چرخش ناکارآمد و 9 راه برای مبارزه با آن

گردش مالی ناکارآمد نه تنها هزینه زیادی را برای سازمان ها تحمیل می کند، بلکه کار را مختل می کند و بهره وری را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین بیایید ببینیم گردش مالی ناکارآمد چیست و چگونه می توانید آن را در سازمان خود کاهش دهید.

مطالب
جابجایی کارکنان چیست؟
گردش مالی ناکارآمد چیست؟
تفاوت بین گردش عملکردی و گردش مالی ناکارآمد چیست؟
چگونه گردش ناکارآمد سازمان شما را مختل می کند
نحوه کاهش گردش مالی ناکارآمد

جابجایی کارکنان چیست؟

گردش کارمندان به عنوان تعداد کارکنانی که یک شرکت را در یک دوره خاص، معمولاً یک سال ترک می کنند، تعریف می شود. این تعداد شامل استعفا و اخراج داوطلبانه است.

گردش مالی یک فرآیند طبیعی در هر سازمانی است. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که گردش مالی کارمندانتان تا حد امکان کم باشد، زیرا یافتن، استخدام و آموزش کارکنان جایگزین گران است، اما نه آنقدر کم که استعدادها و ایده‌های جدیدی برای حمایت از نوآوری و رشد به دست نیاورید.

چند راه برای محاسبه نرخ گردش کارمندان وجود دارد. پیشنهاد می کنیم:

نرخ گردش مالی (سالانه) = # اخراج (سالانه) / # کارمندان در ابتدای دوره سالانه

تعداد اخراج‌ها باید شامل داده‌های مربوط به کسانی باشد که به میل خود را ترک کرده‌اند (تعویض داوطلبانه) و کارکنانی که اخراج یا اخراج شده‌اند (تعویض غیرارادی).

مقایسه گردش مالی خود با شرکت های دیگر در همان صنعت ضروری است. این به این دلیل است که صنایع خاصی وجود دارد که گردش مالی آنها معمولاً بسیار زیاد است، مانند مهمان‌نوازی یا خرده‌فروشی. اگر خود را با استانداردهای غیر واقعی مقایسه کنید، متوجه نخواهید شد که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر.

گردش مالی ناکارآمد چیست؟

بیایید نگاهی دقیق‌تر به جایی که گردش مالی ناکارآمد در چشم‌انداز کلی گردش مالی جای می‌گیرد بیندازیم.

جابجایی ناکارآمد نوعی جابجایی داوطلبانه است و زمانی اتفاق می‌افتد که کارمندان با عملکرد بالا با نرخ‌های بالاتری نسبت به کارکنان ضعیف‌تر خود را ترک کنند. این امر به دلیل تأثیر منفی آن بر سود نهایی، ناکارآمد نامیده می شود، زیرا شما باید به استخدام و آموزش کارکنان جدید ادامه دهید، که بسیار پرهزینه است.

Types of Employee TurnoverTypes of Employee Turnover

دو نوع جابجایی ناکارآمد کارکنان وجود دارد: قابل اجتناب و اجتناب ناپذیر . جابجایی قابل اجتناب به تغییراتی مربوط می شود که می تواند در سازمان برای حفظ کارمند ایجاد شود . برخی از نمونه‌ها عبارتند از دستمزدهای پایین، فقدان مزایا و مزایا، و نارضایتی از تعادل بین کار و زندگی.

جابجایی اجتناب ناپذیر زمانی است که کارفرما نمی تواند چیزی را تغییر دهد تا کارمند را ترک نکند. به عنوان مثال می توان به بیماری، مرگ، بازنشستگی، نقل مکان به شهر دیگر و مسئولیت های خانوادگی اشاره کرد.

طبق گفته انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM)، جایگزینی آنها به طور متوسط 6 تا 9 ماه از حقوق یک کارمند برای یک کسب و کار هزینه دارد. بنابراین اگر شخصی 102000 دلار در سال درآمد داشته باشد، هزینه جایگزینی آنها بین 51000 تا 76500 دلار خواهد بود. با رکورد 47.4 میلیون نفری که در سال 2021 کار خود را داوطلبانه ترک کردند و نشانه های اندکی از کاهش سرعت آن وجود داشت، کارفرمایان در آمریکا یک سال دیگر با استعفای بزرگ روبرو هستند.

برای رسیدگی به گردش مالی ناکارآمد، تیم شما باید بفهمد که چه چیزی باعث آن شده است. ممکن است یک یا چند دلیل وجود داشته باشد، اما برخی از رایج ترین دلایل برای جابجایی ناکارآمد کارکنان عبارتند از:

  • فرصت کمی برای پیشرفت و رشد شغلی
  • دیدگاه منفی نسبت به رهبری
  • عدم بازخورد و شناخت
  • احساس فرسودگی یا کار زیاد
  • فرهنگ سمی محیط کار
  • عدم تعادل بین کار و زندگی

تفاوت بین گردش عملکردی و گردش مالی ناکارآمد چیست؟

نوع دیگری از گردش داوطلبانه گردش کارکردی نام دارد. جابجایی عملکردی زمانی است که کارمندان با عملکرد پایین داوطلبانه شرکت شما را ترک می کنند. عملکرد ضعیف کارگری است که به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی کمتر از حد انتظار عمل می کند. رفتارهای نمونه عبارتند از:

  • انجام اشتباهات قابل اجتناب
  • عدم رعایت استانداردها
  • نیاز به آموزش و نظارت مستمر.
  • حواس پرتی همکاران یا ناراحت کردن مشتریان.

جابجایی عملکردی بد نیست و باید تشویق شود زیرا در درازمدت به نفع سازمان شما خواهد بود، در حالی که باید برای جلوگیری از جابجایی ناکارآمد تلاش کنید.

چگونه گردش ناکارآمد سازمان شما را مختل می کند

مهم است که بدانیم هزینه های گردش مالی بالا تنها مشکل سازمان شما در مواجهه با گردش مالی ناکارآمد نیست. این برای بسیاری از جنبه های مختلف شرکت شما مختل است و کسب و کارها اگر می خواهند در بازار امروز رقابتی باقی بمانند باید برای کاهش آن تلاش کنند. برخی از نمونه‌هایی از تأثیر منفی گردش مالی ناکارآمد عبارتند از:

از دست دادن بهره وری

وقتی استعدادهای با عملکرد بالا ترک می‌شوند، تیم شما با کاهش بهره‌وری مواجه خواهد شد. مطالعه ای توسط دانشکده بازرگانی کلی در دانشگاه ایندیانا نشان داد که افراد با عملکرد بالا 400 درصد بیشتر از افراد متوسط بهره وری دارند. متأسفانه، زمینه‌های زیادی در کسب‌وکار شما وجود دارد که بهره‌وری پایین بر آن تأثیر می‌گذارد، مانند تأخیر در جدول زمانی پروژه، روحیه پایین تیم، کاهش سودآوری و جابجایی بیشتر کارکنان.

Dysfunctional Turnover: Problems and SolutionsDysfunctional Turnover: Problems and Solutions

کاهش نوآوری شرکت شما

سازمان ها برای مرتبط ماندن به شدت به نوآوری در چشم انداز رقابتی امروزی متکی هستند. به گفته مک کینزی، 84 درصد از مدیران می گویند موفقیت آینده آنها به نوآوری بستگی دارد. وقتی استعدادهای با عملکرد برتر کنار می‌روند، دیگر به شناسایی و جذب فرصت‌های رشد احتمالی برای کسب‌وکار شما کمک نمی‌کنند.

از دست دادن دانش

چه افراد ارتقاء یابند، چه دپارتمان را تغییر دهند یا استعفا دهند، همه دانش آنها با آنها همراه است. اگر آنها در شرکت شما باقی بمانند، می‌دانید که در کجا می‌توانید آنها را فراتر از اسنادی که روی آن‌ها کار کرده‌اند یا تحویل‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند پیدا کنید. زمانی که کارمندی را ترک می‌کند، هیچ راهی برای پیگیری در صورت نیاز وجود ندارد و نیروی کار شما کارآمدتر می‌شود.

تصویر منفی از سازمان

وقتی شخصی از شغل خود ناراضی است و آن را ترک می کند، اغلب تجربه کاری خود را با خانواده و دوستان و از طریق پلتفرم هایی مانند بررسی های Glassdoor یا LinkedIn به اشتراک می گذارد. یک تصویر منفی از شرکت می تواند تأثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد و اغلب به افزایش جابجایی کارکنان، کاهش انگیزه و مشکل در استخدام کارمندان جدید کمک می کند.

فرهنگ شرکت بدتر می شود

فرهنگ شرکت حیاتی است زیرا کارکنانی که از فرهنگ شرکت شما لذت می برند، احتمال بیشتری دارد که مدت بیشتری بمانند و بهره وری بیشتری داشته باشند. با این حال، وقتی استعدادهای با عملکرد بالا ترک می‌شوند، می‌توانند شکافی در فرهنگ شرکت شما ایجاد کنند. این ذهنیت را که همه برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش می کنند مختل می کند و بر بهره وری و مشارکت کارکنان تأثیر منفی می گذارد.

مشکل در استخدام استعدادهای برتر

افراد با عملکرد بالا تمایل دارند سایر افراد با عملکرد بالا را به شرکت شما جذب کنند. و زمانی که بهترین استخدام‌ها ظرف 10 روز از بازار خارج می‌شوند، تیم شما باید به سرعت برای استخدام آنها کار کند.

وقتی افراد برتر شرکت شما را ترک می کنند، جذب و استخدام دیگران را دشوارتر می کند. دلایل زیادی برای این وجود دارد، اما شروع با درک اینکه چرا کارکنان شما کار می کنند، به عنوان مثال، فرصت های رشد کم، ناتوانی در ایجاد تأثیر واقعی و فرهنگ سمی شرکت، به شما این امکان را می دهد که بدانید چرا سایر بازیگران برتر ترسیده اند.

چگونه گردش مالی ناکارآمد را کاهش دهیم

  1. مسائل مدیریتی را شناسایی و حل کنید – مردم اغلب به دلیل مدیریت ضعیف استعفا می دهند و رهبران بی توجه و بی انگیزه یکی از 3 دلیل اصلی ترک شغل در سال گذشته هستند. به همین دلیل است که تمرکز بر توسعه مدیران و رهبران و تجهیز آنها برای رهبری تیمشان ضروری است. به عنوان مثال، سازمان شما می تواند این کار را از طریق برنامه های توسعه رهبری و مشاوره انجام دهد.
  2. تمرکز بر توسعه شغلی – دلیل شماره 1 افراد شغل خود را ترک می کنند به دلیل عدم پیشرفت و پیشرفت شغلی است. فرصت های یادگیری و توسعه مرتبط را برای تیم خود فراهم کنید، مسیرهای شغلی را ترسیم کنید، و از تحرک داخلی پشتیبانی کنید – هم حرکت افقی و هم عمودی.
  3. مصاحبه‌های خروج و ماندن را انجام دهید – مصاحبه‌های خروج به شما کمک می‌کند بفهمید چرا مردم می‌روند، و مصاحبه‌های ماندن تصویر بهتری از دلیل ماندن کارکنانتان به شما می‌دهد. هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد این دو مورد دارید، می توانید استراتژی های حفظ هدفمند را برای جلوگیری از گردش ناکارآمد پیاده سازی کنید.
  4. بازخوردها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید – جدا از مصاحبه های خروج و ماندن، می توانید یک استراتژی جامع گوش دادن به کارکنان نیز ایجاد کنید تا بفهمید چه چیزی باعث انگیزه افراد شما می شود و آنها در مورد کار در سازمان شما چه احساسی دارند. چنین استراتژی می‌تواند شامل نظرسنجی‌های نبض، نظرسنجی تجربه کارکنان و همچنین جلسات منظم ۱:۱ باشد.
  5. استراتژی جبران خسارت خود را مرور کنید – مطالعات نشان می دهد که 36٪ از افراد شغل خود را به دلیل کل غرامت ناکافی ترک کرده اند. شما باید اطمینان حاصل کنید که پاداش شما رقابتی است و عناصر پاداش کل را به گونه ای متعادل می کنید که برای نیروی کار شما مفید باشد.
  6. فرهنگ سازمانی خود را تقویت کنید – یکی از نشانه های فرهنگ سازمانی سمی این است که افراد به جای همکاری با یکدیگر رقابت می کنند. یک مطالعه مدرسه بازرگانی هاروارد نشان داد که تقریباً نیمی از کارگرانی که با همکاران سمی مواجه شدند، تلاش کاری خود را کاهش دادند و آگاهانه تصمیم گرفتند زمان کمتری را در محل کار بگذرانند. این نوع محیط تا حد زیادی به ترک افراد کمک می کند. اگر این را در سازمان خود تشخیص دهید، ممکن است بخواهید تحول فرهنگی را در نظر بگیرید.
  7. ایجاد ارتباطات بین کارمندان – وقتی کارمندان احساس می کنند با یکدیگر مرتبط هستند و به یکدیگر کمک می کنند، درگیر و سازنده تر می شوند. روابط کارمندان خود را از طریق فعالیت های تیم سازی، اهداف مشترک، و غیره تقویت کنید. این امر با ظهور کار از راه دور، که در آن تلاش بیشتری برای ارتباط کارکنان می طلبد، مهم تر از همیشه است.
  8. کار معنادار ارائه دهید – افراد در کاری که انجام می دهند هدف می خواهند. کشف کنید که چگونه سازمان شما می تواند به مردم کمک کند تا هدف را با ارتباط دادن نحوه مشارکت آنها در اهداف کسب و کار و/یا به جامعه ببینند. از استراتژی‌های طراحی شغل مانند چرخش شغلی و غنی‌سازی شغل برای افزایش انگیزه یا ارائه زمان مرخصی داوطلبانه (VTO) استفاده کنید تا کارمندان بتوانند به روش‌هایی که برای آنها شخصی است کمک کنند.
  9. در جایی که می‌توانید انعطاف‌پذیری ارائه دهید – افراد برای بهبود تعادل بین کار و زندگی خود گزینه‌های کار از راه دور و ترکیبی را می‌خواهند. البته این گزینه ها برای بسیاری از مشاغل بدون میز امکان پذیر نیست. با این حال، همچنان می توانید برنامه ریزی سلف سرویس، تعویض شیفت، تعویض تعطیلات و مرخصی با حقوق را به نیروی کار بدون میز خود ارائه دهید.

به تو

جابجایی ناکارآمد زمانی است که بهترین کارمندان سازمان شما را ترک می کنند. ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما دلایل رایج کمبود فرصت های رشد و مسائل مدیریتی است. با کاهش عمدی گردش مالی ناکارآمد در کسب و کار خود، با صرفه جویی در هزینه و نیروی کار متعهد و مولد پاداش دریافت خواهید کرد.

Jayla Cosentino یک متخصص استخدام است که در استخدام تیم‌ها برای استارت‌آپ‌ها و مقیاس‌آپ‌ها تخصص دارد. او بر روی استخدام 360 و همچنین ایجاد و بهینه سازی فرآیندهای استخدام سازمان ها تمرکز دارد. Jayla که علاقه زیادی به استخدام و منابع انسانی دارد، در کنفرانس هایی که توسط شرکت هایی مانند Honeypot.io و ProductUp و همچنین در دانشگاه هایی مانند دانشگاه اوترخت برگزار می شود صحبت کرده است.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *