خروج از تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه: یک فرآیند 7 مرحله ای

تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه خروجی کلیدی است برای استفاده حداکثری از فرآیند مصاحبه خروج. داده های پشت سر چرایی ترک کارمندان می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چه چیزی بر گردش مالی سازمان شما تأثیر می گذارد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.

مطالب
مصاحبه خروج چیست؟
چرا یک مصاحبه خروجی انجام دهید؟
در مصاحبه خروجی چه چیزی را اندازه گیری می کنید؟
مصاحبه خروج را چگونه تحلیل می کنید؟
بهترین شیوه ها برای تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه خروجی
سوالات متداول

مصاحبه خروج چیست؟

مصاحبه خروج یک گفتگوی انفرادی با کارمندی است که در حال خروج است تا بازخوردی در مورد تجربه آنها با سازمان جستجو کند. یک شخص ثالث بی طرف باید مصاحبه را انجام دهد، بنابراین معمولاً یک نماینده منابع انسانی است. آنها مجموعه ای از سؤالات خاص و یکسان را به هر کارمندی که از استخدام جدا می شود ارائه می دهند.

این مرحله نهایی سفر یک کارمند بسته شدن را فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد در محیطی شنیده شوند که بتوانند خود را صادقانه بیان کنند. نظرات و پیشنهادات آنها بینشی را در مورد شرایط مربوط به خروج آنها و نحوه نگرش به سازمان از دید کارمندان فراهم می کند. این راهی است برای یادگیری اینکه چه چیزی ممکن است اشتباه رخ داده باشد و آیا می توان کاری برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده انجام داد.

یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری داده‌ها از کارمندان در حال خروج، انجام یک نظرسنجی خروج است، که پرسشنامه‌ای برای دریافت بازخورد در مورد دلایل ترک کار و تجربه کلی کارکنان است.

این اطلاعات می تواند به شما در شناسایی دلایل اصلی جابجایی کارکنان و سایر زمینه های مشکل کمک کند. سپس، می توانید آنها را برای بهبود محیط کار و رضایت کارکنان مورد خطاب قرار دهید.

چرا یک مصاحبه خروجی انجام دهید؟

مزایای مصاحبه خروج، آنها را به یک روش استاندارد برای کارفرمایان در هر اندازه تبدیل می کند. مصاحبه خروج به دلایل زیادی ابزار ارزشمندی است، از جمله:

  • درک بهتری از چرایی ترک افراد
  • به کارمندان این فرصت را می دهد که صدای خود را داشته باشند
  • جمع آوری داده هایی که می تواند اثربخشی سازمانی را بهبود بخشد و حفظ کارکنان را افزایش دهد
  • توانایی پاسخگویی مدیران در صورت نیاز
  • کشف اینکه آیا اقدامات غیرقانونی یا غیراخلاقی در حال انجام است
  • ارائه نظر نهایی مثبت به کارکنان سابق از سازمان برای حمایت از برند کارفرمای شما.

اهمیت offboarding

همان‌طور که ورود به هواپیما، استخدام‌های جدید را با اطلاعات مرتبط شروع می‌کند و آنها را از طریق رویه‌های ضروری راهنمایی می‌کند، برای تکمیل مناسب چرخه عمر کارمندان، خارج کردن هواپیما ضروری است. Offboarding کلیه وظایف مورد نیاز، مدارک و الزامات قانونی را پوشش می دهد و در عین حال به رابطه کاری با شرایط خوب پایان می دهد.

کارمندانی که در حال خروج هستند، آخرین برداشت خود را از شرکت در هنگام خروج از هواپیما دریافت می کنند. آن‌ها می‌توانند به‌عنوان یک دشمن خشم‌آمیز یا به‌عنوان مدافعی که از سازمان به خوبی صحبت می‌کنند، ترک کنند. مهم نیست که چه چیزی منجر به خروج آنها شده است، آف بورد می تواند آنها را با احترام و حرفه ای به راه خود بفرستد.

مصاحبه خروج بخش مهمی از آفبورد است و باید زمانی انجام شود که کارمندان تحت هر شرایطی مانند استعفا، استخدام یا فسخ قرارداد، اخراج یا بازنشستگی از کار خارج شوند. آنها به کارمندان اجازه می دهند که شنیده شوند و سوءتفاهم ها را برطرف کنند. مصاحبه‌های خروج همچنین اطلاعاتی را در اختیار منابع انسانی قرار می‌دهد که در غیر این صورت در مورد علت ترک کارمندان به دست نمی‌آورد.

در مصاحبه خروجی چه چیزی را اندازه گیری می کنید؟

مصاحبه های خروج اطلاعات زیادی را در مورد جنبه های مختلف تجربه کارمندان در سازمان شما در اختیار شما قرار می دهد:

  • دلایل ترک: مصاحبه‌های خروج به شما کمک می‌کند عواملی را که بر تصمیم کارمند برای ترک سازمان تأثیر گذاشته‌اند، مانند رضایت شغلی، مسائل مدیریتی، فرصت‌های پیشرفت شغلی، حقوق و مزایا، تعادل بین کار و زندگی یا فرهنگ سازمانی درک کنید.
  • رضایت (نارضایتی) کارکنان: میزان رضایت کارمند در حال خروج را از عناصر مختلف شغل و سازمان، به عنوان مثال، رابطه آنها با مدیران و همکاران، ماهیت کار، سیستم های شناسایی و پاداش، و حمایت ارائه شده برای شخصی و حرفه ای اندازه گیری می کند. توسعه
  • محیط کار و فرهنگ: دیدگاه کارکنان را در مورد محیط کار و فرهنگ سازمانی، از جمله هر پیشنهادی برای بهبود ارزیابی کنید. این می تواند مسائل مربوط به DEIB، کار تیمی، شیوه های ارتباطی، و پویایی کلی محل کار را برجسته کند.
  • مدیریت و رهبری : جمع‌آوری بازخورد در مورد اثربخشی شیوه‌های مدیریت و رهبری و درک نحوه مشاهده کارکنان از سطح حمایت دریافتی از سرپرستان، وضوح انتظارات، بازخوردها و فرآیندهای ارزیابی عملکرد و تصمیم‌گیری در سازمان.
  • فرصت‌های آموزشی و توسعه: کفایت و اثربخشی فرصت‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای ارائه شده به کارمند و اینکه چگونه این فرصت‌ها بر عملکرد شغلی و پیشرفت شغلی آنها تأثیر گذاشته است را ارزیابی کنید.
  • تجربه کلی: تجربه کلی کارمند در حال خروج از کار برای سازمان را ضبط کنید، از جمله آنچه را که در دوران تصدی خود بیشترین و کمترین ارزش را برای آنها قائل هستند و پیشنهادات نهایی که برای بهبود دارند.

مصاحبه خروج را چگونه تحلیل می کنید؟

برای استفاده حداکثری از مصاحبه های خروجی، باید داده های جمع آوری شده از آنها را تجزیه و تحلیل کنید. به این صورت است که بازخورد کارمندان را به اطلاعات مفید تبدیل می کنید. سپس، می توانید از آن برای ایجاد تغییرات و بهبودها استفاده کنید.

در اینجا یک مرور کلی از 7 مرحله درگیر در انجام تجزیه و تحلیل داده ها با داده های مصاحبه خروجی شما آورده شده است:

Exit Interview Data Analysis Process for HRExit Interview Data Analysis Process for HR

1. مشکل را تعریف کنید

اولین گام در فرآیند تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه خروج این است که بدانید چه چیزی را می خواهید انجام دهید. شما باید با مدیریت و سایر ذینفعان همکاری کنید تا بفهمید نیاز کسب و کار چیست. چه مشکلی را می خواهید که داده ها به شما در حل آن کمک کنند؟

به عنوان مثال، هدف را با فرمول بندی یک بیان مسئله مشخص کنید:

  • کارمندان برتر حفظ نمی شوند
  • افراد به طور مداوم در حال ترک یک موقعیت یا بخش خاص هستند
  • کارگران جوان پس از رسیدن به یک نقطه خاص شغلی را ترک می کنند.

سپس بیان مسئله را به سؤالی تبدیل می کنید که می خواهید داده ها به آن پاسخ دهند. یک مثال می تواند این باشد: “چگونه استعدادهای برتر را حفظ کنیم؟” سپس یک قدم جلوتر بروید تا آن را تا حد امکان مشخص کنید، “چگونه استعدادهای برتر را در موقعیت های رهبر تیم حفظ کنیم؟”

در مرحله بعد، می توانید نتیجه مورد نظر را تعیین کنید که به نفع شرکت خواهد بود. ممکن است “حفظ استعدادهای برتر در موقعیت های رهبر تیم، بهره وری را حفظ کند و مجموعه ای از نامزدهای بالقوه را برای مدیریت سطح بالاتر فراهم کند.”

2. تعیین کنید که چه داده های مصاحبه خروجی جمع آوری خواهد شد

هنگامی که بدانید به دنبال چه هستید، باید تصمیم بگیرید که به کدام داده ها نیاز دارید و چگونه آن ها را جمع آوری کنید. دو نوع داده ای که باید در نظر گرفته شود، کیفی و کمی هستند. بیایید نگاهی به اینها بیندازیم.

داده های کیفی:

داده های کیفی ویژگی های ذهنی و تفسیری را بیان می کنند که نمی توان آنها را به صورت عددی اندازه گیری کرد، اما می توان آنها را مشاهده، ثبت و طبقه بندی کرد. این نوع داده ها چیزی را تقریب و مشخص می کند.

این نوع داده از فرمت هایی مانند نظرسنجی، پرسشنامه و مصاحبه با سؤالات باز جمع آوری می شود. یک صفت را تعریف می کند و آن را بدون اعداد بیان می کند.

نمونه هایی از داده های کیفی حاصل از مصاحبه خروجی می تواند به شرح زیر باشد:

  • محیط کار فراگیر اما سخت است
  • فرهنگ سازمانی باعث ترویج همکاری و نوآوری می شود.

داده های کمی:

داده‌های کمی به صورت اعداد بیان می‌شوند و می‌توانند تأیید و تأیید شوند و به شما این امکان را می‌دهند که تعیین کنید چقدر، چند و چند وقت یکبار. این نوع داده ها را می توان در طول مصاحبه های خروجی با ارائه رتبه بندی عددی برای پاسخ ها جمع آوری کرد.

به عنوان مثال، داده های کمی مصاحبه خروجی می تواند به شرح زیر باشد:

  • 65 درصد از کارمندان در حال خروج به شرکت از 5 امتیاز کلی را به عنوان کارفرما می دهند
  • 25 درصد از کارمندان در حال خروج، مدیران خود را به دلیل بی طرفی، رتبه زیر 4 از 5 می دهند.

3. داده های مصاحبه خروجی را جمع آوری کنید

اکنون که یک استراتژی داده دارید، باید فرآیند مصاحبه خروج را برای جمع آوری اطلاعات لازم طراحی کنید. در اینجا یک مرور کلی از آنچه این مستلزم است آورده شده است:

کارکردهای مصاحبه خروج را مشخص کنید:

مصاحبه های خروج علاوه بر حل یک مشکل تجاری خاص، اهداف دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • به طور رسمی روابط استخدامی را نهایی می کند
  • مشاهده تصویری از تجربه کارکنان و درک کلی از فرهنگ شرکت
  • شناسایی هر دو آنچه کار می کند و محل های مشکل
  • یادگیری اینکه آیا کارمند سابق سازمان را در آینده ارتقا خواهد داد یا خیر.

سوالات/نظرسنجی موثر در مصاحبه خروجی ایجاد کنید:

پرسیدن نوع صحیح سوالات نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. استفاده از الگوی مصاحبه خروجی می تواند به شما در حفظ ثبات کمک کند. مطمئن باشید که سوالات عبارتند از:

  • به روشی بدون قضاوت برای تشویق پاسخ های صادقانه بیان شده است
  • استاندارد شده برای به دست آوردن داده های سازگار
  • ارائه شده با زمان کافی برای پاسخگویی
  • می تواند برخی از پاسخ های باز را برای به دست آوردن جزئیات بیشتر درخواست کند.

این مفید است که سؤالات را بر ارزیابی مؤلفه های شغلی خاص متمرکز کنید. ما یک لیست جامع از انواع سؤالات برای پرسیدن ایجاد کرده ایم.

در اینجا خلاصه ای از پنج دسته و یک نمونه سوال برای هر یک آمده است:

  1. کارمند : “شرایطی را که باعث شد به دنبال شغل دیگری بگردید را توضیح دهید.”
  2. شغل : «آیا این شغل با انتظارات شما از زمانی که برای اولین بار استخدام شدید مطابقت داشت؟
  3. فرهنگ شرکت : “فرهنگ شرکت ما را چگونه تعریف می کنید؟”
  4. محیط کار : “از آمدن به سر کار چه چیزی را بیشتر دوست داشتید؟”
  5. منابع/تکنولوژی : “آیا ابزار لازم را برای انجام بهترین کار در نقش داشتید؟”

انجام مصاحبه خروج:

همراه با سوالات درست، برخی تدارکات اداری برای انجام یک مصاحبه خروج موفق وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • تا جایی که ممکن است مصاحبه را نزدیک به خروج فرد برنامه ریزی کنید. اگر یک پایشان از در بیرون باشد، از باز بودن و صمیمیت بودن احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.
  • برای بررسی‌های خروج، از سیستم‌های خودکار برای ساده‌سازی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، به عنوان مثال، ابزار بازخورد کارکنان استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که برخی از سؤالات ممکن است واکنش عاطفی را برانگیزد، به خصوص زمانی که یک کارمند رها می شود.
  • از محرمانه بودن مطالبی که به اشتراک می گذارند اطمینان حاصل کنید و از نظرات آنها قدردانی کنید.

4. داده های مصاحبه خروجی را پاک کنید

قبل از شروع به تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه خروجی، باید مطمئن شوید که قابل اعتماد هستند، به خصوص در هنگام تجزیه و تحلیل داده های کمی. هنگامی که داده ها را از چندین منبع کامپایل می کنید، تکرار و برچسب گذاری اشتباه ممکن است رخ دهد. داده های “تمیز” کامل، سازگار و دقیق خواهند بود. داده های “کثیف” منعکس کننده خطاها و ناهماهنگی ها هستند. تلاش برای داده های نادرست زمان شما را تلف می کند و مانع از نتایج می شود.

پاکسازی یا پاکسازی داده ها شناسایی و اصلاح عیوب در داده های خام است. برای حفظ کیفیت داده ها می توانید کارهای پاکسازی داده های زیر را انجام دهید:

  • نقاط داده نامربوط را که به تجزیه و تحلیل کمک نمی کنند استخراج کنید.
  • پاسخ های تکراری را شناسایی کنید و خطاهای پرت و مهم را حذف کنید.
  • داده ها را با سازماندهی طرح و رفع اشتباهات املایی یکسان کنید.
  • به دنبال مقادیر گم شده بگردید و جاهای خالی را پر کنید.
  • برای محافظت از حریم خصوصی و محرمانه بودن کارکنان، پاسخ ها را ناشناس کنید.

ما یک راهنمای عمیق در مورد اینکه چه ابزارها و توابع اکسل می توانند به شما در تمیز کردن داده های خود در اکسل کمک کنند، ایجاد کرده ایم. برخی از این موارد عبارتند از:

  • نحوه حذف موارد تکراری
  • مرتب سازی داده ها
  • تبدیل داده ها (با استفاده از توابع VALUE و TEXT).

5. داده ها را تجزیه و تحلیل کنید

اکنون، زمان آن است که داده های مصاحبه خروجی را تجزیه و تحلیل کنیم و بینش هایی را به دست آوریم. ممکن است مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌های خروج به‌صورت فردی منبع غنی از داده‌ها نباشند، اما در مجموع، روندها و الگوهای خاصی را آشکار می‌کنند.

شما باید تعیین کنید که از چه ابزارهایی در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنید. نرم افزار مدیریت استعداد یا منابع انسانی شما احتمالاً دارای نوعی مؤلفه offboarding است، اما ممکن است به اندازه کافی دقیق نباشد. راه حل های مختلف فناوری به طور خاص برای داده های مصاحبه خروجی وجود دارد، اما اکسل نیز یک ابزار قدرتمند و به راحتی در دسترس است.

راهنمای عمیق ما در مورد ابزارها و توابع اکسل نیز چندین ابزار را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل داده های خود استفاده کنید. این موارد عبارتند از:

  • استفاده از برش دهنده ها و فیلترها
  • PivotTables

رویکرد شما به تجزیه و تحلیل داده ها به آنچه نیاز دارید داده ها به شما بگویید بستگی دارد. مقاله ما در مورد انواع تجزیه و تحلیل منابع انسانی می تواند اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار دهد، اما تجزیه و تحلیل داده ها به طور کلی تحت یکی از چهار دسته زیر قرار می گیرند:

  1. تجزیه و تحلیل توصیفی : داده ها را خلاصه می کند و آنچه را که اتفاق افتاده است توصیف می کند. (مثال: تعداد کارکنانی که در یک سال سازمان را ترک کرده اند.)
  2. تجزیه و تحلیل تشخیصی : مشخص می کند که چرا چیزی اتفاق افتاده است. (مثال: یافتن شایع ترین دلیل افشا شده برای استعفای افراد.)
  3. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده : روندهای آینده را با ساخت مدل هایی از داده های تاریخی فرموله می کند. (مثال: پیش بینی گردش مالی کارکنان برای سال بعد.)
  4. تجزیه و تحلیل تجویزی : از داده های گذشته و حال برای ارائه توصیه هایی برای تصمیم گیری های آینده استفاده می کند. (مثال: شناسایی مناطقی از مشارکت کارکنان که نیاز به اقدام برای جلوگیری از جابجایی دارند.)

معیارهای متعددی وجود دارد که می توانید در کنار داده های مصاحبه خروجی خود ردیابی کنید، از جمله موارد زیر:

  • نرخ جابجایی کارکنان : تعداد کارکنانی که ترک کرده‌اند در مقایسه با میانگین تعداد کارمندان. ممکن است بخواهید این را به چرخش ارادی و غیرارادی تقسیم کنید.
  • نرخ نگهداری: تعداد کارمندانی که پس از کسر افرادی که در یک دوره معین ترک کرده اند، به کار گرفته می شوند.
  • نرخ حفظ هر مدیر : تعداد استعفاها در هر بخش/مدیر به عنوان درصدی از تمام استعفاها.
  • نرخ حفظ کارمندان برتر/پایین : تعداد کارمندان برتر یا پایین که در شرکت برای مدت معینی در مقایسه با تعداد کل کارکنان در ابتدای آن زمان باقی می‌مانند.
  • نرخ تکمیل مصاحبه خروج – تعداد مصاحبه های خروج تکمیل شده در مقایسه با تعداد ارائه شده.

6. بینش را با ذینفعان به اشتراک بگذارید

تفسیر یافته ها و نتیجه گیری، اوج تجزیه و تحلیل داده ها است. شما باید یک گزارش تحلیل مصاحبه خروجی تهیه کنید و آن را به ذینفعان ارائه دهید.

نحوه خلاصه کردن نتایج مصاحبه خروج

گزارش مصاحبه خروج شما باید فرآیند مصاحبه خروج، داده هایی را که جمع آوری کرده اید و ایده هایی برای آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، توضیح دهد. همچنین باید آماده ارائه پیشنهاداتی برای نحوه اقدام باشید.

  • پاسخ‌ها را در دسته‌های مرتبط مانند محیط کار، مدیریت، پاداش و پیشرفت شغلی گروه‌بندی کنید.
  • روی پرداختن به مبرم‌ترین مسائلی که پتانسیل تأثیرگذاری بر حفظ کارکنان یا اثربخشی سازمانی دارند، تمرکز کنید.
  • برای تاثیر بهینه، گزارش مصاحبه خروجی باید حاوی تکنیک های تجسم داده ها باشد. ارائه داده ها به شکلی گویا، راه ملموس تری را برای درک اطلاعات به ذینفعان ارائه می دهد. نمودارها، نمودارها، نمودارهای دایره ای، رنگ ها، شکل ها و غیره همگی اعداد را در یک تصویر قرار می دهند که افراد غیر فنی بهتر می توانند ببینند و درک کنند.
  • همچنین مهم است که اطلاعاتی را که ارائه می‌دهید مطابق با نیازهای مخاطبان خود تنظیم کنید. تمرکز بر آنچه ذینفعان خاص بیشتر به آن علاقه دارند به یافته ها و بینش شما اعتبار بیشتری می بخشد.
  • یک ارائه تجزیه و تحلیل مصاحبه خروجی تهیه کنید که در آن با سهامداران خود، به عنوان مثال، مدیران و رهبران ارشد، از طریق یافته های خود صحبت کنید.

7. اقداماتی که باید انجام شود را تعیین کنید

هنگامی که داده های مفید مصاحبه خروج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کردید، زمان انتقال بینش به راه حل ها فرا می رسد. شما باید بتوانید مواردی را که نیاز به توجه دارند شناسایی کنید و تصمیمات مبتنی بر داده را برای تنظیم مراحل بعدی خود بگیرید.

می‌توانید از داده‌های مطالعه خروج برای تغییر سیاست‌ها و شیوه‌هایی استفاده کنید که باعث بهبود گردش مالی و نرخ حفظ کارکنان شما می‌شود. هنگامی که دلایل اصلی ترک کارمندان را می دانید، می توانید بررسی کنید که چگونه جنبه های مختلف تجربه کارمندان در این امر نقش دارند.

در اینجا چندین روش تجاری وجود دارد که ممکن است بخواهید برای نقاط ضعف احتمالی بررسی کنید:

  • استراتژی های استخدام/استخدام
  • آموزش شغلی/توسعه کارکنان
  • سوار شدن
  • مربیگری/آموزش مدیران هدفمند
  • اجرای برنامه منتور
  • مسائل مربوط به تعادل کار و زندگی
  • بسته غرامت و مزایا

بهترین شیوه ها برای تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه خروجی

می‌توانید با پیروی از بهترین روش‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌های مصاحبه خروجی خود را حتی بیشتر تأثیرگذار کنید:

  • تعامل با کارکنان فعلی: یافته های مرتبط و ناشناس از مصاحبه های خروج را با کارمندان فعلی به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، نشان می‌دهید که بازخورد ارزشمند است و بر اساس آن عمل می‌شود. همچنین می‌تواند فرصتی برای مشارکت دادن کارکنان در فرآیند توسعه راه‌حل و اتخاذ یک لنز کارمند محور برای بهبود محیط کار شما باشد.
  • نظارت بر تأثیر و تکرار: پس از اعمال تغییرات، معیارهای کلیدی مانند رضایت کارکنان، مشارکت و نرخ جابجایی را به دقت بررسی کنید تا تأثیر را بسنجید. از نظرسنجی ها، گروه های متمرکز یا مصاحبه های بعدی برای دریافت بازخورد فعلی کارکنان در مورد تغییرات استفاده کنید. برای انجام تنظیمات بر اساس این بازخورد آماده باشید، زیرا هدف بهبود مستمر است.
  • گزارش مجدد به رهبری: نتایج و آموخته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه خروج و اقدامات بعدی را به طور منظم به رهبری سازمان گزارش دهید. این باید هم شامل موفقیت‌ها و هم حوزه‌های چالش‌های مداوم باشد. این به شما کمک می کند که از خرید رهبری و حمایت از ابتکارات بلندمدت مطمئن شوید.

برای نتیجه گیری

مصاحبه های خروج به کارمندان اعزام مناسب را می دهد و اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد. داده‌های حاصل از این ارزیابی‌های ساده از فرهنگ و محیط کاری شرکت می‌تواند مسائل اساسی را آشکار کند که ممکن است به رضایت پایین کارکنان کمک کند. با مسلح شدن به این شواهد، منابع انسانی می‌تواند راه‌حل‌های استراتژیکی را ارائه دهد که در مهار فرسایش ناخواسته و حفظ استعدادهای برتر تفاوت ایجاد می‌کند.

سوالات متداول

مصاحبه خروج چگونه به سازمان در تلاش های حفظ کارکنانش کمک می کند؟

مصاحبه‌های خروج، بینش‌های مهمی را در مورد دلایل ترک کارمندان به سازمان‌ها ارائه می‌دهد. آنها به شناسایی الگوها، روندها و زمینه‌هایی برای بهبود کمک می‌کنند که می‌توانند استراتژی‌هایی را برای افزایش رضایت و مشارکت کارکنان ایجاد کنند. با پرداختن به این حوزه ها، شرکت ها می توانند مداخلات هدفمند را برای بهبود محیط کار و کاهش گردش مالی اجرا کنند و به طور مستقیم از تلاش های حفظ کارکنان خود حمایت کنند.

با داده های مصاحبه خروجی چه باید کرد؟

شما باید به دقت داده های مصاحبه خروجی را تجزیه و تحلیل کنید و از یافته های خود برای اطلاع رسانی تصمیمات استراتژیک که به مسائل اساسی که باعث جابجایی کارکنان می شود، استفاده کنید. اعمال تغییرات بر اساس این بینش ها به شما این امکان را می دهد که رضایت، تعامل و حفظ کارکنان را بهبود بخشید و در نتیجه اثربخشی کلی سازمان را افزایش دهید.

آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *