از آمازون تا بافر: 8 نمونه فرهنگ شرکت برای یادگیری

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، اغلب در مورد نمونه های فرهنگ شرکت در جلسات یا جلسات استراتژی شرکت شنیده اید. اما چرا فرهنگ شرکت تا این حد در نحوه ایجاد کسب و کار تاثیرگذار است؟

اول، فرهنگ شرکت نقش مهمی در شکل دادن به موفقیت و طول عمر یک سازمان دارد. این در مورد ایجاد یک فضای کار مثبت و تقویت حس جامعه، ارزش های مشترک و هدف در میان کارکنان است. بنابراین، شرکت ها باید ایجاد و حفظ یک فرهنگ قوی و مثبت را در اولویت قرار دهند.

این مقاله به بررسی چند نمونه واقعی از شرکت‌هایی با فرهنگ شرکتی عالی می‌پردازد، آنچه که باعث می‌شود آنها را بایستی، و نمونه‌هایی از فرهنگ بد و کارهایی که می‌توانند متفاوت انجام دهند را بررسی می‌کند.

مطالب:
فرهنگ شرکت چیست؟
نقش اساسی منابع انسانی در تعریف و حمایت از فرهنگ شرکت
5 نمونه فرهنگ شرکت خوب
3 نمونه هایی از فرهنگ شرکت سمی

فرهنگ شرکت چیست؟

فرهنگ شرکت که به عنوان فرهنگ سازمانی نیز شناخته می‌شود، به ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتارهای مشترکی اشاره دارد که مشخصه یک سازمان است و نحوه تعامل و کار افراد در جهت اهداف مشترک را شکل می‌دهد. اگر بخواهید، این شخصیت جمعی یک سازمان است و بر تجربه کلی کارکنان تأثیر می گذارد.

اهمیت فرهنگ شرکت در یک سازمان را نمی توان اغراق کرد زیرا به طور قابل توجهی بر جنبه های مختلف کسب و کار شما مانند فروش، سود و روحیه کارکنان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، ذکر این نکته ضروری است که فرهنگ بد شرکت تأثیر منفی بر موارد ذکر شده خواهد داشت.

در نظرسنجی جهانی فرهنگ PwC، 3200 رهبر و کارمند در سراسر جهان در مورد اینکه چگونه فرهنگ شرکت باعث موفقیت می شود، مورد بررسی قرار گرفتند. آنها دریافتند که “66٪ از مدیران و اعضای هیئت مدیره معتقد بودند که فرهنگ برای عملکرد کارکنان مهمتر از استراتژی یا مدل عملیاتی سازمان است.”

بیایید به چند مزیت فرهنگ قوی شرکت بپردازیم:

  • همبستگی بین فرهنگ کار و مشارکت مطالعات ارتباط مثبتی بین فرهنگ کار سالم و افزایش مشارکت کارکنان، بهبود بهره‌وری و سودآوری نشان داده‌اند. در واقع، یک مطالعه توسط دپارتمان اقتصاد در دانشگاه وارویک نشان داد که «کارکنان شاد 12 درصد بیشتر از یک کارگر معمولی بهره‌وری دارند». در مقابل، کارمندان ناراضی 10 درصد بهره وری کمتری دارند. همین مطالعه نشان داد که کسب‌وکارهایی با کارمندان شاد 20 درصد از رقبا بهتر عمل می‌کنند.
  • جذب استعداد. تحقیقات همچنین نشان داده است که فرهنگ قوی شرکت می تواند ابزار قدرتمندی برای استخدام برای جذب نامزدهای واجد شرایط باشد. به عنوان مثال، یک نظرسنجی آنلاین انجام شده توسط Glassdoor نشان داد که 77 درصد از شرکت کنندگان قبل از درخواست، فرهنگ شرکت را در نظر می گیرند.
  • همسویی کارکنان با فرهنگ شرکت TinyPulse دریافت که کارکنانی که با فرهنگ شرکت خود هماهنگ نیستند یا آنها را دوست ندارند، 24 درصد بیشتر احتمال دارد کار را ترک کنند و بهره وری و دانش را با خود همراه کنند.
HR's Essential Role Developing Company CultureHR's Essential Role Developing Company Culture

نقش اساسی منابع انسانی در تعریف و حمایت از فرهنگ شرکت

منابع انسانی در توسعه و حفظ فرهنگ شرکتی مستحکم که استعدادهای برتر را جذب و حفظ می کند، مشارکت کارکنان را افزایش می دهد و در نهایت به موفقیت سازمان کمک می کند، بسیار مهم است.

اما منابع انسانی چگونه می تواند به این مهم دست یابد؟

تعریف و انتقال ارزش ها و چشم انداز شرکت

ارزش ها، ماموریت و چشم انداز شرکت شما اساس فرهنگ شرکت شما است. آنها وضوح و جهت را برای سازمان شما فراهم می کنند و تصمیم گیری را در هر سطحی هدایت می کنند. این عناصر هدف، باورها و آرزوهای شرکت شما را مشخص می کنند و حس مشترکی از هویت و هدف را در بین کارمندان ایجاد می کنند.

هنگامی که به وضوح بیان شده و به طور مؤثر ارتباط برقرار می شود، ارزش ها و چشم انداز شما به سنگ بنای فرهنگ شما تبدیل می شود و رفتار کارکنان را شکل می دهد و وحدت و همسویی با اهداف مشترک شما را ارتقا می دهد.

اطمینان از تناسب فرهنگی خوب با استخدام های جدید

یافتن تناسب مناسب در هنگام جذب نیروهای جدید بسیار مهم است. تناسب فرهنگی کارکنان بالقوه را قادر می سازد تا تعیین کنند که آیا ارزش ها و سبک کاری شرکت شما با ارزش های آنها مطابقت دارد یا خیر. با استخدام افرادی که مناسب فرهنگی هستند، شرکت شما می تواند فرهنگ خود را تقویت کند و منجر به افزایش رضایت، بهره وری و حفظ کارکنان شود.

برای ایجاد تیمی که به خوبی با هم کار می کند و به ماموریت سازمان شما می رسد، اولویت بندی تناسب فرهنگی ضروری است.

ارائه برنامه های آموزشی و توسعه ای

تداوم تقویت ارزش ها و باورهای شرکت در تثبیت فرهنگ شرکت شما ضروری است. منابع انسانی می تواند این ارزش ها را از طریق برنامه های آموزشی و توسعه، با گنجاندن آنها در محتوای برنامه، تقویت کند.

علاوه بر این، با گرد هم آوردن کارمندان در جلسات آموزشی و توسعه، منابع انسانی می تواند حس جامعه و تعلق را تقویت کند. برای کمک به ایجاد همکاری و اعتماد، ارتباطات باز را میان کارمندان تشویق کنید. این همچنین به ایجاد فرهنگ شفافیت و احترام در سازمان کمک می کند.

برنامه‌های توسعه رهبری همچنین می‌تواند با ایجاد خط لوله‌ای از رهبران آینده که ارزش‌ها و باورهای شرکت را تجسم می‌دهند، راهی مؤثر برای ترویج فرهنگ شرکت باشد. سپس این رهبران می توانند به عنوان الگو و سفیری برای فرهنگ عمل کنند و به گسترش آن در سراسر سازمان کمک کنند.

اندازه گیری عملکرد کارکنان

برای اینکه بدانید آیا فرهنگ شرکت شما بر نیروی کار شما تأثیر مثبت می گذارد، عملکرد کارکنان را با فرهنگ و ارزش ها اندازه گیری کنید. این نقاط داده همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا نیاز به بهبود فرهنگ شرکت دارید یا خیر.

علاوه بر این، اطمینان از تنوع و شمول در سازمان و در بین تیم‌ها، محیطی از احترام، پذیرش و برابری را در بین کارکنان ایجاد می‌کند. این احساس تعلق ایجاد می کند و به کارکنان قدرت می دهد تا خود واقعی خود را به کار بیاورند. با ترویج تنوع و شمول، شرکت ها می توانند از طیف وسیع تری از دیدگاه ها، تجربیات و ایده ها بهره ببرند که منجر به نوآوری و بهبود تصمیم گیری می شود.

5 نمونه فرهنگ خوب شرکت

1. Evernote

Evernote، یک شرکت اپلیکیشن بهره‌وری، سلامتی و سلامت روانی کارکنان را با مزایای کارکنان در اولویت قرار می‌دهد. به عنوان مثال، “برنامه زمان استراحت انعطاف پذیر” آنها کارکنان را تشویق می کند که پنج روز یا بیشتر مرخصی بگیرند و با کمک هزینه 1000 دلاری تعطیلات تکمیل می شود. آنها همچنین آخر هفته های سلامتی در سراسر شرکت دارند تا همه را برای هفته آینده آرام و استراحت کنند.

یادگیری های کلیدی

Evernote نشان می‌دهد که اولویت دادن به سلامت کارکنان بالاتر از سود می‌تواند منجر به نیروی کار شادتر شود. ارائه منابع و پشتیبانی می تواند به کارکنان کمک کند تا احساس ارزشمندی و حمایت کنند.

نکته HR

با ارائه منابع و حمایت از سلامت جسمی و روانی در امتیازات خود، مانند حمایت از سلامت روان از طریق شرکت هایی مانند BetterHelp یا ارائه عضویت در باشگاه، سلامت کارکنان را در اولویت قرار دهید.

2. قابل اعتماد

Credibly یک شرکت فین تک است که امکان دسترسی به سرمایه را برای مشاغل کوچک فراهم می کند. آنها فرهنگ قوی همکاری و شفافیت دارند و بر توانمندسازی کارکنان برای تصمیم گیری و مالکیت کارشان تاکید دارند.

آنها استقلال کارکنان را از طریق یکی از چهار ارزش شرکت برجسته می کنند: «همه یک صدایی دارند و باید از آن استفاده کنند. هنگام بحث در مورد اینکه چه چیزی برای تجارت مناسب است، چیزی به نام رتبه وجود ندارد.”

یادگیری های کلیدی

فرهنگ Credibly نشان می دهد که توانمندسازی کارکنان برای تصمیم گیری به ایجاد یک محیط کاری مثبت کمک می کند که در آن احساس ارزشمندی کنند. این بسیار ضروری است که آنها آن را به ارزش های شرکت خود اضافه کرده اند. در واقع، Credibly توسط Energage به عنوان یکی از بهترین مکان‌های کاری در سال 2023 در ایالات متحده رتبه‌بندی شد.

نکته HR

با فراهم کردن فرصت‌هایی برای تیم خود برای صحبت آزادانه، ارائه بازخورد و داشتن قدرت تصمیم‌گیری در کارشان، فرهنگی ایجاد می‌کنید که در آن کارمندان برای عقیده‌شان ارزش قائل هستند و بنابراین مدت بیشتری در سازمان شما باقی خواهند ماند.

3. شیرینی

Sweetgreen یک رستوران زنجیره ای سریع و معمولی است که در سالادها و کاسه های سالم تخصص دارد. فرهنگ آنها حول پایداری و جامعه متمرکز است و بر استفاده از مواد اولیه محلی و مشارکت با کشاورزان محلی تمرکز دارد. علاوه بر این، Sweetgreen با برنامه Sweetgreen in Schools خود در جامعه سرمایه گذاری می کند. این به کودکان کمک می کند تا به تغذیه سالم، تغذیه و آموزش کشاورزی دسترسی پیدا کنند. به گفته بنیانگذار آنها، ناتانیل رو، تمام تصمیمات تجاری آنها توسط یک ماموریت قوی هدایت می شود.

یادگیری های کلیدی

فرهنگ Sweetgreen نشان می دهد که ایجاد یک ماموریت مستحکم و تمرکز بر پایداری، جامعه و آموزش می تواند به ایجاد حس هدفمندی برای کارمندان در کارهای روزمره کمک کند. این شرکت‌های هدف‌محور در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند، زیرا آنها هدفی خارج از سود را در اولویت قرار می‌دهند که جامعه یا محیط را بهتر می‌کند.

نکته HR

ماموریت و ارزش های شرکت شما نیازی به تمرکز بر پایداری یا جامعه ندارد، اما یافتن هدفی فراتر از سود می تواند کارمندان بالقوه بیشتری را به سمت کسب و کار شما سوق دهد و به کارمندان کمک کند تا بفهمند چرا کارشان مهم است.

4. بافر

Buffer یک پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا حساب های خود را از یک پلت فرم متمرکز مدیریت کنند. این شرکت از زمان آغاز به کار کاملاً از راه دور بوده و کارکنان آن در سراسر جهان مستقر هستند.

بافر به شدت بر تعادل بین کار و زندگی تاکید می کند و کارکنان را تشویق می کند در صورت نیاز مرخصی بگیرند. علاوه بر این، آنها یک خط مشی تعطیلات “بدون سوال پرسیده” و روزهای بیماری نامحدود ارائه می دهند که به رفاه و شادی کارکنان کمک می کند. آنها آنقدر به این اعتقاد دارند که به حداقل 15 روز مرخصی در سال نیاز دارند.

یادگیری های کلیدی

فرهنگ کار از راه دور Buffer نمونه بارز اولویت دادن به رفاه کارکنان در یک محیط کار مجازی است. بافر با ارائه تعطیلات و روزهای بیماری نامحدود نشان می دهد که به کارکنان خود اعتماد دارند تا به نیازهای آنها رسیدگی کنند و بین کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنند. اگر می‌خواهید درباره فرهنگ شرکت‌شان بیشتر بدانید، آن‌ها مقاله‌ای منتشر کرده‌اند با عنوان: 3 موفقیت و 2 بزرگ‌ترین شکست ما درباره فرهنگ شرکت به ما چه آموختند.

HRtip

سازمان شما برای حمایت از تعادل قوی کار و زندگی برای کارمندان نیازی به دور کردن کامل از راه دور ندارد. ارائه ساعات کاری انعطاف‌پذیر، روش‌های کاری ترکیبی، روزهای تعطیل نامحدود یا سایر مزایایی که به کارمندان اجازه می‌دهد زندگی شخصی خود را در اولویت قرار دهند، در درازمدت آنها را شادتر می‌کند.

5. پرداخت های گرانشی

این شرکت پردازش کارت اعتباری دارای یک سیاست پرداخت منحصر به فرد است که در آن همه کارکنان بدون در نظر گرفتن نقش خود حداقل 70000 دلار در سال دریافت می کنند. این سیاست باعث ایجاد حس انصاف و برابری در بین کارکنان شده و به کاهش گردش مالی کمک کرده است. علاوه بر این، آنها برای فرهنگ صراحت ارزش قائل هستند، جایی که بازخورد برای بهبود در تیم ضروری است.

یادگیری های کلیدی

Gravity Payments نشان می دهد که سیاست های پرداخت منصفانه، عادلانه و شفاف می تواند رضایت و وفاداری کارکنان را افزایش دهد. ارائه هدفی فراتر از سود نیز می تواند یک فرهنگ شرکت مثبت ایجاد کند. بازخورد شفاف همچنین راهی عالی برای کسب و کار شما برای بهبود کار تیمی است.

نکته HR

منابع انسانی می تواند سیاست های پرداخت را بررسی کند و از منصفانه و عادلانه بودن آنها اطمینان حاصل کند. آنها همچنین می توانند از طریق ارزش ها و مأموریت های شرکت فراتر از اهداف مالی، احساس هدفمندی ایجاد کنند.

3 نمونه هایی از فرهنگ شرکت سمی

6. اوبر

اوبر به خاطر فرهنگ سمی آزار و اذیت، قلدری و تبعیض شناخته شده است. گزارش های متعددی از آزار و اذیت جنسی و تبعیض علیه زنان منتشر شده است که در نهایت منجر به استعفای مدیر عامل آن، تراویس کالانیک شد.

فرهنگ سمی این شرکت ناشی از استراتژی رشد تهاجمی آن است که متأسفانه موفقیت را بر رفاه کارکنان اولویت می دهد. در نتیجه، اوبر گردش مالی بسیار بالایی از کارکنان داشت و در سال 2017، تصور می‌شد که به دلیل فرهنگ سمی خود، 20 میلیارد دلار درآمد از دست داده است.

یادگیری های کلیدی

منابع انسانی باید یک سیاست تحمل صفر برای آزار و اذیت و تبعیض در محل کار ایجاد کند. محیطی امن و حمایتی ایجاد کنید که در آن کارکنان بتوانند بدون ترس از انتقام، آزار و اذیت و تبعیض را گزارش کنند. تبعیض و آزار و اذیت در ایالات متحده بر خلاف قانون است و اگر شرکت شما به اندازه کافی برای جلوگیری از آن اقدام نکند، می تواند منجر به دعاوی پرهزینه شود.

نکته HR

اجرای منظم آموزش آزار و اذیت و تبعیض برای همه کارکنان، ایجاد یک سیستم گزارش محرمانه، و انجام نظرسنجی های ناشناس از کارکنان برای نظارت بر فرهنگ شرکت و شناسایی هرگونه رفتار سمی یا غیرقانونی.

7. ولز فارگو

این بانک بزرگ آمریکایی درگیر یک رسوایی بزرگ بود که در آن کارمندان حساب های جعلی ایجاد کردند تا اهداف فروش را برآورده کنند و پاداش دریافت کنند.

فشار مدیریت بالا برای دستیابی به این اهداف منجر به فرهنگ مسموم ترس و ارعاب شد که در آن کارکنان تهدید می شدند در صورت عدم رعایت سهمیه خود، اخراج می شوند. در حالی که انجام این کار غیرقانونی بود، فرهنگ سمی آنقدر فراگیر بود که بسیاری از کارمندان احساس راحتی نمی کردند که این اعمال را به مقامات قانونی گزارش کنند.

یادگیری های کلیدی

نمی توان اغراق کرد که چقدر برای تیم شما مهم است که رویه های اخلاقی و شفافیت در محل کار را در اولویت قرار دهند. در مورد Wells Fargo، آنها ملزم به پرداخت سه میلیارد دلار برای حل و فصل اقدامات غیرقانونی خود شدند – مشکلی بسیار پرهزینه که اگر آنها فرهنگ شرکتی مثبت و ایمن داشتند، دور زده می شد.

نکته HR

آموزش های اخلاقی کارکنان را به طور منظم اجرا کنید و خط مشی های حفاظت از افشاگران را در شرکت خود در میان بگذارید. علاوه بر این، نظرسنجی های ناشناس کارکنان می تواند برای نظارت بر فرهنگ شرکت و شناسایی هر گونه اقدامات غیراخلاقی استفاده شود.

8. آمازون

آمازون به دلیل فرهنگ کاری سخت و استرس زا مورد انتقاد قرار گرفته است، جایی که کارکنان باید ساعت های طولانی کار کنند و ضرب الاجل های سخت را رعایت کنند. گزارش‌هایی از فرسودگی شغلی و نرخ جابجایی بالا به دلیل فرهنگ کاری شدید گزارش شده است. این شرکت همچنین متهم به اقدامات ضدرقابتی و شکست اتحادیه شده است.

یادگیری های کلیدی

آمازون در حال تجربه فرسایش در سطح بالایی است که تخمین زده می شود سالانه 8 میلیارد دلار برای آمازون و سهامدارانش به دلیل هزینه یافتن یک کارمند جدید و برای آن عضو جدید تیم برای رسیدن به سطح بالایی از بهره وری از دست می دهند. ایجاد فرهنگی که در آن کارکنان احساس ارزشمندی و حمایت کنند و رفاه آنها بر سودآوری اولویت داشته باشد، ضروری است.

نکات منابع انسانی

داده هایی مانند نرخ فرسودگی شغلی و گردش مالی کارکنان را اندازه گیری کنید تا فرهنگ شرکت خود را تجزیه و تحلیل کنید و اقداماتی را برای اصلاح اگر داده های شما نشان دهنده سطوح بالای فرسودگی شغلی یا گردش مالی در سازمان شما است، بردارید.

خوراکی های کلیدی

  • فرهنگ شرکت با ایجاد یک جو محیط کار مثبت و تقویت حس اجتماع، ارزش های مشترک و هدف در میان کارکنان، نقش مهمی در شکل دادن به موفقیت و طول عمر یک سازمان ایفا می کند.
  • فرهنگ قوی شرکت می تواند بر جنبه های مختلف کسب و کار از جمله فروش، سود، روحیه کارکنان و جذب استعداد تأثیر مثبت بگذارد. در مقابل، فرهنگ بد شرکت تأثیر منفی خواهد داشت.
  • منابع انسانی در توسعه و حفظ فرهنگ شرکتی مستحکم که استعدادهای برتر را جذب و حفظ می کند، مشارکت کارکنان را افزایش می دهد و در نهایت به موفقیت سازمان کمک می کند، بسیار مهم است.
Jayla Cosentino یک متخصص استخدام است که در استخدام تیم‌ها برای استارت‌آپ‌ها و مقیاس‌آپ‌ها تخصص دارد. او بر روی استخدام 360 و همچنین ایجاد و بهینه سازی فرآیندهای استخدام سازمان ها تمرکز دارد. Jayla که علاقه زیادی به استخدام و منابع انسانی دارد، در کنفرانس هایی که توسط شرکت هایی مانند Honeypot.io و ProductUp و همچنین در دانشگاه هایی مانند دانشگاه اوترخت برگزار می شود صحبت کرده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *