تنوع سنی در محل کار: 5 درس از کارآموز

آیا کارآموز را دیده اید؟ اگر ندیده اید، توصیه می کنم آن را تماشا کنید. این فیلمی با بازی آن هاتاوی و رابرت دنیرو است و اگرچه شک دارم که قصد نویسنده این بوده است، اما درباره تنوع سنی در محل کار است.

البته در یک بسته بندی شیک و به سبک هالیوودی پیچیده شده است.

به طور خلاصه – و بدون هیچ چیزی: شخصیت آن هاتاوی، یک زن سی و چند ساله، یک شرکت اینترنتی فوق العاده موفق ایجاد کرده است که تنها در مدت هجده ماه از 0 به 220 کارمند رسیده است.

شخصیت رابرت دنیرو، یک بیوه بازنشسته 70 ساله، چیزی جز کار کردن دوباره دوست ندارد. در میان چیزهای دیگر، همانطور که خودش می گوید، برای “ارتباط، هیجان، مکانی برای رفتن، احساس مورد نیاز”.

شرکت آن در یک برنامه آزمایشی برای کارآموزان ارشد شرکت می کند، رابرت درخواست می دهد و شما داستان خود را در آنجا دارید.

در اینجا یک قسمت Learning Bite است که در مورد این موضوع ساخته ایم

در حالی که داشتم این فیلم را تماشا می‌کردم، نمی‌توانستم درس‌های ارزشمندی درباره تنوع سنی در محل کار، هرچند شاید کمی بیش از حد دراماتیزه‌شده (چون خوب، هالیوود) را درک نکنم. محل کار واقعی و غیر سینمایی که هست.

و از آنجایی که من عاشق این نوع تشبیهات هستم، فکر کردم آنها را در یک پست با شما به اشتراک بگذارم. اما قبل از شروع، برای کسانی از شما که در مورد فیلم کنجکاو هستند، در اینجا یک پیش نمایش کوچک (با یک صحنه ابتدایی خنده دار) وجود دارد:

مزایای تنوع سنی در محل کار

1. تنوع سنی به معنای تنوع مهارت است

مطمئنا، ما در دنیایی زندگی می کنیم که به سرعت در حال دیجیتال شدن است و محل کار ما نیز از این امر مستثنی نیست. بنابراین بله، ما به افرادی نیاز داریم که “فناوری” صحبت کنند و دستگاه های خود را بشناسند. اما ما همچنین به افرادی نیاز داریم که بدانند چگونه با شرکای تجاری بالقوه در یک جلسه صحبت کنند، مذاکره‌کنندگان با تجربه که «انسان» صحبت می‌کنند.

زیبایی تنوع سنی در محل کار در این واقعیت نهفته است که هر نسلی مجموعه‌ای از مهارت‌ها را به میز می‌آورد. در بسیاری از مواقع، آنها می توانند یکدیگر را تکمیل کنند: زمانی که یک هزاره یا ژنرال Z-er نمی داند چگونه معامله را ببندد بدون اینکه مشتری این تصور را داشته باشد که او را مجبور به انجام کاری می کنند. بیبی بومر می تواند روز را نجات دهد.

برعکس، هنگامی که یک نفر با سیستم CRM شما یا جدیدترین نرم افزار شرکت مشکل دارد، شخصی از نسل جوان می تواند به آنها توضیح دهد که چیست.

2. تنوع سنی ذهن را باز می کند

اگر کارمندان شما همگی (کم و بیش) از یک نسل هستند، برای آنها آسان است که فکر کنند همه به دنیا همان طور که نگاه می کنند نگاه می کنند. آنها احتمالاً روند فکری مشابهی دارند. از منظر تجاری، این عالی نیست: پایگاه مشتریان بالقوه شما را محدود می کند.

داشتن نیروی کار متنوع از نظر سن – و همچنین از نظر جنسیت، قومیت و گرایش جنسی – ذهن افراد را باز می کند. در مورد آن فکر کنید: اگر در یک تیم با افراد بین 20 تا 70 سال کار کنید، دیدگاه های مختلفی در مورد هر موضوع و ایده ای که مطرح می شود خواهید شنید. شما متوجه خواهید شد که بیش از یک راه برای نزدیک شدن به یک موقعیت وجود دارد. در نتیجه، سازمان شما برای جمعیت بسیار گسترده تری از مشتریان جذاب خواهد بود.

3. تنوع سنی مربیان متقابل ایجاد می کند

بر کسی پوشیده نیست که نیروی کار جهانی در حال پیر شدن است. هزاران نفر از بچه‌های بومی هر روز بازنشسته می‌شوند و از آنجایی که نسل آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از کسانی است که بعد از آن‌ها آمده‌اند، این چالش‌ها را ایجاد می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نیروی کار سالخورده در شکاف مهارتی است که کارگران بازنشسته از خود به جای می‌گذارند: از نظر فیزیکی افراد کافی برای جایگزینی افرادی که می‌روند وجود ندارد، چه برسد به جایگزینی مهارت‌هایی که آنها دارند.

تنوع سنی در محل کار، سازمان ها را قادر می سازد تا ابتکاراتی مانند یک برنامه مربیگری دو طرفه را راه اندازی کنند. این چندین مزیت دارد. کارگران باتجربه می توانند هر آنچه را که می دانند به همتایان جوان خود بیاموزند و بالعکس.

اگر به موقع انجام شود، این نوع راهنمایی می تواند انتقال مهارت های حیاتی را تضمین کند. هنگامی که در نهایت زمان بازنشستگی کارگران مسن‌تر شما فرا می‌رسد، گروهی از کارمندان جوان‌تر (که از بهترین‌ها آموخته‌اند) کاملاً عملیاتی و آماده برای تصدی مسئولیت هستند. خطری برای تداوم کسب و کار وجود ندارد. اکنون این همان چیزی است که می‌خواهیم آن را برنامه‌ریزی هوشمند جانشین پروری بنامیم!

اما بیایید اینجا همه اعتبار را به کارمندان با تجربه ندهیم.

کارگران نسل جوان مطمئناً وقتی صحبت از ابزارهای دیجیتال و فناوری به میان می آید، می توانند با همسالان بزرگتر خود یکی دو چیز یاد بگیرند. به این ترتیب، تنوع سنی در محل کار، یک خیابان راهنمایی دو طرفه ایجاد می کند.

4. فرآیند ورود کافی داشته باشید!

این لحظه دوست داشتنی در The Intern وجود دارد که در آن رابرت دنیرو به آرامی مک بوک خود را باز می کند و سپس واقعاً نمی داند بعد از آن چه باید بکند. خوشبختانه، مردی که در کنار او نشسته است، به او نشان می دهد که کدام دکمه را فشار دهد و از لحظه شرم آور جلوگیری شده است.

اگرچه شاید کمی اغراق آمیز باشد، اما این صحنه مرا به فکر فرو برد. تنوع سنی در محل کار همچنین به این معنی است که باید یک فرآیند سفارشی برای افراد فراهم کنید.

در حالی که بچه‌ای که به تازگی استخدام کرده‌اید ممکن است در زمینه کسب‌وکار شما تخصص زیادی داشته باشد، ممکن است قبلاً هرگز با iOS یا Google Hangouts کار نکرده باشد. البته، این نوع چیزها علم موشکی نیست، اما گنجاندن آن در فرآیند سوار شدن به شما کمک می کند تا از لحظات ناخوشایند جلوگیری کنید.

5. تنوع سنی در محل کار ما را به افراد خوبتری تبدیل می کند

بیایید با آن روبرو شویم. بسیاری از ما در مورد افراد با سن خاصی کمی مغرضانه هستیم. آنها کمتر انعطاف پذیر هستند، انگیزه کمتری دارند، خیلی کند هستند و البته روزهای مریضی بیشتری را می گذرانند. هزاره‌ها نیز دارای کلیشه‌هایی هستند که باید با آن‌ها کنار بیایند: تنبل، بی‌تمرکز، نیاز به تایید دائمی دارند و با نان تست آووکادو زندگی می‌کنند.

کار کردن دوش به دوش با افرادی از نسل های مختلف راهی عالی برای اثبات اشتباه خودمان است. و با گسترش، تأثیر مثبتی بر نحوه دید و رفتار ما با افراد خارج از محل کارمان نیز دارد.

در یک یادداشت نهایی

تحقیقات به وضوح نشان می دهد که تنوع سنی می تواند عملکرد سازمانی را بهبود بخشد. به گفته بنیاد SHRM، شیوه های منابع انسانی که جو تنوع سنی را در سازمان بهبود می بخشد، پتانسیل بهبود بیشتر عملکرد و کاهش جابجایی کارکنان را دارد. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که بهره‌وری کارگران مسن‌تر و جوان‌تر در شرکت‌هایی با تیم‌های کاری در سنین مختلف بالاتر است.

از آنجایی که نیروی کار جهانی در حال پیر شدن است و از آنجایی که ما هنوز افراد – و نه مهارت – را برای پر کردن شکافی که کارگران بازنشسته پشت سر می گذارند، نداریم، تنوع سنی در محل کار اکنون بیش از هر زمان دیگری مرتبط شده است. شخصاً، من فکر می‌کنم این فرصتی عالی برای سازمان‌ها است تا برند کارفرمای خود را تقویت کنند، جمعیت‌شناسی مشتریان خود را گسترش دهند و – شاید مهم‌تر از همه – رضایت کارکنان را افزایش دهند.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *