چگونه استخدام نابینا تنوع محیط کار را افزایش می دهد

استخدام نابینا بسیاری از مشکلات را حل می کند. این نه تنها به تنوع بیشتر منجر می شود، بلکه منجر به درآمد بیشتر نیز می شود. در این وبلاگ، من توضیح خواهم داد که استخدام کور چیست و چگونه بازده سرمایه گذاری واضح و ملموسی را نشان می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که هر یک درصد افزایش در تنوع نژادی در محل کار با افزایش 9 درصدی درآمد فروش مرتبط است. تحلیل مک‌کینزی نشان می‌دهد که شرکت‌هایی با متنوع‌ترین هیئت‌های اجرایی، از نظر زنان و اتباع خارجی، درآمدهای قبل از بهره و مالیات (EBIT) دارند که به طور متوسط ۱۴ درصد بیشتر است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که افزایش تنوع منجر به نیروی کار سخت تر و خلاق تر می شود. این حوزه ای است که استخدام نابینا واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

استخدام نابینا: یک تعریف

استخدام کور به هر تکنیکی گفته می شود که اطلاعات شخصی یک نامزد را از طرف استخدام کننده یا مدیر استخدام ناشناس می کند یا “کور” می کند که می تواند منجر به سوگیری ناخودآگاه (یا آگاهانه) در مورد نامزد شود. این سوگیری معمولاً ناعادلانه و تبعیض آمیز است زیرا بسیاری از اطلاعات شخصی ارائه شده به طور کلی با عملکرد او در حین کار ارتباطی ندارد.

استخدام کورکورانه تنوع محل کار را افزایش می‌دهد، زیرا به استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام اجازه می‌دهد هنگام ارزیابی مهارت‌ها، دانش و پتانسیل یک نامزد برای موفقیت، عینی‌تر عمل کنند، در حالی که از تعصبات مربوط به نژاد، جنسیت، سن و سطح تحصیلات نامزد باقی بمانند.

استخدام نابینا به عنوان بخشی از یک جنبش بزرگتر برای حذف عنصر قضاوت انسانی معیوب که در استخدام افرادی که در وهله اول واقعاً بهترین نامزدها بودند، تداخل می‌کند، مقبولیت بیشتری پیدا می‌کند. تحقیقات نشان داده شده در هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که کاندیداهایی که بر اساس یک الگوریتم استخدام شده‌اند، 50 درصد بیشتر از کاندیداهایی که بر اساس قضاوت انسانی استخدام‌کنندگان انتخاب می‌شوند، در کار موفق هستند.

استخدام نابینا با استفاده از رزومه

مطالعات در مورد غربالگری رزومه شواهدی از سوگیری انسان پیدا کرده است. رزومه هایی با نام های سفیدپوست 30 درصد بیشتر از رزومه های یکسان با نام های آمریکایی آفریقایی تبار مصاحبه دریافت می کنند. رزومه هایی با نام های قدیمی در مقایسه با رزومه های یکسان با نام های مدرن به عنوان کمتر مناسب برای شغل رتبه بندی شدند.

پس جای تعجب نیست که رایج ترین روش استخدام نابینا که مورد آزمایش قرار می گیرد، حذف نام و عکس نامزدها از رزومه و نمایه آنلاین آنهاست. اطلاعات شخصی دیگری که از رزومه حذف می شود، اطلاعاتی است که می تواند سن و سطح درآمد نامزد را نشان دهد، مانند سال فارغ التحصیلی، نام کالج، و آدرس آنها.

با این حال، مگر اینکه از فناوری استخدام استفاده کنید که نمایه ها و رزومه ها را ناشناس می کند، انجام رزومه های کور می تواند زمان بر یا حتی غیرممکن باشد.

استخدام کور با استفاده از آزمون های پیش از استخدام

استخدام نابینایان اولیه توسط ارکسترها انجام شد، زمانی که نوازندگان شروع به تست زدن در پشت صفحه نمایش برای پنهان کردن هویت خود کردند. نتایج این تست کور باعث افزایش نوازندگان زن در پنج ارکستر سمفونیک برتر ایالات متحده از کمتر از 5 درصد در سال 1970 به 25 درصد در دهه 1990 شد.

امروزه، استفاده از یک آزمون پیش از استخدام برای ارزیابی مهارت ها و دانش مرتبط با شغل، یک عمل بسیار رایج در برخی از حرفه ها (به عنوان مثال، توسعه نرم افزار) است. تا زمانی که داوطلبان بتوانند آزمون را از راه دور به پایان برسانند، می‌توان این نوع آزمون را با اختصاص شناسه‌های نامزد ناشناس به راحتی کور کرد. یکی دیگر از آزمون‌های پیش از استخدام کور، واداشتن داوطلبان برای تکمیل ارزیابی شخصیت است. تحقیقات نشان داده است که شرکت هایی که از ارزیابی شخصیت در فرآیند استخدام خود استفاده می کنند، دارای تنوع نژادی قابل توجهی در محل کار خود هستند.

مجدداً، اگر از نرم‌افزار یا سرویس شخص ثالثی که نامزدهای شما را ناشناس می‌کند و برای شما آزمایش می‌کند، استفاده نمی‌کنید، بسیار دشوار خواهد بود که با استفاده از آزمون یا ارزیابی پیش از استخدام، خود را برای داوطلبان کور کنید.

استخدام نابینا با استفاده از مصاحبه

روش سوم برای استخدام نابینا، مصاحبه های ناشناس است. یک مصاحبه ناشناس یک پرسش و پاسخ مکتوب در خانه یا مصاحبه ای است که در زمان واقعی از طریق چت انجام می شود. بسیاری از شرکت‌ها فرآیند استخدامی دارند که در حال حاضر شامل بخشی از فرآیند مصاحبه می‌شود، که می‌توان با اختصاص شناسه‌های نامزدها ناشناس ماند.

با این حال، بیشتر فرآیندهای استخدام شامل صفحه نمایش تلفن و مصاحبه حضوری نیز می شود. تقریباً غیرممکن است که یک فرد را از طریق یک تماس تلفنی ناشناس نشان دهید، چه رسد به اینکه در طول یک مصاحبه حضوری. سوال دیگری که باید از خود بپرسیم این است که در وهله اول مصاحبه های ناشناس چقدر مفید هستند اگر این شغل نیاز به تعامل شخصی تلفنی و حضوری زیادی مانند فروش یا خدمات مشتری دارد.

معیارهای استخدام در استخدام نابینا

Illustration: diversity recruitment metricsIllustration: diversity recruitment metrics

موفقیت برنامه استخدام نابینایان شما باید در معیارهای استخدامی شما در نظر گرفته شود. ساده ترین راه برای انجام این کار، تمرکز بر یک جمعیت یا گروهی است که می خواهید در استخدام خود افزایش دهید و از آن به عنوان مبنای تعیین موفقیت استفاده کنید.

  • فهرست کوتاه : نامزد شما در فهرست کوتاه آمار تنوع قبل و بعد از استخدام نابینا با استفاده از رزومه
  • تست : داوطلب شما آمار تنوع را قبل و بعد از استخدام کور با استفاده از آزمون های پیش از استخدام آزمایش می کند
  • مصاحبه : نامزد شما در حال مصاحبه با آمار تنوع قبل و بعد از استخدام کور با استفاده از مصاحبه است
  • استخدام : نامزد شما آمار تنوع را قبل و بعد از استخدام کور استخدام می کند
  • حفظ : آمار تنوع کارکنان شما قبل و بعد از استخدام کور

خوراکی های کلیدی

  1. استخدام کور به هر تکنیکی گفته می شود که اطلاعات شخصی یک نامزد را از طرف استخدام کننده یا مدیر استخدام ناشناس می کند یا “کور” می کند که می تواند منجر به سوگیری ناخودآگاه (یا آگاهانه) در مورد نامزد شود.
  2. استخدام کور، تنوع محل کار را افزایش می‌دهد، زیرا به استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام اجازه می‌دهد هنگام ارزیابی مهارت‌ها، دانش و پتانسیل یک نامزد برای موفقیت، بی‌طرف‌تر از نژاد، جنسیت، سن و سطح تحصیلات، هدفمندتر عمل کنند.
  3. در حال حاضر، ابزارهایی برای استخدام نابینایان با استفاده از رزومه و ناشناس کردن تست‌های پیش از استخدام وجود دارد، اما اینکه آیا ما هرگز مصاحبه نابینا را خواهیم دید، هنوز یک علامت سوال بزرگ است.
  4. موفقیت برنامه استخدام نابینایان شما باید با اندازه گیری آمار تنوع شما برای فهرست کوتاه، آزمون، مصاحبه، استخدام و حفظ قبل و بعد از استخدام نابینا در معیارهای استخدام نابینایان ثبت شود.
Ji-A Min، مدیر دانشمند داده در Ideal.com است، نرم افزاری که برای حذف اشتباهات استخدامی ساخته شده است. Ideal فوراً بهترین نامزدهای شرکت شما را با استفاده از تجزیه و تحلیل افراد فهرست می کند. Ji-A یک محقق منتشر شده است و دارای مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی صنعتی-سازمانی است. برای اطلاعات بیشتر، به Ideal.com یا @Ideal مراجعه کنید

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *