تحول منابع انسانی: راهنمای جامع 2024

در دنیایی با فشارهای جدید هزینه‌ها، مدل‌های کاری ترکیبی، و انتظارات کارکنان همیشه در حال تحول، تحول منابع انسانی اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

در پاسخ به تقاضای منابع انسانی برای ایفای نقش استراتژیک تر، تحول می تواند منابع انسانی را از یک عملکرد اداری و وظیفه محور به یک شریک تجاری استراتژیک ارتقا دهد که مدیریت استعداد و توسعه نیروی کار را با اهداف شرکت همسو می کند.

بیایید نگاهی به تمام آنچه در مورد تحول منابع انسانی باید بدانید بیاندازیم.

مطالب
تحول منابع انسانی چیست؟
چرا تحول منابع انسانی در کسب و کار مهم است؟
چه زمانی به تحول منابع انسانی نیاز دارید؟
5 عنصر کلیدی تحول منابع انسانی
تحول منابع انسانی نمونه های واقعی شرکت
1. هاینکن
2. شرکت انرژی جهانی
3. گلاکسو اسمیت کلاین
توسعه استراتژی تحول منابع انسانی
چگونه AIHR می تواند به تحول منابع انسانی کمک کند
سوالات متداول

تحول منابع انسانی چیست؟

تحول منابع انسانی یک بازنگری جامع از عملکرد منابع انسانی سازمان است که هدف آن هدایت رشد استراتژیک و افزایش مشارکت کارکنان است. یک ابتکار استراتژیک طراحی شده برای حذف شیوه های منسوخ و ناکارآمدی در فرآیندهای سنتی منابع انسانی، که منجر به اتخاذ راه حل های کارآمد و مبتنی بر فناوری می شود. تحول منابع انسانی همیشه برای همسویی با نیازهای کسب و کار اتفاق می افتد. ما به عنوان منابع انسانی فقط به این دلیل که می خواهیم تغییر نمی کنیم.

از آنجایی که استعداد به محرک مزیت رقابتی تبدیل می شود، تحول منابع انسانی برای موفقیت بسیار مهم است. هر سازمانی که به دنبال راه‌های جدیدی برای انجام کارها در محیط کسب‌وکار ما برنده نیست، با زمان قرضی زندگی می‌کند.

با استفاده از تحلیل‌های پیشرفته، اتوماسیون و رویکردهای شخصی‌شده، سازمان‌ها می‌توانند یک عملکرد منابع انسانی چابک، مبتنی بر داده‌ها و متمرکز بر کارمندان ایجاد کنند که با پویایی بازار تطبیق می‌یابد و نیروی کار متعهدتر و سازنده‌تری را پرورش می‌دهد.

چرا تحول منابع انسانی در کسب و کار مهم است؟

1. بهبود ارائه خدمات HR Transformation با استفاده از ابزارهای دیجیتال، ارائه خدمات HR را افزایش می دهد و منجر به پشتیبانی کارآمدتر و دقیق تر از منابع انسانی می شود. این امر کیفیت کلی خدمات منابع انسانی را بهبود می بخشد و تضمین می کند که کارکنان کمک و اطلاعات به موقع دریافت می کنند.
2. بهبود بهره وری با کاهش خطاها، تسریع در ارائه خدمات و آزاد کردن زمان ارزشمند، سازمان‌ها می‌توانند منابع را به وظایف حیاتی‌تری که موجب رشد و نوآوری می‌شوند، اختصاص دهند.
3. شفافیت در نقش ها و مسئولیت ها از طریق تحول، نقش‌ها و مسئولیت‌ها در بخش منابع انسانی به وضوح مشخص می‌شوند. تعاریف واضح نقش‌ها هماهنگی را افزایش می‌دهد، افزونگی را به حداقل می‌رساند و متخصصان منابع انسانی را قادر می‌سازد تا سهم خود را در استراتژی گسترده‌تر منابع انسانی بهتر درک کنند.
4. تجربه کارمند بهتر این کار منابع انسانی را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و مؤثرتر به نیازهای کارکنان پاسخ دهد، ارتباطات را تقویت می‌کند و محیطی را ایجاد می‌کند که برای ورودی و رضایت کارکنان ارزش قائل است. این می تواند روحیه و تعامل را تقویت کند.
5. به عهده گرفتن نقش استراتژیک تر دپارتمان های منابع انسانی متحول می توانند بر ابتکارات استراتژیک مانند مدیریت استعداد و توسعه سازمانی، استفاده از داده ها برای شکل دادن به فرهنگ شرکت و ایجاد موفقیت تمرکز کنند. بینش‌های مبتنی بر داده‌ها می‌توانند فرهنگ شرکت را شکل دهند، موفقیت را به ارمغان بیاورند، و شیوه‌های منابع انسانی را با استراتژی کلی کسب‌وکار هماهنگ کنند.

چه زمانی به تحول منابع انسانی نیاز دارید؟

  • تحول منابع انسانی زمانی ضروری می شود که علائم یا چالش های خاصی مانع رشد، کارایی و عملکرد کلی سازمان شود. فرآیندهای منابع انسانی که با ناکارآمدی ها، وظایف دستی و مغایرت های داده ها مواجه هستند، به وضوح نشان می دهد که نیاز به تغییر است.
  • تغییر زمانی تضمین می شود که عملکرد منابع انسانی برای همسویی با اهداف استراتژیک سازمان تلاش می کند و توانایی هدایت موفقیت کسب و کار را ندارد. سازمان‌هایی که می‌خواهند منابع انسانی یک شریک استراتژیک در جذب، حفظ و توسعه استعدادها باشد، باید برای پر کردن این شکاف دستخوش تحول شوند.
  • اگر فقدان مشارکت کارکنان، نرخ جابجایی بالا یا نارضایتی در نیروی کار وجود داشته باشد، تحول منابع انسانی می تواند با تمرکز بر استراتژی هایی که تجربه، ارتباطات و شناخت کارکنان را بهبود می بخشد، کمک کند.
  • هنگامی که با پیشرفت های سریع فناوری، جهانی شدن، و پویایی های کاری در حال تغییر مانند کار از راه دور مواجه می شویم، تحول منابع انسانی برای انطباق موثر با این تغییرات و مدیریت نیروی کار متنوع و پراکنده ضروری می شود.

نمونه هایی از محرک های تبدیل منابع انسانی

برای نشان دادن بیشتر این موضوع، اجازه دهید به 3 نمونه از محرک هایی که تبدیل HR را آغاز کرده اند نگاه کنیم:

مثال آغازگر 1: یک سازمان خدمات مالی چندملیتی یک مدل کسب و کار فدرال با واحدهای تجاری کوچکتر و زیرکتر اتخاذ کرد. منابع انسانی باید برای ارائه یک تجربه ثابت در سراسر این واحدهای تجاری متحول می شد و در عین حال ظرفیت استراتژیک بیشتری را برای همسویی با اهداف فردی در سطح BU فراهم می کرد.

مثال آغازگر 2: یک تجارت جهانی مهمان نوازی در حال تغییر نام تجاری برای جذب مخاطبان جدید از طریق یک پیشنهاد برند جدید بود. منابع انسانی باید تغییر می کرد تا فرهنگ تجربه مشتری جدید را هدایت کند و به کسب و کار کمک کند تا به روش جدیدی برای کار با مشتریان تغییر کند.

مثال آغازگر 3: یک تجارت جهانی لجستیک که باید هزینه ها را از طریق اقدامات کارآمدتر کاهش می داد. منابع انسانی باید تغییر می کرد تا حرکت به سمت روشی ناب کار را هدایت کند و در عین حال فناوری های جدید را برای کاهش هزینه ها ادغام کند.

نقش رهبران منابع انسانی در تحول منابع انسانی

نقش رهبران منابع انسانی در تحول منابع انسانی بسیار مهم است. با ارزیابی وضعیت فعلی شیوه‌های منابع انسانی، شناسایی شکاف‌ها و تعریف چشم‌انداز روشن برای عملکرد تغییر یافته منابع انسانی، شما به عنوان یک کاتالیزور برای تغییر عمل می‌کنید و سازمان را در فرآیند تحول هدایت می‌کنید. تامین امنیت خرید رهبری، تخصیص منابع و مدیریت فرآیند مدیریت تغییر برای اطمینان از پذیرش و اجرای روان نیز بخش مهمی از نقش شماست.

رهبران منابع انسانی طراحی و اجرای فرآیندها، فناوری‌ها و استراتژی‌های جدید را رهبری می‌کنند و از توسعه عملکرد منابع انسانی استراتژیک‌تر و متمرکز بر کارمند حمایت می‌کنند. توانایی شما در انتقال ارزش تحول، همسو کردن آن با اهداف تجاری، و اطمینان از اینکه کل سازمان در هیئت مدیره است، برای موفقیت این تلاش اساسی است.

The five key elements of an HR transformation.The five key elements of an HR transformation.

5 عنصر کلیدی تحول منابع انسانی

تبدیل منابع انسانی یک فرآیند چند وجهی است. این مجموعه طیفی از عناصر اصلی را در بر می گیرد که منعکس کننده ماهیت در حال تحول منابع انسانی و همسویی آن با نیازهای در حال تغییر کسب و کار است.

  1. مدل عملیاتی منابع انسانی: مدل عملیاتی منابع انسانی طرح اولیه نحوه عملکرد عملکردهای منابع انسانی در یک سازمان را تشکیل می دهد. نقش ها، مسئولیت ها و ساختار تیم های منابع انسانی را تعریف می کند و به کارگیری منابع را هدایت می کند. یکی از راه‌های تعیین مدل عملیاتی منابع انسانی مناسب، ارزیابی کامل اندازه، فرهنگ، صنعت و اهداف استراتژیک سازمان است. می‌توانید مدل‌های متمرکز، غیرمتمرکز یا ترکیبی را بر اساس عواملی مانند نیاز به استانداردسازی، استقلال تصمیم‌گیری و مقیاس‌پذیری انتخاب کنید.
  2. قابلیت های منابع انسانی: تحول منابع انسانی شامل افزایش مجموعه مهارت ها و شایستگی های متخصصان منابع انسانی برای همسویی با اهداف استراتژیک است. این شامل تقویت تخصص در زمینه هایی مانند برنامه ریزی استراتژیک نیروی کار، مدیریت تغییر، تجزیه و تحلیل داده ها و راه حل های دیجیتالی منابع انسانی است. ارتقاء مهارت و مهارت مجدد کارکنان منابع انسانی تضمین می کند که می توانند به طور موثر چالش ها و فرصت های محیط کسب و کار در حال تغییر را هدایت کنند.
  3. فناوری منابع انسانی: فناوری نقشی اساسی در تحول منابع انسانی ایفا می کند. این شامل یکپارچه‌سازی فناوری‌های پیشرفته – مانند سیستم‌های مدیریت منابع انسانی مبتنی بر ابر، ابزارهای استخدام مبتنی بر هوش مصنوعی، و پلت‌فرم‌های تحلیلی – برای ساده‌سازی فرآیندها، کاهش تلاش دستی و ارائه بینش‌هایی برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده است.
  4. رهبری و قابلیت‌های منابع انسانی: رهبران منابع انسانی با تنظیم چشم‌انداز، پرورش فرهنگ نوآوری و همسو کردن استراتژی‌های منابع انسانی با اهداف کلی کسب‌وکار، تلاش‌های تحول را به پیش می‌برند. رهبری موثر منابع انسانی شامل نظارت بر تحول و الهام بخشیدن، برقراری ارتباط و تعامل با نیروی کار شما برای اطمینان از انتقال آرام و پذیرش پایدار شیوه های جدید است.
  5. رویکرد داده‌محور: تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در تحول منابع انسانی حیاتی است. سازمان ها از تجزیه و تحلیل داده های منابع انسانی برای شناسایی روندها، الگوها و زمینه های بهبود استفاده می کنند. این رویکرد مبتنی بر داده، استراتژی‌های مدیریت استعداد را هدایت می‌کند، برنامه‌ریزی نیروی کار را افزایش می‌دهد و از مشارکت کارکنان و ابتکارات عملکرد پشتیبانی می‌کند.

با هماهنگی با روندهای نوظهور، می توانید اطمینان حاصل کنید که عملکرد منابع انسانی سازمان شما عاملی استراتژیک برای رشد، چابکی و رضایت کارکنان است.

تحول منابع انسانی نمونه های واقعی شرکت

هاینکن

Heineken یک راه حل جهانی HR را برای تبدیل شدن به یک سازمان مبتنی بر داده و افزایش تجربه کارکنان پیاده سازی کرد. هدف تحول دیجیتال ارائه یک رویکرد منابع انسانی یکنواخت، جایگزینی بیش از 60 سیستم منابع انسانی بود. تحول با رویکرد کارمند محور و بینش محور مردم آغاز شد. راه حل اصلی منابع انسانی برای نیازهای جهانی و محلی سفارشی شده است.

چالش اصلی، ایجاد تغییرات فرهنگی و پذیرفتن همه از رویکرد جدید بود. جلسات تفکر طراحی و ابتکارات نوآوری به پل زدن بینش داخلی با تخصص فنی خارجی کمک کرد. رویکرد جدید در عرض شش هفته پس از انتشار، به نرخ پذیرش جهانی 95٪ از کاربران دست یافت. Heineken این تحول را به‌عنوان پایه‌ای برای برنامه‌هایی برای ارتقای مداوم برای برآورده کردن خواسته‌های آینده می‌بیند.

شرکت انرژی جهانی

یک شرکت انرژی جهانی چهار حوزه کلیدی را برای حمایت از منابع انسانی تحت یک مدیرعامل جدید شناسایی کرد و یک ابتکار تحول منابع انسانی را برای همسویی استراتژیک و تغییر فرهنگی راه اندازی کرد. هدف ارتقای متخصصین منابع انسانی به شرکای تجاری منابع انسانی بود.

نتایج شامل بهبود مدیریت استعداد، توسعه رهبری، همکاری و شمول است. تجزیه و تحلیل منابع انسانی پیشرفته، بینش سرمایه انسانی بهتری را ارائه کرده است، کار منابع انسانی را برای حمایت از استراتژی کسب و کار و معرفی نقش شریک تجاری منابع انسانی در سازمان، همسو می کند.

گلاکسو اسمیت کلاین

عملیات منابع انسانی GlaxoSmithKline (GSK) در بیش از 70 بازار پخش شد و بیش از 100000 نفر را مدیریت کرد. این شرکت مدل عملیاتی HR خود را برای بهبود تجربه کارکنان از طریق فناوری و ساده‌سازی فرآیندها از طریق استانداردسازی و اتوماسیون تغییر داد.

PwC با GSK به‌عنوان شریک پیاده‌سازی تحول منابع انسانی همکاری کرد و جامعه‌ای از حل‌کننده‌ها را در سراسر قابلیت‌ها و قلمروها ایجاد کرد تا تجربه کارمند را دوباره تصور کند. مراکز خدمات اصلی در چهار مکان در سطح جهان ادغام شدند و بیش از 80 فرآیند منابع انسانی برای تمرکز بر تجربه کارمندان دوباره طراحی شدند. نتیجه یک عملکرد منابع انسانی خودکفا در GSK است که بر استعداد، رهبری و فرهنگ تأکید دارد و بر اساس یک مدل عملیاتی اثبات شده در آینده ساخته شده است.

تحولات پیشرو در منابع انسانی: 6 درس برتر دکتر دیتر ولدزمن

  1. در مورد دلیل کسب و کار که چرا منابع انسانی باید تغییر کند و اینکه چگونه این با آنچه امروز وجود دارد متفاوت است، روشن باشید.
  2. در تصمیم گیری های دشوار شجاع باشید. چیزی که شما را به اینجا رساند، شما را به جایی که باید بروید نمی رساند.
  3. مدل عملیاتی منابع انسانی باید به وضوح توسط همه ذینفعان درک شود. به طور خاص، منابع انسانی باید دقیقاً بفهمند که شغل آنها در مدل آینده چگونه با امروز متفاوت خواهد بود.
  4. کسب و کار را در سفر همراه کنید. تبدیل منابع انسانی با کسب و کار انجام می شود، نه برای کسب و کار.
  5. تحول یک شبه اتفاق نمی افتد. زمان می برد و اشتباهات زیادی در این راه وجود خواهد داشت.
  6. پیروزی های کوچک را جشن بگیرید. این داستان های موفقیت برای نشان دادن پیشرفت شما مهم هستند.

توسعه استراتژی تحول منابع انسانی

یک استراتژی موثر تحول منابع انسانی مستلزم یک رویکرد جامع و ساختاریافته است که ارزیابی، برنامه ریزی، مشارکت ذینفعان، ادغام فناوری و ارزیابی مداوم را ادغام کند.

با دنبال کردن این مراحل و تطبیق آنها با زمینه خاص سازمان خود، می توانید پیچیدگی های تحول منابع انسانی را مرور کنید و موفقیت را تضمین کنید.

1. قابلیت های فعلی منابع انسانی را ارزیابی کنید

یک ارزیابی کامل از بخش منابع انسانی موجود، از جمله فرآیندها، سیستم‌ها، مهارت‌ها و منابع انجام دهید. این را می توان از طریق تجزیه و تحلیل SWOT منابع انسانی و ممیزی منابع انسانی به دست آورد. این ارزیابی درک روشنی از نقاط قوت و ضعف عملکرد منابع انسانی فعلی شما را فراهم می کند و پایه و اساس تلاش های شما را برای تغییر شکل می دهد.

2. نقاط درد را شناسایی کنید

نقاط دردناک و چالش های فرآیندهای منابع انسانی خود را شناسایی کنید. اینها می تواند شامل ناکارآمدی، سیستم های قدیمی، یا عدم تطابق بین شیوه های منابع انسانی و نیازهای کارکنان باشد. مشخص کردن این نقاط دردناک به شما این امکان را می‌دهد که تلاش‌های خود را برای تغییر روی حوزه‌هایی متمرکز کنید که بیشترین تأثیر را بر سازمان و نیروی کار آن دارد.

3. یک نقشه راه تحول منابع انسانی ایجاد کنید

بر اساس ارزیابی خود، یک نقشه راه دقیق یا یک طرح پروژه تحول منابع انسانی تهیه کنید که اولویت ها، تغییرات خاصی که باید انجام شود، جدول زمانی، منابع مورد نیاز و نقاط عطف کلیدی را مشخص می کند.

مدل مدیریت تغییر لوین، یک چارچوب سه مرحله‌ای که رویکردی ساختاریافته برای مدیریت تغییرات سازمانی ارائه می‌کند، می‌تواند با ارزش باشد. یکی دیگر از منابع مفید، مدل تغییر 8 مرحله ای Kotter است. اینها به شما در هدایت فرآیند برنامه ریزی و اطمینان از یک رویکرد ساختاریافته برای اجرای تغییر کمک می کند.

The why and how of creating an HR transformation project plan.The why and how of creating an HR transformation project plan.

4. ایمن خرید رهبری

با بیان شفاف ارزش و تاثیر تحول منابع انسانی از نظر صرفه جویی در هزینه، افزایش کارایی و همسویی استراتژیک، از مدیران ارشد خرید دریافت کنید. پیام های خود را با اهداف کلی کسب و کار سازمان هماهنگ کنید و نشان دهید که چگونه تحول منابع انسانی به موفقیت بلندمدت کمک می کند.

5. از داده ها برای تصمیم گیری استفاده کنید

از تجزیه و تحلیل داده ها برای اطلاع از توسعه استراتژی خود استفاده کنید. اثربخشی منابع انسانی، معیارهای عملکرد کارکنان، نرخ جابجایی و سایر داده‌های مرتبط را تجزیه و تحلیل کنید تا تصمیم‌گیری را هدایت کنید و تلاش‌های تغییر خود را با نتایج ملموس هماهنگ کنید.

6. با کارشناسان خارجی مشورت کنید

جذب مشاوران یا مشاوران خارجی با تخصص در تحول منابع انسانی را در نظر بگیرید. بینش‌ها، بهترین شیوه‌ها و دیدگاه‌های خارجی آن‌ها می‌تواند به برنامه توسعه و اجرای استراتژی شما ارزش اضافه کند.

7. یک استراتژی مدیریت تغییر ایجاد کنید

درک کنید که تحول منابع انسانی نشان دهنده یک تغییر قابل توجه است که بر سهامداران فراتر از بخش منابع انسانی تأثیر می گذارد. یک استراتژی مدیریت تغییر قوی ایجاد کنید که به طرح‌های مقاومت، ارتباطات و انتقال می‌پردازد و از پذیرش روان شیوه‌های جدید اطمینان می‌دهد.

8. فناوری مناسب را بپذیرید

راه حل های فناوری را انتخاب کنید که با اهداف تحول شما همسو باشد و بتواند به طور یکپارچه با سیستم های موجود شما ادغام شود. این فناوری چه در پیاده‌سازی سیستم‌های HRIS، پلتفرم مدیریت استعداد، یا ابزارهای تحلیلی پیشرفته باشد، باید به طور موثر از تلاش‌های تحول شما پشتیبانی کند.

9. تیم منابع انسانی خود را ارتقا دهید

شکاف مهارت ها و دانش در تیم منابع انسانی خود را شناسایی کنید. فرصت‌های آموزشی و توسعه را برای تجهیز آن‌ها به مهارت‌های مورد نیاز برای عملکرد متحول شده منابع انسانی، مانند مهارت‌های شریک تجاری منابع انسانی، مهارت‌های منابع انسانی دیجیتال و سواد داده، فراهم کنید.

10. ایجاد ارزیابی مستمر

برای نظارت بر پیشرفت در برابر معیارها و اهداف تعریف شده، ارزیابی مستمر را در استراتژی خود بگنجانید. ارزیابی‌های منظم به شما امکان می‌دهد تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید، استراتژی‌ها را در صورت نیاز تنظیم کنید، و اطمینان حاصل کنید که تحول به طور مداوم نتایج دلخواه را ارائه می‌دهد.

A step by step graph describing ten steps for develop an HR transformation strategy.A step by step graph describing ten steps for develop an HR transformation strategy.

چگونه AIHR می تواند به تحول منابع انسانی کمک کند

توسعه مهارت ها برای تحول موفقیت آمیز منابع انسانی

AIHR با شما همکاری می کند تا توانایی هایی را که برای اجرای استراتژی تحول منابع انسانی خود نیاز دارید تعیین کنید و به توسعه تیم های شما از طریق تجربه یادگیری خودگام و پلت فرم دیجیتالی ما کمک می کند.

همانطور که افراد را به سمت نقش های مختلف سوق می دهید یا فعالیت های متفاوتی را انجام می دهید، تیم های منابع انسانی شما باید مهارت هایی را برای موفقیت توسعه دهند. AIHR با ایجاد سفرهای یادگیری و مسیرهای توسعه در مقیاس برای متخصصان منابع انسانی شما به توسعه این مهارت ها کمک می کند. این سفرهای توسعه، منابع انسانی شما و سایر متخصصان منابع انسانی را قادر می سازد تا استراتژی کسب و کار را ارائه دهند.

بر اساس نقشه قابلیت T شکل کل نگر، ما به شما کمک می کنیم تا قابلیت های حیاتی مورد نیاز را شناسایی کنید. سپس شخصیت‌هایی را ایجاد می‌کنیم تا سفرهای یادگیری را برای توسعه مهارت‌های مورد نیاز در مقیاس ترسیم کنیم. ما همچنین به شما کمک می کنیم تا اطمینان حاصل کنید که یادگیری با یک برنامه اجرایی قوی اجرا می شود. پس از اجرا، مشاوران یادگیری ما به شما در مورد فعالیت‌های تعاملی مختلف، تکالیف کاری و استراتژی‌های یادگیری اجتماعی که می‌توانید برای جذاب‌تر کردن یادگیری، تشویق به پذیرش و ایجاد حس اجتماعی استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنند.

خدمات مشاوره تحول منابع انسانی

AIHR همچنین می تواند به شما در سفر تحول کمک کند. ما با درک اینکه شما در حال حاضر به عنوان یک سازمان منابع انسانی در کجا هستید و جمع آوری بازخورد از ذینفعان مختلف در مورد اینکه چگونه منابع انسانی می تواند ارزش را بهینه کند، شروع می کنیم. بر اساس این ورودی ها، ما یک مورد تجاری برای تحول ایجاد می کنیم.

سپس ما با شما برای همسو کردن اهداف تحول شما با استراتژی کسب و کار و منابع انسانی کار می کنیم. این کار از طریق مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی با تیم طراحی اصلی انجام می‌شود که ما را قادر می‌سازد تا تصمیمات مهمی در مورد تمرکز، اولویت‌ها و نحوه ارائه ارزش اتخاذ کنیم. به عنوان بخشی از فرآیند توسعه استراتژی، ما همچنین شاخص های عملکرد کلیدی در سطح بالا را شناسایی می کنیم که باید در طول زمان نظارت شوند تا اطمینان حاصل شود که استراتژی نتایج مطلوب تجاری را ارائه می دهد.

جلسات استراتژی خود را ارسال کنید، ما با هم کار می کنیم تا تعیین کنیم که کدام طرح مدل عملیاتی منابع انسانی برای اجرای اهداف و اهداف تحول شما مناسب تر است. سپس به شما کمک می کنیم تا از طریق ناوبر منابع انسانی خود یک مدل قابلیت ایجاد کنید.

در کارگاه اولیه خود، ما با شما ملاقات خواهیم کرد تا استراتژی منابع انسانی/ حوزه‌های تمرکز، ساختار/نقش‌ها و هر زمینه مرتبط دیگری را برای توسعه فرآیند ناوبر درک کنیم. با هم، شخصیت‌های یادگیرنده را طراحی می‌کنیم و نمایه‌های شایستگی مربوطه را با ساختار شما ترسیم می‌کنیم. سپس مسیرهای یادگیری را ایجاد می کنیم و به طرح پیاده سازی کمک می کنیم تا سفر شما را برای موفقیت تنظیم کنید.

در طول سفر، AIHR از شما حمایت می کند و شما را راهنمایی می کند تا به عنوان بخشی از اهداف تحول خود ارزش ارائه دهید. ما به راه اندازی تیم های منابع انسانی شما برای موفقیت با مهارت های لازم برای ارائه و توسعه فرهنگ یادگیری در سراسر مدیریت کمک می کنیم که توسعه مهارت ها را در سازمان منابع انسانی شما تقویت می کند.

غذای کلیدی

سازمان‌ها برای ارتقای منابع انسانی از یک نقش اداری به یک شریک استراتژیک و همسو کردن مدیریت استعداد با اهداف تجاری، تحول منابع انسانی را پذیرفته‌اند. هدف این است که با از بین بردن شیوه های قدیمی منابع انسانی و ناکارآمدی ها با راه حل های مبتنی بر فناوری، رشد و مشارکت کارکنان را هدایت کند. با تشدید رقابت، تحول منابع انسانی برای موفقیت ضروری می شود و سازمان ها را قادر می سازد تا نوآوری کنند و رقابتی باقی بمانند.

تحول منابع انسانی بر ارائه خدمات، کارایی، وضوح نقش و تجربه کارکنان تأثیر می گذارد. نرخ جابجایی بالا و نارضایتی کارکنان نیاز به تحولی برای بهبود ارتباطات و شناخت دارد. در مواجهه با پیشرفت‌های سریع فناوری و تغییرات جهانی مانند کار از راه دور، تحول منابع انسانی برای انطباق و مدیریت نیروی کار متنوع ضروری است.

رهبران منابع انسانی نقش اساسی در ارزیابی شیوه های فعلی، تضمین خرید، مدیریت تغییرات و همسویی تحول با اهداف کسب و کار ایفا می کنند. تحول منابع انسانی کلید باز کردن قفل رشد استراتژیک و مشارکت کارکنان در یک محیط تجاری است که به سرعت در حال تغییر است.

سوالات متداول

اهداف تحول منابع انسانی چیست؟

تحول منابع انسانی در مورد همسو کردن شیوه های منابع انسانی با اهداف استراتژیک کسب و کار، افزایش تجربه کارکنان، بهبود کارایی و اتخاذ تصمیم گیری مبتنی بر داده است.

با تبدیل منابع انسانی به یک شریک استراتژیک، سازمان‌ها می‌توانند مدیریت استعداد را بهینه کنند، اثربخشی عملیاتی را افزایش دهند، مشارکت کارکنان را تقویت کنند و نیروی کار چابک‌تر و سازگارتر ایجاد کنند و در نهایت به موفقیت کلی سازمان کمک کنند.

مراحل تحول منابع انسانی چیست؟

تحول منابع انسانی با ارزیابی چشم انداز منابع انسانی فعلی و طراحی یک برنامه استراتژیک که شکاف های شناسایی شده را برطرف می کند آغاز می شود. پیاده سازی شامل پذیرش فرآیندها و فن آوری های جدید است که توسط استراتژی های مدیریت تغییر و ارتباطات موثر پشتیبانی می شود.

سفر تحول شامل ارزیابی مستمر، ادغام بازخورد، و پذیرش پایدار تغییرات، حصول اطمینان از همسویی با اهداف استراتژیک و بهبود مستمر است.

تحول منابع انسانی چگونه انجام می شود؟

تحول منابع انسانی از طریق یک رویکرد استراتژیک و روشمند اجرا می شود. این شامل ارزیابی وضعیت فعلی فرآیندها و قابلیت‌های منابع انسانی، تعریف چشم‌انداز روشن برای عملکرد تغییر یافته، و ایجاد یک برنامه دقیق شامل یکپارچه‌سازی فناوری، استراتژی‌های مدیریت تغییر و آموزش کارکنان است. ارتباطات شفاف، اجرای مرحله‌ای، نظارت مستمر، و تعبیه شیوه‌های تبدیل‌شده در فرهنگ سازمانی به یک تحول موفقیت‌آمیز منابع انسانی کمک می‌کند که همسویی استراتژیک را افزایش می‌دهد، تجربه کارکنان را بهبود می‌بخشد و کارایی عملیاتی را تقویت می‌کند.

یک تیم منابع انسانی برای یک تحول موفق منابع انسانی به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

متخصص منابع انسانی امروزی باید به یک حرفه ای شکل T تبدیل شود – در 5 شایستگی اصلی و متخصص در حداقل یک شایستگی عملکردی. این 5 شایستگی عبارتند از (1) هوش تجاری، (2) سواد داده، (3) حمایت از افراد، (4) چابکی دیجیتال و (5) برتری در اجرا.

شایستگی های تخصصی شامل 6 حوزه راه حل است که از شایستگی های عملکردی مختلف تشکیل شده است. با ایجاد فعالانه این قابلیت‌ها در تیم منابع انسانی، می‌توانید آن‌ها را برای ایجاد تغییر و ایجاد ارزش پایدار پس از تغییر تجهیز کنید.

Monique Verduyn بیش از 20 سال نویسنده است و موضوعات عمومی تجاری و همچنین بخش های فناوری اطلاعات، خدمات مالی، کارآفرینی، تبلیغات، داروسازی و سرگرمی را پوشش می دهد. او با رهبران و متفکران شرکت های بزرگ برای بسیاری از نشریات تجاری برتر مصاحبه کرده است. او علاقه شدیدی به توسعه و اجرای استراتژی ارتباطی دارد و با چندین سازمان جهانی برای بهبود همکاری، بهره‌وری و عملکرد در دنیایی که کارکنان آن بیش از همیشه تأثیرگذار هستند، کار کرده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *