چرا باید تفاوت های نسلی در محل کار را بپذیریم؟

آیا تفاوت نسلی در محیط کار یک چیز است یا نه؟ برخی می گویند قطعاً اینطور هستند، برخی دیگر می گویند که آنها یک افسانه مطلق هستند .

در این مقاله، ما قصد داریم نگاهی به تنوع نسلی کنونی در محیط کار بیندازیم. چه نسل هایی نیروی کار جهانی را تشکیل می دهند، چگونه کار را درک می کنند و سازمان ها چگونه می توانند از تفاوت های نسلی در محیط کار بهره مند شوند؟

در چیست؟

نسل خاموش (متولد قبل از 1946)
بیبی بومر (متولد بین 1946 و 1964)
Gen X (متولد بین 1965 و 1980)
Gen Y (متولد اوایل دهه 80 و اواسط دهه 90)
Gen Z (متولد بین 1996 و 2012)
سازمان ها چگونه می توانند از تفاوت های نسلی در محیط کار بهره مند شوند؟
مزایای تنوع نسلی
بسته شدن


امروزه تنوع نسلی در محیط کار

به طور کلی، امروزه پنج نسل در محل کار وجود دارد:

  • نسل خاموش
  • بیبی بومرها
  • ژنرال X
  • ژنرال Y
  • ژنرال Z

The US workforce in 2030The US workforce in 2030

تا سال 2030، بیشترین بخش از نیروی کار ایالات متحده (هنوز) را افراد هزاره تشکیل خواهند داد.

نسل خاموش (متولد قبل از 1946)

نسل خاموش، که به عنوان سنت‌گرایان نیز شناخته می‌شود، به افرادی اطلاق می‌شود که در جایی بین سال‌های 1925 و 1945 به دنیا آمده‌اند. اگر نمی‌دانید که چرا این نسل به عنوان “ساکت” نامیده می‌شود، به این دلیل است که در گذشته از کودکان انتظار می‌رفت دیده شوند تا شنیده شوند (به عبارت دیگر، همانطور که به آنها گفته شده عمل کنند و خوب باشند).

در حالی که ما چیز زیادی در مورد این گروه جمعیتی در محل کار نمی شنویم، که با توجه به سن آنها منطقی است، معمولاً ویژگی های زیر به آنها نسبت داده می شود:

سخت کوش
این نسلی است که در دوران رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم بزرگ شد. آنها به کار به عنوان یک امتیاز فکر می کنند و به دلیل اخلاق کاری قوی خود شناخته می شوند.

اراده قوی
یک پیامد منطقی از بزرگ شدن – و مجبور به زنده ماندن – در زمان های بخصوص سخت.

وفادار و محترم نسبت به اقتدار
سنت گرایان اغلب در تمام طول حرفه خود با کارفرمای یکسانی بوده اند. با این حال، آنها انتظار وفاداری مشابهی از کارفرمایان خود دارند.

همانطور که از نام “نسل خاموش” پیداست، افراد این گروه یاد گرفتند که به اقتدار احترام بگذارند و برای همنوایی ارزش قائل شوند.

سنت‌گرایان را کجا در نیروی کار پیدا کنیم؟
بسیاری از سنت گرایان تا کنون (تا حدی) بازنشسته شده اند. کسانی که هنوز فعال هستند اغلب خود را در نقش های مشاوره، شریک یا به عنوان مثال در نقش های پشتیبانی ارشد می یابند. برای دریافت ایده در مورد انواع کار، سنت گرایان می توانند مقاله ما را در مورد 13 شغل برتر برای کارگران مسن تر بررسی کنند.

بیبی بومر (متولد بین 1946 و 1964)

به طور منطقی، بیبی بومرها کسانی هستند که از نسل خاموش پیروی می کنند. بر خلاف پیشینیان، مطالب زیادی در مورد این گروه نوشته شده است. ویژگی های مشترک عبارتند از:

هدف گرا
بومرها از نظر تحصیلی و مالی نسبت به نسل‌های قبلی فرصت‌های بیشتری داشتند که باعث می‌شود آنها بیشتر به موفقیت‌محور و شغل متمرکز شوند .

رقابتی
بیبی بومرها بسیار سخت کوش هستند و اغلب خود را با موفقیت های حرفه ای خود تعریف می کنند. به این ترتیب، آنها در محیط کار نسبتاً رقابتی هستند و به ساختار سلسله مراتبی اعتقاد دارند.

روابط ارزشی
این نسل برای روابط انسانی ارزش زیادی قائل است . بومرها در دوران رشد، تماس تلفنی برقرار می کردند و نامه می نوشتند و از این رو مهارت های بین فردی خود را تقویت می کردند. در حالی که از تلفن های همراه و تبلت استفاده می کنند، بیشتر از آنها به عنوان ابزار بهره وری (به جای ابزارهای اتصال) استفاده می کنند.

بیبی بومرها را از کجا در محل کار پیدا کنیم؟
کجا نمی توانیم آنها را پیدا کنیم، احتمالاً سؤال بهتری است. در حالی که بومرها بخشی از نیروی کار سالخورده هستند که به سرعت در حال افزایش است، تنها در اتحادیه اروپا، کارگران بالغ 16٪ از کل نیروی کار را تشکیل می دهند.

در کشورهایی مانند آلمان، فنلاند و سوئد تعداد کارگران بالای 55 سال حتی نزدیک به یک در پنج است. به عبارت دیگر: افراد این گروه در تمام صنایع و در نقش های مختلف بی شماری فعال هستند.

Gen X (متولد بین 1965 و 1980)

در نتیجه یک دوره کاهش تولد پس از رونق نوزاد، نسل X به طور قابل توجهی کوچکتر از گروه قبلی است. آنها همچنین تمایل به تنوع قومی بیشتر و تحصیلات بهتر از بومرها دارند. ویژگی ها عبارتند از:

انعطاف پذیر
درست همانطور که ژنرال Z والدین خود را پس از بحران مالی سال 2008 درگیر کرد، ژنرال X شاهد رنج والدین آنها در دوران سخت اقتصادی در دهه 80 بود. این یکی از دلایلی است که آنها کمتر به یک کارفرما متعهد هستند و به خوبی با تغییرات سازگار می شوند.

سخت کار کن، سخت بازی کن
نسل X اولین گروهی بود که تاکید بیشتری بر تعادل کار/زندگی که در مورد آن بسیار صحبت شده بود، داشت. مطمئناً کار مهم است، اما آنها کار کردن را به زندگی ترجیح می دهند تا برعکس.

فردگرا
ژنرال X در زمانی بزرگ شد که خانواده های دو درآمدی در حال افزایش بودند. زنان به طور فزاینده‌ای شروع به پیوستن به نیروی کار کردند و نسلی از بچه‌های به‌اصطلاح لچ‌کلید ایجاد کردند. در نتیجه، Gen X کاملاً مستقل، خودکفا و مدبر است.

Gen X را در کجای محل کار پیدا کنیم؟
اگرچه ژنرال Y ممکن است از نسل X به عنوان بزرگترین درصد نیروی کار بیشتر باشد، ناگفته نماند که نسل X همچنان تأثیر غیرقابل انکاری در سراسر نیروی کار جهانی دارد.

ژنرال Y (متولد اوایل دهه 80 و اواسط دهه 90)

حالا اگر یک نسل وجود داشته باشد که بارها در مورد آن نوشته شده و صحبت شده است، آن نسل است. نسل Y – که اغلب به عنوان هزاره ها شناخته می شود – در حال حاضر بزرگترین گروه در نیروی کار است که 35٪ از کل کارکنان را شامل می شود. در میان فهرست بلندی از «ویژگی‌ها» می‌بینیم:

ارزش همکاری و کار گروهی
در حالی که پیشینیان آنها می توانند نسبتاً فردی و رقابتی باشند، ژنرال Y برای همکاری و کار گروهی ارزش قائل است.

آنها شغل خود را تغییر می دهند (اغلب)
در جایی که نسل‌های قبلی به این فکر می‌کردند که ارزش خود را ثابت کنند و «ساعت‌ها را به‌عنوان راهی برای بالا رفتن از پله‌های شرکتی» به کار ببرند، هزاره‌ها فکر می‌کنند که برای مشاغل جدید کارآمدترین راه پیشرفت هستند.

اما یافتن شرکتی که با ارزش‌های شخصی آن‌ها مطابقت داشته باشد و شغل «درست» را به آن‌ها ارائه دهد نیز دلایلی است که هزاره‌ها اغلب شغل خود را تغییر می‌دهند.

حقوق همه چیز نیست
به عنوان یک نتیجه منطقی از موارد فوق، همه هزاره ها حقوق را اولویت شماره یک خود نمی دانند. کل بسته شامل انواع مختلف مزایای کارمند، مزایا، فرصت های توسعه شخصی و البته شغل مناسب، بیش از پول به تنهایی اهمیت دارد.

ژنرال Y را از کجا در محل کار پیدا کنیم؟
هزاره ها که امروزه بزرگترین گروه در نیروی کار هستند، به معنای واقعی کلمه همه انواع نقش ها را در همه صنایع ایفا می کنند. در حالی که بسیاری از آن‌ها در دنیای شرکت‌های «کلاسیک» کار می‌کنند، بسیاری نیز به یکی از استارت‌آپ‌های بی‌شماری (فناوری) پیوسته‌اند.

Why We Should Embrace Generational Differences in the WorkplaceWhy We Should Embrace Generational Differences in the Workplace

Gen Z (متولد بین 1996 و 2012)

جوانترین در میان پنج نسل ما در محل کار، نسل Z است که به نام iGeneration یا بومی دیجیتال نیز شناخته می شود. زمان ملاقات با نسل Z در چند ویژگی:

دانش فنی
بیش از هر نسل دیگری در محل کار، Gen Z هیچ مشکلی در استفاده از آخرین برنامه‌ها، فناوری‌ها یا پلتفرم‌ها ندارد. این کاری است که آنها انجام می دهند.

آنها برای امنیت (شغل) ارزش قائل هستند
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این نسل دیگری است که والدین خود را دیدند که عواقب یک بحران مالی بزرگ را متحمل شدند. به این ترتیب، آن‌ها شغلی می‌خواهند که برایشان یک زندگی امن (شخصی) فراهم کند و از مزایای سلامت مالی مانند مشاوره در مورد وام و پس‌انداز قدردانی می‌کنند.

آنها خودمختار هستند
هر زمان که یک بومی دیجیتال با مشکلی در زندگی واقعی روبرو می شود، به دنبال راه حلی آنلاین می گردد. با کمک یک یوتیوب یا راهنمای دیگر، آنها تمایل دارند بسیاری از مسائل را خودشان حل کنند.

Gen Z را از کجا در محل کار پیدا کنیم؟
با توجه به اینکه اکثر نسل Z در حال حاضر بین 7 تا 23 سال سن دارند، بسیاری از آنها به تازگی وارد نیروی کار شده اند. بنابراین آنها اغلب خود را در موقعیت‌های ابتدایی یا کارآموزی یا برنامه‌های تحصیلات تکمیلی می‌بینند. اما اینستاگرام، یوتیوب یا سایر کارآفرینان آنلاین خودساخته نیز از این قاعده مستثنی نیستند!

بعد از نسل Z چه می آید؟

سازمان ها چگونه می توانند از تفاوت های نسلی در محیط کار بهره مند شوند؟

 

در این Learning Bite، نحوه انجام سازمان ها را به اشتراک می گذاریم
از تفاوت های نسلی در محل کار بهره مند شوید.

 

حال، به مزایای تنوع سنی در محیط کار و اینکه چگونه سازمان ها می توانند از تفاوت های نسلی در محیط کار بهره مند شوند.

من معتقدم که تا به حال ثابت کرده ایم که قطعاً تفاوت هایی بین نسل ها وجود دارد . صرف این واقعیت که هر گروه در یک فضای سیاسی و اقتصادی متفاوت متولد شده است، هر یک با چالش‌ها و پیشرفت‌های (فناوری) خاص خود، نشان می‌دهد که ما از دریچه‌ای متفاوت به محل کار نگاه می‌کنیم.

و این واقعاً چیز خوبی است.

مزایای تنوع نسلی

باعث نوآوری می شود
مطالعه فوربس اینسایت در میان بیش از 300 شرکت بزرگ جهانی نشان می دهد که تنوع یک محرک کلیدی برای نوآوری است. مجموعه ای متنوع از تجربیات، دیدگاه ها و پیشینه ها برای نوآوری و توسعه ایده های جدید ضروری است.

تنوع مهارت
قبلاً اشاره کردیم که چگونه بیبی بومرها برای ایجاد روابط تماس تلفنی برقرار می کردند و نامه می نوشتند و چگونه این امر مهارت های بین فردی آنها را تقویت می کرد. نسل‌های جوان مهارت‌های دیجیتال قوی‌تری دارند.

زیبایی نیروی کار چند نسلی در این واقعیت نهفته است که هر نسلی مجموعه‌ای از مهارت‌ها را به میز می‌آورد. اغلب، این مهارت ها مکمل یکدیگر خواهند بود که فرصتی عالی برای پیوند بین نسلی تیم ایجاد می کند.

داشتن دیدگاه های متعدد
به لطف شیوه های متفاوت تفکرشان در مورد جهان – و محل کار – هر نسل فرآیند فکری مجزایی خواهد داشت. بنابراین، نیروی کار چند نسلی منبعی برای دیدگاه‌های مختلف در مورد هر موضوع و ایده‌ای خواهد بود.

این نه تنها سازمان شما را برای جمعیتی بسیار گسترده‌تر از مشتریان جذاب‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود شما برای یک نامزد جمعیتی گسترده‌تر نیز جذاب‌تر شوید.

Diversity leads to better decisionsDiversity leads to better decisions

دو سر به وضوح بهتر از یک سر هستند. اما دو سر متفاوت در نهایت بهتر هستند
تحقیقات نشان داده است که بیش از دو نفر که به سادگی یکسان فکر می کنند.

آینده نیروی کار خود را محافظت کنید
بسیاری از سازمان ها به فکر تقویت نیروی کار خود در آینده هستند. و به درستی: ما دنیایی داریم که به سرعت در حال دیجیتالی شدن است، انبوهی از افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند و بازار استخدامی که عمدتاً بر اساس نامزدها است.

خبر خوب این است که این وضعیت نمونه ای عالی از چگونگی بهره مندی سازمان ها از تفاوت های نسلی در محل کار است.

داشتن نیروی کار چند نسلی، شرکت ها را قادر می سازد تا ابتکاراتی مانند یک برنامه راهنمایی دو طرفه را راه اندازی کنند. استعدادهای بالغ می توانند دانش، تجربه و مهارت های خود را با نسل های جوان به اشتراک بگذارند و بالعکس.

این نوع راهنمایی، به ویژه زمانی که بخشی از برنامه ریزی استراتژیک نیروی کار باشد، می تواند انتقال مهارت های حیاتی را تضمین کند. فایده آن دو برابر است. از یک طرف، شما گروهی از کارمندان جوان را دارید که به طور کامل مجهز هستند تا در زمان فرا رسیدن زمان، مسئولیت را بر عهده بگیرند. از سوی دیگر، ممکن است بتوانید استعدادهای بالغ خود را (پاره وقت) حفظ کنید زیرا آنها از نقش جدید خود به عنوان مربی شرکت لذت می برند.

یک مزیت رقابتی
چیزی که می توان از موارد فوق کسر کرد این است که نیروی کار چند نسلی به شما مزیت رقابتی می دهد. داشتن چندین نسل که در سازمان شما کار می کنند، شما را برای مخاطبان وسیع تری از مشتریان بالقوه و نامزدها جذاب تر می کند.

در زمانی که تنوع در سطح جنسیتی، قومیتی و سنی یک موضوع داغ است، کارفرمای چند نسلی بودن قطعا یک امتیاز مثبت است.

عملکرد و بهره وری بهتر
بر اساس یک جلسه توجیهی اجرایی توسط بنیاد SHRM ، تحقیقات نشان می‌دهد که تنوع نسلی می‌تواند عملکرد سازمانی را بهبود بخشد و شیوه‌های منابع انسانی که جو تنوع سنی را در یک شرکت بهبود می‌بخشد به طور بالقوه می‌تواند این عملکرد را بیشتر بهبود بخشد و جابجایی کارکنان را کاهش دهد.

طبق همین جلسه، کارگران مسن تر و جوان تر در شرکت هایی با تیم های کاری مخلوط سن بهره وری بیشتری دارند.

بسته شدن

بنابراین، آیا تفاوت های نسلی در محل کار یک چیز است یا یک افسانه؟ من فکر می کنم ما ثابت کرده ایم که آنها قطعا یک چیز هستند و در این زمینه خوب هستند. ما در حال حاضر در موقعیت نسبتاً منحصربه‌فردی هستیم که نه یک، نه دو، بلکه پنج نسل مختلف در محل کار داریم.

هر نسلی مجموعه منحصربه‌فردی از مهارت‌ها، باورها و شایستگی‌های خاص خود را دارد که می‌توان آن‌ها را به روی میز آورد و با هم می‌توانند سازمان‌ها و جوامع را به سوی دستاوردهای بی‌سابقه سوق دهند. بنابراین، بیایید همین الان شروع به پذیرش تفاوت های نسلی در محل کار کنیم، درست است؟

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *