تجربه کارمندان دیجیتال: راهنمای قطعی برای سال 2024

تجربه کارمندان دیجیتال به تدریج به بخش بزرگتر و جدایی ناپذیرتر از تجربه کلی کارکنان تبدیل شده است، به خصوص با گسترش گزینه های کار از راه دور و ترکیبی. اکنون کارکنان انتظار دارند که فناوری به خوبی سازماندهی شده باشد که آنها را قادر می سازد کارهای خود را به راحتی و با موفقیت انجام دهند.

بیایید مزایا و چالش‌های تجربه کارمندان دیجیتال و چگونگی تقویت منابع انسانی را که از موفقیت تجاری سازمان پشتیبانی می‌کند، بررسی کنیم.

مطالب
تجربه کارمند دیجیتال چیست؟
اجزای تجربه کارمند دیجیتال
نمونه هایی از تجربه کارمندان دیجیتال
اهداف تجربه کارمندان دیجیتال چیست؟
چالش‌های رایج اولویت‌بندی تجربه کارمندان دیجیتال
ایجاد استراتژی تجربه کارمند دیجیتالی: 10 نکته
سوالات متداول

تجربه کارمند دیجیتال چیست؟

تجربه کارمندان دیجیتال (DEX) نشان می‌دهد که چگونه افراد به طور مؤثر با ابزارهای دیجیتالی محل کار خود تعامل دارند و به آنها اجازه می‌دهد درگیر، ماهر و سازنده باشند.

از آنجایی که کارمندان دفتر و خط مقدم اساساً هر صنعتی باید از فناوری برای انجام کارهای خود استفاده کنند، DEX به همراه عواملی مانند محیط فراگیر، کار معنادار و فرصت‌های رشد، کلید تجربه کلی کارکنان است.

DEX شامل ارتباط با فن آوری برای موارد زیر است:

  • گردش کار و بهره وری (مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل، روابط با مشتری)
  • ارتباط و همکاری (ایمیل، پیام فوری، تماس های تلفنی، ویدئو کنفرانس)
  • یادگیری (آموزش های رسمی و توسعه حرفه ای)
  • سیستم های منابع انسانی (دسترسی سلف سرویس به خط مشی ها، غرامت، PTO و اطلاعات مدیریت عملکرد و غیره)

مردم عادت دارند در زندگی شخصی خود روی فناوری یکپارچه حساب کنند و انتظار دارند در فضای کاری خود به همان میزان از تلاش دیجیتالی استفاده کنند. اگر کارمندان دسترسی به اطلاعات یا انجام کارهای روزانه با ابزارهای ارائه شده را دشوار بدانند، می تواند بر رابطه آنها با سازمان شما تأثیر منفی بگذارد.

نقش منابع انسانی در شکل دادن به یک تجربه دیجیتالی عالی برای کارمندان بسیار مهم است. متخصصان منابع انسانی این فرصت را دارند که با کارمندان ارتباط برقرار کنند و با سایر عملکردهای تجاری هماهنگ شوند. با این قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌های همه، منابع انسانی در موقعیتی قرار می‌گیرند که کجا و چگونه ابزارهای دیجیتال می‌توانند در نتایج کسب‌وکار تفاوت ایجاد کنند، شناسایی و تبلیغ کند.

اجزای تجربه کارمند دیجیتال

فقط وجود ابزارهای دیجیتال در محل برای ایجاد یک تجربه خوب برای کارمندان دیجیتال کافی نیست. ابزارها باید در دسترس باشند و به طور موثر عمل کنند تا نوعی تعامل با کارمندان ایجاد شود که DEX مثبت ایجاد کند.

مولفه های تجربه دیجیتالی کارکنان زیر کلید انجام این کار هستند:

  • رابط کاربری (UI) و تجربه کاربر (UX) : DEX با ساده و دلپذیر بودن استفاده از فناوری محل کار شروع می شود. پلتفرم‌ها و ابزارهای دیجیتال باید بصری، کاربردی و از نظر بصری برای کارکنان دعوت کنند تا آنها را به خوبی درک کنند.
    فقط یکی از این عناصر کافی نیست. برنامه‌ای که ظاهر خوبی دارد اما دائماً خراب می‌شود یا پلتفرمی که محتوای سازمان‌یافته‌ای دارد اما برای پیمایش گیج‌کننده است، تعاملات منفی DEX ایجاد می‌کند.
  • عملکرد فناوری : نحوه اتصال دستگاه ها به اینترنت و عملکرد ابزارها بر کارایی کارمندان تأثیر می گذارد. سرعت، قابلیت اطمینان و پاسخگویی پایه و اساس رضایت کاربر است و تعیین می کند که کارها با چه سرعتی انجام می شوند.
  • یکپارچگی و قابلیت همکاری : بیشتر کارمندان برای انجام کارهای خود نیاز به استفاده از بیش از یک ابزار دیجیتال یا پلت فرم دارند. میزان کارکرد یکپارچه اینها با هم می تواند کار را ساده کند یا بهره وری را کاهش دهد. یکپارچه‌سازی که امکان انتقال خودکار داده‌ها را بین ابزارها فراهم می‌کند، خطاها را کاهش می‌دهد و به این معنی است که کارمندان زمان را برای وارد کردن دستی داده‌ها تلف نمی‌کنند.
  • شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی : هنگامی که ابزارهای دیجیتال نیازها و ترجیحات فردی آنها را برآورده می‌کنند، کارمندان DEX بهتری دارند. تحلیل‌ها و الگوریتم‌های پیش‌بینی‌کننده که تجارب شخصی‌سازی‌شده را بر اساس استفاده معمولی یک کارمند از این ابزار تنظیم می‌کنند، تلاشی را که باید انجام دهند کاهش می‌دهند. انتخاب‌هایی که به کارمندان اجازه می‌دهند ظاهر و عملکرد ابزارهای خود را تنظیم کنند، تجربه کارمند دیجیتال را نیز بهبود می‌بخشد.
  • پشتیبانی و آموزش : اگر کارمندان ندانند چگونه از فناوری تا حد امکان استفاده کنند، لزوماً برای آنها سودی نخواهد داشت. آموزش و پشتیبانی باید در دسترس باشد تا به کارمندان کمک کند چگونه ابزارهای دیجیتالی را هدایت کنند و از همه چیزهایی که ارائه می دهند استفاده کنند.
Five components of digital employee experience include personalization, UI, UX, and technology performance.Five components of digital employee experience include personalization, UI, UX, and technology performance.

نمونه هایی از تجربه کارمندان دیجیتال

DEX در عمل چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا دو مثال واقعی از اینکه چگونه مدیریت تجربه کارمندان دیجیتال کسب و کار را متحول می کند و بر EX کلی تأثیر می گذارد، آورده شده است.

ارتباطات داخلی دیجیتال در Toolstation

Toolstation یک شرکت جهانی مصالح و ابزار ساختمانی است که محصولات را به صورت آنلاین و از شاخه های مختلف اروپایی خود به فروش می رساند. ارتباطات داخلی با بسیاری از کارمندان خرده فروشی و انبارهای توزیع شده یک چالش بود. از آنجایی که 80٪ آدرس ایمیل شرکتی نداشتند، دسترسی مستقیم به اطلاعاتی که توسط مدیریت به اشتراک گذاشته می شد نداشتند.

رهبران Toolstation با هدف داشتن فرهنگ ارتباطات باز و شفاف می خواستند همه همکاران را در جریان و به روز نگه دارند. این شرکت یک برنامه ارتباط داخلی را به طور خاص برای کارگران بدون میز پیاده سازی کرد که همه می توانستند به آن دسترسی داشته باشند و با آن درگیر شوند. همچنین برای ورود، چت، نظرسنجی و رویدادها استفاده می شود.

در حال حاضر، با بیش از 90٪ از کارکنان متصل به یک منبع ارتباطی متمرکز برای اطلاعات ضروری، Toolstation دارای نیروی کار متعهد و آگاه تر است.

استقبال از DEX در Accenture

Accenture یک شرکت ایرلندی-آمریکایی Fortune Global 500 است که متخصص در خدمات و مشاوره فناوری اطلاعات است. رهبران می‌خواستند کارمندان را تشویق کنند تا روش‌های یک محل کار دیجیتال را بپذیرند و تجربه دیجیتالی یکپارچه و متناسب را برای آنها فراهم کنند.

این به معنای موارد زیر بود:

  • اولویت دادن به تجربه کارمندان دیجیتال با ایجاد یک امتیاز تجربه دیجیتال برای تحریک مکالمات و اقداماتی که می تواند تجربه را بهبود بخشد و استفاده از تولیدات ویدئویی برای برقراری ارتباط با کارگران دیجیتال.
  • ارائه گزینه های همه کاره برای فن آوری ها، ابزارها و پشتیبانی برای رفع نیازهای مختلف 721000 کارمند Accenture.
  • اتخاذ یک رویکرد قوی برای تغییر با محوریت رفتار. این بدان معنی است که توضیح دهید چرا فناوری خاصی ضروری است و چگونه ارزش ارائه می دهد تا کاربران تمایل بیشتری به اتخاذ تغییرات در گردش کار خود داشته باشند.

رویکرد Accenture به DEX منجر به پذیرش گسترده فناوری هایی شده است، از جمله:

  • سایت دیجیتال کارگر داخلی: 24000 بازدید ماهانه
  • دستگاه های تلفن همراه: 518000 دستگاه در حال استفاده
  • پورتال پشتیبانی: 1.1 میلیون بازدید ماهانه
  • ویدئوهای پخش شده: 3.8 میلیون دقیقه در ماه

افراد در سراسر سازمان از منابع موجود برای خودکار کردن کار خود و یافتن راه حل هایی برای بهره وری بیشتر استفاده می کنند.

اهداف تجربه کارمندان دیجیتال چیست؟

بهبود تجربه کارمندان دیجیتال به کارکنان شما قدرت می دهد و به نفع سازمان شما است. وقتی تعاملات دیجیتالی کارمندان وظایف آنها را ساده‌تر می‌کند، برای حمایت بهتر از دستیابی به اهداف تجاری، راضی‌تر و سازنده‌تر می‌شوند.

مزایای یک DEX خوب عبارتند از:

فعال کردن محل کار از راه دور و ترکیبی

بسیاری از شرکت‌ها مدل کار از راه دور یا ترکیبی را پذیرفته‌اند و به آن پایبند هستند. یک مطالعه اخیر وضعیت محل کار دیجیتال نشان داد که کسب و کارهای “بیشتر یا به طور کامل” از راه دور از 10٪ در سال گذشته به 13٪ افزایش یافته است. این در حالی است که سهم کسب و کارهایی که در محیط هیبریدی فعالیت می کنند 60 درصد بوده است.

مردم در حال حاضر انتظار گزینه های کاری انعطاف پذیر و از راه دور را دارند، اما همچنان می خواهند احساس ارتباط و ارزش داشته باشند. آنها به ابزارها و فناوری هایی نیاز دارند که به آنها اجازه می دهد از مکان های مختلف با استفاده از چندین دستگاه با اتصالات ایمن و سریع کار کنند. یک DEX جامد برای تقویت این امر ضروری است.

Digital employee experience is an important part of the overall EX, especially in hybrid and remote settings.Digital employee experience is an important part of the overall EX, especially in hybrid and remote settings.

تجربه کلی کارکنان بهبود یافته است

همانطور که در بالا ذکر شد، DEX بر EX کلی تأثیر می گذارد و می تواند از مشارکت کارکنان پشتیبانی کند. تحقیقات Forrester Consulting نشان داد که 53٪ از کارگران از راه دور ایالات متحده مایلند حداقل بخشی از زمان به کار خود ادامه دهند.

کارکنانی که به ابزارهای دیجیتالی مفید دسترسی دارند، احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند. این میزان ماندگاری شما را افزایش می دهد.

علاوه بر این، کارمندان راضی که به صورت دهان به دهان توصیه می کنند که شرکت شما مکانی عالی برای کار است، می توانند شهرت شما را به عنوان یک کارفرمای منتخب افزایش دهند.

فراموش نکنید که تعاملات دیجیتالی باید در دسترس همه کارکنان باشد. به عنوان مثال، ابزارهایی که فقط می توانند در رایانه رومیزی واقع در دفتر استفاده شوند، کارمندانی را که روز خود را در جاده ها یا در ظرفیت خط مونتاژ تولید می گذرانند، بیگانه می کنند. یک DEX که دسترسی به منابع مورد نیاز کارمندان را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌کند، تضمین می‌کند که هیچ‌کس احساس طرد شدن یا گرفتار شدن نکند.

بهره وری افزایش یافته است

عوامل زیادی بر بهره وری کارمندان شما تأثیر می گذارد، اما مطمئناً داشتن ابزار کافی برای انجام کار آنها یکی از جنبه های مهم است.

بدون فناوری که کارها را ساده و ساده می کند، کارمندان باید زمان و انرژی خود را برای پیمایش در سیستم های ناکافی، منتظر کمک IT یا ایجاد راه هایی برای تکمیل وظایف روزانه اختصاص دهند. این باعث ناامیدی و کاهش سرعت خروجی آنها می شود.

طبق تحقیقات Forrester، 64 درصد از سازمان‌ها با استراتژی DEX بالغ، حجم بلیط میز خدمات را کاهش داده‌اند. این باعث می‌شود تیم‌های فناوری اطلاعات بر روی نیازهای کسب‌وکار ارزش‌افزاینده تمرکز کنند.

ارائه فناوری با کاربری آسان، کارایی را برای کارمندان شما به ارمغان می آورد و در نتیجه کار بیشتری انجام می شود. به عنوان مثال، یک شرکت کشتیرانی هلندی Anthony Veder Group یک داشبورد آنلاین برای مدیریت کشتی های خود به منظور جایگزینی فرآیند مبتنی بر کاغذ پیاده سازی کرد. کارمندان اکنون می توانند هر آنچه را که نیاز دارند را در زمان واقعی روی یک صفحه مشاهده کنند و در زمان قابل توجهی صرفه جویی کنند.

سودآوری بالاتر

کارمندان شاد بهره وری بیشتری دارند و کارمندان سازنده در نهایت به کسب و کار شما کمک می کنند تا پول بیشتری کسب کند. در واقع، تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Fortune نشان داد که شرکت هایی با کارمندانی که از کار کردن برای آنها لذت می برند، عملکرد مالی قوی تری دارند.

افزایش DEX شما به نیروی کار متعهد کمک می کند و تأثیر مثبتی بر درآمد شما خواهد داشت.

تجربه مشتری بهتر

جی دبلیو ماریوت، بنیانگذار غول مهمان‌نوازی ماریوت اینترنشنال، می‌گوید: «مراقب همکارانتان باشید و آنها از مشتریان شما مراقبت خواهند کرد».

تحقیقات نشان می دهد که تجربه کارمند و تجربه مشتری به هم مرتبط هستند، بنابراین شرکت هایی با EX عالی عملکرد بهتری از رقبای خود دارند. وقتی کارمندان احساس قدرت و ارزش می کنند، تمایل بیشتری به باور برند شما دارند. سپس برخورد آنها با مشتریان به طور مستقیم و غیرمستقیم منعکس کننده یک نگرش خوش بینانه است. این باعث می شود مشتریان تعامل رضایت بخش تری داشته باشند و دید مطلوبی نسبت به شرکت شما داشته باشند.

چالش‌های رایج اولویت‌بندی تجربه کارمندان دیجیتال

پیاده سازی یک تجربه دیجیتال مثبت فرآیند آسانی نیست. آگاهی از موانعی که با آن روبرو خواهید شد می تواند به شما در آماده شدن برای آن کمک کند.

چالش های مرتبط با پرداختن به DEX سازمان عبارتند از:

هزینه

ایجاد یک DEX خوب نیاز به سرمایه گذاری مالی قابل توجهی دارد و همچنین مستلزم زمان و تلاش است. برای به دست آوردن بودجه و منابع لازم، باید توجیه کنید که چگونه سرمایه گذاری اولیه منجر به بازده کوتاه و بلندمدت می شود.

مطالعه وضعیت محل کار دیجیتال که قبلا ذکر شد گزارش می‌دهد که 40 درصد از 1350 مدیر اجرایی و شاغل مورد بررسی، «محدودیت‌های بودجه» را مهم‌ترین مانع برای یک محل کار دیجیتالی ارزیابی کرده‌اند. این نسبت در سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.

خرید سهامداران

ممکن است لازم باشد بر مقاومت طبیعی غلبه کنید تا از میراث همیشه انجام شده دور شوید. متقاعد کردن رهبری مبنی بر اینکه تحول دیجیتال به اندازه کافی برای تصویب بودجه ضروری است، یک مانع است.

همچنین ممکن است مجبور شوید ابتدا مقداری فروش را به کارمندان انجام دهید تا زمانی که آنها یاد بگیرند که چگونه از این فناوری به اندازه کافی موثر استفاده کنند تا کارشان آسان تر شود.

ساخت پشته فناوری مناسب

شما باید فناوری مناسبی را انتخاب کنید که هم از کارکنان و هم از اهداف سازمانی شما پشتیبانی کند. ابزارها و سیستم‌ها نیز باید برای ساده‌سازی و نه پیچیده‌تر کردن تجربه دیجیتالی کارکنان شما یکپارچه شوند.

مدیریت تغییر

تغییرات و جابجایی های متعدد با پیاده سازی دیجیتال همراه خواهد بود. نه تنها کارمندان باید آموزش ببینند، بلکه جریان کار و فرآیندهای تجاری نیز باید اصلاح شوند. این تحول سازمانی مستلزم برنامه ریزی دقیق و سازگاری است.

ایجاد استراتژی تجربه کارمند دیجیتالی: 10 نکته

هر سازمانی مسیر خاص خود را برای باز کردن یک تجربه کارمند دیجیتالی عالی خواهد داشت، و اجزای بسیاری وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید.

هنگام برنامه ریزی و ادامه تحول دیجیتال در سازمان خود، بهترین شیوه های زیر را در نظر بگیرید:

1. رویکرد طراحی کاربر محور را اتخاذ کنید

رویکردی مبتنی بر تفکر طراحی را بپذیرید که بهترین منافع کارکنان را در اولویت قرار می دهد. ابزارهای دیجیتال برای خدمت به کارمندان وجود دارد، نه برعکس. به بیان دیگر، پلتفرم‌های موفق تجربه کارمندان دیجیتال باید به نقاط درد کارمندان بپردازند. باید بر رابط‌های بصری و کاربرپسند که از فرآیندهای کاری پشتیبانی می‌کنند، اما تجربه کاربری رضایت‌بخشی ایجاد می‌کنند، تأکید شود.

سفر تحول دیجیتال را با جمع آوری بازخورد کارمندان برای درک مزایا و معایب تجربه روزانه فعلی آنها آغاز کنید. همچنین، هر گونه تجزیه و تحلیل مرتبطی را که در اختیار دارید مطالعه کنید و از نظرسنجی ها، گروه های متمرکز یا مصاحبه برای کارکنان هر بخش استفاده کنید. چه چیزی با ابزارهایی که از قبل دارند برای آنها کار می کند و چه چیزی نیست؟ چه چیزی آنها را برای کار موثرتر تجهیز می کند؟

با مشارکت دادن کارکنان در مراحل طراحی و آزمایش، می توانید اطمینان حاصل کنید که این فناوری نیازها و انتظارات آنها را برآورده می کند و زندگی آنها را آسان می کند. هر ابتکار دیجیتالی که تأثیر مثبت بر تجربه کارکنان را در اولویت قرار ندهد، در دستیابی به هدف مورد نظر خود شکست خواهد خورد.

2. آنچه را که می خواهید به دست آورید تعریف کنید

شما باید یک چشم انداز برای جهت DEX خود و نحوه تناسب آن با EX گسترده تر در سازمان خود ایجاد کنید. این با سؤالات درست برای تعیین اهداف شروع می شود:

  • چگونه DEX از اهداف تجاری شما حمایت می کند؟
  • چه ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز است؟
  • چه نوع فناوری را می خواهید پیاده سازی کنید؟ (افزودن توابع سلف سرویس، خودکارسازی فرآیندها، بهبود ارتباطات ناهمزمان و غیره)
  • کارکنان برای اینکه بتوانند از ابزارها استفاده کنند به چه نوع آموزش نیاز دارند؟
  • تغییراتی که بر گردش کار تأثیر می گذارد چگونه مدیریت می شود؟
  • شاخص های موفقیت کدامند و چگونه اندازه گیری می شوند؟

سازمان شما برای ارائه یک DEX مناسب باید تصمیمات زیادی بگیرد، بنابراین یک نقشه راه واضح به شما کمک می کند تا گزینه ها و چالش ها را در طول فرآیند ارزیابی کنید.

3. بینش خود را به اشتراک بگذارید

یک DEX جدید به سرمایه گذاری منابع مالی و انسانی و همچنین هماهنگی بین بخشی نیاز دارد. این بدان معنی است که شما باید در همه سطوح خرید کنید. حتی متفکرانه‌ترین استراتژی تجربه دیجیتال کارمندان می‌تواند با بدبینی و عدم حمایت در سراسر سازمان شکست بخورد.

شروع با حمایت از رهبری ارشد می تواند تصمیم گیری را در طول فرآیند تسریع کند. همچنین برای اطمینان از موفقیت DEX خود به ارتباطات شفاف تا سطح پایه نیاز دارید.

با یک جمله واضح و مختصر که استراتژی DEX شما را خلاصه می‌کند، یک «پیمایش آسانسور» ارائه دهید. انتشار این روایت در سراسر شرکت می تواند همه را با این مفهوم آشنا کند و آنها را در مورد آن صحبت کند.

شفاف بودن در مورد مزایای DEX برای کارمندان و آنچه که برای شرکت انجام خواهد داد باعث ایجاد اجماع خواهد شد. با ارتباط و همکاری برای به روز رسانی همه افراد در هر مرحله از فرآیند، آنها متوجه خواهند شد که چه چیزی در حال تغییر است، چرا تغییر می کند و در نهایت، این تغییر چگونه بر آنها تأثیر می گذارد.

4. یک تیم چند کاره جمع کنید

یک دیدگاه کل نگر از نیروی کار شما درک بهتری از موقعیت‌های موجود برای تجهیز بهتر کارکنان از طریق ابزارهای دیجیتال را فراهم می‌کند. به همین دلیل، یک تیم متقابل از افراد که دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، باید مالکیت اجرای استراتژی بهبود DEX را به شیوه‌ای مؤثر و به موقع در اختیار بگیرند.

این تیم می‌تواند شامل منابع انسانی به عنوان رهبر، ارتباطات داخلی برای ارتقای فرآیند، فناوری اطلاعات برای پیاده‌سازی ابزارها و کارکنان کلیدی برای آزمایش ابزارها و حمایت از تجربه دیجیتال در سراسر شرکت باشد.

یک تیم منسجم می‌تواند اولویت‌های رقیب را هماهنگ کند و نتایجی را به ارمغان بیاورد که به جای ایجاد شکاف‌هایی که برای کارکنان شما آشکار است، DEX را بهبود می‌بخشد. در واقع، 89٪ از کارمندان فکر می کنند که “IT و HR می توانند برای بهبود تجربه کارمندان دیجیتال بهتر با هم کار کنند.”

5. تحقیق کنید و تکنولوژی را انتخاب کنید

معرفی فناوری جدید بر روند کار تأثیر می گذارد زیرا همه با آن سازگار می شوند. به عبارت دیگر، شما باید مطمئن شوید که ابزارهایی که در حال پیاده‌سازی هستید، به هدف خود عمل می‌کنند و ارزش زمان و پولی را که سرمایه‌گذاری کرده‌اید، دارند. یک محل کار دیجیتالی که کارایی را ممکن می کند اما خیلی پیچیده نیست ایده آل است.

فناوری موبایل ارتباطات و اطلاعات را برای همه در دسترس قرار می دهد و محیط کاری منسجم تری ایجاد می کند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که سازمان شما کارگران بدون میز داشته باشد که ممکن است در غیر این صورت احساس ارتباط نداشته باشند.

چندین گزینه را مقایسه کنید و قبل از تصمیم گیری نهایی، دمو و آزمایشی انجام دهید. حفاظت از داده های کارمند شما بسیار مهم است. بنابراین، مطمئن شوید که فروشندگان چگونه به حریم خصوصی و امنیت داده ها برخورد می کنند.

به همان اندازه مهم است که به دنبال گزینه هایی باشید که امکان سفارشی سازی و شخصی سازی را برای مطابقت با نیازهای تیم های مختلف فراهم کنند. علاوه بر این، ابزارهای شما باید برای ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه یکپارچه شوند.

هماهنگی تحقیق و انتخاب فناوری تنها به منابع انسانی بستگی ندارد، اما مطمئناً باید درگیر آن باشید.

6. انتظار نداشته باشید همه چیز را به یکباره متحول کنید

تلاش برای عجله در نوآوری دیجیتال می تواند باعث سردرگمی و مقاومت شود. می توانید با تقسیم کردن تغییرات به بخش های کوچکتر، کارایی را با حفظ DEX متعادل کنید.

همه ابزارهای جدید را به یکباره اجرا نکنید. فقط با یکی شروع کنید پروژه به پروژه با پشتیبانی فراوان و درجه ای از انعطاف پذیری پیش بروید. این به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام استفاده از ابزارها در زندگی واقعی کارمند خود بیاموزید. همچنین، شما را قادر می سازد تا بودجه منابع انسانی خود را به طور موثر مدیریت کنید.

7. آموزش کافی ارائه دهید

کارمندان را از همان ابتدا برای موفقیت آماده کنید. آنها را در طول آموزش با کمک فنی و محیطی که اشتباه کردن در آن قابل قبول است و درخواست کمک مورد استقبال قرار می گیرد، حمایت کنید. روند پذیرش فناوری را تسریع خواهد کرد. بدون آموزش مناسب، این خطر وجود دارد که کارکنان شما نتوانند در سیستم جدید حرکت کنند و در نهایت دلسرد شوند.

در اینجا ایده هایی وجود دارد که باید برای ارائه آموزش هایی که از DEX به کارکنان خود پشتیبانی می کند، در نظر بگیرید:

  • یک قالب آموزشی مناسب را انتخاب کنید : پیدا کنید کدام روش ها در گذشته به خوبی عمل کرده اند و انتخاب هایی را برای سطوح مختلف مهارت فنی ارائه دهید. آموزش یک نفر از هر تیم که بتواند آموزش را برای اعضای تیم خود مدیریت و سفارشی کند، ممکن است خوب کار کند.
  • روش‌های به‌خوبی سازمان‌دهی شده با ضرب‌الاجل‌های واقعی داشته باشید : به کارکنان کمک کنید دقیقاً آنچه را که از آنها انتظار دارید درک کنند و در عین حال به آنها زمان کافی برای سازگاری با روش جدید انجام کارها بدهید.
  • اولویت بندی آموزش : با ارائه آموزش های جامع در مورد فناوری جدید، مهارت های کارکنان را تقویت کنید. اطمینان حاصل کنید که این آموزش بخشی از برنامه کاری آنهاست، نه یک انتظار اضافی در زمان شخصی آنها.
  • تشویق به آموزش : پاداش هایی را بیابید که می دانید کارکنان شما را برای تکمیل آموزش ترغیب می کند. به عنوان مثال، می توانید جوایز، استراحت یا وعده های غذایی رایگان ارائه دهید.

8. تجربه کارمندان دیجیتال را اندازه گیری کنید

بهترین راه برای تعیین موفقیت استراتژی DEX، دریافت بازخورد صادقانه کارمندان است. اگر کارمندان با مشکلاتی روبرو هستند، برای درک آنها تلاش کنید. شما قادر خواهید بود مشکلاتی را که کارمندان معتقدند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند شناسایی کنید و از اقدامات انجام شده برای بهبود قدردانی خواهند کرد.

باز هم، می توانید از نظرسنجی پالس، مصاحبه و سایر روش های بازخورد برای اندازه گیری DEX خود استفاده کنید.

تعیین کنید که پایه شما چیست و داده های خود را محک بزنید. این را به طور منظم اندازه گیری کنید تا بتوانید تشخیص دهید:

  • حوزه‌های سرمایه‌گذاری دیجیتالی که کار می‌کنند
  • هر حوزه ای که عملکرد ضعیفی دارد و چرا
  • تنظیماتی در استراتژی DEX که باید انجام دهید
  • زمانی که می توانید پیشرفت هایی را ارائه دهید.

روش دیگر برای ارزیابی DEX شما نظارت بر عملکرد فناوری است. ردیابی داده‌های کاربر نهایی و سیستم می‌تواند به شما کمک کند تا در شناسایی مشکلات احتمالی که ممکن است بر تجربه کارمندان با ابزارها تأثیر بگذارد، فعال باشید. عواملی که باید در نظر گرفته شوند ممکن است شامل عملکرد برنامه و زمان تاخیر باشد.

9. روی بهبود کار کنید

داده‌های شما به شما کمک می‌کند نه تنها نقاط درد را ببینید، بلکه تشخیص دهید چه چیزی را می‌توانید تقویت یا تنظیم کنید. البته DEX فرآیندی است که فراتر از مرحله پیاده سازی است. بنابراین فقط بر ایجاد تجربه تمرکز نکنید، بلکه بر مدیریت و بهبود محل کار دیجیتال خود نیز تمرکز کنید.

فن آوری موظف است به تکامل خود ادامه دهد، بنابراین شما باید به طور مداوم پیشرفت کرده و DEX خود را شکل دهید.

10. تعادل بین اتوماسیون و تعامل انسانی را حفظ کنید

حفظ یک عنصر انسانی در طول تلاش‌های تبدیل دیجیتال، راه طولانی را به سوی ارائه یک DEX سازنده می‌کند. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای دیجیتال کارمندان یا تیم ها را از یکدیگر جدا نمی کنند. هم کنفرانس ویدیویی رو در رو و هم تعاملات حضوری را تشویق کنید.

مردم همچنین باید بدانند که برای سؤالات با چه کسی تماس بگیرند. اینکه بتوانید مستقیماً با کسی صحبت کنید و شنیده شوید، می تواند ناامیدی را کاهش دهد و از طریق یک ارتباط انسانی حامی، حل و فصل کند.

جمع بندی آن

وقتی فناوری از افراد برای انجام کارهایشان حمایت می کند و آنها را توانمند می کند، تأثیر مثبتی بر تجربه کارمندان و کسب و کار شما می گذارد. سرمایه گذاری در DEX برای همسویی با نیازهای یک چشم انداز دیجیتال به سرعت در حال تحول و برآوردن نیازهای کارکنان بسیار مهم است.

نقش منابع انسانی در ارائه یک DEX کارمند محور که الهام بخش نیروی کار متعهد و سازنده است، ضروری است. در دراز مدت، چنین نیروی کاری آماده است تا به سازمان شما در رسیدن به اهدافش کمک کند.

سوالات متداول

تجربه دیجیتالی کارکنان چیست؟

تجربه دیجیتالی کارمندان نحوه برخورد آنها با ابزارهای دیجیتال در محل کار است.

چگونه می توان تجربه کارمندان دیجیتال را بهبود بخشید؟

بهبود DEX در مورد حصول اطمینان از این است که ابزارها و پلتفرم های دیجیتال در دسترس، مفید، قابل اعتماد هستند و نیازها و انتظارات کارکنان را برآورده می کنند.

چگونه تجربه کارمندان دیجیتال را اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری تجربه کارمندان دیجیتال با جمع آوری بازخورد از کاربران و نظارت بر عملکرد ابزار دیجیتال با تجزیه و تحلیل داده های سیستم انجام می شود.

آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *