هوش مصنوعی و اتوماسیون در منابع انسانی: تأثیر، پذیرش و نیروی کار آینده

هوش مصنوعی (AI) دهه‌ها است که زندگی ما را تغییر داده است، اما امروزه حضور آن بیش از هر زمان دیگری است. گاهی اوقات، زمانی که یک سیستم، ابزار یا محصول جدید مجهز به هوش مصنوعی ظاهر می‌شود و از ما، انسان‌ها، بهتر عمل می‌کند، متوجه نمی‌شویم. در واقع، هوش مصنوعی زندگی انسان را در انواع سطوح مختلف تحت تاثیر قرار می دهد:

  • اتوماسیون کارهای خسته کننده و وقت گیر به
  • افزایش توانمندی های انسانی و؛
  • تقویت عملکردهای انسان

«در حالی که بیشتر استفاده از این فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر ابتدایی است، زندگی روزمره ما را به شدت متحول می کند. چه از نظر حرفه ای و چه شخصی.”

Short medium and long term effects of AI and automation in HR

با این حال، مزایای هوش مصنوعی و اتوماسیون برای منابع انسانی و نیروی کار فورا به دست نمی آید. این یک سفر است و می توان مزایای کوتاه مدت این سفر را در اتوماسیون، مزایای میان مدت در افزایش و در نهایت مزایای بلند مدت در تقویت فعالیت ها یا وظایف انسانی مشاهده کرد.

بیایید با جزئیات بیشتر به تأثیرات مختلف هوش مصنوعی و اتوماسیون بر منابع انسانی و نیروی کار نگاهی بیندازیم. ابتدا، بیایید دریابیم که تاریخ چه می گوید و چگونه این تغییر به سمت هوش مصنوعی و اتوماسیون برای مدت طولانی ادامه داشته است. پس از آن، بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم این فناوری جدید را بپذیریم و استراتژی‌های اساسی برای حرکت به‌عنوان یک سازمان و در عین حال تبدیل تهدیدهای بالقوه به فرصت‌ها چیست.

هوش مصنوعی و اتوماسیون در منابع انسانی: تاثیر و وضعیت فعلی

هوش مصنوعی امروزه در همه جا وجود دارد و جنبه های زیادی وجود دارد که باید در مورد اینکه چگونه بر آینده کار تأثیر می گذارد، در نظر گرفته شود.

جاش برسین، مدیر و بنیانگذار Bersin توسط Deloitte، گفت : “اکنون تقریباً در هر نرم افزاری وجود دارد.” بر اساس تحقیقات برسین توسط Deloitte، تقریباً 40٪ از شرکت ها از نوعی هوش مصنوعی به تنهایی در منابع انسانی استفاده می کنند.

طبق آمار پرسنل تودی، 38 درصد از شرکت ها در حال حاضر از هوش مصنوعی در محل کار خود استفاده می کنند و 62 درصد انتظار دارند که از اوایل امسال استفاده از آن را آغاز کنند. به گفته برسین توسط Deloitte، 33 درصد از کارمندان انتظار دارند که شغل آنها در آینده نزدیک با هوش مصنوعی افزایش یابد.

هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعت بزرگ از مراقبت های بهداشتی گرفته تا تبلیغات، حمل و نقل، امور مالی، حقوقی، آموزش و در حال حاضر در محیط های کاری ما وجود دارد.

ما در حال حاضر به طور فزاینده ای از چت بات ها و دستیاران مجازی در زندگی شخصی خود استفاده می کنیم و اکنون می توانیم انتظار داشته باشیم که از آنها در محل کار نیز استفاده کنیم. به عنوان مثال برای کمک به ما در یافتن مشاغل جدید، پاسخ به سوالات متداول، یا دریافت مربیگری و راهنمایی. استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا تجربه کارمندی یکپارچه‌تر، انعطاف‌پذیرتر و کاربر محورتر ایجاد کنیم.

اجازه دهید نگاهی به یک روز کاری معمولی از زندگی روزمره نیروی کار بیندازیم تا بتوانیم برخی از کاربردهای بسیار رایج و عملی هوش مصنوعی را به وضوح ببینیم.

——-

صبح در خانه

  • بسیاری از دستگاه های خانه هوشمند دارای توانایی یادگیری الگوهای رفتاری شما و کمک به صرفه جویی در هزینه هستند. مانند ترموستات Nest که به افزایش راحتی روزانه و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.
  • Amazon Alexa ، Siri ، Google Now و Cortana همگی دستیارهای شخصی دیجیتال هوشمند در پلتفرم های مختلف هستند. ‘امروز ترافیک چطور است؟’، ‘برنامه من چیست؟’، ‘به من یادآوری کن ساعت ده با آقای X تماس بگیرم’ و این دستیاران کاملاً خوب پاسخ می دهند.

در راه دفتر

  • احتمالاً همه ما کسی را دیده‌ایم که در حین رانندگی به محل کار خود روزنامه می‌خواند (اگرچه در حال حاضر بسیار خطرناک است!). اما خودروهای خودران کارآمدتر می شوند. ویژگی های «وایمو» گوگل و «پایلوت خودکار» تسلا دو نمونه خوب از این موضوع هستند.
  • در حالی که با عجله وارد دفتر خود می شوید، وقت ندارید موسیقی جدیدی را که انتخاب می کنید پیدا کنید؟ Spotify از یادگیری عمیق برای ایجاد لیست پخش شخصی نهایی و پیشنهاد موسیقی جدید بر اساس رفتار گوش دادن قبلی کاربر استفاده می کند.
Google Tesla Spotify logoGoogle Tesla Spotify logo

بعد از ظهر در دفتر

  • اپلیکیشن همینگوی از هوش مصنوعی بدوی استفاده می کند که مشکلات نوشتاری را از طریق پردازش زبان طبیعی تشخیص می دهد و ساختار نوشتاری شما را صیقل می دهد. به صرفه جویی در زمان و افزایش خوانایی کمک می کند.
  • ما دیگر نیازی به مبارزه با جلساتی که موانع زبانی دارند، نداریم. مترجم اسکایپ در حال حاضر به 8 زبان کار می کند و مترجم متن به بیش از 500 زبان برای پیام رسانی فوری در دسترس است.
  • گاهی اوقات یادداشت برداری در یک تماس کنفرانسی دشوار است. Clarke ai یک ربات هوش مصنوعی است که در تماس های کنفرانس شما شماره گیری می کند و کل کار یادداشت برداری را برای شما انجام می دهد. سپس، وقتی تماس تمام شد، یادداشت ها را مستقیماً به صندوق ورودی شما ایمیل می کند.
  • ما معمولاً تعداد زیادی ایمیل در صندوق ورودی خود داریم، حتی جدا از هرزنامه. ویژگی پاسخ هوشمند گوگل از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل ایمیل‌های شما و پیشنهاد پاسخ‌های سریع و کوچکی که ممکن است بخواهید ارسال کنید، استفاده می‌کند.

زمان ترک دفتر است

  • پیدا کردن کاندیدای مناسب برای تیم خود کار آسانی نیست. پارادوکس از Olivia به عنوان دستیار هوش مصنوعی استفاده می کند که به شما امکان می دهد روی کل مدیریت نامزد تمرکز کنید. در حالی که VCV یک Robot-Recruiter مجهز به هوش مصنوعی است که به جستجوی نامزدها می پردازد. با استفاده از تشخیص صدا با آنها تماس می گیرد و سپس آنها را به ضبط یک مصاحبه ویدیویی دعوت می کند. گلایدر مثال دیگری است که می‌تواند به انجام تلاش‌های استخدامی شما در «خلبان خودکار» در زمانی که خارج از دفتر هستید کمک کند.
  • آیا نیاز به توصیه دوره هایی برای گزارش های مستقیم خود دارید اما نمی توانید زمان انجام این کار را مدیریت کنید؟ SAP SuccessFactors، Cornerstone، Talentsoft و بسیاری دیگر در حال حاضر ویژگی‌های مشابهی را برای توصیه دوره‌هایی بر اساس مسیر شغلی و عملکرد افراد ارائه می‌دهند.
VCV Paradox Robot Recruiter logoVCV Paradox Robot Recruiter logo

در راه خانه

  • فراموش کرده اید برای فردا برنامه ریزی کنید؟ شرکت هوش مصنوعی X AI « Amy » را راه‌اندازی کرد، یک دستیار شخصی مجازی که فرآیند زمان‌بندی جلسات را خودکار می‌کند.
  • می‌خواهید قبل از رسیدن به خانه‌تان چیزهایی بخرید، اما به یاد نمی‌آورید چه چیزی؟ Capitan لیست خرید هوشمندی است که هنگام استفاده از آن یاد می گیرد تا در وقت شما صرفه جویی کند و از موارد از دست رفته جلوگیری کند.

عصر در خانه

  • پس از رسیدن به خانه نیاز به استراحت دارید؟ نتفلیکس سریال‌ها و فیلم‌هایی را بر اساس علاقه‌هایی که بیان کرده‌اید و قضاوت‌هایی که در گذشته انجام داده‌اید توصیه می‌کند. نیازی به صرف زمان برای جستجو نیست.
  • آیا می خواهید برای آخر هفته یا تعطیلات خود چیزهایی بخرید اما برای انجام این کار خیلی خسته هستید؟ پروژه حمل‌ونقل پیش‌بینی آمازون امیدوار است قبل از اینکه به آنها نیاز داشته باشید، آنها را برای شما ارسال کند. North Face از پلتفرم IBM Watson برای یافتن یک ژاکت عالی از طریق یک تجربه خرید جذاب تر، شخصی و مرتبط تر استفاده می کند.
Skyp Netflix Amazon logoSkyp Netflix Amazon logo

——-

اینها تنها چند نمونه هستند. چه از آن آگاه باشید یا نه، هوش مصنوعی تأثیر بسیار زیادی بر زندگی روزمره (کار) ما دارد. برای بسیاری از ما، فناوری هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا کارهایمان را کارآمدتر انجام دهیم و به طور کلی زندگی – و مشاغل – ما را آسان‌تر می‌کند.

به این ترتیب، هوش مصنوعی امروز نقش بزرگی در تغییر منابع انسانی و نیروی کار ایفا می کند. کاهش تعصب انسانی، افزایش کارایی در ارزیابی نامزدها، بهبود روابط با کارکنان، بهبود انطباق، افزایش پذیرش معیارها و بهبود یادگیری در محل کار برخی از مزایایی است که امروزه سازمان‌ها تجربه می‌کنند.

Jeanne Meister در مقاله خود با عنوان “آینده کار: تقاطع هوش مصنوعی و منابع انسانی” بیان کرد که چگونه رهبران منابع انسانی باید شروع به آزمایش با تمام جنبه های AI برای ارائه ارزش به سازمان خود کنند. به گفته او، رهبران منابع انسانی شروع به آزمایش هوش مصنوعی می کنند تا با استفاده از چت بات ها برای استخدام، خدمات کارکنان، توسعه کارمندان و مربیگری، ارزش بیشتری به سازمان ارائه کنند.

تا کنون، استخدام و جذب استعدادها، زمینه هایی هستند که راه حل های هوش مصنوعی در آنها موثرترین هستند. تعداد فزاینده ای از استارت آپ ها و ارائه دهندگان خدمات وجود دارد که منابع انسانی را با راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی برای فعالیت هایی مانند:

  • منبع یابی (به عنوان مثال، Textio)؛
  • مصاحبه (myInterview)؛
  • سوار شدن (Talla)؛
  • مربیگری (سابر) و;
  • مراکز خدمات کارکنان (ServiceNow).

در حال حاضر، این راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای منابع انسانی و نیروی کار بیشتر شبیه محصولات تحلیلی هستند که توسط داده‌ها هدایت می‌شوند و توسط People Analytics نسل بعدی ارائه می‌شوند.»

وقتی صحبت از هوش مصنوعی در منابع انسانی به میان می آید، طبق گفته برسین، «کاربردهای هوش مصنوعی اساساً برنامه های تحلیلی هستند، جایی که نرم افزار از تاریخچه و الگوریتم ها و داده ها استفاده می کند تا در طول زمان هوشمندتر و هوشمندتر شود». جالب ترین بخش تجزیه و تحلیل افراد، رابط بین هوش مصنوعی و مهارت انسانی است.

سرمایه گذاری در هوش مصنوعی به طور تصاعدی در حال رشد است. شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی می‌کند که بازار هوش مصنوعی از 12.5 میلیارد دلار در سال 2017 به 46 میلیارد دلار تا سال 2020 افزایش می‌یابد که بر تمام شیوه‌های تجاری تقریباً در هر صنعت تأثیر می‌گذارد.

موسسه تحقیقاتی مک کینزی در گزارش ژانویه 2017 خود با عنوان “آینده ای که کار می کند: اتوماسیون، اشتغال و بهره وری” اشاره کرد که فن آوری های اتوماسیون مانند روباتیک پیشرفته و هوش مصنوعی محرک های قدرتمندی برای بهره وری و رشد اقتصادی هستند که می توانند به ایجاد مازاد اقتصادی کمک کنند. افزایش رفاه کلی جامعه

به گفته مک کینزی، اتوماسیون می تواند بهره وری اقتصاد جهانی را سالانه بین 0.8 تا 1.4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی تسریع بخشد. با فرض اینکه نیروی انسانی جایگزین شده با اتوماسیون دوباره به نیروی کار می پیوندد.

از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل اتوماسیون آن‌ها تفاوت‌های قابل‌توجهی را در میان بخش‌های مختلف اقتصاد و در میان مشاغل درون آن بخش‌ها یافت. با در نظر گرفتن عوامل فنی، اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر سرعت و میزان اتوماسیون، مک‌کینزی تخمین زد که تا سال 2030 تا 30 درصد از فعالیت‌های کاری فعلی می‌تواند جابجا شود.

مک کینزی تخمین زد که تا سال 2030 تا 30 درصد از فعالیت‌های کاری فعلی می‌تواند جابجا شود.

زمانی که موضوع هوش مصنوعی و تاثیر آن بر مشاغل و اقتصاد مطرح می شود، تمرکز اصلی گفتگو روی مشاغل یقه آبی بود. طبق گزارش CB Insights و State of Automation، 4.6 میلیون شغل خرده‌فروش تنها در ایالات متحده به دلیل هوش مصنوعی در معرض خطر هستند. همین موضوع برای 4.3 میلیون آشپز و پیشخدمت، 3.8 میلیون نظافتچی، 2.4 میلیون جابجایی و کارگر انبار، 1.8 میلیون راننده کامیون و 1.2 میلیون کارگر ساختمانی صدق می کند.

با توجه به CB Insights، موج رو به رشدی از پلتفرم‌های نرم‌افزار اتوماسیون و تقویت متخصص (EAAS) با هوش مصنوعی، ما را به سمت عصر جدیدی از بهره‌وری به کمک هوش مصنوعی و/یا بهره‌وری تقویت‌شده با هوش مصنوعی هدایت می‌کند. این پلتفرم‌های EAAS از هوش ماشینی برای تکرار و تقویت درک انسان استفاده می‌کنند.

این بهره وری تقویت شده با هوش مصنوعی شروع به تهدید مشاغل یقه سفید نیز می کند. و بر اکثر مشاغل رایج مانند وکلا، منابع انسانی، معلمان، معامله گران، فروش، بازاریابی، محققان، حسابداران، توسعه دهندگان نرم افزار و غیره تاثیر خواهد گذاشت.

Industries that can be impacted by AIIndustries that can be impacted by AI

(تصویر از CB Insights گرفته شده است)

«آیا هوش مصنوعی و اتوماسیون مشاغل ما را از بین خواهند برد؟ این سوال بارها در گذشته مطرح شده است و پاسخ این است: “نه” تا زمانی که بتوانیم خود را برای آینده دوباره مهارت دهیم. با این حال می‌توانیم انتظار تغییر ساختاری در مشاغل خود را داشته باشیم.»

تاریخ و تغییر

بسیاری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، دهه‌هاست که وجود دارند. ربات های پیشرفته، وسایل نقلیه خودران و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) نزدیک به نیم قرن است که توسط آژانس های دفاعی مورد استفاده قرار گرفته اند.

فناوری همیشه ترس از بیکاری گسترده را برانگیخته است. لوئیس آنسلو، یک راه حل گرا، پرومته و طراح که خود را معرفی می کند، این واکنش را در نشریه خود توضیح می دهد: «بیش از 200 سال است که روبات ها تمام مشاغل را به دست گرفته اند». در دهه 1930، جان مینارد کینز، اقتصاددان مورد تحسین قرار گرفت که فناوری را به عنوان یکی از دلایل بیکاری در رکود بزرگ مطرح کرد. به این ترتیب، همیشه یک موضوع داغ بوده است.

بی‌بی‌سی کپیتال اخیراً تاریخچه ترس‌های بی‌اساس از آینده کار را منتشر کرده است که بیان می‌کند در سال 1959، ریاضی‌دان آی جی گود پیش‌بینی کرد که «تمام مشکلات علم و فناوری به ماشین‌ها واگذار خواهد شد و دیگر برای مردم ضروری نخواهد بود. کار کردن».

مقاله دیگری که اخیراً توسط مؤسسه تحقیقاتی مکینزی انجام شده است، «آینده کار برای مشاغل، مهارت‌ها و دستمزدها چه معنایی خواهد داشت» بیان می‌کند که این نوع تغییر مهارت یا جابجایی شغل جدید نیست.

Employment change in the USEmployment change in the US

(تصویر از موسسه جهانی مکینزی گرفته شده است)

اولین انقلاب صنعتی در قرن هجدهم در انگلستان آغاز شد و از آن زمان اقتصادهای اروپا، ایالات متحده و سایر کشورها دستخوش دو موج شدید تغییر ساختاری شده اند. مکانیزاسیون باعث ایجاد انقلابی در کشاورزی و صنعت شد و مهاجرت کارگران از روستاها به شهرها را تشویق کرد. دومین تغییر ساختاری در 60 سال گذشته رخ داد زیرا سهم اشتغال تولیدی در برخی کشورها کاهش یافت در حالی که بخش خدمات رشد کرد.

بر اساس تحقیقات مکینزی، تغییرات شغلی همراه با این فرآیند تحول ساختاری بسیار زیاد بوده است. در طول این جابجایی های بزرگ کارگران در مشاغل و صنایع، اشتغال کلی به عنوان سهمی از جمعیت به طور کلی به رشد خود ادامه داده است.

اقتصادهای جهانی مانند ایالات متحده، چین، هند، آلمان، ژاپن و برزیل بیشتر از اقتصادهای نوظهور مانند اندونزی، کره جنوبی، ترکیه و غیره تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. تأثیر هوش مصنوعی و اتوماسیون بسته به سطح درآمد، جمعیت و جمعیت کشور متفاوت است. ساختار صنعت

انتظارات در مقابل واقعیت

بنابراین، آیا هوش مصنوعی و اتوماسیون می روند و مشاغل ما را خودکار می کنند؟

تا کنون، هوش مصنوعی و رباتیک برای «اتومات کردن مشاغل»، به‌عنوان «اتوماتیک وظایف» و «افزایش» کارکردهای انسانی که به نوبه خود بهره‌وری و عملکرد را افزایش می‌دهد، استفاده نشده است.

بیشتر مشاغل روزانه ما با کارهایی مانند کاغذبازی، برنامه ریزی، جدول زمانی، حسابداری، هزینه ها و غیره مرتبط است (همانطور که در زیر با درصد متوسط نشان داده شده است). البته، برون سپاری این وظایف تکراری به دستیارهای دیجیتال یا نرم افزارهای خودکار مفید است و زمان بیشتری را برای تفکر عمیق و خلاقیت آزاد می کند.

Daily job tasks that can be affected by automationDaily job tasks that can be affected by automation

(تصویر از سری PWC Consumer Intelligence گرفته شده است )

وقتی صحبت از فناوری‌های شناختی می‌شود که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و در حال حاضر در بازار موجود هستند، تأثیر اصلی آنها تا کنون افزایش عملکردهای شغلی موجود بوده است، نه حذف کارگران. ماشین‌ها یا سیستم‌هایی که می‌توانند به طور طبیعی استدلال کنند، بیاموزند و با مردم تعامل داشته باشند، احتمالاً به حذف کارهای تکراری ادامه می‌دهند، به نیروی کار کمک می‌کنند تا کارهایشان را بهتر و سریع‌تر انجام دهند و زمان را برای کارهای جالب‌تر آزاد کنند.

برای اکثر نیروهای کار، فناوری‌های شناختی به احتمال زیاد آنها را قادر می‌سازد تا به سمت نقش‌های جدید و ارزشمندتر حرکت کنند. بنابراین بیشتر سازمان ها و کارمندان آنها احتمالاً اثرات مثبتی را از فناوری و اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی تجربه می کنند.

Chart on AI exceeding human performanceChart on AI exceeding human performance

(تحقیق از دانشگاه های آکسفورد و ییل)

پذیرش و استراتژی

از تمام این تحلیل‌ها کاملاً مشخص می‌شود که مشاغلی که شامل (بسیاری از) کار فیزیکی در محیط‌های قابل پیش‌بینی – از جمله کارگران تولید و نظافت‌کنندگان ساختمان و زمین – و همچنین نقش‌های پشتیبانی اداری مانند منشی‌ها و دستیاران اداری، احتمالاً با تأثیر قابل‌توجهی مواجه خواهند شد. در مورد فعالیت های خود در نتیجه هوش مصنوعی و اتوماسیون. از سوی دیگر، پزشکان و متخصصان مانند مهندسان و متخصصان کسب و کار، کمتر احتمال دارد که چنین تأثیری را تجربه کنند.

سطح فعلی الزامات آموزشی برای مشاغل با احتمال خودکار شدن این فعالیت ها مرتبط است. مشاغلی که به تحصیلات عالی نیاز دارند عموماً شامل فعالیت‌های کاری می‌شوند که نسبت به مشاغلی که به دیپلم دبیرستان و کمی تجربه نیاز دارند، خودکارسازی کمتری دارند.

کارگرانی که تحت تأثیر اتوماسیون قرار گرفته اند به راحتی شناسایی می شوند، در حالی که مشاغل جدیدی که به طور غیرمستقیم از فناوری و تغییر در مجموعه مهارت ها ایجاد می شوند، کمتر قابل مشاهده هستند و در صنایع و مناطق جغرافیایی مختلف پخش می شوند.

گزارش مجمع جهانی اقتصاد با عنوان “آینده مشاغل” به استراتژی اشتغال، مهارت ها و نیروی کار برای آینده می پردازد. نویسندگان این گزارش از مدیران ارشد منابع انسانی و افسران استراتژی از کارفرمایان پیشرو جهانی پرسیدند که تغییر فعلی به ویژه برای اشتغال، مهارت‌ها و استخدام در صنایع و مناطق جغرافیایی به چه معناست.

آنها دریافتند که پیشرفت های فعلی در هوش مصنوعی و اتوماسیون، شیوه زندگی و نحوه کار ما را متحول خواهد کرد. برخی از مشاغل ناپدید خواهند شد، برخی دیگر رشد خواهند کرد و مشاغلی که حتی امروز وجود ندارند به امری عادی تبدیل خواهند شد. آنچه مسلم است این است که نیروی کار آینده باید مجموعه مهارت های خود را برای حفظ سرعت هماهنگ کند.

Skills needed for AI and not needed for AISkills needed for AI and not needed for AI

به گفته Laetitia Vitaud، محقق آینده کار و مصرف، بیشتر بخش‌ها یا بخش‌های منابع انسانی شرکت‌های مدرن ما به «ماشین‌هایی» فرآیند محور تبدیل شده‌اند که افراد را مانند دارایی‌ها مدیریت می‌کنند، نه انسان‌هایی منحصربه‌فرد که نیاز به توجه شخصی دارند.

در عوض، دپارتمان‌های منابع انسانی «سیستم‌های» مهندسی فرآیند از بالا به پایین را اجرا می‌کنند – برای جذب منابع بزرگ، رسیدگی به حقوق و دستمزد، سازمان‌دهی ارزیابی‌های سالانه، ارسال دسته‌ای از کارمندان به آموزش و غیره – که فضای کمی برای شخصی‌سازی، انعطاف‌پذیری و خلاقیت

لیتیتیا در انتشارات خود، «آیا هوش مصنوعی می‌تواند «انسان» را به منابع انسانی بازگرداند؟» توضیح می‌دهد که آنچه بسیاری از متخصصان منابع انسانی از درک آن ناتوان هستند این است که چگونه هوش مصنوعی فرصتی منحصر به فرد برای تعریف مجدد منابع انسانی و ایجاد ارتباط بیشتر به آن فراهم می‌کند.

به طور خلاصه

بنابراین، کلید توسعه یک استراتژی هوش مصنوعی و اتوماسیون برای منابع انسانی خواهد بود که با تجزیه و تحلیل اینکه چه نقش‌های شغلی، فرآیندها و جریان‌های کاری مجدداً توسط هوش مصنوعی مهارت خواهد یافت، آغاز می‌شود. جین مایستر در مقاله اخیر خود با عنوان “هوش مصنوعی به علاوه هوش انسانی آینده کار است” بیان می کند که چگونه می توان به مفاهیم هوش مصنوعی و اتوماسیون در وظایف کاری، نقش های کلیدی شغلی و فرآیندهای کاری فکر کرد. شما می توانید به سادگی با پرسیدن شروع کنید:

  • خودکار کردن : فعالیت‌های کلیدی در این نقش که می‌توان آن‌ها را خودکار کرد تا کارایی و اثربخشی بیشتری را برای انجام وظایف روتین فراهم کند، چیست؟
  • افزودن : چگونه می توان با استفاده از تجزیه و تحلیل افراد برای شناسایی بینش های تجاری جدید برای برنامه ریزی و اقدامات استراتژیک بهتر، ارزش بیشتری ایجاد کرد؟
  • Amplify : کدام فرآیندهای کاری و جریان های کاری می توانند توسط فناوری های هوش مصنوعی برای تقویت فعالیت های انسانی و تصمیم گیری مجدد طراحی شوند؟

نمودار زیر عوامل مهمی را نشان می دهد که برای استراتژی هوش مصنوعی برای منابع انسانی و نیروی کار مورد نیاز است. بر اساس این مبانی و عوامل اساسی، می توان یک پیشنهاد ارزش برای کسب و کار و استعداد (آینده) آن ایجاد کرد.

فناوری نه تنها یک عامل کلیدی در ایجاد بهترین تجربه برای کارمندان است. با آمادگی صحیح، رهبران منابع انسانی می توانند از این مفاهیم برای ارائه فرهنگ نوآوری استفاده کنند. دیجیتالی شدن و استقبال از اتوماسیون به کارآمدترین روش مطمئناً عملکرد انسانی یک سازمان را افزایش می دهد.

آینده در دستان خود ماست و باید با پذیرش این واقعیت که آینده ما در مورد همکاری انسان ها و ماشین هاست، استراتژی لازم را برای آماده سازی خود برای آینده بهتر خودمان برنامه ریزی و اجرا کنیم .

Soumyasanto Sen یک مشاور / مبشر / سرمایه گذار در فناوری های منابع انسانی و نیروی کار، تحول دیجیتال و مشاوره مدیریت است. همچنین یک کارآفرین پرشور و بنیانگذار People Conscience (مشاوره و مشارکت استارتاپی). Soumyasanto در حال حاضر بر روی تجزیه و تحلیل افراد مبتنی بر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل فرهنگ، بلاک چین، اقتصاد گیگ و تحول دیجیتال برای مشاغل مردم محور تمرکز کرده است. بیش از 13 سال تجربه در استراتژی ها، تحلیل ها، محصولات، رهبری، مشاوره مدیریت و کارآفرینی در کسب و کار و فناوری

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *