الگوهای تجزیه و تحلیل رایگان PESTLE و راهنمای عملی

متخصصان منابع انسانی امروزه دائماً با چالش پیش بینی و انطباق با عوامل خارجی که آینده سازمانشان را شکل می دهند، روبرو هستند. در آن زمان است که تجزیه و تحلیل PESTLE به کار می آید. PESTLE یک ابزار استراتژیک قدرتمند است که به شما کمک می کند با بررسی عوامل خارجی کلیدی که بر صنعت، سازمان، کارمندان و مشتریان شما تأثیر می گذارد، رویدادهای فعلی و آینده را ارزیابی کنید.

تجزیه و تحلیل PESTLE می تواند بینش های ارزشمندی را در مورد پویایی بازار خارجی ارائه دهد، و شما را قادر می سازد تا استراتژی های منابع انسانی خود را به طور فعال با عوامل گسترده تر و اهداف تجاری داخلی تراز کنید تا به چالش های نوظهور رسیدگی کنید.

مطالب
تجزیه و تحلیل PESTLE چیست؟
6 عامل تجزیه و تحلیل PESTLE
چرا از تجزیه و تحلیل PESTLE استفاده کنیم؟
تجزیه و تحلیل SWOT در مقابل PESTLE
نحوه انجام تجزیه و تحلیل PESTLE
الگوهای تجزیه و تحلیل PESTLE
تجزیه و تحلیل PESTLE در عمل

تجزیه و تحلیل PESTLE چیست؟

تجزیه و تحلیل PESTLE (گاهی اوقات تجزیه و تحلیل PESTEL نامیده می شود) یک ابزار استراتژیک است که سازمان ها (و منابع انسانی) می توانند از آن برای شناسایی و تجزیه و تحلیل عوامل خارجی مؤثر بر عملیات و فرآیندهای تصمیم گیری آنها استفاده کنند.

مخفف PESTLE مخفف عبارت زیر است:

  1. سیاسی
  2. اقتصادی
  3. اجتماعی
  4. فن آوری
  5. حقوقی و؛
  6. عوامل محیطی

این تجزیه و تحلیل جامع به شما کمک می کند تا محیط وسیع تری را که در آن کار می کنید درک کنید و به شما این امکان را می دهد که تغییرات را پیش بینی کنید و استراتژی های خود را بر این اساس تطبیق دهید.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، می توانید از تجزیه و تحلیل PESTLE برای درک بهتر بازار، تغییرات نیروی کار و الزامات قانونی خود استفاده کنید.

6 عامل تجزیه و تحلیل PESTLE

سیاسی
اقتصادی
اجتماعی

نیروهای خارجی که توسط دولت و سیاست هدایت می شوند

نیروهای خارجی توسط اقتصاد هدایت می شوند

نیروهای خارجی که توسط فرهنگ و پویایی های اجتماعی هدایت می شوند

  • تغییرات در مالیات، مانند نرخ مالیات شرکت ها، مالیات بر ارزش افزوده، و سایر مشوق ها یا بارهای مالیاتی
  • ثبات دولت بر سیاست های اشتغال تاثیر می گذارد
  • سیاست های دولت در زمینه اشتغال، مانند ابتکارات برای کاهش بیکاری، حمایت از بخش های خاص، و ترویج تنوع و شمول.
  • رشد اقتصادی یا رکودی که بر بودجه استخدام تاثیر می گذارد
  • تاثیر تورم دستمزد بر ساختار حقوق
  • نرخ های بیکاری بر در دسترس بودن استعدادها تأثیر می گذارد
  • تغییرات جمعیتی مؤثر بر ترکیب نیروی کار
  • انتظارات تعادل کار و زندگی در شکل دادن به سیاست های شرکت
  • روندهای فرهنگی موثر بر استراتژی های تعامل کارکنان
فن آوری
قانونی
زیست محیطی

نیروهای خارجی که توسط تکنولوژی هدایت می شوند

نیروهای خارجی توسط قانون هدایت می شوند

نیروهای خارجی که توسط محیط هدایت می شوند

  • پیشرفت در فناوری منابع انسانی (به عنوان مثال، هوش مصنوعی برای استخدام)
  • فن آوری های کار از راه دور بر ترتیبات کاری انعطاف پذیر تأثیر می گذارد
  • اقدامات امنیتی داده برای محافظت از اطلاعات کارکنان
  • تغییرات در قوانین کار و مقررات استخدامی
  • مطابقت با استانداردهای بهداشتی و ایمنی و مقررات محلی
  • به روز نگه داشتن قوانین مهاجرت و ویزای کار
  • ابتکارات پایداری مؤثر بر رویه های شرکت
  • مقررات زیست محیطی موثر بر فرآیندهای عملیاتی
  • مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) بر برندسازی کارفرما تأثیر می گذارد

عوامل تجزیه و تحلیل PESTLE توضیح داد

بیایید نگاهی به هر یک از شش عامل در تجزیه و تحلیل PESTLE بیندازیم.

1. عوامل سیاسی

عوامل سیاسی شامل سیاست های دولت، ثبات سیاسی و تغییرات نظارتی سازمانی می شود. در محیط منابع انسانی، عوامل سیاسی ممکن است شامل تغییرات در قوانین کار، مانند مقررات جدید در مورد حداقل دستمزد، ساعات کار، یا مزایای کارکنان باشد.

به عنوان مثال، یک دستور دولت برای افزایش حداقل دستمزد به منابع انسانی برای تنظیم ساختارهای جبران خسارت و احتمالاً ارزیابی مجدد بودجه کارکنان نیاز دارد.

2. عوامل اقتصادی

عوامل اقتصادی به محیط اقتصادی گسترده تر و تأثیر آن بر تجارت شما مربوط می شود. این عوامل معمولاً شامل تغییرات در بازار کار، نرخ تورم و رکود اقتصادی است.

در حالی که رکود اقتصادی می تواند به کاهش بودجه منجر شود و مستلزم اخراج یا توقف استخدام باشد، هزینه زندگی نیز مستقیماً بر کارمندان و نامزدها تأثیر می گذارد. در این مورد، منابع انسانی باید استراتژی هایی را برای حفظ روحیه و بهره وری در زمان های سخت اقتصادی ایجاد کند.

3. عوامل اجتماعی

عوامل اجتماعی روندهای اجتماعی، هنجارهای فرهنگی و تغییرات جمعیتی را که بر سازمان ها تأثیر می گذارد، بررسی می کنند. این عوامل می تواند شامل تغییر جمعیت شناسی نیروی کار، مانند جمعیت سالخورده یا افزایش تنوع باشد.

برای مثال، یک نیروی کار مسن ممکن است شما را ترغیب کند که بر برنامه ریزی جانشین پروری و انتقال دانش تمرکز کنید. افزایش تنوع می تواند به توسعه شیوه های استخدام فراگیر و برنامه های آموزشی تنوع منجر شود.

4. عوامل فناورانه

عوامل فناورانه بر پیشرفت ها و نوآوری های تکنولوژیکی تمرکز دارند. به عنوان مثال، ظهور هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون در منابع انسانی نیازمند تحول دیجیتال بیشتری است.

سازگاری با فناوری های جدید برای رقابتی ماندن و جذب استعدادهای برتر مهم است.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، ممکن است تصمیم گیرنده سرمایه گذاری در فناوری جدید نباشید، اما می توانید یک مورد تجاری برای HR ایجاد کنید تا از بازی فناوری جلوتر بمانید. به عنوان مثال، می توانید اطمینان حاصل کنید که کارمندان به طور کافی و مداوم در استفاده از هوش مصنوعی مولد آموزش دیده اند.

عوامل حقوقی شامل قوانین و مقررات حاکم بر عملیات سازمانی است. در منابع انسانی، عوامل قانونی شامل رعایت قوانین استخدام، مقررات ایمنی و بهداشت و استانداردهای کار است.

به عنوان مثال، مقررات جدید حفاظت از داده ها، مانند مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR)، منابع انسانی را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کند که داده های کارکنان به طور ایمن مدیریت می شود و سیاست های حفظ حریم خصوصی به شدت دنبال می شود تا از عواقب قانونی جلوگیری شود.

6. عوامل محیطی

عوامل محیطی شامل ملاحظات اکولوژیکی و محیطی است که می تواند بر سازمان ها تأثیر بگذارد. منابع انسانی معمولاً شامل ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و شیوه های پایداری است.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، ممکن است برنامه هایی را برای ترویج کار از راه دور برای کاهش ردپای کربن شرکت یا اجرای سیاست هایی برای تشویق بازیافت و کاهش زباله ایجاد کنید.

چرا از تجزیه و تحلیل PESTLE استفاده کنیم؟

تغییرات محیط خارجی را پیش بینی کنید

یکی از مزایای اولیه تجزیه و تحلیل PESTLE، توانایی آن در کمک به متخصصان منابع انسانی در پیش بینی تغییرات در محیط خارجی است. به عنوان مثال، قوانین جدید کار یا رکود اقتصادی می تواند به طور قابل توجهی بر برنامه های آموزشی و کارکنان تأثیر بگذارد.

با انجام تجزیه و تحلیل PESTLE، منابع انسانی می تواند تغییرات قانونی بالقوه و روندهای اقتصادی را در مراحل اولیه شناسایی کند، و به آنها اجازه می دهد استراتژی های خود را بر اساس آن آماده و تطبیق دهند. این آینده‌نگاری به کاهش خطرات کمک می‌کند و تضمین می‌کند که سازمان تحت تأثیر تغییرات خارجی قرار نمی‌گیرد.

استراتژی منابع انسانی را با اهداف تجاری هماهنگ کنید

تجزیه و تحلیل PESTLE همچنین به همسویی استراتژی های منابع انسانی با اهداف کلی کسب و کار کمک می کند. اگر دیدی کلان از عوامل مؤثر بر سازمان خود دارید، می توانید ابتکاراتی را توسعه دهید که از اهداف استراتژیک شرکت پشتیبانی و ارتقاء می بخشد.

نمونه‌ای از این در عمل، درک پیشرفت‌های فناوری و تأثیر بالقوه آن بر صنعت و تجارت شما است که می‌تواند برنامه‌های آموزشی، جذب استعدادهای ماهر و اتخاذ فناوری جدید مرتبط با منابع انسانی را هدایت کند.

افزایش تصمیم گیری

می توانید از تجزیه و تحلیل PESTLE برای بهبود فرآیندهای تصمیم گیری خود استفاده کنید. داده‌های جمع‌آوری‌شده از تجزیه و تحلیل شش عامل کلیدی، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد که می‌تواند تصمیم‌گیری‌های منابع انسانی را آگاه کند. چه برنامه‌ریزی برای توسعه نیروی کار، توسعه استراتژی‌های حفظ کارکنان، یا اجرای فن‌آوری‌های جدید، درک عوامل خارجی موجود تضمین می‌کند که تصمیمات منابع انسانی آگاهانه و استراتژیک هستند و منجر به شیوه‌های منابع انسانی مؤثرتر و پایدارتر می‌شوند.

در اینجا چند دلیل کلیدی دیگر وجود دارد که چرا باید به طور منظم تجزیه و تحلیل PESTLE را انجام دهید:

  • تهدیدها را زودتر بشناسید و به طور فعال مقابله کنید
  • از فرصت های شناسایی شده سرمایه گذاری کنید
  • افزایش انعطاف پذیری سازمانی از طریق استراتژی های پویا و پاسخگو
  • فراتر از معیارهای داخلی نگاه کنید و تأثیرات خارجی را در نظر بگیرید که بر نیروی کار شما تأثیر می گذارد
  • یک دیدگاه جامع از محیط منابع انسانی را ترویج دهید
  • خط‌مشی‌ها و شیوه‌های جامع منابع انسانی را توسعه دهید.

تجزیه و تحلیل SWOT در مقابل PESTLE

SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها) ابزار راهبردی است که سازمان‌ها برای شناسایی حوزه‌های ریسک و رشد در کسب‌وکار از آن استفاده می‌کنند. در حالی که هر دو ابزار استراتژیک هستند، اما با یکدیگر متفاوت هستند.

بیایید بررسی کنیم که تحلیل‌های SWOT و PESTLE کجا همپوشانی و تفاوت دارند و چگونه می‌توانید از هر دو برای افزایش ارزش خود در سازمان، حل چالش‌های کلیدی و باز کردن فرصت‌ها استفاده کنید.

ویژگی  تجزیه و تحلیل SWOT تجزیه و تحلیل PESTLE ترکیب هر دو برای منابع انسانی
هدف نقاط قوت و ضعف داخلی و همچنین فرصت ها و تهدیدهای خارجی را شناسایی می کند. عوامل خارجی مؤثر بر سازمان از جمله عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری، قانونی و محیطی را بررسی می کند. دیدی جامع از عوامل داخلی و خارجی ارائه می دهد و برنامه ریزی استراتژیک قوی تری را ممکن می سازد.
تمرکز کنید عوامل درونی و بیرونی، اما با تاکید بیشتر بر تحلیل درونی. عوامل محیطی کلان خارجی که می تواند بر سازمان تأثیر بگذارد. بینش‌های داخلی SWOT را با بینش‌های خارجی PESTLE برای چشم‌اندازی متعادل ترکیب می‌کند.
عوامل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها، تهدیدها. سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری، حقوقی و محیطی. نقاط قوت و ضعف داخلی را با فرصت ها و تهدیدهای خارجی برای برنامه ریزی جامع ادغام می کند.
مورد استفاده در منابع انسانی به منابع انسانی کمک می کند تا توانایی ها و چالش های داخلی مانند نقاط قوت استعداد، شکاف های مهارتی و زمینه های بهبود را شناسایی کند. به منابع انسانی کمک می کند تا عوامل خارجی مانند قوانین کار، شرایط اقتصادی، روندهای اجتماعی و پیشرفت های فناوری را درک کنند. منابع انسانی را قادر می‌سازد تا استراتژی‌هایی را با آگاهی از قابلیت‌های داخلی و تأثیرات خارجی توسعه دهد.
نتیجه بینش استراتژیک در مورد استفاده از نقاط قوت، رسیدگی به نقاط ضعف، استفاده از فرصت ها و کاهش تهدیدها. بینش استراتژیک برای انطباق با تغییرات خارجی و آمادگی برای روندها و مقررات آتی. یک برنامه استراتژیک جامع که ابتکارات منابع انسانی را هم با نقاط قوت داخلی و هم با واقعیت های خارجی هماهنگ می کند.
در عمل شناسایی یک تیم رهبری قوی (قدرت)، شکاف‌های مهارتی (ضعف)، فرصت‌های گسترش بازار (فرصت) و فشارهای رقابتی (تهدید). درک تأثیر قوانین جدید کار (سیاسی)، رکود اقتصادی (اقتصادی)، تغییرات جمعیتی (اجتماعی)، پیشرفت‌های هوش مصنوعی (فناوری)، الزامات انطباق (قانونی)، و روندهای پایداری (زیست‌محیطی). منابع انسانی می تواند از SWOT برای تمرکز بر برنامه های آموزشی داخلی و توسعه کارکنان استفاده کند در حالی که از PESTLE برای انطباق با تغییرات قانونی خارجی و پیشرفت های تکنولوژیکی استفاده می کند.

نحوه انجام تجزیه و تحلیل PESTLE

مرحله 1: هدف و محدوده را مشخص کنید

قبل از شروع تجزیه و تحلیل PESTLE، هدف و دامنه را به وضوح تعریف کنید. تعیین کنید که می خواهید به چه چیزی برسید و کدام جنبه های خاص استراتژی کسب و کار یا منابع انسانی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این مرحله تضمین می کند که تجزیه و تحلیل متمرکز و مرتبط باقی می ماند.

این کار را انجام دهید: اهداف منابع انسانی را که می خواهید با تجزیه و تحلیل PESTLE به آن بپردازید، تعریف کنید، مانند بهبود حفظ کارکنان، برنامه ریزی برای توسعه نیروی کار، یا تطبیق با مقررات جدید.

مرحله 2: اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید

جمع آوری داده ها و اطلاعات در مورد هر یک از شش عامل PESTLE: سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیکی، قانونی و محیطی. از منابع معتبر مانند گزارش های دولتی، تحلیل های صنعتی، تحقیقات بازار و نظرات کارشناسان استفاده کنید.

این کار را انجام دهید: از ابزارهای تجزیه و تحلیل منابع انسانی و منابع خارجی برای جمع آوری داده ها در مورد روندهای نیروی کار، مانند تغییرات در قوانین کار، پیش بینی های اقتصادی، و پیشرفت های تکنولوژیکی استفاده کنید. این شامل استخدام، گزارش های نامزد و کارمند، و نظرسنجی از منابع معتبر است.

مرحله 3: هر عامل PESTLE را تجزیه و تحلیل کنید

داده های جمع آوری شده برای هر عامل PESTLE را بررسی کنید. شناسایی کنید که هر یک از عوامل چگونه ممکن است بر سازمان و به طور خاص بر عملکرد منابع انسانی تأثیر بگذارد. هم تأثیرات فعلی و هم روندهای بالقوه آینده را در نظر بگیرید.

این کار را انجام دهید: فهرستی از تأثیرات احتمالی بر منابع انسانی به ازای هر فاکتور در الگوی تحلیل PESTLE خود ایجاد کنید. برخی از عوامل ممکن است فوری تر و موضعی تر از بقیه باشند. لازم نیست هر شش عامل را به طور همزمان بررسی کنید.

مرحله 4: شناسایی فرصت ها و تهدیدها

بر اساس تجزیه و تحلیل، فرصت ها و تهدیدهای ناشی از هر عامل PESTLE را شناسایی کنید. باز هم، ممکن است یک فرصت یا ریسک فوری برای هر عامل وجود نداشته باشد. همانطور که با استفاده از تجزیه و تحلیل PESTLE خود بیشتر آشنا می شوید، می توانید اولویت بندی کنید که کدام عوامل باید در حال حاضر مورد توجه قرار گیرند و کدام حوزه های تمرکز طولانی مدت هستند (همانطور که در مرحله 5 مورد بحث قرار گرفت).

این کار را انجام دهید: یک ماتریس برای فرصت ها و تهدیدهای منابع انسانی ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک فرصت ممکن است در دسترس بودن نرم افزار منابع انسانی پیشرفته باشد، در حالی که یک تهدید می تواند مقررات جدید حفاظت از داده ها باشد که به تغییراتی در مدیریت داده های منابع انسانی نیاز دارد.

مرحله 5: عوامل را اولویت بندی کنید

اهمیت هر یک از عوامل PESTLE را ارزیابی کنید و آنها را بر اساس تأثیر بالقوه آنها بر سازمان و عملکرد منابع انسانی اولویت بندی کنید. روی بحرانی ترین عواملی که نیاز به توجه فوری دارند یا بزرگترین فرصت ها را ارائه می دهند تمرکز کنید.

این کار را انجام دهید: فرصت ها و تهدیدهای شناسایی شده را بر اساس تأثیر بالقوه آنها بر اهداف منابع انسانی رتبه بندی کنید. مواردی را که به طور قابل توجهی بر برنامه ریزی نیروی کار، مشارکت کارکنان، یا انطباق تأثیر می گذارند، اولویت بندی کنید.

مرحله 6: پاسخ های استراتژیک را توسعه دهید

برنامه‌های اقدامی را ایجاد کنید که از فرصت‌ها استفاده می‌کند و تهدیدهایی را که شناسایی کرده‌اید کاهش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که استراتژی‌های منابع انسانی با تغییرات خارجی سازگار هستند.

این کار را انجام دهید: برنامه های عملیاتی HR خاصی را برای عوامل با اولویت بالا ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر پیشرفت‌های فناوری در اولویت هستند، برای سرمایه‌گذاری در فناوری منابع انسانی و برنامه‌های آموزش کارکنان برنامه‌ریزی کنید تا مهارت‌های دیجیتال را افزایش دهید.

مرحله 7: نظارت و بازبینی

محیط خارجی را به طور منظم نظارت کنید و تجزیه و تحلیل PESTLE را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که جاری و مرتبط باقی می ماند. تجزیه و تحلیل را به روز کنید تا هرگونه اطلاعات جدید یا تغییر در عوامل خارجی را منعکس کند.

این کار را انجام دهید: برنامه ای برای بررسی های دوره ای تجزیه و تحلیل PESTLE، مانند سه ماهه یا دو سال یکبار، تنظیم کنید تا مطمئن شوید که استراتژی های منابع انسانی با آخرین روندها و پیشرفت های خارجی هماهنگ هستند. دنیای کار بسیار سریعتر از گذشته پیش می رود. استراتژی‌ها فقط به اندازه محیط اقتصادی، اجتماعی و قانون‌گذاری فعلی مرتبط هستند – بدون در نظر گرفتن شتاب فناوری.

الگوهای تجزیه و تحلیل PESTLE

این قالب‌های تجزیه و تحلیل PESTLE رایگان در قالب‌های Word و Excel برای کمک به شما در ارزیابی عوامل خارجی که ممکن است بر عملیات کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد، طراحی شده‌اند.

الگوی تجزیه و تحلیل PESTLE: اکسل

قالب اکسل را دریافت کنید

الگوی تحلیل PESTLE: Word

الگوی WORD را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل PESTLE در عمل

بیایید اکنون به یک مثال فرضی از تجزیه و تحلیل PESTLE که توسط HR انجام شده است نگاه کنیم.

عوامل سیاسی

  • ابتکارات دولت با هدف کاهش بیکاری، مانند یارانه برای استخدام افراد بیکار یا مشوق های مالیاتی برای ایجاد مشاغل جدید، می تواند تأثیر مثبتی بر تلاش های استخدام داشته باشد.
  • دولت محلی پایدار است و محیط مساعدی را برای رشد کسب و کار فراهم می کند. با این حال، انتخابات آینده ممکن است منجر به تغییر سیاست شود.

تمرکز منابع انسانی: محیط سیاسی را به طور منظم رصد کنید و سیاست های منابع انسانی را بر این اساس به روز کنید. برنامه های اضطراری را برای رسیدگی به تغییرات بالقوه سیاست کار ایجاد کنید.

عوامل اقتصادی

  • یک اقتصاد در حال گسترش منجر به افزایش فرصت‌های تجاری می‌شود که مستلزم استخدام و برنامه‌های آموزشی بیشتر است.
  • نرخ های پایین بیکاری که با اقتصاد رو به رشد مرتبط است، به کمبود استعدادها منجر شده است و نیازمند منابع انسانی برای ارتقای استراتژی های استخدام و تلاش های حفظ کارکنان است.

تمرکز منابع انسانی: سرمایه گذاری در توسعه کارکنان برای حفظ استعدادها در بازارهای کار رقابتی. برای پاسخگویی به نیازهای یک کسب و کار در حال رشد، روی استخدام فعال تمرکز کنید.

عوامل اجتماعی

  • نیروی کار سالخورده نیاز به تمرکز بیشتر بر برنامه ریزی بازنشستگی و برنامه ریزی جانشین پروری دارد.
  • تغییرات در ارزش‌های اجتماعی، مانند تأکید روزافزون بر تعادل کار و زندگی. تقاضاهای رو به رشد اجتماعی برای بهبود تنوع و شمول در محیط کار بر انتظارات کارکنان جوان و فرهنگ محل کار تأثیر گذاشته است.

تمرکز منابع انسانی: ترویج فرهنگ یادگیری و توسعه مستمر برای انطباق با مراحل مختلف شغلی و انتقال دانش که از برنامه ریزی جانشین پروری پشتیبانی می کند. سیاست ها و برنامه های فراگیر را اجرا کنید که نیازهای متنوع کارکنان را برآورده کند.

عوامل تکنولوژیکی

  • پیشرفت‌ها در فناوری منابع انسانی: نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل منابع انسانی، فرآیندهای منابع انسانی را از استخدام تا مدیریت عملکرد ساده می‌کنند.
  • ظهور فناوری های کار از راه دور، محل کار را متحول کرده است و مدیریت موثر تیم های راه دور را برای منابع انسانی ضروری می کند.

تمرکز منابع انسانی: برای افزایش کارایی و تصمیم گیری مبتنی بر داده، روی فناوری های پیشرفته منابع انسانی سرمایه گذاری کنید. خط مشی های قوی کار از راه دور را توسعه دهید و برای کارکنان آموزش دهید تا با فناوری های جدید سازگار شوند.

  • مقرراتی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) به اقدامات سختگیرانه حفاظت از داده ها نیاز دارد که بر نحوه مدیریت منابع انسانی اطلاعات کارکنان تأثیر می گذارد.

تمرکز منابع انسانی: برگزاری جلسات آموزشی برای کارکنان منابع انسانی در مورد آخرین الزامات قانونی و شیوه های حفاظت از داده ها در مورد اطلاعات شناسایی شخصی (PII) که بر نحوه جمع آوری، ذخیره و بایگانی داده های کارکنان تأثیر می گذارد.

عوامل محیطی

  • ترویج کار از راه دور برای کاهش ردپای کربن یا اجرای شیوه‌های اداری سبز.
  • در عین حال، افزایش اختلالات زیست محیطی، مانند سیل و آتش سوزی در مقیاس وسیع، جریان کار را مختل می کند.

تمرکز منابع انسانی: توسعه و ترویج ابتکارات پایداری در سازمان. برای اطمینان از تداوم کسب و کار و ایمنی کارکنان در هنگام اختلالات محیطی، برنامه های آمادگی اضطراری ایجاد کنید.

شروع کردن

تجزیه و تحلیل PESTLE که به خوبی ساختار یافته و به طور منظم انجام می شود، فقط یک ابزار استراتژیک نیست. این یک تغییر بازی برای رشد سازمانی و اهمیت استراتژیک بخش منابع انسانی است. با بررسی سیستماتیک عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیکی، قانونی و محیطی با الگوی تحلیل PESTLE، متخصصان منابع انسانی می توانند به طور فعال به چالش های خارجی بپردازند و از فرصت های نوظهور استفاده کنند.

این آینده نگری به شما امکان می دهد ابتکارات منابع انسانی را با اهداف تجاری گسترده تر هماهنگ کنید و اطمینان حاصل کنید که سازمان چابک، انعطاف پذیر و آماده برای آینده است. بینش به دست آمده از تجزیه و تحلیل متفکرانه PESTLE می تواند به شما قدرت دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید، مشارکت کارکنان را افزایش دهید و از فرهنگ بهبود مستمر حمایت کنید.

در نهایت، متخصصان منابع انسانی باید از تجزیه و تحلیل PESTLE استفاده کنند تا بخش منابع انسانی را از یک عملکرد پشتیبانی به یک شریک استراتژیک ارتقا دهند و موفقیت و پایداری بلندمدت سازمان را هدایت کنند.

نادین فون مولتکه بیش از ده سال سردبیر مجله Entrepreneur آفریقای جنوبی بود. او با بیش از 400 صاحب کسب و کار و متخصص در بخش‌ها و صنایع مختلف مصاحبه کرده است و محتوای رهبری فکری و توصیه‌هایی را برای کسب‌وکارها در سراسر جهان می‌نویسد.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *