7 اقدامی که منابع انسانی می تواند برای کمک به ایجاد محیطی فراگیر در محل کار انجام دهد

هنگامی که یک سازمان محیطی فراگیر را در محل کار خود پرورش می دهد، کارمندان همکاری و انصاف را احساس می کنند که به رفاه و توانایی آنها در پذیرش کامل پتانسیل آنها کمک می کند. این نوع نیروی کار نوآورتر است، مجبور به ماندن در شرکت می شود و در نهایت نتیجه کسب و کار را بهبود می بخشد. بنابراین، برای ایجاد یک محیط فراگیر در کار چه کاری می توانید انجام دهید؟

مطالب
اهمیت یک محیط فراگیر در کار
یک محیط فراگیر در کار چگونه است؟
تنوع و شمول مفاهیم جداگانه ای هستند
راه هایی که منابع انسانی می تواند محیطی فراگیر ایجاد کند

اهمیت یک محیط فراگیر در کار

هر انسانی باید بداند که به دیگران تعلق دارد و اهمیت دارد. محیط های کار به طور فزاینده ای متنوع می شوند و همه به دلیل رفتار آشکار یا نگرش های ظریفی که تجربه می کنند، احساس نمی کنند که مناسب هستند. گروه‌های اکثریت اغلب ناخواسته باعث می‌شوند دیگران با تأکید بر وجوه مشترکشان احساس طرد شدن کنند. کسانی که احساس می کنند خارجی هستند، کمتر با سازمان هایی که برای آنها کار می کنند احساس مشارکت و تعهد می کنند.

جویندگان کار، یافتن کارفرمایانی که برای شمول ارزش قائل هستند را در اولویت قرار می دهند. بیشتر و بیشتر مردم، به ویژه نسل هزاره، مایل به کار در یک محیط فراگیر هستند. این نه تنها به این دلیل است که آنها نگران هستند که ممکن است مناسب نباشند، بلکه به این دلیل است که نمی‌خواهند بخشی از محل کاری باشند که در آن همکارانشان احساس طرد شدن می‌کنند. بر اساس یک نظرسنجی مک کینزی، 39 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل اینکه سازمان را فاقد یک محیط فراگیر می دانستند، تصمیم گرفتند شغلی را رد کنند.

اگر مدیریت به طور کامل ارزش یک محیط فراگیر را درک کند و مهارت های لازم برای افراد را داشته باشد، می تواند این مفهوم را پذیرفته و در جهت ارائه یک فرهنگ فراگیر کار کند. منابع انسانی می تواند رهبری را در آموزش مدیریت در این زمینه و نشان دادن چگونگی ایجاد یک محیط فراگیر بر عهده بگیرد.

اگر منابع انسانی بتواند مدیریت را ترغیب کند تا فراتر از اعمال سیاست عدم تبعیض، بلکه ترویج شمول به عنوان یک ارزش اصلی باشد، این تنها قانون دیگری برای پیروی نخواهد بود، بلکه یک عنصر سازنده برای پیشبرد مأموریت سازمان خواهد بود.

یک محیط فراگیر در کار چگونه است؟

فضای یک محل کار فراگیر به همه این امکان را می دهد که احساس کنند مورد احترام، شنیده شدن، ایمن بودن و پذیرفته شدن هستند. هر کارمندی احساس می کند با وجود ویژگی های متفاوت جنسیت، سن، قومیت، فرهنگ، مذهب، گرایش جنسی، توانایی فیزیکی و غیره از آنها استقبال و حمایت می شود.

کارمندانی که احساس می کنند درگیر هستند، می توانند نظرات و نگرانی های خود را بدون ترس از بیگانگی یا قربانی شدن بیان کنند. آنها مطمئن هستند که نه تنها به آنها گوش داده می شود، بلکه نظرات آنها مورد استقبال قرار می گیرد.

خود سیاست ها محیطی فراگیر را ایجاد نمی کنند. نظرسنجی انجام شده توسط هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که 75 درصد از پاسخ دهندگان تأثیر سیاست های تنوع را بدون تعهد رهبری برای اعمال تغییر احساس نمی کنند.

رهبری زمانی فراگیر تلقی می شود که مدیران با همدلی به کارمندان خود گوش دهند و از آنها حمایت کنند. مدیران فراگیر تیم خود را به عنوان افراد ارزشمند و نه فقط کارمندان می بینند. آنها به بازی محبوب نمی‌پردازند، اما با همه به همان ادب رفتار می‌کنند، و متعهد به پذیرش شیوه‌های بدون تبعیض هستند.

Inclusive Environment at WorkInclusive Environment at Work
یک محیط واقعاً فراگیر در محل کار شامل اجزای متعددی است که ترکیبی از آنها محیطی را ایجاد می‌کند که در آن کارکنان احساس قدرت می‌کنند تا بهترین کار خود را انجام دهند.

در زیر نمونه‌های محیطی فراگیر از رفتارهای ساده‌ای است که مدیران می‌توانند برای نشان دادن صداقت نشان دهند:

  • نشان دادن علاقه واقعی با تماس چشمی و تمایل به مکالمه و گوش دادن به دیگران سلام کنید. از تعامل با کسانی که ممکن است فکر کنید با آنها اشتراک زیادی ندارید چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.
  • درخواست کمک. دیدگاه‌های دیگر می‌توانند نور جدیدی را در مورد چگونگی حل یک مشکل روشن کنند. تماس گرفتن با کسی برای دریافت نظرات یا مهارت های او برای انجام یک پروژه باعث می شود آنها احساس کنند که چیزی برای مشارکت دارند و بخشی از راه حل هستند.
  • به دنبال بازخورد. اطمینان حاصل کنید که همه در مسائل مهم مطلع و درگیر هستند. درخواست نظرات و نظرات دیگران باعث می شود احساس کنند که آنها شنیده می شوند و با ارزش هستند.
  • به رسمیت شناختن مشارکت ها کارمندان دوست دارند به طور مداوم احساس قدردانی کنند، نه فقط یک بار در سال در طول بررسی عملکرد. به طور دوره‌ای اشاره کردن به‌طور مشخص به‌خوبی چه کارهایی را انجام می‌دهند و چه سودی برای سازمان دارد، باعث می‌شود فرد احساس کند از آنچه که به تیم ارائه می‌دهد حمایت و قدردانی می‌کند.

تنوع و شمول مفاهیم جداگانه ای هستند

سیاست های شرکتی اغلب تنوع و شمول را با هم ترکیب می کنند، اما آنها دو موضوع مجزا هستند. تنوع تعداد کارمندان یا نمایندگی در نیروی کار است، و شمول در مورد احساس کارکنان در محل کار است. تنوع به معنای کنار هم قرار دادن افراد مختلف است و گنجاندن به معنای انجام اقدامات عمدی برای پذیرش تفاوت ها در محیطی محترمانه و قابل قبول است. گروه های مختلف مردم نه تنها باید نماینده شوند بلکه باید صدای خود را نیز داشته باشند.

راه هایی که منابع انسانی می تواند محیطی فراگیر ایجاد کند

شیوه‌های منابع انسانی باید شفاف باشند و باید تعهدی فعال برای جستجوی سوگیری ناخودآگاه در سیستم‌های شما و پیگیری فعالیت‌هایی برای بازبینی آنها وجود داشته باشد.

برای تشویق فضای فراگیر در محل کار خود، راهبردهای زیر را اجرا کنید:

1. یک نظرسنجی از کارکنان انجام دهید و بر اساس یافته ها عمل کنید

بهترین روشی که می توانید بفهمید کارکنان برای اینکه احساس مشارکت کنند به چه چیزهایی نیاز دارند این است که از آنها بپرسید. تشکیل یک برنامه بر اساس مفروضات، مفهوم فراگیر بودن را از دست می دهد. یک نظرسنجی محرمانه به کارکنان شما ابزاری ناشناس می دهد تا صادقانه خود را بیان کنند. ساختار نظرسنجی را طوری تنظیم کنید که پاسخ دهندگان بتوانند نظرات خود را در مقیاس 1 تا 10 یا در مقیاس لیکرت رتبه بندی کنند.

عبارات نمونه عبارتند از:

  • این شرکت محیطی را ارائه می‌کند که در آن می‌توانم ایده‌ها، نظرات و باورهایم را آشکارا بیان کنم.
  • این شرکت جوک یا تمسخر در مورد نژاد، قومیت، فرهنگ، گرایش جنسی و جنسیت را تحمل نمی کند.
  • من احساس راحتی می کنم که با مدیریت و همکارانم در مورد سابقه و تجربیات فرهنگی خود صحبت کنم.
  • این شرکت متعهد به رفع نیازهای کارکنانی است که به دنبال مسکن هستند.

نظرسنجی همچنین باید شامل فضایی برای کارمندان باشد تا نظرات و ایده‌های خود را برای راه‌هایی برای ایجاد محیطی فراگیرتر به اشتراک بگذارند.

از یافته های نظرسنجی برای درک اینکه چه چیزی باید بهبود یابد استفاده کنید و یک برنامه اقدام از مراحل خاص ایجاد کنید که به شما در دستیابی به نتایج مطلوب کمک می کند.

2. شیوه های استخدام و جبران خسارت را مرور کنید

به طور منظم رویه‌های استخدام را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تأثیر منفی بر گروه‌های خاصی ندارد و به یک اندازه برای همه متقاضیان قابل دسترسی است. شرح شغل باید فقط بر معیارهای عینی که از طریق تجزیه و تحلیل کامل شغل ایجاد شده اند تمرکز کند.

سیاست های جبران خسارت باید شفاف و به وضوح سازماندهی شده باشد. راهنمایی برای شروع حقوق، دستمزدهای مرتبط با عملکرد و پاداش ها باید به وضوح ساختاردهی شود و همه کارکنان باید به راحتی معیارها را درک کنند. تجزیه و تحلیل حقوق و دستمزد یک راه عالی برای اطمینان از عدم وجود شکاف دستمزد بر اساس جنسیت، گروه‌های قومی یا سایر بخش‌های نیروی کار شما است.

3. سیاست های کارکنان را دوباره ارزیابی کنید

بازنگری کامل سیاست‌های اشتغال را برای شناسایی هرگونه مانعی برای شمولیت انجام دهید. سیاست های شناخته شده برای انتظارات رفتاری در محل کار باید وجود داشته باشد که بر رفتار با وقار و احترام با دیگران تأکید کند. تشریح کنید که چه چیزی تبعیض و آزار و اذیت است و پیامدهای رفتار غیرقابل قبول را توضیح دهید. اطمینان حاصل کنید که مدیران درک کاملی از خط مشی ها دارند و آماده هستند تا در قبال هرگونه شکایت به سرعت و به طور موثر عمل کنند.

آیا تشریفات انضباطی و شکایت وجود دارد و آیا تمام مدیریت از آنها پیروی می کند؟ آیا همه کارکنان می توانند بدون تأثیر منفی بر گروه های خاص، خط مشی ها را درک کنند و به آن دسترسی داشته باشند؟ آیا در صورت نارضایتی کارکنان از نتیجه، امکان دسترسی به داوری مستقل یا حل اختلاف وجود دارد؟

کلمات مهم هستند، بنابراین به زبان استفاده شده در مستندات خط مشی ها نگاهی بیندازید تا ببینید آیا راهی برای عادلانه تر کردن آن وجود دارد یا خیر. مثلا آیا در مدارک خود مرخصی زایمان را به مرخصی والدین به روز کرده اید؟

همچنین می‌توانید این خط‌مشی را برای تعطیلات با احترام به انواع اعمال مذهبی و فرهنگی تطبیق دهید. بسیاری از شرکت‌ها مزیت تعطیلات شناور را علاوه بر روزهایی که کسب‌وکار ممکن است برای تعطیلات سنتی تعطیل شود، اضافه می‌کنند.

4. گنجاندن را بخشی از فرآیند سوار شدن کنید

ارائه یک تجربه حضوری که باعث می‌شود کارکنان جدید احساس خوش‌آمدگویی و راحتی کنند، زمینه را برای ارتباط آنها با شرکت تعیین می‌کند. این باور که آنها از روز اول تایید شده و شامل می شوند، پایه و اساس تجربه یک استخدام جدید در شرکت شما را ایجاد می کند. حفظ شمول در خط مقدم فرآیند ورود این تصور را به وجود می‌آورد که در حین استقرار، حمایت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

هنگامی که پایه و اساس را گذاشتید، سیاست های مربوط به گنجاندن را می توان توضیح داد. بیان این نکته ضروری است که شرکت برای یک محل کار فراگیر ارزش قائل است و اینکه چگونه مکانی است که هر کارمند باید در آن احساس امنیت کند. مطمئن شوید که استخدام‌کنندگان جدید درک می‌کنند که چگونه می‌توانند در تقویت این محیط مشارکت داشته باشند و تبعیض قابل تحمل نخواهد بود. خط‌مشی‌هایی را که به رفتارهای مورد انتظار مربوط می‌شوند و اقداماتی که در صورت تجربه بدرفتاری باید انجام شود، پوشش دهید.

How organizations benefit from having inclusive culturesHow organizations benefit from having inclusive cultures
تحقیقات نشان می‌دهد که سازمان‌هایی با فرهنگ فراگیر از مزایای متعددی بهره می‌برند و برتری رقابتی نسبت به سایر کسب‌وکارهای کمتر فراگیر کسب می‌کنند.

5. ارزیابی کنید که چگونه اعمال روزانه بر همه افراد تأثیر می گذارد

بررسی اینکه چگونه سوگیری ناخودآگاه ممکن است بر فرهنگ کاری غیررسمی شرکت شما تأثیر بگذارد، می‌تواند شکاف‌های بین سیاست‌های مکتوب و شیوه‌های روزمره را شناسایی کند.

توجه به زبان مهم است. گاهی اوقات اصطلاحات ساده ای که در صحبت کردن با یکدیگر استفاده می شود می تواند تحقیرکننده باشد، مانند اطلاق کارمندان مرد به عنوان “مرد” اما به زنان به عنوان “دختر”.

اگر نیروی کار شما از ملیت های متعددی تشکیل شده است، به این نکته توجه کنید که همیشه به زبان رسمی شرکت صحبت کنید تا همه بتوانند در گفتگو شرکت کنند. ارائه آموزش در این زمینه می تواند به کارکنان کمک کند تا از این که چگونه هر چیزی از مکالمه ناهار گرفته تا رویدادهای شرکت می تواند افراد خاصی را حذف کند، آگاه تر شوند.

داشتن فعالیت هایی که کارکنان را گرد هم می آورد و شمول و تفاهم را ترویج می کند، ایده خوبی است. رویدادهای فرهنگی که در محل کار (مجازی) میزبانی می‌شوند و به اعضای تیم اجازه می‌دهند به سنت‌های غذا، پوشاک، موسیقی یا فعالیت‌های خود احترام بگذارند، می‌توانند همه را در معرض دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف برای جشن گرفتن تفاوت‌ها در یک محیط اجتماعی قرار دهند.

6. ورود به محیط کار مجازی

بسیاری از کارمندان از مزایای کار از راه دور قدردانی می کنند، اما چالش های خاصی از جمله احساس مشارکت کارکنان را به همراه دارد. کارفرمایان باید خود را با این شرایط وفق دهند تا مکان های مجازی مانعی برای برقراری ارتباط با کارگران راه دور نشوند.

مدیران می توانند با حفظ ارتباط انسانی، مشارکت را با تیم های راه دور خود ارتقا دهند. آنها باید به طور منظم با همه ارتباط برقرار کنند و فعالیت های اجتماعی مجازی و تیم سازی را انجام دهند.

همچنین می‌توانید به کارمندان از راه دور همان نوع پشتیبانی را مانند کارکنان محل ارائه دهید، مانند انعطاف‌پذیری با برنامه‌ها و ضرب‌الاجل‌ها، و همچنین منابع سلامت روان.

7. KPI ها را تنظیم کنید و پیشرفت را اندازه گیری کنید

بیشتر سوگیری ها در محل کار، پاسخ های خودکاری هستند که ناخودآگاه اتفاق می افتند. تغییر فرهنگ یک شرکت از جاذبه ذاتی به کسانی که «مطابق» هستند به فضایی از گنجاندن ممکن است دشوار باشد، اما با اندازه‌گیری چیزی، می‌توانید آن را آسان‌تر در اولویت قرار دهید.

سیاست‌ها و برنامه‌هایی که برای تغییر این امر اجرا می‌شوند، مؤثر نخواهند بود مگر اینکه معیارهای معناداری برای پیگیری تلاش‌ها و نتایج دربرگیرنده وجود داشته باشد. سازمان‌های متعهد به گنجاندن به معیارهایی نیاز دارند تا نشان دهند آیا اقدامات انجام‌شده واقعاً آنچه را که در نظر گرفته شده‌اند انجام می‌دهند یا خیر.

استفاده از KPIهای منابع انسانی می تواند سازمان را به سمت یک محل کار فراگیر سوق دهد. شما باید این موارد را به طور منظم مرور کنید و در صورت نیاز برای دستیابی به اهداف تجاری و توسعه بیشتر برنامه گنجاندن خود، آنها را تغییر دهید.

برخی از زمینه هایی که باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از:

  • استخدام. چه کسی را کارمند «ایده‌آل» می‌دانید؟ چه کسانی استخدام می شوند و چه کسانی را رد می کنند؟ تعداد درخواست‌هایی را که از آن‌هایی که در گروه‌های نظارت شده دریافت می‌کنید با مجموعه احتمالی متقاضیانی که از گروه‌های تحت نظارت وجود دارند، مقایسه کنید. همچنین افرادی را که در نهایت از گروه های نظارت شده برای موقعیت های باز انتخاب می کنید، ردیابی کنید.
  • پیشرفت. آیا افراد با پیشینه های مختلف فرصت های یکسانی برای پیشرفت دارند؟ آیا تمایلی به انتقال انواع خاصی از کارمندان نسبت به سایرین وجود دارد؟ ترفیعات را در گروه‌های تحت نظارت در مقایسه با مواردی که به گروه غالب تعلق می‌گیرد، پیگیری کنید.
  • حفظ. آیا گروه های خاصی از محیط کاری خود رضایت کمتری دارند و کمتر به شرکت متعهد هستند؟ آیا احتمال فسخ قرارداد برای افراد گروه های خاص بیشتر است؟ میانگین مدت تصدی کارکنان گروه تحت نظارت را با میانگین دوره خدمت کارکنانی که اعضای گروه غالب هستند مقایسه کنید.

برای جمع کردن

هر سازمانی منحصر به فرد است و برای پرورش ذهنیت فراگیر نیازمند رویکردی مناسب است. این هدف مستلزم تلاشی آگاهانه و قوی است و این یک فرآیند یادگیری است که قطعاً تکامل خواهد یافت. مدیریت باید اهداف و خط مشی ها را بپذیرد. سازمان شما باید به صورت دوره ای این موارد را برای پاسخگویی به نیازهای متغیر نیروی کار فعلی و بالقوه تطبیق دهد. منابع انسانی می تواند با شناخت و مبارزه با سوگیری ناخودآگاه، شمول را تشویق و حمایت کند.

اگر می‌خواهید درباره D&I و مجموعه مهارت‌های منابع انسانی خود در آینده بیشتر بیاموزید، برنامه صدور گواهینامه تنوع و شمول ما را بررسی کنید!

آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *