ارتباط فراگیر: چیست و چرا اهمیت دارد

در طول سال ها، محل کار و همراه با آن، نحوه تعامل کارکنان نیز تکامل یافته است. با این تکامل، اکنون بیش از هر زمان دیگری برای ارتباطات درون سازمانی فراگیر و محترمانه برای همه افراد مهم است.

با این حال، بسیاری از شرکت ها به کمک نیاز دارند تا محیطی ایجاد کنند که همه احساس کنند شنیده می شوند و مورد احترام هستند. در نتیجه، به دلیل اینکه کارکنان احساس می کنند که صدای آنها باید ارزش گذاری و در نظر گرفته شود، سطح تعامل کاهش می یابد.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، یکی از مسئولیت های کلیدی شما ایجاد فضایی از مشارکت از طریق استراتژی های ارتباطی موثر است که درک و احترام را برای همه اعضای تیم تقویت می کند. با اجرای این استراتژی‌ها، می‌توانید محیطی ایجاد کنید که در آن همه احساس استقبال و مشارکت داشته باشند.

مطالب
ارتباط فراگیر چیست؟
چرا منابع انسانی کلید تضمین ارتباطات فراگیر است؟
نکات ضروری در مورد ارتباطات فراگیر
استراتژی‌های برتر منابع انسانی می‌تواند برای تقویت ارتباطات فراگیر اتخاذ کند
نمونه هایی از ارتباطات فراگیر

ارتباط فراگیر چیست؟

شمول به معنای چیزی بیش از داشتن ترکیبی متنوع از افراد در یک سازمان است. این در مورد ایجاد محیطی است که در آن همه احساس استقبال، احترام و قدردانی کنند. همچنین شامل اطمینان از این است که هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر مزیت ترجیحی یا غیرمنصفانه ندارد. شمول واقعی فرصت‌های برابر را برای همه افراد تشویق می‌کند تا مشارکت‌های معناداری در شرکت داشته باشند.

هنر ارتباطات فراگیر به شدت بر درک نحوه ارتباط کارگران روزانه متکی است. سبک ارتباطی و کلمات می تواند تأثیر قابل توجهی، مثبت یا منفی، بر احساس استقبال و قدردانی کارکنان داشته باشد. بنابراین، باید به قدرت شفاهی و نوشتن توجه کنید، زیرا می تواند احساس مشارکت فرد در محل کار را شکل دهد.

با این حال، Quantified Communications اخیراً فاش کرد که با وجود تأکید فعلی بر تنوع و شمول، هنوز باید رهبران بیشتری با سبک ارتباطی فراگیر وجود داشته باشند. خوشبختانه، تقویت مهارت های ارتباطی فراگیر شرکت در توان منابع انسانی است.

چرا منابع انسانی کلید تضمین ارتباطات فراگیر است؟

با پیچیده تر شدن سازمان های مدرن، نقش منابع انسانی به طور مداوم در حال توسعه و گسترش است. یکی از مسئولیت‌های اصلی که بر عهده متخصصان منابع انسانی گذاشته می‌شود، اطمینان از اجرای فعالانه تنوع، برابری، و شمول در محیط کار از طریق شیوه‌های فراگیر است.

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، مهمترین وظیفه شما ایجاد محیطی از شمولیت و احترام است که به رشد حرفه ای هر کارمند کمک می کند. از طریق مدیریت مؤثر و مهارت‌های رهبری، می‌توانید محل کار متنوعی را ایجاد کنید که در آن همه کارکنان حق یادگیری چیزهای جدید و کمک‌های معنادار به شرکت را داشته باشند.

برخی از راه هایی که می توانید ارتباطات فراگیر را در محل کار ترویج دهید عبارتند از:

1. نظارت بر تنوع

ایجاد یک تصویر واضح از تنوع یک چالش مهم برای تیم های منابع انسانی در اکثر سازمان ها است. با این حال، می توانید با انجام ممیزی برای تجزیه و تحلیل آن، به این موضوع رسیدگی کنید. شما باید چنین ممیزی هایی را نه فقط برای کارکنان فعلی، بلکه برای شیوه های استخدام نیز انجام دهید تا پیشرفت را به طور موثر اندازه گیری کنید.

2. مخزن استعداد خود را گسترش دهید

یک تصور غلط رایج در مورد ارتقای تنوع این است که فرآیند استخدام شما ممکن است کمتر بر مهارت ها و صلاحیت ها تمرکز کند. اما ارتباط فراگیر نباید در مورد پذیرایی از اقلیت ها باشد. در عوض، این در مورد یافتن یک مناسب برای سازمان است.

ایجاد یک فرهنگ فراگیر باید نیروی محرکه پشت گسترش استعداد شما باشد. فراتر از روش‌های سنتی استخدام فکر کنید و به دنبال نامزدهایی با زمینه‌های مختلف بگردید تا به همه فرصت برابر بدهند.

3. شناسایی و حذف سوگیری

به عنوان یک متخصص منابع انسانی متعهد به ترویج تنوع و شمول، همیشه باید از پتانسیل سوگیری ناخودآگاه در فرآیندهای استخدام و ارتقاء آگاه باشید. توجه به این سوگیری ها و انجام اقدامات مناسب برای از بین بردن آنها ضروری است. برای انجام این کار، باید دستورالعمل هایی را معرفی کنید تا اطمینان حاصل شود که تصمیمات استخدام بر اساس معیارهای عینی و نه ذهنی است.

4. یک برنامه مربیگری تنوع ایجاد کنید

ارتباط فراگیر مهارتی است که کارکنان می توانند به تدریج آن را به دست آورند و در آن بهبود ببخشند. با این حال، شما باید نقش فعال بیشتری در تضمین پذیرش داشته باشید. برای کمک به کارمندان برای تقویت مهارت های ارتباطی فراگیر خود، یک برنامه راهنمایی برای تنوع ایجاد کنید.

معرفی یک برنامه مربیگری می تواند محیطی فراگیر را فراهم کند که همکاری، باز بودن و احترام را تشویق می کند.

نکات ضروری در مورد ارتباطات فراگیر

همانطور که شما به دنبال ترویج ابتکارات DEI با ترویج ارتباطات فراگیر هستید، مواردی وجود دارد که باید بدانید. اینها تلاش های شما را هدایت می کنند و شانس موفقیت شما را افزایش می دهند.

هدف به حداکثر رساندن دسترسی است

چه در داخل باشد و چه خارجی، ارتباط فراگیر در مورد حداکثر دسترسی است. بهترین ارتباط گیرندگان فراگیر کسانی هستند که می توانند پیام خود را به طور مؤثر به مردم از هر طبقه اجتماعی که نماینده سنین، جنسیت، فرهنگ و زمینه های مختلف هستند، منتقل کنند.

بحث درست بودن سیاسی نیست

ارتباط فراگیر در مورد چیزی غیر از رعایت صرف قوانین “صحت سیاسی” است. این در مورد درک، احترام و ارزش گذاری دیدگاه های یکدیگر است. تمرکز باید بر شناخت، درک و پاسخگویی به طیف وسیعی از هویت ها در جامعه جهانی امروز باشد.

انصافاً، تعامل سازمان ها با همه افراد در جوامع خود می تواند دشوار باشد. با این حال، ارتباطات فراگیر گروه‌ها را قادر می‌سازد پیام‌ها را دریافت کرده و به طور مثبت پاسخ دهند، که منجر به رضایت بیشتر کاربر می‌شود.

ارتباط فراگیر شامل همدلی است

ارتباط فراگیر شامل گوش دادن به دیگران با ذهنی باز و توانایی قرار دادن خود به جای آنهاست. این به معنای درک تجربیات، افکار و احساسات دیگران است. همچنین شامل فراگیر بودن در فرآیندهای تصمیم گیری و پاداش دادن به مشارکت کارکنان در ابتکارات سازمانی است.

دسترسی بیشتر اولین قدم است

هنگام بحث در مورد فراگیر بودن، دسترسی باید در درجه اول مورد توجه قرار گیرد. برای اطمینان از ارتباطات فراگیر، سازمان ها باید تلاش کنند تا محتوای خود را در اختیار افراد دارای معلولیت و زمینه های فرهنگی مختلف قرار دهند.

این شامل طراحی محتوایی است که شامل پیشینه زبان های مختلف باشد. علاوه بر این، اطمینان از اینکه افرادی که ممکن است نیاز به دسترسی به فناوری یا پلتفرم‌های خاص داشته باشند، همچنان می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند، ضروری است.

اتخاذ ارتباطات فراگیر گران نیست

یکی از بزرگترین چالش های ابتکارات نجیب این است که آنها مستقیماً بر درآمد تأثیر نمی گذارند. اگر اجرای آن پرهزینه است، ممکن است نیاز به خرید بیشتری از مدیریت ارشد داشته باشید.

خبر خوب این است که ارتباطات فراگیر نیازی به سرمایه گذاری مالی بالایی ندارد. سازمان‌ها می‌توانند از طریق شیوه‌های استخدام فراگیر، آموزش ارتباطات فراگیر و خدمات مشتری فراگیر، شیوه‌های ارتباطی فراگیر را به صورت رایگان اتخاذ کنند.

همه چیز در مورد چشم انداز بلند مدت است

ارتباطات فراگیر می تواند تأثیر فوری بر سازمان داشته باشد. اما این فقط در مورد این نیست. همچنین ایجاد یک چشم انداز بلند مدت برای ایجاد فرهنگ و نیروی کار فراگیرتر در محل کار است.

استراتژی‌های برتر منابع انسانی می‌تواند برای تقویت ارتباطات فراگیر اتخاذ کند

سازمان ها باید فرهنگ شمول و احترام را برای ترویج ارتباطات فراگیر ایجاد کنند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که منابع انسانی می توانند برای اطمینان از ارتباطات فراگیر اتخاذ کنند.

What HR Can Do To Foster Inclusive CommunicationWhat HR Can Do To Foster Inclusive Communication

1. ایجاد آگاهی

زمانی که شرکت شما می خواهد محصولات جدیدی عرضه کند، ابتدا با کمپین های بازاریابی آگاهی ایجاد می کند. به طور مشابه، ارتباطات فراگیر باید به طور موثر در سراسر سازمان برقرار شود. منابع انسانی باید ابتکاراتی را توسعه دهد که زبان و رفتار فراگیر را ترویج کند.

2. مخاطبان خود را درک کنید

نحوه ارتباط افراد تا حد زیادی به رابطه ای که با یکدیگر دارند بستگی دارد. به عنوان مثال، یک «سلام» ساده زمانی که به سمت مشتری یا همکار باشد، بسیار متفاوت خواهد بود. منابع انسانی باید از چگونگی تأثیر این تعامل بر هر گروه آگاه باشد و برای ایجاد یک محیط فراگیر تلاش کند.

بنابراین، اگر یکی از کارمندان شما معلولیت دارد، لازم است به خاطر داشته باشید که ممکن است به حمایت بیشتری نیاز داشته باشد. به همین ترتیب، اگر فردی به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کند، واضح صحبت کنید و مراقب حساسیت های فرهنگی او باشید.

3. زبان فراگیر را برجسته کنید

تلاش برای استفاده از زبان حساس و فراگیر به جلوگیری از عبارات یا اصطلاحاتی که می‌توانند کلیشه‌ها را تقویت کنند یا ناخواسته تبعیض‌آمیز کنند، کمک می‌کند. این باید هم برای ارتباط شفاهی و هم برای ارتباط نوشتاری انجام شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

  • کارمندان را تشویق کنید تا در مورد جنسیت از مراجع غیر باینری استفاده کنند. به جای گفتن «هر دو جنسیت»، از «همه جنسیت» استفاده کنید، یا حتی بهتر از آن، فقط بگویید «مردم».
  • از به کار بردن اصطلاحاتی که توانایی های فرد را کم می کند خودداری کنید. برای مثال، به جای اینکه بگویید فردی «معلول است»، بگویید «معلول است».
  • هنگام اشاره به نژاد، قومیت، و مذهب با استفاده از عبارات فراگیر مانند “BIPOC” (سیاه، بومی، و رنگین پوستان) یا “چند دینی” فراگیر باشید.
  • کارکنان را تشویق کنید تا از به کار بردن کلمات جنسیتی مانند “بچه ها”، “رئیس” یا “خانم های نظافتچی” خودداری کنند که می تواند منجر به طرد شود.

4. از بالا شروع کنید اما کل سازمان را درگیر کنید

جدا از عناصر رفتاری، شما همچنین به عناصر ساختاری برای پشتیبانی از ارتباطات فراگیر نیاز دارید. باز هم، بهترین راه برای شروع از بالا است.

رهبری ارشد باید با درگیر شدن فعالانه در ارتباطات فراگیر و الگوبرداری از رفتار فراگیر، الگویی باشد.

منابع انسانی همچنین باید ساختاری ایجاد کند که به همه افراد سازمان دسترسی بیشتری به ارتباطات فراگیر بدهد. این امر می تواند شامل اجرای سیاست های فراگیر، ایجاد کمیته های تنوع و شمول، یا معرفی آموزش های ارتباطی فراگیر باشد.

5. از کارمندان دریابید که چه چیزی برای آنها اهمیت بیشتری دارد

ارتباطات فراگیر در محیط کار مدرن ضروری است. با این حال، اگر اجرای آن به درستی انجام نشود، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و مشکلات بیشتری را ایجاد کند. به همین دلیل دریافت بازخورد از کارکنان در طول فرآیند ضروری است.

وقتی صحبت از ارتباطات فراگیر به میان می آید، ببینید چه چیزی برای کارمندان اهمیت بیشتری دارد. این می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که ابتکارات فراگیر شما با نیازهای آنها مطابقت دارد و ارتباطات فراگیر در گفتار و عمل انجام می شود.

6. آموزش

در اغلب موارد، زمانی که ارتباط در محیط کار فراگیر نیست، هدف از خود بیگانگی دیگران نیست. در عوض، به دلیل عدم درک اتفاق می افتد. برای پر کردن این شکاف، منابع انسانی باید برنامه‌های آموزشی ارتباطی فراگیر ایجاد کند تا به کارکنان کمک کند تا نحوه ارتباط مؤثر با جمعیت‌های مختلف را درک کنند.

7. با مثال رهبری کنید

رهبری نقش حیاتی در ایجاد فرهنگ ارتباطات فراگیر دارد. به عنوان یک رهبر، رفتار فراگیر از خود نشان دهید و مایل به گوش دادن به دیگران باشید. این باعث ایجاد محیط مناسب برای ارتباطات فراگیر در سازمان می شود.

8. یک فضای امن ایجاد کنید

منابع انسانی همچنین باید فضای امنی را برای کارمندان ایجاد کند تا بدون ترس از عواقب، خود را ابراز کنند. این به معنای باز بودن و تمایل به شنیدن دیدگاه های مختلف و تشویق گفتگو است. به این ترتیب کارمندان احساس خواهند کرد که نظرات آنها مورد ارزش و احترام است.

چک لیست ارتباطات فراگیر

وقتی صحبت از ارتباطات فراگیر می شود، سازمان ها باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • از زبانی که ممکن است توهین آمیز یا غیر حساس باشد خودداری کنید
  • به دیدگاه های متعدد گوش دهید و فضای امنی را برای افراد ایجاد کنید تا بتوانند خود را بیان کنند
  • هنگام اشاره به جنسیت، نژاد، قومیت یا مذهب، زبان فراگیر را ترویج دهید
  • هنگام برقراری ارتباط مراقب زبان بدن و حالات چهره باشید
  • الگوبرداری کنید و رفتار فراگیر را مدل کنید
  • سبک ارتباطی را با گروه های مختلف مردم تطبیق دهید
  • اجرای سیاست های فراگیر و ایجاد کمیته های تنوع و شمول
  • برنامه های آموزشی ارتباطی فراگیر ارائه دهید

نمونه هایی از ارتباطات فراگیر

همانطور که مطمئن می شوید که ارتباطات در سازمان شما فراگیر است، یادگیری اینکه چگونه شرکت های دیگر آن را پیاده سازی کرده اند کمک خواهد کرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

1. سیب

غول فناوری اپل نمونه بارز شرکت هایی است که به سمت فراگیر حرکت می کنند. عبارات فنی می‌توانند ریشه‌های نژادپرستانه داشته باشند یا حاکی از تعصب جنسیتی باشند، به این ترتیب، اپل ابتکار عمل را برای بازنشستگی عباراتی مانند “لیست سفید” و “لیست سیاه” به دست گرفته و به ترتیب “لیست مجاز” و “لیست رد کردن” را جایگزین آنها کرده است.

Apple Developer's Inclusive By DesignApple Developer's Inclusive By Design
اپل با طراحی فراگیر است

2. Airbnb

شرکت مهمان‌نوازی Airbnb یک سیاست فرهنگی جامع و فراگیر دارد که کارکنان را تشویق می‌کند به تنوع ارزش قائل شوند و پیشینه‌های مختلف را شامل شوند. این شرکت همچنین ابتکاراتی مانند “آموزش سوگیری ناخودآگاه” را برای کاهش تاثیر سوگیری در تصمیم گیری معرفی کرده است.

3. نیروی فروش

مانند اپل، Salesforce زبان فراگیر خود را جایگزین کرد و ضمایر جنسیت را از کتابچه راهنمای محصولات خود حذف کرد. آنها همچنین یک کد رفتاری دارند که رفتار فراگیر را تعریف می کند و منابعی را برای کارمندان فراهم می کند تا در مورد شیوه های فراگیر بیشتر بیاموزند.

غذای کلیدی

  • ارتباط فراگیر در مورد ایجاد محیطی فراگیر برای کارمندان و مشتریان است، جایی که صدای همه بدون ترس از عواقب شنیده می شود.
  • سازمان ها باید برنامه های آموزشی ارتباطی فراگیر ایجاد کنند و سیاست های فراگیر را برای ترویج ارتباطات فراگیر طراحی کنند.
  • شرکت‌ها همچنین باید زبان فراگیر را پیاده‌سازی کنند، به عنوان مثال رهبری کنند و هنگام برقراری ارتباط با گروه‌های مختلف انعطاف‌پذیر باشند.
  • نمونه هایی از ارتباطات فراگیر عبارتند از Apple، Airbnb و Salesforce.

سوالات متداول

نمونه ای از ارتباطات فراگیر چیست؟

یک مثال از ارتباطات فراگیر، جایگزینی عباراتی مانند “لیست سفید” یا “لیست سیاه” به ترتیب با “لیست مجاز” و “لیست رد کردن” است.

استراتژی های ارتباطی فراگیر چیست؟

استراتژی های ارتباطی فراگیر تکنیک هایی هستند که برای ارتقای ارتباطات فراگیر در یک سازمان استفاده می شوند. اینها شامل پیاده سازی زبان فراگیر، ایجاد خط مشی های فراگیر، و الگوبرداری است.

چگونه با فراگیری ارتباط برقرار می کنید؟

برای برقراری ارتباط با شمول، سازمان ها باید زبان فراگیر را در هنگام اشاره به جنسیت، نژاد و قومیت ترویج کنند.

ارتباط شمول در معلولیت چیست؟

ارتباط شمول در معلولیت شامل ایجاد یک محیط امن برای افراد دارای معلولیت است تا بتوانند بدون ترس از عواقب خود را ابراز کنند و سبک ارتباطی خود را بر این اساس تطبیق دهند.

کاترین مدیر، محتوای سرمقاله و استراتژی در AIHR است. او محتوای وبلاگ های AIHR را مدیریت می کند. کاترین در صدد ارائه محتوایی است که مرتبط، روشنگر و منحصر به فرد برای مخاطبان منابع انسانی باشد.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *