HRIS 101: همه آنچه در سال 2024 باید بدانید

مدیریت کارآمد منابع انسانی بدون سیستم اطلاعات منابع انسانی (HRIS) امروزه عملاً غیرممکن است، حداقل برای شرکت هایی با اندازه معین.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به سیستم اطلاعات منابع انسانی می‌اندازیم، بهترین شیوه‌ها را برای مدیریت HRIS به اشتراک می‌گذاریم و ایده‌هایی برای ارتقای تلاش‌های تحلیلی HRIS شما به سطح بعدی ارائه می‌کنیم.

بیایید شیرجه بزنیم!

مطالب
HRIS چیست؟
HRIS در مقابل HRMS در مقابل HCM
توابع HRIS
مزایای HRIS
نمونه های HRIS
اجرای HRIS در 6 مرحله
بهترین شیوه های مدیریت HRIS
چگونه از داده های HRIS خود بیشترین بهره را ببرید
نقش تحلیلگر HRIS
گواهینامه HRIS
سوالات متداول

HRIS چیست؟

سیستم اطلاعات منابع انسانی یا HRIS یک راه حل نرم افزاری است که برای جمع آوری، مدیریت، ذخیره و پردازش اطلاعات کارکنان سازمان استفاده می شود. اساساً، تیم های منابع انسانی از HRIS برای کارآمدتر کار کردن و تصمیم گیری بیشتر مبتنی بر داده استفاده می کنند.

در بیشتر موارد، یک سیستم اطلاعات منابع انسانی شامل ویژگی های اساسی مورد نیاز برای مدیریت منابع انسانی می باشد. این سیستم به شرکت ها کمک می کند تا فرآیندهای اصلی منابع انسانی را مدیریت و خودکار کنند، مانند:

  • مدیریت داده های کارکنان
  • مدیریت مزایا
  • پردازش حقوق و دستمزد
  • مدیریت زمان و حضور و غیاب
  • گزارش و تحلیل
  • سلف سرویس کارمند

در گذشته، نرم‌افزار HRIS روی زیرساخت‌های فنی خود شرکت کار می‌کرد. امروزه، تقریباً همیشه مبتنی بر ابر است و به‌روزرسانی آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

حقایق سریع HRIS
  • پیش بینی می شود که بازار نرم افزار منابع انسانی تا سال 2028 با بیش از 10 درصد نرخ رشد مرکب سالانه به 33.57 میلیارد دلار افزایش یابد.
  • شرکت ها به طور متوسط 15 هفته را صرف انتخاب HRIS می کنند.
  • هنگام انتخاب یک سیستم اطلاعات منابع انسانی، 98٪ از شرکت ها یک HRIS مبتنی بر ابر را در نظر گرفتند.
  • 30 درصد از شرکت ها از 10 یا بیشتر سیستم های منابع انسانی مختلف استفاده می کنند.

منابع: تحقیقات بازار تایید شده، Softwarepath، ApplaudHR

در این Learning Bite توضیح می دهیم که HRIS چیست!

HRIS در مقابل HRMS در مقابل HCM

اصطلاحات HRIS، HRMS و HCM اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. و در حالی که در حوزه های اصلی منابع انسانی که بر اساس داده های اولیه کارکنان اجرا می شود، همپوشانی هایی وجود دارد، اما آنها یکسان نیستند. در عوض، آنها بر روی یکدیگر ساخته می شوند و با تکامل نیازهای شرکت، ویژگی های پیچیده ای را ارائه می دهند.

به زبان ساده، یک HRIS داده های اولیه و اتوماسیون گردش کار را ارائه می دهد. یک سیستم مدیریت منابع انسانی (HRMS) تمام عملکردهای HRIS را ارائه می دهد و علاوه بر آن:

  • جذب و پیگیری متقاضیان
  • سوار شدن
  • مدیریت عملکرد
  • مشارکت کارکنان

یک سیستم مدیریت سرمایه انسانی (HCM) تمام عملکردهای HRIS و HRMS و همچنین ویژگی های اضافی را ارائه می دهد. مجموعه کاملی از برنامه های منابع انسانی را برای بهبود تجربه کارمندان ارائه می دهد و بر استراتژی و برنامه ریزی متمرکز است.

به این ترتیب، معمولاً شامل:

  • یادگیری و توسعه
  • مدیریت جبران خسارت
  • برنامه ریزی جانشین پروری
  • داده ها و معیارهای صنعت
  • داده ها و تجزیه و تحلیل پیشرفته
  • هوش تجاری

به خاطر داشته باشید که ویژگی ها و عملکردهای دقیق HRIS، HRMS و HCM در هر ارائه دهنده متفاوت است. مواردی که در این مقاله ذکر شده اند فقط یک مثال اساسی از اینکه انواع مختلف نرم افزارهای منابع انسانی می توانند شبیه باشند هستند.

A comparison of common functions of HRIS vs HRMS vs HCM.A comparison of common functions of HRIS vs HRMS vs HCM.

توابع HRIS

بسته به ارائه دهنده HRIS، عملکردهای دقیق سیستم متفاوت خواهد بود. برای وضوح و سازگاری، ویژگی‌های فهرست‌شده در بخش توضیح داده شده که HRIS چیست، که عملکردهای اصلی HRIS هستند، بحث خواهیم کرد.

مدیریت داده های کارکنان

مدیریت داده‌های کارکنان به جمع‌آوری، سازمان‌دهی و ذخیره‌سازی داده‌های کارکنان اشاره دارد و مسلماً ویژگی شماره یک هر سیستم اطلاعات منابع انسانی و دلیل استفاده بسیاری از سازمان‌ها از آن است.

این به کسب و کارها اجازه می دهد تا کاغذبازی را کاهش دهند، اطلاعات را به روز نگه دارند، و همچنین قابلیت جستجو و دسترسی به اطلاعات را افزایش دهند.

متخصصان منابع انسانی می توانند با استفاده از HRIS و امضای الکترونیکی به جای اسناد کاغذی، تا 2 ساعت در زمان مدیریت در هر سند صرفه جویی کنند.

مدیریت مزایا

یکی دیگر از ویژگی های سیستم اطلاعات منابع انسانی مدیریت مزایا است. مزایای کارکنان یک جنبه ضروری از جبران خسارت است و همچنین در این سیستم مدیریت می شود.

HRIS مدیریت مزایا را با خودکار کردن فرآیندهای ثبت نام و ردیابی واجد شرایط بودن کارکنان ساده می کند. این به عنوان یک پلت فرم متمرکز برای مدیریت برنامه‌های مزایای مختلف عمل می‌کند و کارمندان را قادر می‌سازد تا به راحتی به مزایای انتخابی خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را اصلاح کنند.

پردازش حقوق و دستمزد

ویژگی حقوق و دستمزد فرآیند پرداخت کارکنان یک سازمان را خودکار می کند. داده‌های قراردادی و اطلاعات مربوط به استخدام‌های جدید اغلب در این ماژول سیستم وارد می‌شود – گاهی اوقات با داده‌های زمان و حضور و غیاب ترکیب می‌شود – و در پایان ماه، دستور پرداخت ایجاد می‌شود.

مدیریت زمان و حضور و غیاب

این ماژول اطلاعات زمان و حضور و غیاب کارمندان را جمع آوری می کند. اینها مخصوصاً برای کارگران شیفتی که ساعت در داخل و خارج هستند، مهم است.

در گذشته – و همانطور که قبلاً دیدیم، در برخی از شرکت ها هنوز هم امروز – کارمندان اغلب ساعات کاری خود را روی یک تکه کاغذ یادداشت می کردند. سپس مدیر آنها داده ها را به صورت دستی در یک سیستم ردیابی زمان وارد می کند. بر اساس این داده ها، دستور پرداخت تولید و به همه کارکنان پرداخت شد.

در محیط کاری دیجیتالی‌تر امروزی، کارگران اغلب با اثر انگشت یا با کارتی که با HRIS شرکت همگام‌سازی شده است، کار را بررسی می‌کنند. این یک زمان دقیق برای ورود و خروج افراد می دهد. هر گونه مشکل با تاخیر به راحتی قابل تشخیص است.

گزارش و تحلیل

این ویژگی امکان ایجاد گزارشات منابع انسانی خودکار را در مورد موضوعات مختلف مانند جابجایی کارمندان، غیبت، عملکرد و موارد دیگر فراهم می کند. تجزیه و تحلیل شامل تجزیه و تحلیل این بینش ها برای تصمیم گیری بهتر است.

سلف سرویس کارمند

همانطور که در بالا ذکر کردیم، شرکت ها به طور فزاینده ای بر روی داشتن کارمندان و سرپرستان مستقیم آنها تمرکز می کنند که داده های خود را مدیریت کنند.

برای مثال، کارمندان می توانند خودشان درخواست PTO کنند. پس از تأیید، این درخواست‌ها بلافاصله در سیستم ذخیره می‌شوند (و برای پیگیری برای اهداف حقوق و دستمزد و مزایا ثبت می‌شوند).

Common HRIS functions include employee data management, time & attendance, and payroll.Common HRIS functions include employee data management, time & attendance, and payroll.

مزایای HRIS

استفاده از HRIS مزایای متعددی برای سازمان، منابع انسانی و کارمند دارد.

کار با این نوع نرم افزار معمولا زمانی جالب می شود که شرکت بین 30 تا 50 کارمند داشته باشد. مدیریت اطلاعات اولیه کارمندان در اکسل در این مرحله دشوار می شود و رویه های ساده مانند تأیید زمان مرخصی کارکنان باید استاندارد شوند.

استفاده از HRIS به ویژه برای سازمان‌های بزرگ مفید است، که معمولاً از سیستم‌های پیشرفته‌تر HRIS برای پشتیبانی از عملکردهای مختلف منابع انسانی استفاده می‌کنند. کسب‌وکارهای کوچک با HRIS اساسی‌تر مناسب هستند.

بیایید به برخی از مزایای اصلی کار با HRIS نگاه کنیم:

  • حفظ سوابق بهبودیافته : HRIS یک سیستم ثبت سوابق است که تغییرات مربوط به هر چیزی که مربوط به کارمندان است را پیگیری می کند. به این ترتیب، HRIS می تواند به عنوان تنها منبع حقیقت در مورد داده های پرسنل دیده شود.
  • انطباق : برخی از داده های کارکنان به دلایل انطباق جمع آوری و ذخیره می شوند. به عنوان مثال، به مطالبی برای شناسایی کارمندان در صورت سرقت، کلاهبرداری یا سایر رفتارهای نادرست، اطلاعات تماس اولیه در مواقع اضطراری، اطلاعات هویتی شهروندان برای اداره مالیات و تاریخ انقضا برای صدور گواهینامه اجباری فکر کنید. سازمان ها می توانند تمام این اطلاعات را در HRIS ذخیره کنند. داده ها باید به طور ایمن و ایمن، مطابق با مقررات GDPR ذخیره شوند.
  • کارایی: ذخیره همه این اطلاعات در یک مکان به دقت و صرفه جویی در زمان کمک می کند. برخی از شرکت ها هنوز اطلاعات زیادی در مورد کارمندان به عنوان اسناد فیزیکی نگهداری می کنند. پیدا کردن پوشه صحیح و مکان یابی برگه مناسب می تواند زمان زیادی را برای کارکنان بگیرد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، حدود 38٪ از کارمندان هنوز از برگه های زمانی کاغذی و کارت های پانچ استفاده می کنند. در کانادا این 58 درصد است.
  • استراتژی منابع انسانی : HRIS امکان ردیابی داده های مورد نیاز برای پیشبرد استراتژی منابع انسانی و کسب و کار را می دهد. ما در ادامه این مقاله به نمونه هایی از نحوه استفاده از داده های HRIS خواهیم پرداخت.
  • سلف سرویس منابع انسانی : یکی دیگر از مزایای سیستم اطلاعات منابع انسانی، توانایی آن در ارائه سلف سرویس منابع انسانی به کارکنان و مدیران است. این کار به کارمندان امکان می‌دهد مستقل‌تر باشند و (بیشتر) امور خود را مدیریت کنند، مانند به‌روزرسانی اطلاعات یا درخواست مرخصی.
  • تجربه بهبودیافته کارمند: وقتی به درستی انجام شود، فرصت‌های سلف سرویس و دسترسی آسان به اطلاعات منابع انسانی که HRIS ارائه می‌دهد، می‌تواند تأثیر مثبتی بر تجربه کارمند دیجیتال شما و همراه با آن بر EX کلی شما داشته باشد.

نمونه های HRIS

بازار نرم افزار HRIS به شدت رقابتی است. بسته به نیاز سازمان، فروشندگان زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

گارتنر محبوب ترین مجموعه های مدیریت سرمایه انسانی را برای سازمان هایی با بیش از 1000 کارمند فهرست می کند. این موارد عبارتند از:

  • SAP SuccessFactors
  • روز کاری
  • سریدین دیفورس
  • اوراکل
  • UKG

دیگر فروشندگان معروف HRIS برای شرکت های بزرگ ADP، Cornerstone و Cegid هستند.

نمونه هایی از سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط عبارتند از:

  • BambooHR
  • پیکور
  • TalentHR
  • مردم زوهو
  • پرسونیو

اجرای HRIS در 6 مرحله

پیاده سازی HRIS یک فرآیند پیچیده است که نه تنها شامل تحقیقات زیاد و ذینفعان متعدد می شود، بلکه به میزان قابل توجهی از مدیریت تغییر نیز نیاز دارد.

ما نگاهی به یک نمای کلی 6 مرحله ای در سطح بالا از روند اجرای HRIS خواهیم داشت.

دریابید که سهامداران مختلف شما از یک HRIS به چه نیاز دارند. بر اساس این الزامات – و پس از بررسی چک لیست الزامات HRIS ما، می توانید ارائه دهندگان بالقوه را لیست کوتاه کنید.

سپس می توانید از این ارائه دهندگان پیشنهاد بخواهید. در حالت ایده آل، شما یک ارائه دهنده HRIS مناسب را در پایان این مرحله انتخاب کرده اید.

2. برنامه ریزی و تراز کنید

در این مرحله شما یک شریک اجرا را انتخاب می کنید و یک کمیته راهبری و یک تیم اجرا ایجاد می کنید. کمیته راهبری معمولاً متشکل از نمایندگان ارشد ارائه دهنده HRIS منتخب شما، مدیر منابع انسانی از سازمان شما، مدیر پروژه داخلی و ترجیحاً یک کاربر ارشد از کسب و کار شما است.

مسئولیت اصلی تیم پیاده سازی کار بر روی وظایف روزمره است که از پیاده سازی خارج می شود.

3. تعریف و طراحی کنید

در این مرحله، باید گروه های کاربری خود را مشخص کرده و فرآیندها و گردش کار خود را ترسیم کنید. الزامات کاربردی و فنی را برای زیرساخت و امنیت HRIS خود تعریف کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که ممکن است در این مرحله نیاز به ایجاد یکپارچگی بین HRIS و سایر سیستم‌های موجود داشته باشید. به همین دلیل است که داشتن یک سیستم اطلاعات منابع انسانی با قابلیت های یکپارچه سازی برای تطبیق با سیستم های موجود و آینده ضروری است.

4. پیکربندی و تست

در این مرحله، شما باید یک تیم تست اصلی ایجاد کنید تا سیستم اطلاعات منابع انسانی جدید خود را آزمایش کند و برای بهبودهای احتمالی بازخورد ارائه دهد. پس از این، شما همچنین باید یک آزمون پذیرش کاربر ایجاد کنید، که در آن می توانید تعدادی کاربر را برای ارائه بازخورد نهایی وارد کنید.

5. آموزش دهید و ارتباط برقرار کنید

قبل از شروع به کار، باید آموزش هایی را برای کادر فنی خود، یک برنامه ارتباطی، صفحه سؤالات متداول و سایر اسناد پشتیبانی آماده کنید.

6. مستقر و حفظ کنید

هنگامی که تمام فرآیندهای پشتیبانی شما انجام شد، می توانید رسما HRIS خود را راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید که به طور مداوم بازخورد جمع آوری کنید و مطالب آموزشی خود را مطابق با سیستم های در حال تکامل به روز کنید. ارتباط مداوم و دقیق در اینجا کلید اصلی است.

در صورتی که می خواهید از بخش بالا صرف نظر کنید، این آموزش نحوه اجرای HRIS را در 6 مرحله توضیح می دهد!

بهترین شیوه های مدیریت HRIS

هنگامی که HRIS خود را پیاده سازی کردید، باید مطمئن شوید که به طور موثر به کاربران خود خدمات می دهد. بیایید نگاهی به برخی از بهترین شیوه ها برای مدیریت HRIS بیندازیم. به عنوان مثال به این موارد فکر کنید:

  • سفارشی سازی برای نیازهای سازمانی: HRIS را به گونه ای سفارشی کنید تا با نیازها و جریان های کاری خاص سازمان، مانند پیکربندی فیلدها، فرم ها و گردش کارها برای تطبیق فرآیندهای منحصر به فرد و الزامات گزارش، هماهنگ شود. برخی از سیستم ها (و فروشندگان) امکان سفارشی سازی بیشتری را نسبت به سایرین فراهم می کنند. این چیزی است که باید در نظر داشته باشید و هنگام انتخاب ارائه دهندگان در مورد آن سوال کنید.
  • نگهداری منظم داده ها: برای اطمینان از صحت و صحت داده های HRIS، از جمله سوابق کارکنان، اطلاعات حقوق و دستمزد و ارزیابی عملکرد، ممیزی و پاکسازی منظم داده ها را اجرا کنید.
  • آموزش و پشتیبانی کاربر: ارائه جلسات آموزشی جامع و پشتیبانی مداوم به کاربران HRIS برای به حداکثر رساندن استفاده و اطمینان از مهارت کارمندان در استفاده از سیستم برای کارهایی مانند ردیابی زمان، ثبت نام مزایا و مدیریت عملکرد.
    این نیز چیزی است که هنگام انتخاب یک ارائه دهنده HRIS باید به آن توجه کرد. از آنها بپرسید که پس از اجرای کامل سیستم، پشتیبانی چگونه خواهد بود، به عنوان مثال، آیا فردی اختصاصی وجود خواهد داشت که بتوانید برای پشتیبانی با او تماس بگیرید، یا باید ابتدا با یک ربات چت صحبت کنید یا از طریق یک تیم خدمات مشتری بروید؟
  • امنیت مداوم داده ها: برای محافظت از اطلاعات حساس کارکنان ذخیره شده در HRIS از دسترسی یا نقض غیرمجاز، اقدامات امنیتی قوی داده، از جمله پروتکل های رمزگذاری، کنترل های دسترسی کاربر، و ممیزی های امنیتی منظم را اجرا کنید.
  • نظارت بر عملکرد و بهینه‌سازی: معیارهای عملکرد سیستم، مانند زمان پاسخ‌گویی و نظرسنجی‌های رضایت کاربر را به‌طور منظم نظارت کنید تا مناطقی را برای بهبود شناسایی کنید و عملکرد سیستم را از طریق بهبود یا ارتقا در صورت نیاز بهینه کنید.
  • به روز رسانی و نگهداری منظم سیستم: با به روز رسانی سیستم و وصله های ارائه شده توسط فروشنده HRIS برای اطمینان از عملکرد بهینه سیستم، دسترسی به ویژگی های جدید و انطباق با الزامات قانونی در حال تحول، به روز باشید. کارهای تعمیر و نگهداری منظم، مانند پشتیبان گیری از پایگاه داده و سیستم نیز باید انجام شود تا از از دست رفتن داده ها و خرابی سیستم جلوگیری شود.

چگونه از داده های HRIS خود بیشترین بهره را ببرید

فراتر از مدیریت آسان‌تر نیروی کار، دپارتمان‌های منابع انسانی می‌توانند (و باید) از داده‌های HRIS خود برای ایجاد استراتژی‌های مدیریت و حفظ استعداد فعال‌تر استفاده کنند. در اینجا به این صورت است:

  • HRIS خود را با سایر سیستم‌های مرتبط مانند مدیریت عملکرد، مدیریت یادگیری و سیستم‌های استخدام ادغام کنید تا داده‌ها را یکپارچه کنید و دیدی جامع از داده‌های چرخه عمر کارمندان به دست آورید.
  • از داده های تاریخی HRIS برای شناسایی الگوها و روندها در جابجایی کارکنان، تعامل و عملکرد استفاده کنید . تجزیه و تحلیل عوامل موثر در گردش مالی، مانند دوره تصدی، سطح شغل، بخش و رتبه بندی عملکرد.
  • از بینش های HRIS برای توسعه مداخلات شخصی برای کارکنان در معرض خطر، مانند آموزش هدفمند، فرصت های توسعه شغلی، یا تعدیل بار کاری یا مسئولیت های شغلی، استفاده کنید .
  • تشویق همکاری بین HR و مدیران خط در به کارگیری تجزیه و تحلیل HRIS برای مدیریت استعداد و استراتژی های حفظ. دسترسی مدیران به داده‌ها و بینش‌های مرتبط HRIS را برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در سطح تیم فراهم کنید.

نقش تحلیلگر HRIS

از نظر کارکردهای شغلی، به ویژه یک نقش وجود دارد که شامل کار با HRIS سازمان می شود: تحلیلگر HRIS.
تحلیلگر HRIS موقعیت منحصر به فردی را به عنوان متخصص فناوری اطلاعات و داده در زمینه منابع انسانی دارد.

سایر نقش های شغلی مرتبط با HRIS، مدیر HRIS و متخصص HRIS است.

یک تحلیلگر HRIS چه می کند؟

تحلیلگر HRIS از HRIS پشتیبانی می کند. این شامل تحقیق و حل مشکلات HRIS و برقراری ارتباط با سایر بخش‌های کسب‌وکار، مانند امور مالی و حقوق و دستمزد است.

تحلیلگران همچنین گزارش های استاندارد و موقت HRIS را تولید می کنند و فرآیندهای HRIS را بهبود می بخشند. این به معنای بهبود تجربه کارمندان با استفاده از سیستم، ایجاد تنظیمات کاربرپسند و اجرای سیاست های جدید برای منعکس شدن در سیستم است.

با این حال، در محیط کار امروزی، دانستن اصول اولیه کار با HRIS یک مهارت ضروری برای همه کارکنان منابع انسانی است. این امر به ویژه در سازمان های کوچک و متوسط بدون تیم اختصاصی HRIS مرتبط است.

حقوق و دستمزد تحلیلگر HRIS

دستمزد مورد انتظار تحلیلگر HRIS بر اساس موقعیت مکانی و سابقه کار متفاوت است.

به عنوان مثال، طبق گفته Payscale، یک تحلیلگر جوان HRIS در نیویورک (NY) حقوقی بین 49000 تا 84000 دلار خواهد داشت که میانگین آن 70300 دلار است. یک تحلیلگر باتجربه HRIS چیزی بین 64000 تا 108000 دلار درآمد خواهد داشت.

Ziprecruiter گزارش می دهد که میانگین دستمزد سالانه برای تحلیلگران HRIS در ایالات متحده حدود 90000 دلار است.

گواهینامه HRIS

اگر می‌خواهید درباره پیاده‌سازی HRIS و ایجاد و مدیریت استراتژی منابع انسانی دیجیتال بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم به برنامه گواهی منابع انسانی دیجیتال ما نگاهی بیاندازید که درک کاملی از این موضوعات به شما ارائه می‌دهد.

بسته به سیستم اطلاعات منابع انسانی که سازمان شما استفاده می‌کند، حداقل یک نفر در تیم منابع انسانی (و بخش فناوری اطلاعات) احتمالاً می‌خواهد یک گواهینامه خاص فروشنده را انتخاب کند.

افرادی که علاقه مند به تخصص در سیستم های HRIS هستند ممکن است مطالعه IT و HRM را در نظر بگیرند. این برای درک پیچیدگی و ویژگی های سیستم مفید است، در حالی که HRM به درک فرآیندهایی که HRIS پشتیبانی می کند کمک می کند.

ترکیب هر دو به شما امکان می دهد تا تصمیمات بهتری در مورد پیاده سازی و عملکرد سیستم بگیرید.

سوالات متداول

HRIS مخفف چیست؟

HRIS مخفف Human Resources Information System است. HRIS سیستمی است که برای جمع آوری و ذخیره داده های کارکنان یک سازمان استفاده می شود. این اغلب شامل حقوق و دستمزد، مزایا، زمان و حضور و غیاب و سلف سرویس کارکنان است.

نمونه ای از سیستم HRIS چیست؟

ارائه دهندگان معروف HRIS (برای سازمان های بزرگ) عبارتند از Workday، Oracle، SAP، Cegid، Kronos و ADP. نمونه هایی از HRIS برای سازمان های کوچک و متوسط عبارتند از BambooHR، Paycor، TalentHR و Zoho People.

تحلیلگر HRIS چیست؟

تحلیلگر HRIS از HRIS پشتیبانی می کند. این شامل تحقیق و حل مشکلات و برقراری ارتباط با سایر بخش‌های کسب‌وکار، مانند امور مالی و حقوق و دستمزد است.

مدیر HRIS چه می کند؟

یک مدیر HRIS مسئول پیاده سازی و نگهداری نرم افزار HRIS برای یک سازمان است. آنها بخشی از تیم منابع انسانی هستند و داده های مربوط به کارمندان از جمله پاداش، مزایا، استخدام و غیره را مدیریت می کنند.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.
Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *