یک رویکرد رفاه کامل: چرا در زمان آشفته ضروری است

کارشناسان AIHR ما پیش‌بینی کردند که سازمان‌ها در آینده نزدیک توجه بیشتری به رفاه کلی خواهند داشت. از آنجایی که عوامل کلان اقتصادی همچنان بر مشاغل و کارمندان فشار وارد می‌کنند، این پیش‌بینی به سرعت در حال تحقق است و با آن، نیاز روزافزون سازمان‌ها نه تنها به اولویت‌بندی رفاه، بلکه ایجاد انعطاف‌پذیری در سراسر کسب‌وکار است.

در ادامه پیش‌بینی‌های روند منابع انسانی، ما بیشتر توضیح می‌دهیم که چرا رفاه کل برای سازمان‌ها اولویت باقی مانده است و منابع انسانی باید در هنگام ایجاد یک پیشنهاد رفاه کلی در نظر بگیرند.

مطالب
چرا رفاه کامل مهم است
توسعه یک رویکرد بهزیستی کلی تاثیرگذار
1. رفاه روانی
2. انعطاف پذیری
3. رفاه اجتماعی
4. رفاه مالی
5. رفاه جسمانی
6. رفاه شغلی

چرا رفاه کامل مهم است – اکنون بیش از هر زمان دیگری

بدون شک جهان طی چند سال گذشته رگباری از بحران ها را تجربه کرده است. از همه‌گیری، و عواقب (مداوم) آن در سه سال بعد، تا افزایش سریع قیمت‌های انرژی، تورم، و رکود اقتصادی در آینده که باعث اخراج گسترده کارگران شده است.

جای تعجب نیست که این کار تاثیر خود را گذاشته است. 87 درصد از آمریکایی ها نسبت به تورم احساس نگرانی می کنند، از هر 10 کارمند، 7 نفر نگران هستند که پاداش آنها با تغییرات قدرت خرید مطابقت نداشته باشد، و 98 درصد از متخصصان منابع انسانی تکان دهنده می گویند که در مقطعی از سال گذشته احساس سوختگی کرده اند.

که منجر به پتانسیل یک بحران جدید می شود – بحران فرسودگی شغلی کارکنان. اگر این ریسک جدید بالقوه نادیده گرفته شود، می تواند تأثیر جدی بر تداوم کسب و کار داشته باشد.

شرکت هایی که حمایت کافی (بهداشت روانی و رفاهی) را برای کارکنان خود ارائه نمی کنند (از جمله موارد دیگر):

  • افزایش غیبت و حضور در جلسه
  • افزایش تصادفات و جراحات محل کار
  • کاهش در تعامل و بهره وری
  • کاهش در حفظ و جذب استعداد.

در این چارچوب، واضح است که چرا سازمان‌ها شروع به اولویت‌بندی بهزیستی کلی و ایجاد انعطاف‌پذیری کرده‌اند، و بخش‌های منابع انسانی، به‌ویژه، می‌توانند امور را در دست بگیرند و مسئولیت بیشتری در قبال رفاه کلی افراد خود بپذیرند.

با این حال هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد.

در یک نظرسنجی سلامت محل کار که توسط موسسه تحقیقات مزایای کارکنان و تحقیقات گرین‌والد انجام شد، 31 درصد از کارمندان نشان دادند که احساس می‌کردند تلاش‌های کارفرما برای کمک به مدیریت رفاه کلی آنها در سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، تقریبا 60٪ از پاسخ دهندگان احساس کردند که تلاش های شرکت آنها ثابت مانده است.

منابع انسانی نیاز به حرکت در جهت رفاه پایدار کارکنان دارد
دکتر دیتر ولدزمن، دانشمند ارشد HR و OD، AIHR

«به عنوان منابع انسانی، ما باید این پارادایم را بشکنیم که «کارگر خوب» کسی است که تا دیروقت می‌ماند، اول آنجاست، آخر هفته‌ها کار می‌کند و هرگز به هیچ درخواستی از سازمان نه نمی‌گوید.
در عوض، یک کارگر خوب یک مرز سالم بین تقاضاها و منابع را مدیریت می کند که با انتظارات سازمان و نحوه ارائه این رابطه به شیوه ای پایدار همسو باشد. در عمل، این ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد آنچه را که در سازمان‌ها جشن می‌گیریم و پاداش می‌دهیم، باشد. ما باید دیدگاهی انتقادی داشته باشیم که آیا رفتارهای مبتنی بر تلاش را پاداش نمی‌دهیم و نه بر اساس تأثیر.»

توسعه یک رویکرد بهزیستی کلی تاثیرگذار

قبل از اینکه چگونه منابع انسانی می‌تواند راه‌حلی برای رفاه کامل ایجاد کند، باید به موضوعی بپردازیم که اغلب نادیده گرفته می‌شود: بحران فرسودگی شغلی خود HR.

عدم پذیرش و رسیدگی به این بحران پیامدهای منفی نه تنها برای متخصصان منابع انسانی در سازمان بلکه برای خود کسب و کار نیز خواهد داشت. منابع انسانی تنها می تواند با گذاشتن ماسک اکسیژن خود، یک رویکرد رفاه کلی تاثیرگذار برای دیگران ایجاد کند.

ما نکاتی را برای منابع انسانی ارائه کرده‌ایم که برای مدیریت رفاه ذهنی خود چه کاری باید انجام دهید و شما را تشویق می‌کنیم تا در حین ایجاد راه‌حل رفاه کلی، آن‌ها را در نظر بگیرید.

بخش بعدی اجزایی را که باید در یک استراتژی رفاه کلی گنجانده شود، مورد بحث قرار خواهد داد. اگرچه هر عنصر ضروری است، اما به طور خاص 3 مورد وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند، اما می توانند به طور قابل توجهی رفاه کارکنان را بهبود بخشند، یعنی ایجاد انعطاف پذیری، رفاه شغلی، و رفاه اجتماعی.

Total Well-Being Approach Key PillarsTotal Well-Being Approach Key Pillars

1. رفاه روانی

کار نقش بسزایی در سلامت روان و رفاه کارکنان دارد.

بر اساس نظرسنجی‌ها، 76 درصد از کارگران ایالات متحده حداقل یک علامت از وضعیت سلامت روانی را گزارش کردند، در حالی که 84 درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که شرایط محل کار آنها حداقل در یک چالش سلامت روان نقش داشته است.

علاوه بر این، 81 درصد از کارگران گزارش دادند که در آینده به دنبال محل کار هستند که از سلامت روان حمایت کند.

و کارمندان نه تنها تحت تأثیر استرس های کاری قرار می گیرند. عوامل استرس‌زای موقعیتی، مانند بدهی، رویدادهای غیرمنتظره، یا پویایی خانواده/خانوار نیز می‌توانند بر سلامت روان و رفاه تأثیر منفی بگذارند. به عنوان مثال، نگرانی های فعلی تورم همچنان توسط کارکنان احساس می شود، به طوری که 54 درصد از کارکنان نشان می دهند که در محل کار به دلیل نگرانی های تورمی احساس تنش یا استرس می کنند.

پیامدهای کاهش بهزیستی روانی

  • اثرات فیزیکی استرس روانی: بر اساس آخرین گزارش جراح عمومی ایالات متحده، استرس مزمن چندین اثر نامطلوب بر روی سیستم های مختلف اندام بدن دارد. افزایش هورمون های استرس می تواند خواب را مختل کند، تنش عضلانی را افزایش دهد و عملکرد متابولیک را مختل کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت، دیابت و سایر بیماری های مزمن را افزایش دهد.
  • چالش های سلامت روان: استرس مزمن همچنین به چالش های سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب کمک می کند.
  • تأثیر بر سازمان: این یک واقعیت شناخته شده است که رفاه کارکنان نیز بر بهره وری و عملکرد سازمانی تأثیر می گذارد. هنگامی که کارکنان احساس می کنند که تحت فشار هستند، کیفیت کار و عملکرد کاهش می یابد. علاوه بر این، بیماری‌ها و آسیب‌های مزمن در نیروی کار آمریکا سالانه بیش از نیم تریلیون دلار از دست دادن بهره‌وری شرکت‌ها را به همراه دارد.

شرکت ها شروع به تمرکز بر بهبود رفاه ذهنی کرده اند

Eventbrite کمپ‌های Burnout Brite و Bite Breaks را در طول همه‌گیری معرفی کرد تا به مردم زمان بدهد تا از خود مراقبت کنند، شارژ کنند و استرس را از بین ببرند.

اخیراً AIHR روزهای سلامت روان را معرفی کرده است. این روزهایی است که کارمندان می توانند قبل از اینکه خیلی دیر شود، کار را متوقف کنند، دوباره گروه بندی کنند، استرس را کاهش دهند و فرسودگی شغلی را کنار بگذارند.

-Gemma Baldock, Scaleup CHRO and Leadership Development Coach at AIHR on mental well-being-Gemma Baldock, Scaleup CHRO and Leadership Development Coach at AIHR on mental well-being

چگونه منابع انسانی می تواند از رفاه ذهنی حمایت کند

تیم های افراد (باید) نقش بسزایی در حمایت از رفاه روانی کارکنان در سازمان ایفا کنند. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  1. مدیران ارشد را همراهی کنید. و همچنین آنها را وادار به باز کردن آنها کنید. یک مطالعه نشان داد که 62 درصد از کارمندان احساس راحتی بیشتری در مورد سلامت روان خواهند داشت، اگر کسی که در نقش رهبری آشکارا در مورد آن صحبت کند.
  2. سلامت و رفاه روانی را بی اهمیت جلوه دهید. در حالی که حضور مدیران ارشد گامی در جهت درست است، ارائه آموزش به مدیران در مورد درک و ایجاد رفاه ذهنی برای کارکنان می‌تواند به بی‌حیایی کمک کند.
  3. ابزار و پشتیبانی را برای کارکنان فراهم کنید. به عنوان مثال می توان به پلتفرم هایی مانند OpenUp و Panda اشاره کرد، اما چندین ابزار و پلتفرم (دیجیتال) برای انتخاب وجود دارد.
    آنچه برای موفقیت هر یک از این موارد بسیار مهم است این است که کارکنان شما در مورد آنها مطلع شوند. با کارمندان در اطراف ارتباط برقرار کنید:
    • چه ابزار و پشتیبانی در دسترس است
    • نحوه دسترسی به این و
    • با سؤالات اضافی به چه کسی نزدیک شود (از مدیر آنها شروع شود).

نکته حرفه ای HR

توصیه کریستن رابی دیملو:

«بهزیستی واقعاً یک چیز جامع است. اگر وضعیت مالی شما با مشکل مواجه است، به احتمال زیاد علائم فیزیکی ناشی از آن و علائم روانی مانند اضطراب را احساس می کنید.

اگر یک وضعیت جسمانی را تجربه می کنید، ممکن است به مشکلات سلامت روان تبدیل شود. بنابراین در مایکروسافت، ما سعی می‌کنیم به تشویق کارمندان به فکر کردن در مورد کل بسته فکر کنیم، تلاش می‌کنیم اطمینان حاصل کنیم که در هر سه جنبه تعادل پیدا می‌کنند.»

2. انعطاف پذیری

واضح است که شرکت ها باید بر بهبود محیط کار تمرکز کنند. با این حال، همه چیز در کنترل یک سازمان نیست. همانطور که بحث شد، کارکنان نه تنها استرس‌های محیط کار را تجربه می‌کنند، بلکه استرس‌های موقعیتی خارجی اضافی نیز بر کارکنان تأثیر می‌گذارند.

و بحران های بیرونی و درونی در طول زندگی و حرفه یک فرد به وجود می آیند و ادامه می یابند.

منابع انسانی باید فراتر از ابتکارات بهزیستی ذهنی نگاه کند و همچنین کمک و حمایت از کارکنان را برای توسعه انعطاف پذیری در مواجهه با ناملایمات و چالش ها در اولویت قرار دهد.

اما ایجاد انعطاف پذیری را نمی توان به صورت یک طرفه به دست آورد. کارکنان به همان اندازه مسئول ایجاد انعطاف پذیری، مدیریت عوامل استرس زا در خارج از محل کار و استفاده از حمایت های ارائه شده هستند.

How the AIHR People Team supports employees in building resilienceHow the AIHR People Team supports employees in building resilience

چگونه منابع انسانی می تواند از تاب آوری حمایت کند

وقتی صحبت از ایجاد انعطاف‌پذیری به میان می‌آید، منابع انسانی می‌تواند اقدامات مختلفی را برای حمایت از کارکنان انجام دهد:

  1. داده ها را جمع آوری کنید. داده‌ها منابع انسانی را قادر می‌سازد تا عوامل استرس‌زای مؤثر بر کارکنان خود را بهتر درک کند. آیا آنها به سازمان یا کارشان مرتبط هستند؟ یا مربوط به سایر زمینه های زندگی شخصی آنهاست؟
  2. شفافیت سازمانی ایجاد شفافیت در مورد موضوعاتی مانند تورم. در مورد آنچه سازمان می تواند و نمی تواند ارائه دهد، مانند نحوه مدیریت تورم فزاینده کسب و کار، یا مسائل گسترده تر در داخل شرکت و غیره، شفاف باشید.
  3. آموزش تاب آوری را سازماندهی کنید. ارائه آموزش در سطح سازمانی و فردی. ما توصیه می کنیم قبل از ایجاد ابتکارات آموزشی در سطح شرکت، آموزش تاب آوری در منابع انسانی را در اولویت قرار دهید.
  4. مدیران را برای حمایت از تاب آوری در تیم های خود تجهیز کنید. فکر کن:
    • ایجاد ایمنی روانی در محیط کار
    • تشویق مدیران به تمرین سازگاری و حل مسئله با تیم هایشان

در AIHR، ایجاد تاب آوری فراتر از سازمان و فرد است. ما همچنین معتقدیم که برای ایجاد انعطاف‌پذیری در فرد، باید گسترده‌تر فکر کنیم. بنابراین، ما OpenUp را برای خانواده‌ها و شرکای کارمندان خود تأمین می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ساختار حمایت اجتماعی بزرگ‌تر نیز می‌تواند از آن بهره‌مند شود.» جما بالداک توضیح می‌دهد.

نکته حرفه ای HR

نکته حرفه ای منابع انسانی نائومی استنفورد در مورد ایجاد انعطاف پذیری برای متخصصان منابع انسانی از طریق برنامه ریزی سناریو:

اجرای سناریوها می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا به این معنی است که وقتی اتفاقی مبهم مشابه در واقعیت رخ می‌دهد، انعطاف‌پذیرتر خواهید بود.

زیرا در این صورت می‌توانید به داده‌های خود نگاه کنید که به نقطه داده برمی‌گردند و اگر فعلی، قابل اعتماد و معتبر هستند، می‌توانید شروع به دیدن اینکه آیا x اتفاق افتاده است یا خیر.

آیا نیروی کار داریم؟ شما می توانید از نظر مهارت ها و قابلیت ها، از نظر تعداد، از نظر مکان، از نظر سطح شایستگی و غیره با آن مقابله کنید.

3. رفاه اجتماعی

انسان ها به ارتباط، حمایت اجتماعی و تعلق نیاز دارند. زمانی که کشورها تعاملات فیزیکی را محدود کردند، همه‌گیری این نیاز را تشدید کرد. اثرات حاصل، پیامدهای نگران کننده ارتباطات اجتماعی محدود را نشان می دهد.

مطالعه ای در ایالات متحده که تجربیات افراد را از ژانویه 2020 تا ژوئن 2020 مورد بررسی قرار داد، یکی از مهم ترین کاهش ها را در موارد زیر مشاهده کرد:

  • شادی و رضایت از زندگی
  • سلامت روان و جسم
  • معنای زندگی و شکوفایی کلی

جالب اینجاست که پس از همه‌گیری، محل کار اکنون با چالش‌های ارتباط اجتماعی مواجه است. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری از دورکاری یا محیط کاری ترکیبی استقبال می‌کنند تا تقاضای فزاینده مردم برای انعطاف‌پذیری و استقلال بیشتر را برآورده کنند، توانایی (یا فقدان آن) برای ایجاد روابط اجتماعی معنادار در کانون توجه قرار گرفته است.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که کار تمام وقت از راه دور می تواند احساس تنهایی را در مقایسه با کار در دفتر 67 درصد افزایش دهد. در حالی که گزارشی از Workhuman و Gallup نشان داد که کارمندانی که فاقد ارتباطات معنی‌دار در محل کار هستند نیز تا 9 برابر بیشتر احتمال دارد که از کار جدا شوند و 3 برابر بیشتر به دنبال شغل جدید هستند.

چگونه منابع انسانی می تواند از رفاه اجتماعی حمایت کند

پیوندهای اجتماعی قوی بین کارکنان نقش مهمی در رفاه کلی آنها ایفا می کند و به طور کلی برای سازمان نیز مفید است. در اینجا چند نکته برای منابع انسانی وجود دارد که باید در مورد تقویت رفاه اجتماعی در نظر بگیرید:

استراتژی های کار از راه دور و ترکیبی را دوباره تعریف کنید. این نیز یکی از روندهای منابع انسانی است که برای سال 2023 شناسایی کردیم. ما انتظار داریم که متخصصان منابع انسانی اصول روشنی را برای نحوه، زمان و مکان انجام کار تعیین کنند. به عنوان بخشی از این، آنها باید به این موارد فکر کنند:

  • نحوه تقویت همکاری و کار گروهی (و رفاه اجتماعی)
  • چگونه بر تعصب نزدیکی غلبه کنیم
  • نحوه ایجاد فرهنگ مشارکت
  1. در مورد ارتباطات اجتماعی عمدی داشته باشید. لحظاتی را برای ارتباط افراد ایجاد کنید. اگر سازمان شما کاملاً از راه دور است، ممکن است دو بار در سال یک رویداد غیر حضوری برای کل شرکت برگزار کنید.
  2. در نقش دفتر تجدید نظر کنید. در یک راه اندازی ترکیبی یا از راه دور، دفتر چه نقشی ایفا می کند؟ چگونه اداره می تواند از رفاه اجتماعی کارکنان حمایت کند؟ برخی از شرکت‌ها انتخاب می‌کنند که برای مثال از دفتر تنها به عنوان مکانی برای ارتباط تیم‌ها، جلسات حضوری، جلسات طوفان فکری و ملاقات با مشتریان استفاده کنند.
  3. تشویق به شناسایی یک «ممنونم برای کار عالی شما» راه درازی دارد. به عنوان مثال، با یک برنامه ساده شناسایی کارکنان، شناخت کارکنان را بخشی از DNA شرکت خود قرار دهید.

4. رفاه مالی

طی دو سال گذشته، هزینه های زندگی در سطح جهانی به شدت افزایش یافته است. در بریتانیا، نرخ تورم سالانه در دسامبر 2022 به 10.5 درصد رسید، در حالی که نرخ تورم هلند به 11.6 درصد افزایش یافت. ایالات متحده سال را با نرخ تورم سالانه 6.5 درصد به پایان رساند.

جای تعجب نیست که تورم به یک منبع نگرانی بزرگ برای بسیاری از کارمندان تبدیل شده است. یک نظرسنجی در سال 2022 توسط YouGov و YuLife نشان داد که 80٪ از کارمندان نگران رفاه مالی خود هستند که این رقم برای والدین به 88٪ افزایش می یابد. در ایالات متحده، فوربس گزارش می دهد که 56٪ از بیش از 3000 کارمند تمام وقت که توسط PwC مورد بررسی قرار گرفتند، نشان دادند که استرس مربوط به امور مالی خود را تجربه می کنند.

استرس مالی پیامدهای جدی برای کارمندان و کسب و کار دارد:

  • منجر به افزایش 34 درصدی غیبت و تاخیر می شود.
  • کارمندانی که نگران پول هستند تقریباً دو برابر بیشتر از همکاران بدون استرس خود در سال روزها را از دست می دهند.
  • نگرانی مالی می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند فرسودگی شغلی، اضطراب، زخم معده و حتی مشکلات قلبی شود.
  • همه اینها منجر به کاهش (قابل توجه) بهره وری می شود.

چگونه منابع انسانی می تواند از رفاه مالی حمایت کند

راه‌های مختلفی وجود دارد که تیم‌های مردمی می‌توانند به کارکنان کمک کنند تا امور مالی خود را بهتر مدیریت کنند و نگرانی‌های مالی را کاهش دهند:

  1. نیازهای کارکنان را ارزیابی کنید. ابتدا از کارکنان خود بپرسید که به چه چیزی بیشتر نیاز دارند. آیا آنها یک طرح بازنشستگی شرکت، غرامت برای افزایش هزینه زندگی، ناهار رایگان یا چیز دیگری می خواهند که شرکت ممکن است حتی در نظر نداشته باشد؟
  2. درک کنید که سازمان می تواند و چه چیزی را نمی تواند ارائه دهد. برای حمایت از رفاه مالی کارکنان، دپارتمان های منابع انسانی ابتدا باید قبل از ایجاد یک استراتژی سلامت مالی بدانند که سازمان آنها چه چیزی می تواند و چه چیزی را نمی تواند ارائه دهد.
  3. یک برنامه سلامت مالی ایجاد کنید. برنامه سلامت مالی در درجه اول با هدف آموزش کارکنان است و می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:
    • کارگاه ها – یک راه ساده و نسبتا کم هزینه برای آموزش کارکنان در مورد امور مالی شخصی خود. به دعوت از سخنرانان مهمان برای برگزاری کارگاهی با موضوعاتی مانند برنامه ریزی بودجه، کاهش بدهی (دانشجویان) یا تاکتیک های پس انداز فکر کنید.
    • مشارکت های اختصاصی – با شرکتی که به عنوان مثال در برنامه ریزی مالی کارکنان متخصص است، مشارکت ایجاد کنید.
    • ابزارهای سلامت مالی – ارائه ابزارهای سلامت مالی (اگر کارمندی به آن نیاز دارد) را در نظر بگیرید که به عنوان مثال، مربیگری شخصی و مشاوره مالی بر اساس تقاضا یا آموزش سفارشی و یادگیری الکترونیکی را برای بهبود دانش مالی کارکنان شما ارائه می‌کند.

نکته حرفه ای HR

توصیه ویرجیل رینگارد:

بهترین توصیه این است که همیشه با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید و شفاف باشید.

من شرکت‌هایی را دیده‌ام که به‌طور خاص در مورد تورم کاری انجام نمی‌دهند. اما آنها به خوبی در مورد سیاست جبرانی خود صحبت کردند، تورم چیست، چه تاثیری دارد، وضعیت مالی شرکت چگونه است و غیره. و این شفافیت باعث ایجاد پاسخگویی و اعتماد بین شرکت و کارکنان آن می شود.

و کارمندان متوجه می شوند. شاید برخی از آنها ناامید شده بودند، اما آنها فهمیدند. آنها از شفافیت قدردانی کردند.»

5. رفاه جسمانی

کاهش رفاه روانی و مالی می تواند بر رفتارهای سلامتی و بهزیستی کلی جسمانی تأثیر منفی بگذارد.

تحقیقات نشان داده است که استرس ناشی از کار و خواسته های شخصی می تواند منجر به رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب، اختلال در روابط و افزایش مصرف الکل یا مواد شود. علاوه بر این، استرس مزمن با خطر بیشتر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، سرطان و چاقی مرتبط است.

یافته‌های یک گزارش نشان داد که کارمندانی که رژیم غذایی ناسالم داشتند، 66 درصد بیشتر احتمال داشت کاهش بهره‌وری را گزارش کنند، و 50 درصد از کارمندانی که فقط گاهی ورزش می‌کردند، بیشتر احتمال داشت سطوح بهره‌وری پایین‌تری را گزارش کنند.

چگونه منابع انسانی می تواند از رفاه جسمانی حمایت کند

  1. سلامت جسمانی و عادات سالم را ارتقا دهید. ارگونومی محیط کار افراد، ارائه گزینه های میان وعده و ناهار سالم، یا سازماندهی “چالش های مرحله ای” اداری را در نظر بگیرید.
  2. تعادل کار و زندگی را تشویق کنید. مدیران را درگیر یا آموزش دهید که چگونه تعادل کار و زندگی را ارتقا دهند و مرزهای کاری سالم را برای تیم خود تعیین کنند. این می تواند شامل تنظیم قوانین تیم در مورد پیام های بعد از ساعت کاری یا ارائه انعطاف پذیری بیشتر برای انجام وظایف باشد.

نکته حرفه ای HR

Terri Bailey، Chartered FCIPD، و CPO/HRD در مورد اینکه چگونه منابع انسانی می تواند بهزیستی فیزیکی در محل کار را افزایش دهد:

«خودتان را در اولویت قرار دهید – الگو باشید و مراقب سلامت جسمانی خود باشید.

ما باید از نظر جسمی و روحی سالم و خوب باشیم تا بتوانیم با خواسته‌های نقش کنار بیاییم.»

6. رفاه شغلی

یک رویکرد جامع بهزیستی کارکنان نباید به مداخلات تاب آوری، ذهنی، اجتماعی، فیزیکی و مالی محدود شود. رفاه کامل باید رفاه شغلی کارکنان را نیز در نظر بگیرد، که اغلب در استراتژی های رفاه نادیده گرفته می شود.

در حالت ایده‌آل، رفاه شغلی حول نزدیک‌تر کردن افراد به Ikigai – دلیل وجودی آنها، بر اساس تقاطع موارد زیر تکامل می‌یابد:

  • چیزی که آنها دوست دارند
  • در چیزی که آنها خوب هستند
  • آنچه جهان به آن نیاز دارد و
  • چیزی که می توانند برای آن پول دریافت کنند

در یک سازمان، این می تواند از جمله به ایجاد مسیرهای شغلی برای کارکنان شما و توانمندسازی آنها برای استفاده از نقاط قوت خود در کارهای روزمره و توسعه مهارت های جدید تبدیل شود.

حمایت نکردن از رفاه شغلی کارمندتان حتی در شرایط نامطمئن اقتصادی در خطر است. تجزیه و تحلیل گالوپ نشان می دهد افرادی که روزانه از نقاط قوت خود استفاده می کنند عبارتند از:

  • 3 برابر بیشتر احتمال دارد که کیفیت زندگی عالی را گزارش کنند (و در نتیجه افزایش رفاه کلی)
  • 6 برابر بیشتر احتمال دارد که در محل کار مشغول شوند
  • 8 درصد بازدهی بیشتر
  • 15 درصد کمتر احتمال دارد شغل خود را ترک کنند.
Dr. Dieter Veldsman on career-wellbeingDr. Dieter Veldsman on career-wellbeing

چگونه منابع انسانی می تواند از رفاه شغلی حمایت کند

منابع انسانی در موقعیت ایده آلی برای حمایت از رفاه شغلی کارکنان سازمان است. به عنوان مثال، تیم های افراد می توانند:

  1. به مدیران و کارکنان کمک کنید – با ایجاد یک برنامه توسعه کارکنان.
  2. ابزارهای پیشنهادی – که به کارمندان کمک می کند تا در مورد مسیرهای شغلی احتمالی بینش پیدا کنند. در AIHR، ما ابزار نقشه شغلی منابع انسانی خود را برای متخصصان منابع انسانی توسعه داده ایم.
  3. فرهنگ یادگیری را پرورش دهید – که بر روش های توسعه افراد مانند چرخش شغلی، سایه کاری، مربیگری و راهنمایی تمرکز دارد.

غذای کلیدی

رفاه کارکنان نیازمند رویکردی جامع است. سازمان‌ها و بخش‌های منابع انسانی به طور فزاینده‌ای به این موضوع پی می‌برند و به سمت رویکردی فعال برای ایجاد انعطاف‌پذیری و رفاه حرکت می‌کنند.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *