انواع مزایای کارکنان: 17 مزیتی که منابع انسانی باید بداند

انواع مزایای کارکنانی که یک سازمان ارائه می کند، در بازار کار امروزی اهمیت دارد. غرامت به خودی خود برای جذب کارمندان و جذب جویندگان کار که اکنون انتظار پاداش جامع تری برای کار خود دارند، کافی نیست. شاغلین منابع انسانی باید از امکانات مختلف سود آگاه باشند و تعیین کنند که سازمان آنها باید کدام یک را اتخاذ کند.

بیایید نگاهی به انواع رایج مزایای کارکنان، و نمونه هایی از نحوه استفاده شرکت ها از آنها در استراتژی مزایای کارکنان خود بیندازیم.

مطالب
مزایای کارکنان چیست؟
چرا مزایای کارکنان مهم است؟
4 دسته عمده از مزایای کارکنان
انواع مزایای کارکنان که هر کارشناس منابع انسانی باید بداند
کارمند از بهترین شیوه ها بهره می برد
سوالات متداول

مزایای کارکنان چیست؟

مزایای کارکنان شکلی غیرمستقیم از غرامت است که سازمان ها از طریق برنامه ها، سیاست ها یا خدمات به کارکنان خود ارائه می کنند. نمونه های معمولی عبارتند از بیمه درمانی، مرخصی با حقوق و بیمه عمر.

اینکه یک سازمان چه مزایایی را ارائه می دهد بسته به موقعیت و موقعیت تجاری آن متفاوت است. برخی از مزایای کارمندان مختص کشور است. به عنوان مثال، بیمه سلامت جزء کلیدی بسته های مزایای کارکنان در ایالات متحده است. در فرانسه، بسیاری از کارمندان برای هر روز کاری کوپن رستوران دریافت می کنند.

بسته به کشور و منطقه، مزایای خاصی توسط قانون تعیین شده است. آنهایی که کارفرمایان از نظر قانونی موظف به ارائه آنها هستند ، مزایای قانونی یا قانونی نامیده می شوند. مواردی که هر کارفرما برای عرضه انتخاب می کند به عنوان مزایای اختیاری نامیده می شود.

Employee Benefits: Legally Required and Discretionary BenefitsEmployee Benefits: Legally Required and Discretionary Benefits
منبع تصویر

مزایای کارکنان در غرامت کل و کل پاداش ها لحاظ می شود، بنابراین نقش مهمی در برآورده کردن انتظارات کارمندان و نامزدهای شغلی توسط کارفرما دارند.

علاوه بر مزایا، بیشتر کارفرمایان مزایایی نیز ارائه خواهند کرد. معمول است که مزایا و مزایا یکسان در نظر گرفته شوند، اما تفاوتی بین این دو وجود دارد. در حالی که مزایا نوعی غرامت است، مزایا در پرداخت لحاظ نمی شود.

امتیازها به عنوان مشوق یا پاداش اضافی عمل می کنند که کارفرما را برای کار جذاب تر می کند. اینها می تواند شامل مواردی مانند عضویت در باشگاه، ناهار یا میان وعده رایگان در محل کار، یا بلیط های حمایت شده توسط شرکت برای کنسرت ها و رویدادهای ورزشی باشد.

در این آموزش با چهار نوع مزیت کارمندی که باید بدانید آشنا شوید!

چرا مزایای کارکنان مهم است؟

اکثر سازمان ها برای رعایت مقررات قانونی نیاز به ارائه مزایای خاصی برای کارکنان دارند، اما ارائه حداقل ها کافی نیست. هنگامی که کارفرمایان یک بسته مزایای کارکنان قوی دارند، به مزایای زیر تبدیل می شود:

  • جذب استعداد : در حالی که دو شغل ممکن است حقوق یکسانی داشته باشند، اما می توانند از نظر منفعت بسیار متفاوت باشند. بسته مزایای شما می تواند سازمان شما را به عنوان یک کارفرما برجسته کند. به عنوان مثال، 88 درصد از جویندگان کار، مزایای بیمه سلامت، دندانپزشکی، بینایی و همچنین ساعات انعطاف پذیری را در جستجوی شغل خود در نظر می گیرند. کاندیداها ارزش مزایا را به همراه حقوق پایه می سنجند تا ببینند کدام شغل آنها را در بهترین موقعیت مالی قرار می دهد.
  • بهبود حفظ کارکنان : پیشنهادات مزایای کارکنان در هر سازمان متفاوت است و برخی از آنها بهتر از سایرین با نیازهای کارگران مطابقت دارند. هنگامی که نیازهای آنها برآورده می شود، احتمال بیشتری وجود دارد که کارمندان در کنار کارفرما بمانند. در نتیجه، شرکت‌هایی که از نظر پاداش و مزایا رتبه بالایی دارند، 56 درصد گردش کار کمتری را تجربه می‌کنند.
  • تقویت شمول در محل کار : انتخاب درست مزایا می تواند به شما کمک کند تا با نشان دادن تعهد خود برای تامین نیازها و شرایط مختلف کارمندان، مشارکت را در محل کار ارتقا دهید. برخی از نمونه‌های مزایای فراگیر عبارتند از: مرخصی والدین برای همه والدین، تعطیلات شناور، مزایای شریک خانگی و برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر.
  • ترویج نیروی کار سالم : بسیاری از مزایای کارکنان از سلامت و رفاه حمایت می کند. دسترسی به مراقبت های پزشکی و سلامتی یا برنامه های غنی سازی به کارکنان کمک می کند تا بهتر از خود مراقبت کنند. کارمندان سالم و شاد بهره وری بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد کار را از دست بدهند.
  • افزایش رضایت و وفاداری کارکنان : مزایا سرمایه گذاری بر روی کارکنان است. وقتی مردم باور داشته باشند که کارفرمای آنها برای آنها ارزش قائل است و از آنها قدردانی می کند، رضایت بیشتری را تجربه می کنند. کارمندانی که از مزایای خود راضی هستند 70 درصد بیشتر به کارفرمای خود وفادار هستند. آنها همچنین دو برابر بیشتر احتمال دارد که از شغل خود راضی باشند، که تجربه کلی کارکنان را افزایش می دهد.

4 دسته عمده از مزایای کارکنان

به طور سنتی، مزایای کارکنان شامل بیمه درمانی، بیمه عمر، برنامه های بازنشستگی و بیمه از کار افتادگی بود. اینها معمولاً اجباری بودند. به عنوان مثال، بسیاری از کشورها نیاز دارند که کارفرمایان نوعی بیمه پزشکی را ارائه دهند. با این حال، پیشنهادات مزایای کارکنان امروز بسیار فراتر از این محدوده گسترش یافته است.

نمونه های مختلفی از مزایای کارکنان وجود دارد که در زیر به آنها نگاه خواهیم کرد، اما چهار دسته اصلی به شرح زیر است:

  • بیمه: این دسته شامل انواع بیمه سلامت (پزشکی، دندانپزشکی، بینایی) و همچنین بیمه عمر و بیمه از کارافتادگی می باشد. گزینه های بیمه درمانی به رفع نیازهای مستمر کارمندان و خانواده های آنها کمک می کند، در حالی که بیمه نامه های زندگی و از کار افتادگی بودجه را برای شرایط پیش بینی نشده گاه به گاه یا دائمی فراهم می کند.
  • برنامه های بازنشستگی : مزایای بازنشستگی به کارکنان این امکان را می دهد که سهم کارفرما را دریافت کنند یا بخشی از دستمزد خود را پس انداز کرده و برای آینده سرمایه گذاری کنند. فرصت‌های ثبت‌نام در این طرح‌ها و کسر خودکار حقوق، فرآیند آماده‌سازی کارکنان برای بازنشستگی را پشتیبانی و ساده‌تر می‌کند.
  • غرامت اضافی : فرصت کسب درآمد فراتر از حقوق معمولی یک کارمند را می توان از طریق کمیسیون، پاداش و جوایز عملکرد در دسترس قرار داد. همچنین غرامت غیرمستقیم مانند تقسیم سود و اختیار سهام در این دسته گنجانده شده است.
  • زمان مرخصی : مردم نیاز به وقفه از برنامه کاری منظم خود دارند و کارفرمایان رقابتی ارزش اعطای مرخصی با حقوق را درک می کنند. تعطیلات، مرخصی استعلاجی، مرخصی، مرخصی خانوادگی، مرخصی سوگواری و تعطیلات همگی برای کارمندان مطلوب است. مرخصی با حقوق حتی در بسیاری از کشورها اجباری است. کارفرمایانی که سیاست‌های خود را در مورد انواع مرخصی گسترش می‌دهند تا فراتر از وضعیت موجود یا هر الزام قانونی بروند، از مزایای جذابی برخوردارند.

انواع مزایای کارکنان که هر کارشناس منابع انسانی باید بداند

همانطور که نیازهای کارکنان در حال تغییر است، انواع مزایایی که سازمان ها ارائه می دهند نیز افزایش می یابد. پلت فرم مزایای جهانی و پاداش کلی Benify چهار نوع مزیت کارکنان زیر را با توجه به نقش آنها در زندگی کارکنان متمایز می کند:

  • مزایا در محل کار
  • فواید برای سلامتی
  • منافع برای امنیت مالی
  • مزایای سبک زندگی

بیایید نگاهی دقیق تر به هر نوع و مزایای آن بیندازیم. فراتر از این چهار نوع، ما همچنین برخی از مزایای منحصر به فرد کارکنان را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مزایا در محل کار

مزایا در محل کار مستقیماً به نحوه تجربه کارمندان از شغلشان مربوط می شود و شامل ساعات کار و مرخصی، توسعه مهارت ها، غذا و نوشیدنی و هدایا و فعالیت ها می شود.

ساعت کار و زمان مرخصی

برنامه ها و موقعیت های کاری برای اکثر مردم مهم ترین ملاحظات است. آنها خواهان کنترل زمان و مکان کار خود هستند. زمانی که قرنطینه های همه گیر کارمندان را در خانه نگه داشت، این امر به یک امر عادی تبدیل شد.

طبق مطالعه ای که توسط Qualtrics انجام شده است، “93٪ از کارمندان می گویند که روش کار ما به طور اساسی و برای همیشه تغییر کرده است” با مطلوب ترین تغییرات برنامه های انعطاف پذیر، کار از راه دور و کار ترکیبی است.

اگر کارکنان بتوانند در زمان هایی که بیشترین بهره وری را دارند کار کنند و کنترل بیشتری بر تعادل بین کار و زندگی خود داشته باشند، رضایت شغلی بیشتری را احساس خواهند کرد. گزینه‌های مطلوبی مانند برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر و ترتیبات از راه دور/هیبرید اکنون انتظار می‌رود. در واقع، 49 درصد از کارگران Millennial و Gen Z در صورت عدم توجه به کار از راه دور، کار خود را ترک خواهند کرد.

یکی دیگر از عوامل مهم برای افراد زمانی است که آنها مجبور به کار نیستند. مرخصی، تعطیلات، مرخصی استعلاجی، مرخصی والدین و انواع مختلف سیاست های مرخصی دیگر توسط کارمندان و جویندگان کار بررسی می شود. مرخصی نامحدود با حقوق مفهومی نوظهور است که با کارفرمایان مبتکر مورد توجه قرار گرفته است.

«مردم به دنبال سیاست‌های مرخصی با حقوق (PTO) هستند که از یکپارچگی کار و زندگی حمایت می‌کند و شرکت‌هایی که کارمندان را تشویق می‌کنند تا PTO خود را انتخاب کنند و انتظار ندارند که کارمندان در تعطیلات یا در زمان مریض «روشن» باشند. Eric Mochnacz، مشاور ارشد منابع انسانی در Red Clover HR خاطرنشان می‌کند که PTO یک مزیت شرکت است و کارفرمایان که PTO را زمانی برای قطع کامل ارتباط کارکنان در حین خارج از دفتر می‌دانند.

توسعه مهارت ها

پیشرفت های سریع فناوری باعث می شود تا کارکنان از اهمیت توسعه مهارت ها آگاه شوند. شاخص خوش‌بینی شغلی دانشگاه فونیکس کشف کرد که 52% از کارگران آمریکایی معتقدند که در موقعیت‌های خود قابل تعویض هستند و 68% می‌گویند که فرصت‌های بیشتر برای ارتقاء مهارت آنها را در کنار کارفرمای فعلی‌شان نگه می‌دارد.

بسیاری از کارگران به دنبال کارفرمایانی هستند که از تلاش های ادامه تحصیل آنها حمایت کنند. مزایایی مانند بودجه شهریه، کمک وام دانشجویی، یا بودجه ای برای آموزش حرفه ای و گواهینامه ها این کار را انجام می دهد.

Types of Employee BenefitsTypes of Employee Benefits

غذا و نوشیدنی

در حالی که در ایالات متحده، غذا به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می شود، اما در چندین کشور اروپایی، از جمله فرانسه، همانطور که در بالا ذکر کردیم، و آلمان، مزیت مشترک کارکنان است.

به طور کلی تهیه غذا در محل کار باعث خوشایند جمعیت می شود. همه در طول روز کاری به رزق و روزی نیاز دارند، بنابراین در دسترس بودن آن بسیار جذاب است. یک نظرسنجی نشان داد که 67 درصد از کارمندان تمام وقت که در محل کار غذای رایگان دارند از شغل خود “بسیار” یا “بسیار” راضی هستند.

ارائه قهوه، نوشابه، میان وعده یا وعده های غذایی با هزینه کم یا بدون هزینه، کارفرما را از آنهایی که این کار را نمی کنند متمایز می کند.

به عنوان مثال، AIHR یک آشپز را استخدام می کند که هر روز ناهار رایگان را برای کارمندان آماده می کند و سرو می کند. Robinhood، یک برنامه تجارت سهام و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، یک آشپزخانه کاملاً مجهز و غذاهای آماده را برای جویندگان کار در صفحه شغلی خود تبلیغ می کند.

هدایا و فعالیت ها

در حالی که فعالیت‌های سرگرم‌کننده و هدایا نیز به‌جای مزایا، مزیت محسوب می‌شوند، ارزش این را دارند که در استراتژی کل پاداش‌های شما لحاظ شوند. این مشوق های اضافی روحیه را تقویت می کند و باعث می شود کارکنان احساس ارزشمندی کنند. گردهمایی ها یا گردش های قدردانی از کارمندان، جوایز موفقیت، و هدایای تولد یا سالگرد کار، همگی به یک محیط کاری مثبت کمک می کنند.

کارمندان خرده فروش آنلاین Zappos با “Zollars” شناخته می شوند. آنها می توانند این ارز را برای اقلام مارک Zappos یا بلیط فیلم خرج کنند یا از آنها برای کمک های خیریه استفاده کنند.

فواید برای سلامتی

مزایایی برای بهزیستی کلی کارکنان در حین کار یا خارج از آن. اینها شامل مراقبت های بهداشتی و سلامتی است.

مراقبت های بهداشتی

طرح های بیمه پزشکی، دندانپزشکی و بینایی از مزایای مراقبت های بهداشتی سنتی هستند. برخی از شرکت ها این خدمات را با سایر خدمات تخصصی مانند جلسات فیزیوتراپی و کایروپراکتیک، درمان های باروری یا حمایت روانی تکمیل می کنند.

یک شرکت فناوری این را یک گام فراتر برداشته است. کارمندان مستقر در پردیس های اصلی اپل به پزشکان، پرستاران، متخصصان تغذیه و طب سوزنی در محل دسترسی دارند.

سلامتی

آگاهی از سلامت کلی در چند سال اخیر چند برابر شده است. کارفرمایان بیشتر و بیشتری درک می کنند که حمایت از رفاه کارکنان باید فراتر از مراقبت های پزشکی باشد و آنها برنامه هایی را برای رسیدگی به این موضوع اجرا کرده اند. نمونه‌هایی از برنامه‌های تندرستی کارکنان از عضویت ساده در باشگاه گرفته تا راه‌حل‌های کامل شامل سلامت جسمی، روانی و مالی متفاوت است.

تمرکز بر رفاه کل کارکنان یکی از روندهای کلیدی منابع انسانی برای سال 2023 است. با نگاهی به آینده، بخش های منابع انسانی پیشرو به دنبال راه هایی برای بهبود جنبه های مختلف رفاه کارکنان خود خواهند بود.

منافع برای امنیت مالی

مزایای امنیت مالی به کارکنان در برنامه ریزی مالی حال و آینده و آماده شدن برای چالش های اقتصادی کمک می کند. اینها شامل برنامه های بازنشستگی/بازنشستگی، بیمه ها، مزایای رشد مالی و مزایای مالی شخصی است.

برنامه های بازنشستگی و بازنشستگی

پس انداز و سرمایه گذاری پول برای آینده می تواند دشوار باشد. بسیاری از مردم ترجیح می دهند در یک طرح بازنشستگی با حمایت کارفرما شرکت کنند تا اینکه خودشان آن را انجام دهند.

در ایالات متحده، تعداد بسیار کمی از سازمان های غیردولتی هنوز یک طرح بازنشستگی سنتی ارائه می دهند. 401(k) در حال حاضر رایج ترین طرحی است که توسط کارفرما حمایت می شود. این به کارمندان اجازه می دهد تا بخش معاف از مالیات دستمزد خود را در صندوق(های) مورد نظر خود سرمایه گذاری کنند. کارفرمایان معمولاً با تطبیق مقدار معینی از سهم خود، به حساب کارمند نیز کمک می کنند.

بیمه ها

علاوه بر بیمه درمانی، مزایای بیمه تکمیلی دیگری نیز برای کارکنان وجود دارد که به آنها کمک می کند تا با وجود حوادث نامطلوب، ثبات مالی خود را حفظ کنند.

اگر کارمندی فوت کند، بیمه عمر به افراد تحت تکفل وجوه پرداخت می کند. بیمه ازکارافتادگی بلند مدت و کوتاه مدت درصدی از دستمزد کارگری را که بیمار یا مجروح است و قادر به کار برای مدت کوتاه یا نامحدود نیست، ارائه می کند.

مزایای رشد مالی

پتانسیل کسب درآمد اضافی برای کارمندان جذاب است. کمیسیون‌ها، پاداش‌ها و جوایز عملکرد، به افراد انگیزه می‌دهد تا سخت‌تر کار کنند. گزینه های سهام، مالکیت سهام و طرح های تقسیم سود به تقویت ثروت کارکنان کمک می کند.

خواربار فروشی زنجیره ای Publix متعلق به کارمندان است و همواره به عنوان یکی از بهترین شرکت ها برای کار نامیده می شود. به شرکای واجد شرایط برخی از سهام بدون هزینه داده می شود و این فرصت را دارند که در نقاط خاصی در طول سال سهام بیشتری خریداری کنند.

مزایای مالی شخصی

احساس استرس در مورد مسائل مالی شخصی رایج است. نظرسنجی سلامت مالی کارکنان PwC نشان داد که بیش از یک سوم کارمندان تمام وقت بیش از 1000 دلار پس انداز برای پرداخت هزینه های برنامه ریزی نشده ندارند.

برنامه‌های سواد مالی با ابزارها و منابع آنلاین یا خدمات مشاوره/کوچینگ برای مدیریت پول و برنامه‌ریزی مالی به کارکنان دانش و توصیه‌هایی را می‌دهد که برای به دست آوردن وضعیت مالی بهتری نیاز دارند.

همچنین می توانید به کارمندان کمک کنید تا بر شرایط اضطراری مالی یا کمبود بودجه با دسترسی به دستمزد کسب شده (EWA) غلبه کنند. این برنامه‌های پرداخت درخواستی به افراد این امکان را می‌دهد تا برخی از دستمزدهای دریافتی خود را قبل از روز پرداخت دریافت کنند.

مزایای سبک زندگی

مزایای سبک زندگی به کارکنان پشتیبانی می‌کند که زندگی روزمره آنها را آسان‌تر می‌کند. اینها شامل مزایای تحرک و تعادل بین کار و زندگی است.

تحرک و راه اندازی دفتر

مزایای تحرک، رفت و آمد یا کار از خانه را ساده می کند.

مزایای رفت و آمد شامل وسایل نقلیه شرکت و یارانه برای حمل و نقل عمومی یا همراهی با اتومبیل است. این نوع یارانه های رفت و آمد در هلند رایج است.

کمک هزینه کار از راه دور به کارکنان کمک می کند تا هزینه های اداره یک دفتر مانند تجهیزات و اینترنت را تامین کنند. Buffer یک شرکت نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی کاملاً از راه دور است. کارمندان آن یک لپ‌تاپ و 500 دلار برای راه‌اندازی دفتر خود به‌علاوه پول اضافی برای فضای کار مشترک دریافت می‌کنند.

تعادل کار و زندگی

کارفرمایانی که به نیاز کارکنان برای حفظ زندگی شخصی احترام می گذارند، رابطه مثبت کارمند و کارفرما را پرورش می دهند. ارائه موارد اضافی مانند موارد زیر می تواند به افراد کمک کند تا به تعادل مورد انتظار کار و زندگی دست یابند:

  • خدمات دربان برای تحویل مواد غذایی، رزرو رستوران، خشکشویی، برنامه ریزی رویداد و سفر و غیره.
  • مراکز نگهداری از کودکان در محل یا یارانه هایی برای جبران هزینه ها.
  • مرخصی والدین تمدید شد.
  • برنامه های کمک به کارکنان (EAP) که پشتیبانی محرمانه و حرفه ای را برای حل مشکلات شخصی مانند مراقبت وابسته، مسائل حقوقی یا چالش های روابط ارائه می دهد.

مزایای منحصر به فرد کارکنان

سازمان ها می توانند خود را از رقبای خود متمایز کنند و با ارائه مزایای منحصر به فرد کارکنان، به مکان های بسیار مطلوبی برای کار تبدیل شوند. در اینجا چند نمونه وجود دارد:

چهار روز کاری در هفته

پس از همه‌گیری، شرکت نرم‌افزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی بافر یک هفته کاری چهار روزه را برای کل تیم خود آزمایش کرد و شاهد افزایش بهره‌وری و رفاه عمومی بود، به همین دلیل است که اینجا باقی مانده است. برخی کشورها همچنین به دنبال امکان چهار روز کاری در هفته هستند. به عنوان مثال، کارگران در بلژیک اکنون می توانند ساعت کاری خود را در چهار روز تکمیل کنند.

کمک به باروری

مطالعه ای توسط Brabners نشان داد که 53 درصد از کارمندانی که مشکلات باروری دارند، در صورت تامین هزینه های درمان ناباروری، احتمال بیشتری برای ماندن در کنار کارفرمای خود خواهند داشت. شرکت پوشاک ورزشی Lululemon از کارکنان از طریق مزایای باروری و باروری، از جمله کسر زودهنگام سرطان پروستات و بیضه، و همچنین حمایت از اندومتریوز و PCOS پشتیبانی می کند.

بیمه حیوانات خانگی

اکنون 51 درصد از کارمندان بیمه حیوانات خانگی را در میان مزایایی که بر تصمیم آنها برای انتخاب شغل جدید تأثیر می گذارد، فهرست می کنند. در حال حاضر، بیشتر سازمان‌ها بیمه حیوانات خانگی را به عنوان یک مزیت داوطلبانه ارائه می‌کنند، اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک به یک پیشنهاد رایج با کارفرمایان تبدیل شود.

کمک هزینه های خانواده

کمک هزینه خانواده که گاهی اوقات به عنوان کمک هزینه خانواده شناخته می شود، مبلغ اضافی پولی است که به کارمندان برای کمک به پرداخت هزینه های مربوط به خانواده داده می شود. به عنوان مثال، هزینه های فرزندخواندگی، مراقبت از کودک، لوازم خانگی، مواد غذایی، هزینه های سفر و غیره. اداره ثبت اختراع اروپا انواع مختلفی از کمک هزینه خانواده را به کارمندان خود ارائه می دهد، مانند کمک هزینه خانه، کمک هزینه مراقبت از کودک، یا کمک هزینه تحصیلی.

تقسیم سود و تقسیم سود

هدف مشارکت در سود و تقسیم سود، پاداش مالی به کارکنان برای عملکرد بهتر است، که آنها را تشویق می کند تا بهترین کار خود را در کار انجام دهند. ConvertKit سود خود را در مجموعه ای قرار می دهد که بین کارمندان به عنوان بخشی از طرح تقسیم سود آنها تقسیم می شود. کارمندان هر دو سال یک بار پاداش نقدی دریافت می کنند.

کارمند از بهترین شیوه ها بهره می برد

اجرای صحیح برنامه‌های مزایای کارکنان تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاری انجام شده بازدهی داشته باشد. در حین حرکت، این پنج روش برتر را در ذهن داشته باشید:

  1. جمع‌آوری بازخورد کارمندان : داده‌ها را از طریق نظرسنجی‌ها و/یا گروه‌های متمرکز از کارکنان خود جمع‌آوری کنید تا درک کنید که آنها در مورد انواع مزایای کارمندی که ارائه می‌دهید چه احساسی دارند. این به شما کمک می کند فرصت هایی را برای بهبود بسته های مزایای خود شناسایی کنید تا نیازهای کارکنان را بهتر برطرف کنید.

    “داشتن بینش در مورد جمعیت شناسی نیروی کار شما به کسب و کارها کمک می کند تا بفهمند چه مزایایی بیشترین تاثیر را بر کارمندان شما خواهد داشت. Eric Mochnacz از Red Clover HR توضیح می دهد که آنها به مزایای خود در چارچوب بسته کلی پاداش خود نگاه می کنند – چه به دنبال پیوستن به شرکت شما باشند یا کارمندان فعلی و در نظر دارند که آیا می خواهند بمانند یا به دنبال فرصتی جدید باشند.

  1. با در نظر گرفتن شمول کار کنید : مزایای فراگیر به برابری داخلی و خارجی کمک می کند. به عنوان مثال، 63 درصد از کارفرمایان بزرگ پیشنهاد می‌کنند یا در حال برنامه‌ریزی یا در نظر گرفتن ارائه حمایت فراگیر برای خانواده‌سازی به کارمندان خود هستند. سازمان ها همچنین به دنبال رسیدگی به تفاوت های نژادی در مزایای کارکنان هستند.
Inclusive Employee Benefits ExamplesInclusive Employee Benefits Examples
الهام از تصویر
  1. بهبود ارتباطات فواید : آگاهی از مزایا اغلب وجود ندارد. 69 درصد از کارگران می خواهند حداقل چند بار در طول سال در مورد مزایایی که سازمانشان ارائه می دهد یاد بگیرند، اما تنها 48 درصد آن را دریافت می کنند. از سوی دیگر، 48٪ فقط در هنگام ثبت نام آزاد، ارتباطات مزایا را دریافت می کنند. سوار شدن باید شامل توضیح واضحی از همه مزایا باشد. سپس باید راه‌هایی را بیابید که به طور دوره‌ای آنچه را که به کارمندان خود ارائه می‌دهید، منتقل کنید، به عنوان مثال، صفحات آموزنده، ایمیل‌ها و جلسات پرسش و پاسخ.
  1. شخصی سازی و سهولت استفاده را فعال کنید : نیازهای کارمندان شما متفاوت است. کارمندان را قادر می سازد تا مزایای خود را سفارشی کنند، اطمینان حاصل می کند که حداکثر ارزش را از آنها دریافت می کنند. همچنین مطمئن شوید که سیستم شما کاربرپسند است تا کارمندان بتوانند به راحتی به اطلاعات، فرم ها و فرآیند ثبت نام دسترسی داشته باشند.
  1. میزان جذب را اندازه گیری کنید : نحوه استفاده کارمندان از مزایایی که ارائه می دهید با رعایت حریم خصوصی را پیگیری کنید. به عنوان مثال، در ترکیب با بازخورد کارکنان، می‌توانید بینش‌هایی در مورد اینکه آیا کارمندان از مزایای خاصی استفاده نمی‌کنند، زیرا از آن آگاه نیستند یا به این دلیل که برای آنها مناسب نیست، به دست آورید.

بسته شدن

روزهای ارائه فقط بیمه درمانی و طرح بازنشستگی به عنوان مزایای کارکنان به پایان رسیده است. کاندیداها و کارمندان امروزی انتظار دارند مجموعه ای از مزایایی که از سلامت، رفاه، امنیت مالی و تعادل بین کار و زندگی آنها حمایت می کند. کارفرمای رقابتی بودن به این معنی است که مطمئن شوید انواع درستی از مزایای کارمندان را انتخاب می کنید تا به بهترین وجه متناسب با نیروی کار شما باشد.

سوالات متداول

مزایای کارکنان چیست؟

مزایای کارمندان حقوق غیر مستقیم نیروی کار شما را پوشش می دهد. این می تواند بیمه درمانی، مرخصی استعلاجی، گزینه سهام، یا بسیاری از روش های دیگر ارائه و کمک به کارکنان باشد.

چهار نوع مزایای کارکنان چیست؟

به طور سنتی، بیشتر مزایا تحت یکی از چهار نوع اصلی مزایای کارکنان قرار می‌گرفتند، یعنی: بیمه، برنامه‌های بازنشستگی، غرامت اضافی و مرخصی. پلت فرم مزایای جهانی و جوایز کلی Benify انواع زیر را متمایز می کند: مزایا در محل کار، مزایای سلامتی، مزایای امنیت مالی و مزایای سبک زندگی.

رایج ترین نوع مزایای کارکنان چیست؟

کارفرمایان طبق قوانین محلی، ایالتی و فدرال ملزم به ارائه مزایای خاصی هستند. به این مزایای قانونی نیز گفته می شود. در ایالات متحده، مزایای قانونی شامل بیمه بیکاری و حمایت های FMLA است. در بریتانیا، همه کارفرمایان موظفند به کارکنان تمام وقت 28 روز مرخصی سالانه با حقوق، ثبت نام خودکار در حقوق بازنشستگی مناسب، حقوق قانونی بیماری و حداکثر 52 هفته مرخصی زایمان ارائه دهند.

کارکنان برای چه مزایایی بیشتر ارزش قائل هستند؟

مزایایی که کارمندان بیش از همه برای آنها ارزش قائل هستند عبارتند از: ساعات کاری انعطاف پذیر، فرصت کار در خانه، زمان تعطیلات و مرخصی با حقوق والدین.

آیا مزایای کارکنان واقعا اهمیت دارد؟

مزایای کارکنان مهم است و می تواند به سازمان ها کمک کند تا استعدادها را جذب و حفظ کنند، نیروی کار سالم را ارتقاء دهند، مشارکت در کار را تقویت کنند، و رضایت و وفاداری کارکنان را افزایش دهند. گزارش MetLife نشان می‌دهد که اگر به آنها پیشنهاد شود به مزایای بیشتری دسترسی داشته باشند، 73 درصد از کارمندان احساس می‌کنند که برای مدت طولانی‌تری با کارفرمای فعلی خود بمانند، در حالی که 55 درصد خاطرنشان می‌کنند که برنامه‌های سلامت و تندرستی مزایای ضروری برای پذیرش یک پیشنهاد شغلی جدید هستند.

آیا می توانید مزایای متفاوتی را به کارمندان مختلف ارائه دهید؟

بله. نیازهای کارکنان شما بسته به جمعیت شناسی، سبک زندگی، موقعیت مکانی و ارزش های شخصی آنها متفاوت است. اجازه دادن به کارمندان خود برای تطبیق مزایای خود به آنها کمک می کند تا بیشترین بهره را از آنها ببرند و به کارفرما کمک می کند تا نیازهای همه افراد خود را برآورده کند. با این حال، به همه کارکنان شما باید مزایای قانونی ارائه شود.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *