27 بهترین کتاب رهبری برای رهبران منابع انسانی [نسخه 2024]

اختصاص زمان برای یادگیری و توسعه خود می تواند برای رهبران منابع انسانی که گرسنه زمان هستند چالش برانگیز باشد. اما مزایای یادگیری مستمر ارزش زمان صرف شده را دارد – هم برای خود و هم برای تیمتان. همانطور که جان وودن، مربی و رهبر بسکتبال آمریکا یک بار گفت: “این چیزی است که بعد از دانستن همه چیز مهم است که یاد می گیرید”.

این امر به ویژه در حوزه منابع انسانی که به سرعت در حال تغییر است و نیازمند مهارت‌ها و شایستگی‌های جدید رهبران منابع انسانی و تیم‌هایشان است، صادق است. کتاب‌های رهبری می‌تواند یک منبع عالی برای هر رهبر منابع انسانی باشد که به دنبال پذیرش ذهنیت یادگیری مستمر است.

این مقاله فهرستی از کتاب‌های رهبری را ارائه می‌کند که باید حتماً بخوانید که با در نظر گرفتن شما، رهبر منابع انسانی، طراحی شده‌اند.

1. درمانی برای شرکت مشترک (2023) توسط ریچارد سیفیر، MD

کارشناس سلامت و رفاه Safeer برای کمک به رهبران کسب و کار و منابع انسانی برای ایجاد محیط کار سالم و نیروی کار انعطاف‌پذیرتر، یک درمان برای شرکت مشترک نوشت.

چرا باید این کتاب را بخوانید

رفاه کامل و ایجاد تاب‌آوری در میان کارکنان اولویت‌های اصلی سازمان‌ها هستند و منابع انسانی اغلب این وظایف را بر عهده دارند. در این کتاب، ریچارد سیفیر یک نقشه راه گام به گام برای ایجاد یک فرهنگ سلامت و رفاه ارائه می دهد که مردم را شادتر و درگیرتر نگه می دارد.

موضوعات تحت پوشش

  • اهمیت شکل دادن به فرهنگ رفاه شما
  • استراتژی هایی برای کمک به رهبران برای ایجاد یک پایه فرهنگی محکم برای حمایت از تلاش های تغییرشان
  • به چالش کشیدن خود، تیم و نیروی کارتان برای داشتن زندگی بهتر.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of A Cure for the Common Company (2023) by Richard Safeer, MD.The cover of A Cure for the Common Company (2023) by Richard Safeer, MD.

2. فراتر از ناراحتی (2024) اثر نادیا ناگاموتو

فراتر از ناراحتی حول سه نگرش می گذرد که ناگاموتو به طور مرتب در بین رهبران با آن مواجه می شود، که به عنوان مانعی برای پیشرفت در DEIB عمل می کنند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

چارچوبی که نویسنده حول این سه طرز فکر مختلف ایجاد کرده است به رهبران منابع انسانی و کسب و کار اجازه می دهد تا افکار و رفتارهای خود را بازتاب دهند. سپس می توانند خود را به چالش بکشند و ناراحتی خود را به سمت اقدامات مثبت هدایت کنند.

موضوعات تحت پوشش

  • مثال‌ها و بینش‌های واقعی برای تعمیق درک شما از DEIB و پیچیدگی‌های آن
  • دیدگاه‌های جدید برای ارتباط بهتر با ارزش‌ها و باورهای رهبری موجود
  • ابزارها و فعالیت های عملی برای توسعه و بهبود شیوه های DEIB شما.
The cover of Beyond Discomfort (2024) by Nadia Nagamootoo.The cover of Beyond Discomfort (2024) by Nadia Nagamootoo.

3. ساخته شده برای مردم (2023) توسط جسیکا زوان

در Built for People، Zwaan توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید عملکرد افراد خود را با استفاده از بهترین عناصر رویکرد مدیریت محصول در منابع انسانی متحول کنید.

چرا باید این کتاب را بخوانید

این کتاب به پزشکان منابع انسانی و رهبران کسب و کار نشان می دهد که چگونه با دنبال کردن سه مرحله کلیدی، نیروی کار و عملکرد تجاری را بهبود بخشند:

  • توسعه روش های کار مردم محور
  • استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر شواهد
  • تشویق فرهنگ بازخورد مستمر و تکرار.

موضوعات تحت پوشش

  • تاثیر رویکرد مدیریت محصول بر منابع انسانی و نحوه اجرای موثر آن
  • اهمیت تست و تکرار و چگونگی تعریف معیارهای موفقیت
  • ابزارها، مطالعات موردی، تمرین‌ها و توصیه‌های کسانی که قبلاً مزایای مدیریت محصول را برای عملیات کارکنان خود دیده‌اند.
The cover of Built for People (2023) by Jessica Zwaan.The cover of Built for People (2023) by Jessica Zwaan.

4. انسان خود را به کار بیاورید (2018) اثر اریکا کسوین

Bring Your Human to Work فعالیت های کلیدی شرکت های انسانی شناخته شده مانند Lyft و SoulCycle را شناسایی می کند. Keswin اینها را به توصیه های کاربردی تبدیل می کند که هر رهبر تجاری می تواند از آن برای ایجاد “محل کار انسانی” استفاده کند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

نویسنده بیش از 20 سال تجربه کار با رهبران و مدیران ارشد کسب و کار برای ساخت شرکت هایی دارد که واقعی، همسو و صادق باشند. درس های رهبری او انصاف، فداکاری و شادی را در محل کار پرورش می دهد – همه عناصر اصلی یک تجارت موفق.

موضوعات تحت پوشش

  • درک نقش شرکت شما در جهان فراتر از سود مالی
  • جلسات خود را با یک هدف روشن اداره کنید
  • به سادگی بگویید “متشکرم”.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Bring Your Human to Work (2018) by Erica Keswin.The cover of Bring Your Human to Work (2018) by Erica Keswin.

5. جرات کنید که رهبری نکنید (2022) اثر سلین شیلینگر

شیلینگر در کتاب جرات به رهبری کردن، بررسی می‌کند که چگونه سازمان‌های مدرن می‌توانند رهبری را از یک هژمونی از بالا به پایین به هژمونی تبدیل کنند که افراد را قادر می‌سازد تا بر اساس مفاهیم آزادی، برابری و اجتماع با هم رهبری کنند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

Dare to Un-Lead طرز فکر و احساس شما در مورد نقش رهبری در زندگی شما را به چالش می کشد. برای رهبران منابع انسانی و کسب و کار می تواند ارزشمند باشد – اگر نه ضروری – که به رهبری از دریچه های متعدد نگاه کنند و دائماً دیدگاه های خود را گسترش دهند.

موضوعات تحت پوشش

نویسنده مجموعه‌ای از رویکردهای مبتنی بر شواهد را برای ابداع مجدد عملکرد جمعی در سازمان‌ها ارائه می‌کند که از تجربیات خود و تحلیل رهبری او سرچشمه می‌گیرد.

The cover of Dare to Un-Lead (2022) by Céline Schillinger.The cover of Dare to Un-Lead (2022) by Céline Schillinger.

6. HR Disrupted (2017) توسط لوسی آدامز

HR Disrupted یک کلاسیک رهبری است که نقش منابع انسانی را در آینده بررسی می کند. این شامل رهبری، مدیریت، مشارکت و حمایت از افراد به روشی کاملاً متفاوت است.

چرا باید این کتاب را بخوانید

نویسنده مدل EACH را معرفی می کند که شامل برخورد با کارمندان به عنوان افراد بزرگسال، مصرف کننده و انسان است.

آدامز از تجربه خود به عنوان مدیر منابع انسانی در بی بی سی استفاده می کند تا نشان دهد که چگونه می توان افراد را در یک محیط کسب و کار دیجیتالی و مخرب به طور فزاینده مدیریت کرد.

موضوعات تحت پوشش

در HR Disrupted، نویسنده سه رکن زیر را برای HR مخرب ارائه می‌کند:

  • برخورد با کارکنان به عنوان بزرگسالان، نه کودکان
  • رفتار با کارکنان به‌عنوان مصرف‌کننده یا مشتری به‌جای استفاده از رویکردی یک‌جا برای همه
  • برخورد با کارکنان به عنوان یک انسان.
The cover of HR Disrupted (2017) by Lucy Adams.The cover of HR Disrupted (2017) by Lucy Adams.

7. HR Like a Boss (2023) اثر جان برناتوویچ

HR Like a Boss داستان‌های واقعی از متخصصان منابع انسانی را نشان می‌دهد که ویژگی‌های یک به اصطلاح «رئیس»، یعنی یک رهبر کسب‌وکار ماهر را دربرمی‌گیرد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

در HR Like a Boss، Bernatovicz ابزارهای مورد نیاز را در اختیار متخصصان منابع انسانی قرار می‌دهد تا به کارکنان کمک کند تا با شرکتی که در آن کار می‌کنند بیشتر ارتباط برقرار کنند و موفقیت سازمان را تضمین کنند.

موضوعات تحت پوشش

  • نقش در حال تحول منابع انسانی
  • منابع انسانی به عنوان یک شریک استراتژیک
  • استخدام، مدیریت عملکرد، تعامل و حفظ.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of HR Disrupted (2017) by Lucy Adams.The cover of HR Disrupted (2017) by Lucy Adams.

8. افزایش منابع انسانی!! (2020) توسط استیو براون

در HR Rising!!، نویسنده پرفروش، استیو براون، متخصصان منابع انسانی را تشویق می‌کند تا فراتر از ذهنیت صرفاً یک کارکرد پشتیبانی باشند. براون شما را تشویق می کند که وارد نقش رهبری عمدی شوید.

چرا باید این کتاب را بخوانید

نویسنده بر این باور است که رهبری تأثیرگذار از افرادی نشأت می گیرد که صرفاً به عنوان شغلی خود محدود نمی شوند. در عوض، توانایی متخصصان منابع انسانی برای ارتباط و تعامل با همه کارکنان، آنها را در موقعیت عالی برای رهبری و ایجاد تغییرات معنادار برای سازمان خود قرار می دهد.

افزایش منابع انسانی!! جنبه‌های تجربه حرفه‌ای شما را برجسته می‌کند که به شما کمک می‌کند از جایی که اکنون هستید، رهبری کنید.

موضوعات تحت پوشش

  • فرمول نویسنده افراد + فرآیندها = نتایج.
  • تقویت همکاری، توسعه اعتبار و ایجاد اعتماد.
The cover of HR Rising!! (2020) by Steve Browne.The cover of HR Rising!! (2020) by Steve Browne.

9. انسان سالاری (2020) اثر گری همل و میشل زانینی

در انسان سالاری، نویسندگان طرحی دقیق برای ایجاد سازمان هایی به همان اندازه افراد الهام گرفته و مبتکرانه ارائه می دهند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

همه ما می دانیم که سازمان ها باید انسان تر شوند. سوال بزرگی که کتاب به آن می پردازد «چگونه؟» است. در Humanocrocy، همل و زانینی DNA سازمان‌های انسان محور را توضیح می‌دهند و یک مورد استفاده برای کمک به شما در شروع کار ارائه می‌دهند.

موضوعات تحت پوشش

  • چگونه همه افراد در سازمان خود را مجهز کنید تا بهترین باشند و بهترین کار را انجام دهند
  • بلوک های سازنده برای ایجاد “انسان سالاری” در شرکت شما.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Humanocracy (2020) by Gary Hamel and Michele Zanini.The cover of Humanocracy (2020) by Gary Hamel and Michele Zanini.

10. I, Human: AI, Automation, and the Quest to Reclaim What Makes Us Unique (2023) نوشته توماس چامورو-پرموزیک

I Human به سوالی می پردازد که هر مدیر منابع انسانی و کسب و کار باید به آن توجه کند: آیا ما از هوش مصنوعی برای بهبود روش کار و زندگی خود استفاده خواهیم کرد یا خیر.

چرا باید این کتاب را بخوانید

هوش مصنوعی و اتوماسیون تا حدودی بر هر سازمانی تأثیر می گذارد. فناوری می تواند زندگی ما را بهبود بخشد، اما همچنین می تواند تمایلات بد ما را بدتر کند. این به ما بستگی دارد که خودمان را تطبیق دهیم و تعیین کنیم که چگونه می خواهیم زندگی و کار کنیم، و زمان انجام این کار اکنون است.

موضوعات تحت پوشش

من، انسان پر از بینش در مورد رفتار انسان و رابطه پیچیده ما با تکنولوژی است. این کتاب همچنین به مهارت‌های (نرم) که برای پیشرفت در آینده نیاز داریم، اشاره می‌کند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of I, Human: AI, Automation, and the Quest to Reclaim What Makes Us Unique (2023) by Tomas Chamorro-Premuzic.The cover of I, Human: AI, Automation, and the Quest to Reclaim What Makes Us Unique (2023) by Tomas Chamorro-Premuzic.

11. Leading Below the Surface (2021) اثر لاتونیا ویلکینز

در Leading Below the Surface، رهبر فرهنگ، LaTonya Wilkins، تفکر ما را در مورد استانداردهای رهبری سنتی و طرح‌های بی‌شماری DEIB که نتوانسته‌اند تاثیری پایدار داشته باشند، به چالش می‌کشد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

Leading Below the Surface به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه برخی از رفتارهای با پاداش بالا واقعاً شرکت‌ها را نابود می‌کنند و ما را از ایجاد فرهنگ‌های واقعاً متنوع، عادلانه و فراگیر از تعلق باز می‌دارند.

به‌عنوان یک رهبر منابع انسانی یا کسب‌وکار، یاد خواهید گرفت که چگونه تلاش‌های DEIB خود را به سطح بعدی برسانید و فرهنگ اصیل تعلق ایجاد کنید.

موضوعات تحت پوشش

این کتاب حکایات واقعی زندگی خود ویلکینز را با بینش های عملی که توسط تحقیقات بین رشته ای پشتیبانی می شود ترکیب می کند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Leading Below the Surface (2021) by LaTonya Wilkins.The cover of Leading Below the Surface (2021) by LaTonya Wilkins.

12. عشق + کار (2022) اثر مارکوس باکینگهام

در عشق + کار، مارکوس باکینگهام قصد دارد به شما کمک کند بهترین های خود را در کار و زندگی کشف کنید.

چرا باید این کتاب را بخوانید

Love + Work رهبران و مدیران منابع انسانی را تشویق می کند تا نسبت به افراد سازمان خود دلسوز باشند، پتانسیل آنها را پرورش دهند و به آنها کمک کند به نقطه ای برسند که عاشق کاری که انجام می دهند باشند.

موضوعات تحت پوشش

این کتاب به خوانندگان این امکان را می دهد که:

  • نقش مناسب را در تیم خود انتخاب کنید
  • خود را به عنوان یک رهبر که مردم به راحتی به آن اعتماد می کنند، قرار دهید
  • تغییرات پایدار برای تیم، شرکت، خانواده یا دانش آموزان خود ایجاد کنید.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Love + Work (2022) by Marcus Buckingham.The cover of Love + Work (2022) by Marcus Buckingham.

13. عملیات مردم (2021) توسط جی فولچر، کوین ماراسکو و تریسی کوت

People Operations رهبران شرکت‌های کوچک و متوسط را راهنمایی می‌کند که چگونه از صرف زمان زیاد روی مدیریت منابع انسانی خودداری کنند و تمرکز بیشتری روی افراد سازمان خود داشته باشند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

اگر یک کارشناس منابع انسانی یا صاحب کسب و کار در یک شرکت کوچک یا متوسط هستید، عملیات مردمی کتاب خوبی برای خواندن است. به بررسی چگونگی بهینه سازی منابع انسانی، حمایت از کارکنان، به حداکثر رساندن سرمایه گذاری نیروی کار و مدرن سازی کسب و کار شما می پردازد.

موضوعات تحت پوشش

  • دیجیتالی کردن عملکردهای قدیمی منابع انسانی
  • استفاده از ربات ها برای مشغله های خسته کننده
  • استفاده از نرم افزار برای طراحی و بهبود تجربه کارکنان.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of People Operations (2021) by Jay Fulcher, Kevin Marasco and Tracy Cote.The cover of People Operations (2021) by Jay Fulcher, Kevin Marasco and Tracy Cote.
Some examples of the best leadership books for HR leaders.Some examples of the best leadership books for HR leaders.

14. تعریف مجدد منابع انسانی (2021) اثر لارس اشمیت

لارس اشمیت در کتاب دوم خود به بررسی تکامل منابع انسانی می پردازد و بسیاری از مؤلفه های اساسی عملیات مدرن منابع انسانی و افراد را تجزیه می کند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

تعریف مجدد منابع انسانی یک کتاب تجاری است که برای کمک به شرکت‌ها در ایجاد تیم‌های مدرن نوشته شده است. این یک چارچوب ملموس از ایده‌ها و شیوه‌های مترقی برای متخصصان منابع انسانی، رهبران مردم و مدیران کسب‌وکار فراهم می‌کند.

موضوعات تحت پوشش

  • تنوع و شمول
  • تجزیه و تحلیل افراد
  • L&D و تجربه کارمند.

این کتاب همچنین دارای مطالعات موردی جهانی است.

The cover of Redefining HR (2021) by Lars Schmidt.The cover of Redefining HR (2021) by Lars Schmidt.

15. از راه دور، نه دور (2022) اثر گوستاوو رازتی

این کتاب به بررسی عواملی می‌پردازد که برخی از شرکت‌ها را در یک مدل کار از راه دور یا ترکیبی شکست می‌دهند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

همانطور که بسیاری از کاندیداها و کارمندان ترجیح می دهند، کار از راه دور و ترکیبی باقی می ماند. در کتاب راه دور، نه دور، گوستاوو رازتی راز فرهنگ‌های موفق محل کار از راه دور را فاش می‌کند و ابزارهای عملی را برای رهبران ارشد (HR) فراهم می‌کند.

موضوعات تحت پوشش

Razzetti به حوزه‌های مختلف حیاتی برای کار از راه دور و ترکیبی مؤثر می‌پردازد، از جمله:

  • فرهنگ
  • پیوستن تیم ها
  • ارتباط ناهمزمان

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Remote, Not Distant (2022) by Gustavo Razzetti.The cover of Remote, Not Distant (2022) by Gustavo Razzetti.

16. پوسته پوسته شدن مردم (2023) اثر کلر هیوز جانسون

Scaling People یک راهنمای عملی و همدلانه برای اینکه یک رهبر و مدیر موثر در یک محیط با رشد بالا باشید.

رهبری و مدیریت مؤثر با رواج بیشتر کار از راه دور و ترکیبی بسیار مهم است. جانسون، مدیر اجرایی سابق Stripe، تجربه دست اولی در این زمینه دارد و بینش‌ها و استراتژی‌های ارزشمند خود را برای افزایش موثر تیم شما در عین حفظ فرهنگ شرکت مثبت به اشتراک می‌گذارد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

Scaling People یک نقشه راه دقیق برای هر HR یا رهبر تجاری در یک شرکت در حال رشد سریع ارائه می دهد که ممکن است تعجب کند که چگونه ساختارهای عملیاتی و سیستم های مردمی مناسب را برای مقیاس بندی ایجاد کند.

موضوعات تحت پوشش

کتاب جانسون شامل کاربرگ‌ها، الگوها، تمرین‌ها و نمونه‌هایی از اسناد است که به رهبران، بنیان‌گذاران و سازندگان شرکت کمک می‌کند تا مقیاس خود را افزایش دهند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Scaling People (2023) by Claire Hughes Johnson.The cover of Scaling People (2023) by Claire Hughes Johnson.

17. برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی، ویرایش هفتم (2019) توسط مارک پودولسکی و مونیکا بلکورت

این کتاب کلاسیک دیگری در لیست و یکی از بهترین کتاب های رهبری برای رهبران جدید در زمینه منابع انسانی است.

چرا باید این کتاب را بخوانید

برنامه ریزی منابع انسانی موفق استراتژیک است و بر نیازهای منحصر به فرد سازمان تمرکز دارد. ویرایش هفتم برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی، اهمیت شاغلین منابع انسانی را به عنوان شرکای تجاری که در برنامه ریزی استراتژیک سازمان نقش کلیدی دارند، برجسته می کند.

موضوعات تحت پوشش

  • فرآیند پیش بینی
  • فناوری اطلاعات برای برنامه ریزی منابع انسانی
  • برنامه ریزی منابع انسانی امروز
The cover of Strategic Human Resources Planning, 7th Edition (2019) by Mark Podolsky and Monica Belcourt.The cover of Strategic Human Resources Planning, 7th Edition (2019) by Mark Podolsky and Monica Belcourt.

18. Teams Unleashed (2019) توسط فیلیپ ساندال و الکسیس فیلیپس

Teams Unleashed نقشه ای برای عملکرد تیمی درگیر، پایدار و بهتر ارائه می دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

Teams Unleashed نقشه ای را برای عملکرد تیم درگیر، پایدار و بهبود یافته، به ویژه برای مربیان تیمی و اجرایی، متخصصان HR داخلی، OD و L&D و رهبران تیم ارائه می دهد.

موضوعات تحت پوشش

  • پنج شایستگی اصلی برای کار موثر با تیم ها
  • مهارت های ضروری مربیگری تیم
  • تمرین‌ها و فعالیت‌هایی برای برانگیختن مکالمات که درک را افزایش می‌دهند و به هنجارهای جدید تیم منجر می‌شوند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Teams Unleashed (2019) by Phillip Sandahl and Alexis Phillips.The cover of Teams Unleashed (2019) by Phillip Sandahl and Alexis Phillips.

19. عادت مربیگری (2016) اثر مایکل بانگای استانیر

در The Coaching Habit، نویسنده قصد دارد مربیگری را به بخشی عادی و غیررسمی از زندگی روزمره شما تبدیل کند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

استانیر بیش از 10000 مدیر را در سراسر جهان در مهارت های مربیگری عملی و روزمره آموزش داده است. در این کتاب، او به اشتراک می‌گذارد که چگونه می‌توانید روش‌های مربیگری را توسعه دهید که با کمتر گفتن و درخواست بیشتر، پتانسیل افرادتان را باز کند.

موضوعات تحت پوشش

  • اطلاعات داخلی را با تحقیقات مبتنی بر علوم اعصاب و اقتصاد رفتاری ترکیب می کند
  • ابزارهای آموزشی تعاملی را ارائه می دهد که توصیه های عملی را به عادت های عملی تبدیل می کند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of The Coaching Habit (2016) by Michael Bungay Stanier.The cover of The Coaching Habit (2016) by Michael Bungay Stanier.

20. رنگ هوش هیجانی (2023) اثر فرح هریس

نویسنده، فرح هریس، چگونگی افزایش هوش هیجانی (EQ) را برای کمک به رفع نابرابری ها بیان می کند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

هوش هیجانی یک مهارت بین فردی حیاتی است که برای رهبری قوی در منابع انسانی مورد نیاز است. در کتاب رنگ هوش هیجانی، هریس، از جمله موارد دیگر، اصول EQ و نحوه استفاده از EQ برای شکستن موانع برابری را به ما می‌آموزد.

موضوعات تحت پوشش

  • موانع برای تمرین موثر EQ
  • انواع مختلف عوامل استرس زا، از جمله ریز تهاجمات
  • ابزارهایی که همه می توانند برای بالا بردن هوش هیجانی خود استفاده کنند.
The cover of The Color of Emotional Intelligence (2023) by Farah Harris. The cover of The Color of Emotional Intelligence (2023) by Farah Harris. 

21. کد فرهنگ (2018) اثر دانیل کویل

فرهنگ کد به بررسی این می‌پردازد که فرهنگ بزرگ از کجا آمده است و چگونه می‌توانید آن را در گروه (یا شرکت) خود بسازید و حفظ کنید.

چرا باید این کتاب را بخوانید

فرهنگ سازمانی سالم باعث ایجاد تعامل، بهره وری و رشد درآمد می شود. این کتاب یک نقشه راه برای ایجاد محیطی ارائه می دهد که در آن نوآوری شکوفا می شود، مشکلات حل می شوند و انتظارات فراتر می رود.

موضوعات تحت پوشش

  • چه چیزی باعث می‌شود سازمان‌هایی مانند تیم ششم SEAL نیروی دریایی ایالات متحده و تیم سن آنتونیو اسپرز تیک بزنند
  • او سه مهارت را شناسایی کرد که باعث ایجاد انسجام و همکاری می شود
  • چگونه گروه های مختلف یاد می گیرند که با یک ذهن واحد عمل کنند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of The Culture Code (2018) by Daniel Coyle.The cover of The Culture Code (2018) by Daniel Coyle.

22. نقشه فرهنگ (2014) اثر ارین مایر

در The Culture Map، ارین مایر یک مدل آزمایش شده در میدان برای رمزگشایی نحوه تأثیر تفاوت های فرهنگی بر تجارت بین المللی ارائه می دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

نقشه فرهنگ برای رهبران منابع انسانی در سازمان‌هایی که افراد با ملیت‌ها و پیشینه‌های فرهنگی مختلف در آن کار می‌کنند، ضروری است. این به شما کمک می‌کند تا درک کنید که فرهنگ محلی چگونه بر تعامل جهانی تأثیر می‌گذارد و بینش‌های ارزشمندی برای کار مؤثر و حساس با مردم در سراسر جهان ارائه می‌کند.

موضوعات تحت پوشش

در The Culture Map، ارین یک چارچوب تحلیلی هوشمند را با توصیه‌های عملی و عملی برای کار در سطح جهانی ترکیب می‌کند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of The Culture Map (2014) by Erin Meyer.The cover of The Culture Map (2014) by Erin Meyer.

23. سازمان بی باک (2018) اثر امی سی ادمونسون

در سازمان بی باک، ادمونسون فرهنگ ایمنی روانی را بررسی می کند و طرحی برای زنده کردن آن ارائه می دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

به‌عنوان یک رهبر منابع انسانی، می‌خواهید فضای کاری را تشویق کنید که در آن افراد احساس آزادی کنند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و خودشان را بیان کنند – حتی اگر نظراتشان متفاوت باشد. این کتاب به شما کمک می کند تا این محیط امن از نظر روانی را ایجاد کنید.

موضوعات تحت پوشش

  • ارتباط بین ایمنی روانی و عملکرد قوی (با استفاده از مثال‌های واقعی از بخش‌های دولتی و خصوصی)
  • گام های عملی رهبران باید برای اطمینان از ایمنی روانی که می تواند به ایجاد و حفظ یک سازمان بی باک کمک کند، بردارند.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of The Fearless Organization (2018) by Amy C. Edmondson.The cover of The Fearless Organization (2018) by Amy C. Edmondson.

24. 100 روز اول رهبر منابع انسانی جدید (2017) اثر آلن کالینز

در 100 روز اول رهبر منابع انسانی جدید، کالینز، معاون سابق منابع انسانی در پپسی، رویکرد گام به گام اثبات شده خود را برای شروع قوی و تسریع موفقیت شما در نقش رهبر جدید منابع انسانی به اشتراک می گذارد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

مانند بسیاری از چیزها، بنیادی که هنگام شروع به‌عنوان یک رهبر منابع انسانی ایجاد می‌کنید، تعیین کننده موفقیت شما – یا فقدان آن – در ادامه مسیر است. بنابراین، 100 روز اول در نقش جدید شما به عنوان یک رهبر منابع انسانی حیاتی است.

موضوعات تحت پوشش

  • استراتژی هایی برای به دست گرفتن مسئولیت و سرعت گرفتن حتی قبل از روز اول
  • چگونه به عنوان یک رهبر جدید منابع انسانی تأثیر مثبت و قدرتمندی داشته باشیم؟
  • ده نکته برای انتخاب برنده‌های اولیه منابع انسانی که برای نشان دادن و تثبیت خود نیاز دارید.
The cover of The New HR Leader’s First 100 Days (2017) by Alan Collins.The cover of The New HR Leader’s First 100 Days (2017) by Alan Collins.

25. The Squiggly Career (2020) اثر هلن تاپر و سارا الیس

هلن تاپر «حرفه‌ای خمیده» را توضیح می‌دهد – شغلی که در آن افراد دائماً بین نقش‌ها، صنایع و مکان‌ها می‌پرند.

چرا باید این کتاب را بخوانید

مشاغل Squiggly (یا مسیرهای شغلی غیر سنتی) در حال رایج شدن هستند و در نتیجه، مدل هایی مانند شبکه شغلی در فضاهای کاری مدرن مورد توجه قرار می گیرند. این کتاب بینش هایی را در مورد تغییر شکل کار ارائه می دهد زیرا شرکت ها به طور فزاینده ای با کارمندانی با مشاغل سخت کار می کنند.

موضوعات تحت پوشش

  • چگونه با نقاط قوت “فوق العاده” خود بازی کنید
  • چگونه چارچوب های پشتیبانی بهتر بسازیم
  • چگونه اعتماد به نفس بیشتری به دست آوریم و احتمالات آینده را کشف کنیم.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of The Squiggly Career (2020) by Helen Tupper and Sarah Ellis.The cover of The Squiggly Career (2020) by Helen Tupper and Sarah Ellis.

26. جاه طلبانه بدون عذرخواهی (2020) اثر شلی آرچامبو

Unapologetically Ambitious کتاب رهبری است که طرحی برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای ارائه می دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانید

در حالی که کتاب آرچامبو عمدتاً برای زنان در نظر گرفته شده است، توصیه‌ها و راهنمایی‌های عملی او برای هر رهبر منابع انسانی و کسب‌وکار، صرف‌نظر از پیشینه یا جمعیت‌شناختی آنها، ارزشمند است.

موضوعات تحت پوشش

  • با سندرم خیانتکار مقابله کنید
  • ریسک کنید
  • سواد مالی را توسعه دهید
  • کار، ازدواج، والدین و مراقبت از خود را یکپارچه کنید.

همچنین به عنوان کتاب صوتی موجود است.

The cover of Unapologetically Ambitious (2020) by Shellye Archambeau.The cover of Unapologetically Ambitious (2020) by Shellye Archambeau.

27. جایزه: مجموعه 10 موردی که HBR باید برای رهبران منابع انسانی خوانده شود (5 کتاب – 2019) از ویراستاران HBR

آیا به دنبال سرعت بخشیدن به موضوعات اصلی مانند رهبری، استراتژی، تغییر، مدیریت افراد و مدیریت خود هستید؟ HBR’s 10 Must Reads for HR Leaders مجموعه ای از کتاب ها را در اختیار شما قرار می دهد که در موضوعات مختلف رهبری ضروری است.

چرا باید این کتاب ها را بخوانید

مجموعه 10 مورد ضروری HBR برای رهبران منابع انسانی، ایده های پیشگامانه ای را در مورد پرورش فرهنگ شرکتی با عملکرد بالا، رهبری تغییرات مثبت و استفاده از مزایای نیروی کار متنوع ارائه می دهد.

موضوعات تحت پوشش

مجموعه شامل:

  • 10 مورد ضروری HBR در مورد اختراع مجدد منابع انسانی
  • 10 مورد ضروری HBR در مورد مدیریت تغییر
  • 10 مورد ضروری HBR در ایجاد یک فرهنگ عالی
  • 10 مورد ضروری HBR در مورد تنوع
  • 10 مورد ضروری HBR در مورد مدیریت افراد.
A set of five colorful books from "HBR's 10 Must Reads on Reinventing HR" series.A set of five colorful books from "HBR's 10 Must Reads on Reinventing HR" series.

به تو

همانطور که نقش منابع انسانی در حال تکامل است، رهبران منابع انسانی باید نقش استراتژیک تری را در کسب و کار ایفا کنند. این امر مستلزم آن است که خود و تیم خود را به مهارت ها و شایستگی های مورد نیاز برای موفقیت مجهز کنید. یادگیری مداوم می تواند به شما کمک کند تا در جریان بهترین شیوه ها و رویکردهای نوآورانه قرار بگیرید.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *