که می‌دانید یک متخصص منابع انسانی چه می‌کند و مهارت‌هایی که نیاز دارند، بیایید در مورد الزامات آموزشی اولیه برای این نقش بحث کنیم.

1. آموزش رسمی

اکثر سازمان ها به مدرک لیسانس در HR یا رشته های مرتبط (مانند مدیریت بازرگانی، روانشناسی سازمانی، اقتصاد یا مدیریت بازرگانی) نیاز دارند. مدارک تحصیلی در این زمینه ها طیف گسترده ای از موضوعات را شامل می شود، از جمله رفتار سازمانی، روابط کارکنان و کار، پاداش و مزایا، و سیستم های اطلاعات منابع انسانی.

با این حال، این یک نیاز سخت نیست. افرادی که وارد حوزه منابع انسانی می شوند اغلب تحصیلات رسمی در سطح عالی و تجربه منابع انسانی ندارند. در واقع، طبق آخرین گزارش ما در مورد وضعیت منابع انسانی، 92٪ از متخصصان منابع انسانی از شغل دیگری به سمت منابع انسانی نقل مکان کردند – اغلب به عنوان شغل دوم، سوم یا چهارم. اکثر آنها قبل از ورود به منابع انسانی، در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی یا مدیریت تجربه دارند.

2. گواهینامه منابع انسانی

تکمیل برنامه های گواهی منابع انسانی و دریافت گواهینامه می تواند به شما کمک کند تا مهارت های حیاتی منابع انسانی مورد نیاز برای موفقیت به عنوان یک متخصص منابع انسانی را به دست آورید. شما با آخرین روندها، قوانین و بهترین شیوه ها در منابع انسانی به روز خواهید بود.

این گواهینامه ها همچنین اعتبار حرفه ای مورد نیاز برای پیشرفت شغلی را به شما می دهد و تعهد شما را برای توسعه مداوم خود نشان می دهد. علاوه بر این، به عنوان یک متخصص خبره منابع انسانی، شما این اهرم را دارید که از شرکتی که در آن کار می کنید یا می خواهید در آن کار کنید، غرامت بیشتری درخواست کنید.

نحوه انتخاب برنامه گواهینامه مناسب

انتخاب برنامه گواهینامه مناسب به تخصص شما بستگی دارد. برای مثال، اگر به برنامه گواهینامه AIHR علاقه مند هستید، پیشنهادات ما در اینجا آمده است:

  • استعدادیابی: برنامه گواهی منبع و استخدام دانش عملی، مهارت ها و ابزارهایی را که برای اجرای فرآیند استخدام سرتاسر نیاز دارید، ارائه می دهد. اگر می‌خواهید یک استراتژی کسب استعداد موفق ایجاد و اجرا کنید، برنامه گواهی استعدادیابی استراتژیک یک انتخاب عالی است.
  • غرامت و مزایا: اگر می‌خواهید مهارت‌هایی را برای توسعه استراتژی C&B آینده‌نگر به دست آورید، برنامه گواهینامه جبران خسارت و مزایا عالی است.
  • یادگیری و توسعه: برنامه گواهی یادگیری و توسعه به شما مهارت هایی را می دهد تا برنامه های L&D موثر بسازید و فرهنگ یادگیری قوی ایجاد کنید.

3. کارآموزی و سایر تجربه های کاری

شرکت در دوره های کارآموزی منابع انسانی می تواند به شما کمک کند پایه ای قوی برای آینده شغلی خود به عنوان متخصص منابع انسانی بسازید. شما بینش عملی در مورد عملیات روزانه یک بخش منابع انسانی، از جمله استخدام، آموزش، روابط کارمندان و رعایت قانون کار به دست خواهید آورد. کارآموزی همچنین به شما امکان می دهد شبکه های حرفه ای را در جامعه منابع انسانی ایجاد کنید. این روابط زمانی می توانند ارزشمند باشند که به دنبال شغل جدیدی هستید یا به دنبال مربیگری هستید.

همچنین، مهارت‌های قابل انتقالی را که از سایر تجربیات کاری قبل از نقش‌های منابع انسانی کسب می‌کنید، نادیده نگیرید. مهارت هایی مانند ارتباط، کار گروهی، تفکر انتقادی و حل مسئله در هر نقش یا زمینه کاری حیاتی هستند. در HR، این مهارت ها می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر با کارکنان در تمام سطوح تعامل داشته باشید، تعارضات را میانجیگری کنید و راه حل هایی برای چالش های سازمانی ایجاد کنید.

کارآموزی منابع انسانی و سایر تجربه های کاری نیز می تواند به شما در درک فرهنگ ها و پویایی های مختلف سازمانی کمک کند. این برای حوزه منابع انسانی حیاتی است، زیرا به شما کمک می کند تا به طور موثر محیط محل کار را هدایت کنید و شکل دهید.

الزامات آموزشی پیشرفته

بر اساس تحقیقات ما، بسیاری از متخصصان منابع انسانی از نقش‌های مدیریتی و غیرتجاری به این وظیفه تبدیل می‌شوند. این باعث می‌شود که ارزش‌گذاری برای سازمان برای آنها چالش‌برانگیز باشد، زیرا آنها فاقد مهارت‌های اصلی مانند هوش تجاری، تجزیه و تحلیل داده‌ها یا مهارت دیجیتال هستند. به عنوان مثال، تنها 64 درصد از متخصصان منابع انسانی در ترجمه استراتژی و همسو کردن اولویت ها احساس اطمینان می کنند.

به همین دلیل است که اگر می خواهید یک متخصص منابع انسانی موفق شوید، توسعه دانش و مهارت های مناسب بسیار مهم است. اینها شامل تخصص در حوزه تخصصی شما و تسلط بر شایستگی های اصلی منابع انسانی – هوش تجاری، سواد داده، چابکی دیجیتال، حمایت از افراد، و تعالی اجرا می شود. ایجاد تعادل مناسب بین شایستگی های منابع انسانی اصلی و تخصصی به شما این امکان را می دهد که در کاری که انجام می دهید موثرتر باشید، از روندهای صنعت جلوتر بمانید و ارزش بیشتری برای کسب و کار ارائه دهید.

اما تسلط بر این مهارت ها در یک لحظه خاص کافی نیست. حوزه منابع انسانی با سرعت زیادی در حال تغییر است. روندهای کلان مانند توسعه فناوری، تغییر جمعیت نیروی کار، و اختلالات اقتصادی جهانی، همگی بر آنچه از منابع انسانی انتظار می رود و آنچه منابع انسانی باید ارائه دهد، تأثیر دارند. برای اینکه مسیر شغلی خود را مرتبط و ثابت نگه دارید، باید به طور مداوم تخصص تخصصی و شایستگی های اصلی خود را توسعه دهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از برنامه‌های گواهی منابع انسانی و گرفتن گواهینامه و تایید مجدد است. این به شما این امکان را می دهد که با آخرین شیوه ها و فناوری های منابع انسانی به روز بمانید و مهارت های اساسی را که برای موفقیت در نقش خود به آن نیاز دارید، تقویت کنید. شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی دارای گواهی، به خوبی مجهز خواهید بود تا پیچیدگی های منابع انسانی مدرن را مرور کنید، با نیازهای در حال تغییر کسب و کار و انتظارات کارکنان سازگار شوید و به موفقیت و رشد سازمان خود کمک کنید.

آیا می دانستید؟

همه برنامه های گواهینامه AIHR توسط انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM)، موسسه صدور گواهینامه منابع انسانی (HRCI)، انجمن حرفه ای منابع انسانی (HRPA) و متخصصان خبره در منابع انسانی (CPHR) معتبر هستند. اگر عضو سازمان‌های همکار ما هستید، می‌توانید پس از تکمیل برنامه‌های ما از این مؤسسات اعتبار دریافت کنید.

The educational requirements necessary to pursue an HR specialist career.The educational requirements necessary to pursue an HR specialist career.

تعیین بهترین مسیر آموزش منابع انسانی برای شما

بسیاری از جنبه‌های آموزش منابع انسانی شما می‌تواند به صورت ارگانیک و بدون برنامه‌ریزی قبلی از طریق تجربیات، چالش‌ها و رشد در نقش موجود شما اتفاق بیفتد. می‌توانید مهارت‌های جدیدی را از آموزش در حین کار کسب کنید، با همکارانی از بخش‌های دیگر همکاری کنید، یا با تغییرات ناگهانی در چشم‌انداز فناوری سازگار شوید.

در حالی که این فرصت های برنامه ریزی نشده می تواند به طور قابل توجهی مجموعه مهارت های شما را افزایش دهد، هنوز هم لازم است که مسیر یادگیری خود را به طور فعال ترسیم کنید. یک رویکرد ساختاریافته برای توسعه حرفه ای شما تضمین می کند که یادگیری شما جامع، استراتژیک و در راستای اهداف شغلی و نیازهای سازمان باشد. در اینجا پنج مرحله وجود دارد که می توانید برای تعیین بهترین مسیر آموزش منابع انسانی برای خود انجام دهید:

1. اهداف شغلی و علاقه شخصی را ارزیابی کنید

برای درک جاه طلبی های شغلی، نقاط قوت، ضعف ها و زمینه های مورد علاقه در منابع انسانی، یک خودارزیابی کامل انجام دهید. خودارزیابی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • به اهداف شغلی فکر کنید: به عنوان یک متخصص منابع انسانی می خواهید به چه چیزی برسید؟ در کدام زمینه می خواهید تخصص داشته باشید؟ تعیین اهداف واضح و قابل دستیابی به هدایت مسیر شغلی شما کمک می کند. همچنین خوب است به این فکر کنید که در پنج، ده یا حتی بیست سال آینده خود را کجا می بینید.
  • نقاط قوت و ضعف را ارزیابی کنید: ارزیابی های عملکرد قبلی، بازخوردهای همکاران و شناخت هایی که دریافت کرده اید را مرور کنید. این اطلاعات می تواند استعدادهای طبیعی و زمینه هایی را که در آنها برتری دارید برجسته کند. همچنین می‌توانید زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید تا تلاش‌های یادگیری خود را متمرکز کنید.
  • کاوش علایق: در نظر بگیرید که با توجه به علایق و ارزش‌های شخصی‌تان، کدام جنبه‌های منابع انسانی را جذاب‌تر و رضایت‌بخش‌تر می‌بینید. به عنوان مثال، اگر به ایجاد محیط های کاری فراگیر علاقه دارید، تنوع و گنجاندن می تواند مسیر شغلی مفیدی باشد.

2. مسیر شغلی خود را ترسیم کنید

برای تعیین مسیر تحصیلی خود، مسیر شغلی HR ایده آل خود را در نظر بگیرید. این به شما درک خوبی از اینکه می‌خواهید در آینده کجا باشید و مهارت‌هایی که برای رسیدن به آن نیاز دارید به دست آورید، به شما می‌دهد. شما می توانید مسیر شغلی HR خود را با استفاده از ابزار نقشه برداری شغلی AIHR تجسم کنید.

به سادگی نقش فعلی خود و نقش هایی را که می خواهید در آن جابجا شوید را وارد کنید تا مسیر شغلی دقیقی داشته باشید. این ابزار همچنین جزئیاتی در مورد حقوق و دستمزد، کل ساعات یادگیری مورد نیاز برای سرمایه گذاری و اینکه چند سال طول می کشد تا به یک نقش جدید بروید را ارائه می دهد.

HR Career Path MapHR Career Path Map

3. دانش و مهارت های مورد نیاز خود را شناسایی کنید

به دانش و مهارت هایی که برای پیشرفت در مسیر شغلی خود نیاز دارید فکر کنید. این رویکرد متمرکز تضمین می‌کند که تلاش‌های یادگیری شما با اهداف شغلی شما همسو می‌شود تا تأثیر پیشرفت حرفه‌ای خود را به حداکثر برسانید.

نکته HR: چگونه دانش و مهارت های مناسب را شناسایی کنیم

  • تجزیه و تحلیل نقش را انجام دهید: فهرست های فعلی نقش های مورد نظر خود را مرور کنید تا صلاحیت ها، مهارت ها و تجربیاتی را که یک کارفرما می خواهد، درک کنید.
  • معیار در برابر رهبران صنعت: برای درک روندهای نوظهور و مهارت های مورد تقاضا، رهبران و تأثیرگذاران فکری منابع انسانی را شناسایی و دنبال کنید. فراموش نکنید که با انجمن های حرفه ای HR مانند SHRM در ارتباط باشید تا با حوزه های مهم در صنعت همگام شوید.
  • سطح مهارت و شکاف‌های فعلی را ارزیابی کنید: بررسی کنید که کجا برتر هستید، کجا نیاز به پیشرفت دارید، و کدام مهارت‌ها یا دانش‌ها را از دست داده‌اید تا به نقش جدیدی در مسیر شغلی خود بروید.

4. در برنامه های گواهی ثبت نام کنید تا شکاف های مهارتی خود را پر کنید

در برنامه‌های گواهی منابع انسانی ثبت‌نام کنید که به شکاف‌های مهارتی و دانشی که شما شناسایی کرده‌اید، رسیدگی می‌کند. برنامه های گواهی همچنین اطلاعات عملی و به روزی را در مورد شیوه ها و روندهای منابع انسانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر مهارت‌های لازم برای توسعه استراتژی جذب استعداد را ندارید، برنامه‌هایی مانند برنامه گواهینامه استعدادیابی استراتژیک AIHR می‌تواند به شما کمک کند شکاف مهارتی خود را پر کنید.

هنگام انتخاب یک برنامه، باید به این موارد فکر کنید:

  • زمانی که در اختیار دارید: اگر برنامه شما غیرقابل پیش‌بینی است، یک برنامه آنلاین خودگام می‌تواند انعطاف‌پذیری لازم را به شما بدهد. اما اگر می‌توانید به یک برنامه زمان‌بندی متعهد شوید، دوره‌های تحت رهبری مربی گزینه خوبی برای تجربه یادگیری ساختاریافته‌تر هستند.
  • ترجیحات یادگیری شما: آیا محیط تعاملی یک کلاس درس آفلاین را ترجیح می دهید یا راحتی و انعطاف پذیری یادگیری آنلاین؟ همچنین به این فکر کنید که آیا ترجیح می دهید از طریق سخنرانی های ویدیویی، مطالب خواندنی یا بحث های تعاملی یاد بگیرید.
  • منابعی که برنامه ارائه می دهد: به دنبال برنامه هایی باشید که ویژگی های اضافی مانند مربیگری، جامعه منابع انسانی یا کتابخانه منابع را ارائه می دهند. اینها می توانند تجربه یادگیری شما را افزایش دهند و ارزشی فراتر از خود محتوای دوره ارائه دهند.
  • بودجه شما: هزینه برنامه های مختلف از جمله شهریه، مطالب خواندنی، هزینه امتحانات و غیره را مقایسه کنید. بهترین برنامه برنامه ای است که بهترین ارزش را برای سرمایه گذاری شما ارائه دهد. برای جبران هزینه، به کمک های مالی، بورس تحصیلی یا گزینه های بازپرداخت کارفرما نگاه کنید.

5. یادگیری مستمر را در اولویت قرار دهید

برای مرتبط ماندن در منابع انسانی، یادگیری و توسعه مداوم را در اولویت قرار دهید. شما می توانید گواهینامه های بیشتر را دنبال کنید، در کارگاه ها و کنفرانس ها شرکت کنید، در وبینارها شرکت کنید و در مورد روندهای منابع انسانی مطلع شوید. داشتن ذهنیت یادگیری مستمر به شما کمک می کند در حرفه منابع انسانی خود سازگار و آینده نگر بمانید.

برای جمع بندی

متخصصان منابع انسانی یک گزینه شغلی ارزشمند هستند که به شما امکان می دهد هم بر سازمان و هم بر کارکنان آن تأثیر بگذارید. برای تبدیل شدن به یکی، باید خود را وقف ارتقاء مداوم و توسعه تجربه کاری خود کنید. اینگونه است که می توانید در حرفه خود مرتبط، موثر و موفق بمانید.

مای دو متخصص محتوا در AIHR است. Mai بخشی از تیم AIHR از بازاریابان پرشور و با استعداد است که هدف آن کمک به هزاران متخصص منابع انسانی است تا مجموعه مهارت‌های خود را برای آینده حرفه‌ای خود گسترش دهند. او در ایجاد مقالات وبلاگ، کتابهای الکترونیکی قابل دانلود، کاغذهای سفید و خبرنامه در مورد موضوعات مختلف منابع انسانی در حال ظهور تجربه دارد. تخصص او در تبدیل اطلاعات و بینش های پیچیده به محتوای یادگیری آسان و کاربردی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *