چگونه منابع انسانی می تواند تورم فزاینده را مدیریت کند: 8 سناریو

با توجه به اینکه تورم ایالات متحده و اتحادیه اروپا در بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر قرار دارد، هم کارمندان و هم رهبران به دنبال منابع انسانی هستند تا سیاست هایی را در مورد نحوه مقابله با افزایش هزینه های زندگی تعیین کنند. در این مقاله راهنمای عملی نحوه مقابله با تورم فزاینده را ارائه می دهیم.

مطالب
تورم چگونه بر پرداخت ها تأثیر می گذارد
چه زمانی باید اقدام کرد (و تعدیل پرداخت را انجام داد)
مقابله با (فوق) تورم
به طور واضح و مستمر ارتباط برقرار کنید

تورم چگونه بر پرداخت ها تأثیر می گذارد

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. پرداخت به دنبال تورم نیست. اکثر سازمان ها بودجه خود را بر اساس هزینه نیروی کار و نه بر اساس تورم تنظیم می کنند. هزینه نیروی کار تحت تأثیر عرضه و تقاضا – بازار کار از نظر تاریخی تنگ است – و همچنین مکان و از طریق بررسی حقوق و دستمزد ترسیم می شود.

برای نشان دادن تفاوت، تورم ایالات متحده در جولای 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد بود. با این حال، طبق نظرسنجی ویلیس تاورز واتسون، شرکت‌ها با این وجود، بودجه کلی را به طور متوسط 4.0 درصد در سال 2022 و 4.1 درصد در سال 2023 افزایش می‌دهند. این بدان معنی است که دستمزدها کندتر از هزینه زندگی افزایش می یابد.

در کشورهایی که طی سال‌های متمادی تورم رو به افزایش مداوم را تجربه می‌کنند، در نظر گرفتن تعدیل هزینه زندگی (COLA) به عنوان بخشی از چرخه دستمزد رایج است. این به صلاحدید کارفرما اعطا می شود و به عملکرد مرتبط نیست. در اینجا، هدف افزایش قدرت خرید کارکنان نیست، بلکه حفظ سطوح فعلی در پاسخ به افزایش کالاها و خدمات است.

اعطای COLA به مقرون به صرفه بودن سازمان بستگی دارد و تأثیر قابل توجهی بر انعطاف پذیری ترکیب پاداش دارد. COLA، به طور کلی، همچنین یک راه حل طولانی مدت نیست. اغلب، بدون کنترل های مناسب، COLA های سال به سال باعث می شود که بسیاری از کارمندان از محدوده های تعیین شده دستمزد خارج شوند.

بزرگترین خطر برای سازمان ها در حال حاضر، تصمیم گیری است که بر دوام استراتژی جبران خسارت آنها در طولانی مدت تأثیر می گذارد. این امر نه تنها می تواند به طور قابل توجهی بر پایداری سازمان تأثیر بگذارد، بلکه تأثیر مخربی بر مشارکت کارکنان و قابلیت استخدام نیز دارد.

How HR Can Help Manage InflationHow HR Can Help Manage Inflation
چندین کار وجود دارد که منابع انسانی می توانند برای کمک به مدیریت تاثیر تورم بر کارمندان خود انجام دهند که در زیر با جزئیات بیشتر به آنها اشاره می کنیم.

چه زمانی باید اقدام کرد (و تعدیل پرداخت را انجام داد)

هیچ قانون ثابتی در مورد زمان انجام تعدیل پرداخت وجود ندارد. این به ماهیت کار، صنعت و فرهنگ سازمان بستگی دارد. در زیر چند سناریو ارائه می کنیم و راه حل هایی برای سناریوها پیشنهاد می کنیم. بر اساس ارتباط با سازمان خود، می توانید این اقدامات را مطابق با آن اعمال کنید.

سناریو 1: “ما استراتژی جبران خسارت رسمی نداریم”

پاسخ اقدامات
در این مورد، اولین قدم شما ایجاد یک رویکرد حقوقی ثابت و واضح است. حداقل، تصمیم بگیرید که چگونه با افزایش هزینه زندگی برای کل جمعیت شاغل مقابله کنید و مداخلات بالقوه را برای حداقل دستمزد کارمندان در نظر بگیرید.

برخی از کارفرمایان تصمیم می‌گیرند که جمعیت کارمندان خود را تقسیم کنند (به عنوان مثال، همه کارکنان، فقط مشاغل مورد نیاز حیاتی، یا کارکنان در سطوح شغلی پایین‌تر) و مداخلات متفاوتی را برای این گروه‌ها اجرا کنند. هیچ درست یا نادرستی وجود ندارد، اما برای افزایش هزینه های زندگی با دستورالعمل هایی که می توانید به طور مداوم در طول زمان اعمال کنید، یک خط مشی غرامت روشن (داخلی) ایجاد کنید.

1. یک استراتژی جبرانی سازگار ایجاد کنید
2. نیروی کار را برای شناسایی نیازها و الزامات خاص تقسیم کنید
3. اعتبار دراز مدت این رویکرد
4. تیم رهبری را با رویکرد هماهنگ کنید

سناریو 2: “ما کارمندان حداقل دستمزد داریم”

پاسخ اقدامات
کارمندانی که با حداقل دستمزد کار می کنند، بیشترین مشکل را با تورم خواهند داشت. ارائه تعدیل پرداخت به آنها ممکن است نقطه شروع خوبی باشد.

این کار را می توان در سراسر هیئت مدیره یا برای انواع خاصی از نقش ها، یا به عنوان پاداش یک بار یا از طریق افزایش ساختاری حقوق، انجام داد.

1. نقش های کم دستمزد را شناسایی کنید
2. تغییرات موقت یا دائمی پرداخت را بررسی کنید
3. اقدام مورد نظر خود را با چرخه و فرآیند گسترده تر پاداش خود هماهنگ کنید

سناریوی 3: «کارمندان درخواست تعدیل حقوق بر اساس تورم» دارند.

پاسخ اقدامات
ارتباط فعال و شفاف در اینجا کلید خواهد بود. نحوه تعیین حقوق اغلب توسط کارکنان به خوبی درک نمی شود. توضیح دهید که تعداد کمی از شرکت‌ها تعدیل تورم را اعمال می‌کنند و شرکت شما از هزینه نیروی کار پیروی می‌کند و حقوق‌ها را بر اساس آن شاخص‌سازی می‌کند.

ارائه سایر اشکال پشتیبانی، چه از طریق مشاوره مالی و چه از طریق راهنمایی مزایا، برای کارکنان برای بهینه سازی بسته حقوقی فعلی خود بسیار مهم است. به عنوان مثال، یک کارفرما ممکن است به کارکنان اجازه دهد تا سهم خود را نسبت به برنامه های بازنشستگی خود منعطف کنند تا جریان نقدی بیشتری را تضمین کنند. باز هم، این باید بر اساس توصیه های مالی درست انجام شود.

1. ارتباط فعالانه با واقعیت های سازمانی
2. جایگزین ارائه دهید
3. به طور مداوم به نگرانی های کارکنان گوش دهید

سناریوی 4: “کارمندان شکایت دارند که حقوق ها با نرخی کمتر از تورم افزایش می یابد”

پاسخ اقدامات
اغلب می‌توانید نظراتی را در این راستا ببینید: «آنها اکنون 5 درصد افزایش و در 1 ژانویه 2.5 درصد افزایش می‌دهند. این کافی نیست. تورم 8.5 درصد بود و افزایش حقوق با کمتر در واقع کاهش حقوق است. اگرچه ممکن است این اظهار نظر اشتباه نباشد، اما این یک تصور غلط رایج است که حقوق ها همیشه با تورم افزایش می یابد. این نشان دهنده اهمیت ارتباطات است.

هزینه اصلاح نیروی کار کمتر از تورم عمل خوبی است زیرا افزایش خودکار دستمزد بر اساس تورم ممکن است به نوبه خود تورم بیشتری را در یک دور باطل ایجاد کند که به آن مارپیچ دستمزد-قیمت گفته می شود.

کارمندان را در مورد رویکرد پاداش خود آموزش دهید

سناریوی 5: “کارکنان شکایت دارند که قدرت خرید آنها بسیار پایین تر است و آنها از جیب خود خارج می شوند”

پاسخ اقدامات
در این مثال، عاقلانه است که ترکیب بسته حقوقی فعلی خود را بررسی کنید. با تعدیل برخی مزایا و مشارکت‌ها از دیدگاه کارفرما و کارمند، اغلب می‌توان مؤلفه نقدی را برای کوتاه‌مدت افزایش داد، بدون اینکه بر توانایی بلندمدت ایجاد ثروت تأثیر بگذارد.

نمونه ای از این کاهش موقت حقوق بازنشستگی است که منجر به افزایش حقوق خالص برای کارمند می شود.

ترکیب مزایا و پرداخت را دوباره بررسی کنید

سناریو 6: “قیمت بنزین در حال افزایش است”

پاسخ اقدامات
یکی از مشکلات رایج در اتحادیه اروپا افزایش شدید قیمت بنزین است. به خصوص برای کار از راه دور و هیبریدی، گذراندن زمان بیشتر در خانه می تواند به میزان قابل توجهی بر آنچه کارکنان باید برای بنزین بپردازند تأثیر بگذارد.

گنجاندن آن در کمک هزینه کار از خانه (به ویژه در فصل زمستان) یک مزیت عالی و منحصر به فرد است.

1. گزینه های کاری ترکیبی را کاوش کنید
2. کمک هزینه کار از خانه را بررسی کنید

سناریوی 7: “افزایش تزیینات و درخواست برای پیش پرداخت حقوق”

پاسخ اقدامات
کمک و مشاوره مالی فعال می تواند به کارکنان کمک کند تا بدهی خود را کاهش دهند و همچنین ابزارهای جایگزینی برای ساختار و سازماندهی امور مالی خود در اختیار آنها قرار دهد. در این مدت، نظارت بر افزایش گارانتی ها و درخواست های پیش پرداخت حقوق، تمرین خوبی برای درک بهتر رفاه مالی کارمندان است.

این یک موضوع حساس است و سازمان ها باید به صورت محرمانه و حمایتی با آن برخورد کنند.

1. نظارت بر تزیینات و درخواست های پیش پرداخت حقوق
2. آموزش و مشاوره مالی فعالانه ارائه دهید

سناریوی 8: “افراد آشکارا مشکلات مدیریت مالی را گزارش می کنند”

پاسخ اقدامات
این امر مستلزم رویکرد مورد به مورد و در عین حال احترام به کرامت کارمند است. با این حال، غیر معمول نیست. دو سوم خانوارهای ایالات متحده از حقوق و دستمزد به دستمزد می گذرانند، که آن را به رایج ترین شیوه زندگی مالی در ایالات متحده تبدیل می کند. در ایتالیا، 72 درصد از کارمندان یا به زودی از پس آن بر می آیند یا مدیریت مالی آن (بسیار) دشوار است.

وقتی کارمندان شما از نظر مالی دچار مشکل می شوند، ابتدا ببینید که به طور عادلانه جبران می شود. اگر چنین است، از طریق آموزش یا مربیگری مالی به تقویت مهارت مالی آنها کمک کنید. این باید بخشی از ارائه رفاه کلی هر سازمانی باشد، زیرا مداخلات نسبتا ساده می تواند تفاوت بزرگی برای کسانی که در حال مبارزه هستند ایجاد کند. به طور خاص، به کارکنان کمک کنید تا بدهی خود را بازسازی کنند و با تعامل با مشاوران مالی ثبت شده، گزینه‌های دیگری را برای افزایش جریان نقدی کوتاه‌مدت و ثروت بلندمدت بررسی کنند.

ارائه مشاوره مالی به عنوان بخشی از یک برنامه رفاهی

مقابله با (فوق) تورم

کشورهایی مانند آرژانتین، زیمبابوه، ترکیه و ایران سالانه با نرخ تورم بیش از 30 درصد مواجه هستند. اگر کارگرانی دارید که در این کشورها مشغول به کار هستند، یک چالش منحصر به فرد در پیش دارید.

برای این موقعیت‌ها، ما مجموعه‌ای از مداخلات را پیشنهاد می‌کنیم:

  • به طور منظم بودجه حقوق و دستمزد را بررسی کنید . در ابتدای سال، باید بودجه حقوق و دستمزد را برای هزینه کار تنظیم کنید. با این حال، پیش‌بینی و پیگیری این امر ممکن است دشوار باشد و تورم ممکن است در طول زمان به شدت افزایش یابد. در این موارد، استفاده از نرخ تورم (شاخص قیمت مصرف کننده – CPI) به عنوان راهنما و تعدیل حقوق و دستمزد چندگانه در طول سال نیز غیرعادی نیست.
  • مراقب افزایش دائمی باشید. تورم بالا ممکن است تفاوت حقوق موجود را اغراق کند. تعدیل دستمزد به طور منظم برای تضمین دستمزد زندگی بدون افزایش شدید درصدی، امنیت دستمزد را هم برای کارمندان ارشد و هم برای کارمندان ارشد فراهم می‌کند.
  • چابکی در تصمیم گیری های جبرانی. هنگام فعالیت در یک کشور با تورم بالا، باید چابکی برای نظارت بر تأثیر تغییرات تورم غیرمنتظره و تنظیم مناسب داشته باشید. در آرژانتین، به روز رسانی حقوق تا چهار بار در سال برای کارگران (خارجی) غیر معمول نیست.
  • از جمله ارز خارجی. پرداخت حقوق به ارز خارجی راه حل بالقوه دیگری را ارائه می دهد، اما ممکن است به معنای هزینه های تبدیل اضافی برای کارمندان باشد. به طور بالقوه می توانید به عنوان یک مزیت اختیاری پیشنهاد دهید بخشی از حقوق را با ارز دیگری بپردازید. ما پرداخت کامل حقوق را به ارز خارجی توصیه نمی کنیم.

این مداخلات استثنا هستند و فقط برای کشورهایی با تورم بالای 25 تا 30 درصد اعمال می شود. آنها درس های جالبی را برای سازمان هایی ارائه می دهند که با سطوح تورم پایین تر (اما هنوز قابل توجه) مبارزه می کنند.

به طور واضح و مستمر ارتباط برقرار کنید

ارتباطات شفاف، منسجم و مستمر برای مدیریت غرامت و مزایا در زمان تورم بالا کلیدی است. کارگران به طور فزاینده ای برای دستمزد دست به اعتصاب می زنند، از جمله 115000 کارمند پست بریتانیایی و اعتصابات لوله لندن که شامل 40000 کارگر شبکه راه آهن می شود. اینها منجر به اختلال و زیان گسترده در درآمد می شود.

تلاش‌های موفقیت‌آمیزی برای تشکیل اتحادیه در استارباکس و آمازون در ایالات متحده و همچنین اعتصاب نزدیک به 350000 کارمند UPS وجود دارد.

این مثال‌ها اهمیت ارتباطات (داخلی) پیرامون پرداخت را نشان می‌دهد. شما باید زودتر و اغلب با کارمندان درگیر شوید، آنها را در تصمیم گیری مشارکت دهید و با گروه های ذینفع کارمند مربوطه توافقات بلندمدت ببندید.

به تو

در سال 1974، رئیس جمهور فورد تورم را “دشمن شماره یک” اعلام کرد و برنامه Whip Inflation Now (به اختصار WIN) را معرفی کرد.

در اقتصاد امروز، منابع انسانی باید استراتژی WIN دیگری داشته باشد. مؤلفه‌های اصلی آن، راهبردی روشن برای جبران خسارت در دوران تورم بالاتر، آگاهی از نحوه پاسخگویی به سؤالات رایج مرتبط با تورم و انجام اقدامات مناسب برای کمک به نیازمندان خواهد بود.

اعتماد بین کارفرمایان و کارمندان یک عنصر ضروری برای موفقیت است و هرگز برای یک رابطه شغلی سالم و سودمند برای دو طرف اهمیت نداشته است. با استفاده از اقدامات ذکر شده در این مقاله، شما قادر خواهید بود با کارمندان در مسیر مناسب برای شرایط خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوید.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.
دکتر دیتر ولدزمن یک روانشناس سازمانی با بیش از 15 سال تجربه در زنجیره ارزش منابع انسانی و چرخه حیات است که برای سازمان های مختلف در EMEA، APAC و LATAM کار کرده و با آنها مشورت کرده است. او سمت‌های مدیر ارشد گروه، مدیر اجرایی اثربخشی سازمانی، مدیر راه‌حل‌های مشاوره و دانشمند ارشد پژوهشی را برعهده داشته است. او سخنران منظمی در مورد موضوعات منابع انسانی استراتژیک، آینده کار، تجربه کارکنان و توسعه سازمانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *