نحوه دریافت گواهینامه HR بدون مدرک [در سال 2024]

آیا به فکر گرفتن گواهینامه HR بدون مدرک هستید؟ کاملا امکان پذیر است. گواهی HR راهی عالی برای نشان دادن دانش و قابلیت های منابع انسانی، تعهد به یادگیری مستمر و تعهد به این رشته است.

همچنین می تواند باعث ارتقای شغلی شود، به خصوص اگر مسیر سنتی تکمیل مدرک در منابع انسانی و شروع کار خود را در زمینه منابع انسانی دنبال نکرده باشید. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که متخصصان دارای گواهینامه بدون مدرک تحصیلات تکمیلی، چشم‌انداز شغلی بهتری دارند و درآمد بیشتری نسبت به همتایان خود که مدرک دریافت کرده‌اند، دارند.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه دریافت گواهینامه HR بدون مدرک، گواهینامه های مختلفی که باید در نظر بگیرید و جایگزین های گواهی HR بدانید، خواهید فهمید.

مطالب
چرا برای حرفه HR خود گواهینامه HR بگیرید؟
آیا برای دریافت گواهینامه HR نیاز به مدرک دارید؟
انواع گواهینامه های منابع انسانی و الزامات واجد شرایط بودن
4 مرحله برای دریافت گواهینامه HR بدون مدرک
حفظ و به روز رسانی گواهینامه منابع انسانی
جایگزین های گواهینامه سنتی منابع انسانی

چرا برای حرفه HR خود گواهینامه منابع انسانی دریافت کنید؟

دریافت گواهینامه HR یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به شما در جهت اثبات آینده شغلی در حوزه منابع انسانی است، خواه شما یک متخصص منابع انسانی با تجربه باشید یا تازه شروع به کار کرده‌اید.

در اینجا چند مزیت دریافت گواهینامه منابع انسانی وجود دارد:

  • پیشرفت شغلی بهتر: دریافت گواهینامه منابع انسانی به کارفرمای شما نشان می دهد که به این رشته و توسعه مستمر متعهد هستید. این می‌تواند فرصت‌هایی را برای ارتقاء یا مشارکت در پروژه‌های منابع انسانی اضافی برای شما باز کند.
  • پشتیبانی ارزشمند انتقال شغل: اگر در حال انتقال به سمت منابع انسانی هستید، داشتن گواهینامه راه خوبی برای نشان دادن دانش و مهارت های منابع انسانی شما است. این می تواند به شما برتری نسبت به سایر کاندیداهایی بدهد که آنها نیز از یک پیشینه نامرتبط هستند. در واقع، تحقیقات ما نشان می‌دهد که تنها 8 درصد از متخصصان منابع انسانی اولین شغل خود را در حوزه منابع انسانی شروع می‌کنند، بنابراین تغییر شغل در منابع انسانی بسیار رایج است.
  • افزایش اعتبار حرفه ای: گواهینامه های منابع انسانی اغلب در سطح جهانی شناخته می شوند. آنها نشان می دهند که شما به استانداردهای صنعت، بهترین شیوه ها و اخلاقیات مسلط هستید و به اندازه کافی متعهد هستید که امتحانات و صلاحیت های سخت را پشت سر بگذارید.
  • چشم انداز شغلی بهبود یافته: به عنوان یک متخصص منابع انسانی گواهی شده، هنگام درخواست برای یک موقعیت جدید، به احتمال زیاد از همتایان غیر دارای گواهی متمایز خواهید شد. علاوه بر این، دریافت گواهینامه می تواند به شما کمک کند تا پتانسیل درآمد خود را در طول حرفه خود بهبود بخشید. طبق موسسه LMI، شما می توانید تا 44 درصد بیشتر از کسانی که گواهینامه ندارند درآمد کسب کنید.
  • افزایش مهارت ها و تخصص منابع انسانی: گواهینامه منابع انسانی اغلب طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. شما همچنین این فرصت را دارید که در مطالعات موردی شرکت کنید و تکالیف دنیای واقعی را تکمیل کنید تا مهارت‌های خود را عملی کنید.

آیا برای دریافت گواهینامه HR نیاز به مدرک دارید؟

آخرین تحقیقات ما در مورد وضعیت منابع انسانی نشان می دهد که 92٪ از متخصصان منابع انسانی از شغل دیگری به سمت منابع انسانی می روند و تنها 18٪ از آنها به عنوان اولین یا دومین نقش خود در HR شروع می کنند. اکثر افرادی که به سمت منابع انسانی می روند، تجربه ای در علوم انسانی، علوم اجتماعی، یا مدیریت دارند – با صلاحیت ها و مهارت های مختص منابع انسانی.

این اغلب به این معنی است که متخصصان منابع انسانی باید در حین کار یاد بگیرند و به دنبال فرصت های یادگیری مانند برنامه های گواهینامه منابع انسانی و گواهینامه های منابع انسانی باشند. خوشبختانه، برخی از ارائه دهندگان گواهینامه برای دریافت گواهینامه HR نیازی به آموزش رسمی ندارند. به عنوان مثال، Associate Professional in Human Resources (APHR) نیازی به آموزش یا تجربه رسمی در زمینه منابع انسانی ندارد، که آن را برای مبتدیان یا کسانی که به دنبال تغییر شغل هستند عالی می کند.

گواهینامه هایی مانند SHMR Certified Professional (SHRM-CP) اغلب به ترکیبی از تجربه و آموزش رسمی نیاز دارند، اما داوطلبان مجاز به جبران مدرک با تجربه کاری اضافی هستند.

بخش بعدی یک تفکیک مفید از گواهینامه ها و الزامات مختلف منابع انسانی ارائه می دهد.

آیا برای کار در HR نیاز به مدرک دارید؟

پاسخ کوتاه نه است. پاسخ طولانی این است که حوزه منابع انسانی بسیار تغییر کرده است. البته، اگر از LinkedIn، Indeed یا بسیاری از تابلوهای شغلی دیگر بازدید کنید، ممکن است ببینید که اکثر نقش های منابع انسانی نیاز به مدرک در منابع انسانی یا زمینه های مرتبط دارند. اما در واقعیت، مدرک به سختی قبل از آن نیست.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، برای موفقیت در یک محیط تجاری بسیار پرنوسان و رقابتی به چیزی بیش از آموزش رسمی نیاز دارید. همچنین باید با روندهای صنعت، پیشرفت های تکنولوژیکی، بهترین شیوه های منابع انسانی و قوانین و مقررات جدید همراه باشید. بیشتر از آن، باید به طور مداوم خود را ارتقا دهید و دوباره مهارت دهید تا مطمئن شوید که چابک، سازگار و آماده آینده هستید. اغلب می توانید این کار را با دریافت گواهینامه HR انجام دهید. این می تواند یک جایگزین استراتژیک برای مدرک باشد، به خصوص زمانی که با تجربه مرتبط پشتیبانی شود.

انواع مختلف گواهینامه های منابع انسانی و الزامات واجد شرایط بودن

بهترین مناسب برای هزینه شرایط واجد شرایط بودن
منابع انسانی حرفه ای (APHR) متخصصان منابع انسانی در سطح ابتدایی هزینه درخواست: 100 دلار
هزینه آزمون: 300 دلار
بدون نیاز به سابقه کاری یا مدرک قبلی
منابع انسانی حرفه ای (PHR) متخصصان منابع انسانی با چند سال تجربه هزینه درخواست: 100 دلار
هزینه آزمون: 395 دلار
متقاضیان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
– حداقل یک سال تجربه منابع انسانی با مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر.
– حداقل دو سال تجربه منابع انسانی با مدرک لیسانس.
– حداقل چهار سال سابقه کار در منابع انسانی
منابع انسانی حرفه ای ارشد (SPHR) متخصصان HR کارکشته به دنبال انتقال به نقش های رهبری هستند هزینه درخواست: 100 دلار
هزینه آزمون: 495 دلار
متقاضیان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
– حداقل چهار سال تجربه منابع انسانی با مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر.
– حداقل پنج سال تجربه منابع انسانی با مدرک لیسانس. حداقل هفت سال تجربه منابع انسانی.
حرفه ای دارای گواهی SHRM (SHRM–CP) متخصصان منابع انسانی (آمریکایی) که ماهیت کارشان تخصصی و عملیاتی است عضو: 410 دلار
غیر عضو: 510 دلار
مدرک یا تجربه HR لازم نیست.
حرفه ای دارای گواهینامه ارشد SHRM (SHRM–SCP) متخصصان منابع انسانی استراتژیک به دنبال حرکت به سمت نقش های رهبری هستند عضو: 410 دلار
غیر عضو: 510 دلار
متقاضیان برای درخواست نیازی به مدرک ندارند، اما به حداقل 3 سال تجربه استراتژیک منابع انسانی نیاز دارند.
– برای هر سال، متقاضیان باید نشان دهند که حداقل 1000 ساعت را صرف کار استراتژیک منابع انسانی می کنند.

نکته HR: یک گواهینامه جهانی HR دریافت کنید

اکثر گواهینامه های HR عمدتاً بر زمینه ایالات متحده متمرکز هستند. اگر در ایالات متحده مستقر نیستید، قصد دارید در خارج از کشور یا برای یک شرکت بین المللی کار کنید، یک گواهینامه جهانی منابع انسانی نیز ارزشمند است. به عنوان مثال، HRCI چندین گواهینامه بین المللی HR ارائه می دهد، مانند Global Professional در منابع انسانی (GPHR) یا Associate Professional in Human Resources International (aPHRI). این مقاله را برای لیستی از 15 بهترین گواهینامه جهانی HR بررسی کنید.

4 مرحله برای دریافت گواهینامه HR بدون مدرک

مرحله 1: تجربه مرتبط با منابع انسانی را به دست آورید

اولین قدم شما کسب تجربه کاری مرتبط است. این به شما کمک می کند تا در مورد این رشته بیاموزید و درک درستی از عملکردها و فعالیت های اصلی منابع انسانی به شما ارائه دهد. همچنین این فرصتی برای شماست تا با متخصصان HR با تجربه بیشتری ارتباط برقرار کنید.

در اینجا چندین کار وجود دارد که می توانید برای کسب تجربه مرتبط با منابع انسانی انجام دهید:

  • داوطلب یا کارآموز : به سازمان های غیرانتفاعی محلی، استارت آپ ها یا کسب و کارهای کوچک توجه کنید. آنها اغلب دارای تعداد زیادی از وظایف اصلی منابع انسانی هستند که ممکن است منابع یا نیروی کار برای انجام آنها را نداشته باشند. تماس بگیرید و بپرسید که آیا فضایی برای یک کارآموز یا یک داوطلب دارند.
  • برای موقعیت‌های ابتدایی درخواست دهید : مراقب موقعیت‌هایی مانند دستیار منابع انسانی، دستیار استخدام یا دستیار سرپرست منابع انسانی باشید. اینها معمولاً نقش‌های سطح ابتدایی هستند که شامل وظایفی مانند به‌روزرسانی HRIS، کمک به فرآیند استخدام یا رسیدگی به سؤالات اولیه کارکنان است.
  • به پروژه‌های فرابخشی بپیوندید : اگر در موقعیتی نیستید که بتوانید به یک نقش پایه یا کارآموز برگردید، همچنین می‌توانید به دنبال فرصت‌هایی برای مشارکت در پروژه‌های منابع انسانی سازمان خود باشید.

نکته HR: به دنبال یک مربی در زمینه منابع انسانی باشید

یک مربی منابع انسانی می تواند دانش، بینش و بهترین شیوه ها را در اختیار شما قرار دهد. می‌توانید از بخش منابع انسانی سازمان خود یا از طریق شبکه‌های حرفه‌ای HR یک مربی پیدا کنید.

  • یک مربی با مسیر شغلی مشابه پیدا کنید : مسیر شغلی HR را که به آن علاقه دارید شناسایی کنید (می توانید از ابزارهایی مانند نقشه شغلی منابع انسانی ما استفاده کنید) و به دنبال مربی ای بگردید که مسیر شغلی او با آنچه امیدوارید به دست آورید همسو باشد.
  • آماده باشید: احتمالاً هر دوی شما افراد پرمشغله ای هستید، بنابراین قبل از ملاقات، پیشینه حرفه ای آنها را بررسی کنید و سؤالات یا موضوعات خاصی را که می خواهید در مورد آنها راهنمایی کنید آماده کنید.
  • به طور منظم ارتباط برقرار کنید: به آنها به روز رسانی کنید یا جلسات بازخورد منظمی داشته باشید تا در مورد پیشرفت خود صحبت کنید، اهداف یادگیری را تنظیم کنید و قدردانی خود را از راهنمایی آنها نشان دهید. این به تسریع پیشرفت شما و همچنین تقویت رابطه شما با مربی خود کمک می کند.

مرحله 2: تکمیل برنامه های گواهی HR معتبر

ثبت نام و تکمیل برنامه های گواهینامه منابع انسانی معتبر می تواند به شما کمک کند تا برای آزمون های گواهینامه HR آماده شوید و دانش و مهارت های عملی HR را به دست آورید.

بسیاری از برنامه های گواهینامه HR معتبر شناخته شده وجود دارد، مانند برنامه هایی که توسط AIHR ارائه می شود. هنگامی که برنامه های گواهی HR AIHR را تکمیل می کنید، برای گواهینامه های HR معتبر مانند SHRM، HRCI یا HRPA اعتبار کسب خواهید کرد.

Guide on obtaining an HR certification without a degree, outlining four key steps.Guide on obtaining an HR certification without a degree, outlining four key steps.

مرحله 3: آماده شدن برای آزمون گواهینامه HR

برای دریافت گواهینامه HR باید زمان و منابعی را برای آماده شدن برای آزمون گواهینامه سرمایه گذاری کنید. در اینجا چند نکته برای آسان کردن این سفر وجود دارد:

  • از مواد مطالعه استفاده کنید : اکثر مؤسسات کتاب‌های کار و دفترچه‌های سؤالات تمرینی را برای خرید در وب‌سایت خود دارند. این مطالب با توجه به ساختار، محتوا و الزامات هر آزمون تنظیم شده است. اگر مطالب رسمی گزینه ای نیستند، می توانید در گوگل، انجمن های منابع انسانی یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی منابع آنلاین را نیز جستجو کنید.
  • انجام تست های آزمایشی: با قالب و زمان آزمون واقعی آشنا شوید. این آزمون‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید کجا نیاز به بهبود دارید، چگونه در یک محدودیت زمانی مشخص عمل می‌کنید و چگونه به بهترین نحو به امتحان نزدیک شوید.
  • بیش از حد مطالعه نکنید: SHRM توصیه می کند حدود 40 تا 120 ساعت را صرف مطالعه برای امتحان خود کنید. بر اساس بینش دانش آموزان، مربیان و آزمون دهندگان، مطالعه بیش از 120 نفر در واقع عملکرد شما را بدتر می کند.
  • به گروه های مطالعه بپیوندید: برای حمایت انگیزشی و تبادل دانش به گروه های مطالعه محلی یا آنلاین بپیوندید. جلسات مطالعه خود را روی مناطقی متمرکز کنید که در آن احساس اعتماد به نفس کمتری دارید.

مرحله 4: درخواست برای آزمون گواهینامه HR

پس از آماده شدن، نوبت به درخواست برای آزمون می رسد. الزامات واجد شرایط بودن را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام معیارها را برآورده می کنید. می توانید برای نیازهای چندین گواهینامه پرطرفدار HR به بخش قبلی مراجعه کنید.

پس از تایید درخواست شما، یک تاییدیه و یک دعوت نامه برای برنامه ریزی امتحان خود دریافت خواهید کرد. معمولاً می‌توانید از بین تاریخ‌ها و مکان‌های مختلف انتخاب کنید. در مواردی که نمی توانید به صورت حضوری در آزمون شرکت کنید، می توانید آزمون های اختصاصی آنلاین را نیز انتخاب کنید. شما اغلب نیاز به نصب یک نرم افزار کاوشگر دارید. این نرم افزار دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه راه اندازی وب کم، نیاز به دوربین دوم، نحوه آماده سازی اتاق خود و اینکه آیا نیاز به به روز رسانی سیستم عامل خود دارید، دارد.

از آزمون های گواهینامه HR چه انتظاری باید داشت

هر دو آزمون SHRM-CP و SHRMP-SCP چهار ساعت طول می کشد و شامل 134 سؤال است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 80 سوال دانش اختصاصی HR : درک خود را از 15 عملکرد کلیدی HR آزمایش کنید.
  • 54 سوال موقعیتی مبتنی بر سناریو: مهارت های قضاوت و تصمیم گیری خود را آزمایش کنید.

در همین حال، اگر قصد دریافت گواهی ارائه شده توسط HRCI را دارید، طول آزمون، تعداد سوالات و موضوعات تحت پوشش بر اساس گواهینامه متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات دقیق می توانید وب سایت HRCI را بررسی کنید.

نکاتی برای کمک به شما در آزمون گواهینامه HR

  1. با سیستم تست زنی آشنا شوید: حتما سیستم تست را چند بار قبل از روز امتحان امتحان کنید تا غافلگیر نشوید. همچنین فرصت خوبی برای کشف ابزارهای داخلی است که می توانند در طول امتحان به شما کمک کنند. برای مثال، سیستم SHRM به شما امکان می‌دهد متن را برجسته کنید، محتوای پرچم‌گذاری کنید و از ماشین‌حساب استفاده کنید.
  2. دستورالعمل های رسمی را دنبال کنید: مدل های قابلیت ساخته شده توسط SHRM و HRCI را مطالعه کنید. اینها به عنوان اصول راهنمای شما در هنگام انجام امتحان عمل می کنند. هنگام پاسخ دادن، گزینه هایی را انتخاب کنید که نشان می دهد یک متخصص منابع انسانی با توجه به این مدل ها چه کاری باید انجام دهد.
  3. به زبان توجه کنید: اگر متوجه شدید که هنوز برخی زمینه‌ها را برای سؤالات مبتنی بر سناریو از دست داده‌اید، زبان مورد استفاده در سؤالات و پاسخ‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. جمله بندی می تواند به شما سرنخ های ظریفی بدهد تا شما را به سمت پاسخ درست راهنمایی کند.

حفظ و به روز رسانی گواهینامه منابع انسانی

منابع انسانی دائماً در حال تغییر است، و اگر می‌خواهید شغلی طولانی‌مدت، پربار و معنادار داشته باشید، شما نیز باید در حال پیشرفت باشید. گرفتن گواهینامه نباید پایان کار باشد، به خصوص در زمینه ای مانند منابع انسانی، که در آن تغییرات مکرر در قوانین کار، پیشرفت های فناوری و بهترین شیوه ها وجود دارد.

به همین دلیل است که اکثر نهادهای صدور گواهینامه منابع انسانی بر ادامه تحصیل و صدور گواهینامه تاکید دارند. به طور متوسط هر سه سال یکبار باید گواهینامه خود را تمدید کنید. نهادهای صدور گواهینامه تاریخ دقیق انقضای گواهینامه شما را بر اساس تاریخ آزمون، ماه تولد و پایان دوره سه ساله محاسبه می کنند. برای اطلاعات دقیق در مورد نحوه محاسبه تاریخ انقضا، وب سایت رسمی را بررسی کنید.

دو گزینه برای تایید مجدد وجود دارد:

گزینه 1: می توانید در سال گذشته قبل از پایان اعتبار گواهینامه خود در آزمون گواهینامه شرکت کنید. اگر این گزینه را ترجیح می دهید، به بخش راهنمای ما برای آزمون گواهینامه HR مراجعه کنید.

گزینه 2: اگر نمی خواهید هر سه سال یک بار در یک امتحان شرکت کنید، می توانید برای فعالیت های توسعه حرفه ای خود امتیاز کسب کنید.

اینها فعالیت هایی هستند که:

  • تحصیلات خود را ارتقا دهید: به سمینارها، وبینارها و کنفرانس ها بپیوندید، در دوره های آنلاین معتبر ثبت نام کنید یا کتاب های تایید شده را بخوانید.
  • سازمان خود را ارتقا دهید: یک پروژه منابع انسانی جدید را اجرا کنید که به توسعه سازمان کمک می کند.
  • در زمینه منابع انسانی پیشرفت کنید: تحقیقات اولیه مرتبط با منابع انسانی را انجام دهید، به عنوان کارشناس منابع انسانی داوطلب شوید، یا عضویت حرفه ای HR را حفظ کنید.

شما باید این فعالیت ها را تکمیل کرده و آنها را در یک بازه زمانی سه ساله از تاریخ شروع صدور گواهینامه خود ثبت کنید. در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه باید در مورد کسب اعتبار از SHRM و HRCI بدانید آورده شده است:

SHRM HRCI
هزینه صدور گواهینامه مجدد عضو: 135 دلار
غیر عضو: 175 دلار
169 دلار
الزامات اعتباری 60 واحد aPHR: 45 اعتبار PHR، SPHR، GPHR: 60 اعتبار
همه گواهینامه های مجدد HRCI به 1 اعتبار اخلاقی نیاز دارند.
تفکیک اعتباری تحصیلات خود را پیش ببرید بدون حداکثر اعتبار بدون حداکثر اعتبار
سازمان خود را به پیش ببرید حداکثر 30 واحد در هر سه سال حداکثر اعتبار 40 ساعت، با حداکثر اعتبار 12 ساعت برای عضویت در منابع انسانی.
میدان را پیش ببرند
بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید اینجا را کلیک کنید

جایگزین های گواهینامه سنتی منابع انسانی

اگر ترجیح می دهید گواهینامه HR را دریافت نکنید یا ابزار لازم برای انجام این کار را ندارید، گزینه های زیادی وجود دارد. می‌توانید در برنامه‌های HR با اعتبار خرد ثبت‌نام کنید، جایی که مهارت‌ها یا شایستگی‌های خاصی را یاد می‌گیرید که می‌توانید فوراً از آنها استفاده کنید. این برنامه ها در بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها موجود است. HRCP همچنین بسیاری از برنامه‌های ریز اعتبار را با نشان‌های قابل تأیید فوری ارائه می‌کند که می‌توانید به نمایه‌های خود متصل کنید.

گزینه دیگر ثبت نام در برنامه های گواهی آنلاین در رشته منابع انسانی است. آنها راحت، در دسترس و به روز هستند، و اغلب با انواع مزایای اضافی برای افزایش یادگیری شما همراه هستند. به عنوان مثال، هنگامی که عضو AIHR می شوید، به کتابخانه ای با بیش از 100 الگو، راهنما، و ابزارهای دیگر دسترسی پیدا می کنید که می توانید در کارهای روزمره خود از آنها استفاده کنید.

برای جمع بندی

در HR، ورود به این رشته یا موفقیت با مدرک تحصیلی شما تعیین نمی شود. این توسط دانش و توانایی های شما تعیین می شود که می توانید از راه های مختلف به دست آورید. یکی از روش های موثر دریافت گواهینامه در HR است. این فرآیند مستلزم آمادگی دقیق، سرمایه گذاری قابل توجه و یادگیری مداوم است، اما نتیجه می دهد. شما در کاری که انجام می دهید موثرتر خواهید بود و آینده شغلی و درآمد بهتری خواهید داشت.

مای دو متخصص محتوا در AIHR است. Mai بخشی از تیم AIHR از بازاریابان پرشور و با استعداد است که هدف آن کمک به هزاران متخصص منابع انسانی است تا مجموعه مهارت‌های خود را برای آینده حرفه‌ای خود گسترش دهند. او در ایجاد مقالات وبلاگ، کتابهای الکترونیکی قابل دانلود، کاغذهای سفید و خبرنامه در مورد موضوعات مختلف منابع انسانی در حال ظهور تجربه دارد. تخصص او در تبدیل اطلاعات و بینش های پیچیده به محتوای یادگیری کاربردی و قابل درک است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *