راهنمای AZ شما برای مخفف‌ها و اختصارات HR

مخفف ها و اختصارات HR بخش مهمی از اصطلاحات این صنعت هستند. درک این اصطلاحات برای متخصصان با تجربه منابع انسانی مانند ماهیت دوم است، اما تعداد زیادی از کلمات اختصاری HR می تواند برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند بسیار زیاد (و گیج کننده!) باشد.

این مقاله 60 مخفف و مخفف منابع انسانی را باز می کند، که شامل یک مثال استفاده برای هر یک می شود. یک منبع مفید برای بازگشت به دفعه بعد که با یک مخفف مرموز روبرو شدید.

A list of HR acronyms and abbreviations categorized by different HR functions.

مطالب
الف
ب
سی
D
E
اف
جی
اچ
ک
L
O
پ
آر
اس
تی
V

الف

1. ACR: نرخ تکمیل برنامه

نرخ تکمیل درخواست (ACR) یک معیار استخدام است که تعداد داوطلبانی را که یک درخواست شغلی را با موفقیت شروع کرده اند، اندازه گیری می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “ACR یک سازمان نشان دهنده اثربخشی فرآیند درخواست آن است.”

2. ADA: قانون آمریکایی های دارای معلولیت

قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) قانونی است که تبعیض علیه افراد دارای معلولیت را در زمینه هایی مانند اشتغال، حمل و نقل و اقامتگاه های عمومی ممنوع می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «بر اساس ADA، «انطباق معقول» به این معنی است که کارفرمایان باید اقدامات مناسبی را برای پذیرش کارکنان دارای معلولیت انجام دهند تا بتوانند از فرصت‌های شغلی مشابه با همکاران غیرمعلول خود بهره مند شوند.

3. ADDIE: تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، پیاده سازی، ارزیابی

مدل ADDIE یک چارچوب سیستماتیک است که برای هدایت فرآیند ایجاد و اجرای برنامه‌های آموزشی و توسعه مؤثر برای کارکنان استفاده می‌شود. 

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “مدل آموزشی ADDIE در دهه 1970 توسعه یافت و همچنان پرکاربردترین مدل برای طراحی آموزشی است زیرا ساده و بسیار موثر است.”

4. AIHR: آکادمی برای نوآوری منابع انسانی

AIHR یک شرکت آموزش الکترونیکی است که با ارائه برنامه‌های آموزشی آنلاین در سطح جهانی برای متخصصان منابع انسانی در سراسر جهان، مأموریتی برای حفظ منابع انسانی در آینده دارد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «AIHR مکان مناسبی برای یادگیری مهارت‌هایی است که برای پیشرفت شغلی و تضمین شغلی در خط مقدم منابع انسانی نیاز دارید».

5. AOR: عامل رکورد

Agent Of Record (AOR) یک سرویس شخص ثالث است که کلیه استخدام و مدیریت لازم پیمانکاران مستقل را انجام می دهد و در عین حال از رعایت کامل آن اطمینان می یابد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “یک AOR نقش مهمی را به عنوان واسطه ای که کسب و کارها را با پیمانکاران در سراسر جهان مرتبط می کند، ایفا می کند.”

6. ATS: سیستم ردیابی متقاضی

ATS یک راه حل نرم افزاری است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای استخدام و استخدام خود را مدیریت و ساده کنند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار ATS اغلب شامل تجزیه رزومه، جستجوی پیشرفته و منبع‌یابی نامزد است».

ب

7. BIK: مزایای در نوع

Benefits In Kind (BIK) به هرگونه غرامت غیر پولی که کارفرمایان به کارکنان خود ارائه می دهند اشاره دارد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «نمونه‌هایی از BIK شامل مزایای مراقبت‌های بهداشتی، کوپن‌های غذا، برنامه‌های بازنشستگی، کمک‌های مراقبت از کودکان و مسکن است.»

سی

8. C&B: غرامت و مزایا

غرامت و مزایا (C&B) اصطلاحی است که برای توصیف کل بسته پاداش های پولی و غیر پولی که یک کارمند در ازای کار خود از کارفرما دریافت می کند، استفاده می شود.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در برنامه گواهی C&B ما، یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی جامع پاداش کل ایجاد کنید.”

9. CHRO: مدیر ارشد منابع انسانی

CHRO رهبر منابع انسانی و فرهنگ سازمان است. آنها در تیم اجرایی شرکت می نشینند و اغلب به عنوان مدیر ارشد مردمی نیز شناخته می شوند.

  • مثال استفاده از مخفف HR: “CHRO معمولاً به عنوان ارشدترین موقعیت منابع انسانی در محدوده مشاغل در HR در نظر گرفته می شود.”

10. CPH: هزینه هر استخدام

هزینه به ازای هر استخدام (CPH) معیاری برای استخدام است که میزان هزینه‌ای را که یک شرکت برای استخدام کارمندان جدید هزینه می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “اگر 30 نفر را برای سال استخدام کنید و سالانه 60000 دلار برای فرآیند استخدام هزینه کنید، CPH شما 2000 دلار است.”

D

11. DEIB: تنوع، برابری، شمول، و تعلق

تنوع، برابری، گنجاندن و تعلق (DEIB) چهار مفهوم مجزا هستند که به تنهایی اهمیت زیادی دارند، اما با هم، روحیه، مشارکت، بهره‌وری و نوآوری را در محیط کار افزایش می‌دهند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در برنامه گواهی DEIB ما، نحوه توسعه و اجرای استراتژی های معنی دار DEIB را خواهید آموخت.” 

آیا میدانستید

تحقیقات انجام‌شده توسط McKinsey نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که در بین ۲۵ درصد برتر از نظر تنوع رتبه‌بندی می‌شوند، ۳۶ درصد بیشتر احتمال دارد که از میانگین مالی بخش خود پیشی بگیرند. مطالعه دیگری نشان می‌دهد که تقریباً 80 درصد از کارگران انتظار دارند که تیم اجرایی آنها تلاش‌های DEIB (تنوع، برابری، گنجاندن و تعلق) را برای ایجاد تغییرات قابل توجه در محل کار آغاز و تقویت کنند.

12. DTO: زمان خاموشی اختیاری

زمان استراحت اختیاری (DTO) یک سیاست مرخصی است که به کارکنان واجد شرایط انعطاف بیشتری برای گرفتن مرخصی شخصی می دهد. هیچ محدودیتی در میزان مرخصی پرداخت شده در سال وجود ندارد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “مزایای کلیدی DTO شامل این واقعیت است که رضایت شغلی را افزایش می دهد و حفظ را بهبود می بخشد.”

E

13. EAP: برنامه کمک به کارکنان

برنامه کمک به کارکنان (EAP) یک برنامه مزایای محل کار است که به کارکنانی که مشکلات شخصی یا مرتبط با کار دارند که می تواند بر رفاه و عملکرد شغلی آنها تأثیر بگذارد، کمک های حرفه ای ارائه می دهد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “پیاده سازی EAP به طرق مختلف برای سازمان شما سودمند است.”

14. EB: نام تجاری کارفرما

نام تجاری کارفرما (EB) فرآیند مدیریت و تأثیرگذاری بر شهرت سازمان شما به عنوان یک کارفرما از طریق سیاست ها، برنامه ها، پاداش ها، مزایا، فرهنگ، محیط کار، ارزش ها و موارد دیگر است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «برندسازی کارفرما نقشی کلیدی در جذب استعداد دارد، زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید پیشنهاد منحصربه‌فرد شما چیست و سازمان شما چیست.»

15. EEO: فرصت شغلی برابر

EEO مفهوم فرصت برابر برای همه برای پیگیری اشتغال، ارتقاء، آموزش و سایر اقدامات پرسنلی بر اساس شایستگی و بدون توجه به ویژگی هایی مانند نژاد، جنس، سن، ناتوانی جسمی یا ذهنی و غیره است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “شرکت ها اغلب تعهد خود را به EEO در یک بیانیه کارفرمای فرصت برابر اعلام می کنند.”

16. EEOC: کمیسیون فرصت های شغلی برابر

EEOC یک آژانس فدرال است که مسئول اجرای قوانین حقوق مدنی علیه تبعیض در محل کار است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “EEOC اختیار دارد اتهامات تبعیض علیه کارفرمایان تحت پوشش قانون را بررسی کند.”

17. ELC: چرخه زندگی کارکنان

چرخه زندگی کارکنان (ELC) به کل سفر یک کارمند با شرکت خود، از جذب و استخدام تا خارج شدن از هواپیما و فراتر از آن اشاره دارد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “ELC معمولی شامل هفت مرحله است که با جذب یک نامزد شروع می شود و با کارمند در حال خروج پایان می یابد.”

18. ELTV: ارزش مادام العمر کارمند

ارزش مادام العمر کارمند (ELTV) معیاری است که کل ارزش آتی مورد انتظار مشارکت های کارکنان به سازمان را در طول استخدامشان اندازه گیری می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “ELTV بالا تاثیر مثبتی بر نتایج کسب و کار دارد زیرا کارکنان واقعاً برای سازمان ارزش دارند.”

19. eNPS: امتیاز خالص پروموتر کارکنان

امتیاز خالص پروموتر کارمند (eNPS) معیاری است که نشان می دهد کارکنان شما چقدر درگیر هستند و چقدر احتمال دارد که سازمان شما را به عنوان مکانی عالی برای کار توصیه کنند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “HR می تواند از یک پرسشنامه استاندارد شده eNPS برای سنجش احتمال توصیه کارمندان به شرکت خود استفاده کند.”

20. ER: روابط کارکنان

روابط کارکنان (ER) اصطلاحی است که برای توصیف تلاش های یک سازمان برای ایجاد و حفظ رابطه مثبت با کارکنانش استفاده می شود.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «ER معمولاً یک عملکرد بخش منابع انسانی است. این می تواند تحت وظایف عمومی یک متخصص منابع انسانی قرار گیرد، یا ممکن است یک مدیر یا تیم اختصاص داده شده به ER وجود داشته باشد.

21. EVP: ارزش پیشنهادی کارکنان

پیشنهاد ارزش کارکنان (EVP) مجموعه منحصر به فردی از مزایا و ارزش هایی است که یک کارمند در ازای مهارت ها، تجربه و تعهد خود به شرکت دریافت می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “EVP یک شرکت آنچه را که کارمندان از کار در آنجا به دست می آورند را مشخص می کند، در حالی که برند کارفرمای یک شرکت در مورد آن به افراد دیگر می گوید.”

22. EX: تجربه کارمند

تجربه کارمند (EX) احساس کارکنان در مورد تعاملات و برخوردهایشان با سازمان در طول سفر کارکنانشان است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “EX معادل HR تجربه مشتری است.”

آیا میدانستید

مطالعه ای توسط هاروارد بیزینس ریویو، با تجزیه و تحلیل داده های سه ساله یک غول خرده فروشی جهانی، نشان داد که بهبود تجربه کارمندان یک فروشگاه از ربع پایین به بالا می تواند درآمد آن را بیش از 50 درصد افزایش دهد و تقریباً به همان اندازه سود را افزایش دهد.

اف

23. FJA: تجزیه و تحلیل کارکردی

تجزیه و تحلیل شغلی عملکردی (FJA) نوعی تجزیه و تحلیل شغلی است که بینش های دقیقی را در مورد وظایف، وظایف، مسئولیت ها، و تعاملات مورد نیاز برای یک نقش و همچنین صلاحیت های لازم کارگر برای عملکرد موفق ارائه می دهد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “FJA یکی از رایج ترین روش های تجزیه و تحلیل شغل است. روش‌های رایج دیگر تکنیک حادثه بحرانی (CTI) و فهرست وظایف هستند.

24. FLSA: قانون استانداردهای کار منصفانه

قانون استانداردهای کار منصفانه یک قانون کار ایالات متحده است که حق حداقل دستمزد، حقوق اضافه کاری و استانداردهای اشتغال جوانان را تعیین می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “درک وضعیت FLSA یک کارمند برای رعایت قوانین دستمزد و ساعت کاری بسیار مهم است.”

25. FMLA: قانون مرخصی خانواده و پزشکی

قانون مرخصی خانواده و پزشکی یک قانون کار ایالات متحده است که به برخی از کارمندان اجازه می دهد به دلایل خاص خانوادگی و پزشکی از مرخصی بدون حقوق و بدون حقوق استفاده کنند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “چک لیست رایگان AIHR ما را برای نهایی کردن مراحل FMLA خود و تعیین اینکه آیا یک کارمند واجد شرایط مرخصی FMLA است یا خیر دانلود کنید.”

26. FTE: معادل تمام وقت

معادل تمام وقت (FTE) معیاری است که برای محاسبه کل ساعات کار توسط همه کارکنان یک کسب و کار استفاده می شود و آنها را با ساعات تمام وقت برابر می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “استراتژی شرکت درآمد هر FTE را افزایش داد و عملکرد مالی کلی و کارایی کارکنان را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.”

شرایط منابع انسانی بیشتری را کشف کنید

واژه نامه AIHR HR بیش از 200 تعریف از اصطلاحات HR ارائه می دهد که هر زمان که نیاز به جستجوی کلمه HR جدید (یا ناشناخته) داشتید می توانید به آنها مراجعه کنید.

به واژه نامه بروید

جی

27. GDPR: مقررات عمومی حفاظت از داده ها

مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) یک مقررات حریم خصوصی اروپایی است که قوانین مختلف حریم خصوصی را در سراسر اتحادیه اروپا هماهنگ می کند و نحوه پردازش و انتقال داده های شخصی افراد در اتحادیه اروپا را کنترل می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “GDPR تاثیر قابل توجهی بر دپارتمان های منابع انسانی دارد زیرا آنها حجم زیادی از داده های کارمندان (و نامزدها) را جمع آوری و مدیریت می کنند.”

28. GRPI: اهداف، نقش ها و مسئولیت ها، فرآیندها و رویه ها، روابط بین فردی

مدل GRPI یک چارچوب ساده و جامع است که مهمترین عناصری را که تیم ها برای عملکرد مؤثرتر به آن نیاز دارند، توصیف می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “ مدل GRPI می تواند به تیم ها کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند، و توضیح آن برای مدیران و اعضای تیم آسان است.”

اچ

29. HCA: تجزیه و تحلیل سرمایه انسانی

تجزیه و تحلیل سرمایه انسانی (HCA) یک رویکرد کلاسیک است که به سازمان ها کمک می کند تا تأثیر مالی کارکنان خود را از طریق داده ها درک کنند.

  • مثال استفاده از مخفف HR: “HCA اغلب دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد زیرا جای خود را به رویکردهای جدیدتری مانند People Analytics داد که بسیار بیشتر از آنچه HCA روی آن تمرکز می کند.”

30. HCROI: ROI سرمایه انسانی

سرمایه انسانی ROI معیاری است که نشان دهنده ارزش مالی کارکنان در مقایسه با پولی است که برای آنها هزینه می شود، از جمله پاداش، مدیریت استعداد، آموزش و غیره.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “HCROI می تواند شاخص خوبی از ارزشی باشد که کارکنان به صورت فردی و جمعی ارائه می دهند.”

31. HRBP: شریک تجاری منابع انسانی

شریک تجاری منابع انسانی یک متخصص منابع انسانی (بالاتر) است که به همسو کردن استراتژی افراد سازمان با استراتژی تجاری آن کمک می کند. به این ترتیب، آنها یک پیوند استراتژیک بین منابع انسانی و کسب و کار را تشکیل می دهند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “برنامه گواهی HRBP 2.0 ما به متخصصان منابع انسانی کمک می کند تا برای تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک واقعی برای تجارت آماده شوند.”

32. HRIS: سیستم اطلاعاتی منابع انسانی

سیستم اطلاعات منابع انسانی (HRIS) یک راه حل نرم افزاری است که وظایف و فرآیندهای منابع انسانی را استاندارد می کند و ثبت و گزارش دقیق سوابق را تسهیل می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “HRIS می تواند به متخصصان منابع انسانی کمک کند تا 2 ساعت در روز در کارهای اداری صرفه جویی کنند.”

آیا میدانستید

  • پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2028، بازار نرم‌افزار منابع انسانی به 33.57 میلیارد دلار افزایش یابد و نرخ رشد سالانه بیش از 10 درصد باشد.
  • به طور متوسط، شرکت ها 15 هفته را صرف انتخاب HRIS می کنند
  • در فرآیند انتخاب یک سیستم اطلاعات منابع انسانی، 98 درصد از شرکت ها در حال ارزیابی پذیرش HRIS مبتنی بر ابر هستند.
  • 30 درصد از سازمان ها با 10 یا بیشتر سیستم های منابع انسانی مختلف کار می کنند.

منابع: تحقیقات بازار تایید شده، Softwarepath، ApplaudHR

ک

33. KSA: دانش، مهارت ها و توانایی ها

دانش، مهارت ها و توانایی ها (KSA) دستور منحصر به فرد یک فرد برای موفقیت در یک زمینه و نقش خاص است. این چیزی است که آنها را متمایز می کند و آنچه را که به میز می آورند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “HR از KSA برای ارزیابی، ارزیابی و توسعه کارکنان استفاده می کند.”

L

34. L&D: یادگیری و توسعه

یادگیری و توسعه (L&D) یک کارکرد اساسی منابع انسانی و بخش مهمی از استراتژی کلی توسعه افراد یک شرکت است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در برنامه گواهی L&D ما، نحوه طراحی و اجرای استراتژی L&D با اولویت های کلیدی کسب و کار را خواهید آموخت.” 

35. LOA: مرخصی

مرخصی غیبت (LOA) یک دوره طولانی مرخصی است که کارفرما به دلایل ثابتی مانند ورود فرزند جدید، بیماری و ناتوانی، سوگواری، شرایط اضطراری خانوادگی، تعطیلی یا ادامه تحصیل به کارمند اعطا می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “دو نوع اصلی LOA وجود دارد – مرخصی اجباری و داوطلبانه.”

O

36. OD: توسعه سازمانی

توسعه سازمانی (OD) یک حوزه بین رشته ای از تحقیقات علوم رفتاری است که به سازمان ها کمک می کند ظرفیت خود را برای تغییر و بهبود اثربخشی خود ایجاد کنند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “برنامه گواهی OD ما تخصص توسعه سازمانی مورد نیاز برای اثبات سازمان خود را در اختیار شما قرار می دهد.”

37. OKR: اهداف و نتایج کلیدی

اهداف و نتایج کلیدی (OKRs) یک روش هدف گذاری مشترک برای افراد، تیم ها و سازمان ها است. این به آنها کمک می کند تا اهداف قابل اندازه گیری را تعریف کنند و نتایج کلیدی را مشاهده کنند.

  • مثال استفاده از مخفف HR: “توسعه HR OKR راهی عالی برای تیم های منابع انسانی برای اولویت بندی ابتکارات و تمرکز تلاش های خود در جهت درست است.”

38. OPL: سطح بهره وری مطلوب

سطح بهره‌وری بهینه (OPL) سطح ایده‌آلی از بهره‌وری است که یک استخدام‌کننده جدید در طول یا پس از عضویت خود به آن دست می‌یابد. کسب‌وکارها اغلب از آن به‌عنوان معیاری برای اندازه‌گیری هزینه رسیدن به OPL استفاده می‌کنند، که کل هزینه‌های عملیاتی شدن یک استخدام جدید است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “هزینه دریافت یک نفر به OPL خود شامل مواردی مانند هزینه های استخدام و استخدام، هزینه های آموزشی، حقوق کارمند (و مربیان) و موارد دیگر است.”

39. OT: اضافه کاری

اضافه کاری (OT) به زمانی اشاره دارد که یک کارمند بیش از ساعات کاری معمولی خود کار می کند. این اصطلاح همچنین برای اشاره به حقوقی که یک کارمند از کارفرمای خود برای این مدت دریافت می کند استفاده می شود.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «برای اکثر سازمان‌ها در ایالات متحده، OT فقط بر اساس هفته کاری، همانطور که توسط FLSA لازم است، اعمال می‌شود».

پ

40. PEO: یک سازمان کارفرمایی حرفه ای

PEO ارائه‌دهنده خدماتی است که به کسب‌وکارهای (کوچک) اجازه می‌دهد تا وظایف کلیدی منابع انسانی خود مانند حقوق و دستمزد، مزایا، اداره مالیات و موارد دیگر را از طریق یک رابطه اشتغال مشترک برون سپاری کنند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در یک رابطه استخدامی مشترک، کارفرمای اصلی کنترل بر وظایف روزانه را حفظ می کند و کار کارمند را هدایت می کند، در حالی که کارفرمای ثانویه – اغلب PEO – وظایف اداری را بر عهده می گیرد.”

41. PILON: پرداخت به جای اخطار

پرداخت به جای اخطار (PILON) غرامتی است که به کارمندان برای دوره اخطارشان در زمانی که فوراً خاتمه می‌یابند (به‌جای کار در دوره اعلان) پرداخت می‌شود.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در انگلستان، اگر بند PILON در قرارداد کاری شما گنجانده شود، کار شما می تواند بدون اطلاع قبلی خاتمه یابد.”

42. PIP: یک برنامه بهبود عملکرد

برنامه بهبود عملکرد (PIP) سندی است که مشخص می‌کند کجا و چگونه عملکرد یک کارمند ضعیف است، چه کارهایی برای بهبود این امر باید انجام شود و در چه بازه‌ای زمانی انجام می‌شود.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “هر PIP منحصر به نیازهای یک کارمند است و می تواند یک ابزار ارتباطی قدرتمند باشد که از فرهنگ ذهنیت رشد یادگیری و بهبود مستمر پشتیبانی می کند.”

43. PTO: زمان پرداخت پول

زمان مرخصی با حقوق (PTO) زمانی است که کارکنان می توانند در حالی که هنوز دستمزد معمولی دریافت می کنند، کار را ترک کنند. این شامل زمانی که یک کارمند از راه دور کار می کند یا در حال رفت و آمد است نمی شود.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “خط مشی PTO یک سازمان اغلب روزهای تعطیل، شخصی و بیماری را ترکیب می کند.”

آیا میدانستید

تحقیقات NCBI نشان می دهد که فراتر از دادن یک استراحت شایسته به کارکنان، سیاست های مرخصی با حقوق ارتباط تنگاتنگی با افزایش بهره وری، روحیه بالاتر، رضایت شغلی بیشتر و نرخ گردش مالی پایین تر دارد که همگی به نتایج مالی مثبت تر برای مشاغل کمک می کنند.

44. P4P: پرداخت برای عملکرد

پرداخت برای عملکرد (P4P) یک استراتژی جبران خسارت است که درآمد کارکنان را مستقیماً به عملکرد آنها مرتبط می‌کند و به افرادی که دستاوردهای بالایی دارند با پاداش یا دستمزد بالاتر پاداش می‌دهد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی : «بسیاری از شرکت‌ها برای تشویق بهره‌وری و پاداش دادن به کارمندان برتر، مدل پرداخت برای عملکرد را اتخاذ می‌کنند».

آر

45. RACI: مسئول، پاسخگو، با مشورت و آگاه

ماتریس RACI یک ابزار ساده و در عین حال موثر است که مشخص می کند چه کسی در یک پروژه چه کاری انجام می دهد. ماتریس RACI یک نمای کلی از اینکه چه کسی مسئول، پاسخگو، مشاوره و مطلع برای هر کار پروژه است، ارائه می دهد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «نمودار RACI می‌تواند برای بسیاری از پروژه‌ها مفید باشد، اما به ویژه زمانی مفید است که وظایف شامل منابع متعدد، اجرا به طور همزمان یا وابسته به وظایف دیگر باشد».

46. ROI: بازگشت سرمایه

بازده سرمایه گذاری (ROI) معیاری است که سعی می کند سود یک سرمایه گذاری خاص را در مقایسه با هزینه آن سرمایه گذاری اندازه گیری کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «نمونه‌هایی از معیارهای ROI مرتبط در منابع انسانی شامل ROI آموزشی، ROI استخدام، بازگشت سرمایه تعامل کارکنان و HCROI است.»

47. RPE: درآمد به ازای هر کارمند

درآمد به ازای هر کارمند (RPE) یک نسبت کارایی است که میزان درآمد ایجاد شده به ازای هر فرد شاغل در شرکت را اندازه گیری می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “RPE یکی از مهم ترین معیارهای تجاری و منابع انسانی است، اما اغلب نادیده گرفته می شود.”

48. RPO: برون سپاری فرآیند استخدام

برون سپاری فرآیند استخدام (RPO) به نوعی برون سپاری فرآیند کسب و کار اشاره دارد که در آن یک سازمان تمام یا بخشی از عملکردهای استخدام خود را به یک ارائه دهنده شخص ثالث منتقل می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در چند سال گذشته، RPO به عنوان یک رویکرد پیشرو برای مقابله با چالش های جذب استعداد ظاهر شده است.”

اس

49. SOH: Source Of Hire

منبع استخدام (SOH) یک معیار استخدام است که درصد نامزدهای استخدام شده از طریق یک کانال، روش یا منبع خاص را نشان می دهد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «متریک SOH به شرکت‌ها کمک می‌کند اثربخشی کانال‌های مختلف استخدام خود را پیگیری کنند.»

50. SWOT: نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها

تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) تکنیکی برای ارزیابی این چهار جنبه، به عنوان مثال، بخش منابع انسانی شما است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «تجزیه و تحلیل SWOT منابع انسانی به تیم‌های منابع انسانی امکان می‌دهد تا عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر آن‌ها را شناسایی کنند.»

تی

51. TA: استعدادیابی

استعدادیابی (TA) شامل کل فرآیند استخدام، از شناسایی و جذب تا انتخاب و حفظ نامزدهای واجد شرایط است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “استراتژی TA یک سازمان باید همیشه با استراتژی افراد (یا منابع انسانی) آن همسو باشد.”

آیا میدانستید

یافتن نامزد ایده آل برای یک موقعیت به طور فزاینده ای دشوار شده است. حیرت‌انگیز 77 درصد از شرکت‌ها با کمبود استعداد مواجه هستند که اوج 17 ساله این چالش را نشان می‌دهد. در نتیجه، برای حصول اطمینان از موفقیت بلندمدت، نه تنها جذب استعدادهای برتر، بلکه حفظ آنها بسیار مهم است، و کسب استعدادها را به یک استراتژی کلیدی برای کسب‌وکارهای امروزی تبدیل می‌کند.

52. TABP: شریک تجاری کسب استعداد

شریک کسب و کار استعدادیابی (TABP) یک متخصص کسب استعداد است که در مورد عناصر مختلف فرآیند استخدام، مانند جذب، توسعه و جذب استعدادهای مناسب، راهنمایی های استراتژیک به شرکت ارائه می دهد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «نقش TABP از نقش سنتی استخدام‌کننده، که بیشتر بر منبع‌یابی و غربالگری نامزدها متمرکز بود، تکامل یافته است».

53. TM: مدیریت استعداد

مدیریت استعداد (TM) فرآیند استراتژیک جذب کارکنان و کمک به آنها برای رسیدن به قابلیت های بهینه خود است.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “در برنامه گواهی مدیریت استعداد و برنامه ریزی جانشین پروری ما، نحوه استفاده از داده ها و گزارش ها را برای بهینه سازی شیوه های TM یاد خواهید گرفت.”

54. TNA: تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی

تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی (TNA) ابزاری حیاتی برای متخصصان تحقیق و توسعه برای شناسایی شکاف بین دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های واقعی و مطلوب (KSA) در شغلی است که در مسیر دستیابی به اهداف سازمانی قرار می‌گیرد.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “نیاز به TNA اغلب به دلیل یک مشکل سازمانی مانند یک سه ماهه کمتر از حد انتظار برای تیم فروش است.”

55. TOIL: Time Off In Lieu

Time Off In Lieu (TOIL) به این معنی است که کارمند به جای دریافت حقوق اضافه کاری، مرخصی با حقوق را به عنوان غرامت برای اضافه کاری دریافت می کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: «در برخی از شرکت‌ها، TOIL زمانی استفاده می‌شود که تعطیلات رسمی در یک روز غیر کاری باشد.»

56. TTC: کل هدف نقدی

مجموع نقدینگی هدف (TTC) به مبلغ کل تمام غرامت های نقدی که یک کارمند در هنگام دستیابی به نتایج مورد انتظار دریافت می کند، از جمله حقوق پایه سالانه و پاداش هدف مبتنی بر عملکرد، اشاره دارد.

  • مثال استفاده از مخفف HR: “TTC و Total Target Compensation مشابه هستند، اما تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد.”

57. TTF: زمان پر کردن

Time To Fill (TTF) یک معیار استخدام است که تعداد روزهای تقویمی را که برای استخدام یک نامزد جدید از لحظه تایید درخواست شغل تا زمانی که نامزد پیشنهاد شغلی را می‌پذیرد، اندازه‌گیری می‌کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “اگرچه زمان استخدام و معیار TTF اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، نباید این دو را با هم اشتباه گرفت.”

58. TTH: زمان استخدام

Time To Hire (TTH) یک معیار استخدام است که تعداد روزهای تقویمی که برای استخدام یک نامزد جدید از لحظه درخواست نامزد تا لحظه پذیرش پیشنهاد شغلی طول می‌کشد را اندازه‌گیری می‌کند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “TTH اطلاعاتی را در مورد دو فرآیند مهم استخدام ارائه می دهد: کارایی استخدام و تجربه نامزد.”

V

59. VTO: زمان خاموشی داوطلبانه

مرخصی داوطلبانه (VTO) یک دسته مرخصی است که به کارکنان این امکان را می دهد که مرخصی بدون حقوق کار کنند. برخی از شرکت‌ها از این استفاده می‌کنند، برای مثال، زمانی که تعداد کارکنان بیشتری از میزان مورد نیاز برای کار در دسترس هستند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “VTO می تواند به دو دسته مرخصی مختلف اشاره کند: مرخصی داوطلبانه یا مرخصی داوطلبانه.”

60. VTO: زمان استراحت داوطلبانه

زمان استراحت داوطلبانه (VTO) یک مزیت نسبتاً جدید برای کارمندان است که در آن کارمندان مرخصی حقوقی دریافت می‌کنند تا داوطلب شوند و به جامعه خود پس دهند.

  • مثال استفاده از مخفف منابع انسانی: “VTO معمولا بین 8 تا 40 ساعت در سال متغیر است.”

غذای کلیدی

  • کلمات اختصاری و اختصاری HR برای کسانی که در بخش منابع انسانی کار می کنند اجتناب ناپذیر است. در حالی که متخصصان منابع انسانی بیشتر کلمات اختصاری را می‌دانند، به خصوص اگر مدتی در این زمینه حضور داشته باشند، اصطلاحات جدید همچنان اضافه می‌شوند.
  • این صفحه را نشانه گذاری کنید تا دفعه بعد که مطمئن نیستید مخفف یا مخفف HR مخفف چیست، می توانید نگاهی به فهرست موجود در این مقاله بیندازید.
Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *