6 مهارت برتر فناوری که امروزه هر حرفه ای منابع انسانی به آن نیاز دارد

با دیجیتالی شدن روزافزون جهان، مدیران و پرسنل منابع انسانی به توانایی سازگاری با فناوری جدید نیاز دارند. خواه مدیریت اطلاعات در فضای ابری، کار در حال حرکت از طریق تلفن همراه و تبلت، یا تعامل با افراد در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، امروز از شما انتظار می‌رود که بیش از هر زمان دیگری این کار را انجام دهید.

از متخصصان منابع انسانی انتظار می رود که به خواسته های مختلفی رسیدگی کنند، از جمله:

  • کمک به یافتن و استخدام کارکنان با استعداد
  • مدیریت پذیرش و آموزش برای استخدام‌های جدید
  • پیگیری حقوق و دستمزد، تعطیلات و سوابق حضور و غیاب
  • رسیدگی به مسائل شخصی یا حرفه ای کارکنان
  • رها کردن کارمندانی که کار نمی کنند
  • حفظ کارمندان خوب هنگام اطلاع رسانی

فن آوری مدرن می تواند این کارها و کارهای دیگر را آسان تر کند، اما فقط در صورتی که بدانید از کدام ابزار و نحوه استفاده درست از آنها استفاده کنید!

6 مهارت برتر فناوری که امروزه هر حرفه ای منابع انسانی به آن نیاز دارد

به عنوان یک متخصص منابع انسانی، دانستن نحوه استفاده از این 6 ابزار تکنولوژیک می تواند به شما کمک کند تا در محیط کسب و کار امروز برتری داشته باشید:

1. پلتفرم های رسانه های اجتماعی

ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین برای شبکه های تجاری، به ویژه در حوزه منابع انسانی ضروری شده اند. به این ترتیب، دانستن نحوه استفاده از آنها برای اهداف مختلف ضروری است:

الف ارسال اطلاعات در مورد فرصت های شغلی در صفحات شرکت و تشویق کارکنان به اشتراک گذاری آنها به شما کمک می کند تا به نامزدهای بیشتری دسترسی پیدا کنید.

ب بررسی نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های عمومی نامزدهای احتمالی می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا آنها برای شرکت مناسب هستند یا خیر.

ج استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با کارمندان و مردم در مورد رویدادهای آینده شرکت، دید برند کارفرما را بهبود می‌بخشد.

Social media skills are key for HRSocial media skills are key for HR

مهارت های رسانه های اجتماعی برای هر متخصص منابع انسانی امروزی ضروری است.

2. نرم افزار اطلاعات منابع انسانی

آشنایی با راه حل HRIS می تواند به ساده سازی چندین کار و فرآیند HR کمک کند و همچنین خطای دستی را کاهش دهد:

الف پر کردن فرم ها به صورت آنلاین و ذخیره سازی اسناد به صورت الکترونیکی، حجم کاغذهای فیزیکی مورد نیاز برای نگهداری را به حداقل می رساند.

ب خودکارسازی فرآیندهای حقوق و دستمزد و سایر وظایف منابع انسانی، بهره وری و کارایی تیم شما را بهبود می بخشد. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

ج اسنادی که در فرم دیجیتال ثبت می شوند، تکمیل، مدیریت و بازیابی به موقع آسان تر هستند. این به کاهش مشکلات انطباق کمک می کند.

HR professionals need to know their HRISHR professionals need to know their HRIS

دانستن اینکه چگونه یک HRIS کار می کند یک مهارت فنی است که می تواند ایجاد کند
زندگی روزمره HR شما بسیار ساده تر است.

3. نرم افزار استعدادیابی

دانستن نحوه استفاده از سیستم ردیابی متقاضی یا ATS می تواند برای استخدام و استخدام منابع انسانی بسیار مفید باشد:

الف با یک ATS یکپارچه رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید از طریق یک پلتفرم به چندین تابلوی شغلی، صفحات مشاغل و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی پست کنید.

ب ویژگی‌های تجزیه خودکار رزومه، غربالگری نامزدها، و زمان‌بندی مصاحبه می‌تواند حجم کار دستی را برای استخدام‌کنندگان به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ج استفاده از فیلترهای هوشمند به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر نامزدهای واجد شرایط را انتخاب کنید و زمان و انرژی خود را برای مصاحبه با افراد و یافتن بهترین گزینه آزاد کنید.

د با خودکار کردن آگهی‌های شغلی، ارتباطات، یادآوری‌های مصاحبه و سایر وظایف، ATS هزینه‌های اداری و پرسنلی را کاهش می‌دهد.

An ATS can help HR with talent acquisitionAn ATS can help HR with talent acquisition

توانایی کار با ATS یک مزیت بزرگ در مورد فعالیت های استخدام و استخدام است.

4. فناوری ابری

درک نحوه عملکرد سیستم ردیابی متقاضی مبتنی بر ابر، پلت فرم پیش انتخاب یا سایر نرم افزارهای منابع انسانی مهم است زیرا این روزها همه چیز آنلاین است:

الف تمرکز داده‌های منابع انسانی و کسب‌وکار، دسترسی، سازماندهی و مدیریت همه چیز را از ورود به سیستم گرفته تا حقوق و دستمزد، بازخورد و موارد دیگر آسان‌تر می‌کند.

ب داشتن داده‌های نامزد و کارمند در یک مکان، با کاهش ارتباطات رفت‌وآمد بین بخش‌ها، زمان‌های برگشت را بهبود می‌بخشد.

ج سیستم های منابع انسانی مبتنی بر ابر می توانند به بهبود ارتباطات و شفافیت در شرکت کمک کنند. این باعث افزایش تعامل و حفظ کارکنان می شود.

Cloud technology is becoming the norm in HRCloud technology is becoming the norm in HR

د با خط‌مشی‌ها، معیارهای عملکرد و بهترین شیوه‌ها در فضای ابری، می‌توانید ثبات را در سراسر سازمان، حتی در مکان‌های مختلف، افزایش دهید.

نرم افزارها و برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر در حال تبدیل شدن به یک امر عادی هستند
در فناوری منابع انسانی

5. تکنیک های گیمیفیکیشن

ایجاد حس رقابت و سرگرمی در استخدام و سایر عملکردهای منابع انسانی باعث بهبود همکاری، ارتباط و انگیزه می شود:

الف افزودن یک بازی به صفحه مشاغل سازمان شما می تواند با ایجاد علاقه و تعامل در بین نامزدهای بالقوه، استعدادیابی را افزایش دهد.

ب از پازل‌ها و بازی‌های مضمون نیز می‌توان برای آزمایش اینکه آیا متقاضیان احتمالی با فرهنگ، ارزش‌ها و محیط شرکت تناسب دارند یا خیر، استفاده کرد.

ج می‌توانید از ابزارهای گیمیفیکیشن برای بهبود یادگیری و توسعه، از طریق اشتراک‌گذاری دانش، شبکه‌سازی و شبیه‌سازی سناریوهای زندگی واقعی استفاده کنید.

د تکنیک‌های گیمیفیکیشن می‌توانند به شما کمک کنند تا کارکنان احساس کنند با تیم خود مرتبط هستند، بنابراین در محل کار جذب و انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.

Gamification in HR can add fun to the processGamification in HR can add fun to the process

افزودن عناصر گیمیفیکیشن برای مثال به فرآیند پیش انتخاب نامزدها
می تواند تجربه نامزد شما را تقویت کند.

6. نرم افزار مدیریت استعداد

استفاده از نرم‌افزار مدیریت استعداد یا TMS و سیستم‌های مدیریت یادگیری می‌تواند به شما در ساده‌سازی فرآیندهای استخدام، پذیرش، آموزش و حفظ کمک کند:

الف با داده های مبتنی بر TMS، می توانید تصمیمات استراتژیک و آگاهانه تری برای تنظیم و دستیابی به اهداف بلندمدت منابع انسانی و جذب استعداد بگیرید.

ب با ردیابی بررسی ها و بازخوردهای عملکرد کارکنان و همچنین مهارت ها و اهداف شغلی، TMS به شما کمک می کند استعدادهای بزرگ را شناسایی و حفظ کنید.

ج تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده در یک TMS به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات را برنامه‌ریزی کنید، یا آموزش و توسعه را برای کارکنانی که به آن نیاز دارند، ارائه دهید.

د خودکارسازی جمع‌آوری داده‌ها و کاغذبازی از طریق TMS، فرآیند پذیرش استخدام‌های جدید را سرعت می‌بخشد. همچنین زمان استخدام را کاهش می دهد.

What is a Talent Management Dashboard? Functions, Examples and a How-ToWhat is a Talent Management Dashboard? Functions, Examples and a How-To

توانایی کار با داشبورد مدیریت استعداد
به شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده های بیشتری بگیرید.

بسته شدن

در دنیای امروز، مهارت های تکنولوژیکی دیگر یک امتیاز نیستند، بلکه یک ضرورت برای هر متخصص منابع انسانی است. فناوری‌های جدید تقریباً روزانه در حال ظهور هستند و این بدان معناست که منابع انسانی باید در حال حاضر چابک‌تر از همیشه باشد. وقتی نوبت به لیست بالا می رسد، اگر هنوز این 6 مهارت ضروری را توسعه نداده اید، وقت آن رسیده است که شروع کنید!

Kelly Barcelos یک مدیر بازاریابی دیجیتال مترقی است که متخصص در HR است و مسئول رهبری تیم محتوا و رسانه های اجتماعی Jobsoid است. وقتی کلی کمپین نمی سازد، مشغول تولید محتوا و تهیه موضوعات روابط عمومی است. او با Jobsoid به عنوان یک استراتژیست رسانه های اجتماعی شروع کرد و در نهایت با رویکرد نوآورانه و تخصص فنی خود، کل تیم بازاریابی دیجیتال را در اختیار گرفت.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *