هزینه هر استخدام: تعریف، فرمول و محاسبه

واقعاً هزینه استخدام یک کارمند جدید چقدر است؟ هزینه به ازای هر استخدام یکی از پرکاربردترین معیارهای HR و KPIهای استخدام است. درک هزینه به ازای هر استخدام شما را قادر می سازد تصمیمات استراتژیک تری هنگام سرمایه گذاری در تلاش های استخدام خود بگیرید. به عبارت دیگر، به تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌های مربوط به فرآیند استخدام کمک می‌کند و همچنین تخمینی از هزینه نقش‌هایی که به سختی انجام می‌شوند را فراهم می‌کند.

هزینه های زیادی در رابطه با استخدام یک کارمند جدید برای ایفای نقش وجود دارد که برخی از آنها واضح و برخی از آنها چندان ساده نیستند. به عنوان مثال، چگونه مواد بازاریابی مورد نیاز برای تبلیغ یک شغل خالی را تعیین می کنید؟ یا چگونه هزینه فرآیند مصاحبه را محاسبه می کنید؟ این باعث می‌شود که هزینه هر استخدام یکی از مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین معیارها در استخدام و جذب استعداد باشد. بیایید نگاهی به تعریف هزینه هر استخدام، فرمول و نحوه محاسبه آن بیندازیم.

مطالب
هزینه هر استخدام چقدر است؟
فرمول هزینه به ازای هر استخدام
چگونه هزینه هر استخدام را محاسبه می کنید؟
چرا هزینه هر استخدام یک معیار مهم برای پیگیری است؟

هزینه هر استخدام چقدر است؟

هزینه به ازای هر استخدام معیاری برای استخدام است که هزینه های مرتبط با فرآیند استخدام کارکنان جدید را اندازه گیری می کند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌هایی مانند هزینه‌های تبلیغات منبع و استخدام، هزینه‌های ورود به هواپیما، هزینه‌های برنامه پاداش ارجاع و غیره می‌شود. به عنوان مثال، اگر 50 نفر را برای سال استخدام کنید، و تخمینی هزینه کنید. 100000 دلار در فرآیند استخدام سالانه، این بدان معناست که هزینه هر استخدام شما 2000 دلار است. این یک راه عالی برای سنجش اینکه آیا فرآیند استخدام شما نسبت به صنعت و نقش شما بهینه شده است یا خیر است.

همچنین، هنگام مقایسه بین بخش‌ها در سه ماهه و سالانه برای شناسایی هر گونه روند قابل توجهی مفید است.

عوامل متعددی بر هزینه هر استخدام سازمان شما تأثیر می گذارد.

SHRM یک معیار صنعتی ایجاد کرد که می توانید آن را مرور کنید تا بفهمید که آیا هزینه هر استخدام شما در حد متوسط صنعت است یا خیر.

فرمول هزینه به ازای هر استخدام

فرمول استاندارد برای فرمول هزینه هر استخدام عبارت است از:

Cost per Hire FormulaCost per Hire Formula

هزینه های داخلی و خارجی دقیقا شامل چه مواردی می شود؟ بیایید به چند نمونه نگاهی بیندازیم. به خاطر داشته باشید که این یک لیست غیر جامع است. اطلاعات بیشتر را می توانید در سند استاندارد هزینه به ازای استخدام توسط موسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) بیابید.

هزینه های داخلی

هزینه های داخلی تعریف
هزینه های انطباق اینها هزینه های مرتبط با نظارت و پردازش اسناد هستند که باید مطابقت داشته باشند (مانند اسناد قانونی، اسناد رویه و غیره)
هزینه های اداری هزینه های مرتبط با پشتیبانی از عملکرد استخدام، از جمله مواردی مانند تجهیزات اداری، اجاره، غذا، هزینه های هتل و غیره. اگر تخصیص دقیق هزینه اداری استخدام غیرممکن باشد، می توان از درصدی از کل هزینه مدیریت استفاده کرد. بر اساس تعداد کارمندان
آموزش و توسعه هزینه های آموزش و ارتقاء مهارت کارکنان استخدام برای گسترش مهارت های آنها. این ممکن است شامل دوره های آنلاین، مانند برنامه گواهی استعدادیابی، یا آموزش آفلاین باشد.
هزینه های استخدام/منبعیابی کارکنان این هزینه کارکنان تامین منابع/استخدام شما، از جمله حقوق، پاداش عملکرد، و مزایا است.
هزینه های استخدام مدیر به طور معمول، مدیر استخدام شما مسئول بخش‌های دیگر شرکت است. بنابراین، هر زمانی که دور از میز برای انجام مصاحبه سپری می شود، هزینه دارد.

هزینه های خارجی

هزینه های خارجی تعریف
بررسی پیشینه هزینه ها با حصول اطمینان از مناسب بودن نامزد برای استخدام مرتبط است. این شامل چک های کیفری و آموزشی، مراجع، بررسی اعتبار، واجد شرایط بودن برای کار، وضعیت مهاجرت و غیره است.
هزینه های قبل از غربالگری هزینه های مربوط به حصول اطمینان از اینکه داوطلب از معیارهای اولیه استخدام (به عنوان مثال، ارزیابی، آزمون، مصاحبه خودکار) برخوردار است.
هزینه های منبع یابی هزینه های تامین منابع، خرید پایگاه های اطلاعاتی، عضویت در انجمن های حرفه ای.
هزینه های تکنولوژیکی هزینه های مرتبط با فناوری استخدام (از جمله سیستم ردیابی متقاضی، زیرساخت پردازش برنامه ها، نگهداری سیستم و غیره)
هزینه های سفر هزینه‌ها برای داوطلبان و استخدام‌کنندگان در مواردی که سفر مورد نیاز است. این شامل پروازها، هزینه های هتل و غیره می شود.
هزینه های بازاریابی هرگونه هزینه مرتبط با تلاش‌های بازاریابی استخدامی شامل شبکه‌های اجتماعی، سئو، به‌روزرسانی‌های وب‌سایت، و پست‌های هیئت شغلی است.
هزینه های ارجاع کارمندان اگر یک برنامه تشویقی برای تشویق ارجاع کارمندان دارید، این هزینه خواهد بود.
پاداش امضا مبلغی که به یک کارمند برای پیوستن به شرکت پرداخت می شود.
هزینه های شخص ثالث به عنوان مثال، این می تواند شامل یک انجمن حرفه ای یا یک آژانس خارجی باشد که منابع یا نامزدها را در اختیار شما قرار می دهد.
هزینه های نمایشگاه کار هزینه های مربوط به برگزاری نمایشگاه کار شامل اجاره تجهیزات، حمل و نقل، طراحی، هزینه غرفه، نیروی کار و هزینه های اجاره است.

سایر هزینه هایی که باید در نظر بگیرید شامل هزینه های جابجایی، آزمایش دارو یا هزینه های استخدام در دانشگاه است.

برای هزینه های داخلی و خارجی، شما باید هر بخش از فرآیند استخدام را برای شرکت خود تجزیه و تحلیل کنید تا تمام هزینه ها را شناسایی کنید. برخی از هزینه هایی که در مورد آنها صحبت کردیم ممکن است اعمال شوند و برخی ممکن است حتی در لیست های بالا ذکر نشده باشند.

تعداد کل استخدام ها

تعیین تعداد کل استخدام ها بستگی به نتیجه ای دارد که هنگام محاسبه هزینه به ازای هر استخدام می خواهید به دست آورید. تعداد استخدام‌های شما می‌تواند شامل استخدام‌های داخلی و خارجی باشد. همچنین می تواند شامل کارکنان موقت، فریلنسرها، قراردادهای مدت معین باشد. از سوی دیگر، می‌تواند کارمندانی را که در نتیجه ادغام یا اکتساب منتقل شده‌اند یا کارمندانی که در لیست حقوق و دستمزد شخص ثالث هستند، حذف کند.

سپس، این تعداد به دوره ای بستگی دارد که هزینه هر استخدام خود را برای آن محاسبه می کنید. شما ممکن است به تعداد کل استخدام‌های جدید در یک سه ماهه خاص یا برای مثال در یک سال تقویمی نگاه کنید.

What Influences Cost per HireWhat Influences Cost per Hire

چگونه هزینه هر استخدام را محاسبه می کنید؟

برای محاسبه هزینه به ازای هر استخدام، باید تمام داده های هزینه های داخلی و خارجی خود را جمع آوری کنید. همچنین باید دوره زمانی را که محاسبه می کنید (ماهانه، سالانه، دو سالانه، سه ماهه) تعیین کنید. همچنین می توانید میانگین هزینه هر استخدام در هر بخش یا حتی برای هر نقش را محاسبه کنید. برای محاسبه هزینه به ازای هر استخدام می توانید چهار مرحله را طی کنید که ما با مثال هزینه هر استخدام نشان خواهیم داد.

مرحله شماره 1 – داده های هزینه خود را جمع آوری کنید

اولین چیزی که باید پیدا کنید گزارش هزینه های خود برای یک دوره زمانی مشخص است. سعی کنید این را از تیم مالی دریافت کنید و تا حد امکان هزینه ها را برای تیم استخدام جدا کنید.

مرحله 2 – هزینه های داخلی خود را شناسایی کنید

تمام هزینه های استخدام داخلی را در یک صفحه گسترده در یک ستون ثبت کنید. به عنوان مثال، بیایید هزینه های داخلی Exxaro Incorporated، یک شرکت بیمه را محاسبه کنیم.

اکتبر

هزینه های داخلی هزینه ها به دلار آمریکا
هزینه منابع 2000
هزینه های تیم استخدام 4000
هزینه های انطباق 500
تجهیزات اداری 500
هزینه کل 7000

مرحله 3 – هزینه های خارجی خود را شناسایی کنید

تمام هزینه های استخدام خارجی را در یک ستون جمع آوری کنید:

اکتبر

هزینه های خارجی هزینه ها به دلار آمریکا
بررسی پیشینه 2500
هزینه های قبل از غربالگری 1000
هزینه های منبع یابی 2000
هزینه های تکنولوژیکی 4000
هزینه های نمایندگی 2000
هزینه های بازاریابی 5000
هزینه کل 16500

مرحله 4 – محاسبه را کامل کنید

فرض کنید در ماه اکتبر پنج استخدام کردید. اگر از یک صفحه گسترده استفاده می کنید، محاسبه نهایی شما چیزی شبیه به این خواهد بود:

هزینه های داخلی 7000
هزینه های خارجی 16500
تعداد استخدام ها 5
هزینه هر استخدام 4700

فرمول هزینه هر استخدام به شرح زیر است:

= (7000 + 16500) / 5

این هزینه متوسط برای هر استخدام 4700 دلار است. این بد است؟ آیا این خوب است؟ با توجه به میانگین صنعت SHRM، این مقدار کمی بالاتر از میانگین کل است:

صدک 25 میانه صدک 75 میانگین
هزینه هر استخدام 500 دلار 1633 دلار 4669 دلار 4425 دلار

این بدان معنا نیست که گران است – بستگی به زمینه دارد. به عنوان مثال، اگر پنج دانشمند اکچوئری را در ماه اکتبر استخدام کرده باشید، فعالیت بالاتر از میانگین صنعت قابل قبول و مورد انتظار است. به عنوان مثال، اگر برای یک شغل کمتر تخصصی استخدام می کردید، شاید بخواهید روند خود را در مورد چگونگی کاهش هزینه به ازای هر استخدام مرور کنید.

چرا هزینه هر استخدام یک معیار مهم برای پیگیری است؟

اندازه گیری هزینه به ازای هر استخدام به شما کمک می کند تا فرآیند استخدام خود را بهینه کنید.

  • تعیین بودجه استخدام و منابع انسانی – ردیابی داده‌های هزینه به ازای هر استخدام به شما کمک می‌کند بفهمید چه منابع مالی برای استخدام در دوره بعدی نیاز دارید. این به پیش‌بینی هزینه‌های سال کمک می‌کند و همچنین نشانه‌ای واضح از سهم استخدام در نتیجه کسب‌وکار ارائه می‌کند. به عنوان مثال، اریکسون از طریق تعدادی از رسانه‌های اجتماعی و طرح‌های حمایت از کارکنان، توانست هزینه هر استخدام خود را تا ۷۰ درصد کاهش دهد. این نه تنها منجر به کاهش هزینه‌ها شد، بلکه تلاش‌های مرتبط به نرخ‌های نگهداری بالا منجر شد. این تأثیر مثبت قابل توجهی بر بودجه منابع انسانی و استخدام دارد، زیرا به معنای کاهش تلاش در هزینه های استخدام و استخدام است.
  • مدیریت هزینه ها – همیشه نیازی نیست که برای کاهش هزینه به ازای هر استخدام تلاش کنید. مطمئناً برخی از نقش‌هایی که به سختی پر می‌شوند، هزینه بالاتری برای هر استخدام نسبت به نقش‌های دیگر خواهند داشت. با این حال، شما می خواهید مطمئن شوید که ارزش پول خود را دریافت می کنید. به عنوان مثال، نوکیا فرصتی برای استفاده از Indeed به عنوان موتور جستجوی ترجیحی خود برای مشاغل پیدا کرد. برنامه های ایجاد شده از طریق Indeed آن را مستقیماً به سیستم ردیابی متقاضیان نوکیا ارسال کردند. در نتیجه این تصمیم استراتژیک، هزینه هر استخدام نوکیا در مقایسه با میانگین شرکت (از طریق سایر پلتفرم ها) 74 درصد کاهش یافت.
  • اندازه‌گیری عملکرد استخدام‌کنندگان – این معیار همچنین به شما نشان می‌دهد که استخدام‌کنندگان شما چگونه منابع خود را مدیریت می‌کنند. به عنوان مثال، Nature’s Pride خود را در موقعیتی یافتند که تجارت آنها به طور تصاعدی در حال رشد بود. همانطور که نیازهای استخدام نیز افزایش یافت، شرکت دریافت که با استفاده از آژانس های استخدام خارجی، آنها قدرت تیم استخدام داخلی خود را افزایش نمی دهند. در میان بسیاری از تصمیمات استراتژیک، انتخاب کنترل کامل بر فرآیند استخدام خود به آنها امکان اندازه گیری عملکرد و نتایج را می داد. این منجر به کاهش تقریبی 1100 دلار به ازای هر استخدام شد.

برای جمع بندی

محاسبه هزینه به ازای هر استخدام به شما کمک می کند تا بودجه استخدام و فرآیند استخدام خود را به طور کلی بهینه کنید. مطمئن شوید که هزینه های داخلی و خارجی خود را پیگیری می کنید تا یک نمای کلی دقیق از هزینه های هر استخدام در سازمان خود داشته باشید. یک رویکرد یک‌اندازه برای همه هنگام محاسبه هزینه به ازای هر استخدام کار نمی‌کند، زیرا در نظر گرفتن بسیاری از متغیرها، از جمله نقشی که برای آن استخدام می‌شود، تقاضا برای استعداد، و اندازه سازمان ضروری است.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *