9 نکته کاربردی برای شروع ایجاد فرهنگ یادگیری + اینفوگرافیک

رشد سازمان شما همراه با رشد افراد شما است. به همین دلیل است که فرهنگ یادگیری برای هر سازمانی ضروری است.

با این حال، 42 درصد از مدیران همچنان ایجاد فرهنگ یادگیری را به عنوان یکی از سه چالش اصلی خود گزارش می دهند (گزارش یادگیری در محل کار لینکدین، 2020). همانطور که این عدد نگران کننده است، کاملاً تعجب آور نیست.

ایجاد فرهنگ یادگیری یک فرآیند مداوم و چالش برانگیز است و هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. یک فرهنگ (یادگیری) با یک رویداد یا تغییر خط مشی یکباره شکل نمی گیرد، بلکه چیزی است که در طول زمان توسعه می یابد و باید بخشی از DNA تیم یا سازمان شما شود.

بنابراین در این مقاله، همه چیزهایی را که برای شروع ساختن فرهنگ یادگیری باید بدانید، مورد بحث قرار خواهیم داد.

فرهنگ یادگیری چیست؟

به بیان ساده، فرهنگ یادگیری فرهنگی است که در آن یادگیری در خط مقدم ارزش ها و استراتژی سازمان قرار دارد.

این محیطی است که در آن افرادی که برای پیشرفت خود وقت می گذارند مورد تحقیر قرار نمی گیرند، بلکه مورد تشویق قرار می گیرند و به عنوان الگو مورد استفاده قرار می گیرند. جایی که رهبران کارکنان را تشویق می‌کنند تا خود را به مهارت‌ها و دانش لازم برای بهترین عملکرد و امکان رشد سازمان شما مجهز کنند.

بنابراین چه چیزی برای شما، یا به طور خاص، سازمان شما مفید است؟ در اینجا چند مزیت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

مزیت رقابتی سازمان خود را حفظ کنید.

برای ماندن در صدر و پیروزی در بازار، باید مطمئن شوید که بزرگترین دارایی شما – افراد شما – برای چالش های پیش رو آماده هستند. پیاده سازی فرهنگ یادگیری می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

به این فکر کنید: 84 درصد از کارمندان در سازمان‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، آموزش‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، در مقابل تنها 16 درصد در سازمان‌هایی که بدترین عملکرد را دارند (براساس IBM). آیا این صرفا یک تصادف است؟ ما اینطور فکر نمی کنیم.

فرهنگ یادگیری به بهبود مشارکت کارکنان کمک می کند.

مشارکت کارکنان تا به امروز یک چالش برای بسیاری از سازمان ها باقی مانده است. چگونه ممکن نیست، در حالی که تنها 15٪ از کارمندان در سراسر جهان با مشاغل خود درگیر هستند (گزارش وضعیت جهانی کار گالوپ)؟

راه حل واضح برای این امر ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان شما است. داشتن برنامه‌های آموزشی تثبیت‌شده در محیطی که یادگیری را تشویق می‌کند، می‌تواند کمک زیادی به تعامل با افراد شما کند. در یک مطالعه، 80 درصد از کارمندان می گویند که داشتن فرصت های یادگیری و توسعه به آنها کمک می کند تا در کار احساس مشارکت بیشتری داشته باشند.

افزایش رضایت شغلی و کاهش جابجایی کارکنان.

تحقیقات تجربی نشان می دهد که یک فرهنگ یادگیری قوی می تواند منجر به احساس رضایت بیشتر کارکنان از شغل خود شود. این به نوبه خود منجر به کاهش نرخ فرسایش می شود.

مزایای رضایت شغلی بیشتر و گردش مالی کمتر بی پایان است. افزایش بهره وری، کاهش زیان که معمولاً با گردش مالی مرتبط است و نوآوری بیشتر، چند مورد هستند. این امر به ویژه برای بازارهای کار رقابتی مانند صنعت فناوری اطلاعات بسیار مهم است.

 

9 نکته برای شروع ساختن فرهنگ یادگیری

Learning Culture Infographic with 9 tipsLearning Culture Infographic with 9 tips

ما نه نکته عملی را بیان کرده ایم که به شما کمک می کند فرهنگ یادگیری را در سازمان یا تیم خود تقویت کنید.

برای دانلود اینفوگرافیک pdf با نسخه خلاصه شده 9 نکته که در زیر آمده است، اینجا کلیک کنید.

 

1. یادگیری را از روز اول در اولویت قرار دهید

این یکی ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد، اما قابل ذکر است. ایجاد یک فرهنگ یادگیری واقعی با اطمینان از اینکه یادگیری در کارکنان شما از لحظه شروع کار در سازمان شما ریشه دوانده است، شروع می شود.

نکته: می‌توانید با ارائه دوره‌های آموزشی ساختاریافته و مؤثر برای استخدام‌های جدید خود شروع کنید. این می تواند به افراد شما کمک کند تا از همان ابتدا به یادگیری ساختاریافته عادت کنند.

2. با مثال رهبری کنید

در اینجا چیزی در مورد فرهنگ کسب و کار وجود دارد: اغلب از بالا به پایین است.

این به این معنی است که مردم از الگوهای مدیریتی پیروی می کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که رهبران خود را از ابتدا در فرهنگ یادگیری خود مشارکت دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها فعالانه در توسعه خود سرمایه گذاری می کنند.

نکته: راه های مختلفی وجود دارد که مدیریت می تواند این کار را انجام دهد. آن‌ها می‌توانند مستقیماً با ایفای نقش به عنوان مربی یا مربی در فرآیند یادگیری شرکت کنند یا تخصص خود را برای ایجاد محتوا برای دوره‌ها به کار گیرند. راه دیگر تبدیل شدن به حامیان یادگیری است که سایر اعضای تیم را به یادگیری تشویق می کنند.

برای یادگیری همه چیزهایی که در مورد ایجاد یک فرهنگ یادگیری موفق نیاز دارید، Learning Bite ما را بررسی کنید!

3. زمانی را برای یادگیری اختصاص دهید

آیا می دانستید که 83 درصد از یادگیری های آنلاین در ساعات اداری اتفاق می افتد؟

مشکل این است که بین ضرب‌الاجل‌ها، پروژه‌ها و جلسات، برای کارمندانتان چالشی است که زمانی را برای یادگیری اختصاص دهند. در دراز مدت، کارمندان شما ممکن است دلسرد شوند.

نکته: خود را به یک قهرمان برای یادگیری زمان تبدیل کنید! برای کارمندان خود روشن کنید که تشویق می شوند در تقویم خود زمان را برای ارتقاء مهارت در ساعات اداری مسدود کنند. فراموش نکنید که با مثال رهبری کنید و مدتی را در تقویم خود نیز مسدود کنید!

4. با تعیین هدف انگیزه ایجاد کنید

هدف گذاری به ایجاد رفتارهای جدید کمک می کند و توجه را بر ابتکارات یادگیری متمرکز می کند. به خاطر داشته باشید: اهداف باید هوشمندانه باشند تا انگیزه داشته باشند (مشخص، قابل اندازه گیری، تهاجمی، واقع بینانه و محدود به زمان)

مثال: در AIHR، ما برای تیم 50 نفره خود هدف تعیین کرده ایم که در سال 2021 در مجموع 2500 ساعت را به توسعه و یادگیری اختصاص دهند. این به معنای حدود یک ساعت کاری در هفته برای هر یک از ما است.

5. روش های یادگیری را آزمایش کنید

میلیون ها رویکرد مختلف برای یادگیری وجود دارد. ممکن است به فرمت های نیمه ساختاریافته تری مانند مربیگری تک به تک یا حل مسئله گروهی علاقه داشته باشید. اما دیگران ممکن است رویکردهای ساختارمندتری مانند جلسات آموزشی یا دوره های آموزشی آنلاین را ترجیح دهند. همچنین می‌توانید انواع محتوا را با هم ترکیب کنید، که می‌تواند شامل ویدئو، وبینار، هکاتون یا مربیگری باشد.

نکته: دنیای روش های یادگیری صدف شماست، پس از آزمایش کردن نترسید و ببینید چه چیزی برای مردم شما بهتر است!

6. به یادگیری پاداش دهید

این یک راه خوب است تا به کارکنان خود بفهمانید که زمان و تلاشی که برای یادگیری صرف می‌کنند مشخص است.

نکته: ابتکاراتی را در سطح شرکت شروع کنید که به افراد برای فداکاری شان پاداش می دهد. جوایز می توانند کوچک و کمتر رسمی باشند (فریاد زدن در ایمیل یا از طریق Slack) یا بزرگ و رسمی تر (به عنوان مثال یک جایزه رسمی در پایان هر ماه).

7. بازخورد بدهید و دریافت کنید

ارائه یک جریان مداوم بازخورد نقش مهمی در تضمین مشارکت کارکنان با یادگیری دارد. ایجاد روابط قابل اعتماد همه چیز در مورد دادن و گرفتن است، بنابراین مطمئن شوید که کارمندان شما می دانند که برای ارائه بازخورد برای شما نیز آزاد هستند.

نکته: پس از یک جلسه آموزشی یا در پایان دوره بازخورد بدهید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که نقاط قوت، ضعف و نقاط بهبود کارمندان خود را برای آنها روشن کنید. همچنین خوب است به آنها یادآوری کنیم که چگونه آموزش هایی که انجام می دهند می تواند به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

8. از یادگیرندگان فعال به عنوان قهرمان استفاده کنید

لازم نیست فقط به فرهنگ سازی از بالا به پایین تکیه کنید. به احتمال زیاد شما در حال حاضر در سازمان خود افراد معتاد یادگیری دارید. می‌دانید، آن دسته از افرادی که مدام گواهی‌های جدید را به لینکدین خود اضافه می‌کنند و در مورد آخرین دوره آموزشی خود هیجان زده می‌شوند.

نکته: به جای اینکه مدیریت توضیح دهد که چرا یادگیری مهم است، دانش‌آموزان را به قهرمان تبدیل کنید تا از طریق نشان دادن دستاوردهایشان و اینکه چگونه از دانش و مهارت‌های جدید برای بهتر شدن در کارشان استفاده می‌کنند، جایگاهی برای الهام بخشیدن به دیگران برای آنها فراهم کنید.

9. یادگیری را در مربیگری بگنجانید

در حالی که درست است که یادگیری اغلب به صورت گروهی اتفاق می افتد، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یادگیری را به صورت فردی با کارمندان خود وارد کنید. این مکان عالی برای درک جاه طلبی های شغلی کارمندان شما و توسعه طرح های یادگیری شخصی است که می تواند به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کند.

نکته: در نظر بگیرید که یادگیری را به عنوان یک نقطه صحبت در طول بررسی عملکرد و جلسات منظم فردی خود برای بحث در مورد تأثیر فعالیت های یادگیری قبلی و تعیین مراحل بعدی در نظر بگیرید.

توصیه های اضافی

جدای از این 9 نکته، ما توصیه های دیگری برای شما داریم که در طول فرآیند ایجاد فرهنگ یادگیری به خاطر داشته باشید.

  • آموزش را به راحتی در دسترس قرار دهید: اگر فرآیند یادگیری تلاش زیادی را بطلبد، کارمندان شما می توانند دلسرد شوند. مطمئن شوید که همه چیز – از راه‌اندازی حساب کاربری گرفته تا شرکت در درس‌ها – تا حد امکان یکپارچه باشد. ارزش آن را دارد که برای اطمینان از کاربرپسند بودن رابط LMS خود تلاش کنید.
  • برنامه‌های یادگیری شخصی‌سازی شده را توسعه دهید: ما مدت‌هاست که از نقطه‌ای عبور کرده‌ایم که یک رویکرد یک‌اندازه برای همه کافی است. ابتکارات یادگیری باید به گونه ای طراحی شود که تا حد امکان به کارمندان شما مرتبط باشد. این می تواند به افزایش تعامل و تمایل به رشد در سازمان شما کمک کند. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد یک برنامه یادگیری اسکلت و اصلاح آن با توجه به نیازهای کارکنان، سبک‌های یادگیری و اهداف شغلی است.
  • یادگیری را اجتماعی کنید: یادگیری بهتر است در گروه انجام شود، پس چرا این را بخشی از فرهنگ خود نکنید؟ می توانید از ویژگی انجمن در LMS خود استفاده کنید. کارمندان خود را تشویق کنید تا موضوعاتی را ارسال کنند، سؤال بپرسند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

سه قانون طلایی برای ایجاد فرهنگ یادگیری

اکنون که مشخص کرده‌ایم چگونه می‌توانید برای ایجاد فرهنگ یادگیری برای سازمان خود اقدام کنید، آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هنگام شروع این سفر چالش‌برانگیز اما پر ارزش چه چیزی را باید در نظر داشته باشید.

  1. اولین نکته این است که این کار یک نفره نیست. هیچ فردی، حتی مدیر عامل، نمی تواند کار ایجاد فرهنگ یادگیری را به تنهایی انجام دهد. فرهنگ یادگیری در سیستم سازمان شما تعبیه شده است. به هر فرد در هر سطحی می رسد، لمس می کند و شامل می شود.
  2. قانون دوم این است که یادگیری وسیله ای برای رسیدن به هدف است. هدف از یادگیری همیشه کمک به افراد برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود و بهبود نتایج کسب و کار است. این تنها زمانی می تواند اتفاق بیفتد که یادگیری عمیقاً در DNA سازمان شما جا افتاده باشد. این تصور را رد کنید که یک فرهنگ یادگیری را می توان در چندین جلسه در طی چند هفته تکمیل کرد.
  3. در نهایت، به خاطر داشته باشید که ایجاد یک فرهنگ یادگیری بیشتر یک چشم انداز است تا یک پروژه استاندارد . ایجاد یک فرهنگ یادگیری مستلزم خرید و مشارکت فعال بسیاری از سهامداران است. دور هم جمع شوید تا در مورد چشم انداز، ارزش ها و عوامل کلیدی که باید برای شروع ساختن فرهنگ مورد نظر وجود داشته باشند، بحث کنید. از بحث در مورد چگونگی فراتر رفتن و مطمئن شوید که می توانید به چرایی پاسخ دهید – چرا ما یک فرهنگ یادگیری می خواهیم و چرا مردم ما باید به آن اهمیت دهند؟

نه یک اندازه برای همه

تعبیه فرهنگ یادگیری در همه سطوح برای سازمان شما بسیار مفید است. این شما را قادر می سازد تا از پتانسیل نیروی کار خود بهره ببرید و تضمین می کند که در صدر بازار باقی خواهید ماند.

هر سازمانی منحصر به فرد است و هیچ سازمانی برای همه وجود ندارد. بنابراین آنچه را که در بالا بحث کردیم را انتخاب کنید و آن را با نیازها و ویژگی های سازمان خود تنظیم کنید.

و اگر احساس می کنید چیزی وجود دارد که باید اضافه کنیم، یا می خواهید تجربه خود را در زمینه ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان خود به اشتراک بگذارید، به ما اطلاع دهید!

الکس توسوویچ یک رهبر فکری در شیوه های نوآورانه تحقیق و توسعه با اشتیاق به یادگیری دیجیتال است. او با دیدگاه‌های تازه‌اش در مورد آموزش سازمانی و بیش از ده سال تجربه در توسعه محتوای آموزشی، مهمان دائمی کنفرانس‌ها، پادکست‌ها و وبینارها است. او به عنوان رئیس محصول در آکادمی نوآوری منابع انسانی (AIHR)، برخی از جذاب ترین دوره های آموزشی آنلاین را برای حرفه ای های منابع انسانی ایجاد می کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *