شرح شغل عمومی HR: هر آنچه که باید بدانید

شرح شغل عمومی HR از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، بسته به سطح ارشدیت، اندازه سازمان و مدل عملیاتی منابع انسانی. با این حال، برخی از مسئولیت‌ها، شایستگی‌ها و صلاحیت‌های یک نقش عمومی منابع انسانی در همه شرکت‌ها و صنایع مشترک است.

در این مقاله، برخی از وظایف و مهارت‌های عمومی HR را به همراه یک نمونه شرح شغل عمومی HR مورد بحث قرار خواهیم داد تا به شما در درک بهتر نقش کمک کند.

مطالب
نمونه شرح شغل HR Generalist
مهارت ها، شایستگی ها و صلاحیت های عمومی HR
حقوق و دستمزد HR Generalist
یک روز از زندگی یک متخصص منابع انسانی
سوالات متداول

نمونه شرح شغل HR Generalist

بررسی اجمالی شغل

یک متخصص منابع انسانی روی وظایف و فعالیت های مرتبط با افراد در یک سازمان کار می کند. همانطور که از نام آن پیداست، HR Generalists از منظر منابع انسانی از کسب و کار پشتیبانی می کنند و فعالیت های داخلی و خارجی مرتبط را مدیریت می کنند.

HR Generalists چرخه عمر کارکنان را مدیریت می کنند، از جمله روابط کارکنان، استخدام، مدیریت عملکرد، مدیریت پاداش، و سایر وظایف منابع انسانی با همکاری متخصصان HR. در سازمان‌هایی که متخصصان منابع انسانی را استخدام نمی‌کنند، HR Generalists ممکن است مالک این فرآیندها و مدیریت کامل آنها باشند.

HR Generalists هنگام کار با تمام سطوح کارمندان، چندین کلاه در روز بر سر می گذارند. یک روز، آنها می توانند با مدیریت ارشد کار کنند و در مورد استراتژی تعامل کارکنان مشاوره دهند. روز بعد، بسته به نیاز کسب و کار، می توانند کارمندان جدیدی را وارد سازمان کنند.

با این حال، نقش آنها بر اساس مدل منابع انسانی یک شرکت متفاوت است. اگر سازمان از مدل شراکت تجاری منابع انسانی پیروی کند، متخصصین منابع انسانی از آنها در مشارکت با رهبران تجاری حمایت می کنند. در سازمان‌های بدون HRBP، مالکیت و پاسخگویی عمومی HR ممکن است بالاتر باشد. در چنین مواردی، آنها مستقیماً با رهبران تجاری کار می کنند.

HR Generalist Job DescriptionHR Generalist Job Description

مسئولیت های عمومی HR

  • حمایت از مدیریت ارشد در تصمیم گیری های مرتبط با مدیریت افراد. این شامل به کارگیری بهترین شیوه های منابع انسانی و ابداع استراتژی هایی در راستای اهداف و مقاصد شرکت، تضمین رشد شرکت و همچنین رفاه کارکنان است.
  • مدیریت یا حمایت از فرآیندهای مرتبط با منابع انسانی ، مانند روابط کارکنان، استخدام، مدیریت عملکرد، پاداش و مزایا، برنامه ریزی جانشین پروری، و یادگیری و توسعه. در سازمان‌هایی که متخصصان منابع انسانی در آنها استخدام می‌شوند، ژنرال‌های منابع انسانی با فرآیندهای فوق نقش پشتیبانی را ایفا می‌کنند.
  • مدیریت روابط کارکنان ، از جمله شکایات و شکایات کارکنان. علاوه بر این، ارائه مشاوره در مورد قوانین استخدامی و به روز نگه داشتن قوانین استخدام در عین حفظ روابط صمیمانه با ذینفعان داخلی و خارجی.
  • استفاده از تکنیک های تجزیه و تحلیل افراد و گزارش دهی برای درک شاخص های مدیریت افراد. سپس، با استفاده از داده‌ها، راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیچیده افراد شناسایی می‌کند.
  • رهبری یا حمایت از استخدام با شناسایی نامزدهای مربوطه، ارتباط آنها با مدیر استخدام، مصاحبه با آنها، انجام بررسی های مرجع، صدور پیشنهادات، تهیه پیش نویس قراردادها و به کارگیری آنها.
  • مشارکت در توسعه یا بهبود فرآیندهای مدیریت افراد و پروژه های مرتبط با فناوری منابع انسانی.

مهارت ها، شایستگی ها و صلاحیت های عمومی HR

برای اینکه یک متخصص منابع انسانی عمومی باشید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ البته، شایستگی‌ها، مهارت‌ها و شایستگی‌های خاصی وجود دارد که به افراد عمومی منابع انسانی کمک می‌کند تا در شغل خود موفق شوند. بیایید نگاهی بیندازیم!

شایستگی ها و مهارت ها

1. هوش تجاری

زیرکی تجاری یک شایستگی اساسی HR Generalist است. توانایی توسعه سیاست ها و رویه های منابع انسانی در راستای اهداف و اهداف سازمان است. هدف اطمینان از کارایی و اثربخشی فرآیندهای تجاری و در عین حال تضمین رفاه کارکنان است.

متخصصان منابع انسانی ملزم به شناسایی و تفسیر روندها و بهترین شیوه های کسب و کار خارجی و استفاده از آنها در عملیات روزانه خود هستند. به عنوان مثال، همگامی با مقررات و روندهای استخدامی کلیدی برای حفظ همه چیز است. علاوه بر این، در نظر گرفتن مشتریان داخلی و خارجی در حین طراحی استراتژی برای کسب و کار، برای افزایش رضایت مشتری و در عین حال شخصی سازی تجربه آنها مهم است.

2. سواد داده

تجزیه و تحلیل محوری از نقش یک متخصص منابع انسانی است. توانایی آنها در استفاده از معیارهای HR، KPI، کارت امتیازی، و داشبورد برای تصمیم گیری آگاهانه برای ایجاد یک استراتژی موثر منابع انسانی بسیار مهم است. آنها ممکن است لزوماً روی جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن کار نکنند. در عوض، آنها بر ایجاد ارزش تجاری با استفاده مؤثر از این داده ها در شکل مناسب متمرکز هستند.

3. حمایت از مردم

یک فرهنگ و قهرمان در محل کار با ایجاد احساس در خانه بودن کارکنان، هسته اصلی این نقش منابع انسانی است. این شامل ارائه راهنمایی و حمایت از آنها و در عین حال کمک به آنها برای حل مسائل مختلف است. هدف به عنوان مدافع مردم، ایجاد یک فرهنگ سازمانی فراگیر است که با ارزش ها و اخلاق کارکنان همسو باشد.

4. مدیریت ریسک

مدیریت ریسک عبارت است از ارزیابی ریسک های بالقوه و تلاش برای مدیریت و حذف آنها. برای یک متخصص منابع انسانی، این در درجه اول شامل خطرات مربوط به مدیریت نامناسب کارکنان، شیوه های ناکارآمد استخدام و رفتار غیرقانونی کارکنان است. مدیریت ریسک های مرتبط با منابع انسانی برای کاهش هزینه های عملیاتی و ارتقای برند کارفرما مهم است.

5. مدیریت روابط کار

توانایی مدیریت روابط کار یکی از شایستگی های مورد تقاضا برای کارفرمایان است. این امر مستلزم آن است که نامزدها درک فنی قوی از قوانین استخدامی و مقررات کار داشته باشند و در عین حال روابط صمیمانه ای با ارگان های کارمندی مانند اتحادیه داشته باشند. علاوه بر این، این شامل حفظ سیاست‌ها، رویه‌ها و برنامه‌های کاری شرکت و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد آنها می‌شود.

6. بهینه سازی محل کار

محیط کار به میزان قابل توجهی به بهره وری و عملکرد یک کارمند کمک می کند. بنابراین، برای یک متخصص منابع انسانی، درک چگونگی بهبود اثربخشی بسیار مهم است. آنها نیازهای کارکنان را در محل کار شناسایی و درک می کنند، تجربه کارمند دیجیتالی قوی ایجاد می کنند و نیازهای کارکنان را تجزیه و تحلیل می کنند.

در نتیجه، HR Generalists به ساخت محل‌های کاری کمک می‌کنند که با بهینه‌سازی هزینه‌ها، کارایی و بهره‌وری را افزایش می‌دهند.

7. مهارت های نرم

در حالی که مهارت‌های فنی برای یک متخصص منابع انسانی مهم هستند، مهارت‌های نرم موفقیت را در هر نقشی تضمین می‌کنند. ارتباطات، مهارت های بین فردی، مدیریت تعارض، کار تیمی، مهارت های خوب گوش دادن، اعتماد به نفس و انعطاف پذیری در این نقش کلیدی هستند. چنین مهارت هایی به متخصصان منابع انسانی اجازه می دهد تا مهارت های فنی خود را بهینه کنند و از آنها نهایت استفاده را ببرند. اینها نه تنها بهره وری شما را به عنوان یک متخصص منابع انسانی افزایش می دهد، بلکه تأثیر مثبتی بر سایر کارمندان می گذارد.

صلاحیت ها

اکثر سازمان ها از داوطلبان می خواهند که حداقل مدرک لیسانس در منابع انسانی یا موضوعات مرتبط داشته باشند. بسیاری از کارفرمایان نیز درخواست مدرک کارشناسی ارشد می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را مطلوب بدانند.

HR Generalist یک نقش ابتدایی نیست. بنابراین، داوطلبان ملزم به داشتن تجربه مرتبط هستند. بسته به سابقه و اندازه شرکت، این می تواند بین 2 تا 5 سال یا بیشتر باشد.

در حالی که گواهینامه HR Generalist مورد نیاز نیست، می تواند به شما کمک کند در فرآیند انتخاب از بقیه متمایز شوید. علاوه بر این، یک منبع عالی برای صیقل دادن دانش موجود شما و به روز رسانی شما در مورد روندهای این صنعت است. می‌توانید برنامه گواهینامه عمومی HR AIHR را بررسی کنید تا دانش، ابزار و الگوهایی را که برای موفقیت به‌عنوان یک تیم HR نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.

حقوق و دستمزد HR Generalist

طبق Payscale.com، حقوق یک HR Generalist از 43 هزار دلار تا 73 هزار دلار متغیر است و متوسط حقوق آن در ایالات متحده 53 هزار دلار است. حرفه ای های اولیه با 1-4 سال تجربه معمولاً 49 تا 54 هزار درآمد دارند. متخصصان ارشد با 5 تا 10 سال تجربه به طور متوسط 59 هزار دلار درآمد دارند، در حالی که کارمندان با تجربه تر در سطح بالاتری درآمد دارند.

بر اساس داده های Salary.com، HR Generalists بین 53 تا 67 هزار دلار درآمد کسب می کنند که ممکن است بر اساس تحصیلات، تجربه و موقعیت مکانی متفاوت باشد. طبق گفته Glassdoor، یک کارشناس منابع انسانی به طور متوسط 77 هزار دلار در سال در نیویورک درآمد دارد در حالی که حدود 71 هزار دلار در سال کار در واشنگتن دی سی درآمد دارد.

یک روز از زندگی یک متخصص منابع انسانی

حال، بیایید ببینیم که یک روز در زندگی یک متخصص منابع انسانی معمولاً چگونه است. با این حال، به یاد داشته باشید که این ممکن است بسته به صنعت، مکان و زمان سال شما متفاوت باشد.

روز خود را با یک فنجان نوشیدنی شگفت انگیز به انتخاب خود شروع کنید. روز کاری را با مرور ایمیل‌ها، فهرست کارها و تقویم شروع می‌کنید. شما جلسات روز را یادداشت می کنید و برای تمام آمادگی هایی که باید انجام دهید برنامه ریزی می کنید.

شما اخیراً شخصی را استخدام کرده اید. اکنون زمان آن رسیده است که آنها را به طور رسمی وارد کنید. بنابراین، شما با تیم خود بر روی تأیید اسناد، جهت‌یابی و اطمینان از داشتن تمام اطلاعات و منابع برای انجام مرحله بعدی کار می‌کنید.

در مرحله بعد، شما باید ایده خود را در مورد ابتکارات تعامل کارکنان به مدیر خود ارائه دهید. می دانید مشارکت کارکنان برای بهره وری و عملکرد ضروری است. هفته گذشته با همکاران خود به بحث و بررسی و شناسایی مسائل مربوط به کارمندان فعلی نشستید. امروز، شما باید ایده های راه حل خود را برای آن مسائل ارائه دهید.

سپس، زمان استراحت ناهار شما است. ممکن است بخواهید برای ناهار با همکاران خود بنشینید یا در حین صرف غذا مدتی را تنها بگذرانید. حتی می توانید بعد از ناهار به پیاده روی بروید تا کمی هوای تازه بگیرید.

بعد از ناهار، به لیست کارهای خود نگاه می کنید و شروع به کار روی کارهای با اولویت می کنید. در مرحله بعد، با مدیر گروه مشتریان خود ملاقات می کنید تا در مورد برنامه ریزی جانشین پروری و چگونگی شناسایی استعدادهای برتر صحبت کنید. در نهایت، شما در جلسه تیم منابع انسانی شرکت می کنید تا از پیشرفت همه مطلع شوید و در مورد کارهای آینده صحبت کنید.

در نهایت، پس از یک روز طولانی و پربار، وقت آن است که به عقب برگردید و استراحت کنید، به باشگاه بروید یا برای شام مواد غذایی بخرید.

به تو

نقش یک متخصص منابع انسانی متنوع و سخت است. درک کامل شرح شغل عمومی HR به شما این امکان را می دهد که برای مصاحبه ها به طور موثر آماده شوید و نقش رویایی خود را با کارفرمای مورد نظر خود بدست آورید.

سوالات متداول

برای اینکه یک متخصص منابع انسانی عمومی باشید به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص منابع انسانی، معمولاً بسته به کارفرمای هدف، به حداقل سه سال تجربه در یک نقش مشابه با مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط با منابع انسانی نیاز دارید. علاوه بر این، شما باید دانش قوی از فرآیندها و سیاست های منابع انسانی، مقررات استخدامی و مدیریت کارکنان را نشان دهید.

فعالیت های HR Generalist چیست؟

مسئولیت اصلی HR Generalist ارائه پشتیبانی منابع انسانی به گروه مشتری است که ممکن است بر اساس عملکرد یا جغرافیا متفاوت باشد. آن‌ها با رهبران کسب‌وکار شریک می‌شوند تا چرخه عمر کارمندان را به پایان برسانند. این شامل ابتکارات یادگیری و توسعه پیشرو، تمرینات مشارکت کارکنان، مدیریت استخدام و استعداد، و قانون کارمندان است. اگر سازمانی دارای شرکای تجاری منابع انسانی یا متخصصان منابع انسانی باشد، متخصصین منابع انسانی در فرآیندهای فوق با آنها همکاری می کنند.

آیا یک متخصص منابع انسانی یک مدیر است؟

HR Generalists ممکن است بسته به ارشدیت نقش و نیازهای شرکت، مدیران باشند. اگر آنها یک مشارکت کننده فردی باشند، بر جنبه های فنی کار تمرکز می کنند و یک تیم را رهبری نمی کنند. از سوی دیگر، اگر آنها مدیر هستند، تیمی از متخصصان منابع انسانی جوان دارند.

یک متخصص منابع انسانی به چه کسی گزارش می دهد؟

در کسب و کارهای کوچکتر، یک متخصص منابع انسانی مستقیماً به مدیر عامل یا مدیر عملیاتی/مدیر عملیات گزارش می دهد. در سازمان‌های بزرگ‌تر با چندین کارمند منابع انسانی، یک متخصص منابع انسانی به مدیر منابع انسانی، HRBP یا مدیر منابع انسانی گزارش می‌دهد.

مونیکا رهبر محتوای ارگانیک و استراتژی در AIHR است. هدف او انتشار محتوای الهام‌بخش و کاربردی HR در وبلاگ AIHR و ترغیب همه علاقمندان به منابع انسانی است تا آن را بخوانند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *