(دانلود رایگان) چک لیست واجد شرایط بودن FMLA: راهنمای قانون مرخصی خانوادگی و پزشکی

آیا می دانید که آیا یک کارمند شرایط اولیه واجد شرایط بودن قانون مرخصی خانواده و پزشکی (FMLA) را دارد؟ چک لیست واجد شرایط بودن FMLA ما به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا یک کارمند واجد شرایط حداکثر 12 هفته مرخصی بدون حقوق و تضمین شغل در یک بازه زمانی 12 ماهه برای اهداف خانواده و پزشکی مشخص است یا خیر.

چک لیست رایگان واجد شرایط بودن FMLA خود را دانلود کنید و بیشتر در مورد اینکه چه کسانی (و چه کسانی نیستند) واجد شرایط مرخصی FMLA هستند، غوطه ور شوید.

مطالب
FMLA چیست؟
نقش HR در مرخصی FMLA
درک واجد شرایط بودن FMLA
چک لیست: تعیین صلاحیت کارکنان برای مرخصی FMLA
اشتباهات رایجی که هنگام تعیین واجد شرایط بودن FMLA باید از آنها اجتناب کرد
نکاتی در مورد مدیریت مرخصی FMLA

FMLA چیست؟

قانون مرخصی خانواده و پزشکی (FMLA) یک قانون فدرال در ایالات متحده است که کارفرمایان خاصی را موظف می کند به دلایل خانوادگی و پزشکی خاص به کارمندان واجد شرایط مرخصی بدون حقوق و محافظت از شغل بدهند.

طبق گفته وزارت کار ایالات متحده، FMLA به کارمندان واجد شرایط کارفرمایان تحت پوشش این حق را می دهد که از مرخصی بدون حقوق و حفاظت شده شغلی به دلایل مشخص خانوادگی و پزشکی با ادامه پوشش بیمه درمانی گروهی تحت همان شرایط و ضوابط استفاده کنند. مرخصی گرفته شد.»

حتی اگر مرخصی خانوادگی و پزشکی تحت FMLA بدون حقوق است، با توجه به ماهیت این مرخصی و تأثیر آن بر سازمان ها و کارکنان از طریق مزایای پرداختی، مهم است که به عنوان یک متخصص منابع انسانی بدانیم کارکنان واجد شرایط FMLA چه حقی دارند.

در یک دوره 12 ماهه، کارکنان واجد شرایط می توانند 12 هفته کاری مرخصی بگیرند:

  • تولد فرزند و مراقبت از نوزاد تازه متولد شده ظرف یک سال از تولد
  • قرار دادن کارمند یک کودک برای فرزندخواندگی یا سرپرستی و مراقبت از کودک تازه وارد شده ظرف یک سال پس از استقرار
  • برای مراقبت از همسر، فرزند یا والدین کارمندی که وضعیت سلامتی جدی دارند
  • یک وضعیت سلامت جدی که باعث می شود کارمند نتواند وظایف اساسی شغل خود را انجام دهد
  • هر گونه ضرورت واجد شرایط ناشی از این واقعیت که همسر، پسر، دختر یا والدین کارمند یک سرباز تحت پوشش در «وظیفه فعال تحت پوشش» هستند.

مرخصی اضافی عضو خدمات FMLA

در یک دوره 12 ماهه، در صورتی که کارمند واجد شرایط، همسر، پسر، دختر، والدین یا خویشاوندان (نظامی) (نظامی) باشد، کارمندان واجد شرایط می توانند 26 هفته کاری مرخصی برای مراقبت از یکی از کارکنان تحت پوشش با آسیب یا بیماری جدی بگیرند. مرخصی مراقب).

Checklist: Determining Employee Eligibility for FMLA LeaveChecklist: Determining Employee Eligibility for FMLA Leave

نقش HR در مرخصی FMLA

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، ضروری است که در FMLA، معنی آن و اینکه کدام کارمندان به دلایل مختلف واجد شرایط هستند، به خوبی آشنا باشید:

  • انطباق: عدم رعایت FMLA می تواند منجر به مشکلات قانونی یا مجازات شود.
  • روابط کارمندان: یک کارمند واجد شرایط فقط باید در مواقع سخت، مانند زمانی که نیاز به مراقبت از یکی از اعضای خانواده یا بهبودی از یک بیماری جدی دارد، برای مرخصی تحت FMLA درخواست دهد. درک FMLA و واجد شرایط بودن کارکنان تضمین می‌کند که می‌توانید از کارمندان در زمان‌های نیازشان حمایت کنید، که نه تنها تعهد سازمان را به رفاه کارکنان نشان می‌دهد، بلکه برند کارفرمایی بهتری را از طریق ارجاعات دهان به دهان ایجاد می‌کند.
  • ارتباط و راهنمایی: شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی، اغلب محل تماس کارکنانی هستید که در مورد حقوق و مزایای خود از جمله FMLA سؤالاتی دارند. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید اطلاعات و راهنمایی‌های دقیقی ارائه دهید، مطمئن شوید که آنها حقوق و مسئولیت‌های خود را درک می‌کنند و شما می‌توانید این موارد را به مدیران و سرپرستان آنها در میان بگذارید.
  • توسعه سیاست: توسعه و اجرای سیاست‌های مرخصی مؤثر مستلزم درک FMLA است، به ویژه اینکه کدام سازمان‌ها موظف به ارائه این حمایت هستند و کدام کارکنان واجد شرایط هستند. ایجاد سیاست‌های مؤثر شامل تعریف واضح معیارهای واجد شرایط بودن، تشریح روش‌های درخواست مرخصی، و اطمینان از نگهداری صحیح سوابق است.
  • حل اختلاف: در حالی که همیشه اجتناب از نیاز به حل اختلاف ایده آل است، این همیشه ممکن نیست. در شرایطی که اختلافات یا شکایات مربوط به مرخصی FMLA وجود دارد، دانش شما از قانون و صلاحیت کارمندان برای حل و فصل موضوع به طور منصفانه و منصفانه بسیار ارزشمند خواهد بود.

نکته HR

درک عمیق FMLA با معیارهای واجد شرایط بودن واضح و رویه‌هایی که از قبل وجود دارد، تضمین می‌کند که متخصصان منابع انسانی می‌توانند در زمان‌های سختی که سطوح استرس و احساسات بالا هستند، از کارمندان حمایت کنند. اکنون برای اطمینان از رعایت و پشتیبانی در خط آماده شوید.

درک واجد شرایط بودن FMLA

برای واجد شرایط بودن برای مرخصی FMLA، یک کارمند باید شرایط خاصی را در رابطه با کارفرمای خود، مدت زمان استخدام در سازمان و تعداد ساعات کار خود داشته باشد.

در اینجا معیارهای اساسی واجد شرایط بودن که باید بدانید و باید در خط مشی های سازمانی شما گنجانده شود، آورده شده است.

پوشش کارفرما:

  • همه سازمان‌های دولتی، از جمله کارفرمایان محلی، ایالتی و فدرال، و آژانس‌های آموزشی محلی (مدارس) تابع FMLA هستند.
  • کارفرمایان بخش خصوصی که 50 کارمند یا بیشتر در 20 هفته کاری یا بیشتر در سال جاری یا قبل از آن دارند.

مدت زمان استخدام:

  • کارمند باید حداقل 12 ماه برای کارفرمای خود کار کرده باشد
  • این دوره 12 ماهه نباید متوالی باشد، اما نباید شامل وقفه ای در خدمت بیش از هفت سال باشد، مگر اینکه وقفه به دلیل خدمت سربازی باشد یا مشروط به توافقنامه کتبی مبنی بر قصد کارفرما برای استخدام مجدد کارمند پس از پایان شکستن

ساعات کار:

  • کارمند باید حداقل 1250 ساعت خدمت را برای کارفرمای خود در طول دوره 12 ماهه بلافاصله قبل از شروع مرخصی FMLA تکمیل کرده باشد.
  • این معادل به طور متوسط حدود 24 ساعت در هفته در طول یک سال است.

مجاورت محل کار:

  • کارمند باید در مکانی کار کند که کارفرما 50 کارمند یا بیشتر در شعاع 75 مایلی داشته باشد.

استثناء “کارمند کلیدی” FMLA را بشناسید

چیست:

استثنای کلیدی کارمند به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا تحت شرایط خاص از بازگرداندن شغل به برخی از کارمندانی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، خودداری کنند، حتی اگر آنها واجد شرایط مرخصی FMLA باشند.

برای چه کسانی اعمال می شود:

طبق FMLA، یک کارمند کلیدی عبارت است از:

  • یک کارمند حقوق بگیر
  • در میان پردرآمدترین 10 درصد از کل کارکنان
  • در 75 مایلی محل کار زندگی می کند.

چرا مهم است:

در حالی که انکار بازگرداندن شغل هرگز خوشایند نیست، به ویژه اگر کارمندی درخواست مرخصی FMLA می کند، که به این معنی است که او یا یکی از اعضای خانواده با یک وضعیت اورژانسی بهداشتی مواجه است، ممکن است در صورت داشتن یک موقعیت کلیدی و غیبت او ضروری باشد. برای سازمان مضر است. در این شرایط، این موقعیت باید پر شود و بنابراین تا زمانی که کارمند کلیدی باز نگردد، نمی توان نقش را باز نگه داشت.

برای رد بازگرداندن شغل به یک کارمند کلیدی، کارفرما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. تعیین کنید که کارمند معیارهای کلیدی کارمند را بر اساس پاداش و مکان مطابقت دارد.
  2. مشخص کنید که غیبت کارمند در سازمان باعث “آسیب اقتصادی اساسی و شدید” به عملیات سازمان می شود.
  3. هنگام درخواست مرخصی FMLA یا در اسرع وقت پس از آن، کارمند را به صورت کتبی از وضعیت خود به عنوان یک کارمند کلیدی و انکار احتمالی بازگرداندن شغل مطلع کنید.
  4. به کارمند فرصتی بدهید تا تصمیم بگیرد که آیا مرخصی را ادامه دهد یا خیر، با علم به اینکه ممکن است به موقعیت خود بازگردانده نشود.
  5. اگر کارمند بخواهد به مرخصی ادامه دهد، کارفرما باید قبل از پایان مرخصی، تصمیم نهایی خود مبنی بر انکار بازگرداندن شغل را همراه با دلایل تصمیم مجدداً کتباً به آنها اطلاع دهد.

توجه: کارفرمایان باید تأثیر بالقوه غیبت یک کارمند کلیدی را به دقت ارزیابی کنند و قبل از انکار بازگرداندن شغل تحت FMLA با مشاور حقوقی مشورت کنند.

نقش شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی:

  1. از این استثنا آگاه باشید و بدانید که در صورت لزوم چگونه آن را اعمال کنید
  2. اطمینان حاصل کنید که استثنای کلیدی کارمند به وضوح در خط مشی FMLA سازمان شما مستند شده است
  3. ارتباط شفاف و همدلانه با کارمند آسیب دیده و رعایت حقوق و رفاه آنها
  4. برای به حداقل رساندن تأثیر بر کارمند و سازمان، آماده باشید تا راه‌حل‌های جایگزین، مانند واگذاری مجدد موقت یا برنامه‌های کاری اصلاح شده را بررسی کنید.

چک لیست واجد شرایط بودن FMLA: تعیین صلاحیت برای مرخصی FMLA

از این چک لیست برای نهایی کردن مراحل FMLA خود و تعیین اینکه آیا یک کارمند واجد شرایط مرخصی FMLA است استفاده کنید.

Checklist: Eligibility for FMLA LeaveChecklist: Eligibility for FMLA Leave

چک لیست ترک رایگان FMLA خود را با کلیک بر روی دکمه زیر دانلود کنید:

چک لیست واجد شرایط بودن FMLA (دانلود)

اشتباهات رایجی که هنگام تعیین واجد شرایط بودن FMLA باید از آنها اجتناب کرد

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، تا به حال متوجه شده اید که مرخصی FMLA محافظت شده و مهم است، اما جایی برای سوء استفاده نیز وجود دارد. با توجه به طول مدت مرخصی FMLA و این که مرخصی محافظت شده است، بیایید اشتباهات رایجی را که هنگام تعیین واجد شرایط بودن FMLA رخ می دهد و نحوه اجتناب از آنها را مرور کنیم.

اشتباه رایج این کار را انجام دهید
ارتباط ناکافی خط‌مشی‌های FMLA: اطمینان حاصل کنید که خط‌مشی‌های FMLA به وضوح مستند شده و از طریق کانال‌هایی مانند کتابچه‌های راهنمای کارمندان، مواد داخلی یا منابع اینترانت به کارکنان ابلاغ می‌شوند. جلسات آموزشی FMLA را به طور منظم برای مدیران و سرپرستان برگزار کنید تا مطمئن شوید که نقش ها و مسئولیت های خود را درک می کنند.
ناتوانی در تشخیص رویدادهای واجد شرایط FMLA: دلایل مختلف واجد شرایط برای مرخصی FMLA را بدانید و در شناسایی موقعیت‌های بالقوه FMLA زمانی که کارکنان درخواست مرخصی یا گزارش مشکلات سلامتی می‌کنند، فعال باشید. به یاد داشته باشید که کارمندان ممکن است همیشه به صراحت FMLA را هنگام درخواست مرخصی ذکر نکنند، اما اگر واجد شرایط باشند باید واجد شرایط باشند. این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که آنها انجام می دهند.
محاسبه نادرست صلاحیت یا مدت مرخصی: مراحل ذکر شده را برای تعیین واجد شرایط بودن دنبال کنید و از سوابق دقیق برای محاسبه ساعات کار و مدت مرخصی استفاده کنید. کارمندان باید حداقل 1250 ساعت خدمت را در 12 ماه قبل از مرخصی کامل کرده باشند، اما از شرایط خاص مانند مرخصی متناوب یا کاهش یافته مطلع باشند و مرخصی را بر اساس آن محاسبه کنند.
کاربرد متناقض سیاست‌های FMLA: این امر برای عدالت در سراسر سازمان مهم است و باید شامل زمان پاسخگویی به درخواست‌ها، الزامات مستندسازی و روش‌های بازگشت به کار باشد. به طور منظم فرآیندهای FMLA را بررسی کنید و برای حفظ ثبات، سیاست ها و فرآیندها را اصلاح کنید
رسیدگی نادرست با گواهی‌های پزشکی: روند مناسب درخواست و بررسی گواهی‌های پزشکی را دنبال کنید، از جمله ارائه مهلت‌های معقول برای کارمندان. اطلاعاتی بیش از حد مجاز قانونی درخواست نکنید و محرمانه بودن اطلاعات پزشکی کارکنان را حفظ کنید.
عدم پیگیری و مدیریت موثر مرخصی متناوب: مرخصی متناوب همیشه به طور دقیق ثبت نمی شود. اگر یک کارمند واجد شرایط مرخصی FMLA باشد و به طور متوالی گرفته نشود، ممکن است مشکل ساز شود و HR ممکن است آنچه را که به کارمندان بدهکار است فراموش کند یا ممکن است نیاز به گواهی پزشکی مجدد باشد که تأیید کننده نیاز به مرخصی پزشکی باشد. این می تواند سخت و پرهزینه باشد، به خصوص اگر لازم نبود. با کارکنان در مورد نیاز به اطلاع رسانی به موقع ارتباط برقرار کنید و یک سیستم قابل اعتماد برای ردیابی استفاده از مرخصی متناوب، از جمله ساعات یا روزهای مصرف شده، پیاده سازی کنید.
نقض حقوق کارمندان پس از بازگشت به کار: کارمندانی را که از مرخصی FMLA بازمی‌گردند به شغل اصلی خود یا موقعیتی معادل با حقوق، مزایا و سایر شرایط استخدامی مشابه بازگردانید. از کارمندانی که مرخصی FMLA می گیرند، انتقام جویی نکنید و محیط حمایتی را برای بازگشت آنها حفظ کنید.

نکاتی در مورد مدیریت مرخصی FMLA

ما تاکید کرده‌ایم که چگونه ارتباطات ضعیف، سیاست‌های نامشخص و متناقض و مدیریت نادرست داده‌ها می‌تواند خطاهای رایجی در هنگام ایجاد و حفظ خط‌مشی FMLA باشد. بهترین روش این است که اطمینان حاصل شود که این مسائل اتفاق نمی افتد. با این حال، چند راه دیگر برای ایجاد و ساده‌سازی یک فرآیند مؤثر FMLA وجود دارد.

اگر در مورد ایجاد و حفظ یک سیاست مرخصی عادلانه FMLA جدی هستید، این اقدامات اصلی را در نظر بگیرید.

  • هنگامی که یک کارمند به دلایل پزشکی برای مرخصی FLMA درخواست می کند، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را تشویق کنید تا اطلاعات بیشتری را در مورد دفعات مورد انتظار و مدت زمان مرخصی متناوب در گواهی پزشکی ارائه کنند. این تضمین می کند که غیبت کارمند می تواند برای آن برنامه ریزی شود و ممکن است از صدور گواهینامه مجدد جلوگیری شود.
  • استفاده از مرخصی را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که با گواهی پزشکی مطابقت دارد و هرگونه مغایرت را شناسایی کنید، و هر گونه نگرانی در مورد استفاده از مرخصی یا برنامه ریزی فوری و حرفه ای را برطرف کنید.
  • محیطی حمایتی ایجاد کنید که در آن کارمندان در مورد نیازهای پزشکی خود و مرخصی FMLA احساس راحتی کنند.
  • الگوهای سوء استفاده را با نظارت بر استفاده از مرخصی برای نشانه‌های سوء استفاده احتمالی، مانند مرخصی فقط در روزهای جمعه یا قبل از تعطیلات، بررسی کنید. در موارد مشکوک به سوء استفاده، با کارمند پیگیری کنید و در صورت لزوم، درخواست گواهی مجدد یا نظر دوم از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کنید.
  • آموزش مدیران و سرپرستان در مورد مقررات FMLA، مرخصی های متناوب، و مسئولیت های آنها در مدیریت چنین مرخصی ها. آنها را تشویق کنید تا هرگونه نگرانی در مورد سوء استفاده احتمالی را برای رسیدگی مناسب به منابع انسانی در میان بگذارند.
  • سوابق دقیق تمام درخواست های مرخصی FMLA، تاییدیه ها، گواهی های پزشکی و ارتباطات کارکنان را نگه دارید. این سوابق را با رعایت قانون حفظ کنید و از محرمانه بودن و امنیت اطمینان حاصل کنید.

خوراکی های کلیدی

  • FMLA یک قانون فدرال ایالات متحده است. قانون مرخصی خانواده و پزشکی (FMLA) یک قانون فدرال در ایالات متحده است که کارفرمایان خاصی را موظف می کند به دلایل خانوادگی و پزشکی خاص به کارمندان واجد شرایط مرخصی بدون حقوق و محافظت از شغل بدهند.
  • FMLA بسته به شرایط اجازه مرخصی طولانی مدت را می دهد. کارمندان واجد شرایط FMLA می توانند تا 12 هفته کاری از مرخصی در یک دوره 12 ماهه یا 26 هفته کاری مرخصی برای مراقبت از یک سرباز تحت پوشش با آسیب یا بیماری جدی استفاده کنند.
  • برخی از نقش ها بسیار مهم هستند و از FMLA مستثنی هستند. یک استثنای «کارمند کلیدی» برای FMLA وجود دارد که به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا تحت شرایط خاص از بازگرداندن شغل به برخی از کارمندان با پاداش بالا خودداری کنند.
  • تعیین واجد شرایط بودن FMLA بسیار فرمولی است. متخصصان منابع انسانی باید آماده استفاده از یک چک لیست برای تعیین صلاحیت کارکنان برای مرخصی FMLA با در نظر گرفتن عواملی مانند پوشش کارفرما، مدت تصدی کارمند، ساعات کار و دلیل مرخصی باشند.
نادین فون مولتکه بیش از ده سال سردبیر مجله Entrepreneur آفریقای جنوبی بود. او با بیش از 400 صاحب کسب و کار و متخصص در بخش‌ها و صنایع مختلف مصاحبه کرده است و محتوای رهبری فکری و توصیه‌هایی را برای کسب‌وکارها در سراسر جهان می‌نویسد.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *