زمان استخدام چیست؟ همه چیزهایی که باید بدانید

زمان برای استخدام یکی از شناخته شده ترین معیارهای استخدام است. در این مقاله توضیح خواهیم داد که زمان استخدام چقدر است و تفاوت آن در هر زمان متفاوت است. ما همچنین زمان معیارهای استخدام را فهرست می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد و با پنج روش مؤثر برای کاهش زمان استخدام پایان می‌دهیم.

مطالب
زمان استخدام چیست؟
زمان استخدام در مقابل زمان پر کردن
زمان استخدام و لیست نامزدها
میانگین زمان برای استخدام
5 راه برای بهبود زمان استخدام
جمع بندی
سوالات متداول

زمان استخدام چیست؟

زمان برای استخدام یک معیار رایج استخدام است. تعداد روزهای بین داوطلبی که برای شغلی درخواست می کند و همان نامزدی که یک پیشنهاد شغلی را می پذیرد، اندازه گیری می کند. این بدان معناست که زمان استخدام اطلاعاتی در مورد دو فرآیند مهم استخدام ارائه می دهد.

  • کارایی استخدام زمان استخدام متریک سرعت پردازش، ارزیابی، مصاحبه و پذیرش یک نامزد را برای یک شغل اندازه گیری می کند. زمان طولانی برای استخدام نشان دهنده روند کند و ناکارآمد با تنگناهای غیر ضروری است.
  • تجربه کاندیدا . زمان استخدام معیار نیز نشانگر تجربه نامزد است. اگر کاندید بودید و می توانستید انتخاب کنید، زمان استخدام دو هفته ای را به دو ماه ترجیح می دادید. زمان سریعتر برای استخدام منجر به تجربه بهتر نامزد می شود.
Time to hire dashboardTime to hire dashboard
این قیف استخدام زمان پر کردن – تعداد روزهای بین درخواست را نشان می دهد
تاریخ (f0) و تاریخ پاسخ (f6) که به طور متوسط 30 روز می شود.

زمان استخدام اغلب در یک نفس با زمان پر کردن ذکر می شود. با این حال، برخی از تفاوت های واضح وجود دارد.

زمان استخدام در مقابل زمان پر کردن

زمان استخدام و زمان پر کردن اغلب حتی توسط فروشندگان پیشرو استخدام اشتباه گرفته می شود. با این حال، آنها معیارهای کاملاً متفاوتی هستند.

  • زمان برای استخدام، روزهای بین متقاضی و پذیرش پیشنهاد شغلی را اندازه گیری می کند.
  • زمان پر کردن، روزهای بین تایید یک درخواست شغلی و پذیرش پیشنهاد شغل توسط داوطلب را اندازه‌گیری می‌کند. این تعریف مطابق با انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) و ISO 30414 است.

این به این معنی است که زمان پر کردن، زمان کل فرآیند استخدام را در بر می گیرد، در حالی که زمان استخدام، زمان بین ورود یک نامزد واجد شرایط به قیف استخدام و پذیرش همان پیشنهاد شغلی را نشان می دهد.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. درخواست کار در اول ژانویه تایید می شود. لایحه در 21 ژانویه اعمال می شود. پس از اولین مصاحبه، پیشنهادی به بیل داده می شود و او آن را در 31 ژانویه امضا می کند. در این حالت زمان پر کردن 30 روز و زمان استخدام 10 روز است.

این مثال نشان می دهد که زمان استخدام بیشتر به عوامل خارجی وابسته است. هنگامی که یک نامزد واجد شرایط کافی درخواست داد، زمان استخدام سرعتی است که این نامزد استخدام می شود. با این حال، یک وابستگی کلیدی مربوط به زمان استخدام متریک وجود دارد.

همه آنچه را که باید درباره زمان استخدام بدانید در ویدیوی Learning Bite ما بیابید!

زمان استخدام و لیست نامزدها است

مدیران استخدام اغلب مشتاق هستند که به محض ورود با کاندیداها مصاحبه کنند، به خصوص زمانی که نامزدها واجد شرایط به نظر می رسند. از نظر تئوری، یک نامزد واجد شرایط می تواند تنها در چند روز – پس از دریافت تلفن، ارزیابی و فرآیند معمول مصاحبه، استخدام شود. با این حال، فرآیند دیگری وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. این لیست نامزد است.

برگه نامزدی فهرستی از نامزدهایی است که برای این شغل مناسب هستند. در حالت ایده آل، قبل از شروع فرآیند مصاحبه، باید منتظر بمانید تا پنج تا هشت نامزد داشته باشید. به هر حال، این هرگز نباید بیشتر از چند هفته طول بکشد.

ایده پشت این موضوع این است که اگر از نزدیک با موقعیتی که برای آن استخدام می کنید آشنا نباشید، نیاز به مقایسه دارید. داشتن پنج تا هشت نامزد معیاری برای انتخاب خوب به شما می دهد. تنها استثنا در صورتی است که مدیر استخدام در 2 سال گذشته 3 نفر یا بیشتر را در همان موقعیت استخدام کرده باشد. در این مورد، این مصاحبه‌ها معیار مورد نیاز شما را تشکیل می‌دهند و لازم نیست منتظر بمانید تا یک فهرست کامل داشته باشید.

به عبارت دیگر، هرگز نباید هدف داشتن زمانی برای استخدام کمتر از دو هفته باشد. این تنها در صورتی امکان پذیر است که در حال حاضر فهرست کاملی از نامزدهای مناسب یا تجربه مصاحبه گسترده برای آن نقش خاص وجود داشته باشد.

میانگین زمان برای استخدام

بیشتر تحقیقات در مورد سرعت استخدام بر روی زمان پر کردن به جای زمان برای استخدام متمرکز شده است. انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) میانگین زمان تکمیل 36 روز را گزارش می دهد.

مشکل دیگر این است که زمان استخدام به کمبود نیروی کار در کشور، صنعت و عملکرد خاصی که برای آن استخدام می کنید بستگی دارد. این امر تعیین زمان ایده آل برای استخدام را غیرممکن می کند. با این حال، ما برخی از داده ها را داریم.

در همین گزارش، SHRM به طور متوسط 24 روز بین داوطلبان غربالگری و پذیرش پیشنهاد شغلی مستند می کند. این نشان دهنده میانگین زمان مشابه برای استخدام است.

Recruiting and hiring timeline benchmark dataRecruiting and hiring timeline benchmark data

Workable، یک فروشنده استخدام، میانگین زمان مشابهی را برای استخدام گزارش می دهد که تقریباً بین 20 تا 30 روز متغیر است. این یک تصویر ثابت و زمان متوسط برای استخدام معیار متریک ارائه می دهد.

Average time to hire benchmark dataAverage time to hire benchmark data

5 راه برای بهبود زمان استخدام

بیایید با پنج روش خاص برای بهبود زمان استخدام پایان دهیم.

  1. مراحل مختلف قیف استخدام خود را پیگیری کنید . نقطه شروع بهبود زمان برای استخدام متریک، پیگیری تمام مراحل در قیف استخدام است. این معمولاً در سیستم ردیابی متقاضی ذخیره می‌شود، اما همچنین می‌تواند به راحتی در یک برگه اکسل ساده برای چند نفر از نامزدها برای بینش سریع ردیابی شود.
  2. سرعت مورد نظر را برای هر مرحله تعریف کنید . برای هر مرحله در قیف استخدام خود، می توانید تعداد روزهای ایده آل و حداکثر را مشخص کنید. این کار تجزیه و تحلیل تفاوت بین تعداد روزهای ایده آل و واقعی را آسان می کند. در داشبورد قیف استخدامی که قبلاً نشان دادیم، می‌بینید که زمان زیادی برای پردازش متقاضی قبل از اولین بررسی (دریافت تلفن) صرف می‌شود. این می تواند یک برد سریع باشد.
  3. زمان برای استخدام همه چیز نیست . این مقاله ممکن است بر روی زمان استخدام تمرکز کند، اما یک معیار کارایی است – در مورد سرعت است، نه کیفیت. به همین دلیل مهم است که منتظر یک لیست کامل باشید و مطمئن شوید که برای استخدام خوب وقت می گذارید. کیفیت استخدام معیار بسیار مهم تری است که باید روی آن تمرکز کرد. هر مدیر عاملی ترجیح می دهد چند روز بیشتر برای استخدام بهتر صبر کند تا اینکه برای استخدام بد عجله کند.
  4. روی کاندیداهای واجد شرایط تمرکز کنید . مطابق با موارد قبلی، تمرکز بر نامزدهای کمتری که واجد شرایط بهتری هستند، روند استخدام شما را تسریع می‌کند زیرا می‌توانید روی متقاضیان کمتر و بهتر تمرکز کنید. راه‌های رسیدن به این هدف شامل ایجاد متن‌های شغلی با کیفیت بالاتر و نشان دادن پیش‌نمایش واقعی شغل قبل از درخواست داوطلبان است.
  5. پیش انتخاب و ارزیابی موثر . ابزارهای پیش انتخاب، ارزیابی هایی هستند که به شناسایی نامزدهای خوب در هنگام درخواست کمک می کنند. این باعث صرفه جویی در وقت در دریافت تلفن و مصاحبه با نامزدهایی می شود که به هر حال از مرحله ارزیابی عبور نمی کنند. به این ترتیب تیم استخدام می‌تواند کمتر روی وظایف مدیریت هزینه کند و تلاش بیشتری را برای نامزدهای بادوام‌تر صرف کند.

بسته شدن

این نمای کلی از زمان استخدام متریک را کامل می کند. برای اطلاعات بیشتر، برنامه گواهی اکتساب استعداد ما را بررسی کنید، جایی که ما این و بسیاری موارد دیگر را توضیح می دهیم. این برنامه همچنین شامل یک دوره در مورد تجزیه و تحلیل استخدام است که در آن اطلاعات بیشتری در مورد اندازه گیری های مختلف استخدام و نحوه اطمینان از اینکه حداکثر ارزش را از آنها دریافت می کنید، خواهید آموخت.

سوالات متداول

زمان استخدام چیست؟

زمان برای استخدام یک معیار رایج استخدام است. تعداد روزهایی را که بین داوطلبی که برای شغلی درخواست می‌کند و همان نامزدی که پیشنهاد شغلی را می‌پذیرد، اندازه‌گیری می‌کند.

تفاوت بین زمان استخدام و زمان پر کردن چیست؟

زمان پر کردن، زمان کل فرآیند استخدام، از تأیید درخواست شغل تا زمان پذیرش شغل توسط نامزد را در بر می‌گیرد، در حالی که زمان استخدام، زمان بین ورود یک نامزد واجد شرایط به قیف استخدام و پذیرش پیشنهاد شغل توسط همان داوطلب را نشان می‌دهد.

میانگین زمان استخدام چقدر است؟

زمان استخدام به کمبود نیروی کار در کشور، صنعت و عملکرد خاصی که برای آن استخدام می کنید بستگی دارد. با این حال، گزارش های مختلف به میانگین 20 تا 30 روز اشاره می کنند.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *