داده های DEI: از داده ها برای دستیابی به اهداف DEI خود استفاده کنید

داده های DEI پایه و اساس یک استراتژی موثر DEI را می سازد. جمع آوری و ارزیابی داده های DEI بهترین راه برای تصمیم گیری و اندازه گیری و انتقال پیشرفت است. اعداد نشان می دهد که ابتکارات چقدر خوب کار می کنند و نقاط مرجع برای دستیابی به اهداف DEI را ارائه می دهند. این شما را مسئول و در مسیر موفقیت نگه می دارد.

مطالب
داده DEI چیست؟
چرا داده های DEI جمع آوری می شود؟
نحوه جمع آوری داده های DEI

داده DEI چیست؟

داده‌های DEI هر اطلاعاتی است که می‌تواند به حوزه‌های تنوع، برابری، و گنجاندن در یک سازمان مرتبط شود. این 3 نوع داده به شرح زیر توضیح داده شده است:

The 3 Types of DEI DataThe 3 Types of DEI Data

  1. داده‌های تنوع به هویت و جمعیت‌شناسی ذینفعان مربوط می‌شود – به عنوان مثال، جنسیت، نژاد، قومیت، و گرایش جنسی.
  2. داده های سهام نشان می دهد که آیا همه ذینفعان فرصت برابر برای دسترسی به آنچه سازمان برای موفقیت ارائه می دهد، مانند اشتغال، پیشرفت، مزایا، محصولات یا خدمات دارند یا خیر.
  3. داده های شمول نشان می دهد که ذینفعان محترم در طول تعامل و تجربه خود با یک سازمان چه احساسی دارند و چه احساسی دارند.

با یک رویکرد مبتنی بر داده، یک استراتژی DEI می تواند از یک آیتم در چک لیست منابع انسانی به یک برنامه ارزشمند تبدیل شود که تفاوت ایجاد می کند. داده‌های DEI نمای روشنی از جمعیت‌شناختی و احساسات افراد پشت سازمان و اینکه آیا آنها می‌توانند در آن پیشرفت کنند ارائه می‌دهد. سپس داده ها را می توان برای تصمیم گیری هایی که باعث پیشرفت پیشرفت می شود استفاده کرد.

کسب‌وکارهای موفق متعدد، مانند شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری جهانی شرودر، متعهد به استفاده از داده‌ها برای افزایش تلاش‌های DEI هستند.

چرا داده های DEI جمع آوری می شود؟

داده ها منبعی برای کشف وضعیت DEI در سازمان شما و اثربخشی استراتژی DEI شما هستند. این به سوالاتی پاسخ می‌دهد که برای ارزیابی تلاش‌ها و کار به سمت محیطی متنوع‌تر، برابرتر و فراگیرتر باید بپرسید.

در اینجا اهداف کلیدی جمع آوری داده های DEI آمده است:

مشارکت کارکنان

داده های DEI می تواند درک بهتری از افرادی که نیروی کار شما را تشکیل می دهند به شما بدهد. شناسایی و پرداختن به سوگیری ها یا مسائل دیگر، تعهد شما را برای بهبود تجربه کارمند تایید می کند. این منجر به درگیر نگه داشتن کارکنان فعلی و جذب استعدادهای آینده می شود که به دنبال کارفرمایی هستند که برای DEI ارزش قائل هستند.

شفافیت و اصالت

توانایی تولید داده های مربوط به ابتکارات DEI نشان دهنده تعهد سازمان به این فرآیند است. همچنین در حالی که شما در تلاش برای رسیدگی به علل اصلی نابرابری در محل کار خود هستید، مسئولیت پذیری را حفظ می کند.

آگاهی و مسئولیت پذیری

داده‌ها می‌توانند مسائل بالقوه‌ای را که باید قبل از اینکه به مشکلات یا درگیری‌های مهم‌تر ظاهر شوند، نشان دهند. همچنین وسیله ای برای تعیین اهداف، تعیین معیارها و اندازه گیری پیشرفت در اختیار شما قرار می دهد.

پایبندی به الزامات نظارتی

سازمان های دولتی و تنظیم کننده ها تنوع محیط کار را در اولویت قرار داده اند. توصیه ها یا مقررات DEI احتمالاً با توجه به صنعت و مکان شما برای سازمان شما اعمال می شود. جمع آوری داده های مناسب به این معنی است که شما مجهز به ارائه اطلاعات مرتبط و مطابقت با آن هستید.

نحوه جمع آوری داده های DEI

فرآیندی برای جمع آوری داده های DEI وجود دارد که بیشترین استفاده را از تلاش شما خواهد کرد. این به 8 مرحله زیر تقسیم می شود:

1. یک گروه کاری با ذینفعان کلیدی تشکیل دهید

یک طرح داده DEI باید فراتر از منابع انسانی گسترش یابد و سایر طرف‌های لازم برای پشتیبانی و اجرا را وارد کند. گردآوری گروهی از ذینفعان کلیدی به شما کمک می‌کند تا همه پایه‌های یک فرآیند جامع‌تر جمع‌آوری داده‌های DEI را پوشش دهید.

مشارکت کنندگان زیر را در قسمت جلویی برنامه داده DEI خود در نظر بگیرید:

  • رهبری: تعهد سازمانی به DEI باید از بالا شروع شود. مدیریت ارشد باید از فرآیند جمع آوری داده های DEI آگاهی کامل داشته باشد و در هر گونه ارتباط با کارمندان نمایندگی داشته باشد. حمایت رهبری نیز برای تخصیص منابع و نشان دادن همبستگی با منابع انسانی در غلبه بر چالش های احتمالی ضروری است.
  • سیستم های IT/HR: هیچ داده DEI بدون سیستمی برای جمع آوری آن ها وجود ندارد. شما باید با تیم سیستم های IT/HR خود مشورت کنید یا با منابع خارجی کار کنید تا ساختار و ابزار مناسب برای نیازهای جمع آوری داده های خود را ایجاد کنید.
  • کارشناسان حفاظت از داده ها، حقوقی و انطباق : داده های DEI حساس است. روش‌های جمع‌آوری و استفاده از داده‌های DEA باید ایمن، قانونی و مطابق با مقررات قابل اجرا باشد. این موضوع باید با متخصصان حقوقی داخلی و حفاظت از داده شما یا مشاوران خارجی بررسی شود.
  • ارتباطات : برای ایجاد یک کمپین مؤثر که کارمندان را درگیر می کند، با تیم ارتباطات خود همکاری کنید. شما می‌توانید استراتژی جمع‌آوری داده‌های DEI خود را در کانال‌ها و شبکه‌های ارتباطی مختلف بگنجانید تا برای کارگران سراسر سازمان جذاب باشد.
  • کارمندان: هر چه زودتر کارمندان را وارد فرآیند کنید بهتر است. فرصت‌هایی مانند نظرسنجی‌ها و گروه‌های متمرکز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ورودی و سطح راحتی خود را با اشتراک‌گذاری داده‌ها ارائه کنند. این به آن‌ها صدایی می‌دهد و به آنها کمک می‌کند احساس کنند که در آن حضور دارند.
  • اتحادیه ها : در شرایط استخدام اتحادیه، ارتباط با رهبران اتحادیه و وارد کردن آنها به حلقه بسیار مهم است. در مورد دلایل و ارزش جمع آوری داده های DEI شفاف باشید. از بین بردن سوء ظن آنها می تواند آنها را با کارمندانی که نمایندگی می کنند، تقویت کند.

2. اولویت ها و نتایج را تعیین کنید

استراتژی DEI بیشتر از پایبندی به قوانین یا نشان دادن تعهد سازمان شما به تنوع و شمول است. ملاحظات DEI می تواند مشکلات را حل کند. دلایل تجاری برای جمع آوری داده های DEI به شما در تعیین اولویت ها و تعیین اهداف کمک می کند.

به عنوان مثال، فرض کنید سازمان شما به طور فزاینده ای برای پر کردن موقعیت های ابتدایی مشکل پیدا می کند. آیا داده های فعلی DEI این مشکل را روشن می کند؟ آیا نیروی کار شما فاقد تنوع است؟ فرآیند استخدام فعلی ممکن است به تمام جمعیت‌شناسی موجود استعدادهای بالقوه نرسد.

  • نیاز کسب و کار : موقعیت های باز سطح ورودی را به طور مداوم پر کنید.
  • هدف : با هدف قرار دادن منابع استخدام نشده و استخرهای استعداد، تنوع کارکنان را تا 15 درصد در یک سال افزایش دهید.
  • نتیجه : استخدام استعدادهای بیشتر از گروه های کم نمایندگی برای برآورده کردن خواسته های استخدام.

3. ملاحظات قانونی و تجاری را شناسایی کنید

مدیریت داده های DEI پیچیده است. همانطور که در بالا ذکر شد، باید ملاحظات قانونی و قابلیت های فناوری را در نظر بگیرید:

  • حقوقی : مقررات و قوانین استخدامی متفاوتی برای جمع آوری و پردازش داده های DEI وجود دارد. سازمان هایی که در بیش از یک منطقه یا کشور فعالیت می کنند، سیاست ها و محدودیت های متعددی برای پیمایش خواهند داشت.
  • شما باید به طور کامل در مورد الزامات و شرایط فعلی و در حال توسعه برای مدیریت داده های DEI مطلع باشید. بسته به اندازه سازمان شما، این می تواند یک تلاش گسترده باشد. ممکن است لازم باشد آن را به متخصصان حرفه ای حفاظت از داده ها و حقوقی محول کنید.
  • فناوری: سیستم مناسب فرآیند جمع آوری داده های DEI را ساده می کند. شما باید ارزیابی کنید که آیا فناوری فعلی شما با نیازهای شما مطابقت دارد یا اینکه فناوری جدیدی مورد نیاز است. باز هم، اگر عملیات بزرگتر و پراکنده دارید، به یک سیستم پیچیده تر یا ابزارهای مختلف نیاز خواهید داشت.

4. انواع و روش های جمع آوری داده ها را تعیین کنید

این امکان وجود دارد که داده های بیشتری از آنچه نیاز دارید منبع آوری کنید. روی داده های مرتبط و بهترین تکنیک ها برای به دست آوردن آن تمرکز کنید.

داده های DEI که می توانند مفید باشند عبارتند از:

  • سن
  • نژاد
  • قومیت
  • جهت گیری جنسی
  • هویت جنسیتی
  • ناتوانی/محدودیت ها
  • وابستگی مذهبی
  • وضعیت سربازی/جانبازی
  • سطح تحصیلات

روش های جمع آوری داده ها بر اساس نیازهای کسب و کار شما و منابع موجود است. موارد زیر راه های معمولی برای داده های DEI هستند:

  • دموگرافیک کارمند خود گزارش شده : اطلاعاتی که داوطلبانه از سوالات نمایه کارمند ارائه می شود.
  • مشارکت کارکنان و نظرسنجی‌های تجربه : مسائل DEI می‌تواند احساس کارکنان را در مورد شغل و سازمان نشان دهد.
  • نظرسنجی DEI: سوالاتی در مورد تجربیات زیسته کارمندان که مناطقی را هدف قرار می دهد که غالباً بر گروه های کم نمایندگی تأثیر می گذارد. این می تواند بخشی از نظرسنجی های معمول بازخورد کارکنان شما یا یک نظرسنجی نبض جداگانه باشد.

5. یک استراتژی ارتباطات داده DEI ایجاد کنید

از آنجایی که بیشتر داده‌های DEI به صورت داوطلبانه ارائه می‌شوند، شما باید کارمندان را جذب کنید تا درصد بالایی از مشارکت داشته باشند. یک استراتژی ارتباطی سنجیده برای جمع‌آوری داده‌های DEI بسیار مهم است زیرا کارمندان با طیف وسیعی از دیدگاه‌ها به این فرآیند نزدیک می‌شوند.

برخی در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات حساس تردید دارند زیرا نگران نحوه استفاده و محافظت از آن هستند. برخی دلایل پشت این تمرین را زیر سوال می برند و در شرکت در آن تردید دارند. دیگران ارتباطات DEI را نادیده می گیرند زیرا فکر نمی کنند که به آنها مربوط باشد.

در مقابله با این موضوع فعال باشید. استراتژی ارتباطی خود را قبل از اجرای جمع آوری داده ها راه اندازی کنید. این با تعریف واضح پیام داده DEI و شناسایی ذینفعان شما شروع می شود.

هر جنبه ای از فرهنگ سازمانی شما می تواند پیامی را منتقل کند، بنابراین از هر کانال موجود برای دسترسی به همه کارکنان و ایجاد اعتماد آنها استفاده کنید. ممکن است لازم باشد سبک ارتباطی خود را تطبیق دهید و پیام را اصلاح کنید تا با انواع مختلف گروه های کارمند طنین انداز شود.

عناصر حیاتی یک استراتژی ارتباطات داده DEI عبارتند از:

  • صداهای متنوع و زبان و تصاویر فراگیر.
  • شفافیت در مورد نحوه دقیق جمع آوری و استفاده از داده ها.
  • اطمینان از نحوه محافظت از داده ها.
  • ارتباط شفاف از نتایج مثبتی که داده ها به ارمغان می آورد و مسئولیت پذیری برای اجرای آن.
  • اصالت از طریق حمایت مشهود رهبری نشان داده می شود.
  • ثبات یک پیام در حال انجام به جای یک کمپین زمان بندی شده.
  • فرصت هایی برای کارمندان برای تعامل با ارائه ورودی و بازخورد در هر دو تنظیمات باز و محرمانه.
  • اطلاعات تماس برای افرادی که سوالات و نگرانی های کارکنان را مطرح می کند

6. داده ها را از نظر اخلاقی جمع آوری کنید

داده‌های DEI حساس هستند و باید با هوشیاری مورد استفاده قرار گیرند. کارکنان باید احساس احترام کنند و به دلایل و روش های جمع آوری داده ها اعتماد کنند. در غیر این صورت، نیت شریف فرآیند با برداشت های منفی آسیب می بیند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که داده های DEI از نظر اخلاقی مدیریت می شوند:

  • خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی را تدوین کنید که الزامات قانونی را برآورده می‌کنند و به طور مداوم دنبال می‌شوند.
  • برای افرادی که به داده ها دسترسی دارند، پارامترهای سختگیرانه تنظیم کنید.
  • در مورد نیازهای کسب و کار برای آن داده ها، اینکه چه داده هایی جمع آوری می شود، چگونه جمع آوری می شود و چگونه استفاده می شود، بسیار شفاف باشید.
  • توضیح دهید که داده ها محرمانه و محافظت خواهند شد. سپس مطمئن شوید که هست.
  • داده های غیر ضروری را جمع آوری نکنید.

7. داده ها را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل داده های DEI نحوه موفقیت شما در ابتکارات DEI است. بینش‌هایی که کشف می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند تا ببینید در مسیر درست قرار گرفته‌اید و کدام مناطق نیاز به توجه دارند.

برخی از معیارهای DEI که ممکن است برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید عبارتند از:

  • جمعیت شناسی عمومی : این به شما یک تصویر کلی از طبقه بندی های مختلف ارائه شده در نیروی کار شما می دهد.
  • تفکیک جمعیت شناسی : ببینید که چگونه اطلاعات جمعیتی با مکان، مدیر، تیم و غیره مرتبط است. به دنبال این باشید که بیشترین تنوع در کجاست و کجا وجود ندارد. آیا الگوهایی وجود دارد؟
  • حضور و غیاب و عملکرد : افزایش غیبت های برنامه ریزی نشده یا کاهش عملکرد می تواند نشان دهنده نارضایتی یا ناامیدی کارکنان باشد. اینها مطمئناً می توانند ناشی از مسائل مختلف دیگر غیر مرتبط با DEI باشند، اما باید در نظر گرفته شوند.
  • گردش مالی : نرخ گردش مالی بالا می تواند نشان دهنده این باشد که افراد خاصی باور ندارند که فرصت های امیدوارکننده ای دارند. آیا با جمعیتی خاص گردش مالی بیشتری دارید؟
  • بازخورد مصاحبه خروج : دلایل افراد برای ترک شغل خود می تواند نشان دهنده مشکلات DEI باشد. آیا یک مدیر خاص تعداد بیشتری از فسخ را آغاز می کند؟ آیا افراد بیشتری از یک مکان خاص خارج می شوند؟
  • مشارکت/رضایت کارکنان : به میزان مشارکت و رضایت کارکنان بر اساس جمعیت شناسی نگاه کنید. ببینید چگونه آنها با رتبه بندی کلی تعامل مرتبط هستند.

تجزیه و تحلیل داده ها یک تابع گسترده است که از نسبتاً ساده به بسیار پیچیده تبدیل می شود. بیایید به چند نکته کلی برای تجزیه و تحلیل داده های اولیه DEI نگاه کنیم:

  • اهداف خود را برای آنچه از داده ها می خواهید روشن کنید. اگر ندانید به دنبال چه هستید، نمی توانید آن را پیدا کنید.
  • ابزار مناسب را انتخاب کنید. ممکن است Excel یا Google Sheets کافی باشد، یا ممکن است به یک برنامه تجزیه و تحلیل تخصصی نیاز داشته باشید.
  • داده ها را با جمع آوری آنها در یک مکان، شناسایی خطاها، حذف موارد تکراری و استاندارد کردن قالب، سازماندهی و پاکسازی کنید.
  • روندها و الگوها را شناسایی کنید و داده های فعلی و گذشته را مقایسه کنید.
  • موارد پرت را بررسی کنید که از آنچه شما انتظار داشتید پیدا کنید پشتیبانی نمی کند.
  • از ابزارهای تجسم برای خلاصه کردن داده ها استفاده کنید.

8. اقدام کنید و یافته ها را اجرا کنید

هدف از داده‌های DEI که جمع‌آوری می‌کنید، نشان دادن بینش‌هایی درباره وضعیت DEI در سازمان شما است. آنچه از داده ها یاد می گیرید به شما قدرت می دهد تا تغییراتی ایجاد کنید که تأثیر مثبتی خواهد داشت. این رویکرد مبتنی بر شواهد به شما کمک می کند افسانه ها را حذف کنید، اولویت ها را اصلاح کنید و تصمیمات و اقدامات استراتژی DEI بهتری ایجاد کنید.

به کار انداختن داده‌ها ممکن است شامل آموزش کارکنان در DEI، استفاده از روش‌های جدید استخدام، اصلاح ساختارهای سازمانی، بازنگری در پرداخت پاداش یا سایر سیاست‌ها یا ارائه مربی باشد.

می توانید انواع مداخلات مورد نیاز خود را بر اساس بازتاب های آشکار شده توسط داده ها انتخاب کنید، مانند:

  • انواع موقعیت های DEI که کارمندان تجربه می کنند.
  • نحوه درک کارکنان از DEI در محل کار
  • اگر کارمندان معتقد باشند که برایشان ارزش قائل هستند و می توانند در محل کار خودشان باشند.
  • نقاط داغ و موانع فعلی برای DEI.
  • درک حمایت رهبری از DEI.

مطمئن شوید که داده‌هایی که برای این اقدامات استفاده شده است را به کارکنان اطلاع دهید و سپس ارزیابی کنید که آیا تأثیر برای آنها معنی‌دار است یا خیر.

خوراکی های کلیدی

  • منابع انسانی به یک رویکرد داده محور برای DEI نیاز دارد : داده ها به جای تکیه بر فرضیات یا پیش فرض ها، شواهد مستقیم ارائه می دهند.
  • داده‌های DEI باید با دقت مدیریت شوند : اطلاعات حساس باید محافظت شده و به‌درستی استفاده شوند.
  • جمع‌آوری داده‌های DEI به یک استراتژی ارتباطی قوی نیاز دارد : کارکنان برای مشارکت باید فرآیند را درک کرده و به آن اعتماد کنند.
  • مداخلات هدفمند DEI از داده ها حاصل می شود : داده ها حوزه های خاصی را که نیاز به توجه دارند نشان می دهد.
آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *