چگونه یک مدیر ارشد منابع انسانی شوید: آنچه باید بدانید

آینده منابع انسانی مانند فناوری به سرعت در حال تحول است، به این معنی که نقش اصلی مدیر ارشد منابع انسانی نیز در حال تغییر است. مدیران ارشد منابع انسانی موفق باید مشاور استراتژیک واقعی کسب و کار خود باشند و عملکرد سازمانی را از طریق استراتژی منابع انسانی هدایت کنند. این امر مستلزم ترکیبی منحصر به فرد از شایستگی ها، آموزش و تجربه است. مهارت های کلیدی که باید برای تبدیل شدن به یک مدیر ارشد منابع انسانی در حال توسعه باشید چیست؟ و چرا اینها امروز و در دنیای کار آینده ضروری هستند؟ بیایید شیرجه بزنیم!

مطالب
نقش و مسئولیت مدیر ارشد منابع انسانی
صلاحیت های مدیر ارشد منابع انسانی
چگونه می توانید یک مدیر ارشد منابع انسانی شوید؟
سوالات مصاحبه مدیر ارشد منابع انسانی
حقوق مدیر ارشد منابع انسانی

نقش و مسئولیت مدیر ارشد منابع انسانی

مدیر ارشد منابع انسانی (CHRO) عنوان شغلی برای رهبر منابع انسانی و فرهنگ سازمان است. آنها عضوی از تیم اجرایی داخل شرکت هستند.

بسته به صنعت و اندازه شرکت، عنوان شغلی می تواند متفاوت باشد. عناوین دیگر این نقش عبارتند از:

  • مدیر ارشد مردمی (CPO)
  • مدیر ارشد استعدادهای درخشان (CTO)
  • رئیس افراد یا استعدادها،
  • معاون منابع انسانی،
  • رئیس استعداد یا فرهنگ.

من به عنوان افسر ارشد، کلاه های زیادی بر سر می گذارم. من شخص HR برای ساتیا هستم، تیمی از متخصصان منابع انسانی را رهبری می‌کنم، و نماینده همه کارمندان مایکروسافت هستم. کار من واقعاً گوش دادن و یادگیری از آنها و تصمیم گیری است که به ما کمک می کند فرهنگ توانمندسازی ایجاد کنیم که در آن همه بتوانند بهترین کار خود را انجام دهند.” – کاتلین هوگان، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت.

یک مدیر ارشد منابع انسانی:

بر بخش منابع انسانی نظارت کنید

یک افسر ارشد منابع انسانی معمولاً کارمندان زیر را مدیریت یا نظارت می کند:

  • مدیران منابع انسانی
  • مدیران استعدادهای درخشان
  • مدیران روابط کارکنان
  • مدیران سوابق
  • منافع مدیران
  • مدیران آموزشی
  • مشاوران انطباق

این مسئولیت CHRO است که اطمینان حاصل کند که کل بخش به طور استراتژیک و منسجم به عنوان یک تیم کار می کند. آنها بر وظایف و پروژه های روزمره همه نظارت می کنند.

یک شریک استراتژیک کلیدی برای مدیرعامل باشید

افسران ارشد منابع انسانی شرکای استراتژیک کلیدی مدیران عامل هستند و با بینش منحصر به فرد خود در مورد نیروی کار به ایجاد استراتژی های تجاری مشترک کمک می کنند. در Marsh – یک شرکت کارگزاری بیمه و مدیریت ریسک – مدیر عامل پیتر زافینو به طور منظم با CFO و CHRO خود گفتگوهای مشترکی دارد که به اطمینان از همسویی سازمان با اهداف تجاری مورد نظر کمک می کند.

ابتکارات ارتقاء مهارت را هدایت کنید

یک CHRO به طور معمول کلیه ابتکارات و فعالیت های آموزشی، جذب استعداد و توسعه شغلی را هدایت می کند. این شامل:

  • تدوین برنامه های توسعه شغلی،
  • ایجاد استراتژی های استعدادیابی،
  • و ارزیابی مداوم برنامه های آموزشی و توسعه برای اطمینان از اثبات آینده نیروی کار.

اطمینان حاصل کنید که استراتژی منابع انسانی با استراتژی کسب و کار مطابقت دارد

ضروری است که استراتژی منابع انسانی و استراتژی کسب و کار در یک راستا باشند. مدیر ارشد منابع انسانی مسئول طراحی استراتژی است که به اهداف کلی کسب و کار کمک می کند، و این می تواند از طریق داده ها برای رهبران توضیح داده شود.

اسکانیا – یک تولید کننده خودروهای تجاری – قدرت ترکیب اهداف منابع انسانی و تجاری را از طریق “روز آب و هوا” سالانه خود نشان می دهد که کل شرکت را به مدت یک ساعت متوقف می کند تا در آموزش پایداری شرکت کند. این در راستای چشم انداز بیشتر این شرکت برای “سوق به سوی یک سیستم حمل و نقل پایدار” است.

مشارکت را در محل کار ترویج دهید

نقش ها و مسئولیت های مدیر ارشد منابع انسانی نیز باید شامل ایجاد یک محیط فراگیر در کار از طریق سیاست ها و تغییرات رفتاری باشد. در یک نظرسنجی توسط XpertHR، 52٪ از کارفرمایان گفتند که CHRO مسئولیت مدیریت تنوع، برابری و شمول را بر عهده دارد. تنها در 11 درصد موارد، یک افسر ارشد تنوع منصوب شده است که نقش اصلی او نظارت بر طرح های شمول است.

صلاحیت های مدیر ارشد منابع انسانی

چندین صلاحیت وجود دارد که CHROها برای پیشرفت در نقش امروز و آینده خود باید توسعه دهند. این فهرست جامعی نیست، اما باید به شما ایده خوبی بدهد که اگر هدفتان برای تبدیل شدن به یک CHRO است، روی کدام مهارت‌ها تمرکز کنید.

هوش تجاری

زیرکی تجاری یکی از چهار شایستگی اصلی است که ما برای موفقیت حال و آینده در منابع انسانی، همراه با مهارت دیجیتال، سواد داده و حمایت از افراد حیاتی تشخیص داده ایم. وقتی افراد هر چهار این شایستگی را با حداقل یک شایستگی کارکردی منابع انسانی دیگر داشته باشند، تبدیل به یک متخصص منابع انسانی T شکل می شوند. این برای کمک به سازمان در دستیابی به اهداف تجاری خود حیاتی است.

یک CHRO با هوش تجاری حرفه ای است که نحوه عملکرد سازمان را می داند و می تواند به زبان رهبران آن صحبت کند. آنها تشخیص می دهند که استراتژی کسب و کار جدا از منابع انسانی نیست. چنین رهبری می تواند به طور استراتژیک سیاست ها و ابتکاراتی را طراحی کند تا به بهترین نحو به شرکت، مشتریان و کارمندانش خدمت کند. این تضمین می‌کند که استراتژی‌های منابع انسانی با استراتژی‌های تجاری همسو هستند و CHRO را قادر می‌سازد تا یک شریک استراتژیک کلیدی برای مدیرعامل باشد.

در وودافون آلمان، CHRO Bettina Karsch با در اختیار داشتن هزینه‌های شغلی که گویی بخشی از بیانیه سود و زیان یک محصول یا خدمات است، هوش تجاری را در نقش خود گنجانده است. او می‌گوید: «این نشان می‌دهد که منابع انسانی موجب ارزش می‌شود و ارزش بر سود تأثیر می‌گذارد. آوردن تفکر P&L به نقش CHRO همچنین جایگاه آن را ارتقا می‌دهد و آن را برای افراد دیگر جذاب‌تر می‌کند.»

روند رو به افزایشی برای استخدام CHRO ها از پیشینه های غیر HR، با تمرکز بیشتر بر زیرکی قوی تجاری وجود دارد. درک اینکه چگونه یک سازمان پول در می آورد، کلید تصمیم گیری درست در سطح بالایی است.

مهارت دیجیتال

مهارت دیجیتال (همچنین به عنوان یکپارچه سازی دیجیتال شناخته می شود) توانایی مهار و ادغام فناوری در عملیات منابع انسانی برای افزایش کارایی شخصی و سازمانی و هدایت رشد کسب و کار است. این امر مستلزم آگاهی از فناوری در داخل و خارج از محیط کار است. مدیران منابع انسانی همچنین به این توانایی نیاز دارند که آن را در سفر کارمندان بگنجانند و فرهنگ دیجیتالی اول ایجاد کنند.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که متخصص ترین کارمندان دیجیتالی در سطوح پایین تر یک سازمان کار می کنند. همچنین این وظیفه CHRO است که این استعداد را زودتر شناسایی کند، آن را توسعه دهد و آنها را در نقش هایی قرار دهد که بتوانند بیشترین تأثیر را داشته باشند. داو کیمیکال این استراتژی را به طور موثر با استخدام هزاره های کارآفرین بیشتر در طول یک دهه به کار گرفت و سپس مسیرهای شغلی خود را دوباره طراحی کرد تا این کارمندان را در زمان کوتاه تری به سمت نقش های بزرگ تر سوق دهد.

تیم‌های منابع انسانی امروزه هنوز در وظایف عملیاتی و معاملاتی مانند مدیریت و حقوق و دستمزد بسیار جذب می‌شوند. دیجیتالی شدن مداوم تمام فرآیندهای کسب و کار، تغییر دهنده بازی است. این ما را قادر می‌سازد تا سهم فزاینده‌ای از فرآیندهایمان را خودکار کنیم و ظرفیت تغییر تمرکزمان از وظایف معاملاتی به ایجاد ارزش واقعی برای کارمندان و شرکت را آزاد می‌کند – آینده‌نگرتر و در باز کردن پتانسیل رشد زیرک‌تر. در ادامه، شاهد سیالیت بیشتر و جدایی عملکردی کمتری هستیم. عملکرد منابع انسانی به طور اساسی تغییر خواهد کرد.” – آندریاس هوگنر، CHRO در Swissport International.

حصول اطمینان از اینکه نیروی کار برای آینده مقاوم است، یک مسئولیت اصلی برای CHRO ها است و مهارت دیجیتال یک مهارت ضروری در چشم انداز منابع انسانی امروزی است که به سرعت در حال تحول است.

سواد داده

جمع‌آوری داده‌ها ضروری است، اما درک، تفسیر و به‌کارگیری یافته‌های آن داده‌ها یک مهارت حیاتی است که همه متخصصان منابع انسانی اگر می‌خواهند در نقش خود پیشرفت کنند، باید آن را پرورش دهند، زیرا این می‌تواند ارزش کسب‌وکار واقعی ایجاد کند. این همان چیزی است که به معنای واقعی سواد اطلاعاتی است.

نمونه ای از این در عمل در BBVA – یک امتیاز بانکی ایالات متحده است. این شرکت گردش مالی کارکنان خود را با سایر بانک ها مقایسه کرد و دریافت که نرخ گردش مالی آنها در برخی نقش های کلیدی بالاتر از میانگین است. پس از نگاهی دقیق تر به داده ها در مناطق، شعب و جمعیت های مختلف، آنها دریافتند که 10٪ از شعب آنها 41٪ از کل گردش مالی را در یک نقش کلیدی تشکیل می دهند. این بدان معنی بود که آنها می توانستند تمرکز خود را بر روی آن شاخه ها متمرکز کنند.

آن‌ها همچنین از نظرسنجی‌های بازخورد کارمندان فعلی و سابق استفاده کردند و نگرانی‌های تکراری در مورد ورود، آموزش و ساختار غرامت کشف کردند. آنها با پرداختن به همه این موارد در شعب خاص توانستند تا 44 درصد از گردش مالی در آن نقش بکاهند. این متعاقباً هزینه استخدام را کاهش داد و حفظ روابط با مشتری را بهبود بخشید.

فیل رید، معاون ارشد منابع انسانی در تترا پاک، « نیازی نیست که یک متخصص فناوری باشید، اما باید بدانید منابع انسانی چگونه در دنیای دیجیتال جا می‌شود».

حمایت از مردم

آخرین مرحله از چهار شایستگی اصلی HR تبدیل شدن به یک مدافع مردم است. این شامل فرهنگ سازی شرکت، حرفه ای موثر در منابع انسانی، وکیل قابل اعتماد و اخلاقی بودن، و ارتباط دهنده بسیار موثر بودن است. این شایستگی به ویژه برای مدیریت تنوع، برابری، و شمول در محل کار مهم است.

مهارت های رهبری

شایستگی های رهبری برای یک CHRO موفق حیاتی هستند زیرا بر کل بخش منابع انسانی نظارت دارند. اغلب، آنها صدها کارمند دارند که به دنبال راهنمایی، آموزش و الهام گرفتن از آنها هستند. رهبری یک سازمان معمولاً شامل ترکیبی از دانش، مهارت و توانایی است. البته این بسته به صنعت، سازمان و نقش مورد نظر متفاوت است.

انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) سه دسته شایستگی را در رهبری تشریح می کند:

  1. شایستگی برای رهبری سازمان
  2. شایستگی برای رهبری دیگران
  3. شایستگی برای رهبری خود

دیلویت پیشنهاد می کند که رهبری ترکیبی از قابلیت های قابل توسعه (عوامل آموخته شده) و پتانسیل رهبری (عوامل ذاتی) است.

حل مسئله

یک CHRO باید بتواند مشکلات را به طور موثر شناسایی و ارزیابی کند و راه‌حل‌های کاری عملی ایجاد کند که می‌تواند برای بهبود روش‌های کار منابع انسانی پیاده‌سازی شود. در عوض، اینها باید بر کل سازمان و کارکنان آن تأثیر مثبت بگذارد – به عنوان مثال، افزایش عملیات سوار شدن، آموزش یا ارتباطات.

این توانایی حل مسئله نشان دهنده ابتکار عمل و هوش تجاری است و به انتقال ارزش بخش منابع انسانی در هر سازمانی کمک می کند.

هوش عاطفی

هوش هیجانی به توانایی فرد در درک احساسات افراد (از جمله خودمان) و موقعیت های عاطفی اشاره دارد. این شامل توسعه خودآگاهی، خودتنظیمی، انگیزه درونی، پرورش همدلی و توسعه مهارت های اجتماعی است. جف ترانفیلد، مدیر منابع انسانی گروه در IMI، معتقد است که تا سال 2025، CHROها باید «احساس هوش هیجانی حاد و حساسیت بین فرهنگی داشته باشند تا بتوانند به طور واقعی و واضح با همه بخش‌هایی از آنچه در بسیاری از موارد پیچیده جهانی خواهد بود، ارتباط برقرار کنند. مشاغل.”

هوش عاطفی بخش مهمی از ارتباطات و توانایی برقراری ارتباط موثر با کارکنان در تمام سطوح یک سازمان است، از شخصی در طبقه فروش گرفته تا شخصی در C-suite.

چگونه می توانید یک مدیر ارشد منابع انسانی شوید؟

نقش مدیر ارشد منابع انسانی اغلب به عنوان ارشدترین موقعیت منابع انسانی موجود در محدوده مشاغل در HR دیده می شود. اما با توجه به تغییر مداوم تقاضاها، چه کاری می توانید انجام دهید تا بهترین شانس موفقیت را داشته باشید؟

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای موفقیت در مسیر تبدیل شدن به یک مدیر ارشد منابع انسانی انجام دهید:

شایستگی های اصلی HR خود را توسعه دهید

هر روز از طریق آموزش، یادگیری آنلاین و مربیگری روی توسعه شایستگی های ذکر شده در بالا کار کنید.

How to become a Chief Human Resources OfficerHow to become a Chief Human Resources Officer

مهارت های رهبری خود را پرورش دهید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد منابع انسانی می‌توانند مرتکب شوند این است که زمان کافی را برای پیشرفت شخصی خود اختصاص نمی‌دهند. تیم‌های منابع انسانی و رهبران هنوز مهارت‌های فنی را در اولویت قرار می‌دهند، اما مهارت‌هایی که شما را به سطح دیگری می‌برد، رهبری و ارتباطات است. —اد کرو، استراتژیست منابع انسانی و عضو شورای مربیان فوربس.

یک طرح توسعه رهبری می تواند به شما کمک کند مهارت های رهبری خود را توسعه دهید تا به شما کمک کند در بازاری که همیشه در حال تغییر است، برجسته و ارزشمند بمانید. برنامه توسعه رهبری منابع انسانی راه دیگری برای ایجاد شایستگی های اصلی منابع انسانی و مهارت های رهبری است.

گواهینامه بگیرید

آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از CHRO ها دارای گواهینامه HR هستند؟ اگر به دنبال دریافت گواهینامه هستید، ممکن است به برنامه گواهی رهبری منابع انسانی استراتژیک ما علاقه مند باشید.

همچنین بسیاری از CHRO ها باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس یا MBA باشند. همه اینها می تواند یک مزیت قابل توجه در هنگام درخواست موقعیت ها باشد.

اگرچه هیچ الزامات مشخصی وجود ندارد، این گواهینامه ها و صلاحیت ها فقط می توانند شانس شما را برای موفقیت در یک نقش CHRO افزایش دهند. نظرسنجی PayScale نشان داد که 34 درصد از متخصصان منابع انسانی حداقل یک گواهینامه دارند. علاوه بر این، بیش از نیمی از CHRO ها و VP ها نیز حداقل یکی دارند.

یادگیری مداوم را تمرین کنید

به این فکر کنید که هر روز چه کارهایی می توانید انجام دهید تا مهارت خود را برای رهبری یک سازمان به جلو انجام دهید. کتاب های کسب و کار و مقالات آنلاین در زمینه منابع انسانی و گرایش های دیجیتال را بخوانید. در رویدادها و کنفرانس های تجاری شرکت کنید و با افراد در سازمان ها و صنایع مختلف ارتباط برقرار کنید.

همیشه یک چشم به روندهای آینده و چگونگی شکل دادن آنها به کسب و کار در سال های آینده داشته باشید. این به شما کمک می کند تا از پیشرفت های مربوط به منابع انسانی، دنیای کار و به طور کلی تجارت مطلع باشید.

شبکه خود را بسازید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، برای شما ضروری است که در مسیر تبدیل شدن به یک CHRO با افراد مختلف در شرکت ها و صنایع ارتباط برقرار کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا دیدگاه های مختلف را کشف کنید، بلکه درها را نیز باز می کند. در واقع، بیش از 35 درصد از مدیران، جدیدترین نقش خود را از طریق شبکه خود یافته اند.

در کنار شرکت در رویدادها و کنفرانس‌ها، می‌توانید شبکه خود را با ارتباط با افرادی که می‌خواهید در لینکدین بهتر بشناسید گسترش دهید یا از مخاطبین فعلی خود بخواهید تا شما را با افرادی که می‌شناسند معرفی کنند.

به یاد داشته باشید: هیچ مسیر شغلی معمولی برای CHRO ها وجود ندارد

به طور سنتی، یک CHRO به عنوان یک استخدام‌کننده یا کارشناس منابع انسانی کار خود را آغاز می‌کند و تا زمانی که به نقش برتر برسد، از نردبان شغلی بالا می‌رود. با این حال، این مسیر به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از CHRO ها اکنون با تجربه اندک یا بدون تجربه منابع انسانی استخدام می شوند، اما در عوض تجربه رهبری و کسب و کار خود را با خود می آورند.

KPMG تأیید می کند که تعداد قابل توجهی از CHRO ها قبل از به عهده گرفتن این نقش، نقش های غیرسنتی دارند، از جمله مدیریت عمومی، فروش و بازاریابی، و امور مالی.

بنابراین، درگیر دنبال کردن یک مسیر شغلی مشخص برای رسیدن به نقش CHRO نشوید، زیرا وجود ندارد!

سوالات مصاحبه مدیر ارشد منابع انسانی

در اینجا برخی از سوالات معمولی مصاحبه که ممکن است هنگام مصاحبه برای نقش CHRO از شما پرسیده شود آورده شده است:

  • CHRO چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • با چه نوع نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی آشنا هستید؟
  • چگونه به اجرای سیاست فرصت برابر در سازمان ما برخورد می کنید؟
  • اخیراً برای بهبود دانش خود برای موقعیت CHRO چه کرده اید؟
  • زمانی را به اشتراک بگذارید که توصیه شما به مدیریت منجر به بهبود سازمان شما شده یا به کارفرمای شما کمک کرده است.
  • تجربه‌ای را که در برخورد با یک فرد دشوار داشته‌اید و نحوه برخورد با آن موقعیت را به اشتراک بگذارید.
  • تغییری را که در خط مشی مزایا ایجاد کردید و برنامه شما را رقابتی تر کرد، توضیح دهید.
  • فکر می‌کنید فناوری در ده سال آینده چگونه بر منابع انسانی تأثیر می‌گذارد؟
  • اگر یکی از کارکنان ارشد علنا با خط مشی جدید شما مخالفت کند، چه کار می کنید؟

حقوق مدیر ارشد منابع انسانی

براساس PayScale، متوسط حقوق پایه در ایالات متحده برای یک مدیر ارشد منابع انسانی 151136 دلار در سال است. توجه به این نکته ضروری است که این میزان بین ایالت ها و شهرها متفاوت است.

در اینجا چند نرخ متوسط حقوق پایه سالانه در سراسر ایالات متحده آمده است:

نیویورک: 217842 دلار در سال.

لس آنجلس: 192584 دلار در سال.

سینسیناتی: 150000 دلار در سال.

فداکاری و صبر کلید تبدیل شدن به یک CHRO است

تبدیل شدن به یک مدیر ارشد منابع انسانی نیازمند سالها فداکاری، صبر و پشتکار است. و در حالی که در مسیر خود با موانع زیادی روبرو خواهید شد، زمانی که به یک رهبر منابع انسانی با نفوذ و با اعتماد به نفس تبدیل شوید، ارزشش را دارد.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *