گیمیفیکیشن در محل کار: آمار، مشارکت و نمونه (نظرسنجی)

عناصر گیمیفیکیشن به خوبی و واقعاً جای خود را در زندگی شخصی ما پیدا کرده اند. ساده ترین مثال این است که مشتریان امتیاز وفاداری (دیجیتال) کسب می کنند و پس از رسیدن به یک سطح مشخص، قفل پاداش را باز می کنند. با این حال، گیمیفیکیشن در محل کار، مفهوم جدیدی نیست، اما هنوز راه درازی در پیش رو دارد که شاید در فضای یادگیری وجود داشته باشد.

گزارشی که اخیراً منتشر شده، یافته های جالبی را در مورد وضعیت فعلی گیمیفیکیشن در کار نشان می دهد. کارکنان چگونه آن را تجربه می کنند، چه رابطه ای بین انگیزه گیمیفیکیشن و مشارکت وجود دارد، و آخرین روند گیمیفیکیشن معروف به استخدام در مورد چیست؟

در اینجا آمده است:
گیمیفیکیشن چیست؟
چگونه کارمندان گیمیفیکیشن را تجربه می کنند
گیمیفیکیشن، انگیزه و تعامل
نمونه هایی از گیمیفیکیشن در محل کار
استخدام
سوالات متداول


گیمیفیکیشن چیست؟

به زبان ساده، گیمیفیکیشن کاربرد عناصر بازی در یک زمینه غیربازی مانند محل کار است. این یک تکنیک بازاریابی است که معمولا برای افزایش وفاداری مشتری و افزایش تعامل استفاده می شود.

در محل کار، گیمیفیکیشن را می توان برای افزایش مشارکت کارکنان استفاده کرد و نمونه های زیادی از عناصر بازی را در آموزش کارکنان و آموزش الکترونیکی مشاهده می کنیم.

برخی از ویژگی های رایج (و سنتی) گیمیفیکیشن که افراد در محل کار با آن مواجه می شوند عبارتند از:

  • نشان ها
  • پاداش مجازی یا فیزیکی برای دستاوردها
  • تابلوهای امتیازات

چگونه کارمندان گیمیفیکیشن را تجربه می کنند

تلاش برای ایجاد زندگی در محل کار، و در نتیجه، تجربه لذت بیشتر کارمند با استفاده از گیمیفیکیشن، خوب و خوب است، اما کارمندان واقعاً در مورد این چه فکر می کنند؟

به عنوان مثال، کارمندان دوست دارند بازی سازی بیشتری را در محل کار ببینند؟

در آموزش آنها و در نرم افزارهای ارتباطی با توجه به گزارش گیمیفیکیشن در محل کار 2019 (تصویر زیر را نیز ببینید). به عبارت دیگر: دو حوزه که لزوماً وظایف روزمره افراد را در بر نمی گیرد، بلکه بیشتر به پروژه های اضافی مربوط می شود.

Areas employees want more gamification inAreas employees want more gamification in
منبع تصویر

اگر روی نوع آموزشی که کارمندان مایلند نسخه گیمیفی شده آن را ببینند بزرگنمایی کنیم، نتایج زیر را مشاهده می کنیم:

  • آموزش انطباق شرکتی (تعجبی ندارد، اگر اجازه بدهم اضافه کنم)
  • آموزش محصولات و خدمات
  • توسعه مهارت های فنی

در مورد اینکه مردم در طول آموزش کارکنان خود چه احساسی دارند، مشخص می شود که 62٪ احساس انگیزه می کنند در حالی که 31٪ احساس بی حوصلگی و بی ثمری می کنند.

گیمیفیکیشن، انگیزه و تعامل

مسلماً، این واقعیت که تقریباً یک سوم کارمندان در طول آموزش خود احساس بی حوصلگی و بی ثمری می کنند، عالی نیست. خوشبختانه، خبرهای خوبی نیز وجود دارد: همبستگی جالبی بین گیمیفیکیشن در آموزش کارکنان و مشارکت کارکنان وجود دارد.

Gamified vs non-gamified trainingGamified vs non-gamified training
منبع تصویر

همانطور که می بینید، به نظر می رسد که کارکنان از یک سو با انگیزه بسیار بیشتری احساس می کنند، و از سوی دیگر هنگام دریافت آموزش های گیمیفی شده، احساس بی حوصلگی و بی ثمری کمتری دارند.

و خبرهای خوب دیگری نیز وجود دارد. نرم افزار گیمیفی شده همچنین می تواند تأثیر مثبتی بر روحیه کارکنان داشته باشد. همین تحقیقات نشان می دهد که 88 درصد از کارمندان می گویند که گیمیفیکیشن در نرم افزاری که در محل کار استفاده می کنند آنها را شادتر می کند.

این آموزش به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از طریق گیمیفیکیشن انگیزه را در محل کار افزایش دهید.

نمونه هایی از گیمیفیکیشن در محل کار

بیایید نگاهی به چند نمونه از گیمیفیکیشن در محل کار بیندازیم. به هر حال، نگاه کردن به نتایج نظرسنجی جالب است، اما می‌خواهیم بدانیم گیمیفیکیشن در عمل چگونه است، درست است؟

در اینجا 5 نمونه آورده شده است که سایر بخش های محل کار را پوشش می دهد:

ChoreWars

ChoreWars ثابت می کند که حتی خسته کننده ترین و پیش پا افتاده ترین کارهای اداری می توانند سرگرم کننده باشند. شرکت ها می توانند از این ابزار برای تبدیل کارهای معمولی و خسته کننده (کارهای خانگی) به یک رقابت جذاب استفاده کنند.

ارتش آمریکا

ارتش ایالات متحده به خاطر بازی های آموزشی خوش طراحی و گاه بحث برانگیزش معروف است. نمونه دومی ابزاری برای استخدام/ترفیع به نام ارتش آمریکا است. داوطلبان می توانند بازی را دانلود کرده و مهارت های خود را در یک محیط تیراندازی استراتژیک چند نفره آزمایش کنند.

این بازی توسط ارتش ایالات متحده “ابزار استخدام مقرون به صرفه” در نظر گرفته می شود و پایبندی به هفت ارزش اصلی ارتش ایالات متحده را ترویج می کند. به این ترتیب، به اهداف برندسازی کارفرما نیز خدمت می کند.

گوگل

احتمالاً منتظر بودید تا گوگل در اینجا ظاهر شود، درست است؟ گوگل از یک بازی هزینه سفر استفاده می کند که روی کارمندانی که زیاد سفر می کنند تمرکز می کند. هر پولی که در سفر پس انداز می کنند و رسماً برای سفر کاری اختصاص می یابد، به عنوان اضافه بر حقوق به کارمندان بازپرداخت می شود یا می توانند آن را به یک موسسه خیریه بدهند.

دیلویت

در اوایل سال جاری، دوست ما تام هاک از موسسه HR Trend چند نمونه خوب از گیمیفیکیشن در منابع انسانی را فهرست کرد. یکی از آنها از دیلویت آمد.

این شرکت فرآیند نصب خود را دیجیتالی و گیمی کرده است. کارمندان جدید با دیگر افراد تازه کار تیم می شوند تا در مورد عناصر عملکردی مانند انطباق، اخلاق و رویه ها به صورت آنلاین بیاموزند و همچنین یک تور اداری مجازی را دریافت می کنند که مانند یک بازی ویدیویی طراحی شده است.

فرماپست

Formapost از گیمیفیکیشن برای بهبود حفظ خود در چند هفته اول استفاده کرده است (آنها حدود 1 از 4 استخدام جدید را از دست دادند). «آکادمی Jeu Facteur» آنها نامزدها را در یک روز عادی به عنوان یک حامل پست راهنمایی می‌کند و به آنها یک پیش‌نمایش واقعی شغلی می‌دهد و شامل همه چیز از زود بیدار شدن تا اخلاق شغلی می‌شود. در نتیجه، گردش مالی اولیه آنها از 25 درصد به 8 درصد رسید.

Gamification in the workplaceGamification in the workplace
گیمیفیکیشن در محیط کار در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد.

استخدام

بر کسی پوشیده نیست که وقتی صحبت از فناوری منابع انسانی می شود، شاهد نوآوری های زیادی در فضای استخدام هستیم. بنابراین واقعاً جای تعجب نیست که استفاده از گیمیفیکیشن در فرآیند استخدام – که به عنوان استخدام نیز شناخته می شود – به طور فزاینده ای محبوب می شود.

طبق نظرسنجی گیمیفیکیشن، 45 درصد از افراد قبلاً در طول فرآیند استخدام با عناصری شبیه به بازی مواجه شده اند. 78 درصد دیگر حتی می گویند که این امر یک شرکت را مطلوب تر می کند.

ما قبلاً به تورهای اداری مجازی و برنامه های گیمیفیکیشن onboarding به عنوان نمونه هایی از گیمیفیکیشن در استخدام اشاره کرده ایم. یکی دیگر از کاربردهای شناخته شده گیمیفیکیشن در استخدام را می توان در ابزارهای ارزیابی قبل از استخدام یافت.

در یک یادداشت پایانی

گیمیفیکیشن در محل کار این قابلیت را دارد که کار را سرگرم کننده تر کند. این می تواند تأثیر مثبتی بر انگیزه، تعامل و حتی شادی کارکنان داشته باشد. آنها می گویند زندگی یک بازی است، پس بیایید سعی کنیم محل کار را کمی بیشتر شبیه به آن کنیم.

برای گزارش کامل TalentLMS به اینجا بروید.

سوالات متداول

گیمیفیکیشن چیست؟

گیمیفیکیشن استفاده از عناصر بازی در یک زمینه غیر بازی مانند به عنوان مثال، محل کار است. این یک تکنیک بازاریابی است که معمولا برای افزایش وفاداری مشتری و افزایش تعامل استفاده می شود.

کارمندان چگونه گیمیفیکیشن را تجربه می کنند؟

کارکنان از یک سو با انگیزه بسیار بیشتری احساس می کنند و از سوی دیگر وقتی آموزش های گیمیفی را دریافت می کنند، احساس بی حوصلگی و بی ثمری کمتری می کنند.

نمونه هایی از گیمیفیکیشن در محل کار چیست؟

گیمیفیکیشن در محل کار می‌تواند برای اهداف متعددی استفاده شود: کاهش هزینه‌های سفر، بهبود حضور کارکنان، سرگرم‌کننده‌تر کردن کارهای خسته‌کننده اداری، کاهش گردش مالی (اوایل)، ایجاد مهارت‌های تجزیه و تحلیل منابع انسانی، و موارد دیگر.

استخدام چیست؟

استخدام استفاده از گیمیفیکیشن در فرآیند استخدام است. نمونه‌هایی از استخدام عبارتند از تورهای اداری مجازی، استفاده از ابزارهای ارزیابی قبل از استخدام و برنامه‌های گیمیفیکیشن حضوری.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *