9 مرحله برای طراحی استراتژی مستحکم مزایای کارکنان

یک استراتژی مزایای کارکنان به خوبی طراحی شده به سازمان شما کمک می کند تا در بازار نامزد دائما در حال تغییر حرکت کند. امروزه جذب و حفظ استعدادها در سازمان یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها است. نه تنها گردش مالی پرهزینه است، بلکه وقتی استعدادها از بین می روند، بر عملکرد سازمان تأثیر می گذارد و ممکن است حفظ سایر اعضای تیم با عملکرد بالا را دشوارتر کند.

درک نیازهای کارکنان و طراحی یک راه حل دستکاری شده یکی از حیاتی ترین جنبه های مدیریت منابع انسانی موفق است. در این مقاله نحوه ایجاد یک استراتژی سفارشی مزایای کارکنان را بیاموزید.

مطالب
مزایای کارکنان چیست؟
چرا سازمان شما به یک استراتژی قوی برای مزایای کارکنان نیاز دارد؟
چگونه استراتژی مزایای کارکنان خود را طراحی و بهبود بخشید

مزایای کارکنان چیست؟

قبل از اینکه از خودمان پیشی بگیریم، ابتدا در مورد اینکه واقعاً چه مزایایی برای کارکنان وجود دارد بحث کنیم. برخی از مدیران منابع انسانی دوست دارند بین اصطلاحات “مزایا” و “مزایا” تفاوت قائل شوند. در این مورد، مزایا غرامت غیر دستمزدی است که برای هزینه‌هایی که یک کارمند معمولاً باید با حقوق خود پوشش دهد، پرداخت می‌کند. به عنوان مثال، مراقبت از کودک، هزینه های رفت و آمد و پس انداز برای بازنشستگی.

از سوی دیگر، امتیازات معمولاً به عنوان پاداش‌های اضافی یا مشوق‌های اضافی توصیف می‌شوند، مانند ساعات کار تابستانی، دفتری که برای حیوانات خانگی دوست‌دار است، یا یک باشگاه ورزشی در محل. این مشوق‌ها معمولاً به تجربه کارمند می‌افزایند، اما همیشه با ارزش پولی مرتبط نیستند.

همراه با حقوق، این بسته کل غرامت شما می شود.

چرا سازمان شما به یک استراتژی قوی برای مزایای کارکنان نیاز دارد؟

داگ کانانت، مدیر عامل کمپبل سوپ، گفت: “برای برنده شدن در بازار، ابتدا باید در محل کار برنده شوید.” او درک کرد که برای جذب، حفظ و رشد کارکنان خود، ابتدا باید محیطی ایجاد کنند که مردم دوست داشته باشند در آن کار کنند. در حالی که قطعات زیادی در این پازل پیچیده وجود دارد، یکی از جنبه‌های مهم این است که یک استراتژی عالی برای مزایای کارمندان در نظر گرفته شود.

  • مزایای کارکنان به جذب استعدادهای فوق العاده کمک می کند. ما در یک بازار نامزد محور هستیم، که به این معنی است که مشاغل فراوان هستند و کارفرمایان باید برای استعدادهای کمیاب سطح بالا رقابت کنند. یکی از راه‌های متمایز شدن سازمان‌ها از دیگر افراد، ارائه یک بسته جذاب مزایای کارکنان به نامزدها است. مطالعات نشان داده است که 79 درصد از مردان و 65 درصد از زنان در تصمیم گیری های شغلی خود مزایایی را در نظر می گیرند. بنابراین، در صورت کمبود استعدادهای برتر، استعدادهای برتر را از دست خواهید داد.
  • آنها به حفظ استعداد کمک می کنند. طبق گزارش LinkedIn’s Global Talent Trends، شرکت‌هایی که پاداش و مزایای زیادی دارند، نرخ گردش مالی 56 درصدی کمتری داشتند. بیش از هر زمان دیگری، کارمندان به دنبال شرکت هایی هستند که سرمایه گذاری می کنند و برای رفاه استعدادهایشان اهمیت می دهند. بسته مزایای استراتژیک کارکنان رضایت کارکنان را تشویق می کند و آنها را قادر می سازد تا شغل خود را در شرکت پیش ببرند. در حالی که حفظ استعدادها غیرقابل انکار عالی است، اما در پول شرکت شما نیز صرفه جویی می کند. گزارشی توسط Employee Benefits News بیان می‌کند که استخدام یک کارمند جایگزین می‌تواند برای شرکت شما 33 درصد از حقوق سالانه کارمند سابق هزینه داشته باشد. اگر اغلب کارکنان خود را از دست می دهید، این یک بار مالی قابل توجه برای سازمان شما است. در درازمدت، صرف هزینه برای مزایا بیشتر از جایگزینی استعدادها است.
  • آنها کارکنان را شادتر و بهره وری تر می کنند. تحقیقات آدام گرانت نشان می دهد که کارمندان به سه چیز اهمیت می دهند: شغل، جامعه و توانایی رشد در حرفه خود. برنامه‌ریزی خوب مزایای هر سه جنبه حیاتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا به کارکنان احساس مراقبت و خوشحالی بدهد. وقتی اعضای تیم شما راضی هستند، 20 درصد بهره وری بیشتری نیز دارند.

چگونه استراتژی مزایای کارکنان خود را طراحی و بهبود بخشید

چندین کار وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک استراتژی موثر مزایای کارکنان انجام دهید.

1. استراتژی مزایای کارکنان خود را با استراتژی کسب و کار بلند مدت خود هماهنگ کنید

آنچه را که به عنوان یک سازمان می خواهید به دست آورید، در نظر بگیرید و در مورد اینکه چگونه استراتژی مزایای شما می تواند به شما در رسیدن به آن اهداف تجاری کمک کند، فکر کنید. به عنوان مثال، اگر استراتژی کسب و کار شما شامل اضافه کردن نقش های جدید و ارشد به تیم شما در آینده باشد، اجرای مزایایی مانند بازپرداخت هزینه تحصیل یا برنامه های مربیگری می تواند به کارکنان فعلی شما کمک کند تا با موفقیت برای آن نقش ها درخواست دهند.

نه تنها نیازی به استخدام خارجی ندارید، که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا فرد مناسب را پیدا کنید، بلکه تضمین می کنید که کارمند شما مزایای ماندن در سازمان شما را خواهد دید.

2. برای برنامه مزایای خود اهداف تعیین کنید

داشتن اهداف یا اهداف برای برنامه مزایای خود به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه مزایا برای شرکت شما بهترین است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، با روش SMART شروع کنید. SMART مخفف عبارت Specific, Measurable, Achievable, Relevant و Time-Bound است. با انجام این پنج مرحله، اهداف قابل اندازه گیری را در یک بازه زمانی مشخص تعیین خواهید کرد و تعیین می کنید که موفقیت چگونه به نظر می رسد.

نمونه ای از این می تواند چیزی در این راستا باشد: «3 عنصر جدید که بر رفاه کارکنان و رشد شغلی تمرکز دارند را در بسته مزایا در 6 ماه آینده معرفی کنید.» یا «از نظرسنجی بازخورد کارمندان ما امتیاز NPS 65 را حفظ کنید».

داشتن هدفی که هر بار که برنامه مزایای خود را مرور می کنید، به آن مراجعه کنید، مانع از آن می شود که مزایا را فقط به خاطر اضافه کردن آنها به جای اینکه آنها را یک استراتژی تجاری واقعی بدانید، اضافه کنید.

Employee Benefits Strategy FactorsEmployee Benefits Strategy Factors

3. بودجه خود را برنامه ریزی کنید

چه یک شرکت بزرگ با بودجه منابع انسانی بزرگ یا یک استارت آپ کوچک با حداقل بودجه، برنامه ریزی برای اینکه چقدر پول می توانید برای جبران خسارت و مزایا کنار بگذارید، گام مهمی است. شما باید تعداد کارکنان پیش بینی شده خود و همچنین هزینه مزایای بالقوه جدید را در نظر بگیرید.

اداره آمار کار گزارش داد که هزینه مزایا می تواند بیش از 30 درصد از کل غرامت هر کارمند باشد. اگر در حال حاضر برنامه مزایا ندارید، مطمئن شوید که با شرکت های متعددی تماس بگیرید تا پیشنهادات آنها را دریافت کنید. بدانید که بسیاری از مزایای کسر مالیات نیز به شما در برنامه ریزی کمک می کند. اگر در حال حاضر برنامه ای دارید، مطمئن شوید که پول خود را برای چیزهایی خرج می کنید که با اهداف شما مطابقت دارد و در صورت لزوم تغییراتی در بودجه ایجاد می کنید.

4. در مورد جمعیت شناسی کارکنان و نیازها و ترجیحات کارکنان خود بیاموزید

راه های زیادی برای تعیین مزایایی که می خواهید به کارمند خود ارائه دهید وجود دارد. یک مکان برای شروع این است که اطلاعات جمعیتی تیم خود را درک کنید. تفکیک جنسیتی در سازمان شما چیست؟ چه گروه های سنی دارید؟

پیشنهاد مزایای شما باید با افراد مختلف در سازمان شما مرتبط باشد. مطالعه ای توسط Fractl تفاوت های جنسیتی را در ترجیحات مزایا نشان داد. برای مثال، زنان ارزش بیشتری برای کار در خانه و خدمات رایگان مهدکودک نسبت به مردان قائل بودند. مطالعاتی مانند مطالعه Fractl یک منبع رایگان عالی برای شروع است.

همچنین، ویژگی های نحوه عملکرد کسب و کار خود را در نظر بگیرید. در حالی که کارگران بدون میز از مزایایی مانند استقلال در زمان‌بندی و دسترسی به دستمزد خود قدردانی می‌کنند، کارمندان از راه دور از محل کار از محل بودجه راه‌اندازی خانه و دسترسی به فضاهای کار مشترک سود می‌برند.

ویدئوی زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام یک از کارکنان از راه دور بهترین مزایای را دارند.

5. بازخورد جمع آوری کنید

راه دیگر برای به دست آوردن بینش در مورد استراتژی مزایای کارکنان، درخواست بازخورد است. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • گروه های متمرکز کارکنان به رهبری HR
  • نظرسنجی های ناشناس از طریق ایمیل،
  • شامل چند سوال متمرکز بر مزایا در مصاحبه اقامت و خروج شما.

بازخورد تیم باید به شما بینشی در مورد آنچه تیم شما می خواهد و شکاف هایی که در حال حاضر دارید به شما بدهد.

اگر قبلاً یک برنامه مزایا دارید، چک‌این‌های مکرر می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا مزایای شما همچنان برای تیم شما مرتبط است یا خیر. مطمئن شوید که دلایل رد پیشنهاد نامزد را در طول استخدام نیز پیگیری می کنید. اگر معمولاً می بینید که کاندیداها پیشنهادی را که شما ارائه کرده اید به دلیل امتیازات نمی پذیرند، باید این موضوع را عمیق تر کنید تا مطمئن شوید که در بازار رقابتی هستید.

6. داده محور باشید

هنگامی که استراتژی خود را اجرا کردید، تعیین کنید که چه معیارهایی را باید برای درک موفقیت دنبال کنید. ردیابی کنید که نیروی کار شما از چه فوایدی بیشتر استفاده می کند و کدامیک چندان محبوب نیستند. اطمینان حاصل کنید که این را برای گروه های مختلف کارکنان اندازه گیری کنید، زیرا گروه های مختلف نیازهای متنوعی دارند. آیا مردم موانعی را تجربه می کنند که مانع از استفاده کامل از مزایای پیشنهادی شما شود؟

شما همچنین می توانید مزایای رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که آنها چه چیزی را ارائه می دهند و چه چیزی را ندارید. اما به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که رقیب شما چیزی دارد که شما ندارید، به این معنی نیست که این چیزی است که تیم شما می خواهد.

7. امکان انعطاف پذیری را فراهم کنید

وقتی صحبت از مزایای کارکنان به میان می‌آید، افراد مختلف برای چیزهای متفاوت ارزش قائل هستند. داشتن یک بسته اولیه را در نظر بگیرید و سپس به کارمندان اجازه دهید بقیه را با هم ترکیب کنند. به این ترتیب آنها می توانند آنچه را که برای آنها مناسب تر است انتخاب کنند. این می تواند به سادگی داشتن لیستی از مزایایی که کارمند شما می تواند انتخاب کند یا داشتن یک بودجه ثابت ماهانه که کارمندان شما می توانند برای مواردی مانند هزینه های وای فای یا عضویت در باشگاه خرج کنند، باشد.

8. پیشنهاد مزایای خود را به روشی واضح و شفاف در میان بگذارید

چه در حال ساختن یک بسته مزایای کارمند از ابتدا هستید یا فقط بسته فعلی خود را تمدید می کنید، مطمئن شوید که این را به خوبی با کارمندان خود در میان گذاشته اید تا بدانند چگونه از آنچه ارائه می دهید استفاده کامل کنند. شما می توانید یک صفحه، خبرنامه، و پرسش های متداول داشته باشید، به نام چند. همچنین می توانید یک پلتفرم مزایا را پیاده سازی کنید که دسترسی کارمندان به پیشنهاد مزایای شما را آسان کند. اگر مزایای شما چیزهایی را در مورد رشد نیز ارائه می دهد، مانند بودجه آموزشی، مطمئن شوید که مدیران را در مورد نحوه ارتباط با این پیشنهاد در طول بررسی عملکرد آموزش می دهید.

هر منبعی که برای کارمند خود ایجاد می کنید می تواند در طول فرآیند استخدام نیز بازیافت شود. اطمینان حاصل کنید که استخدام‌کنندگان شما نه تنها مزایای رقابتی شرکت شما را برای استخدام‌های احتمالی توضیح می‌دهند، بلکه می‌توانید با ایمیل‌های تک پیج یا خبرنامه به نامزد خود یادآوری کنید که چرا باید به تیم شما بپیوندد.

9. آماده پاسخگویی به سوالات باشید

حتی زمانی که شما به طور واضح ارتباط برقرار می کنید، کارکنان شما در مورد برنامه مزایای شما سؤالاتی خواهند داشت. پس از صرف زمان و انرژی زیاد برای ایجاد یک بسته مزایای عالی برای حمایت از رفاه و رشد شغلی تیم شما، شرم آور خواهد بود اگر آنها ندانند چگونه از آنها استفاده کنند. فرصت‌هایی برای دریافت پاسخ سؤالات، مانند جلسات منظم پرسش و پاسخ یا پاسخ‌های سریع در Slack فراهم کنید.

غذای آماده

یک استراتژی مستحکم از مزایای کارکنان نه تنها به شما کمک می کند تا نامزدهای شرکت خود را جذب کنید، بلکه تیم شما را راضی نگه می دارد و بهره وری را افزایش می دهد و در عین حال باعث کاهش گردش مالی می شود.

هدف شما باید این باشد که نسخه خود را از یک برنامه مزایای کارکنان ایجاد کنید، در حالی که انعطاف پذیری را در نظر می گیرید و در عین حال اهداف شرکت خود را در نظر می گیرید. استفاده از هر یک از این نه مرحله برای بهبود برنامه مزایای کارکنان می تواند تأثیر مثبتی بر تجربه کارکنان شرکت شما بگذارد و از شما در راه اندازی تیم خود برای موفقیت حمایت کند.

در مجموع، یک استراتژی موثر مزایای کارکنان از اهداف بلندمدت سازمان شما حمایت می کند و به آن کمک می کند تا به عنوان یک کارفرما مزیت رقابتی کسب کند.

Jayla Cosentino یک متخصص استخدام است که در استخدام تیم‌ها برای استارت‌آپ‌ها و مقیاس‌آپ‌ها تخصص دارد. او بر روی استخدام 360 و همچنین ایجاد و بهینه سازی فرآیندهای استخدام سازمان ها تمرکز دارد. Jayla که علاقه زیادی به استخدام و منابع انسانی دارد، در کنفرانس هایی که توسط شرکت هایی مانند Honeypot.io و ProductUp و همچنین در دانشگاه هایی مانند دانشگاه اوترخت برگزار شده است، صحبت کرده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *