مطالعه موردی: ایجاد یک سازمان منابع انسانی مبتنی بر داده در Grupo Argos

در عرض شش ماه پس از ایجاد، تیم تجزیه و تحلیل افراد گروه آرگوس در حال ایجاد گزارش هایی بود که در تصمیم گیری استراتژیک در بالاترین سطح سازمان استفاده می شد. دریابید که آنها چگونه این امر را انجام دادند – و چگونه AIHR به آنها در سفر کمک کرد.

پایه گذاری

گروه آرگوس که در سال 1934 به عنوان شرکت سمنتوس آرگوس تأسیس شد، به یک هلدینگ با بیش از 13000 کارمند در تقریباً 100 شرکت تابعه خود تبدیل شده است. همه کارمندان و شرکت های تابعه توسط یک سازمان منابع انسانی واحد خدمات رسانی می کنند که بخشی از مرکز خدمات مشترک گروه آرگوس است.

در اوایل سال 2019، گروهی متشکل از 30 متخصص منابع انسانی در AIHR، آکادمی نوآوری منابع انسانی ثبت نام کردند. هدف اصلی تشویق ذهنیت مبتنی بر داده بیشتر در سازمان بود – که قطعا موفقیت آمیز بود.

یک تیم اختصاصی

بلافاصله پس از آن، سازمان منابع انسانی تصمیم گرفت یک تیم اختصاصی People Analytics را تشکیل دهد. این یک تغییر عمده نسبت به وضعیت قبلی بود، که در آن IT تمام داده‌های داخل هلدینگ را در اختیار داشت.
به لطف دوره‌های AIHR، Grupo Argos گروهی از متخصصان منابع انسانی با مهارت‌های جدید تجزیه و تحلیل، تجسم داده‌ها و داشبورد داشت و سازمان از آن بهره کامل برد. گیلرمو رسترپو، مدیر HRIS شرکت می‌گوید: «مدیر من افرادی را با مهارت‌های منابع انسانی و همچنین جاه‌طلبی برای کار با داده‌ها شناسایی کرد. او به همراه رئیس جدید تجزیه و تحلیل منابع انسانی و 2 متخصص دیگر با اطلاعات منابع انسانی که در دوره های تجزیه و تحلیل AIHR نیز ثبت نام کرده بودند، تیم Grupo Argos People Analytics را تأسیس کردند.

اگرچه تیم در زمان نگارش این مقاله تنها نیم سال از عمر آن می گذرد، اما در حال حاضر توانسته است تأثیر زیادی بر سازمان بگذارد، همانطور که بعداً در این مورد فاش خواهیم کرد. گیلرمو این موفقیت را به مهارت هایی که در AIHR آموخته اند نسبت می دهد. ما دو دوره را در مورد رهبری در تیم‌های داده دنبال کردیم که به ما در درک نحوه ایجاد و مدیریت یک تیم تحلیلی کمک کرد: اساس شروع کار در تجزیه و تحلیل.

موردی برای آگاهی

اولین چالش برای تیم جدید People Analytics کیفیت داده ها بود. گیلرمو می‌گوید: «ما تمام داده‌هایی را که در اختیار داشتیم جمع‌آوری کردیم، کیفیت را ارزیابی کردیم و درباره پاک‌سازی داده‌ها تصمیم گرفتیم. “کار زیادی بود.”

یکی دیگر از اولویت های شاید کمتر آشکار برای گیلرمو ایجاد آگاهی در مورد تجزیه و تحلیل افراد در بین تصمیم گیرندگان بود – چیز دیگری که او در طول تحصیل خود در AIHR آموخت. «شما باید مدیران را همراهی کنید. اگر آنها اطمینان حاصل نکنند که شرکت تصمیمات مبتنی بر داده را می گیرد، آنگاه HR Analytics کار نخواهد کرد. تجزیه و تحلیل منابع انسانی مهم است، اما هزینه دارد. و اگر این کار را به درستی انجام ندهید، هزینه بیشتری خواهد داشت، زیرا در چیزی سرمایه گذاری خواهید کرد که از آن استفاده نمی کنید.

همانطور که به زودی مشخص خواهد شد، آگاهی در بالاترین سطح مدیریت گروه آرگوس یک موضوع نبود.

پاسخ به بحران داده محور

تیم «People Analytics» تنها در زمان وقوع بحران کرونا فعال بود. با این وجود، روسای شرکت می‌دانستند که برای دریافت اطلاعات افراد مورد نیاز برای تصمیم‌گیری‌های حیاتی و فوری به کجا مراجعه کنند.

گیلرمو می‌گوید: «آن‌ها از ما خواستند که داده‌های سیستم منابع انسانی را با داده‌های ویروسی ترکیب کنیم.» این تیم یک جدول داده کامل و گرافیک واضح ایجاد کرد و از نتیجه نهایی در جلسات هفتگی روسای جمهور استفاده شد.

گیلرمو می گوید: «ما بسیار مفتخریم که روی این پروژه کار کرده ایم. گزارش‌های ما برای تصمیم‌گیری در مورد ایمنی کارکنان استفاده شد. ما فقط کارمان را انجام نمی دادیم. ما در تلاش بودیم تا زندگی را نجات دهیم.»

“تصمیم هایی که مردم می خواهند و نیاز دارند”

مشارکت تیم People Analytics در پاسخ Grupo Argos Corona باعث ایجاد آگاهی در کل سازمان شد و نشان داد که People Analytics چقدر ارزشمند است. و گیلرمو می تواند تفاوت را در کار خود ببیند.

او می گوید: «HR به طور مداوم برای اطلاعات، گزارش ها و گرافیک به ما مراجعه می کند. “آنها بر اساس احساس درونی تصمیم نمی گیرند – آنها همیشه بررسی می کنند که آیا اطلاعات آنها صحیح است تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند که مردم ما می خواهند و نیاز دارند.”

اکنون تیم People Analytics در Grupo Argos روی نقشه است، گیلرمو و همکارانش برای رسیدن به اهداف بعدی خود کار می کنند. اولین در لیست آنها ارائه خدمات تجزیه و تحلیل پیش بینی است. گیلرمو می گوید: «ما در حال حاضر تمام اطلاعات مورد نیاز خود را داریم. اکنون ما فقط باید آن را کامل کنیم. ارائه پیش‌بینی‌هایی به مشتریان داخلی‌مان که به آنها کمک می‌کند در پول خود صرفه‌جویی کنند و تصمیم‌های بهتری بگیرند: تمرکز ما بر این است.»

اشتیاق سیمونا به یادگیری، او را به یک متخصص در ترجمه اطلاعات پیچیده به محتوای آموزشی قابل هضم تبدیل کرده است. سیمونا به همراه تیم بازاریاب با استعداد خود در آکادمی نوآوری منابع انسانی (AIHR)، به هزاران متخصص منابع انسانی کمک می کند تا گواهینامه های آنلاین مورد نیاز خود را برای مرتبط ماندن و یادگیری مهارت های منابع انسانی مدرن و مورد تقاضا پیدا کنند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *