8 مشاغل کلیدی تنوع و گنجاندن توضیح داده شده است

مشاغل تنوع و گنجاندن در همه اندازه ها و اشکال وجود دارد. به طور فزاینده ای، شرکت ها می خواهند تنوع را در مجموعه کارکنان خود افزایش دهند – و دلیل خوبی هم دارد. وقتی مشتریان شما در انواع مختلف افراد حضور دارند، می خواهید کارمندانتان بفهمند از کجا آمده اند. اما، حمایت از تنوع در کسب و کار شما چیزی فراتر از استخدام افراد از گروه های قومی مختلف است. این مقاله در مورد هشت شغل کلیدی تنوع و شمول است. این کارمندان از تنوع و شمول در شرکت حمایت خواهند کرد.

قبل از شروع، باید تفاوت بین تنوع و شمول را تعریف کنیم. تنوع بر داشتن کارمندان با پیشینه های مختلف تمرکز دارد. این می تواند نژاد، جنسیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، مذهب، سن یا منشاء ملی باشد. شمول بر ایجاد احساس راحتی برای همه افراد تمرکز دارد. استخدام افراد از اقشار مختلف فایده چندانی ندارد، اما فقط یک نوع غذا در کافه تریا شرکت سرو می شود. شما نمی توانید بگویید که از تنوع حمایت می کنید و سپس سر افرادی که به زبان مادری خود صحبت می کنند در راهرو فریاد بزنید.

در اینجا برخی از مشاغلی است که ممکن است بخواهید برای کمک به شرکت خود در تنوع و گنجاندن نیروی کار در نظر بگیرید.

مطالب
مشاغل تنوع و شمول رهبری ارشد
مشاغل مدیریت میانی تنوع و شمول
نقش‌های متنوع و مشارکت‌کننده فردی
بسته شدن
سوالات متداول


مشاغل تنوع و شمول رهبری ارشد

مثال‌ها: افسر ارشد تنوع، معاون رئیس‌جمهور در زمینه تنوع و شمول، Sr. VP HR – Diversity

این نقش ها عموما سطح C نیستند، بلکه ارشد هستند. گوگل به ملونی پارکر یک عنوان سطح C، Chief Diversity Officer، می دهد. با این حال، تمام عنوان او مدیر ارشد تنوع در گوگل و مدیر تعامل کارکنان است، و او در تیم رهبری ارشد آنها قرار نمی گیرد.

این مشاغل معمولاً مسئولیت تنوع و گنجاندن در کل شرکت را دارند و بخشی از عملکرد منابع انسانی هستند. آنها به تجربه گسترده در تنوع و شمول یا منابع انسانی نیاز دارند. برخی از مسئولیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توسعه برنامه های تنوع و فراگیری در سطح شرکت. هنگامی که به دنبال افزایش تنوع در همه سطوح هستید، فراهم کردن فرصت‌های توسعه و تبدیل محل کار به مکان مناسبی بسیار مهم است. شما نمی خواهید کارکنان سطح ابتدایی متنوع خود را آموزش دهید و توسعه دهید تا نیمی از آنها برای فرصت های بهتر در عرض دو سال از کار کنار بروند.
  • ایجاد، حمایت و تشویق گروه های کارمند. بسیاری از شرکت ها از این گروه ها استفاده می کنند تا به کارکنان کمک کنند در محل کار احساس راحتی کنند. این گروه‌ها می‌توانند بر اساس علایق بیرونی (بافندگی، ورزش و غیره) یا ویژگی‌های (LGBT، زنان در تجارت، سازمان کارمندان سیاه پوست و غیره) باشند.

    این گروه ها بدون بحث نیستند. چند سال پیش، غول حسابداری، Deloitte، تمام سازمان‌های وابسته/تنوع را به نفع گروه‌های شمول پایان داد. آنها به جای جدا کردن کارکنان بر اساس ویژگی‌ها، گروه‌هایی را ایجاد کردند که بر اهداف و نیازهایی متمرکز بودند که شامل افراد از هر نژاد و جنسیت بود.

    اینکه کدام یک از این روش ها رویکرد بهتری به تنوع و گنجاندن است، قابل بحث است و مسئول تنوع و شمول باید تصمیم بگیرد که چگونه به بهترین نحو به موضوع نزدیک شود.

  • کار با استخدام برای توسعه خطوط لوله استعداد. اگر سال به سال با همان روش ها استخدام می کنید، سال به سال همان نوع کارمندان را استخدام خواهید کرد. یک رهبر متمرکز بر تنوع نگاهی به شیوه‌های استخدام خواهد انداخت و آنها را برای استخدام افراد با پیشینه‌های دیگر گسترش می‌دهد یا تغییر می‌دهد. به عبارت دیگر، او اهمیت استخدام تنوع را درک خواهد کرد.

    به عنوان مثال، آیا هیئت های شغلی وجود دارد که به گروه های قومی مختلف پاسخ دهد؟ آیا می توانید همان کالیبر استخدام کارمند را در مدارس مختلف دریافت کنید؟ چه چیزی را می توانید در مورد شیوه های استخدام خود تغییر دهید تا تنوع نامزد خود را افزایش دهید؟

  • معیارها و گزارش‌های تنوع، از جمله گزارش‌های دولتی و بازده سرمایه‌گذاری . در حالی که می‌توانیم ابتکارات تنوع را به‌خاطر خوبی‌هایی که برای جامعه به همراه دارد تحسین کنیم، سازمان‌ها باید تأثیر آن بر تجارت را درک کنند.

    آیا برنامه های آموزشی باعث افزایش نرخ نگهداری کارکنان اقلیت می شود؟ آیا پول اضافی صرف شده برای استخدام در روش‌های مختلف با کاهش گردش مالی، زمان سریع‌تر برای پر کردن، یا سایر مزایای شرکت نتیجه می‌دهد؟

    دولت‌ها ممکن است به گزارش‌های خاصی نیاز داشته باشند، اما رئیس بخش تنوع و شمول می‌خواهد این ارقام سخت، از جمله تأثیر مالی برنامه‌های تنوع، به تیم رهبری ارشد گزارش شود.

  • نظارت بر برنامه های آموزشی و توسعه. این برنامه ها بر افزایش تنوع در استخدام و در سطوح بالاتر در سازمان تمرکز دارند. آموزش بخش مهمی از تنوع و شمول است و می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما در حال افتتاح دفتر در کشور جدیدی است، باید فرهنگ جدید را در نظر بگیرید. آیا کارکنان فعلی نیاز به آموزش فرهنگ جدید دارند و آیا کارکنان جدید باید فرهنگ شرکت را آموزش ببینند؟

    شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همان برنامه هایی که در یک قاره به طور بی عیب و نقص عمل می کنند، در قاره دیگر به طور بی عیب و نقص عمل کنند. درک آن و تدوین برنامه های مناسب برای تنوع، تابعی حیاتی از تنوع و شمول است.

Diversity vs InclusionDiversity vs Inclusion
برای داشتن بهترین نتایج، برنامه های تنوع و شمول باید بسته به کشوری که در آن هستید و فرهنگ شرکت تطبیق داده شود.

طبیعتاً شرح شغل دقیق بسته به شرکت بسیار متفاوت خواهد بود. کالج‌ها و دانشگاه‌ها اغلب دارای یک موقعیت ارشد تنوع و شمول هستند که به جای کارمندان، بر جذب دانشجو، حفظ و گروه‌هایی برای دانشجویان تمرکز دارد. در حالی که رویکردها متفاوت خواهد بود، هدف کلی افزایش تنوع یکسان است، خواه دانشجو باشند یا کارکنان.

مشاغل مدیریت میانی تنوع و شمول

به عنوان مثال: مدیر تنوع، تنوع و مدیر شمول

این مشاغل اغلب از موقعیت های سطح بالاتر تقلید می کنند، اما به جای پست های ارشد، توسط افراد میانسال پر می شوند. در برخی از شرکت ها، این موقعیت از افسر ارشد تنوع پشتیبانی می کند، اما در برخی دیگر، این بالاترین نقش تنوع و فراگیری است که به رئیس منابع انسانی گزارش می دهد.

این می تواند نشان دهنده اهمیتی است که یک شرکت برای افزایش تنوع قائل است. در حالی که وظایف شغلی ممکن است یکسان باشد، فردی با عنوان معاون رئیس جمهور به احتمال زیاد در جلسات رهبری ارشد شرکت می کند، در حالی که رئیس منابع انسانی وظیفه تنوع را در آن جلسات نمایندگی می کند.

در مواردی که این نقش به نقش یک تنوع ارشد گزارش می شود، این می تواند یک شغل پروژه محور باشد. به عنوان مثال، یک مدیر تنوع می‌تواند یک عملکرد خاص (توسعه رهبری) را مدیریت کند یا راهنمایی‌های کلی در زمینه‌های مختلف (صحبت کردن با شرکای تجاری، استخدام‌کنندگان و مدیریت خط در مورد تنوع در سازمان‌هایشان) ارائه دهد.

نقش‌های متنوع و مشارکت‌کننده فردی

مثال: تحلیلگر، هماهنگ کننده، مربی

علاوه بر پست های رهبری، اغلب افرادی هستند که کار واقعی را انجام می دهند. رهبر تعیین می کند که کسب و کار چه معیارهایی را می خواهد ببیند، در حالی که تحلیلگر داده ها را اجرا می کند و نتایج را سازماندهی و تفسیر می کند.

یک مربی ممکن است برنامه درسی ارائه شده به کارکنان در سراسر شرکت را توسعه دهد و ارائه دهد. یک هماهنگ کننده در سراسر سازمان برای اجرای تغییرات برنامه ریزی شده توسط رهبری ارشد کار خواهد کرد.

علاوه بر این تنوع خاص و مشاغل شامل، ممکن است بخش‌های فردی را نیز ببینید که موقعیت‌های اختصاصی برای این نوع نقش دارند. یک بخش استخدام ممکن است استخدام‌کننده‌ای داشته باشد که مسئولیت دارد از استراتژی‌های استخدام متنوع اطمینان حاصل کند که به جای تنوع و شمول، به جذب استعداد گزارش می‌دهند. یک شرکت تولیدی ممکن است یک مربی فنی داشته باشد که همچنین در مورد روابط بین فرهنگی و چند فرهنگی آموزش می دهد.

بسته شدن

یک راه برای داشتن موقعیت های متنوع و شمول در یک شرکت وجود ندارد. بسته به قوانین محلی، هر کسب‌وکاری می‌تواند بهترین راه را برای نزدیک شدن به آن تعیین کند. هدف این فهرست الهام بخشیدن به شما و ارائه ایده ای از مشاغلی است که ممکن است بخواهید برای کمک به شرکت خود با تلاش های متنوع و دربرگیرنده در نظر بگیرید.

سوالات متداول

مشاغل تنوع و فراگیری چیست؟

مشاغل تنوع و شمول (D&I) نقش هایی هستند که هدف آنها ارتقای تنوع و شمول در یک سازمان است، به عنوان مثال از طریق اجرای برنامه های D&I در سطح شرکت.

نمونه هایی از مشاغل تنوع و فراگیری چیست؟

در سطح ارشد، (در میان دیگران) مدیر ارشد تنوع، معاون رئیس جمهور تنوع و شمول، و Sr. معاون منابع انسانی – تنوع وجود دارد. در سطح مدیریت میانی، مدیر تنوع و مدیر تنوع و شمول وجود دارد. سپس نقش‌های متنوع مشارکت‌کننده و گنجاندن فردی مانند تحلیل‌گران، هماهنگ‌کننده‌ها و مربیان وجود دارد.

یک افسر ارشد تنوع و شمول چه کاری انجام می دهد؟

مسئولیت ها شامل توسعه برنامه های تنوع و شمول در سطح شرکت، کار با استخدام برای توسعه خطوط لوله استعداد، معیارهای تنوع و گزارش و بازده سرمایه گذاری، و نظارت بر برنامه های آموزشی و توسعه است.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *