راهنمای نظرسنجی تعهد نهایی کارمند شما [به علاوه نمونه سوالات]

نظرسنجی تعهد کارکنان چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند نیروی کاری متعهدتری بسازید که به سازمان شما وفادار باشد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کارکنان شما چقدر متعهد هستند و چه چیزی باعث می شود یک کارمند در آینده قابل پیش بینی به شغل خود متعهد شود؟ تعهد کارکنان با مشارکت کارکنان یکسان نیست و کارکنان متعهد واقعی معمولاً نادر هستند. در یک چشم‌انداز کاری دائماً در حال تغییر که جنگ برای استعدادها بزرگ‌تر می‌شود، متعهد، با انگیزه و متعهد نگه‌داشتن کارمندان برتر برای موفقیت شرکت بسیار مهم است.

یک مطالعه نشان داد که وقتی از کارمندان پرسیده می شود که آیا می بینند تا دو سال دیگر در یک شرکت باقی بمانند یا خیر، در مورد نیت خود صادق خواهند بود. این می تواند به سازمان شما بینش ارزشمندی در مورد حفظ و نگهداری بدهد، که این تنها یکی از دلایلی است که چرا باید به طور منظم نظرسنجی های تعهد کارکنان را انجام دهید.

در این راهنما، به بررسی تعهد کارکنان، نحوه اندازه‌گیری آن، انواع تعهد کارکنان، نمونه‌هایی از سوالاتی که باید در مورد تعهد بپرسید، و نحوه انجام یک نظرسنجی تعهد کارکنان در سازمان خود خواهیم پرداخت.

مطالب
تعهد کارمند چیست؟
انواع تعهد کارکنان در محیط کار
نمونه سوالات نظرسنجی تعهد کارکنان
نحوه انجام نظرسنجی تعهد کارکنان

تعهد کارمند چیست؟

تعهد کارکنان به میزان دلبستگی، تعهد و سرمایه گذاری یک کارمند در شغل خود و ارزش ها، مأموریت، اهداف و موفقیت گسترده شرکت اشاره دارد.

کارمندان متعهد وفادار و سخت کوشی هستند که در زمان های سخت درگیر و با انگیزه باقی می مانند و مایلند فراتر از الزامات نقش خود عمل کنند. آنها در محل کار مشتاق‌تر، خوش‌بین‌تر و فعال‌تر خواهند بود و احتمالاً برای مدت طولانی در سازمان خود باقی می‌مانند، که به کاهش گردش مالی و روحیه قوی‌تر تیم کمک می‌کند.

چگونه تعهد کارکنان را اندازه گیری می کنید؟

تعهد کارکنان را می توان با استفاده از طیف وسیعی از روش ها و ابزار اندازه گیری کرد، از جمله:

  • نظرسنجی کارکنان (نظرسنجی نبض یا پرسشنامه تعهد سازمانی)
  • نرخ های نگهداری
  • معیارهای عملکرد (بهره وری، کیفیت کار، مشارکت، مشارکت در یادگیری و توسعه، و حضور و غیاب)
  • امتیاز خالص پروموتر کارمند (eNPS)
  • مقایسه با رقبا.

چرا تعهد کارکنان را اندازه گیری می کنیم؟

چندین دلیل کلیدی وجود دارد که چرا سازمان ها باید تعهد کارکنان را بسنجند. در اینجا اهداف اصلی انجام یک نظرسنجی تعهد کارکنان آمده است:

  • میزان تعهد کارکنان : با اندازه‌گیری تعهد، می‌توانید میزان سرمایه‌گذاری هر کارمند در شغل و شرکت خود را مشاهده کنید، که به شما ایده واضح‌تری از اینکه چه کسی متعهد است و چه کسی متعهد نیست، می‌دهد. این می تواند به برنامه ریزی جانشین پروری کمک کند.
  • مشخص کنید چه چیزی باعث تعهد می شود : کدام جنبه از ارزش های شرکت، عملیات و محیط کاری شما تأثیر مثبتی بر تعهد دارد و کدام یک تأثیر منفی دارد؟ نظرسنجی تعهد کارکنان به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی باعث تعهد، رضایت و انگیزه در شرکت شما می شود.
  • مشکلات را شناسایی کنید : می توانید مناطق خاصی را که در آن بسیاری از کارمندان ناراضی یا ناراضی هستند و همچنین علائم اولیه جدایی یا کاهش تعهد در افراد را کشف کنید. سپس، منابع انسانی و رهبری می توانند برای رسیدگی به این مسائل در اسرع وقت اقدام کنند تا از تشدید آنها جلوگیری کنند.
  • تقویت حفظ : تعهد و حفظ با هم مرتبط هستند. نظرسنجی های تعهد کارکنان می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث تعهد در سازمان شما می شود، که به شما امکان می دهد نرخ حفظ را بهبود بخشید و گردش مالی را کاهش دهید. این منجر به صرفه جویی در هزینه ها، بهبود روحیه تیم و کمک به شما در دستیابی به اهداف سازمانی می شود.
  • از داده‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه استفاده کنید : یک نظرسنجی تعهد کارکنان داده‌های روشنگری ارائه می‌دهد که با آن سازمان‌ها می‌توانند تصمیم‌های مبتنی بر شواهد را در هنگام تصمیم‌گیری در زمینه‌هایی برای بهبود، اولویت‌بندی و تخصیص منابع اتخاذ کنند.
5 reasons to measure employee commitment in an organization.5 reasons to measure employee commitment in an organization.

نظرسنجی تعهد کارکنان در مقابل نظرسنجی مشارکت کارکنان

در اینجا برخی از تفاوت های قابل توجه بین تعهد و تعهد کارکنان آورده شده است.

بررسی تعهد کارکنان نظرسنجی مشارکت کارکنان
به میزان وفاداری و فداکاری یک کارمند نسبت به سازمان خود اشاره دارد. مفهوم گسترده تری که شامل ارتباط عاطفی و روانی یک کارمند با کار، همکاران و سازمان به عنوان یک کل است.
یک کارمند چقدر در سازمان خود راضی است. بر طرز فکر دیگران در سازمان تأثیر می گذارد.
یک کارمند چقدر به ارزش ها و اهداف سازمان وابسته است. می توان از نظر عملکرد کارکنان اندازه گیری کرد.
کارکنان متعهد اغلب سازگار، انعطاف پذیر و دارای ابتکار عمل هستند. درگیر در عملیات شرکت و همچنین مشتاق کار خود.
کارکنان متعهد نه تنها به مسئولیت های خود بلکه به بهبود کل سازمان نیز متعهد هستند. تعامل لزوماً عملکرد را پیش بینی نمی کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، «در 42 درصد از سازمان‌ها، افراد با عملکرد پایین بیشتر از افراد با عملکرد بالا و متوسط درگیر هستند.»
کارکنان متعهد به طور مداوم کار با کیفیت بالا تولید می کنند و همیشه هدفشان دستیابی به بهترین نتیجه است. کارمندان متعهد لزوماً کار با کیفیت بالا تولید نمی کنند.

چگونه تعهد کارکنان بر عملکرد کسب و کار تأثیر می گذارد

در اینجا برخی از راه های اصلی که تعهد کارکنان بر سازمان تأثیر می گذارد آورده شده است:

تاثیر مثبت

  1. نرخ حفظ بالاتر : تعهد کارکنان اغلب یکی از عوامل کلیدی مرتبط با گردش مالی کمتر است. کارکنان متعهد درک می کنند که چگونه نقش هایشان در موفقیت شرکت نقش دارد و همین امر باعث می شود امروز و آینده به آن اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است فرصت‌هایی برای پیشرفت حرفه‌ای و رشد شغلی ببینند، که می‌تواند آنها را تشویق کند تا به جای فکر کردن به ترک، روی پیشرفت در شرکت تمرکز کنند. هنگامی که بدانید چه چیزی باعث تعهد و تلاش برای بهبود آن می شود، در موقعیت قوی تری برای حفظ عملکرد برتر خود، تقویت حفظ، ایجاد نیروی کار با ثبات و با تجربه و کاهش هزینه های استخدام خواهید بود.
  2. فرهنگ سازمانی بهبود یافته : نظرسنجی‌های تعهد کارکنان به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تعیین کنند کدام جنبه از فرهنگ آنها نیاز به بهبود دارد و آنها را قادر می‌سازد تا فرهنگ محیط کار مثبت‌تر و فراگیرتری را برای همه چیزهایی که منجر به روحیه، بهره‌وری و وفاداری بهتر می‌شود، ایجاد کنند. یک نظرسنجی توسط McKinsey نشان داد که کارمندانی که احساس می‌کنند در سازمان خود بسیار مشارکت دارند، تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که نسبت به کارفرمای خود احساس هیجان و تعهد کنند، که نشان می‌دهد این یک دایره با فضیلت است. به نوبه خود، کارکنان متعهد به ایجاد یک فرهنگ سالم تر از طریق دیدگاه مثبت خود کمک می کنند.
  3. به رشد سازمانی کمک می‌کند : جدی گرفتن تعهد کارکنان، عمل به یافته‌های نظرسنجی‌ها و اولویت‌بندی کارمندان به شما کمک می‌کند استعدادهای برتر را جذب کنید، عملکردهای بالا را حفظ کنید، کارایی و سود را افزایش دهید، و به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کنید. مزیت رقابتی قوی
  4. افزایش بهره وری : کارکنان متعهد، چشم انداز بلندمدت و اهداف سازمان و نقش آنها را در دستیابی به آن اهداف بهتر درک می کنند. کارکنانی که این درک را دارند احتمالاً عملکرد بهتری دارند و فراتر از انتظارات هستند.
  5. برند کارفرمای شما را تقویت می‌کند : کارمندانی که واقعاً به ارزش‌ها، مأموریت و اهداف کارفرمای خود وقف دارند، به سفیران برند قدرتمندی تبدیل می‌شوند که می‌توانند تصویر مثبتی از برند شما به سایر کارمندان، مشتریان، نامزدها و عموم مردم منتقل کنند.
  6. بهبود همکاری : زمانی که کارمندان به شرکت متعهد هستند، مسئولیت خود را با کار موثر در یک تیم و ایجاد انگیزه در دیگران برای انجام وظایف خود با بالاترین استاندارد نشان می دهند. این نه تنها منجر به همکاری و کار تیمی بهتر می شود، بلکه می تواند بهره وری را نیز افزایش دهد.

تاثیر منفی

  1. نرخ نگهداری پایین : بدون کارمندان متعهد، نیروی کار شما نقشی را که در موفقیت کسب‌وکار بازی می‌کنند، درک نمی‌کنند که باعث می‌شود کمتر به آن اختصاص داشته باشند و در هر زمانی در صورت ایجاد فرصت جدید در معرض خطر ترک باشند.
  2. فرهنگ سمی : بدون ارسال پرسشنامه تعهد سازمانی برای کارمندان خود برای تکمیل، ممکن است حوزه‌هایی از فرهنگ خود را که نیاز به تعدیل یا بهبود دارند، کشف نکنید که می‌تواند محیط کاری سمی را که در آن کارکنان احساس انزوا و عدم استقبال می‌کنند، تداوم بخشد. این همچنین می تواند مانع از کار تیمی، همکاری و نوآوری شود.
  3. توقف رشد کسب و کار : اگر کارمندان شما متعهد نباشند و احساس اولویت یا ارزش نداشته باشند، می تواند منجر به کاهش روحیه و بهره وری شود و همچنین بهترین کارگران شما به سمت یک رقیب می روند که همه اینها بر رشد کسب و کار تأثیر منفی می گذارد.
  4. بهره وری پایین : تعهد بر توانایی کارمند شما برای درک چشم انداز و اهداف کسب و کار و نقشی که ایفا می کند تأثیر می گذارد. بدون تعهد، کارگران احتمالاً خروجی و عملکرد کمتری خواهند داشت و ممکن است برای برآورده کردن انتظارات دچار مشکل شوند.
  5. به برند کارفرمای شما آسیب می زند : اگر کارمندان شما به چشم انداز و اهداف شرکت شما متعهد نباشند، سفیران برند شما نخواهند بود و به طور بالقوه تصویری منفی از برند شما به سایر کارمندان و شبکه شخصی آنها منتقل نمی کنند.

3 نوع تعهد کارکنان در محل کار

همانطور که توسط آلن و مایر در دهه 1990 پیشنهاد شد، سه نوع مختلف تعهد کارکنان در محل کار وجود دارد. درک تفاوت بین این انواع به شما کمک می کند تا استراتژی های تعهد خود را برای گروه های مختلف کارمندان تنظیم کنید. بیایید اینها را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

1. تعهد عاطفی

تعهد عاطفی در مورد این است که یک کارمند چقدر سازمانی را که برای آن کار می کند دوست دارد و چقدر از نظر احساسی روی آن سرمایه گذاری می کند. این نوع تعهد کارکنان بر عملکرد چه در سطح کارکنان و چه در سطح سازمانی تأثیر بسزایی دارد.

کارمندانی با سطوح بالایی از تعهد عاطفی، سفیران قوی برای برند شما خواهند بود و تلاش خواهند کرد تا دیگران را به جمع استعدادها بیاورند. ارزش‌های فردی آنها نیز احتمالاً با ارزش‌های سازمان مرتبط است.

2. تداوم تعهد

تعهد مستمر به تصوری که یک کارمند از هزینه ترک سازمان در مقابل یافتن شغل جدید دارد و اینکه در نتیجه بالقوه چه چیزی را از دست خواهند داد، اشاره دارد.

در مقایسه با تعهد عاطفی، این کارکنان فاقد ارتباط عاطفی عمیق با سازمان خود هستند و به دلایل عملی تمایل به ماندن دارند. هر چه آنها کارفرما و محل کار خود را مثبت‌تر و حمایت‌کننده‌تر بدانند، سطح تعهد مستمر بالاتر است.

3. تعهد هنجاری

کارکنان با تعهد هنجاری احساس می کنند موظف به ماندن در سازمان خود هستند و معتقدند که این کار “درست” است. به عنوان مثال، به این دلیل که کارفرمای آنها روی توسعه آنها سرمایه گذاری کرده است، یا شرکت دوران چالشی را سپری می کند، یا تیم آنها به آنها متکی است.

قلب تعهد هنجاری مربوط به وظیفه اخلاقی و ارزش هایی است که یک کارمند دارد. اگر سازمانی رفاه کارکنان خود را در اولویت قرار دهد و به آنها به خوبی پاداش دهد، تعهد هنجاری بیشتر می‌شود.

نمونه سوالات نظرسنجی تعهد کارکنان

در اینجا چند نمونه از سوالات نظرسنجی کارکنان آورده شده است که می تواند به شما در سنجش میزان تعهد در سازمان کمک کند. ما این سوالات را بر اساس نوع پاسخ یا امتیازی که برای هر یک استفاده می شود، گروه بندی کرده ایم.

سوال 1 2 3 4 5
1. در مقیاس 1 تا 5، چقدر به شغل خود متعهد هستید؟
2. در مقیاس 1 تا 5، چقدر احتمال دارد که این سازمان را به شبکه شخصی خود به عنوان مکانی عالی برای کار توصیه کنید؟
3. در مقیاس 1 تا 5، چقدر از طرف مدیر/سرپرست خود در محل کار حمایت می کنید؟
4. در مقیاس 1 تا 5، فکر می کنید شرکت چقدر تلاش و مشارکت کارکنان را تشخیص می دهد و به آنها پاداش می دهد؟
5. در مقیاس 1 تا 5، درک شما از اهداف بلند مدت و چشم انداز کسب و کار چقدر قوی است؟
6. در مقیاس 1 تا 5، چقدر شرکت ما را متنوع و فراگیر می‌دانید؟
سوال به شدت مخالفم مخالف خنثی موافقم کاملا موافقم
1. آیا به شغل خود متعهد هستید؟
2. چقدر با این جمله موافق هستید: “من احساس می کنم یک ارتباط عاطفی با ارزش ها و ماموریت شرکت دارم.”
3. آیا می گویید از نقش و مسئولیت فعلی خود راضی هستید؟
4. آیا فکر می کنید مهارت ها و استعدادهای شما به طور کامل در نقش فعلی شما استفاده می شود؟
5. آیا فرهنگ محل کار ما با ارزش ها و باورهای شخصی شما همخوانی دارد؟
6. چقدر با این جمله موافق هستید: “من از مزایا و مزایای ارائه شده توسط شرکت خوشحالم.”
سوال هرگز به ندرت گاهی اوقات اغلب تمام وقت
چند وقت یکبار به ترک این شرکت و گرفتن یک شغل جدید فکر می کنید؟
آیا نظرات و ایده های شما توسط مدیر و همکارانتان ارزشمند است؟
آیا فکر می کنید رشد و توسعه حرفه ای شما به طور فعال توسط سازمان حمایت می شود؟
هر چند وقت یک بار از مدیر خود بازخوردی در مورد عملکرد خود دریافت می کنید؟
سوال باز پاسخ
آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید در مورد تعهد خود به شرکت به اشتراک بگذارید؟
به نظر شما چگونه شرکت می تواند تعهد بیشتری به فراگیری و تنوع داشته باشد؟
آیا پیشنهادی برای بهبود تعهد کارکنان در سازمان خود دارید؟

نحوه انجام نظرسنجی تعهد کارکنان

در اینجا چند گام مفید برای متخصصان منابع انسانی در مورد چگونگی انجام یک نظرسنجی موثر تعهد کارکنان در محل کار آورده شده است.

1. هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم این است که در مورد هدف یا هدف خود از نظرسنجی تصمیم بگیرید. شما در تلاش برای پیدا کردن چه چیزی هستید؟ برای مثال، آیا فکر می‌کنید سازمان شما ممکن است از فرهنگ محیط کار سمی یا غیر فراگیر رنج ببرد، و آیا می‌خواهید شواهد بیشتری در مورد صحت این موضوع جمع‌آوری کنید؟

آیا فکر می کنید که فاقد کارکنان متعهد هستید و می خواهید درصد کارکنان واقعا متعهد خود را تعیین کنید؟ هنگامی که هدف خود را شناختید، سپس می توانید یک طرح ایجاد کنید و روش مناسبی را برای نظرسنجی خود انتخاب کنید که سؤالات درستی را بپرسد.

بسته به اندازه سازمانتان، ممکن است اهداف مختلفی برای بخش ها یا گروه های مختلف کارمندان (مثلاً مدیران) داشته باشید و نظرسنجی خود را بر این اساس تغییر دهید.

2. نظرسنجی خود را ایجاد کنید

نظرسنجی ها (همچنین به عنوان پرسشنامه شناخته می شوند) یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد ناشناس از کارمندان است که به نیروی کار شما اجازه می دهد تا بدون ترس از عواقب، احساسات واقعی خود را به اشتراک بگذارند. سؤالات در نظرسنجی معمولاً از سؤالات باز تا سؤالات با مقیاس رتبه بندی (یعنی از 1 تا 5) متغیر است، که می توانید در مثال های ما در بالا مشاهده کنید.

نظرسنجی شما ممکن است بر یک حوزه خاص مورد علاقه یا طیف گسترده ای از موضوعات مانند رضایت شغلی کلی، رفاه کارکنان، پاداش و مزایا، یادگیری و توسعه، فرهنگ و موارد دیگر تمرکز کند. آنچه مهم است این است که نظرسنجی شما با هدف شما از انجام آن تعریف شود. همچنین مهم است که آن را بیش از حد طولانی نکنید زیرا این امر می تواند مشارکت را کاهش دهد.

از یک نرم افزار خاص برای ایجاد و ارائه نظرسنجی تعهد کارکنان خود استفاده کنید، یا با استفاده از یک سند Word یا یک فرم Google، چیزی ساده تر ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم یک نظرسنجی سالانه تعهد کارکنان ارسال کنید تا بتوانید روندها را ردیابی کنید و تأثیر هر گونه پیشرفت را اندازه‌گیری کنید.

یادداشتی در مورد مصاحبه ها

بررسی تعهد کارکنان برای کمک به تشخیص تغییر یا ادامه سطوح تعهد عالی است. با این حال، نظرسنجی جایگزین گفتگوهای حضوری با کارمندان نیست. بنابراین، توصیه می شود که نظرسنجی تعهد خود را با مصاحبه ترکیب کنید. سوالاتی را که می‌پرسید از قبل برنامه‌ریزی کنید و کارکنان را تشویق کنید که صریح و صادقانه صحبت کنند.

3. کارکنان را به مشارکت تشویق کنید

همه نظرسنجی ها داوطلبانه هستند و کارکنان شما باید از این موضوع آگاه باشند. با این حال، راه هایی برای افزایش مشارکت وجود دارد که نظرسنجی شما را موثرتر می کند.

هدف از نظرسنجی خود، آنچه را که امیدوارید به دست آورید، و اینکه چگونه بازخوردها به بهبودهایی در سازمان کمک می کند که برای همه مثبت است را توضیح دهید. روشن کنید که همه پاسخ‌ها به‌صورت ناشناس و محرمانه جمع‌آوری می‌شوند و به صورت اخلاقی ذخیره و استفاده می‌شوند. همچنین می‌توانید مشوق مشارکت را در نظر بگیرید، به عنوان مثال، برای کسانی که آن را تکمیل می‌کنند، یک جایزه کوچک ارائه دهید.

4. نتایج نظرسنجی تعهد کارکنان را تجزیه و تحلیل کنید

اگر سؤالات درستی بپرسید، داده‌هایی که از نظرسنجی تعهد کارکنان خود جمع‌آوری می‌کنید، بینش ارزشمندی را در مورد کارمندان و محل کار شما ارائه می‌دهد. می‌توانید درباره میزان رضایت کارکنان از نقش‌های خود، تأثیرگذاری رهبران و میزان وفاداری کارکنانتان به سازمانتان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • داده های کمی : سوالات با مقیاس رتبه بندی داده های کمی را در اختیار شما قرار می دهد که امکان تجزیه و تحلیل آماری و تشخیص روند را فراهم می کند. داده هایی مانند نمرات مشارکت کارکنان، رتبه بندی رضایت شغلی و همسویی با چشم انداز شرکت به عنوان معیار عمل می کنند که می تواند به شما در تصمیم گیری های کلیدی در سراسر تجارت کمک کند.
  • داده های کیفی : سؤالات باز (و همچنین بازخورد مصاحبه) داده های کیفی را در اختیار شما قرار می دهد که از یافته های کمی شما غنی تر است. این داده‌ها می‌توانند زمینه‌ای را اضافه کنند که به شما درک واضح‌تری از میزان متعهد بودن کارمندان و چرایی آن به شما می‌دهد.

نکته HR: فراموش نکنید که KPI ها را ردیابی کنید

معیارهایی مانند غیبت، جابجایی، نرخ اتمام دوره آموزشی، و عملکرد و بهره وری کارکنان، همه شاخص های مهمی هستند که می توانند به شما در ارزیابی تعهد کارکنان در سازمانتان کمک کنند. فراموش نکنید که این موارد را دنبال کنید و آنها را با بازخورد مستقیم کارمندان خود ترکیب کنید.

تجزیه و تحلیل مداوم همه این داده‌ها به شما کمک می‌کند پرچم‌های قرمز را شناسایی کنید، الگوها و روندها را تعیین کنید، و ببینید چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید و کجا باید پیشرفت کنید.

5. نتایج خود را محک بزنید

مقایسه نتایج نظرسنجی تعهد کارکنان شما با میانگین های صنعتی می تواند زمینه ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند تا ببینید چگونه با استانداردهای صنعت و رقبا مقایسه می کنید. این دانش به شما اطمینان خاطر و اطمینان می دهد و به شما امکان می دهد استراتژیک تر باشید و روی اهداف خود برای بهبود تمرکز کنید.

6. با ذینفعان بحث کنید

به یاد داشته باشید که یافته های خود را با سهامداران در میان بگذارید تا از خرید در مورد بهبودهای پیشنهادی اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که این کار به طور واضح و مختصر انجام می شود و با چشم انداز بلند مدت و اهداف کسب و کار صحبت می کند.

7. یک برنامه اقدام ایجاد کنید

هنگامی که نقاط قوت و ضعف خود را روشن کردید، می توانید یک برنامه عملیاتی استراتژیک برای بهبود تعهد کارکنان طراحی کنید. مهمترین و مبرم ترین ابتکارات خود را اولویت بندی کنید – آنهایی که بیشترین تأثیر را خواهند داشت. اهداف خود و مراحل لازم برای دستیابی به آنها را به همراه جدول زمانی تقریبی و معیارهایی که برای اندازه گیری پیشرفت خود استفاده خواهید کرد، مشخص کنید.

8. نتایج و برنامه خود را به اطلاع کارکنان برسانید

فراموش نکنید که نتایج نظرسنجی تعهد خود را به همراه نسخه فشرده یافته های خود و اقداماتی که به عنوان یک کسب و کار برای پاسخگویی و بهبود انجام می دهید، با همه افراد سازمان خود به اشتراک بگذارید. خبرنامه شرکت راهی ساده و در عین حال موثر برای انجام این کار است.

این نشان دهنده شفافیت است و اینکه شما برای بازخورد و رفاه کارکنان خود ارزش قائل هستید. با پیشرفت در محل کار و تجربه کارکنان، کارمندان را از پیشرفت خود به روز نگه دارید.

نکته HR: بهترین شیوه ها برای انجام یک نظرسنجی تعهد کارکنان:

  • قبل از ایجاد نظرسنجی، هدف خود را مشخص کنید
  • ایجاد یک نظرسنجی با طیفی از سوالات در مقیاس درجه بندی و باز برای جمع آوری داده های کمی و کیفی
  • حداقل سالی یک بار نظرسنجی تعهد کارکنان را انجام دهید
  • مشوق مشارکت در نظرسنجی های خود را با بیان اینکه بازخورد ناشناس است و پاداش کوچکی ارائه می دهد
  • طیف وسیعی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و در عین حال به شاخص های کلیدی عملکرد برای اندازه گیری سطوح تعهد نیز نگاه کنید
  • نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید
  • اقدامات را بر اساس تأثیری که خواهد داشت، اولویت بندی کنید
  • با یک خبرنامه شرکت، کارمندان را در جریان نتایج و همچنین پیشرفت خود قرار دهید.

غذای کلیدی

انجام منظم یک نظرسنجی تعهد کارکنان ابزار ارزشمندی برای تعیین میزان تعهد نیروی کار شما به شرکت و تغییراتی است که باید برای افزایش آن سطح تعهد و اطمینان از تعهد و وفاداری به چشم انداز بلند مدت و اهداف کسب و کار انجام دهید. . هنگامی که بدانید چه چیزی باعث تعهد در کارکنان شما می شود، می توانید برای بهبود این زمینه ها قدم بردارید، که می تواند حفظ، بهره وری، سود و رشد را در سازمان شما افزایش دهد.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *