نحوه ایجاد یک داشبورد DEI برای سازمان خود در 7 مرحله

اگر به دنبال گسترش تلاش‌های استخدامی خود و ایجاد نیروی کار متنوع‌تر هستید، داشبورد DEI می‌تواند بینش مفیدی را در اختیار تیم مدیریت منابع انسانی و رهبری شما قرار دهد.

در سال 2014، شرکت های فناوری پیشرو، از جمله اپل و گوگل، شروع به انتشار گزارش های سالانه تنوع در مورد نیروی کار خود کردند. در حالی که این گزارش‌ها فقدان آشکار تنوع در گروه‌های جنسیتی و قومیتی را نشان می‌داد، یک نمایش قوی از شفافیت باعث ایجاد گفتگو و پیشرفت در این زمینه در میان صنایع شد.

74 درصد از سازمان های جهانی از زمان شیوع بیماری همه گیر گزارش داده اند که بر تنوع، برابری و شمول تمرکز کرده اند. 57 درصد از این سازمان ها معیارها و برنامه های تنوع را اجرا می کنند.

در حالی که بسیاری از شرکت ها DEI ردیابی بازی خود را افزایش می دهند، تقاضا برای دیده شدن و بینش بیشتر در مورد این معیارها وجود دارد. با این اوصاف، بیایید تمام آنچه را که باید در مورد ساخت داشبورد DEI بدانید، بررسی کنیم.

مطالب
داشبورد DEI چیست؟
چرا به داشبورد DEI نیاز دارید؟
ملاحظات داشبورد DEI و بهترین شیوه ها

داشبورد DEI چیست؟

داشبورد تنوع، ارزش ویژه و گنجاندن رابطی است که به شرکت‌ها نمایش تصویری از تنوع، ارزش ویژه و شیوه‌های گنجاندن فعلی آنها ارائه می‌کند. به عنوان مثال، یک داشبورد DEI می تواند وضعیت نیروی کار شما را در زمینه هایی از جمله:

  • جنسیت،
  • سن،
  • نژاد و قومیت،
  • داده های حقوق و دستمزد،
  • نرخ های نگهداری،
  • تنوع عصبی،
  • و بیشتر

داده ها از طریق نمودارها، نمودارها و سایر تصاویری که به سادگی قابل درک هستند و در یک نگاه قابل مشاهده هستند، ارائه می شوند. سپس یک سازمان می تواند از بینش ها برای اطلاع رسانی تلاش ها و اقدامات DEI خود استفاده کند.

بسیاری از شرکت‌ها، از جمله کسب‌وکارهای بزرگ و دانشگاه‌ها، از داشبورد DEI استفاده می‌کنند تا تصویر واضح‌تری از تنوع، ارزش ویژه، گنجاندن و شیوه‌های تعلق خود به دست آورند.

DEI Dashboard Best PracticesDEI Dashboard Best Practices
ما بهترین شیوه های داشبورد DEI را به تفصیل در زیر مورد بحث قرار می دهیم.

چرا به داشبورد DEI نیاز دارید؟

این یک نمایش آسان برای درک وضعیت DEI در سازمان شما است

در حالی که صفحه‌گسترده‌ها، معیارها و نظرسنجی‌ها همگی هدفی را دنبال می‌کنند، اغلب بررسی و درک آن‌ها زمان‌بر و چالش‌برانگیز است. داشبورد DEI نیاز به این کار را برطرف می کند. این به رهبران منابع انسانی و کسب و کار داده های واضحی را ارائه می دهد که از طریق تصاویر ساده نمایش داده می شود و به طور موثر یک داستان را به آنها به عنوان مخاطب هدف شما منتقل می کند.

برای نظارت و بهبود DEI

داشبورد DEI به مخاطب کمک می کند تا مفاهیم داده های تجسم شده را درک کند. آنها می توانند با توجه به این الگوها و روندها تصمیمات مبتنی بر شواهد را برای بهبود تنوع، برابری و شیوه های شمول در سازمان اتخاذ کنند.

به عنوان مثال، یک داشبورد DEI می تواند به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

  • آیا ما در سازمان خود یک فرهنگ فراگیر ایجاد می کنیم؟
  • آیا ما استعدادهای متنوع را جذب، استخدام و حفظ می کنیم؟
  • آیا روش های جبران عادلانه ای داریم؟
  • آیا ما فرصت ها را به طور عادلانه فراهم می کنیم؟
  • آیا ما شیوه های ترویج عادلانه ای داریم؟

پاسخ به این سؤالات می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که در کجا باید برای بهبود بیشتر اقدام کنید.

برای تقویت فرهنگ شرکت خود

یک فرهنگ فراگیر که نیروی کار متنوع را در بر می گیرد، باعث می شود افراد سازمان شما از حضور در محل کار احساس خوبی داشته باشند و بسیار خوشحال تر شوند. دیلویت دریافت که محل های کار فراگیر شش برابر بیشتر احتمال دارد که نوآور باشند. آنها همچنین بیش از دو برابر جریان نقدی به ازای هر کارمند به عنوان محل کار غیر فراگیر در طول سه سال دارند.

شرکت‌هایی که از کارمندانی با پیشینه‌های مختلف استقبال می‌کنند و محیط کاری فراگیر را ایجاد می‌کنند، شاهد افزایش فرهنگ و خلاقیت، نوآوری، عملکرد و بسیاری موارد دیگر خواهند بود.

برای پایبندی به قوانین و مقررات

کارفرمایان در ایالات متحده و بریتانیا مجاز به تبعیض علیه کارکنان خود بر اساس جنسیت، نژاد، سن، ناتوانی، اعتقادات مذهبی یا اطلاعات ژنتیکی نیستند. بسیاری از کشورهای دیگر قوانین مشابهی برای حمایت از حقوق کارمندان دارند. این بدان معناست که نامزدها باید بر اساس شخصیت و شایستگی ها به جای هر ویژگی بیرونی دیگری استخدام، ارتقا و اخراج شوند.

داشبورد DEI می تواند به رهبران منابع انسانی کمک کند تا شیوه های استخدام، استخدام و نگهداری خود را بهبود بخشند، با همه کارمندان منصفانه رفتار کنند و نیروی کار متنوع تری ایجاد کنند.

ملاحظات داشبورد DEI و بهترین شیوه ها

هنگام ایجاد داشبورد DEI خود، باید مطمئن شوید که بتواند به هدفی که برای آن ساخته شده است عمل کند. بیایید نگاهی به برخی ملاحظات و بهترین شیوه ها برای داشبورد DEI بیندازیم.

1. گروه هدف خود را در نظر بگیرید

اولین قدم در ایجاد داشبورد DEI این است که در نظر بگیرید چه کسی از آن استفاده خواهد کرد و چگونه می خواهد از داده ها استفاده کند. آیا این تیم‌های منابع انسانی و TA، تیم رهبری ارشد، مخاطبان خارجی یا هر سه خواهند بود؟

ایجاد آن برای منابع انسانی به شما کمک می‌کند تا تنوع، برابری، و گنجاندن در فرآیندهای منابع انسانی، از جمله استعدادیابی، اندازه‌گیری و مدیریت عملکرد، و نیروی کار و برنامه‌ریزی جانشین پروری را ادغام کنید.

ایجاد یک داشبورد با در نظر گرفتن رهبران کسب و کار می تواند به اطمینان حاصل شود که DEI به عنوان اولویت اصلی و با توجه به منابع و توجهی که برای بهبود و پیشرفت نیاز دارد، علامت گذاری می شود.

در نهایت، ساختن آن برای یک مخاطب خارجی (به عنوان مثال، نشان دادن آن در صفحه مشاغل خود) به شما کمک می کند تا در مورد پیشرفت خود با DEI شفاف باشید و شهرت خود را به عنوان یک کارفرمای متعهد به DEI افزایش دهید.

هنگامی که بدانید چه کسی عمدتاً از داشبورد استفاده می کند، می توانید برنامه ریزی کنید که چه داده ها و عملکردهایی را شامل شود (مثلاً مقایسه سال به سال و غیره).

2. تصمیم بگیرید که چه داده ها و معیارهای DEI را می خواهید شامل شود

یکی از بزرگترین چالش های DEI، انتخاب مفیدترین معیارها برای کمک به سازمان شما برای نظارت موثر بر پیشرفت است. این امر به ویژه در مورد گنجاندن به دلیل ماهیت ناملموس آن دشوار است. معیارهایی که انتخاب می‌کنید باید با اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت DEI کسب‌وکار هماهنگ باشد.

در اینجا چند معیار وجود دارد که ممکن است بخواهید در داشبورد DEI خود در نظر بگیرید:

  • وضعیت کارمند (کارمندان تمام وقت، کارمندان پاره وقت، کارگران قراردادی، نیروی کار مشروط)
  • گروه ها (جنسیت، سن، قومیت، گرایش جنسی، وضعیت معلولیت، وضعیت جانبازی)
  • داده های حقوق و دستمزد
  • جریان استعداد (استخدام، ارتقاء، جابجایی، حفظ)
  • کارکنان با پتانسیل بالا
  • مشارکت کارکنان
  • ادعای تبعیض

گنجاندن داده‌های قومیت می‌تواند به شما نشان دهد که مهم‌ترین شکاف‌ها در نمایندگی در سراسر نیروی کار جهانی شما و هر کارکرد و بخش کجاست. ترکیب چندین معیار گروه می تواند به شما در درک نمایش گروه های متقاطع در سازمان کمک کند.

به طور مشابه، معیارهای جریان استعداد می تواند به شما در تجزیه و تحلیل داده ها از طریق سفر استخدام برای گروه های کم نمایندگی کمک کند. این به شما امکان می دهد فرصت هایی را برای اجرای شیوه های استخدام فراگیرتر شناسایی کنید.

داده‌های جبران خسارت می‌تواند به شما کمک کند تا تجزیه و تحلیل حقوق و دستمزد انجام دهید، شکاف‌های دستمزد بین گروه‌های جمعیتی را شناسایی کنید و آن‌ها را به حداقل برسانید.

معیارهای تعامل می تواند بینش ارزشمندی را در مورد اینکه کارکنان شما چقدر بر شرکت شما باور دارند و اینکه چگونه بر تعامل، روحیه و عملکرد آنها تأثیر می گذارد، ارائه دهد.

مجدداً، معیارهای DEI که شامل می‌شوید بستگی به این دارد که مخاطب هدف داشبورد چه کسی باشد. به عنوان مثال، به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد کارکنان بالقوه ممکن است برای نامزدهای شما مرتبط نباشد، اما برای تیم منابع انسانی شما مهم است. آنها ممکن است بخواهند از این داده ها برای برنامه ریزی جانشین پروری استفاده کنند.

3. برچسب ها را با دقت انتخاب کنید

زبان قدرتمند است. هنگام استفاده از زبان برای توصیف گروهی از افراد، تمرین متفکرانه و انتخاب توصیفات انسانی ضروری است. به عنوان مثال، “کارمندان بین المللی” بسیار با ملاحظه تر و جذاب تر از “بیگانگان غیر مقیم” به نظر می رسند. این امر به ویژه هنگام برچسب زدن به گروه های قومی با سابقه سنگین تبعیض و به حاشیه راندن اهمیت دارد.

بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که مناسب ترین برچسب را برای گروه های خاصی از افراد انتخاب می کنید؟ در مورد اینکه کارکنان شما چگونه از طریق گروه های کانونی به خود مراجعه می کنند، تحقیق کنید و از تحقیقات مناسب در این زمینه مطلع شوید.

4. داده ها را به روشی کاربرپسند تجسم کنید

گام بعدی در ایجاد داشبورد DEI، انتخاب ابزار مناسب برای ساخت آن است. گزینه‌های متعددی در دسترس است که Google Data Studio، Tableau و Power BI پیشتاز این بسته هستند. راه‌حل‌هایی را که قبلاً در سازمان خود استفاده می‌کنید، ارزیابی کنید—ممکن است متوجه شوید که آنها دارای عملکردهای داشبورد داخلی هستند.

برای اینکه عملی باشید و شانس زیادی برای موفقیت داشته باشید، اطلاعات باید برای مخاطب هدف شما قابل خواندن باشد. به عنوان مثال، در سال 2011، وزارت کشاورزی ایالات متحده از ابلاغ دستورالعمل های تغذیه سالم از طریق یک هرم غذایی به مدل بشقاب (زیرا مردم از بشقاب غذا می خورند، نه از هرم) حرکت کرد و دریافت که این یک موفقیت خروشان است.

از رنگ‌ها، نمودارها، نمودارها و سایر روش‌های تجسم مرتبط استفاده کنید تا داده‌ها و معیارهای خود را واضح و هضم کنید.

به همان اندازه مهم است که بتوانید به راحتی داده ها را بین واحدها و بین دوره ها مقایسه کنید. کمیته سازماندهی لندن این رویکرد را برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2012 اتخاذ کرد، جایی که آنها مأموریت داشتند 200000 نفر را استخدام کنند. به کارکنان موجود یک تصویر فوری ماهانه از معیارهای تنوع سازمان (شامل جنسیت، قومیت، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی) داده شد، در حالی که به رهبران ارشد گزارش‌های ماهانه دقیق دپارتمان، اهداف استخدام، و یک معیار داده شد.

هر ماه، هر بخش بر اساس سابقه استخدام آنها رتبه بندی می شد. این به تیم امکان داد تا الگوها را به سرعت شناسایی کرده و در صورت نیاز رویکرد خود را تغییر دهند. این ابتکار منجر به دستیابی یا پیشی گرفتن سازمان دهندگان از همه اهداف تنوع خود شد.

5. از درخواست کمک دریغ نکنید

ساخت داشبورد DEI به سطح معینی از دانش دیجیتال و فنی نیاز دارد. اگر وظیفه ایجاد یک تیم را دارید و تیم تجزیه و تحلیل افراد اختصاصی در سازمان خود ندارید، برای کمک با تیم داده یا فناوری خود تماس بگیرید.

6. روی کاربران داشبورد سوار شوید

برای اطمینان از اینکه کاربران داشبورد DEI مورد نظر شما بیشترین استفاده را از این ابزار می‌برند، توضیح اینکه کجا می‌توانند آن را پیدا کنند، چگونه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، چگونه از آن استفاده کنند و چه چیزی به دست خواهند آورد، ضروری است. می‌توانید یک ویدیوی مقدماتی کوتاه یا راهنمای ایجاد کنید یا یک جلسه یا جلسه آموزشی کوتاه ترتیب دهید.

7. از داشبورد برای ایجاد تغییرات استفاده کنید

جمع آوری، تجسم و ارائه داده ها و معیارهای کلیدی و سپس استفاده از آنها برای بینش و اقدام بسیار مهم است.

به عنوان مثال، فرض کنید داشبورد DEI شما به شما هشدار می دهد که در حالی که سهم کلی کارکنان غیرسفید پوست شما نماینده جمعیت محلی است، این مورد برای زنان غیر سفیدپوست صدق نمی کند. سپس می توانید عمیق تر به این موضوع بپردازید و تعیین کنید که مشکل از کجا ایجاد می شود. آیا زنان غیرسفید پوست برای نقش در سازمان شما درخواست نمی دهند؟ آیا آنها موفق به گذراندن مراحل انتخاب شما نمی شوند؟ یا استخدام می شوند اما ابقا نمی شوند؟

هنگامی که می دانید مشکل خاص چیست، می توانید آن را از طریق ابتکارات هدفمند منابع انسانی حل کنید.

برای مرتبط نگه داشتن داشبورد DEI خود، باید داده ها را مرتباً به روز کنید. می توانید داده ها را ماهانه، سه ماهه یا سالانه به روز کنید. فرکانس به اندازه و نیازهای سازمان شما، در دسترس بودن داده ها و عوامل دیگر بستگی دارد. همچنین باید تصمیم بگیرید که چگونه به‌روزرسانی‌ها را انجام دهید. شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا داده ها را از سیستم هایی مانند HRIS یا ATS بکشید.

نمونه داشبورد DEI

اگر به دنبال الهام گرفتن از داشبورد DEI خود هستید که می تواند شامل چه چیزی باشد و چه شکلی می تواند داشته باشد، نمونه های زیر را بررسی کنید.

مثال 1

منبع داشبورد

مثال 2

این داشبورد با داده های جعلی دنیای واقعی ایجاد شده است.

منبع داشبورد

مثال 3

منبع داشبورد

کلام پایانی

داشبورد DEI راهی برای شرکت ها برای مدیریت کار خود در تنوع بخشیدن به نیروی کار و ایجاد یک شرکت فراگیر است. عمدی بودن در مورد آنچه شامل می‌کنید و آموزش به کاربران در مورد نحوه استفاده از آن به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که داشبورد شما چیزی بیش از یک تجسم خوب است.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *