تنها چیزی که برای اثبات بخش منابع انسانی خود در آینده به آن نیاز دارید

در کمتر از یک سال، نقش منابع انسانی به طور اساسی تغییر کرده است. منابع انسانی از آنجایی که قبلاً عمدتاً اداری تلقی می شد، اکنون نقش استراتژیک تری ایفا می کند. مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره به طور فزاینده ای به CHRO ها متکی هستند تا رهبری ارائه دهند که به کسب و کار آنها کمک می کند تا در دنیای کار انعطاف پذیر و ترکیبی رقابتی تر شوند. اما برای اینکه متخصصان منابع انسانی بتوانند این نقش استراتژیک جدید را پیش ببرند و به شرکت‌هایشان کمک کنند تا در دوران پس از کووید (COVID) موفق شوند، باید یک کار را انجام دهند: مهارت‌های خود را ارتقا دهند. از طریق آموزش هزاران متخصص منابع انسانی از بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، ما در AIHR چارچوب شایستگی T شکل جدیدی را ایجاد کرده‌ایم که به هر حرفه‌ای HR کمک می‌کند آینده‌ساز باشد.

در طول COVID-19، متخصصان منابع انسانی غیرممکن را ممکن کردند

هنگامی که سال گذشته آمازون شاهد افزایش تقاضای خود به دلیل COVID-19 به بالاترین حد خود بود، این شرکت با یک چالش عظیم روبرو شد: چگونه با موفقیت ده‌ها هزار کارگر جدید را استخدام کند و به برآوردن نیازهای مشتریان خود ادامه دهد. سایر شرکت‌ها مانند آی‌بی‌ام تمام راه‌های انتقال کارمندان خود را از کار در محل به کار از راه دور (عملاً یک شبه) انجام دادند.

اما چه غول‌های خرده‌فروشی آنلاین مانند آمازون، چه شرکت‌های فناوری مانند آی‌بی‌ام یا میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک، متوسط یا بزرگ دیگر، همه آنها در یک چیز مشترک بودند: در ساعت نیازشان، به منابع انسانی خود روی آوردند. بخش های رهبری و راهنمایی

COVID-19 داستان های تجاری بسیاری را نوشته است، اما هیچ یک از موفقیت ها بدون یک شخصیت اساسی اتفاق نمی افتد – شخصیتی که در میان چیزهای دیگر، بر انقلاب اخیر کار نظارت داشته است: متخصصان منابع انسانی.

نقش استراتژیک جدید – آیا دوام خواهد آورد؟

در نتیجه، دوازده ماه گذشته نقش منابع انسانی و نحوه درک منابع انسانی توسط رهبری سازمان را تغییر داده است. متخصصان منابع انسانی و CHROها تأثیر فزاینده‌ای بر نحوه اداره سازمان‌ها دارند و بالعکس، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل در هنگام تصمیم‌گیری به طور فزاینده‌ای به توصیه‌ها و بینش‌های CHRO تکیه می‌کنند.

بر اساس تحقیقات Sage People ، 87٪ از مدیران C-suite به دپارتمان های منابع انسانی خود نسبت به تغییرات شتابان در سراسر سازمان خود در طول COVID-19 اعتبار می دهند. به عنوان مثال، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پزشکی فایزر می گوید که او گاهی اوقات «بیشتر درگیر بحث با روسای منابع انسانی است تا با روسای تحقیقاتی [خود]» و رئیس گروه Adecco، ژان کریستوف دسلارزز اکنون خواهان مشارکت بیشتر است. هیئت مدیره در مدیریت استعداد زیرا موفقیت شرکت در گرو داشتن افراد مناسب در مکان مناسب است. به هر حال، مدیریت منابع انسانی به اندازه بحث در مورد مسائل مالی شرکت از نظر استراتژیک تأثیرگذار است.

یک چیز واضح است: منابع انسانی هرگز مهمتر از امروز نبوده است. به گفته آلن جونز، مدیر عامل Bambee، یک شرکت منابع انسانی مستقر در لس آنجلس: «نگاهی که من به آن دارم این است: COVID به عنوان یک تبلیغ غول پیکر و یک ساله Super Bowl در مورد چگونگی نیاز کسب و کارها به منابع انسانی عمل کرد.»

و با این حال، متخصصان منابع انسانی نباید موقعیت تازه به دست آمده خود را بدیهی بدانند! نیمی از رهبران C-suite (52٪) بر این باورند که این تغییرات جدید در HR فقط موقتی است، و بنابراین، متخصصان منابع انسانی باید حتی پس از همه گیری همه گیر به اثبات خود ادامه دهند.

بنابراین، متخصصان منابع انسانی دقیقاً چه کاری می توانند انجام دهند تا نقش استراتژیک جدید خود را تأیید کنند؟

چالش های جدید نیازمند شایستگی های منابع انسانی جدید است

پاسخ در سه کلمه نهفته است: مهارت، مهارت، و بله، درست حدس زدید، مهارت. در زمانی که اقتصاد و بازارهای کار ما با عدم قطعیت مستمر مواجه هستند، شکاف‌های مهارتی فزاینده به چالش کشیده می‌شوند ( طبق گفته OECD ، ما تا سال 2030 به بیش از 1 میلیارد نفر نیاز خواهیم داشت) و مشروط به دیجیتالی‌سازی و اتوماسیون سریع، بزرگترین دارایی است. شرکت ها افراد و مهارت های خود را در اختیار دارند. و هر چه کسب و کارها و سازمان ها با مسائل پیچیده تری دست و پنجه نرم کنند، این مهارت ها باید پیشرفته تر باشند.

این بدون شک برای متخصصان منابع انسانی صادق است. دنیای جدید انقلاب کاری به سمت آنها یک توپ منحنی پرتاب کرده است و آنها سعی کرده اند خود را با آن وفق دهند و آن را به فرصتی برای سازمان های خود تبدیل کنند.

و بنابراین، این دوره جدید بر شایستگی‌های جدیدی تأکید کرده است که قبلاً ضروری شناخته نمی‌شدند. یعنی شایستگی‌هایی که به متخصصان منابع انسانی اجازه می‌دهد تا در رشته‌ها و بخش‌های شرکت‌شان همکاری و نوآوری کنند تا از کسب‌وکار – و از خودشان جدا نباشند.

متخصصان منابع انسانی که با موفقیت شرکت خود را در همه گیری COVID-19 هدایت کرده اند یک ویژگی اساسی دارند: همه آنها فراتر از تخصص منابع انسانی خود حرکت کرده اند و این مهارت های اضافی و عمومی HR را توسعه داده اند.

چنین کلاه دوگانه ای آنها را به اتاق های هیئت مدیره سوق داده است، به آنها یک صندلی پشت میز داده است و به آنها اجازه می دهد در فرآیند تصمیم گیری استراتژیک شرکت کنند.

ما شاهد اجرای این دو کلاه در مکان ها و شرکت های مختلف در طول سال گذشته بوده ایم:

  • ما شاهد بودیم که دپارتمان‌های منابع انسانی ارتباطات کارکنان شرکت‌ها را با بکارگیری فن‌آوری جدید دوباره ابداع کردند (همانطور که در برگر کینگ برزیل رخ داد ).
  • ما شاهد بوده‌ایم که کسب‌وکارهای مبتنی بر داده‌ها با روش کار از راه دور و ترکیبی بسیار سریع‌تر و با موفقیت نسبت به رقبای خود سازگار می‌شوند (همانطور که در مورد شرکت خدمات فناوری اطلاعات در ایالات متحده Cognizant رخ داد ).
  • ما مشاهده کرده‌ایم که متخصصان منابع انسانی مدافع کارمندان شرکت خود هستند تا محیطی مناسب‌تر و فرهنگ کاری انعطاف‌پذیر ایجاد کنند (همانطور که تجربه غول فناوری آمریکایی Dell نشان می‌دهد ).
  • و ما دیده‌ایم که از آنجایی که بسیاری از کارگران خواستار انعطاف‌پذیری بیشتر و بیشتر هستند و می‌خواهند به روش ترکیبی کار کنند، شرکت‌ها مجبورند سیاست‌های منابع انسانی خود را بازنگری کنند – سیاست‌هایی که به نوبه خود باید منعکس کننده ماهیت در حال تغییر تجارت و جهان گسترده‌تر باشند. (مثلاً در مورد فیس بوک و توییتر و تغییر خط مشی پرداخت آنها برای همگام شدن با روش جدید کار از راه دور).

متخصصان منابع انسانی این شرکت‌ها با تکیه بر بیش از مهارت‌های کاملاً تخصصی خود (مانند جذب استعداد یا D&I)، امکان همکاری بهتر و توسعه راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات جدید را گسترش داده‌اند.

آینده HR به شکل T است

در اصل، متخصصان منابع انسانی که مجموعه مهارت‌هایشان ترکیبی از شایستگی‌های عمومی (یعنی افقی) و تخصصی (یعنی عمودی) است، T شکل هستند. دلیل آن این است که مهارت‌های افقی و عمودی، وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، شکل حرف T را به خود می‌گیرند، که سپس نمایانگر وسعت و عمق دانش منابع انسانی آنهاست.

T-Shaped HR ProfessionalsT-Shaped HR Professionals

یک متخصص منابع انسانی که دارای مهارت‌های T شکل است، از نظر دیجیتالی باهوش، با سواد داده، مدافع مردم است و هوش تجاری قوی از خود نشان می‌دهد.

این کسی است که علاوه بر اینکه در حداقل یکی از رشته های خود متخصص است، همچنین:

  • فناوری جدید را درک می کند و فعالانه آن را در سازمان خود ادغام می کند تا منابع انسانی و شرکت را کارآمدتر کنند.
  • قادر به خواندن، اعمال، ایجاد و تبدیل داده ها به اطلاعات ارزشمند برای تأثیرگذاری بر فرآیندهای تصمیم گیری برای افزایش بهره وری، نوآوری و درآمد است.
  • درک می کند که بدون انسان هیچ نیروی انسانی وجود ندارد، که هدفشان ایجاد یک فرهنگ درونی قوی است، به طرز ماهرانه ای ارتباط برقرار می کند و به عنوان یک قهرمان مورد اعتماد کارمند عمل می کند تا منابع انسانی را انسانی تر کند.
  • درک بسیار خوبی از کسب و کار ، هدف، مأموریت، اهداف و استراتژی‌های آن دارد و از پیشرفت‌های مهم در دنیای گسترده‌تر کار برای کمک به سازمان برای فراتر از انتظاراتش آگاه است.

متخصصان منابع انسانی به شکل T برای کل سازمان سود می برند

بنابراین، این مدل شایستگی T شکل جدید HR 2025 با کمک به افراد متخصص منابع انسانی برای بهتر شدن در کارشان مفید خواهد بود. اما همانطور که آنها رشد می کنند تا به عوامل تغییر در تیم های خود تبدیل شوند، سازمان های آنها نیز سود خواهند برد!

حرفه ای های T شکل رهبر هستند. آنها دارای طیف گسترده ای از مهارت های نرم، از جمله همکاری، تفکر انتقادی و حل مسئله هستند. متخصصان منابع انسانی به شکل T نیز ارزش افزوده منحصر به فردی را به اتاق هیئت مدیره می آورند و به شرکت های خود در تصمیم گیری بهتر کمک می کنند. توانایی آنها برای درک نیروی کارشان و ترکیب آن با دانش کسب و کارشان و دنیای گسترده تر، ضروری است.

عامل تغییر شوید. T شکل شوید

از COVID-19 تا دیجیتالی شدن، اتوماسیون، تغییرات جمعیتی و جهانی شدن – دنیای کار در حال تغییر است. و به سرعت در حال تغییر است. روندهای اخیر مانند استخدام و استخدام از راه دور، کار از راه دور و تأکید بیشتر بر تنوع، شمول و برابری، متخصصان منابع انسانی را به سمت عمل و جلسات هیئت مدیره سوق داده است. نقش منابع انسانی به طرز چشمگیری تغییر کرده است. اهمیت آن افزایش یافته و بسیار استراتژیک تر شده است.

اما این نقش جدید فقط تا زمانی ادامه خواهد داشت که خود متخصصان منابع انسانی در این کار آماده باشند. تا زمانی که مهارت های لازم برای همگام شدن با دنیای در حال تغییر و تقاضاهای رو به رشد را داشته باشند. برای این منظور، به عنوان یک متخصص منابع انسانی، اگر می‌خواهید به یک عامل مثبت تغییر در سازمان خود تبدیل شوید، شما و تیمتان باید به شکل T تبدیل شوید. شما باید هم مهارت های تخصصی و هم شایستگی های اصلی منابع انسانی مانند سواد داده، هوش دیجیتالی، حمایت از مردم و زیرکی تجاری را ارتقا دهید و توسعه دهید.

شما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ از ابزار ارزیابی ما استفاده کنید تا ببینید در حال حاضر چقدر T شکل هستید و کشف کنید که چگونه شما و تیم(های) HR خود می توانید مهارت های لازم را برای آینده نگری ایجاد کنید. امروز مهارت های خود و بخش منابع انسانی خود را ارتقا دهید و به سازمان خود کمک کنید تا در دنیای جدید کار تلاش کند.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.
برنامه صدور گواهینامه به روز شد

شریک تجاری منابع انسانی 2.0

متوسط | 33 ساعت | (886 بررسی) HRBP ها در خط مقدم کسب و کار هستند و نقش کلیدی ادغام استراتژی کسب و کار با مردم را انجام می دهند… بیشتر بدانید

مقالات جدید

Interview training for hiring managers: 17 Steps, showcasing the initial 7 steps.Interview training for hiring managers: 17 Steps, showcasing the initial 7 steps. راهنماها

آموزش مصاحبه برای مدیران استخدام: راهنمای 17 مرحله ای شما

ادامه مطلب

راهنماها

25 معیار مدیریت نیروی کار که باید ردیابی کنید

ادامه مطلب

راهنماها

نحوه ایجاد یک تجربه برند معتبر کارفرما: درس هایی از ESPN

ادامه مطلب

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *