ایجاد ارزش با منابع انسانی مبتنی بر واقعیت

تصور کنید با اندازه گیری و تجزیه و تحلیل آنچه برای سازمانتان مهم است، بینش های کلیدی در مورد افراد خود به دست می آورید. تصور کنید که این بینش ها در واقع توسط افراد شما در کسب و کار و عملیات روزمره استفاده می شود. و تصور کنید که این بینش های کلیدی در مورد افراد شما تأثیر عمیقی بر موفقیت سازمان شما دارد. اتوپیا یا واقعیت؟ در این مقاله، ما در مورد ایجاد ارزش از طریق اندازه گیری موارد مهم و تأثیرگذاری با بینش های کلیدی در مورد افراد صحبت خواهیم کرد.

کسب و کار اصلی منابع انسانی: ایجاد ارزش

بیایید نگاهی به هدف مدیریت افراد و به ویژه منابع انسانی بیندازیم. چرا ما اینجا هستیم؟ برخی فکر می کنند که ما فقط برای مدیریت نیروی کار اینجا هستیم. مدیریت افراد سخت است و منابع انسانی افراد را می شناسد.

برخی دیگر فکر می کنند منابع انسانی برای کاهش هزینه های پرسنل تا حد امکان وجود دارد، در حالی که برخی معتقدند منابع انسانی برای شاد نگه داشتن مردم و بهره وری مفید است. و این همه درست است!

برای ما (و هر کارکرد تحلیلی در این زمینه) هدف از مدیریت صحیح افراد ایجاد ارزش برای سازمان، کارکنان و در نهایت جامعه به طور کلی است. این نتیجه مستقیم به حداکثر رساندن پتانسیل انسانی و به حداقل رساندن هزینه در همان زمان است.

برای سازمان، این ایجاد ارزش می تواند رشد کسب و کار، بازگشت سرمایه و رضایت مشتری باشد. برای کارکنان، ارزش اغلب با درآمد، توسعه و احساس هدف ایجاد می شود. و مشابه برای جامعه، ارزش ایجاد شده می تواند در مورد پایداری، رفاه و کیفیت بالای زندگی باشد.

در گذشته، ما تاکید زیادی بر کارایی و کاهش هزینه داشته ایم: به عنوان مثال، اجرای فرآیندهای ناب و کاهش هزینه های پرسنل. اما محدودیتی برای کارهایی وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن کارایی و اداره یک سازمان با کمترین هزینه ممکن بدون از دست دادن کیفیت محصولات یا خدمات خود انجام دهید.

تفاوت واقعی در ایجاد ارزش را می توان با استفاده مؤثر از پتانسیل انسانی به دست آورد و همانطور که در سراسر این مقاله خواهیم دید، هنوز دنیایی برای به دست آوردن در اینجا وجود دارد.

منابع انسانی مبتنی بر واقعیت

در بیشتر سازمان ها، ارزشی که می خواهند برای سازمان، مردم و جامعه ایجاد کنند، در ماموریت و استراتژی آنها گنجانده می شود. در استراتژی کارکنان یک سازمان، باید مشخص باشد که چگونه تلاش ها در حوزه افراد بر اهداف استراتژیک کلیدی سازمان تأثیر می گذارد.

این همچنین بر آنچه که بیشتر ما می خواهیم در حوزه افراد تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنیم تمرکز می کنیم. همیشه با این موضوع شروع کنید که چرا می خواهید چیزی را اندازه گیری یا تجزیه و تحلیل کنید و چگونه می تواند بر استراتژی شما تأثیر بگذارد و در پایان برای سازمان و افراد خود ارزش ایجاد کند.

بعد، چگونه و چه چیزی را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می کنید؟ اشکال زیادی از ابزارهای منابع انسانی به اصطلاح مبتنی بر واقعیت وجود دارد. شکل 2 نمونه های رایج – بسیاری را نشان می دهد

که دارای وابستگی متقابل و همپوشانی هستند.

به عنوان مثال، با معیارهای HR و داشبورد KPI، می‌توانید پیشرفت تلاش‌ها را در حوزه افراد نظارت کنید. اگر می‌خواهید تأثیر تلاش‌های خود را در حوزه افراد بدانید، می‌توانید به تحقیقات تجزیه و تحلیل افراد مراجعه کنید. و اگر این تحقیق به یافته های عملی منجر شود، می توانید با ایجاد موارد تجاری، بازگشت سرمایه را محاسبه کنید.

هنگامی که تلاش‌های اندازه‌گیری خود را به سمت آنچه برای خلق ارزش مهم است هدف می‌گیرید، هر شکلی از منابع انسانی مبتنی بر واقعیت به بینش‌های ارزشمند و تأثیر منابع انسانی منجر می‌شود.

اما در واقع چه چیزی را می خواهید اندازه بگیرید؟ چه چیزی بیشتر اهمیت دارد؟

آنچه برای ایجاد تأثیر تجاری مهم است

اخیراً، با همکاری مؤسسه کارفرمایان برتر، تحقیقی در مورد تأثیر کسب‌وکار درک شده از محرک‌های منابع انسانی مختلف انجام دادیم. ما از بیش از 200 رهبر منابع انسانی در سراسر جهان خواستیم تا رانندگان منابع انسانی خود را بر اساس تأثیر بالقوه انتخاب و رتبه بندی کنند.

3 محرک اصلی منابع انسانی که بیشترین تأثیر را دارند عبارتند از رهبری، مدیریت عملکرد و مشارکت (شکل 3).
در مرحله بعد، از آنها خواستیم اطلاعاتی در مورد نحوه اندازه گیری این محرک ها در سازمان خود ارائه دهند.
3 راننده برتر منابع انسانی که به طور کلی بیشترین اندازه گیری را داشتند عبارتند از: گردش مالی، تعامل و شغل و تحرک، در حالی که رانندگان به عنوان کسب و کار بالا در نظر گرفته شدند.

تاثیر کمترین اندازه گیری شد.

این تحقیق به ما چه می گوید؟ آنچه را که در دهه گذشته تجربه کرده‌ایم تأیید می‌کند: ما هنوز آنچه را که برای سازمان و افرادمان اهمیت دارد اندازه‌گیری نمی‌کنیم.

اندازه گیری 3 محرک اصلی منابع انسانی با بیشترین تأثیر تجاری از نظر اثربخشی بسیار دشوار است. اندازه‌گیری اثربخشی رهبری دشوار است و گرفتن مدیریت عملکرد هنوز یکی از سخت‌ترین راه‌ها برای اکثر سازمان‌ها است.

نامزدی موضوعی گریزان است. تعاریف و روش های زیادی برای اندازه گیری آن وجود دارد. با این حال، در نهایت، مشارکت در رفتار بیان می شود، نه در نظر. با این حال، ما آن را با استفاده از پرسشنامه های ذهنی اندازه گیری می کنیم.

بنابراین، اشکال این اقدامات این است که دقت اطلاعات آنها به دلیل ماهیت پیچیده آنچه که این اقدامات باید نشان دهند، محدود است. مثلا مردم ما چه احساسی دارند؟ چه ویژگی هایی دارند؟ آنها چگونه درک می شوند؟ این امر دستیابی به این محرک‌های منابع انسانی را دشوار می‌کند و بیشتر سازمان‌ها در تلاش برای به دست آوردن بینش در مورد این موضوعات هستند.

ارزش واقعی کسب و کار در محرک هایی نهفته است که بر اهداف کلیدی سازمان شما تأثیر می گذارد. شاید عاقلانه باشد که راه‌های نوآورانه‌تری برای تعیین کمیت این موضوعات مهم پیدا کنید و تجزیه و تحلیل افراد ممکن است ابزاری کلیدی برای انجام این کار باشد.

برخی از پیشتازان شروع به ایجاد معیارهایی از پروژه های تحلیلی خود در مورد موضوعاتی می کنند که تأثیرگذار هستند – حتی اگر اندازه گیری آنها دشوارتر باشد. این در نهایت به آنها کمک می کند تا اهداف استراتژیک خود را بهتر انجام دهند.

عملی کردن بینش ها

هدف واقعی تجزیه و تحلیل افراد، ایجاد تغییر در سازمان است.

با این حال، چند بینش تحلیلی عالی یک سازمان را تغییر نمی دهد. این اقداماتی است که به دنبال آن مهم است. بنابراین چگونه از بینش ها برای ایجاد تغییر در سازمان خود و شروع ایجاد ارزش پایدار استفاده می کنید؟ از تمرین چه می آموزیم؟

اول، از تجزیه و تحلیل افراد برای ایجاد اطلاعات و بینش معنادار از داده ها استفاده کنید. مهم است که این بینش ها برای سازمان شما ارزش ایجاد کند. سپس، این بینش ها باید در سازمان شما تعبیه شود تا مردم بتوانند عملاً بر اساس آن عمل کنند.

برخی از راه های قدرتمند برای انجام این کار در کادر متنی زیر توضیح داده شده است.

برای جمع بندی: برای ایجاد تأثیر و ارزش بیشتر با منابع انسانی مبتنی بر واقعیت، چه کاری باید انجام دهید؟ شروع به اندازه گیری آنچه برای سازمان شما و اهداف استراتژیک شما اهمیت دارد. این به انجام کاری که HR قرار است انجام دهد کمک می کند: ایجاد ارزش.

نویسنده: راب ون دایک و تونی بروگمن

تونی بروگمن، تحلیلگر بازرگانی منابع انسانی در Bright & Company، یک مشاور هلندی HR است. او محقق استراتژی افراد و تجزیه و تحلیل افراد است و در تجزیه و تحلیل منابع انسانی می نویسد.

راب ون دایک یک مشاور با تجربه در تحلیل افراد است. او در OrgVision و Bright & Company با شرکا و مشتریان در طراحی استراتژی های نیروی کار با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل کار می کند. او همچنین تجربه زیادی در پیاده سازی تجزیه و تحلیل منابع انسانی و ابزارها و فرآیندهای دیجیتالی منابع انسانی دارد.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *