بعد از نسل Z چه می آید؟

Babyboomers، Gen X، Millennials (یا Gen Y)، Gen Z… هر نسل از کارگران با حروف الفبای خاص خود می آیند. و در مورد هر نسلی، می توانید انبوهی از مقالات، نظرسنجی ها و مقالات تحقیقاتی را بیابید. اما بعد از نسل Z چه اتفاقی می افتد؟ یا به عبارت بهتر، چه کسی بعد از نسل Z می آید؟

این چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

ابتدا خلاصه ای کوتاه از نسل Z و ویژگی های آن ارائه می کنیم. سپس به این می پردازیم که چه کسانی بعد از آنها می آیند، چه چیزهایی در مورد آن نسل می دانیم و چگونه می توانید (آهسته اما مطمئنا) برای ورود آنها به نیروی کار آماده شوید.

اینجا می رود!
نسل Z چیست؟
ویژگی های ژنرال Z
بعد از نسل Z: به آلفاها سلام کنید
نسل آلفا چیست؟
ویژگی های آلفاها
چرا برای سازمان ها و منابع انسانی اهمیت دارد؟
چگونه می توانید برای نسل آلفا آماده شوید؟
در یک یادداشت پایانی
سوالات متداول


نسل Z چیست؟

بیایید به سرعت خاطرات خود را تازه کنیم و تعریف کنیم که وقتی می گوییم نسل Z در مورد چه کسی صحبت می کنیم. به عبارت دیگر: بیایید نسل Z را ملاقات کنیم .

نسل Z – که اغلب به عنوان بومیان دیجیتال یا iGeneration شناخته می شود – گروهی است که پس از نسل Y می آید که به عنوان هزاره ها نیز شناخته می شود. Gen Z از حدود سال 1997 تا 2012 شروع می شود که به این معنی است که آنها در حال حاضر بین 9 تا 25 سال سن دارند.

ویژگی های ژنرال Z

بدون تعمیم بیش از حد، جنبه های مختلفی وجود دارد که بومیان دیجیتال را مشخص می کند.

آنها فن آوری صحبت می کنند

آخرین برنامه ها، فناوری یا پلتفرم ها؛ نسل Z هیچ مشکلی در استفاده از آنها ندارد. این نسلی است که دنیای بدون دستگاه های دیجیتال، اینترنت و رسانه های اجتماعی را نمی شناسد و از این نوع فناوری برای هر جنبه ای از زندگی روزمره خود استفاده می کند.

آنها برای امنیت (شغل) ارزش قائل هستند

بحران اقتصادی بزرگ از سال 2008 بسیاری از خانواده‌های نسل iGeneration را تحت تأثیر قرار داده است. با توجه به این موضوع که هنوز در ذهن آنها نسبتاً تازه است، نسل Z برای سطح خاصی از امنیت ارزش زیادی قائل است.

مطمئناً، آن‌ها دوست دارند در انتخاب‌های حرفه‌ای‌شان تغییر ایجاد کنند و هدفی داشته باشند، اما در نهایت، می‌خواهند شغلی داشته باشند که زندگی شخصی امنی برایشان فراهم کند.

اخیراً در مطبوعات مشهور نیز شاهد تحقیقاتی در این زمینه هستیم، مانند این مقاله از گاردین.

آنها می دانند که باید روی چه چیزی کار کنند

آنها ممکن است بیش از هر نسل دیگری از نیروی کار در فناوری اطلاعات داشته باشند، اما نسل Z می داند که نقاط ضعفی نیز دارد.

تقریباً 40 درصد از بومیان دیجیتال نگران کمبود احتمالی مهارت های مردمی و توانایی آنها برای ایجاد روابط بین فردی پایدار هستند. سایر ترس ها به مهارت های ارتباطی آنها و شکاف بالقوه مهارت های شناختی مربوط می شود.

بعد از نسل Z: به آلفاها سلام کنید

الفبا بعد از Z به پایان می رسد. پس، بعد چه می شود؟ نسل آلفا، همانطور که به نظر می رسد، ایده ای است که برای اولین بار از سوی مارک مک کریندل، محقق اجتماعی برنده جایزه و نویسنده پرفروش مطرح شد.

نسل آلفا چیست؟

به گفته مک کریندل، همه متولدین سال های 2011 تا 2025 در دسته آلفا قرار می گیرند. واقعیت جالب: انتظار می رود تا سال 2025، نسل آلفا ثروتمندترین، تحصیل کرده ترین و با سوادترین نسل تاریخ باشد.

ویژگی های نسل آلفا

علیرغم این واقعیت که اعضای نسل آلفا هنوز بسیار جوان هستند – مسن ترین آلفاها در حال حاضر تنها 9 سال دارند – ما قبلاً عناصر خاصی را می شناسیم که این گروه سنی را مشخص می کند.

آنها غرق در فناوری هستند

بله، نسل Z با تکنولوژی آشنا است، اما آلفاها بیشترین بخش از سال‌های شکل‌گیری خود را کاملاً غرق در فناوری خواهند گذراند.

به عنوان کودکان هزاره، بسیاری از آلفاها قبل از اینکه بدانند معنی آن چیست، ردپای دیجیتالی خواهند داشت. به عنوان مثال به کودکان مشهوری مانند شاهزاده جورج بریتانیا فکر کنید که قبلاً یک حساب اینستاگرامی تحت مدیریت والدینش (یا احتمالاً تیم رسانه های اجتماعی والدینش) دارد.

آنها متفاوت یاد می گیرند

جای تعجب نیست که ظهور تکنولوژی باعث تغییر در روش یادگیری کودکان می شود. روش‌های تدریس از رویکردی ساختاریافته و اغلب شنیداری به روشی بصری‌تر و تعاملی‌تر برای آموزش حرکت می‌کنند.

تأکید بر مهارت‌های حل مسئله و تجربیات یادگیری همتا به همتا خواهد بود و کلاس‌های به اصطلاح متصل به حالت عادی جدید تبدیل خواهند شد.

البته، تبلت هایی مانند iPad به طور فزاینده ای برای ایجاد پروژه ها و به اشتراک گذاری کار با معلمان و همکلاسی ها استفاده خواهند شد.

آنها به یک تجربه کاربری آنلاین عالی عادت کرده اند

این چیزی است که از موارد فوق ناشی می شود; از آنجایی که آلفاها تقریباً از لحظه تولد در معرض پلتفرم‌های دیجیتال مختلف قرار گرفته‌اند، چیزی بهتر از انتظار یک تجربه آنلاین شخصی‌شده و یکپارچه، از جمله روش‌های پیشرفته برای تعامل و برقراری ارتباط، نمی‌دانند.

آنها از تصویر (عمومی) فراگیرتر و فوق العاده آگاه هستند

انصافاً، این دو چیز هستند که Gen Z (و در نتیجه نه آلفاها) با نسل های قبلی متفاوت است. اما اگر بتوانیم آن‌ها را چنین بنامیم، روندهایی هستند که به خوبی می‌توانستیم – شاید به شیوه‌ای حتی واضح‌تر – در کسانی که بعد از نسل Z آمده‌اند، ببینیم.

چرا برای سازمان ها و منابع انسانی اهمیت دارد؟

البته هنوز مدتی طول می کشد تا شاهد ورود نسل آلفا به نیروی کار جهانی باشیم. به هر حال، مسن ترین اعضای این گروه سنی در حال حاضر حتی در دبیرستان هم نیستند. با این حال، روشی که آنها قبلاً بر بازار مصرف تأثیر می‌گذارند، چیزهای زیادی را در مورد نحوه تأثیرگذاری آنها بر دنیای کار به ما می‌گوید.

کسب و کارها شروع به توجه به تأثیر آلفاها بر مشتریان خود (اغلب والدین هزاره) و رفتارهای مشتری و عادات خرید آنها می کنند، عمدتاً در سه زمینه کلیدی:

#1. تکنولوژی

نحوه خرید مشتریان از کسب و کارها به طور قابل توجهی تغییر کرده است. اما گسترش نحوه ارائه شرکت ها – و مهمتر از آن اینکه چگونه می توانند سریع تحویل دهند – همچنان تغییر خواهد کرد.

#2. تأثیر محیطی کاری که انجام می دهند

سؤالاتی که آلفاها به طور فزاینده ای از خود می پرسند – به ویژه هنگامی که آنها کار برای یک سازمان را شروع می کنند یا زمانی که از آن خرید می کنند – این است که تأثیر زیست محیطی فعالیت های شما چیست و در مورد آن چه می کنید؟

کسب‌وکارها باید بیانیه‌ها و خط‌مشی‌هایی را در وب‌سایت خود و نحوه اجرای عملیات خود داشته باشند که به مردم نشان دهد چگونه با این موضوع برخورد می‌کنند.

این چیزی است که امروزه برای بسیاری از سازمان‌ها یک چالش است و موضوعی است که در سال‌های آینده به دلیل افزایش آگاهی (فوق‌العاده) مشتریان (و نامزدها) اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

#3. نحوه تعامل آنها با برندها و توسعه آنها

این مربوط به طول عمر این برند است. آلفاها وابستگی بسیار کوتاهی به برند دارند – حدود 4 سال قبل از اینکه بخواهند به سمت برندهای جدید و ایده های جدید بروند.

به عبارت دیگر: کسب و کارها برای حرکت در راستای انتظارات مشتریان خود باید نوآوری کنند.

برای توضیح کامل، این ویدیو را ببینید، “آینده برای نسل آلفا چه خواهد بود”، از گرنت تورنتون.

چگونه می توانید برای نسل آلفا آماده شوید؟

با نگاهی به ویژگی‌های Generation Alpha و روش‌هایی که آنها قبلاً بر بازار مصرف تأثیر می‌گذارند، می‌توانیم چندین حوزه را تشخیص دهیم که در آن سازمان‌ها می‌توانند برای ورود آینده خود آماده شوند:

#1. تکنولوژی

بدیهی است. بیش از هر نسل دیگری، Alphas انتظار یک تجربه کاربری درخشان و چیزی کمتر از آن را دارد. از این گذشته، این چیزی است که آنها نه تنها از دیدگاه مصرف کننده، بلکه از سال های تحصیلی خود نیز به آن عادت کرده اند.

طبیعی است که آنها از کارفرمای آینده خود نیز همین انتظار را داشته باشند.

بنابراین، سازمان‌ها باید همچنان به کارکنان خود به عنوان مشتریان فکر کنند، آنها باید به نوآوری و ارائه قابلیت‌های تکنولوژیکی ناشی از این امر ادامه دهند.

#2. تأثیر و هدف اجتماعی

این پیشرفتی است که ما چندین سال است که شاهد آن بوده ایم. با این حال، تأثیر (مثبت) سازمان ها بر جامعه و آنچه آنها را هدایت می کند، برای نسل آلفا اهمیت فزاینده ای خواهد داشت.

اگر سازمان‌ها هنوز این کار را انجام نداده‌اند، باید شروع کنند به هدف خود و اینکه چگونه می‌توان آن را در آنچه که کسب‌وکار به مشتریانش ارائه می‌دهد، در صورتی که می‌خواهند برای نامزدهای آلفای آینده جذاب باشند، فکر کنند.

#3. نام تجاری کارفرما و پیشنهاد ارزش کارمند (EVP)

همانطور که در بالا دیدیم، آلفاها وابستگی بسیار کوتاهی به برند دارند. این ممکن است برای سازمان شما به عنوان یک کارفرما – و در نتیجه، نام تجاری کارفرمای شما – نیز صادق باشد.

به عبارت دیگر: وقت آن رسیده است که کمی به برندسازی کارفرما و EVP خود فکر کنید.

عناصری که در رابطه با نسل آلفا و نام تجاری کارفرمای شما باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • هدف سازمان شما و تأثیر آن بر جامعه گسترده تر
  • مالکیت مشترک؛ این واقعیت که مردم به طور فزاینده ای می خواهند مسئولیت رسیدن به اهداف شرکت و همچنین پاداش ها را به اشتراک بگذارند
  • تحرک اجتماعی؛ تمرکز بر سیاست‌های تنوع و شمول برای جذب افراد از هر زمینه‌ای.

ویدیوی دوم از گرنت تورنتون را بررسی کنید تا ببینید چگونه سازمان خود را برای نسل آلفا آماده می کنند.

در یک یادداشت پایانی

دفعه بعد که کسی از شما می پرسد چه چیزی بعد از نسل Z می آید، می دانید که چه باید بگویید.

نسل آلفا.

گروه سنی که قبل از اینکه واقعاً ردپای فیزیکی از خود بر جای بگذارند، ردپای دیجیتالی خواهند داشت.

نسلی که در حال حاضر از طریق والدین هزاره خود و گروهی که به فناوری سطح بالا و تأثیر زیست محیطی و اجتماعی رفتارهای خود اهمیت زیادی می دهند، بر بازار مصرف تأثیر می گذارد.

و در حالی که ورود آنها به بازار کار هنوز بسیار دور است، اگر به فکر محافظت از سازمان و آینده کاری خود هستید، باید برای نسل آلفا نیز آماده شوید.

سوالات متداول

نسل Z چیست؟

نسل Z – که اغلب به عنوان بومیان دیجیتال یا iGeneration شناخته می شود – گروهی است که بعد از هزاره می آید و بین سال های 1996 تا 2012 متولد شده است.

ویژگی های Gen Z چیست؟

بدون تعمیم بیش از حد، جنبه‌های مختلفی وجود دارد که بومیان دیجیتال را مشخص می‌کند: آن‌ها به فناوری صحبت می‌کنند، برای امنیت (شغل) ارزش قائل هستند، نسبتاً مستقل هستند و نقاط ضعف خود را می‌دانند.

بعد از نسل Z چه می آید؟

نسل آلفا، همانطور که به نظر می رسد، ایده ای است که برای اولین بار از سوی مارک مک کریندل، محقق اجتماعی برنده جایزه و نویسنده پرفروش مطرح شد.

نسل آلفا چیست؟

به گفته مک کریندل، همه متولدین سال های 2011 تا 2025 در دسته آلفا قرار می گیرند.

ویژگی های نسل آلفا چیست؟

علیرغم این واقعیت که آلفاها هنوز بسیار جوان هستند، می توان گفت: آنها در فناوری غوطه ور هستند، آنها به شیوه های متفاوتی یاد می گیرند، آنها به یک تجربه کاربری عالی عادت کرده اند، و احتمالاً فراگیرتر خواهند بود.

چگونه سازمان ها می توانند برای نسل آلفا آماده شوند؟

بر اساس نحوه تأثیر آنها بر رفتار مصرف‌کننده، می‌توان گفت که Alphas احتمالاً انتظار یک تجربه کاربری درجه یک در محل کار را دارد و به تأثیر و هدف اجتماعی و همچنین برند کارفرما اهمیت زیادی می‌دهد.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتال در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *