5 مثال از اینکه چگونه تجزیه و تحلیل منابع انسانی می تواند به بهبود عملکرد خط پایین کمک کند

تجزیه و تحلیل منابع انسانی در بسیاری از مشاغل در سراسر جهان استفاده می شود. استفاده و ادغام تجزیه و تحلیل منابع انسانی در ساختار کسب و کار مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد و کسب و کارهای بیشتری بازده سرمایه گذاری خود را بهتر می بینند. بنابراین چگونه تجزیه و تحلیل منابع انسانی می تواند به بهبود درآمد شما کمک کند؟ در این مقاله پنج مثال به شما ارائه خواهد شد.

چگونه می توان خط پایانی شما را توسط HR Analytics بهبود بخشید

1. تصمیمات استخدام را در سراسر شرکت بهبود می بخشد

بسیاری از کارفرمایان فرآیند استخدام را یک چالش می دانند. تجزیه و تحلیل منابع انسانی این پتانسیل را دارد که با استفاده از داده های جمع آوری شده از جلسات قبلی استخدام کارمندان به بهبود تصمیمات استخدامی شما کمک کند.

مثال زیر را در نظر بگیرید. مثلاً پس از مصاحبه با 15 نامزد برای موقعیت قبلی در شرکت خود، متوجه می شوید که هفت نفر دارای ویژگی های مشابهی هستند که با اصول تجاری یا فرهنگ محل کار شرکت شما سازگار نیست. با استفاده از این اطلاعات، می توانید مشخصات شرکت خود را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار متقاضیانی را که دارای این ویژگی ها هستند از مشاغل خالی آینده حذف کنید و در نتیجه کارایی فرآیند استخدام را بهبود بخشید.

این به سرعت بخشیدن به فرآیند با حذف زمان صرف شده برای ارزیابی برنامه های نامناسب کمک می کند و به زمان بیشتری برای تمرکز بر جذب نامزدهایی که با فرهنگ، اخلاق و محیط شرکت مناسب تر هستند، کمک می کند.

 

2. داده های آموزش کارکنان را رصد می کند

در اکثر مشاغل، توسعه حرفه ای مداوم برای جذب و حفظ کارکنان با کیفیت ضروری است. اگر در مسیر پیشرفت حرفه ای پیشنهاد کمی وجود داشته باشد، می تواند منجر به فرسودگی کارکنان، عدم هدایت و روحیه ضعیف کارکنان شود. ادغام تجزیه و تحلیل منابع انسانی ممکن است به بهبود حفظ کارکنان و بهره وری در محل کار کمک کند.

علاوه بر این، اجرای یک برنامه توسعه حرفه ای کارکنان نشان می دهد که شما واقعاً علاقه مند به کمک به کارمندان برای دستیابی به پتانسیل کامل خود هستید و آنها را تشویق می کند تا مهارت ها و صلاحیت های جدیدی را در زمینه تخصصی انتخابی خود توسعه دهند. اساساً، این نشانه یک شرکت آینده‌نگر و نوآور است که برای کارمندان خود و سهمی که آنها در کسب و کار انجام می‌دهند ارزش قائل است.

تجزیه و تحلیل منابع انسانی می تواند به شناسایی مناسب ترین دوره های توسعه حرفه ای برای افراد و سنجش پیشرفت آنها کمک کند. تجزیه و تحلیل منابع انسانی خلاصه ای از اثربخشی آموزش و هزینه هر شرکت کننده در طول دوره آموزشی ارائه می دهد.

با درک درصد کارکنانی که از راه‌حل‌های آموزشی استفاده می‌کنند و هزینه‌های مربوطه، می‌توانید بفهمید که آیا برای کسب‌وکارتان مقرون به صرفه است یا خیر.

3. نرخ حفظ کارکنان را مشخص می کند

جابجایی بالای کارمندان می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. در حالی که دلایل جابجایی بالای کارکنان ممکن است گسترده و متنوع باشد، ضروری است که یک تجزیه و تحلیل صریح از فرهنگ، ساختار، دستمزد و مدل کسب‌وکار شرکت انجام دهیم تا بینشی در مورد دلایل ریزش کارکنان به دست آوریم و استراتژی‌هایی برای جلوگیری از این کاهش اجرا کنیم. . تجزیه و تحلیل منابع انسانی می تواند با ارائه بینش های مبتنی بر داده در مورد دلایل وفاداری کارکنان یا اینکه چرا آنها را ترک می کنند به این فرآیند کمک کند.

دلایل این امر ممکن است به دلیل موارد زیادی باشد که ممکن است شامل کمبود مهارت، عملکرد ضعیف، مشکلات جبران خسارت یا شرایط دیگر باشد.

از طریق استفاده از مصاحبه‌های خروج و اقامت، ارزیابی‌های تیمی و نظرسنجی‌های رضایت، می‌توانید مسائل احتمالی در شرکت خود را که ممکن است بر روحیه و احساس تعلق کارکنانتان تأثیر بگذارد، بیابید.

پرداختن فعالانه به این مسائل، به جای تظاهر به عدم وجود آنها، می تواند به بهبود نتیجه کلی شما کمک کند زیرا از متحمل شدن هزینه های غیرضروری مرتبط با استخدام مجدد و آموزش مجدد کارکنان جدید جلوگیری می کنید.

4. باز کردن پتانسیل

همانطور که جابجایی بالای کارکنان باید بهبود یابد و از استخدام کارمندانی که عملکرد ضعیفی دارند اجتناب شود، شناسایی، استخدام و ارتقای اعضای تیم مناسب تمرکز اصلی منابع انسانی است. تجزیه و تحلیل منابع انسانی به شناسایی ویژگی‌هایی کمک می‌کند که پیش‌بینی‌کننده موفقیت در یک سازمان یا یک تیم هستند، بنابراین می‌توانیم جستجوی خود را برای استعداد متمرکز کنیم و از انجام اشتباهاتی که ممکن است گران و زمان‌بر است، اجتناب کنیم.

غالباً ترکیب صحیح شخصیت ها و مهارت ها می تواند دستور العمل مناسبی برای افزایش کارایی یا خروجی یک گروه باشد. به جای کار با آزمون و خطا، تجزیه و تحلیل می‌تواند فرآیند را اصلاح کند تا تیم‌های کارآمد بتوانند سریع‌تر جمع‌آوری و راه‌اندازی شوند. این فرآیند چیزی فراتر از اجتناب از اشتباهات است – این در مورد توانمندسازی افراد برای به کارگیری مهارت های خود به بهترین شکل ممکن، به نفع شرکت و مشتریان شما است.

5. رانندگی با داده

برای شروع شناسایی آن دسته از ویژگی‌هایی که به خوبی یکدیگر را نشان می‌دهند، و همچنین آن‌هایی که باعث ایجاد مشکل می‌شوند یا با فرهنگ سازمانی شما سازگار نیستند، ابتدا باید داده‌ها را جمع‌آوری کنیم – و تعداد زیادی از آن. در دنیای سیستم های پیچیده، سازمان های بزرگ با پویایی تیمی و موقعیت های تجاری سیال، داده ها دوست شما هستند.

دلیلی وجود دارد که برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌ها در جهان مبالغ هنگفتی را برای کسب یا جمع‌آوری داده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند – داده‌های مربوط به کارکنان، رقبا و مشتریانشان. این سازمان‌ها ارزش داده‌ها را در پیش‌بینی رفتار – چه خوب و چه بد – در میان ذینفعان و مردم تشخیص می‌دهند. برای اینکه بهترین شانس مبارزه را به خود بدهند، آنها خود را با داده‌های بیشتری مسلح می‌کنند و آن‌ها را به خرد گرانبهایی تبدیل می‌کنند که مأموریت سازمانشان را هدایت می‌کند و آینده آن را شکل می‌دهد.

نتیجه گیری

تجزیه و تحلیل منابع انسانی در یک کسب و کار به دلایل بسیاری می تواند برای سود نهایی یک شرکت مفید باشد. با به دست آوردن داده‌های ارزشمندی که می‌توان از تجزیه و تحلیل منابع انسانی جمع‌آوری کرد، این پتانسیل را دارید که واقعاً هزینه‌ها، بهره‌وری و عملیات شرکت خود را برای بهتر شدن بهبود بخشید. کسب و کار شما چگونه از تجزیه و تحلیل منابع انسانی سود می برد؟

استیون مک میچان متخصص بازاریابی و ارتباطات استراتژیک با بیش از بیست سال تجربه در نقش های مدیریت بازاریابی ارشد در طیف وسیعی از صنایع از جمله فناوری اطلاعات و خدمات مالی است. او برای برنامه ریزی مالی Capstone کار می کند و در ملبورن استرالیا زندگی می کند.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *