5 دلیل برای اهمیت استخدام تنوع (و نحوه انجام آن)

استخدام تنوع چیزی بسیار بیشتر از تیک زدن است. تنوع در محل کار به عنوان یک موضوع داغ، در فهرست‌های گرایش منابع انسانی در سال 2018 مورد اشاره قرار می‌گیرد. اما به جای ایجاد نسبت کامل مرد/زن، یک منطق تجاری قوی در پشت استخدام تنوع وجود دارد. در مقاله امروز، ما نگاهی دقیق تر به استخدام برای تنوع و چرایی بیهوده بودن آن خواهیم داشت.

آمارهای اخیر در مورد تنوع

خوب، بیایید با برخی از حقایق سخت در مورد تنوع شروع کنیم. در اوایل این ماه، شرکت مشاوره مدیریت مک کینزی گزارش ارائه از طریق تنوع خود را منتشر کرد – که البته توصیه می کنم حتماً آن را بخوانید. در این گزارش، ارتباط بین تنوع، عملکرد مالی و ارزش آفرینی بار دیگر تایید شد.

مک‌کینزی از طریق تحقیقات خود – بر اساس داده‌های ایالات متحده و بریتانیا – دریافت که شرکت‌هایی که در ربع برتر تنوع جنسیتی در تیم‌های اجرایی خود قرار دارند، 21 درصد بیشتر از شرکت‌هایی که در چهارمین چهارم قرار دارند، سودآوری بالاتر از میانگین دارند.

وقتی صحبت از تنوع قومیتی و فرهنگی به میان می‌آید، شرکت‌های ربع برتر 33 درصد بیشتر از نظر سودآوری عملکرد بهتری دارند.

5 Reasons Why Diversity Hiring Matters (And How to Go about it)5 Reasons Why Diversity Hiring Matters (And How to Go about it)

از سوی دیگر، متنوع نبودن شرکت‌ها را هزینه می‌کند: سازمان‌ها در چهارمین ربع جنسیتی، و همچنین تنوع قومیتی، 29 درصد از نظر سودآوری از همتایان خود در صنعت عملکرد کمتری دارند.

در نهایت، و شاید تعجب آور نباشد، مک کینزی دریافت که پیشرفت تنوع نسبتا کند است: از سال 2015، 346 شرکت در گزارش تحقیقاتی شرکت، میانگین نمایندگی جنسیتی در تیم های اجرایی خود را تنها 2 درصد (به 14 درصد) افزایش دادند. تنوع قومی و فرهنگی آنها تنها با 1 درصد افزایش به 13 درصد رسید.

با در نظر گرفتن اینکه اندازه تیم های اجرایی مورد استفاده برای این تحقیق حدود 10 تا 15 نفر است، این در واقع پیشرفت محدودی را نشان می دهد.

5 دلیل مهم بودن استخدام در تنوع

جدای از مزایای مالی (بدیهی) استخدام برای تنوع، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در زیر به نمونه‌ای از مزایایی که شرکت‌های متنوع‌تر از آن بهره می‌برند اشاره می‌کنیم.

1. استخر استعداد شما را رشد می دهد

سازمان‌هایی که از استخدام تنوع استقبال می‌کنند، نسبت به سازمان‌هایی که این کار را نمی‌کنند، از استخر استعداد بیشتری بهره می‌برند. جای خالی آنها مورد توجه طیف وسیع تری از نامزدها قرار می گیرد – زیرا افراد بیشتری می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند – با پیشینه های مختلف.

2. شادی، بهره وری و حفظ کارکنان را بهبود می بخشد

کارمندانی که احساس می کنند به خاطر آنچه هستند پذیرفته شده و مورد قدردانی قرار گرفته اند – صرف نظر از جنسیت، سن یا پیشینه قومی شان – شادتر هستند. و کارکنان شاد بهره وری بیشتری دارند و احتمال ترک زودهنگام آنها کمتر است.

3. نوآوری و خلاقیت را بهبود می بخشد

وقتی افراد از همه اقشار دور هم جمع می شوند، اتفاقات زیبایی می افتد. ترکیبی از تجربیات مختلف، سبک های کاری، و زمینه های (فرهنگی) ایده ها و همکاری های جدید را جرقه می زند.

4. برای برند کارفرمای شما مثبت است

این امر بدیهی به نظر می رسد و شبیه به این است که چرا استخدام تنوع منجر به استعداد بزرگتری می شود. اگر برند شما به خاطر تنوعش شناخته شده باشد، برای بسیاری از مشتریان، نامزدها و شرکای تجاری بالقوه جذاب خواهد بود.

5. دامنه مهارت ها، استعدادها و تجربیات نیروی کار شما را افزایش می دهد

و به این ترتیب، استخدام برای تنوع به شما کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کنید. هرچه تنوع نیروی کار شما بیشتر باشد، احتمال اینکه کارمندان شما بتوانند نیازهای فردی مشتری را برآورده کنند بیشتر است.

AIHR-5-Reasons-Why-Diversity-Hiring-MattersAIHR-5-Reasons-Why-Diversity-Hiring-Matters

استخدام برای تنوع با تکنولوژی

از آنجایی که اینجا در DigitalHRTech همه در مورد منابع انسانی دیجیتال و فناوری هستیم، فکر کردیم نمونه هایی از این که چگونه فناوری می تواند به شما در افزایش تنوع نیروی کارتان کمک کند را اضافه کنیم.

هوش مصنوعی

بله، دوباره وجود دارد، هوش مصنوعی. استفاده از چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در فرآیند استخدام می‌تواند با حذف عناصری مانند سن، جنسیت و ظاهر از معادله، تعصب را کاهش دهد. انتخاب گسترده تر، متنوع تر، از نامزدهای بالقوه نتیجه است.

شما تعجب می کنید چگونه این ممکن است؟ اجازه بدهید توضیح بیشتری بدهم.

استخدام ربات‌های چت – مانند Mya برای مثال – و سایر نرم‌افزارهای استخدامی مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌توان (توسط انسان‌ها) طوری برنامه‌ریزی کرد که اطلاعات جمعیت شناختی نامزدها مانند نام، مدارس تحصیلی و کد پستی را نادیده بگیرد.

بنابراین مداخله انسانی هنوز ضروری است تا اطمینان حاصل شود که هیچ سوگیری (ناخودآگاه) در فرآیند استخدام وجود ندارد. زیرا اگر وجود داشته باشد، الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی این سوگیری های موجود را یاد می گیرد و تکرار می کند.

با این حال، خبر خوب این است که هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند سوگیری را شناسایی کنیم تا بتوانیم از قضاوت و تجربه انسانی خود برای حذف آن از فرآیند استخدام استفاده کنیم. این به نوبه خود بر تنوع استخدام شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

هوش مصنوعی در ابزارهای پیش انتخاب خودکار نیز استفاده می شود. متقاضیان یک ارزیابی آنلاین انجام می دهند، بازی می کنند و به سؤالات پاسخ می دهند، در حالی که یک الگوریتم احتمال تطابق آنها با نقشی که برای آن درخواست می کنند و شرکتی که برای آن درخواست می کنند را محاسبه می کند. صرف نظر از پیشینه نامزد و سایر اطلاعات جمعیت شناختی.

برای مثال های بیشتر، مقاله ما را در مورد هوش مصنوعی در منابع انسانی بررسی کنید.

آگهی های شغلی خود را متنوع کنید

وقتی نوبت به استخدام برای تنوع می رسد، شرح شغل مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. مواردی مانند کلماتی که انتخاب می‌کنید و نحوه نوشتن آگهی شغلی مهم هستند زیرا می‌توانند نوع خاصی از نامزد را خاموش کنند.

Textio نمونه ای از شرکتی است که می داند “در استخدام، هر کلمه مهم است”. به عنوان مثال، برای تعداد نامزدهای واجد شرایط – و متنوع – که درخواست خواهند کرد، حساب می شود.

Textio از داده‌ها و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده برای تجزیه و تحلیل الگوهای زبانی معنادار استفاده می‌کند که باعث می‌شود برخی از آگهی‌های شغلی موفق شوند در حالی که دیگران موفق نیستند. با افزایش تعداد اسناد تجزیه و تحلیل شده، دقت پیش بینی ها نیز افزایش می یابد. هرچه بیشتر به آن آگهی شغلی عالی و تضمین کننده تنوع نزدیک تر می شویم.

5 Reasons Why Diversity Hiring Matters (And How to Go about it)5 Reasons Why Diversity Hiring Matters (And How to Go about it)

عینی ارزیابی کنید

شاید بررسی عملکرد کمتر به دلیل سوگیری (جنسیتی) آن شناخته شده باشد – اما در نتیجه اهمیت کمتری ندارد. مدیریت عملکرد از مسائل سوگیری جنسیتی نیز رنج می برد. در نتیجه، طبق گفته گابریلا بورلاکو از SAP SuccessFactors، برای مثال، زنان کمتر به عنوان مواد رهبری در نظر گرفته می شوند.

SuccessFactors SAP – برنامه ای که هدف آن ارزیابی عینی پتانسیل کارکنان و شناسایی، توسعه و حفظ استعدادها است – ابزاری را ارائه می دهد که به مدیران در مدیریت عملکرد کمک می کند و آنها را در مورد مسائل سوگیری جنسیتی آگاه می کند.

ویژگی‌ها عبارتند از «تحلیل کالیبراسیون با قوانین تنوع، مانند توصیف‌گرهای نه جعبه درون برنامه، که به اطمینان از استانداردهای منسجم و منصفانه در ارزیابی عملکرد، پتانسیل و واجد شرایط بودن ارتقاء کمک می‌کند».

شروع به ایجاد تنوع کنید

اگرچه موارد فوق به هیچ وجه خلاصه کاملی از دلایل مهم بودن استخدام برای تنوع نیست، اما باید تصویری کاملاً واضح به شما ارائه دهد. ممکن است ارقام پذیرش هنوز عقب بماند، اما حقیقت این است که داشتن نیروی کار متنوع – و تیم اجرایی – مزایای زیادی برای هر سازمانی دارد. عدم تنوع به معنای از دست دادن فرصت است. در تمام سطوح.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *