شیرجه عمیق در استخر استعدادها (شامل 6 مثال جالب)

وقتی شرایط سخت است، باید باهوش باشید. از نظر استخدام، این به معنای ایجاد و حفظ استخر استعداد است. در بازار امروزی که عمدتاً نامزد محور است، نمی‌توانید استعدادهای برتر را از دست بدهید، فقط به این دلیل که در حال حاضر نقشی مناسب ندارید.

بنابراین به جای از دست دادن تماس، سعی کنید در تماس باشید و در عوض آنها را علاقه مند نگه دارید. برای مثال، از طریق یک استخر استعداد.

در این مقاله، ما به دنیای شگفت انگیز استخرهای استعداد می پردازیم. استخر استعداد چیست، چرا باید آن را داشته باشید، چگونه یک استخر استعداد را حفظ می کنید و، در آخر، اما مطمئناً مهم نیست، ما نگاهی به 6 نمونه استعداد درخشان می اندازیم.

در چیست؟

استخر استعداد چیست؟
مزایای یک استخر استعداد
چگونه یک استخر استعداد را حفظ کنیم
6 مثال جالب استخر استعداد
بسته شدن

استخر استعداد چیست؟

استخر استعداد یک پایگاه داده است که مشخصات همه افراد را در خود نگه می دارد
علاقه مند به سازمان شما به طور کلی، دو نوع از افراد در یک مخزن استعداد وجود دارد:

  • کسانی که هنوز درخواست نداده اند، اما ممکن است بخواهند در آینده این کار را انجام دهند و می خواهند در این فاصله شرکت را دنبال کنند.
  • کسانی که قبلاً درخواست داده بودند، اما شغل را پیدا نکردند، برای مثال، به این دلیل که تخصص مناسبی برای آن نقش خاص نداشتند اما با فرهنگ شرکت مطابقت داشتند.
در این آموزش کوتاه، تمام آنچه را که باید در مورد استخر استعداد بدانید را خواهید فهمید!

مزایای یک استخر استعداد

بیایید نگاهی به «چرا» یک استخر استعداد بیاندازیم. مزایای داشتن آن چیست؟ بارزترین مزایا مربوط به استخدام است، اما یک عنصر نام تجاری کارفرما نیز وجود دارد که قابل ذکر است.

یک شبکه ایمنی

هر زمان که خود را با یک خروج غیرمنتظره و ناگهانی می بینید، داشتن یک استخر استعداد می تواند شما را نجات دهد. این اولین جایی است که می توانید به دنبال کاندیداهای واجد شرایط بگردید و اگر خوش شانس باشید، نیازی به راه اندازی یک فرآیند کامل (اغلب طولانی و دردناک) استخدام نخواهید داشت.

به عنوان یک امتیاز اضافی، اگر یک کاندید مناسب را در مجموعه استعدادهای خود پیدا کنید، این تاثیر مثبتی بر زمان استخدام و هزینه هر استخدام شما خواهد داشت.

دسترسی به نامزدهای منفعل

نامزدهای منفعل تا حدودی شبیه به علاقه ای هستند که به سختی به دست می آیند. آنها تمایل دارند از شغل و شرکت فعلی خود خوشحال باشند و وقتی سعی می کنید با شما آشنا شوید، به شما یک “علاقه مندی” مودب اما محکم نشان می دهند.

استخر استعداد راهی عالی برای رسیدن به قلب یک نامزد منفعل است. این به آن‌ها این امکان را می‌دهد که شرکت شما را دنبال کنند و از آخرین اخبار، محتوای مرتبط و موقعیت‌های خالی به‌روز بمانند، اما بدون اینکه تحت فشار باشند.

و یک جایزه اضافه دوباره وجود دارد. اگر شرکت شما را به اندازه کافی دوست داشته باشند، مشکلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس خود با شما نخواهند داشت.

A talent pool can help with passive candidatesA talent pool can help with passive candidates

از آنجایی که 73 درصد افراد منفعل هستند، یک استخر استعداد می تواند عالی باشد
راهی برای تبدیل برخی از آن جویندگان منفعل به نامزدهای فعال.
منبع تصویر

برنامه ریزی استراتژیک نیروی کار

هر کسی که برنامه‌ریزی استراتژیک نیروی کار ، استخدام بلندمدت یا برنامه‌ریزی جانشین پروری انجام می‌دهد ، باید یک مجموعه استعداد خوب را در استراتژی خود لحاظ کند.

به هر حال، هر یک از این استراتژی‌ها در مورد این است که مطمئن شوید تعداد افراد مناسب، با مهارت‌های مناسب، در مکان مناسب در زمان مناسب را دارید.

اگر یک مجموعه استعداد پر از استعدادهای واجد شرایط در اختیار دارید، می توانید هنگام برنامه ریزی (بلندمدت) خود، مشخصات آنها را در نظر بگیرید.

نام تجاری کارفرما

از طریق محتوایی که با افراد حاضر در مجموعه استعدادهای خود به اشتراک می گذارید، می توانید طعم برند کارفرمای خود و آنچه شرکت شما به عنوان یک کارفرما در مورد آن است را به آنها بدهید. به این ترتیب، یک استخر استعداد یک راه عالی برای هیجان بیشتر آنها در مورد سازمان شما است.

چگونه یک استخر استعداد را حفظ کنیم

درست همانطور که نیاز به نگهداری (و تمیز کردن!) یک استخر واقعی دارید، باید استخر استعداد خود را نیز حفظ کنید. داشتن یک استخر استعداد یک چیز است، اما علاقه مند نگه داشتن مردم برای پیوستن به شرکت شما چیز دیگری است. چند نکته:

  • به طور منظم از طریق استخر استعداد خود مرور کنید. این به شما کمک می‌کند تا عادت کنید مرتباً استخر استعداد خود را بررسی کنید تا روزی که موقعیتی را باز می‌کنید، ابتدا به عنوان یک بازتاب به استخر استعداد خود بروید.
  • کارمندان سابق را فراموش نکنید. کارمندان ممکن است روزی برگردند، مگر اینکه کسی بعد از یک اختلاف نظر بزرگ یا نوعی درام را ترک کند. شاید آنها احساس می‌کردند که در حال حاضر دیگر نمی‌توانند در سازمان شما پیشرفت کنند، اما این بدان معنا نیست که زمان‌بندی نمی‌تواند دوباره در آینده درست شود. به عبارت دیگر: کارکنان سابق را در استخر استعداد خود نگه دارید.
  • استعدادهای درونی را اضافه کنید. گاهی اوقات بهترین راه حل ها درست پیش روی شماست. در این مورد در قالب کارمندان فعلی شما. یک مزیت بزرگ وجود آنها در مخزن استعداد شما این است که شما از قبل این افراد را می شناسید . شما می دانید که آنها چه توانایی هایی دارند و با فرهنگ سازمانی شما همخوانی دارند.
  • موقعیت های دشوار را پر کنید. یکی دیگر از مزایای داشتن استعدادهای داخلی در مخزن استعداد شما این است که زمانی که نیاز به پر کردن نقش های ارشد دارید، آنها را فراموش نخواهید کرد، موقعیت هایی که معمولاً استخدام برای آنها آسان نیست.
  • با محتوای شخصی سازی شده درگیر شوید. از نظر علاقه مند نگه داشتن نامزدها، این مورد مهم است. اگر تشخیص دهید که داوطلبان در استخر استعداد شما در چه مرحله‌ای هستند (آماده استخدام، هنوز آماده نیستند و فقط در حال مرور هستند، و غیره)، می‌توانید محتوایی را که برای آنها ارسال می‌کنید، به عنوان مثال با استفاده از نرم‌افزار خط لوله استعداد تطبیق دهید. برای مثال، فردی که «سرد» است، احتمالاً کمتر به جای خالی واقعی علاقه مند است، اما ممکن است مشتاق دریافت محتوایی باشد که بتواند به او در حرفه خود کمک کند.

من اخیراً مقاله گسترده ای در مورد ساخت و نگهداری یک استخر استعداد نوشتم که می توانید نکات بیشتری را در آنجا بیابید.   

6 مثال جالب استخر استعداد

راست، بر روی بخش سرگرم کننده در حال حاضر! بیایید نگاهی به چند نمونه جالب از شرکت‌هایی بیندازیم که در ساخت یک استخر استعداد به درستی عمل کرده‌اند.

1. Spotify

Spotify یک استخر استعداد اختصاص داده شده به دانش آموزان دارد که راهی عالی برای برقراری ارتباط با افراد قبل از ورود به بازار کار است. دانشجویانی که علاقه مند به شنیدن فرصت های شغلی جدید و رویدادهای دانشجویی در نزدیکی خود هستند، می توانند به گروه بپیوندند.

و حتی در Spotify همه چیز را یک قدم جلوتر می برند.

دانش‌آموزان جوان‌تر، آن‌هایی که هنوز در دبستان یا دبیرستان هستند، که علاقه زیادی به کدنویسی دارند و در مورد پلتفرم Spotify کنجکاو هستند، تشویق می‌شوند تا به سایت Spotify for Developers مراجعه کنند. باهوش!

Spotify join the bandSpotify join the band

در Spotify، دانش آموزان می توانند به گروه (یعنی مجموعه استعدادهای شرکت) بپیوندند.

2. مک کینزی

McKinsey نظر بسیار جالبی در مورد استخر استعداد در مورد کارمندان سابق خود دارد. مرکز فارغ التحصیلان مک کینزی بستری برای کمک به شبکه جهانی مشاوران سابق شرکت است تا با (البته) شرکت، دانش آن و یکدیگر درگیر بمانند. راهی عالی برای درگیر نگه داشتن کارمندان سابق با سازمان و اطمینان از اینکه آنها با علاقه به شرکت فکر می کنند (و شاید روزی دوباره بازگردند).

McKinsey alumni centerMcKinsey alumni center

مک کینزی در ارتباط با کارمندان سابق خود کار بسیار خوبی انجام می دهد –
و استفاده از قدرت آن شبکه جهانی.

3. تریواگو

تریواگو شرکتی است که به نظر من بهترین کار را از نظر استعداد خود انجام می دهد. کل رویکرد استخدام آنها کمی متفاوت است و تأکید زیادی بر آنچه که مردم دوست دارند انجام دهند به جای تجربه کاری قبلی آنها کمی متفاوت است. آنها همه چیز را در یک ویدیوی کوتاه توضیح می دهند.

Trivago talent poolTrivago talent pool

تریواگو ویدئویی دارد که نشان می دهد چگونه استخر استعدادهای آن می تواند به نامزدها کمک کند تا شغل رویایی خود را پیدا کنند.

4. Sodexo

بسیاری از شرکت‌ها دکمه «پیوستن به جامعه استعدادهای ما» را در پایین صفحه مشاغل خود دارند. هنگامی که روی آن کلیک می کنید، معمولاً از شما خواسته می شود جزئیاتی مانند نام و آدرس ایمیل خود را پر کنید.

چیزی که من در مورد «به جامعه استعدادهای ما بپیوندید» Sodexo دوست دارم این است که اطلاعاتی در مورد آنچه از ثبت نام به دست می آورید به شما می دهد: دانش خودی، فرصت های شغلی، و رویدادهای استخدام محلی.

مسلماً، این هنوز نسبتاً کلی است، اما به عنوان یک نامزد، حداقل می‌دانید که برای چه چیزی ثبت‌نام می‌کنید و این چیزی فراتر از دریافت آخرین پست‌های خالی خواهد بود.

Sodexo talent pool pageSodexo talent pool page

Sodexo به مردم می گوید که از نظر محتوا چه انتظاراتی از ثبت نام در استخر استعدادشان دارند.

5. PwC

شرکت دیگری که کار نسبتا خوبی انجام می دهد PwC است. شرکت خدمات حرفه ای چند ملیتی بلافاصله بین نامزدهای سطح پایه و پروفایل های با تجربه تمایز قائل می شود. از منظر محتوا و فرصت های شغلی بالقوه که کار را برای شرکت آسان تر و برای نامزدها جالب تر می کند.

PwC talent pool pagePwC talent pool page

PwC از همان ابتدا استخرهای استعداد فرعی ایجاد می کند.


6. مرسدس بنز

خودروساز آلمانی مرسدس که صحبت از باهوشی شد، قدرت ارجاع (کارمند) را درک می کند و یک ویژگی کوچک جالب برای افراد در شبکه استعدادهای خود اضافه می کند: آنها می توانند فرصت های شغلی را با خانواده و دوستان خود از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل به اشتراک بگذارند.

البته، نامزدها همچنین ارتباطات و به‌روزرسانی‌های مرتبط را از سازمان دریافت می‌کنند و با فرصت‌های شغلی جدید مطابق با علایقشان هشدار می‌دهند.

Mercedes talent poolMercedes talent pool

مرسدس به اشتراک گذاری فرصت های شغلی برای افراد حاضر در استخر استعدادهای خود آسان می کند.

بسته شدن

این برای شیرجه عمیق ما به استخر استعداد است. یافتن نمونه های استعداد خوب برای این مقاله آسان نبود، بنابراین لطفاً، اگر با یکی از آنها برخورد کردید، یا اگر سازمان شما یکی دارد، آنها را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید. ورودی شما بسیار قدردانی می شود!

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *