5 نمونه از نوآوری های HR موفق

اینجا در Digital HR Tech، ما در مورد نوآوری HR صحبت می کنیم. به هر حال، بیشتر فناوری منابع انسانی در حال حاضر با هدف نوآوری در سیستم‌ها و فرآیندهای منابع انسانی موجود است. به این ترتیب، نمونه های زیادی از عملکردهای منابع انسانی وجود دارد که با موفقیت (تا حدی) نوآوری شده اند.

نوآوری منابع انسانی چیست؟

نوآوری منابع انسانی، اجرای ایده‌ها، روش‌ها و فن‌آوری‌های جدید برای پاسخگویی بهتر به نیازهای روزافزون سازمان و نیروی کار آن است. این در مورد پیش بینی نیازها و شرایط آینده به جای یافتن پاسخی ساده برای تغییر وضعیت فعلی است.

در مقاله امروز، 5 نمونه از نوآوری موفق منابع انسانی را برجسته می کنیم.

 

در این مصاحبه، اریک ون ولپن با جولیان برکینشاو در مورد
نقش منابع انسانی در تحریک نوآوری

1. نوآوری استخدام

استخدام خوب برای موفقیت هر سازمان ضروری است. شاید به همین دلیل است که ما – بسیاری – از فناوری های نوآورانه در این بخش از منابع انسانی می بینیم. برای هر قسمت از قیف استخدام راه حلی وجود دارد:

آگهی های شغلی

وقتی صحبت از نوآوری منابع انسانی می شود، تبلیغات شغلی احتمالا اولین چیزی نیست که به ذهن می رسد. فناوری نوشتن افزوده اکنون این امکان را به شما می‌دهد که پیش‌بینی کنید آیا آگهی شغلی (یا هر نوع متن دیگری) که می‌نویسید، به نتیجه دلخواهتان می‌رسد یا خیر.

اجازه بدهید توضیح بیشتری بدهم.

برای اینکه بتوانیم پیش بینی کنیم که آیا آگهی شغلی که نوع خاصی از نامزدها را هدف قرار می دهد برای آن نوع نامزد جذاب خواهد بود یا خیر، این فناوری از یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده استفاده می کند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید مطمئن شوید که آگهی شغلی شما متقاضیان زن را خاموش نمی کند، استفاده از فناوری نوشتن افزوده می تواند به شما کمک کند شانس خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب افزایش دهید. در اینجا نحوه کمک Textio به بهبود آگهی های شغلی آورده شده است: 5 Reasons Why Diversity Hiring Matters (And How to Go about it)5 Reasons Why Diversity Hiring Matters (And How to Go about it)

منبع یابی

تبلیغات شغلی برنامه‌ای چیزی است که از بازاریابی به منابع انسانی منتقل می‌شود (مثل خیلی چیزهای دیگر). این قرار دادن خودکار و هدفمند آگهی های شغلی است.

استخدام‌کنندگان می‌توانند دقیقا مشخص کنند که چه ویژگی‌ها، مهارت‌ها و جمعیت‌شناسی را در یک نامزد جستجو می‌کنند. این نرم افزار اطمینان حاصل می کند که آگهی کار به افراد مناسب، در بستر مناسب و در زمان مناسب نشان داده می شود.

نوآوری – از جمله چیزهای دیگر – در این واقعیت نهفته است که استخدام کنندگان و مدیران استخدام دیگر نیازی به انتخاب دستی تابلوهای شغلی (یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی) و ارسال آگهی های شغلی ندارند. همچنین دسترسی استخدام کننده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به این ترتیب، تبلیغات شغلی برنامه‌ریزی شده می‌تواند به‌عنوان مثال، هزینه یک سازمان را برای هر درخواست کاهش دهد و زمان آن را برای هر استخدام کاهش دهد.

HR innovation in sourcing: WunderkindHR innovation in sourcing: Wunderkind

Wonderkind بهترین پلتفرم ها را برای قرار دادن آگهی های شغلی شما انتخاب می کند.

چت ربات ها

در مقاله‌ای درباره نوآوری منابع انسانی، ذکر نکردن ربات‌های چت سخت است. در حالی که یک چت بات چیزی بیش از یک نرم افزار نیست – گاهی اوقات با هوش مصنوعی کار می کند – می تواند وظایف متعددی را انجام دهد. به عنوان مثال به منابع، غربالگری و زمان‌بندی نامزدها فکر کنید. بسیاری از ربات‌های گفتگو دارای قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) هستند تا بتوانند زبان انسان را درک کنند.

در حالی که ممکن است فکر کنید استفاده از ربات چت بر تجربه نامزد شما تأثیر منفی می گذارد، در واقع می تواند یک تقویت واقعی برای تجربه و رضایت نامزد شما باشد.

چرا؟

خوب، چون یک ربات چت هرگز خارج از دفتر نیست. در حالی که ما عصرها و آخر هفته ها به خانه می رویم، یک ربات چت می تواند به معنای واقعی کلمه در هر زمان به سوالات نامزدها پاسخ دهد.

HR innovation: Chatbot MyaHR innovation: Chatbot Mya

Chatbot Mya در حال عمل است.

پیش انتخاب

فناوری پیش‌انتخاب، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به صورت انتخابی استخدام کنند – و افرادی را که ارزش افزوده دارند، وارد کار کنند. به این ترتیب، استخدام انتخابی بهترین روش منابع انسانی است که می تواند سود شرکت را افزایش دهد. نرم افزار ارزیابی قبل از استخدام راه طولانی را طی کرده است. دیگر نیازی به مرور دستی ده ها – گاهی حتی هزاران – رزومه برای انتخاب اولیه نیست. راه حل های مختلفی وجود دارد که می تواند کارهای سنگین را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال به یک پلتفرم ارزیابی چندگانه مجهز به هوش مصنوعی فکر کنید.

چی؟

بذار توضیح بدم

به طور خلاصه: نامزدها یک تجربه آنلاین را پشت سر می گذارند که به آنها یک پیش نمایش واقع بینانه از شغل – و سازمانی که پس از استخدام برای آن کار می کنند، می دهد. در حالی که متقاضیان از طریق ارزیابی ها جریان می یابند، داده ها بر اساس اقدامات و پاسخ های آنها جمع آوری می شود. این داده ها به یک الگوریتم اجازه می دهد تا در مورد مناسب بودن متقاضی برای کار پیش بینی کند.

استخدام کنندگان می توانند از این اطلاعات مبتنی بر داده برای تصمیم گیری در مورد استخدام استفاده کنند.

HR innovation in preselection: Harver's technologyHR innovation in preselection: Harver's technology

فناوری هارور به داوطلبان پیش نمایشی از شغل و محیط کاری آینده خود می دهد.

2. سوار شدن

به طور دقیق، حضور در هواپیما می تواند به عنوان بخشی از استخدام در نظر گرفته شود. اما از آنجایی که یک نامزد برای حضور در هیئت مدیره باید استخدام شود، ما آن را به عنوان نمونه ای جداگانه از نوآوری منابع انسانی در نظر خواهیم گرفت.

Onboarding چیزی است که اغلب نادیده گرفته می شود (و اتفاقاً Inboarding نیز همینطور است). حتی بدتر از آن، عدم وجود یک فرآیند خوب پذیرش یکی از دلایل اصلی ترک زودهنگام استخدام‌کنندگان جدید است.

خوشبختانه، فناوری HR وجود دارد که کل فرآیند سوار شدن را مدیریت می کند. برخی از راه حل ها حتی به محض اینکه یک نامزد قرارداد خود را امضا کرد، کار را انجام می دهند. از این رو اطمینان حاصل کنید که نیروهای تازه کار شما احساس نمی کنند که از رادار خارج شده اند.

یک برنامه داخلی می تواند تقریباً همه چیزهایی را که مربوط به ورود یک کارمند جدید است سازماندهی کند. از کاغذبازی ( خسته کننده ) تا معرفی همکاران و سیاست های شرکت.

HR innovation in onboarding: the Enboarder appHR innovation in onboarding: the Enboarder app

Enboarder از فرآیند ورود شما مراقبت می کند.

3. یادگیری و توسعه (L&D)

حوزه دیگری که در آن شاهد نوآوری های منابع انسانی هستیم، یادگیری و توسعه کارکنان (L&D) است. اگر سازمان‌ها بخواهند، اکنون در موقعیتی هستند که می‌توانند نیروی کار خود را بر اساس تقاضا و در زمان واقعی ارائه دهند. یک برنامه L&D که برای ترجیحات هر کارمند شخصی سازی شده است. این بدان معنی است که کارمندان می توانند به محتوای L&D در هر نوع دستگاهی دسترسی داشته باشند و در مورد چیزهایی که در راستای اهداف شغلی شخصی آنها است اطلاعات کسب کنند.

در عصری با نیروی کار متنوع و متحرک، این یک پیشرفت مهم است. و برای سازمان‌هایی که می‌خواهند استعدادهای برتر را جذب کرده و حفظ کنند، ضروری است.

HR innovation in L&D: SimpliLearnHR innovation in L&D: SimpliLearn

SimpliLearn به کارمندان دوره های یادگیری تعاملی و خودگام ارائه می دهد.

4. مدیریت استعداد

وقتی در مورد مدیریت استعداد و نوآوری منابع انسانی صحبت می کنیم، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می رسد داشبورد مدیریت استعداد (TMD) است.

داشبورد مدیریت استعداد به استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام‌کننده یک دید کلی از مجموعه استعدادهایشان می‌دهد. این آنها را قادر می سازد تا با استعدادهای خود ارتباط برقرار کرده و آنها را پرورش دهند تا برای آینده برنامه ریزی کنند.

داشبورد مدیریت استعداد 5 عملکرد اصلی دارد:

> گزارش
> مدیریت عملکرد
> تعامل با استعداد
> L&D
> خط لوله استعدادها

What is a Talent Management Dashboard? Functions, Examples and a How-ToWhat is a Talent Management Dashboard? Functions, Examples and a How-To

نمونه ای از نمای کلی TMD از Taleo.

5. مدیریت عملکرد

اگرچه نوآوری های زیادی در زمینه مدیریت عملکرد در حال انجام است، امروز ما بر روی بخش بازخورد تمرکز می کنیم.

ما از گپ بی دست و پا و سالانه ارزیابی فاصله گرفته ایم. می دانید، یکی با مدیری که به سختی می داند کارمند مقابلش به صورت روزانه چه می کند (حتی اگر این پدیده هنوز در بسیاری از سازمان ها وجود دارد). خوشبختانه، شرکت‌های زیادی وجود دارند که اهمیت مدیریت عملکرد و بازخورد انجام شده را به شیوه‌ای متفاوت درک می‌کنند.

به عنوان مثال، با بازخورد 360 درجه در زمان واقعی.

فن‌آوری مدیریت عملکرد امروزی، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به کارکنان و مدیران خود اجازه دهند بازخورد مستمر بدهند و دریافت کنند. این نرم افزار پیشرفت افراد را ردیابی می کند و بینش های ارزشمندی در مورد پیشرفت آنها ارائه می دهد. این به مدیران کمک می کند تا در مواقع لزوم از کارمندان خود حمایت کنند. همچنین باعث ایجاد فرهنگ مربیگری بین همسالان می شود.

HR innovation: Impraise feedback appHR innovation: Impraise feedback app

Impraise شرکت ها را قادر می سازد تا بازخورد مستمر ایجاد کنند.

نوآوری منابع انسانی بسیار مهم است

این 5 نمونه فقط نوک کوه یخ هستند. برای هر یک از عملکردهای منابع انسانی که ذکر کردیم، حداقل دوازده نمونه دیگر از نوآوری منابع انسانی وجود دارد. و این چیز خوبی است. روش کار ما – به معنای وسیع کلمه – به سرعت در حال تغییر است: از نوع شغلی که داریم تا مکان هایی که در آن کار می کنیم و حتی نحوه دریافت حقوق (به ارزهای دیجیتال فکر کنید). بنابراین در حالی که پذیرش فناوری منابع انسانی توسط سازمان ها ممکن است عقب مانده باشد، نیاز به نوآوری منابع انسانی به وضوح وجود دارد.

نمی توانید صبر کنید؟ همین حالا نوآوری را شروع کنید!

من مطمئن هستم که شما نمی توانید صبر کنید تا برخی از این نوآوری ها را در سازمان خود اجرا کنید. این نمونه های الهام بخش را فقط کپی پیست نکنید. با شناسایی اینکه کدام فناوری‌ها به احتمال زیاد روی «کسب‌وکار» تأثیر می‌گذارند، شروع کنید و یک استراتژی واضح برای منابع انسانی دیجیتال ایجاد کنید. مطمئن نیستید که چگونه در مورد پیش نویس چنین استراتژی اقدام کنید؟ دوره استراتژی منابع انسانی دیجیتال را بررسی کنید و از امروز شروع کنید!

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *