چگونه یک استراتژی برندسازی کارفرمایی را در 14 مرحله توسعه دهیم

شرکت‌هایی که دارای برند کارفرمایی قوی هستند، اغلب تا 50 درصد متقاضیان بیشتری برای باز کردن نقش‌ها و کاهش 28 درصدی در نرخ گردش مالی می‌بینند. به همین دلیل است که ایجاد یک استراتژی برندسازی کارفرمایی موثرتر از همیشه ضروری است و می تواند به سازمان شما مزیت رقابتی بدهد. صرف نظر از بودجه شما، هر کسب و کاری قدرت ایجاد و شکل دادن به برند کارفرمای خود را از درون به بیرون دارد.

بیایید تمام آنچه را که باید در مورد توسعه یک استراتژی برندسازی کارفرمایی قوی برای کسب و کار خود بدانید را بررسی کنیم.

مطالب
برندسازی کارفرما چیست؟
استراتژی برندسازی کارفرما چیست؟
چرا سازمان شما به استراتژی برندسازی کارفرما نیاز دارد؟
نمونه های استراتژی برندسازی کارفرما
نحوه توسعه استراتژی برندسازی کارفرما: 14 مرحله
بهترین شیوه های استراتژی برندسازی کارفرما
سوالات متداول

برندسازی کارفرما چیست؟

نام تجاری کارفرمای شما شهرت و تجربه ای است که سازمان شما به عنوان یک کارفرما در ذهن ایجاد می کند. به عبارت دیگر، برند کارفرمای شما هویت درک شده سازمان شما توسط عموم است، خواه بازتابی دقیق باشد یا خیر. این هویت درک شده از طریق سیاست ها، برنامه ها، پاداش ها، مزایا، فرهنگ، محیط کار، ارزش ها و موارد دیگر شکل می گیرد.

شما می توانید نام تجاری کارفرما را به عنوان جوهر منحصر به فرد خود به عنوان یک شرکت در نظر بگیرید. چه شما آگاهانه برند کارفرمای خود را ایجاد کرده باشید یا نه، وجود دارد و هر روز توسط کارمندان، مشتریان و عموم مردم تجربه می شود. گفتن به مردم که شرکت بزرگی برای کار کردن یا ساختن یک محصول عالی هستید کافی نیست. این در مورد نشان دادن این است که شما یک کارفرمای شایسته هستید و به ادعاها و وعده هایی که می دهید عمل می کنید.

امروزه شهرت یک سازمان بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. تحقیقات نشان داده است که 75 درصد از جویندگان کار حتی قبل از زدن دکمه درخواست، برند کارفرما را در نظر می گیرند. بنابراین چه در حال حاضر استراتژی و نظارت بر نام تجاری کارفرمای خود را داشته باشید یا خیر، در حال حاضر بر تلاش های کسب استعداد شما تأثیر می گذارد.

استراتژی برندسازی کارفرما چیست؟

استراتژی برندسازی کارفرما بر تعریف ماهیت منحصر به فرد شما به عنوان یک سازمان و همسو کردن آن با نامزدهای ایده آلی است که می خواهید جذب کنید. این در مورد برقراری ارتباط است که چرا جویندگان کار باید بیایند و با شما در شرکت های دیگر کار کنند، ایجاد سر و صدا، جذب استعدادهای برتر، و یادآوری به کارکنان فعلی خود که چرا باید با شما همراه باشند.

نام تجاری کارفرما نقش کلیدی در جذب استعداد دارد زیرا می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که پیشنهاد منحصر به فرد شما چیست و سازمان شما چیست و سپس نامزد ایده آل خود را تعیین کنید. پس از دانستن این موضوع، می توانید تلاش ها و پیشنهادات خود را برای جذب این نامزدها از طریق درهای خود شکل دهید.

14 tips on how to develop an employer branding strategy.14 tips on how to develop an employer branding strategy.
راهنمای کامل نحوه کار را در زیر بخوانید!

چرا سازمان شما به استراتژی برندسازی کارفرما نیاز دارد؟

راه های زیادی وجود دارد که یک استراتژی برندسازی کارفرمایی موثر می تواند برای سازمان شما مفید باشد. در اینجا برخی از دلایل اصلی وجود دارد که چرا امروزه هر کسب و کاری به استراتژی برندسازی کارفرما نیاز دارد.

کاهش نرخ گردش مالی و بهبود حفظ

هرچه استراتژی برندسازی کارفرمای شما قوی تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کارمندان فعلی شما بخواهند برای شما کار کنند و جذب و حفظ استعدادهای برتر آسان تر خواهد بود.

در یک نظرسنجی توسط Glassdoor، 69٪ از کارمندان معتقدند که بسیار یا بسیار مهم است که کارفرمای آنها برندی داشته باشد که به حمایت از آن افتخار می کنند. در همین حال، سایر نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که 86 درصد از افراد برای کسب‌وکاری با شهرت بد درخواست نمی‌دهند یا به کار خود ادامه نمی‌دهند.

افزایش تعداد متقاضیان واجد شرایط

یک نام تجاری کارفرمای متقاعد کننده همچنین می تواند به بهبود تلاش های کسب استعداد شما بدون نیاز به هزینه اضافی کمک کند. هنگامی که ماهیت شرکت منحصر به فرد خود و نامزد ایده آلی را که می خواهید جذب کنید، شناختید، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که ارزش ها، سیاست ها، فرهنگ، محیط کار، پاداش و مزایای شما منعکس کننده این موضوع هستند و تعداد متقاضیان واجد شرایط را برای همه مشاغل باز خود افزایش دهید. موقعیت ها

Glassdoor دریافته است که 86 درصد از جویندگان کار قبل از درخواست شغل، نظرات شرکت را مطالعه می کنند، در حالی که 95 درصد از کاندیداها اظهار می کنند که شهرت یک سازمان به عنوان یک کارفرما، عامل مهمی در تصمیم گیری برای درخواست یا عدم درخواست شغل است.

صرفه جویی در پول

یک استراتژی قوی برای برندسازی کارفرما نیز می تواند به صرفه جویی در هزینه شما در فرآیند استخدام کمک کند. این می تواند منجر به کاهش زمان پر کردن و زمان استخدام شود که منجر به کاهش 50 درصدی هزینه هر استخدام شما می شود.

هر چه برند کارفرمای شما برای کاندیداها و کارمندان جذاب تر باشد، احتمال اینکه مجبور شوید برای جذب استعدادهای برتر از رقبای خود، هزینه های حقوق را افزایش دهید، کمتر می شود. این بدان معنا نیست که شما می توانید نرخ های غرامت پایینی را ارائه دهید. با این حال، این نشان می‌دهد که نامزدها به دلایل بسیار دیگری علاوه بر حقوق و مزایایی که ارائه می‌دهید، تشویق می‌شوند تا برای شما کار کنند.

رشد سریع تر کسب و کار

بزرگترین دارایی یک سازمان افراد آن هستند. اگر برند کارفرمایی قوی و شهرت خوبی دارید، به احتمال زیاد قادر خواهید بود استعدادهای برتر را استخدام کنید که منجر به رشد سریع‌تر کسب‌وکار می‌شود. تحقیقات لینکدین نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که در شبکه خود دارای شاخص برند استعداد قوی (TBI) هستند، 20 درصد سریع‌تر از شرکت‌هایی با نام تجاری استعداد ضعیف‌تر رشد کرده‌اند.

جذب استعدادهای متنوع تر

زمانی که یک سازمان استراتژی برندسازی کارفرمایی مشخصی داشته باشد، می‌تواند ارزش‌ها، چشم‌انداز، و مسئولیت‌های شرکتی و اجتماعی خود را در وب‌سایت، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و در کمپین‌های بازاریابی خود به نمایش بگذارد. این به آنها کمک می کند استعدادهای متنوع تری را جذب کنند و محل کار متنوع تری بسازند.

مشتریان وفادارتر

اگر نامزدی در طول فرآیند استخدام و گزینش تجربه ضعیفی داشته باشد، این احتمال وجود دارد که او خرید محصولات و خدمات آن سازمان را متوقف کند. بعلاوه، نظرسنجی CareerArc نشان داد که 64 درصد از مصرف‌کنندگان پس از شنیدن رفتار بد شرکت با کارمندان، از خرید برند خود دست کشیدند.

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید از امروز شروع به توسعه استراتژی برندسازی کارفرما کنید.

” width=”1200″ height=”675″ src=”https://www.youtube.com/embed/qnWwVXgzrT0?feature=oembed&enablejsapi=1&origin=https://www.aihr.com” frameborder=”0″ اجازه می دهد =”شتاب سنج; پخش خودکار؛ clipboard-write; رسانه های رمزگذاری شده ژیروسکوپ; تصویر در تصویر؛ اشتراک‌گذاری وب” allowfullscreen=””]
قسمت اول این آموزش را در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی موفق برندسازی کارفرما بررسی کنید!

نمونه های استراتژی برندسازی کارفرما

مثال 1: لویدز لندن

لویدز به دنبال کمک برای تعریف استراتژی خود برای جذب و حفظ نامزدهای برتر فارغ التحصیل، کارآموز و کارآموز بود. چالش‌های اصلی آن‌ها تصویر سنتی کسب‌وکار، مفاهیم منفی کار در شهر لندن و تنوع بخشیدن به استعدادهایشان بود. آنها قصد داشتند نام تجاری کارفرمای خود را تغییر دهند تا در دسترس تر باشند و استعدادهای نوظهوری را پیدا کنند که می خواستند در لویدز کار کنند و بمانند.

یک وب‌سایت شغلی جدید و مجموعه ویدیویی به مدرن‌سازی نام تجاری و جذب بیشتر برنامه‌های BAME (سیاه‌پوستان، آسیایی و قومیت‌های اقلیت) و زنان کمک کرد و برای دانشجویان جذاب بود. در دو ماه اول پس از راه اندازی، سایت بیش از 25000 بازدید به دست آورد، تعداد متقاضیان زن 8 درصد (نسبت به سال قبل) افزایش یافت و آنها 14.6 درصد افزایش متقاضیان BAME (نسبت به سال قبل) را تجربه کردند.

مثال 2: اینتل

در سال 2022، اینتل بر روی دستیابی به اهداف سال 2030 خود برای مشاهده بیشتر زنان در پست های فنی و دو برابر کردن تعداد زنان و اقلیت ها در نقش های رهبری ارشد متمرکز بود.

برای شروع، آنها به جامعه استعدادهای موجود خود نگاه کردند تا استعدادهایی را که قبلاً به پیوستن به شرکت نشان داده بودند، تبدیل کنند، نه اینکه صرفاً از این جامعه برای ارسال هشدارهای شغلی استفاده کنند. آنها دریافتند که در حال حاضر بیش از 2000 زن فن‌شناس مختلف در این جامعه وجود دارد و در لیست ایمیل آنها مشترک شدند.

پس از یادگیری این موضوع، اینتل تصمیم گرفت یک کمپین ایمیل هدفمند ایجاد کند تا تعامل و برنامه‌های کاربردی را از استخر استعداد زنان آفریقایی آمریکایی در فناوری (AAWIT) ایجاد کند. آنها به طور استراتژیک ویدیوها و وبلاگ هایی را برای نشان دادن داستان های پر رونق AAWIT در اینتل ایجاد کردند و آنها را در ایمیل های خود قرار دادند. این زنان در نقش مهندس، معمار پلتفرم و تیم ذخیره‌سازی داده‌ها بودند. آنها طیف گسترده ای از تجربیات شخصی و حرفه ای ایده آل برای به اشتراک گذاشتن داشتند.

موضوعات اصلی محتوا فرهنگ گنجاندن، رشد شغلی، تأثیر جامعه، تعهد به تنوع و تأثیر کار آنها بود.

کمپین اینتل از فوریه تا می 2022 اجرا شد. ایمیل‌هایی برای 2300 زن در جامعه استعدادها ارسال شد که 49% نرخ باز (متوسط صنعت 25%) و نرخ کلیک 6% دریافت کردند. این کمپین همچنین تعداد برنامه های کاربردی معنی دار را افزایش داد و بازخوردهای مثبت زیادی هم از سوی نامزدها و هم از کارمندان موجود دریافت کرد.

مثال 3: فناوری های Trane

اگرچه Trane Technologies در سرمایه‌گذاری بر روی سلامت روانی کارکنان و راه‌اندازی اولین برنامه رفاهی خود در سال 2010 پیشگام بوده است، اما هنوز در مورد مشارکت کارکنان چالشی را تجربه کرده‌اند.

پس از همه گیری، تران به فوریت سلامت روان پی برد. این شرکت می خواست آگاهی و پشتیبانی را برای همه اعضای تیم در سراسر جهان افزایش دهد. نظرسنجی جهانی نبض سلامت روان آنها در سال 2021 نشان داد که بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان به دلیل مشکلات مربوط به سلامت روان با تمرکز در محل کار مشکل داشتند. وقتی از آنها پرسیده شد که چه چیزی آنها را از جستجوی کمک باز می دارد، سه پاسخ اصلی عبارت بودند از تاثیر شغلی، ترس از قضاوت و مجبور به مرخصی گرفتن از کار.

برای افزایش آگاهی سلامت روان و استفاده از مزایای ارائه شده، Trane به دنبال ایجاد یک کمپین داستان سرایی کارمندان برای رسیدگی به انگ سلامت روان بود. آنها از مشارکت رهبری برای نشان دادن حمایت از بالا به پایین و ایجاد مصاحبه های ویدیویی برای برجسته کردن داستان های رهبران منتخب استفاده کردند. این اشتراک‌گذاری‌های شخصی به کارمندان کمک کرد که نشان دهند هیچ‌کس از تجربه مشکلات سلامت روان معاف نیست و لزومی ندارد که تأثیر منفی بر شغل و شغل شما داشته باشد که فکر می‌کنید.

از طریق تلاش‌های فعال برای تبلیغ این کمپین، 9 ویدیو به طور متوسط 13500 بازدید منحصر به فرد کارمندان را دریافت کردند. علاوه بر این، مرکز رفاه ذهنی Trane Technologies بیش از 5000 بازدید در پنج ماه اول پس از راه اندازی داشته است. این آن را به نمونه ای عالی از برندسازی داخلی کارفرما تبدیل می کند.

نحوه توسعه استراتژی برندسازی کارفرما: 14 مرحله

اگر در حال رشد کسب و کار خود هستید و به دنبال استخدام افراد جدید هستید، یا تلاش آگاهانه تری برای حفظ کارکنان فعلی خود انجام می دهید، توسعه و مدیریت یک استراتژی برندسازی کارفرما به شما کمک می کند تا تلاش های خود را برای جذب استعدادها افزایش دهید و حفظ را بهبود بخشید.

به خصوص اگر سازمان شما 50 کارمند یا بیشتر دارد، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع توسعه یا بهبود استراتژی برندسازی کارفرمای خود است.

1. نام تجاری کارفرمای فعلی خود را حسابرسی کنید

اولین گام برای توسعه استراتژی برندسازی کارفرما این است که آنچه را که سازمان شما در حال حاضر با کارکنان فعلی، متقاضیان و عموم مردم در حال ارتباط است، روشن کنید.

برای انجام این کار، ممکن است بخواهید:

  • نظرسنجی بفرستید یا با کارمندان خود مصاحبه غیر رسمی انجام دهید
  • به آنچه که مردم در مورد شما در کانال های رسانه های اجتماعی می گویند نگاه کنید
  • نظرات سایت‌های بررسی کارفرما مانند Glassdoor را بخوانید
  • یک شرکت خارجی استخدام کنید که بر شهرت برند شما نظارت دارد.

تحقیقات شما به شما کمک می کند تا بفهمید که سازمان شما در حال حاضر چه کارهایی را به خوبی انجام می دهد (یعنی کارمندان شما چه کارهایی را در مورد کار کردن برای شما دوست دارند) و زمینه هایی که می توانید در آنها پیشرفت کنید. هنگامی که ایده محکمی از جایگاه خود دارید، مراحلی را که باید بردارید تا به جایی که می خواهید بروید را می دانید و می توانید آنچه را که می خواهید تغییر دهید اولویت بندی کنید.

مطالعه موردی: گلدمن ساکس

گلدمن ساکس بیش از 40000 نفر را در مورد تصورات شرکت (از جمله شهرت و تنوع) مورد بررسی قرار داد. برخی واژه‌های نامطلوب از جمله «رقابتی»، «نخبه‌گرا» و «بی‌خبر» همچنان ظاهر می‌شوند.

این به یک کمپین جدید “Day In The Life” منجر شد تا رکورد را ثابت کند، نشان دهد واقعاً کار در گلدمن ساکس چگونه است و نسل بعدی استعدادها را جذب کند.

2. فرآیند استخدام و انتخاب خود را مرور کنید

کل فرآیند استخدام و انتخاب شما تأثیر بیشتری بر برند کارفرمای شما از آنچه فکر می کنید دارد. این شامل آگهی‌های اولیه شغلی شما، فرآیند درخواست، مراحل مصاحبه، پیشنهاد نهایی و پذیرش استخدام‌های جدید می‌شود.

آیا برند شما در طول این فرآیند برای نامزدها واضح است؟ آیا دقیقاً به آنها نشان می دهد که کار در سازمان شما چگونه است و توضیح می دهد که چرا باید شرکت شما را به شرکت رقیب انتخاب کنند؟ آیا فرآیند مدیریت با ارتباط و به روز رسانی منظم، روان، به موقع و به درستی کار می کند؟ آیا استعدادهای مناسب را برای سازمان خود جذب و انتخاب می کنید و از همسویی ارزش ها و رفتارهای آنها با شرکت اطمینان می دهید؟

آیا شخصیت نامزد ایده آل خود را ایجاد کرده اید؟ آیا آنها از لحظه ای که پیشنهاد شغلی خود را دریافت می کنند در مورد شروع کار خود هیجان زده هستند؟ آیا کاندیداها قبل از اولین روز خود هر آنچه را که نیاز دارند دریافت می کنند و در چند هفته اول احساس می کنند به تیم خوش آمدند؟

یک فرآیند استخدام موثر منجر به کارکنانی هیجان‌زده، با انگیزه و شایسته، نرخ ترک خدمت کمتر و تیم‌های کارآمدتر و سازنده‌تر می‌شود. از سوی دیگر، یک قیف استخدام ضعیف و تجربه حضور در هیئت مدیره می‌تواند منجر به دو برابر احتمال ترک کار کارکنان شود.

3. شروع به ساخت برند کارفرمای خود بر روی EVP منحصر به فرد خود کنید

پیشنهاد ارزش کارمند شما (EVP) ترکیبی از مزایا و پاداش هایی است که کارکنان شما در ازای زمان، انرژی، مهارت ها و تعهد خود دریافت می کنند. EVP جزء لاینفک برند کارفرمای شما است و به شما امکان می دهد طیف منحصر به فردی از پاداش ها را ارائه دهید که برای کاندیدای ایده آل شما معنادار است.

گارتنر پنج عنصر کلیدی زیر را از یک EVP متمایز می کند:

  • غرامت: میزان رضایت کارکنان از حقوق خود و همچنین پاداش ها و پاداش های اضافی.
  • تعادل بین کار و زندگی: مزایای پیشنهادی شامل زمان مرخصی با حقوق، مرخصی استعلاجی، زمان انعطاف پذیر، گزینه های کار از راه دور، مراقبت های بهداشتی و برنامه های بازنشستگی.
  • ثبات: فرصت های موجود برای پیشرفت در سازمان، توسعه شغلی و آموزش کارکنان.
  • مکان: فضای فیزیکی و محیط فرهنگی دفتر شما و همچنین موقعیت آن.
  • احترام: روحیه تیمی، روابط، حمایت، فرهنگ و ارزش های شرکت شما.

این پنج عنصر EVP منحصر به فرد شما را تشکیل می دهند، که باید پایه و اساس برند کارفرمایی باشد که به دنیای خارج منتقل می کنید.

EVP هر سازمانی متفاوت خواهد بود. وظیفه مهم در اینجا این است که با نقاط قوت خود بازی کنید، اما یکپارچگی را حفظ کنید و صادق باشید. اگر از EVP خود راضی نیستید، ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا پیشنهادات خود را برای استخدام کنندگان آینده جذاب تر کنید. چه چیزی برای کاندیدای ایده آل شما اهمیت دارد؟ و چه جوایز و مزایایی برای مجریان برتر فعلی شما اهمیت دارد؟ شما می توانید به طور موثر از یافته های خود در ایجاد برند کارفرمای خود استفاده کنید.

مطالعه موردی: آسمان

EVP Sky خلاصه شده است: “شغلی که دوست دارید درباره آن صحبت کنید.”

این شرکت تحقیقاتی انجام داد و متوجه شد که کارمندان قبل از توضیح دقیق نقش خود، به طور مداوم می‌گویند: «من برای Sky کار می‌کنم». علاوه بر این، Sky “Only at Sky Experiences” را به نیروی کار خود از جمله سینما در دفتر ارائه می دهد.

” width=”1200″ height=”675″ src=”https://www.youtube.com/embed/645lduqK80A?feature=oembed&enablejsapi=1&origin=https://www.aihr.com” frameborder=”0″ اجازه می دهد =”شتاب سنج; پخش خودکار؛ clipboard-write; رسانه های رمزگذاری شده ژیروسکوپ; تصویر در تصویر؛ اشتراک‌گذاری وب” allowfullscreen=””]
قسمت دوم این Learning Bite را در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی موفق برندسازی کارفرمایی بررسی کنید!

4. هدف گذاری کنید

گام بعدی برای ایجاد یک استراتژی برندسازی کارفرمای موفق این است که اهداف خاص خود را مشخص کنید.

  • می خواهید برند کارفرمای شما چه شکلی باشد و چه بگوید؟
  • دوست دارید کاندیداها در تماس با سازمان شما چه چیزی بخوانند، ببینند و احساس کنند؟
  • آیا اهداف کلیدی خود را می دانید و چگونه آنها را از نظر اولویت رتبه بندی می کنید؟

به عنوان مثال، آیا به دنبال نامزدهای واجد شرایط یا تنوع بیشتر در محل کار خود هستید؟ آیا به دنبال آگاهی بیشتر از آنچه سازمان شما انجام می دهد و برای آن ایستاده است؟ یا در تلاش هستید تا زنان و نامزدهای بیشتری را از گروه‌های کم‌نماینده در پست‌های رهبری قرار دهید؟

اینها همه سؤالات مهمی هستند که باید به آنها پاسخ دهید تا اهداف مشخصی متناسب با سازمان شما و برندی که می خواهید ایجاد کنید تعیین کنید.

5. C-suite را درگیر کنید

مهم است که از تیم رهبری و سهامداران خود در مورد طرح های برندسازی کارفرما در سازمان خود استقبال کنید. این به نامزدها و کارمندان نشان می دهد که این طرح ها از بالا به پایین حمایت می شوند. همچنین به این معنی است که رهبران کسب و کار شما الگو خواهند شد.

یک نظرسنجی توسط Glassdoor نشان داد که 75٪ از پاسخ دهندگان آمریکایی معتقدند که وقتی مدیران و رهبران C-suite یک شرکت از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط در مورد برند کارفرما (مثلاً ماموریت، فرهنگ محل کار، ارزش ها) استفاده می کنند، آنها را قابل اعتمادتر می دانند.

6. مسئولیت ها را تقسیم کنید

نام تجاری کارفرما، EVP، و تجربه کارمند (EX) و سه روشی که بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که باید به جای جدا کردن هر یک از آنها، به ادغام آنها در یک تیم فکر کنید.

در شرکت‌های کوچک‌تر، استفاده از کارمندان داخلی برای تشکیل بخشی از تیم برندسازی کارفرما رایج‌تر است. به عنوان مثال، نام تجاری کارفرما ممکن است به بخشی از عملکرد منابع انسانی یا TA تبدیل شود. شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است بودجه لازم برای استخدام یک متخصص برندسازی کارفرما یا حتی تیمی از آنها را داشته باشند. آنها همچنین می توانند برای مدیریت استراتژی برندسازی کارفرمای خود با آژانس ها یا مشاوران خارجی کار کنند.

منابع انسانی می‌تواند نقش کلیدی در ترکیب این شیوه‌ها و ایجاد داستانی منسجم داشته باشد که به جذب نامزدهای مناسب کمک می‌کند، آنچه را که به آنها وعده می‌دهید انجام می‌دهد و آنها را خوشحال و درگیر کار نگه می‌دارد. درک کنید که چه نوع کارفرمایی هستید یا آرزو دارید که باشید و چه انتظاراتی از کارمندان خود دارید. این به شما کمک می کند خود را در بازار کار به گونه ای قرار دهید که با تلاش های EVP و EX شما هماهنگ باشد.

بازخورد کارمندان را جمع آوری کنید تا انتظارات کارمندان فعلی خود و همچنین استعدادهای هدفمند را درک کنید تا بهتر بتوانید درک کنید که چرا مردم برای شما کار می کنند و با شما می مانند. کجا بیش از حد تحویل می دهید؟ آیا چیزی وجود دارد که شما از دست داده اید؟ کجا باید شکاف ها را پر کنید؟ آیا جایی وجود دارد که شما نیاز به تنظیم انتظارات دارید؟ به یاد داشته باشید که نمی توانید همه را راضی کنید یا نیازهای همه را برآورده کنید.

همکاری با سایر تیم های برندسازی در سازمان شما (اگر آنها را دارید) همچنین می تواند به طور قابل توجهی برند کارفرمای شما را بهبود بخشد زیرا می توانید از یکدیگر یاد بگیرید و تأثیر بیشتری بگذارید.

7. معیارهای مربوطه را برای پیگیری انتخاب کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که معیارهای مربوطه را برای هر یک انتخاب کنید تا بتوانید پیشرفت خود را پیگیری کنید.

سه جزء کلیدی برند کارفرمای شما را تشکیل می دهند. هر سه بخش به یکدیگر وارد شده و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. بیایید هر یک را با جزئیات بیشتر همراه با پیشنهادهایی برای ردیابی آنها بررسی کنیم.

آگاهی

آگاهی به دیده شدن برند شما در نتیجه کمپین های بازاریابی و سایر فعالیت های برندسازی مربوط می شود. هدف این است که بفهمید چه تعداد از مردم درباره برند شما می دانند و چه احساسی نسبت به آن دارند.

برای اندازه‌گیری این، می‌توانید از نامزدهای بالقوه یا یک گروه هدف خاص بپرسید که آیا از شرکت شما آگاه هستند و درصدی را که می‌گوید «بله» را ثبت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک سوال باز بپرسید: «به نظر می‌رسد چه سه شرکتی هیجان‌انگیزترین شرکت‌ها برای کار کردن هستند؟» که به عنوان آگاهی یادآوری شناخته می‌شود.

کانال های رسانه های اجتماعی شما مکان عالی دیگری برای اندازه گیری معیارهای جالب و ارزشمند هستند. این می تواند شامل تعداد دنبال کنندگان، برداشت ها، لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری های شما باشد. اگر تعداد شما هر ماه افزایش می‌یابد، این نشانه بسیار خوبی است که نشان می‌دهد برند کارفرمای شما درگیر است و مردم درباره سازمان شما شنیده‌اند و به آن علاقه دارند.

Measuring the success of an employer branding strategy.Measuring the success of an employer branding strategy.

جاذبه

جاذبه به این است که برند کارفرمای شما چقدر برای نامزدها جذاب است. این می تواند با تعداد نامزدهایی که می توانید جذب کنید و چقدر ماهر و شایستگی هستند اندازه گیری شود.

وقتی می بینید که معیارهای آگاهی شما در حال افزایش است، می توانید انتظار داشته باشید که به طور طبیعی شروع به جذب استعدادهای بیشتری کنید. در اینجا می توانیم دو عامل را اندازه گیری کنیم: کمیت متقاضی و کیفیت متقاضی.

اندازه گیری کمیت متقاضی نسبتاً ساده است و شامل ثبت تعداد متقاضیانی است که در هفته یا ماه دریافت می کنید، پاسخ به هر فرصت شغلی، و درصد داوطلبانی که پس از تماس مستقیم توسط استخدام کنندگان شما پاسخ مثبت می دهند.

آیا بین رتبه بندی برند شما و تعداد برنامه ها در طول زمان همبستگی مثبت وجود دارد؟ و آیا در تعداد درخواست در هر کانال استخدام تفاوت هایی وجود دارد؟

کیفیت متقاضی را می توان با ثبت تعداد داوطلبانی که در غربالگری درخواست خود موفق شده اند اندازه گیری کرد. همچنین می توانید اندازه گیری کنید که آیا میانگین نمرات ارزیابی های شما افزایش می یابد یا خیر. آیا انتخاب بهترین کاندید از بین فهرست نامزدها به طور فزاینده ای دشوار می شود؟ اگر چنین است، این نشانه واضحی است که کیفیت متقاضی شما در حال افزایش است.

تجربه کنید

تجربه به نحوه تجربه نامزدها و کارمندان از برند کارفرمای شما اشاره دارد. می توان آن را با نظارت بر کارهایی که در حال حاضر به خوبی انجام می دهید و جایی که می توانید پیشرفت کنید اندازه گیری کرد. همانطور که آگاهی از برند شما افزایش می یابد، انتظارات نیز افزایش می یابد، به همین دلیل ضروری است که به بهبود نحوه تجربه مردم از برند شما ادامه دهید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایجاد یکپارچگی بین EB، EVP و EX و ادغام آن، تضمین می‌کند که می‌توانید از طریق آنچه ارائه می‌دهید و نحوه ارائه آن، به تعهدات خود به کارمندان عمل کنید، که باعث افزایش تعامل، عملکرد و بهره‌وری می‌شود.

سایت های بررسی کارفرما مانند Glassdoor، CareerBliss، Comparably، Indeed و Simply Hired میدان مین برای به دست آوردن رتبه بندی کلی معتبر از شرکت شما هستند. همچنین بینش هایی در مورد رتبه بندی های خاص تر در مورد فرهنگ و رهبری به دست خواهید آورد. شما می توانید از بررسی های متوازن کارکنان که در مورد نکات مثبت و بد EVP خود بحث می کنند و همچنین نظرات متقاضیانی که بینش خود را در مورد فرآیند استخدام شما به اشتراک می گذارند، چیزهای زیادی بیاموزید.

جمع‌آوری منظم داده‌ها از این سایت‌ها به شما کمک می‌کند تا بر تجربه برند کارفرمای خود نظارت داشته باشید و در صورت نیاز، بهبودهایی را انجام دهید.

8. کانال ها و قالب های مناسب برای تبلیغ برند کارفرمای خود را تعیین کنید

بخش اساسی هر استراتژی برندسازی کارفرما این است که تا آنجا که ممکن است کانال های مرتبط را برای برقراری ارتباط با پیام خود و تبلیغ پیشنهاد منحصر به فرد خود هدف قرار دهید. این شامل صفحه مشاغل شما، کانال های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، اینستاگرام یا حتی TikTok، تبلیغات پولی، ویدیوها، پست های وبلاگ، پادکست ها، عکس ها و موارد دیگر می شود.

کانال هایی که در آنها سرمایه گذاری خواهید کرد به مخاطبان هدف و شخصیت نامزد ایده آل شما بستگی دارد. برای مثال، اگر به دنبال جذب جمعیت جوان‌تر هستید، اینستاگرام و TikTok ممکن است پلتفرم‌های مناسبی باشند و ویدیو می‌تواند رسانه بهتری برای تعامل با آن‌ها باشد.

به همین ترتیب، بسیار مهم است که هر چیزی که پست می کنید و به اشتراک می گذارید با کیفیت بالا باشد. محتوا باید واقعاً برند شما را به گونه ای که می خواهید درک شود منعکس کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از ویدیوها در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید، می‌توانید از برنامه‌های ویرایش ویدیوی تلفنی استفاده کنید که به تیم شما اجازه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی ویدیوهای جذاب ایجاد کند یا از تیم بازاریابی خود یا یک متخصص رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. یا سازنده محتوا به شما کمک کند.

9. ارزش ها و چشم انداز شرکت خود را به نمایش بگذارید

کلید یک برند کارفرمای قدرتمند این است که در پیام ها و ارتباطات خود ثابت بمانید. اطمینان حاصل کنید که ارزش ها و چشم انداز خود را به نمایش می گذارید. اگر ارزش‌ها و چشم‌انداز خود را به‌عنوان یک سازمان روشن کنید، برای شما راحت‌تر می‌شود که این موضوع را از طریق پست‌های شغلی، کانال‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، در وب‌سایت‌تان، در مواد بازاریابی، در محل کار، بسته‌های پاداش و مزایا به اشتراک بگذارید. ، و بیشتر.

بدون این دید واضح، پیام شما ضعیف و نامشخص خواهد بود.

کارمندان، نامزدهای شما و عموم مردم باید هر بار که با برند شما تعامل می کنند، ایده ای قوی از ارزش ها و دیدگاه های منحصر به فرد شما داشته باشند. این شانس جذب نامزدهایی را افزایش می‌دهد که ارزش‌ها و دیدگاه‌های شما را به اشتراک می‌گذارند، با فرهنگ شما مطابقت دارند، و اینها را در محل کار تجسم می‌دهند، به تقویت برند کارفرما کمک می‌کند و به شما در دستیابی به اهداف تجاری‌تان کمک می‌کند.

10. شفاف باشید

اگر هدف شما ایجاد اعتماد و وفاداری واقعی با مخاطبان است، شفافیت بسیار مهم است. بنابراین حتی اگر در حال حاضر از نظر اهدافتان در جایی نیستید که می‌خواهید، مثلاً با تنوع یا فرهنگ، در این مورد صادق باشید. مراحلی را که برای رسیدن به آن انجام می‌دهید توضیح دهید و اهداف خود را همراه با چارچوب زمانی برای آنها شفاف کنید.

به طور مشابه، در طول فرآیند استخدام، در مورد اینکه چه کسی هستید، موقعیت یا موقعیت هایی که برای آن استخدام می کنید و کاندیدای ایده آل شفاف باشید. این کار باعث کاهش تعداد نامزدهای فاقد صلاحیت و نامناسبی می شود که برای نقش با شما درخواست می دهند و تعداد نامزدهایی را که مناسب هستند افزایش می دهد.

11. کارمندان خود را درگیر کنید

آیا می دانستید که نامزدها سه برابر بیشتر از کارفرمایان به کارمندان اعتماد دارند تا تصویر دقیقی از کار در یک سازمان به دست آورند؟

کارمندان فعلی شما بخش بزرگی از برند کارفرمای شما را تشکیل می دهند. در واقع، آنها می توانند در ایجاد ادراک دلخواه شما و جذب افراد مناسب به سازمان شما کلیدی باشند.

ارتباطات داخلی قوی در مورد استراتژی برندسازی کارفرمای شما مانند خبرنامه های داخلی، جلسات و سایر اشکال ارتباطی می تواند به اطمینان از اینکه کارمندان شما در همان صفحه هستند کمک کند.

هنگامی که ماموریت و اهداف شما را روشن کردند، به آنها اجازه دهید با به اشتراک گذاشتن پست ها و مطالب خود در کانال های مختلف شما رهبری را به دست گیرند. مصاحبه‌های کارمندان را انجام دهید یا گواهینامه‌های کارمندان را دریافت کنید که می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید، خواه این مصاحبه کتبی برای یک پست وبلاگ باشد یا یک گواهی ویدیویی برای صفحه شغلی شما. آنها را راهنمایی کنید، اما آنها را تشویق کنید که صادقانه و معتبر باشند – به این ترتیب ارتباط قوی با مخاطب برقرار می کنید.

12. استراتژی برندسازی کارفرمای داخلی خود را توسعه دهید

فعال کردن نام تجاری کارفرمایتان در داخل، راهی عالی برای جمع کردن و توانمندسازی کارکنانتان است و به آنها یادآوری می‌کند که چرا سازمان شما مکانی عالی برای کار است. شروع از درون نیز یک راه عالی برای آزمایش برند کارفرمای شما و دیدن اینکه چقدر قوی است و آیا مردم به سرعت آن را پذیرفته و تجسم می کنند، است.

ارائه فرصت‌های آموزش برند کارفرما را به همه کارمندان خود در نظر بگیرید، یک رویداد راه اندازی ویژه برای شروع ابتکارات برند کارفرمای خود ترتیب دهید، یک برنامه سفیر کارمند را شروع کنید، یک برنامه ارجاعی ایجاد کنید که به کارکنانی که کارمندان جدیدی را از شبکه شخصی خود وارد می‌کنند یا ایجاد می‌کنند، پاداش می‌دهد. یک برگه تقلب برند کارفرما که اقداماتی را که کارکنان می توانند انجام دهند را تشریح می کند. اینها تنها برخی از راه‌هایی است که می‌توانید برند کارفرمای خود را در داخل فعال کنید.

مطالعه موردی: نتفلیکس

نتفلیکس به همه کارکنان یک راهنمای فرهنگی ارائه می دهد که شامل راهنمایی های دقیق در مورد ارزش ها و رفتارهایی است که برای برند ضروری است و به کارمندان موجود و بالقوه نشان می دهد که چه ویژگی هایی در مورد کار در آنجا وجود دارد.

13. بر عملکرد خود نظارت کنید

هنگام توسعه هر استراتژی جدید و تعیین اهداف، مهم است که بتوانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا تلاش های شما جواب می دهد یا خیر، و در کجا ممکن است نیاز به تنظیم رویکرد خود داشته باشید.

بنابراین قبل از شروع، ضروری است بدانید که چه داده‌هایی را می‌خواهید ردیابی کنید، چگونه آن‌ها را جمع‌آوری کنید، تجزیه و تحلیل کنید و سپس یافته‌های خود را به روشی ساده به رهبران و ذینفعان گزارش دهید.

اگر شما یک کسب و کار متوسط تا بزرگ هستید، احتمالاً از قبل به ابزارها و منابعی دسترسی خواهید داشت که به شما در انجام تمام موارد فوق کمک می کند. به عنوان مثال، سیستم ردیابی متقاضی (ATS)، سیستم اطلاعات منابع انسانی شما (HRIS) و Google Analytics. تیم مالی شما و هر متخصص داده و تجزیه و تحلیل نیز می‌توانند معیارهای کلیدی و راه‌های نظارت بر آنها را در اختیار شما قرار دهند.

به طور منظم پیشرفت خود را به سمت اهداف خود زیر نظر داشته باشید تا بتوانید عملکرد خود را مشاهده کنید.

14. استراتژی خود را دقیق تنظیم کنید

همانطور که پیشرفت خود را دنبال می کنید، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، که به شما امکان می دهد رویکرد خود را تغییر دهید یا منابع خود را بر اساس آن دوباره توزیع کنید.

به عنوان مثال، ممکن است صفحه اینستاگرام شما بسیار مورد توجه قرار گیرد، اما صفحه فیس بوک شما اینطور نیست. ممکن است تصمیم بگیرید زمان و پول بیشتری را در حساب اینستاگرام خود سرمایه گذاری کنید یا بررسی کنید که چرا کانال فیس بوک شما عملکرد ضعیفی دارد و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید. شاید گواهی‌های ویدیویی کارمند جدیدی که به صفحه مشاغل خود اضافه کرده‌اید، تعداد متقاضیان واجد شرایطی را که برای موقعیت‌های آزاد شما درخواست می‌کنند، افزایش دهد، در این صورت ممکن است سرمایه‌گذاری بیشتری برای ایجاد محتوای ویدیویی یا محتوای ایجاد شده توسط کارمندان داشته باشید.

ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل معمولی تنها راه برای مشاهده موفقیت استراتژی برند کارفرمای شما است. اگر استراتژی فعلی شما نیازهای سازمان شما را برآورده نمی کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برنامه خود را به خوبی تنظیم کنید. وقتی به هدفی رسیدید، حتماً هدف جدیدی برای ادامه رشد خود به عنوان یک سازمان تعیین کنید.

بهترین شیوه های استراتژی برندسازی کارفرما

در اینجا برخی از بهترین شیوه های برندسازی کارفرما را آورده ایم که باید هنگام توسعه و مدیریت استراتژی خود به آنها توجه داشته باشید.

  • از داستان سرایی استفاده کنید : داستان ها قانع کننده و جذاب هستند و واقعاً به انسان سازی یک برند کمک می کنند. مطمئن شوید که بزرگترین داستان های موفقیت خود و همچنین هر چالشی که شرکت شما بر آن غلبه کرده است و تجربیات منحصر به فردی در مسیر رسیدن به اهداف خود را به اشتراک بگذارید. درست مانند انسان ها، هیچ شرکتی کامل نیست، و تصدیق این موضوع در داستان هایی که می گویید به شما کمک می کند تا بین مخاطبان اعتماد کنید.
  • تلاش های DEIB خود را برجسته کنید: شاید محل کار شما آنقدر که می خواهید در حال حاضر متنوع یا فراگیر نباشد. اشکالی ندارد، به شرطی که برنامه ای برای تغییر آن داشته باشید. در مورد تعهد خود برای ایجاد نیروی کار متنوع تر و محیط کاری فراگیر برای همه با صدای بلند صحبت کنید. در مورد گام هایی که برمی دارید و اهدافی که برای رسیدن به آنها تلاش می کنید دقیق باشید.
  • از شبکه های فارغ التحصیلان استفاده کنید: فقط به این دلیل که یک کارمند سازمان شما را ترک می کند، به این معنی نیست که آنها هنوز نمی توانند سفیری برای برند شما باشند. ایجاد یک تجربه جامد در خارج از هواپیما و درگیر کردن کارمندان سابق به شما این امکان را می‌دهد تا از تجربیات مثبت و شبکه‌های شخصی آنها مدت‌ها پس از ترک آنها استفاده کنید.
  • برای بحران‌ها برنامه‌ریزی کنید: با پلتفرم‌های بازبینی باز مانند Glassdoor و Indeed، اخراج‌های مستقیم در TikTok و کارمندانی که بسته‌های داخلی خود را به صورت عمومی به اشتراک می‌گذارند، تجربه کارمندان عمومی‌تر از همیشه است. ادراکات برند کارفرما را فعالانه زیر نظر داشته باشید تا ببینید در مورد سازمان شما چه چیزی گفته می شود. تبلیغات و بازخورد منفی ممکن است گاهی اوقات اتفاق بیفتد – آن را به عنوان یک حرکت برای رفع هر چیزی که در سازمان شما کار نمی کند، در نظر بگیرید. برنامه ای داشته باشید که هر زمان که بحرانی رخ می دهد، آن را دنبال کنید. بازخورد را به روشی صادقانه و شفاف مطرح کنید. یک رویکرد روابط عمومی در منابع انسانی ایجاد کنید.
  • با بخش بازاریابی خود همکاری کنید: از کارشناسان بازاریابی خود برای دستیابی به یکپارچگی در نام تجاری و پیام رسانی خود برای ارتقای یک برند کارفرمای یکپارچه در هر زمان کمک بگیرید.
  • نیازهای استخدامی فعلی و آینده خود را بشناسید: توجه به نیازهای استخدامی فعلی شما مهم است، اما به همان اندازه مهم است که یک چشم به آینده داشته باشید تا از ابتکارات برندسازی کارفرمای خود بیشترین بهره را ببرید. اطمینان حاصل کنید که تلاش های EB شما به نیازها اشاره می کند و به شما کمک می کند تا برای آینده آماده شوید.

برند کارفرمای شما ابزار ارزشمندی است: از همین امروز شروع به ساخت آن کنید

توسعه و ایجاد یک استراتژی موفق برندسازی کارفرمایی راهی عالی برای هماهنگ کردن پیام های شما، افزایش آگاهی از سازمان شما و جذب و حفظ استعدادهای برتر است. با گذشت زمان، به دلیل داشتن یک شرکت با ماموریت قانع‌کننده که برای افرادش ارزش قائل است، با ارتشی از سفیران برندهای مغرور، شهرت درخشانی کسب خواهید کرد.

اگر هنوز زمان و منابعی را برای ایجاد برند کارفرمای خود اختصاص نداده اید، زمانی بهتر از امروز برای شروع وجود ندارد.

سوالات متداول

مفهوم برندسازی کارفرما چیست؟

برندسازی کارفرما تجربه ای است که کارمندان، کاندیداها و مردم از برند شما دارند و اینکه چگونه شما را به عنوان یک کارفرما و کسب و کار درک می کنند. این هویت از طریق ارزش‌ها، مأموریت، سیاست‌های شرکت، بسته‌های پاداش و مزایا، فرهنگ محل کار، آنچه کارکنان فعلی و سابق در مورد شما می‌گویند و موارد دیگر ساخته می‌شود. هدف یک برند کارفرما این است که به مردم نشان دهد کار کردن برای شما چگونه است و چرا آنها می خواهند.

استراتژی های برندسازی کارفرما چیست؟

استراتژی برندسازی کارفرما به سازمان کمک می‌کند تا هویت منحصربه‌فرد خود را با نوع نامزدهایی که می‌خواهد جذب کند هماهنگ کند و به کارکنان فعلی یادآوری کند که چرا باید به جای یک رقیب برای شما کار کنند. این به شما کمک می کند تا نامزد ایده آل خود را تعیین کنید، تلاش های استخدامی خود را برای جذب این نامزدها، بهبود حفظ و تنوع، افزایش رشد کسب و کار، کاهش هزینه ها و افزایش وفاداری مشتری شکل دهید.

چگونه می‌توانید برندینگ کارفرمایی قوی بسازید؟

ایجاد برندینگ کارفرمایی قوی با توسعه استراتژی مناسب برای کسب و کار شما و اهداف کوتاه و بلند مدتی که می خواهید به آنها برسید آغاز می شود. حسابرسی برند کارفرمای فعلی خود را شروع کنید تا بدانید چه چیزی را می خواهید تغییر دهید. فرآیند استخدام و انتخاب خود را بررسی و اصلاح کنید، اهداف روشنی را تعیین کنید و از تیم رهبری خود حمایت کنید. معیارهای مربوطه را برای ردیابی در راستای اهداف خود تنظیم کنید، پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و در طول مسیر تغییراتی را انجام دهید. به یاد داشته باشید که استراتژی برندسازی کارفرمای داخلی خود را توسعه دهید و کارمندان فعلی خود را به سفیران تبدیل کنید.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *