جوایز کارمند ماه: 10 راه برای تجلیل از دستاوردهای کارکنان

شناخت کارکنان نقش مهمی در حفظ انگیزه و تقویت روحیه در سازمان ایفا می کند. برنامه هایی مانند جوایز کارمند ماه، رقابت دوستانه را تقویت می کند و به ایجاد محیط های کاری مثبت کمک می کند که در آن کارکنان احساس قدردانی کنند.

در این راهنما، جنبه‌های مختلف جوایز کارمند ماه را مورد بحث قرار می‌دهیم، از درک اهمیت آن‌ها تا کشف راه‌های خلاقانه برای تجلیل از برندگان جوایز در محل کارتان. این ایده‌ها اولویت‌های مختلف را برآورده می‌کنند و روش‌های منحصربه‌فردی را برای ایجاد احساس ارزشمندی واقعی در گیرندگان، تقویت فرهنگ محل کار و ارتقای بهره‌وری ارائه می‌دهند.

مطالب
جایزه کارمند ماه چیست؟
چرا باید یک برنامه کارمند ماه ایجاد کنید؟
3 چیزی که هنگام پاداش دادن به کارمندان در محل کار باید از آنها اجتناب کرد
10 روش مختلف برای جشن گرفتن کارمند ماه خود

جایزه کارمند ماه چیست؟

جایزه کارمند ماه، تقدیر ویژه ای است که به کارمندان برجسته ای که فراتر از آن عمل می کنند، اعطا می شود. این جایزه معمولاً هر ماه یک کارمند را برای عملکرد استثنایی، فداکاری یا موفقیت در نقش خود انتخاب می کند. سازمان ها از این جایزه برای ایجاد انگیزه در کارکنان، تقویت روحیه تیمی و ارتقای محیط کاری مثبت استفاده می کنند.

چرا باید یک برنامه کارمند ماه ایجاد کنید؟

امروزه انتظار می رود کارفرمایان نوعی برنامه پاداش را توسعه دهند، اما جوایز کارمند ماه چه سودی برای سازمان و کارمندان دارد؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

  • جوایز مشارکت کارکنان را بهبود می بخشد: برنامه کارمند ماه به ایجاد محیط کاری کمک می کند که در آن شناخت و قدردانی عمیقاً ارزشمند باشد. قدردانی از تلاش ها و دستاوردهای کارکنان باعث افزایش سطح تعامل، رضایت شغلی بیشتر و افزایش انگیزه می شود. دادن چیزی به کارکنان برای تلاش می تواند عملکرد آنها را افزایش دهد و در نهایت منجر به نتایج بهتر سازمانی شود. به گفته انجمن مدیران منابع انسانی، برنامه های پاداش به طور متوسط بهره وری کارکنان را 63 درصد و حاشیه سود را تا 58 درصد افزایش می دهند.
  • برنامه‌های پاداش ارزان‌تر از نرخ جابجایی هستند : جابه‌جایی بالای کارکنان می‌تواند برای کسب‌وکارها از نظر استخدام، آموزش و کاهش بهره‌وری در طول انتقال بسیار پرهزینه باشد. در واقع، هزینه گردش کار یک کارمند می تواند 30 تا 400 درصد (یا بیشتر) حقوق سالانه آنها برای جایگزینی (یا 10000 تا 400000 دلار یا بیشتر) باشد. با این حال، متوسط بودجه برای به رسمیت شناختن کارمندان 1٪ تا 2٪ از حقوق و دستمزد است، به این معنی که کارمندی که 60 هزار دلار درآمد دارد، برای یک کسب و کار سالانه 1200 دلار برای پاداش و به رسمیت شناختن هزینه دارد. اجرای یک برنامه پاداش که اعضای ارزشمند تیم را برجسته می کند یک سرمایه گذاری کوچک با بازده بالقوه قابل توجه است. بعلاوه، احتمال اینکه کارمندان شما را ترک کنند کمتر می کند.
  • پاداش ها رقابت سالمی را ایجاد می کنند : وقتی برنامه به درستی انجام شود، کارمند ماه می تواند رقابت دوستانه را ترویج کند. این حس رقابت به افزایش بهره وری کمک می کند زیرا کارکنان سعی می کنند از دیگران بهتر عمل کنند. علاوه بر این، هنگامی که همکاران یکدیگر را برای مشارکت خود نامزد می کنند، به رسمیت شناختن همتایان را تشویق می کند. اما اینجا باید مراقب بود. اگر کارگران احساس کنند در مقابل یکدیگر قرار دارند، برنامه شما می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، نامزد کردن بیش از یک نفر یا ارائه راه های زیادی برای کسب پاداش است. شما همچنین می توانید یک جایزه مشترک “تیم ماه” ایجاد کنید.
  • اجرای برنامه های پاداش آسان است : یکی از مزایای ایجاد برنامه کارمند ماه، سادگی اجرا آن است. از انتخاب برندگان بر اساس معیارهای تعیین شده توسط مدیریت تا اتخاذ یک سیستم رأی دهی دموکراتیک، اجرای این برنامه ها می تواند ساده باشد. برنامه های پاداش نیز نباید گران باشند. به عنوان مثال، می توانید هر هفته بدون کمک طراح گرافیک، کارمندان را در صفحات رسانه های اجتماعی خود برجسته کنید. اگر به ویژگی‌های درجه یک برای بهبود تصاویر نیاز دارید، می‌توانید Candids بگیرید یا از BeFunky استفاده کنید. هنگامی که سیستم پاداش در جای خود قرار گرفت، می توانید به آن مراجعه کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید، اما باید همانطور که هست خوب باشد. برای جلوگیری از مشکلات رایج برنامه های پاداش، حتما به صحبت های کارکنان خود گوش دهید.
  • پاداش‌ها ارزش‌های شرکت شما را القا می‌کنند : با پاداش دادن به کارکنانی که ارزش‌های اصلی شرکت شما را تجسم می‌دهند، اهمیت آنها را در سازمان خود تقویت می‌کنید. این کار کارکنان موجود را تشویق می کند تا به این اصول عمل کنند و انتظارات روشنی را برای استخدام های جدید به تیم شما ایجاد می کند. تجلیل منظم از نمونه‌هایی از این ارزش‌ها در عمل به ایجاد یک فرهنگ قوی شرکت کمک می‌کند که هم در بین کارکنان و هم ذینفعان به طور یکسان طنین انداز می‌شود.
Rewarding Employees in the Workplace: Do's and Don'ts

3 چیزی که هنگام پاداش دادن به کارمندان در محل کار باید از آنها اجتناب کرد

قبل از اینکه به نحوه پاداش دادن به کارمندان خود بپردازیم، مهم است که مشکلاتی را که برخی کارفرمایان هنگام ایجاد این برنامه ها با آن مواجه می شوند، لمس کنیم.

در اینجا 3 موردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

1. همیشه به همان افراد پاداش می دهید

هیچ چیز بی انگیزه تر از این نیست که دائماً همان افراد را بشناسید. این نه تنها می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود، بلکه می تواند دیگران را از شرکت در برنامه منصرف کند. همچنین این فرهنگ بی انصافی را ایجاد می کند و این می تواند باعث ایجاد خشم در کارکنان شما شود.

با به رسمیت شناختن استعدادها، دستاوردها و مشارکت های مختلف در تیم خود با دادن انواع جوایز، زمینه بازی برابر را تضمین کنید. این امر به حفظ انصاف کمک می کند و از هرگونه برداشت طرفداری جلوگیری می کند و به همه کارکنان فرصت برابر برای درخشش را می دهد.

2. نداشتن روبریک یا طرف شناسایی مغرضانه

برای حفظ شفافیت و اعتبار، داشتن معیارهای روشن برای انتخاب برندگان کارمند ماه حیاتی است. شما و کارمندانتان باید معیارهای واجد شرایط بودن هر جایزه را بدانید، چه کسی برنده را انتخاب می کند و چگونه کارمندانی که برنده نمی شوند می توانند شانس خود را افزایش دهند.

مهم‌تر از همه، از انتخاب‌های خودسرانه یا تشخیص صرفاً بر اساس نظرات شخصی خودداری کنید. درعوض، از یک روبریک کاملاً تعریف شده استفاده کنید که شامل جنبه‌های مختلف عملکردی است که با ارزش‌ها و اهداف سازمان شما همسو هستند. برای ارزیابی اینکه چه کسی می تواند جایزه بگیرد به یک نفر تکیه نکنید. از گزارش ها، همتایان، مشتریان و مدیران بازخورد دریافت کنید تا از سوگیری جلوگیری کنید.

3. استفاده از همان استراتژی های شناخت

بهترین برنامه های پاداش ارزش های شرکت را تقویت می کنند و به موقع و مکرر هستند.

اگر فقط به کارمند ماه جایزه بدهید و هیچ چیز دیگری، آن پاداش ها کهنه می شوند. کسب و کارها باید یک استراتژی پاداش کلی را اتخاذ کنند که عملکردهای برتر را در تمام سال برجسته کند.

نه تنها این، بلکه جوایز باید به موقع (یعنی مدت کوتاهی پس از دستیابی به دلیل جایزه داده شود) و شخصی (یعنی مختص علایق و علایق کارمند) باشد. در غیر این صورت، کارمندان شما از برنامه خارج می شوند. پاداش‌های استاندارد ممکن است به اولویت‌ها و انگیزه‌های فردی نپردازند، بنابراین استراتژی خود را تغییر دهید و بیشتر اوقات پاداش دهید!

10 روش مختلف برای جشن گرفتن کارمند ماه خود

با وجود دلایل بسیار عالی برای جشن گرفتن کارمند ماه خود، اکنون زمان آن رسیده است که در نظر بگیرید که در زمان مناسب چه کارهایی را انجام خواهید داد. در اینجا نحوه پاداش دادن به بهترین کارمندان خود آورده شده است.

1. عکس خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید (با اجازه آنها)

کارمند ماه خود را در داخل و خارج با ارسال عکس ها و دستاوردهای آنها در کانال های رسانه های اجتماعی شرکت خود بشناسید. قبل از انجام این کار حتما از آنها اجازه بگیرید، زیرا ممکن است برخی از کارمندان ترجیح دهند حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

2. یک رویداد تیم سازی را به افتخار برنده میزبانی کنید

با سازماندهی یک رویداد تیم سازی که همکاری و رفاقت را تقویت می کند، برنده ماهانه را جشن بگیرید. این می تواند به سادگی یک بازی در دفتر یا به اندازه یک گشت و گذار در فضای باز باشد. همسو کردن تلاش های کارکنان خود با شناخت حس اتحاد و قدردانی را تقویت می کند.

3. چیز مفیدی به آنها بدهید

به کارمند ماه خود با اقلام کاربردی مانند لوازم التحریر با کیفیت بالا، لوازم الکترونیکی یا سایر وسایل کار از خانه پاداش دهید تا بهره وری روزانه آنها را افزایش دهید و دستاوردهای آنها را یادآوری کنید. روزنامه ها و تقویم ها اغلب مورد توجه کارمندان قرار می گیرند.

4. به آنها یک جایزه، لوح یا گواهی ارائه دهید

یک یادآوری ملموس مانند یک جایزه، لوح یا گواهی می‌تواند باعث شود کارکنان احساس قدردانی و افتخار کنند. برای شخصی سازی بیشتر، جوایز تخصصی را با نام تجاری سازمان خود ایجاد کنید. آنها می توانند این جوایز را روی میز یا مانتو خود در خانه بگذارند.

5. یک ویدیوی سفارشی با همه کارکنان خود ایجاد کنید

یک ویدیوی سفارشی صمیمانه با کلیپ هایی از همکاران که به کارمند ماه تبریک می گویند تهیه کنید یا از سرویسی مانند Cameo استفاده کنید. این محبت را در بین همکاران تقویت می کند و به عنوان یک “پشت زدن” مجازی عمل می کند که آنها می توانند برای سال های آینده آن را گرامی بدارند.

6. تیم را برای یک ناهار جشن بیرون ببرید

ناهار گروهی روشی غیررسمی برای اعضای کارکنان برای تعامل در حین جشن گرفتن دستاوردهای شخصی است. هر ماه مکان های مختلفی را انتخاب کنید تا چیزهای تازه و جالبی داشته باشید! در صورت امکان، مکانی را بیابید که حریم خصوصی را ارائه می دهد تا بتوانید با صدای بلند درباره کارکنان خود ببالید.

7. به آنها یک روز مرخصی یا یک بار پاداش بدهید

مرخصی اضافی یا مشوق های مالی مانند پاداش هایی که نشان دهنده قدردانی واقعی برای کار سخت است، ارائه دهید. این‌ها به‌عنوان پاداش‌های معناداری ظاهر می‌شوند که رضایت آنی را فراهم می‌کنند. برای اطمینان از شفافیت و انصاف، پاداش های همه را یکسان نگه دارید.

8. برای یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی هزینه کنید

تجربه‌ای را به آن‌ها هدیه دهید که فراموش نخواهند کرد، مانند یک روز آبگرم، کلاس آشپزی یا بالون سواری. چنین برخوردهای فراموش نشدنی باعث می شود آنها احساس ارزشمندی و قدردانی واقعی کنند. این هدیه را شخصی نگه دارید و از کارکنان خود بپرسید که دقیقاً چه کاری می خواهند انجام دهند یا در روز تعطیل خود ببینند.

9. بپرسید که آیا می خواهند پروژه شخصی را دنبال کنند

با ارائه فرصت‌هایی برای پیگیری پروژه‌های علاقه‌مندی که با چشم‌انداز شرکت همسو هستند، رشد شخصی را تشویق کنید. دادن زمان و منابع به کارکنان برای کشف علایق خود در سازمان، مزایای بلندمدتی مانند افزایش خلاقیت و بهره‌وری را به همراه دارد.

10. به یک موسسه خیریه کمک کنید یا برای آنها احترام بگذارید

یک کمک خیریه به نام کارمند ماه به هدف مورد نظر خود در نظر بگیرید. این ژست مسئولیت اجتماعی شرکت شما را برجسته می کند و دیگران را برای مشارکت تشویق می کند. اطمینان حاصل کنید که به هر کسی که کمک مالی کرده است یک رسید مالیاتی بدهید!

در نتیجه

اکنون که به دانش و ایده های لازم برای ایجاد یک برنامه پاداش عالی مجهز شده اید، زمان اجرای آنها فرا رسیده است! با استفاده از این نکات، می توانید فرهنگ محیط کار پر رونق و برنامه کارمند ماه را متناسب با سازمان خود پرورش دهید.

جس دقیقاً همان چیزی است که برای بودن به دنیا آمده است – یک هکر رشد. او اخیراً به تولید محتوا پیرامون پویایی و نوسانات بازار کار فعلی پرداخته است، و بر نکات آشتی بین کارفرمایان و کارمندان تمرکز کرده است. درست جایی که بهترین مارک های SaaS و HR هستند. این عالی است زیرا دو چیز را که او بیشتر دوست دارد ترکیب می کند – نوشتن و رشد!

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *