همکاری اجتماعی: مزایا، بهترین شیوه ها و ابزارها

با رسانه های اجتماعی، می توانید با دوستان چت کنید، میم های خنده دار را به اشتراک بگذارید، و چیزهای عصبانی را در فضای خالی اینترنت توییت کنید. همکاری اجتماعی از ابزارهای یکسانی استفاده می کند (و می تواند رفتارهای یکسانی را شامل شود)، اما اهداف متفاوت است. این جنبه تجاری رسانه های اجتماعی است.

در این مقاله، نگاهی دقیق تر به همکاری اجتماعی خواهیم داشت. چیست، چه فوایدی دارد، و بهترین شیوه ها را می توانید دنبال کنید. ما همچنین چند نمونه از نرم افزارهای همکاری اجتماعی را به اشتراک خواهیم گذاشت. اینجا می رود!

مطالب
همکاری اجتماعی چیست؟
مزایای همکاری اجتماعی
بهترین شیوه ها
نرم افزار همکاری اجتماعی
در نتیجه
سوالات متداول

همکاری اجتماعی چیست؟

شبکه سازی روش استانداردی است که افراد تجاری با هم ارتباط برقرار می کنند. این مفهومی است که تا زمانی که مردم در حال تجارت کالاها و خدمات بوده اند ادامه داشته است. همکاری اجتماعی شبکه ای دیجیتالی شده است.

مردم به جای اینکه در میدان شهر یا در یک جلسه شبکه گرد هم بیایند، به صورت آنلاین گرد هم می آیند و با هم کار می کنند. می‌توانید در لینکدین، توییتر یا هر تعداد وب‌سایت با افراد «دیدار» کنید و روابط حرفه‌ای ایجاد کنید. مردم می‌توانند دیگران را برای مشاغل جدید یا قرارداد کار بر اساس این روابط دیجیتالی توصیه کنند.

همکاری اجتماعی فقط در مورد شبکه سازی به معنای سنتی شما- به من کمک کنید و من-به شما کمک خواهم کرد- در تحکیم معاملات تجاری نیست. همچنین می تواند در یک سازمان باشد که در آن با یکدیگر برای حل یک مشکل یا ایجاد یک برنامه کار می کنید، اما این کار را به جای نشستن در یک اتاق کنفرانس از طریق رسانه های الکترونیکی انجام دهید.

در سال 2020، زمانی که بیماری همه گیر بسیاری از مشاغل و تمام شبکه های خارجی را به یک قلمرو آنلاین وادار کرد، همکاری اجتماعی به روشی جدید آغاز شد. ناگهان، ملاقات از طریق ویدئو کنفرانس و انجام کل بحث طرح پروژه از طریق پیام‌رسانی مشکلی نداشت.

شرایط شما هر چه باشد، همکاری اجتماعی ایجاد شبکه ها و حل مشکلات در دنیای دیجیتال است.

مزایای همکاری اجتماعی

Bloomfire، یک شرکت متخصص در نرم افزار همکاری اجتماعی، پنج مزیت کلیدی همکاری اجتماعی را شناسایی کرد. آنها عبارتند از:

  1. درک بیشتر از پروژه ها در سراسر سازمان . هنگامی که کارمندان در حالت سیلو قرار می گیرند، فقط می دانند که روی چه چیزی کار می کنند. اجتماعی کردن کار آنها کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کارمندان بیشتری از تصویر بزرگتر آگاه هستند.
  2. انتقال دانش آسان تر هنگامی که شخصی سازمانی را ترک می کند، دانش معمولاً با او خارج می شود. در دسترس قرار دادن دانش خود به دیگران به صورت عمومی تأثیر خروج آنها را به حداقل می رساند.
  3. تیم های قوی تر تیم هایی که به خوبی ارتباط برقرار می کنند بهتر از تیم هایی که ارتباط برقرار نمی کنند انجام می دهند. اگر این را باور ندارید، سازمان توسعه‌ای را تماشا کنید که بازبینی کد را نهادینه کرده است، که در آن یک توسعه‌دهنده به طور مداوم کد دیگری را بررسی می‌کند. هر دو توسعه‌دهنده در طول فرآیند بهبود می‌یابند و در نتیجه تیم را بهبود می‌بخشند.
  4. یک محصول بهتر هر چه کارکنان بیشتر کار خود را از طریق همکاری اجتماعی انجام دهند، فرصت بهتری برای پیشرفت‌ها فراهم می‌شود و بهتر می‌توانند خطرات احتمالی را کاهش دهند. من شخصاً هرگز چیزی را که برای کار نوشته ام بدون اینکه همکارم آن را بررسی کند، ارسال نمی کنم. از جمله این مقاله.
  5. فرهنگ بهبود یافته وقتی افراد یک تیم از طریق همکاری یکدیگر را حمایت می کنند، ترس از شکست کمتری وجود دارد زیرا هر پروژه یک پروژه گروهی است. اگر تا به حال در یک فرهنگ تیمی بوده اید، می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. در عین حال رهایی بخش و توانمند است.

این پنج مزیت البته به نحوه استفاده شرکت از همکاری اجتماعی بستگی دارد. درک وسیع‌تر از پروژه‌ها در سراسر سازمان تنها در صورتی کار می‌کند که افراد با پشتکار اطلاعات را با دیگران در سراسر سازمان به اشتراک بگذارند.

هنگامی که ما اطلاعات را به صورت الکترونیکی به اشتراک می گذاریم، سیلو کردن همچنان ممکن است رخ دهد. این مستلزم آن است که مردم علاقه مند به برقراری ارتباط با تیم های مختلف باشند. باید تعاملات مثبتی وجود داشته باشد تا مردم اطلاعات را با خوشحالی به اشتراک بگذارند و مردم آن را با خوشحالی دریافت کنند. مهم نیست که جین در بازاریابی تمام برنامه های خود را در نرم افزار همکاری شرکت آپلود کند اگر کسی به آن نگاه نکند.

انجام کارها و برقراری ارتباط از طریق وسایل الکترونیکی سابقه ای را به جا می گذارد و یافتن اطلاعات را آسان تر می کند. با این حال، همکاری اجتماعی پیام فوری مانند چیزی رسمی تر نخواهد بود.

شرکت شما می‌تواند این مزایا را با رهبری و پرورش استفاده مناسب از همکاری‌های اجتماعی به دست آورد، اما مزایای بسیاری دیگر برای این شبکه دیجیتال در خارج از شرکت وجود دارد.

در اینجا برخی از مزایای خارجی برای همکاری اجتماعی آورده شده است.

  1. محدودیت های جغرافیایی را حذف می کند. شما می توانید به سرعت با شخصی در لینکدین بدون توجه به موقعیت مکانی او تماس بگیرید. شما محدود به مردم شهر یا حتی کشورتان نیستید. ارتباط و همکاری با افرادی که در سراسر جهان زندگی می کنند آسان است. شما می توانید روابط تجاری را با مردم نیز توسعه دهید. برای مثال، این ابزارهای همکاری اجتماعی به شما این امکان را می دهد که در حالی که در لندن نشسته اید، یک طراح وب در برزیل و یک دستیار اداری در هند پیدا کنید. جهان حد است.
  2. فرصت بهتری برای بازخورد. اگر ایده خود را در Reddit ارسال کنید، بازخورد فوری و شدید دریافت خواهید کرد. در حالی که شما عموماً می خواهید جنبه مودبانه «اجتماعی» را در همکاری حفظ کنید، افرادی که شما را نمی شناسند اغلب کمتر از همکاران نزدیکتان که شما را می شناسند و دوست دارند، نگران احساسات شما هستند – و دلایل مهمی برای حفظ یک رابطه صمیمانه دارند.
    با استفاده از گروه‌های اجتماعی گسترده‌تر برای شبکه‌سازی، مردم با خوشحالی به شما می‌گویند که چه مشکلی در برنامه‌های شما وجود دارد – که به شما فرصتی می‌دهد تا آن را اصلاح کنید، نه اینکه کورکورانه با چیزی که بعید است پیش بروید.
  3. کولر آبی منبسط شده . شما دیگر برای ایده ها محدود به همکاران خود نیستید. در فید توییتر خود پیمایش کنید، و (اگر انتخاب کرده اید افراد حرفه خود را دنبال کنید)، ایده هایی برای مقابله با همان مشکلاتی که با آن روبرو هستید پیدا خواهید کرد. راه‌حل‌ها را می‌بینید و در کارهایی که باید انجام دهید، شوخ طبعی پیدا خواهید کرد.
    در دنیای منابع انسانی، بسیاری از شرکت های کوچک دارای یک یا دو بخش منابع انسانی هستند. از طریق همکاری اجتماعی، افراد منابع انسانی در سراسر جهان می توانند در یک گروه فیس بوک گرد هم آیند تا به عنوان همکاران یکدیگر خدمت کنند. این به صرفه جویی در ثروت شرکت کمک می کند و سردرد را برای متخصص انفرادی منابع انسانی تسکین می دهد.
  4. بهترین شیوه ها را بدون تحقیق رسمی کشف کنید. همیشه یک مقاله سفید یا مقاله ای در هاروارد بیزینس ریویو در مورد بهترین شیوه ها در تقریباً همه موارد تجاری وجود خواهد داشت. با این حال، همکاری اجتماعی به شما این امکان را می دهد که بدون کمک دانشگاهیان چیزها را ببینید. در زمان واقعی درباره کارهایی که مردم انجام می دهند بخوانید. مستقیماً از رهبران فکری سؤال بپرسید. دیگر لازم نیست منتظر باشید تا یک دانشگاهی با معاون منابع انسانی در IBM مصاحبه کند. می توانید برای او در لینکدین پیام ارسال کنید یا از طریق Quora سوال بپرسید.
  5. زمین بازی هموار. این چیزی نیست که شما می دانید؛ این کسی است که شما می شناسید در حالی که این از بین نرفته است، همکاری اجتماعی امکان «شناخت» افراد بیشتری را فراهم کرده است. برای جلب نظر یک رهبر صنعت، مجبور نیستید یک بلیط VIP پشت صحنه برای یک کنفرانس بخرید. برای ارتباط با فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد، لازم نیست وارد دانشگاه هاروارد شوید. ناگهان، دسترسی بسیار بیشتری وجود دارد.

بهترین شیوه ها

چه در حال پیاده سازی ابزارهای همکاری اجتماعی در دفتر خود و چه ساختن شبکه دیجیتالی خود، باید بهترین شیوه ها را دنبال کنید. در اینجا پنج مورد است.

  1. رسمی بودن را فراموش نکنید. از آنجایی که دنیای آنلاین از شکلک ها استفاده می کند و میم ها را به اشتراک می گذارد، به راحتی می توان فراموش کرد که با چه کسی صحبت می کنید. ممکن است از دستور زبان و جمله بندی یک گزارش عذاب بکشید، اما یک پیام فوری به کل گروه حاوی اشتباهات املایی و یک عنوان غیر ضروری ارسال کنید. در حالی که هرگز با شلوارک و تاپ در یک جلسه حضوری حاضر نمی‌شوید، ممکن است این کار را در یک جلسه زوم انجام دهید. سعی کنید در همکاری اجتماعی خود کمی رسمی باشید. در دراز مدت به شما خدمت خواهد کرد.
  2. همکاری از بالا می آید. اگر شرکت شما برای تشویق همکاری اجتماعی در Slack سرمایه گذاری کند، اما هیچ کس در مجموعه C از آن برای همکاری استفاده نکند، به اهداف نخواهید رسید. اگر مدیر عامل فقط اظهارات را در Slack رها کند اما هرگز به کسی پاسخ ندهد، دیگر یک همکاری نیست، بلکه فقط یک شکل متفاوت از ایمیل است.
  3. به مردم اجازه آزادی بده در حالی که مشارکت افراد ارشد بسیار مهم است، اما اگر کنترل یا ویرایش یا انتقاد کنند، تأثیر همکاری اجتماعی را نیز از دست خواهید داد. مردم به فرصتی نیاز دارند تا اطلاعات را بدون ترس از انتقاد مداوم به اشتراک بگذارند.
  4. از همکاری غیر رسمی استفاده کنید. ممکن است شرکت شما یک ابزار همکاری اجتماعی داشته باشد که به شما در برقراری ارتباط در داخل شرکت کمک می کند، اما ابزارهای شبکه اجتماعی خارج از ساختمان را فراموش نکنید. شبکه شخصی شما پس از ترک این شرکت وجود خواهد داشت و می تواند به شما در یافتن فرصت های جدید کمک کند.
  5. همکاری اجتماعی را کار اضافی نکنید. باید یک جریان طبیعی برای همکاری اجتماعی وجود داشته باشد. الزام افراد به انجام کار در یک سیستم و سپس به اشتراک گذاری آن در سیستم دیگر، این کار را تنها وظیفه دیگری می کند که باید آن را بررسی کنند – و ارزش آن را نخواهند دید.

نرم افزار همکاری اجتماعی

فراتر از سایت های رسانه های اجتماعی که اکثر ما هر روز از آنها استفاده می کنیم (لینکدین، فیس بوک، توییتر و غیره)، نرم افزارهای زیادی وجود دارد که به صراحت برای تسهیل همکاری اجتماعی در دفتر طراحی شده اند. Finances Online نرم افزار همکاری اجتماعی را بررسی کرد و به بهترین عملکردها رسید. در اینجا سه مورد برتر آورده شده است:

  1. Monday.com این نرم افزار فقط در مورد اجتماعی شدن و ایجاد ارتباط نیست. همچنین نرم افزار مدیریت پروژه است. این به کارمندان شما اجازه می‌دهد تا در همان ابزار مدیریت و همکاری کنند و حداقل یکی از بهترین دستورالعمل‌ها را به راحتی دنبال کنند. با تغییر نرم افزار کمتر، می توانید به جای ورود به سیستم و خروج از نرم افزارهای مختلف، زمان خود را صرف همکاری کنید.
  2. ایگلو . ایگلو صراحتاً شرکت هایی را هدف قرار می دهد که در سطح جهانی فعالیت می کنند. این می تواند یک مزیت برای گرد هم آوردن نیروی کار از نظر جغرافیایی متنوع باشد. بر خلاف دو بسته نرم افزاری دیگر در سه بسته برتر، Igloo بر مدیریت پروژه تمرکز نمی کند، بلکه بر ارتباطات متمرکز است. همچنین یک نسخه رایگان دارد، بنابراین اگر به ابزارهای مدیریت پروژه نیز نیاز ندارید، ممکن است مکانی برای شروع باشد.
  3. رایک کنید. Wrike قبل از هر چیز خود را به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه معرفی می‌کند، اما از همکاری اجتماعی نیز پشتیبانی می‌کند – اگرچه یک احتیاط: Tech Radar می‌گوید که چت یکپارچه ندارد. در حالی که چت به خودی خود برای همکاری اجتماعی حیاتی نیست، اما روش ترجیحی بسیاری از افراد است – به خصوص Millennials و Gen Z. اگر به دنبال نرم افزار یکپارچه همکاری اجتماعی هستید، قبل از سرمایه گذاری روی این نرم افزار دفتر شما چه کارکردهای بحث دیگری دارد. .

در نتیجه

هر راهی را که برای کار با شبکه های اجتماعی دیجیتال و همکاری انتخاب کنید؛ این یک ابزار ضروری برای شرکت ها و افراد است. جهان دیجیتال است و نیروی کار و مشتریان شما ممکن است جهانی باشند. کار با هم از طریق همکاری اجتماعی می تواند نحوه انجام کسب و کار شما را تغییر دهد و – که با همه گیری امسال تسریع شد – این کار را به طور فزاینده ای انجام خواهد داد.

سوالات متداول

همکاری اجتماعی چیست؟

همکاری اجتماعی عمدتاً در مورد دو چیز است 1) شبکه سازی به معنای سنتی شما- به من کمک کنید و من به شما کمک خواهم کرد در تحکیم معاملات تجاری و 2) همکاری با یکدیگر در یک سازمان برای حل یک مشکل یا ایجاد یک برنامه، اما از طریق رسانه های الکترونیکی

مزایای همکاری اجتماعی چیست؟

مزایای همکاری اجتماعی عبارتند از: افزایش درک پروژه ها در سراسر سازمان، انتقال آسان تر دانش، تیم های قوی تر، محصول بهتر و فرهنگ بهبود یافته.

مزایای بیرونی همکاری اجتماعی چیست؟

مزایای خارجی شامل این واقعیت است که محدودیت های جغرافیایی را حذف می کند، فرصت بهتری برای بازخورد ارائه می دهد، زمین بازی را هموار می کند و کشف بهترین شیوه ها را آسان تر می کند.

بهترین شیوه های همکاری اجتماعی چیست؟

بهترین شیوه ها برای همکاری اجتماعی عبارتند از: اجازه دادن به افراد برای آزادی، به یاد داشتن این که همکاری از بالا می آید، فراموش نکردن رسمی بودن، استفاده از همکاری غیررسمی، و اطمینان از اینکه همکاری اجتماعی حجم کاری اضافی ایجاد نمی کند.

سوزان لوکاس، با نام مستعار بانوی شرور منابع انسانی، یک نویسنده آزاد است که 10 سال را در منابع انسانی شرکت گذراند، جایی که او استخدام کرد، اخراج کرد، اعداد را مدیریت کرد و با وکلا چک کرد.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *