25 آمار و روند ورود کارکنان که باید در سال 2024 بدانید

حضور کارکنان می تواند تجربه یک کارمند را در یک سازمان ایجاد یا خراب کند. آمارهای اخیر تأثیر عمیق آن را بر رضایت، عملکرد و تمایل به ماندن نشان می دهد.

این مقاله به آمارهای مختلف استخدام کارکنان، کشف روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها در ورود به هواپیما می‌پردازد.

مطالب
وضعیت فعلی حضور کارکنان
آمار پیش از ورود
مدت زمان ورود کارکنان و جدول زمانی
هزینه های ورود کارکنان
تاثیر حضور کارکنان بر حفظ استعداد
ورود کارمند در یک محیط راه دور
آینده حضور کارکنان

وضعیت فعلی حضور کارکنان

پذیرش کارمند مرحله مهمی از سفر یک استخدام جدید با شرکت است و پایه و اساس رابطه کارمند-کارفرما را می‌سازد. هنگامی که به خوبی انجام شود، سوار شدن به طور مثبت بر عملکرد، رضایت شغلی و حفظ تأثیر می گذارد.

1. 34 درصد از کارکنان هیچ برنامه ای را در سازمان خود مشاهده نکرده اند. (تالموندو)

بر خلاف آنچه که بیشتر تصور می‌شود، بسیاری از کارمندان امروزه هنوز هنگام پیوستن به یک سازمان جدید، فاقد پذیرش مناسب هستند.

2. فقط 29 درصد از کارمندان می گویند که احساس می کنند برای نقش جدید خود کاملاً آماده هستند و آماده هستند تا بعد از شروع به کار خود به برتری برسند. (گالوپ)

این نشان می‌دهد که بسیاری از سازمان‌ها در دستیابی به یکی از دو هدف اصلی ناکام هستند: استخدام‌های جدید کاملاً عملیاتی و آماده برای موفقیت در نقش خود.

3. 81 درصد از استخدام‌شدگان جدید گزارش می‌دهند که در طول فرآیند ورود به هواپیما احساس غرق شدن در اطلاعات می‌کنند (Glean).

این مشکل از استفاده گسترده از ابزارهای دیجیتال نشات می گیرد – 81٪ از استخدام کنندگان جدید اظهار می کنند که سازمان آنها حداقل از شش برنامه یا ابزار دیجیتال استفاده می کند، در حالی که 33٪ از یازده یا بیشتر استفاده می کنند. این منجر به پراکندگی اطلاعات در چندین مکان می شود، با 42٪ از تازه واردان موافق هستند که این رویکرد غیر یکنواخت مشکل ساز است.

رهبری یا راهنمایی ناکافی وضعیت را پیچیده تر می کند و منجر به این می شود که 38 درصد از افراد جدید استخدام شده در مورد اینکه کجا می توانند کمک یا پاسخ پیدا کنند دچار تردید می شوند.

4. کارمندانی که تجربه کاری استثنایی دارند، 2.6 برابر بیشتر در محل کار راضی هستند. (گالوپ)

همین نظرسنجی نشان داد که تنها 12 درصد از کارمندان تازه استخدام شده معتقدند که سازمانشان تجربه ای قوی از کارکرد را فراهم می کند. این یک فرصت بزرگ است، زیرا کارمندانی که از پذیرش جامع سود می برند، 2.6 برابر بیشتر احتمال دارد که از شغل خود احساس رضایت کنند.

5. 89% از کارمندان گزارش می دهند که پس از یک تجربه موثر در کار، مشغول به کار هستند. (بامبو HR)

بر اساس یک نظرسنجی که توسط BambooHR گردآوری شده است، 89٪ از کارمندان گزارش کردند که یک فرآیند موثر در کار به طور قابل توجهی باعث افزایش مشارکت آنها در محل کار می شود. علاوه بر این، این کارمندان 30 برابر بیشتر احتمال دارد که رضایت شغلی بالایی را تجربه کنند در مقایسه با کسانی که فرآیند استخدام خود را ناکافی می دانند.

آمار پیش از ورود

Preboarding به دوره زمانی بین لحظه ای که یک نامزد قرارداد کار را امضا می کند تا اولین روز کار خود اشاره دارد. یک فرآیند موثر قبل از سوار شدن، استخدام‌های جدید را درگیر و هیجان‌زده برای شروع نگه می‌دارد و شرکت‌ها را برای ورود موفقیت‌آمیز آماده می‌کند.

6. یک فرآیند قوی قبل از تخته سواری می تواند حفظ استخدام های جدید را تا 82 درصد افزایش دهد و در عین حال تعداد افراد غیر شروع کننده را به حداقل برساند. (تالموندو).

هدف Preboarding دستیابی به دو هدف اصلی است: جذب کارکنان جدید و ارائه اطلاعات ضروری به آنها برای آماده شدن برای اولین روزشان. این اطلاعات ممکن است شامل جزئیات عملی، رویه های اداری و یک برنامه 30-60-90 روزه باشد.

7. شرکت‌های برتر در کلاس، 35 درصد بیشتر از مجموع همه شرکت‌های دیگر، فرآیند پذیرش را قبل از روز اول آغاز می‌کنند (69 درصد در مقابل 45 درصد). (ابردین)

شرکت‌های موفق می‌دانند که مهم است که به استخدام‌کنندگان جدید نشان دهیم که تعامل آنها با شرکت در اولویت است.

8. 67% از شرکت ها از افت بیش از 10% نرخ قبل از عضویت شکایت دارند. (لینا هوش مصنوعی)

گاهی اوقات بین لحظه ای که یک نامزد قرارداد کاری خود را امضا می کند تا اولین روز خود زمان زیادی وجود دارد. در طول این مدت، آنها ممکن است در مورد انتخاب خود فکر دومی کنند و اگر شرکت دیگری در این بین وارد شد، برای سازمانی کار کنند که کارمندان جدید آنها را پیش از کار می‌کند .

مدت زمان ورود کارکنان و جدول زمانی

مدت زمان دقیق فرآیند سوار شدن بر اساس سازمان و نقش افراد متفاوت است. این به این معنی است که تعیین مدت زمان ایده‌آل ورود به هواپیما دشوار است. با این حال، ما می‌توانیم نگاهی بیندازیم که کارمندان در مورد مدت زمان حضورشان چه فکر می‌کنند.

9. 52 درصد از فرآیندهای سوار شدن کمتر از یک ماه طول می کشد. (تالموندو)

این مطالعه با توجه به کارمندانی که اخیراً شغل خود را آغاز کرده اند، مدت زمان فرآیندهای ورود به هواپیما را به چهار دسته تقسیم می کند:

  1. 1 هفته: 14%
  2. 1 ماه: 38%
  3. 3-6 ماه: 29٪
  4. > 6 ماه: 19%

10. 48 درصد از متخصصان منابع انسانی معتقدند که ورود به هواپیما باید حداقل سه ماه طول بکشد. (تالموندو)

جالب توجه است، همین مطالعه نشان می‌دهد که 52 درصد از کارکنان ایالتی که حضور دارند کمتر از یک ماه طول کشیده است (به آمار بالا مراجعه کنید). بنابراین، تفاوت بین آنچه HR به عنوان مدت زمان ورود ایده‌آل درک می‌کند و طول واقعی فرآیند سوار شدن از کجا ناشی می‌شود؟

11. 56% از کارمندان می گویند که فقط به یک یا دو روز نیاز دارند تا بتوانند به وظایف جدید خود دست یابند. (بامبو HR)

با توجه به BambooHR، 30٪ از مردم ترجیح می دهند قبل از شروع وظایف جدید، سوار شدن آهسته تر و تدریجی تر را انجام دهند. این نشان‌دهنده‌ی دشواری کارمند شدن درست کارمندان است. هر فردی ترجیحات خود را دارد، و در حالی که برخی ممکن است خواهان یک ورود کوتاه باشند، برخی دیگر ممکن است از نسخه توسعه یافته تر راضی تر باشند.

12. نسل های جوان بیشتر تمایل دارند در روز اول وارد کار شوند. (بامبو HR)

کارمندان نسل Z تمایل مشخصی برای شروع فوری وظایف شغلی خود نشان می‌دهند، به طوری که 22 درصد مشتاق به شیرجه رفتن در کار در روز اول هستند. این در تضاد با Millennials (15%)، Gen X (13%)، و Baby Boomers (12%) است که منعکس کننده یک روند نسلی به سمت یک رویکرد سریعتر و فعالتر برای سوار شدن است.

هزینه های ورود کارکنان

همانطور که هیچ پاسخ یکسانی برای مدت زمان حضور کارمندان وجود ندارد، همچنین هیچ هزینه ثابتی برای استخدام افراد جدید وجود ندارد. این امر به عواملی مانند مدت زمان فرآیند، ابزارهای مورد استفاده در آن فرآیند، نقش، مقررات و البته بودجه موجود بستگی دارد.

13. در ایالات متحده، هزینه های هیئت مدیره برای یک کسب و کار متوسط کوچک و متوسط بین 600 تا 1800 دلار برای هر استخدام جدید است. (لینا هوش مصنوعی)

میانگین هزینه ورود به هواپیما برای هر کارمند بسته به اندازه شرکت، صنعت، الزامات قانونی و سایر موارد و موارد دیگر متفاوت است.

14. سازمان‌های بزرگ‌تر در ایالات متحده می‌توانند بیش از 3000 دلار برای هر کارمند در طول حضورشان خرج کنند. (لینا هوش مصنوعی)

به طور طبیعی، سازمان‌های بزرگتر نسبت به همتایان کوچک‌تر خود، بودجه بیشتری برای کارمندان جدید خود دارند. به این ترتیب، آنها به احتمال زیاد بیشتر برای جذب کارکنان هزینه می کنند.

تأثیر پذیرش کارکنان بر حفظ و رضایت استعدادها

دوره اقامت کمی شبیه ماه عسل یک زوج است. این پایه و اساس یک رابطه شاد و پایدار بین کارمند و کارفرمای آنها است – یا حداقل این چیزی است که باید هدف آن انجام شود.

15. 70 درصد از افراد تازه استخدام شده در ماه اول تصمیم می گیرند که آیا شغل مناسب است یا خیر. (بامبو HR)

بر اساس همان نظرسنجی BambooHR، 29٪ از مردم حتی در هفته اول زندگی خود در این مورد تصمیم می گیرند. این امر بر اهمیت داشتن یک فرآیند قوی و موثر در سوار شدن تاکید می کند. 

16. افرادی که تجربه مثبتی از ورود به هواپیما نداشته اند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که به زودی به دنبال شغل جدید بگردند. (رقمی)

دوره حضور در سازمان، لحن روابط کارمند و کارفرما را تعیین می کند. افرادی که تازه استخدام شده اند، پذیرش خود را بازتابی از تجربه آنها به عنوان کارمند شرکت می دانند.

17. سازمان‌هایی که دارای فرآیند رسمی پذیرش هستند 50 درصد بیشتر از سازمان‌هایی که استخدام‌های جدید را انجام نمی‌دهند، حفظ می‌کنند. (تالموندو)

بر اساس همین مطالعه، زمانی که برخی از وظایف سواری به طور خودکار انجام می شود، حفظ تا 16 درصد افزایش می یابد تا استخدام کنندگان جدید بتوانند در زمانی که به بهترین وجه مناسب هستند، دسترسی داشته باشند. 

18. 64 درصد از کارمندان شاغل در شرکت های بزرگ در مقابل 48 درصد از کارمندان در شرکت های کوچکتر از حضور خود راضی هستند. (Paychex)

این تفاوت ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که شرکت‌های بزرگتر اغلب بودجه و منابع بیشتری برای ایجاد یک فرآیند نصب به خوبی ساختاریافته و تا حدی خودکار دارند.

19. به طور کلی، Gen Zers بیشترین احتمال احساس رضایت را دارند (62%) در مقایسه با تنها 43٪ از Gen Xers. (Paychex)

در حالی که درک تفاوت‌های نسلی جالب است، هنگام اعمال این دیدگاه برای یک نسل کامل احتیاط کنید. بالاخره هر فردی متفاوت است.

ورود کارمند در یک محیط راه دور

از سال 2020، کار هیبریدی و از راه دور افزایش چشمگیری داشته است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، یک مطالعه توسط McKinsey نشان داد که 35٪ از کارمندان می توانند به طور تمام وقت از خانه کار کنند در حالی که 90٪ می توانند در یک مجموعه هیبریدی کار کنند.

به طور طبیعی، این افزایش در کار از راه دور نیاز به یک فرآیند نصب از راه دور موثر دارد.

20. در میان کارمندان از راه دور، 63٪ احساس می کنند که آموزش آنها در طول فرآیند سوار شدن به هواپیما ناکافی بوده است. علاوه بر این، 60 درصد گزارش کردند که پس از آخرین تجربه ورود خود دچار سردرگمی شده‌اند و 36 درصد این فرآیند را گیج‌کننده می‌دانند. (Paychex)

تجربه حضور در کارمندان از راه دور اغلب باعث می‌شود که آنها احساس کم‌آموزشی، سرگردانی و سردرگمی کنند. این نشان می‌دهد که سازمان‌ها باید رویه‌های پذیرش از راه دور خود را اصلاح کنند تا اطمینان حاصل شود که استخدام‌کنندگان جدید احساس آمادگی و ادغام در نقش‌های خود می‌کنند و در نتیجه گردش مالی بالقوه را کاهش می‌دهند.

21. 37.4 درصد از متخصصان منابع انسانی، ورود از راه دور را چالش اصلی در هنگام پر کردن یک موقعیت شغلی می دانند. (قابل کار)

نیروهای کار از راه دور و ترکیبی مزایای متعددی را ارائه می دهند و پیش بینی ها نشان می دهد که کار از راه دور احتمالاً ادامه خواهد داشت و حتی محبوبیت آن افزایش می یابد. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 37.4٪ از متخصصان منابع انسانی، هنگام استخدام کارمندان از راه دور برای موقعیت های شغلی، حضور در هواپیما را به عنوان نگرانی شماره یک شناسایی کرده اند.

آینده حضور کارکنان

آینده حضور کارکنان چه خواهد بود، و آمار ورود کارکنان آینده چگونه خواهد بود؟ در مورد دومی، یک چیز مطمئن است: هنوز جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

22. بیش از 50 درصد سازمان‌ها از زمان همه‌گیری COVID-19 به برنامه‌های کاربردی آنلاین، استخدام مجازی و حضور مجازی روی آورده‌اند. (لینا هوش مصنوعی)

پس از COVID-19، متخصصان منابع انسانی خود را با استخدام مجازی و حضور در سیستم تطبیق دادند، به طوری که 54 درصد از شرکت ها از نصب مجازی استفاده کردند و 59 درصد به برنامه های آنلاین انتقال دادند و فرآیندهای سنتی را به صورت آنلاین انجام دادند.

23. سوار شدن مجدد ممکن است به یک امر رایج تبدیل شود. (Paychex)

پذیرش مجدد مفهومی است که همه کارمندان از طریق یک فرآیند مقدماتی جدید سپری می‌کنند، نه فقط استخدام‌های جدید. این می تواند یک راه عالی برای ارتباط با افراد خود و افزایش تعامل باشد. پذیرش مجدد، حفظ کارکنان را تا 43 درصد افزایش می دهد.

24. متخصصان منابع انسانی فناوری را به عنوان قطعه گمشده در زرادخانه حضوری خود می بینند و 68 درصد برای استفاده از آن در آینده نزدیک برنامه ریزی می کنند. (تالموندو)

هنگامی که از متخصصان منابع انسانی پرسیده شد که در حال حاضر چه چیزهایی در راه اندازی سازمانشان وجود ندارد، گفتند فناوری اولین چیز است و به دنبال آن اندازه گیری دقیق و دخالت مدیریت است. 

25. 92 درصد از متخصصان HR با اتوماسیون هوش مصنوعی (AI) در فرآیندهای سوار شدن آشنا هستند. (لینا هوش مصنوعی)

دیدن این آمار جالب است، با توجه به اینکه منابع انسانی اغلب نشان می‌دهد که فناوری اغلب در فرآیند نصب شرکت آنها غایب است.

سوال این است که منظور مردم از «آشنا بودن» با چیزی چیست؟ آیا این نشان می دهد که آنها درباره آن شنیده اند یا اینکه واقعاً از آن استفاده می کنند؟ با این حال، واضح است که اتوماسیون هوش مصنوعی در آینده نقش مهمی در فرآیندهای onboarding خواهد داشت.

خوراکی های کلیدی

  • پذیرش کارمند در تصمیم گیری یک استخدام جدید برای ماندن یا ترک یک شرکت بسیار مهم است.
  • در حالی که به نظر می‌رسد همه در مورد اهمیت فرآیند ورود به سیستم به‌خوبی ساختاریافته موافق هستند، بیشتر آمارهای مربوط به ورود کارکنان ذکر شده نشان می‌دهد که هنوز راه زیادی تا رسیدن به آن امتیاز رضایت ۱۰۰ درصدی در پیش داریم.
مراجع
  1. 2023: سال دسترسی – Strongdm
  2. 8 نکته عملی برای رهبران برای یک فرآیند حضور بهتر – گالوپ
  3. CareerBuilder Survey – CareerBuilder
  4. ایجاد یک سفر استثنایی برای کارمندان جدید – گالوپ
  5. انتظارات در مقابل واقعیت حضور – Talmundo
  6. اولین برداشت همه چیز است: 44 روز برای ایجاد یا شکستن یک استخدام جدید – Bamboo HR
  7. چالش بزرگ منابع انسانی برای سال 2018: رفع استخدام جدید – BusinessWire
  8. تأثیر پذیرش ضعیف بر استخدام‌های جدید – Paychex
  9. دنیای جدید کار – نظرسنجی کاربردی
  10. گزارش بررسی حضوری 2023 – گلین
  11. وضعیت کارمندی در ایالات متحده – هوش مصنوعی لینا
  12. به قرن بیست و یکم خوش آمدید، سوار شدن! – آبردین
  13. آنچه که CIO می بیند – که دیگران نمی بینند – دیجیتال
Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *